Emelisse

Nieuweweg 7 4493 PA Kamperland Nederland Kaart

Over restaurant Emelisse

Waar nog steeds gebrouwen wordt

Precies hoe jij het wil; lunch op het terras, dinertje naast de open haard of een staande borrel aan de bar? Alles is mogelijk bij Emelisse in Kamperland. Maak kennis met de meest gevarieerde bierkaart van de regio. Deze kaart beschikt niet voor niets over zo’n uitgebreid aanbod. Emelisse is een oude brouwerij die nog steeds in werking is! Geniet van heerlijke seizoensbieren en maak een keuze uit de talloze gerechten waarvan het water je in de mond loopt.

Meer informatie over restaurant Emelisse

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 20:30

Erg voordelig
Erg kort
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het eten is heerlijk, de service uitstekend. Enige minpuntje: als er een groep van 50 man tegelijkertijd binnenkomt merk je dat de ruimte erg rumoerig kan zijn. Dat deed voor ons weinig af aan een avond met fantastisch goed bier en een heerlijke avond.
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Tja wat zeg je over een perfect etentje...
Wij hadden vooraf een spinaziesoep en mijn partner coquilles , mooi opgediend, gloeiend heet en gewoon erg goed op smaak en een ruime portie.
Als hoofdgerecht had mijn partner een hamburger in spek en ik mosselen die zeer goed waren klaargemaakt in een heerlijke bijzondere saus met oa veel knoflook, spekjes, paprika en wijn..beide grote lekkere en hete frieten en grote bak komkommer salade en rauwkost.
De wijn was goed en het dessert was gewoon lekker ( ijs met aardbeien en gember en ijs met advocaat en chocola, beide niet heel bijzonder maar erg goed ijs en leuk opgemaakt, niets op aan te merken)
De prijs-kwaliteitverhouding was prima in orde...voor 2x 3 gangen en 2 wijn en bier én koffie 100 euro.
De bediening was erg vriendelijk en gewoon snel en goed.
Kortom voor herhaling vatbaar!
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat lees ik veel negatieve verhalen hieronder die mij totaal onbekend zijn. We hebben hier in mei jl. wat biertjes gedronken op het terras, met mooi weer en 2 jonge kinderen en hele fijne plek zo met die grote "speel-tuin" erbij. Daar kon ook weinig mis mee gaan, brouwen is wat ze doen en de biertjes uitserveren hoort daar zeker bij. En lekker dat die bieren zijn!
Jl. zomervakantie zijn we hier op het terras dan maar eens neergestreken voor een dinertje, wederom met de kinderen. Ook dat is ons prima bevallen, heerlijk eten, geen kleine porties, goed te doen voor de kleintjes en tussendoor lekker spelen en wij bieren. Een aanrader als je in (de omgeving van) Kamperland op vakantie bent.
EmaO .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We hebben met twee kinderen hier gegeten.
Na 40 minuten werd eindelijk ons drankje opgenomen en kaart op tafel gegooid. En nog later ons eten.
Er werd niet naar ons gekeken en als er eindelijk iemand even aan ons tafeltje kwam, ervaarden wij de bediening niet als attent en vriendelijk. Er kon geen lachje vanaf.
Ons tweede bestelde drankje aan begin hoofdgerecht is helaas nooit gekomen. Op een dessert hebben we maar niet meer gewacht.
Slecht dat je zo met je klandizie omgaat! Daarnaast zeker ook als bierbrouwerij, dat zou iets bijzonders moeten zijn. Er werd niets verteld of aangeboden. Dat kan je slimmer aanpakken.
De bediening was dus waardeloos. Wel goed gegeten en verzorgde entourage (buiten grote speeltuin voor kids, wat vandaag erg fijn was).
Jammer, maar wij komen niet meer terug. Veel te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt!
Jesvl .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Op 5 mei 2016 hebben we op het terras gegeten. Het was erg druk en waarschijnlijk te weinig mensen in de bediening. Gastvrouw was zeer onvriendelijk, bijna onbeschoft. De gastheer probeerde dit te compenseren door overdreven grapjes te maken. Het eten was goed. Ondanks de drukte hebben we niet lang moeten wachten.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vandaag met 6 personen voor het eerst bij Emelisse gegeten. Conclusie te weinig kwaliteit voor een te hoge (prentieuze) prijs. Bediening potentieel goed maar sterk onderbemand waardoor niet attent genoeg.

Als voorgerecht de brouwersplank en het emelisse trio voor ons zessen. Beide waren prima. De plank was origineel bedacht met allerlei lekkere hapjes. Het trio viel ook bij iedereen in goede smaak, carpaccio, zalm en vittello tonnato. Onze kinderen van 10 en 11 hebben er van genoten. Ook het bockbier erbij voor de volwassenen was heerlijk.
Ander vrij positief punt was de 1-koppige bediening. Attent en vriendelijk toen het nog rustig was. Helaas toen het drukker werd kon dat niet zo blijven. In je eentje zowel de bar als bediening doen op een groot vloeroppervlak kan niet perfect blijven. Eigenlijk te weinig personeel voor zo veel tafels.
Het slechtste waren de hoofdgerechten. De steak was taai en initieel te rauw. Na terug te zijn geweest naar de keuken was het iets beter maar ongelijk gegaard. De zeebaars zag er origineel uit maar was met veel te veel room gegaard waardoor de pure smaak van vis niet tot zijn recht kwam. Hetzelfde gold voor de gambas die wel een goede bite hadden en licht pittig waren. Dat ze in room zwommen was geen aanbeveling. Ook hier kwam het de smaak niet ten goede. Het enige goede aan onze tafel was de 'coq au vin'.

Voor deze vrij hoge prijzen hadden we meer verwacht. Helaas alleen vanwege het bier en borrelhapjes voor herhaling vatbaar.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Uitstekend eetcafé. Eenvoudige gerechten die goed zijn uitgevoerd: zowel smakelijk als goed van omvang. De bediening is hartelijk en goed. En ondanks het feit dat de bediening slechts door een persoon wordt gedaan loopt alles soepel en snel. En natuurlijk moet je hier geen wijn drinken bij het eten maar emelisse bier. En dat bier is niet te versmaden. Prijs/kwaliteit is goed.
M-i .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Met vrienden [totaal 4 personen] de lunch gegeten op het terras. Fraaie omgeving. Eerst een lekkere "Dubbel". Zacht van smaak. Daarna een grote schaal Mosselen met Scheermessen en Vongole. In een prima, beetje Thais aandoende saus. Patat en groente erbij. Smullen. Een paar mosselen hadden nog wel iets langer in de pan gemogen, want die waren nog niet geheel geopend.
Allemaal opgediend door een ober met humor die er duidelijk zin in had. En weggespoeld met nog meer lekker bier. En door de dames met frisse Sauvignon Blanc. Ook een goede uitleg van de brouwmeester over wat hij aan het doen was. Kortom, een prima lunchplek. We komen zeker nog eens langs.
Markvt .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Locatie is mooi, zo in de tuin. Maar prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit. Veel te duur. Bediening niet klantvriendelijk, kortaf en niet attent.
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
We hebben met een gezelschap van 15 personen gegeten. We kwamen om 17.00 uur en de tafel stond al klaar. De baas had wel een vies overhemd aan, best slordig zo aan het begin van de avond. De eerste ronde drinken ging goed. Als voorgerecht namen 4 personen een broodplank met warme en koude hapjes. Dit kan alleen voor 2-3 personen of een veelvoud ervan....(hoezo?) Advies was 2 planken, jammer want dat bleek echt veel te veel! Mijn buurman nam soep en kreeg er geen lepel bij, gelukkig zag de serveerster dat meteen. Helaas duurde het wel erg lang eer die lepel daadwerkelijk kwam. Op de plank lag een sardientje, was oneetbaar vanwege de vele graten.
Bij het drankjes bestellen bleef het mis gaan; verkeerde, teveel, mensen die werden overgeslagen, in plaats van een karaf water werd een fles water gebracht en wat later op de avond hebben we zelfs iemand moeten halen voor de drankjes. Ook de flesjes bleven staan evenals de borden. Kortom een rommelig geheel.
Hoofdgerecht was niet lekker, mosselen waren veel te lang gekookt en de saus was niet lekker. Gelukkig waren de andere gerechten wel goed.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Dit is een brouwerij/restaurant. We hebben hier een bierproeverij gedaan en daarna gegeten.
Ik vond het idee om lekker vanaf je tafel een presentatie te bekijken over de brouwerij en de bieren, die er gebrouwen worden, terwijl er verschillende bieren, met bijbehorend hapje geserveerd worden, verfrissend. Heerlijk om na een actieve dag niet door een brouwerij hoeven te lopen....maar alles lekker vanaf je stoel aangereikt te krijgen.
Na de proeverij hebben we heerlijk op het prachtige terras gezeten en ondertussen uitgezocht wat we wilden eten. Eten was lekker ( de kabeljauw met spek is erg lekker, de vegetarische burrito was op verzoek ook met kip te krijgen). Bijpassende bieren gedronken, de blond is onze favoriet....Daarna lekker toetje.
Honden zijn meer dan welkom. Vriendelijk personeel, dat je de tijd geeft om te genieten van je gezelschap, het bier en het eten en het fantastische weer
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Bediening
Vriendelijk welkom, maar daarna rap bergafwaarts. Emelisse is brouwerij-restaurant maar uitleg over bier beperkte zich tot het aanwijzen op de menukaart: waar de uitleg ook al summier was ('licht zoete smaak').
Er was slechts 3 man personeel op de zaterdagavond en de tent was vol. Zeker 70 man op 2 uitserverend en order-opnemend personeel (3e stond achter de bar). Resultaat na 30 minuten wachten waren onze borden na het hoofdgerecht nog niet opgehaald, en dat terwijl we op 20 minuten zelf contact maakten om te vragen of we nog iets mochten bestellen.
Wat op zich nog uniek was aangezien de 'ober' aan begin van hoofdgerecht nog onbehoorlijk had gereageerd: hij vroeg of we iets wilde drinken en toen een dame in ons gezelschap deze ronde aan zich voorbij liet gaan (zou haar derde drankje zijn geweest voor aanvang hoofdgerecht) waarop de ober ludiek bedoeld reageerde 'dat woord dat ken ik niet mevrouw'.... Beschamend.
Daarna serveerde men van de 3 bestelde speciaalbiertjes, 1 biertje uit in een warm(!) glas.... En dat voor een zogenaamd bierrestaurant!! Men ruilde biertje direct om maar dit
Kortom: onderbezet personeel (op zaterdagavond!) en dan nog niet eens van kwaliteit (reactie bieradvies, passeren van bestelling en uitserveren van warm glas). Wel kreeg ik bij afrekenen nog een excuses dat het zo druk was.
Das toch gek: men beseft dat het te druk is voor een goede service maar men neemt wel klanten aan - in tegenstelling tot wat eerder als recensie geschreven was. Liever een excuus - je ben hier immers toerist en geen vaste retournerende klant denk ik dan. Erg jammer.

Keuken
Bestelling 3 x biefstuk 1x tonijn, alle medium.
Uitgeserveerd 2 x biefstuk tegen well-done aan 1 eerder rare. Tonijn ook well-done, geen tintje roze te herkennen.
Verder wel op smaak. Garnituur en frieten oké, maar het gaat om de main course en die viel dan toch tegen - terwijl bakken van biefstuk en stuk tonijn toch geen hoogstandje van de kok vereist.... Dus net voldoende. Maar weer jammer.

Entourage
Mooi gelegen pand met uniek karakter. Bij entree bevind zich de bierketel wat best een indrukwekkende entree is. Aankleding en meubels zijn simpel maar smaakvol en er heerst daardoor een fijne ongedwongen sfeer. Groot terras en enorm grasveld eromheen (met voor allerkleinsten een wip, 2 schommels en een glijbaantje). Prima plek om gezellige avond te hebben.

Totaal
Gezellige uitstraling en goed bier.
Zeer matig personeel (en het leek het vaste personeel te zijn).
Kok moet iets meer aandacht bij zijn werk houden want 3 v/d 4 gerechten te lang in de pan (op de plaat) is toch matige bedoening.
Derhalve bij elkaar opgeteld hadden wij geen bijzondere avond en derhalve geen aanrader. Dit kan makkelijk verbeterd worden!

Ray B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Eerst even een paar biertjes proeven uit eigen brouwerij van de tap, de "gewone" dubbel is heerlijk zacht van smaak. Kaasplankje en bitterballen ook voor de kinderen :-) na een uurtje het eten besteld; noord beverlam potje met dubbel (lekker doordrinken) heerlijk ook de frites erbij is in vergelijking met alle frites die ik in mijn vakantie op het eiland heb gegeten zeer goed van smaak ! Aanrader is ook de ruime prachtige tuin achter Emelisse die je vanaf de weg niet ziet. We komen volgend jaar tijdens onze vakantie weer terug.
Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Vlak bij ons vakantieverblijf dit restaurant aangedaan. Leuk interieur zo met de bierketel e.d. Geen voorgerecht genomen maar een vispotje en een lamspotje als hoofdgerecht. Vispotje wat eenzijdig qua soorten vis en relatief veel saus. Wel aardig. Lamspotje lekker, wel pittig waardoor echte lamssmaak niet naar boven kwam. Dikke Vlaamse frieten moet je van houden. Duitse buren konden het niet zo waarderen leek het. Lekker bier erbij gedronken van eigen huis. Een dame deed alleen de gehele bediening en daarom werd een grote groep de deur gewezen onder de mom van het is vol wat nog lang niet zo was. Ze ging echter voor kwaliteit en dat viel te prijzen.
Tieny .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Zaterdag 25 februari gegeten. Het was druk en gezellig. Natuurlijk drink je in een brouwerij eerst een paar biertjes. Heerlijk. Daarna een carpaccio, die ik nog nooit zo lekker heb geproefd. Ik denk dat het zo eigenlijk hoort. Vervolgens gamba's. Het is een wonder dat ik nog kan typen, want je zou je vingers er bij op eten. Gelukkig zat er ook een stuk brood bij om de saus op te kunnen eten.
We komen terug
Pientje37 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Het eten was ok (de vissoep was wel lekker, wel wat vlak van smaak, daardoor wel erg toegankelijk en het turkse gevulde brood was prima. De kibbeling voor de kinderen was aardig). de omgeving is erg mooi. Sfeervolle zaak, prima terras en wat speeltoestellen voor de kinderen. Maar die bediening... onvriendelijk dekt de lading niet. Een dame was nog wel behulpzaam, maar je moest overal actief om vragen. De andere dame was duidelijk in paniek: Of we op wilden schieten, door wilden eten, want er kwam straks een grote groep oldtimers koffie drinken. Hiermee bedoelde ze overigens niet de mensen maar de auto's.. Wij zijn nog even blijven zitten (lekker weer en we hadden tenslotte een uitgebreide lunch), want 60 oldtimers die het terras op komen rijden zie je niet elke dag. Dat was een spektakel. De stress sloeg echter nog meer toe en het is dat we zelf drie keer vroegen of we alsjeblieft mochten afrekenen, anders hadden we de lunch gratis gehad.. Kortom, geen beste ervaring.
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
In sfeervolle brouwerij gegeten. Goed eten maar weinig creatief. Lekker zeeuwse salade zelfs mager gevuld. De brownie als dessert wel ok! Eetcafe nivo maar hoger geprijsd. Fraai terras en attente snelle bediening.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Vrijdagavond met zn vieren gedineerd, entourage is ok. Bediening is uitstekend, zeer gastvrij. 4 gangenmenu was voldoende van kwaliteit. Prijs/kwaliteit was in ok. Mag wat de gerechten betreft iets verrassender.
Erna R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
We maakten kennis met Emelisse via een Sweetdeal: het aangeboden menu leek ons aantrekkelijk. We werden prettig ontvangen, de bediening was klantgericht en vlot, en we hebben hier heerlijk gegeten. Niet te veel, niet te weinig. Alles was in evenwicht, dus we komen hier graag terug!
En dan bij voorkeur mét een (bier)proeverij vooraf!
Dan kunnen we ook ontdekken of het een goed idee is om deze combi t.g.v. een réunie te maken ...
Jevp .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
We zijn hier al meerdere keren geweest, de ene keer zijn we net wat enthousiaster dan de andere. Het brunchbuffet waar we deze keer aan deel mochten nemen overtrof onze verwachtingen. De organisatie was perfect, dus geen rijen wachtenden voor het buffet. Men was erg klantgericht en klantvriendelijk in de weer. En het eten: meer dan geweldig. Prijs en kwaliteit- perfect. We komen snel weer eens terug!