ElVi

Jan van Scorelstraat 21 3583 CJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant ElVi

Culinaire hoogstandjes in ongedwongen sfeer

Het pure van Italië, het klassieke uit Frankrijk en het bourgondische van België. En dat alles gepresenteerd met een enthousiasme en passie waar je een warm gevoel van krijgt. Alle borden prachtig opgemaakt en bevatten mooie, net andere combinaties dan je gewend bent.

Meer informatie over restaurant ElVi

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant ElVi

Alex P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gisteravond hier met z'n tweeen gegeten. We begonnen met een huisaperitief van prosecco met met vleugelje huisgemaakte limoncello. Daarna als voorgerecht heb ik de de hertencarpaccio gegeten. Mijn vrouw koos voor de dun gesneden Pata Negra, krokant gepocheerd ei met verse truffel. Als hoofdgerecht had ik de wildzwijn op een bedje van zuurkool en hete bliksem en mijn vrouw de steak tartaar. Als nagerecht een super lekkere Scroppino, de lekkerste ooit!
Alle gerechten waren goed op smaak. De timing van het doorgeven van de gerechten eveneens prima waardoor je rustig op je gemak aan tafel zit. De bediening was attent en erg vriendelijk. Dus een zeer geslaagde avond!
Tineke P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
24-12-2016 Elvi, Jan van Scorelstraat
Wat een afknapper, ga er niet eten: de reviews kloppen echt niet.
Je zou toch lang hebben moeten sparen om met kerstavond jezelf eens lekker te verwennen met een over het algemeen duurder kerstmenu. Daartoe lees je recensies om niet teleurgesteld te worden. De recensies van Elvi waren allemaal redelijk lovend. Ook zou Elvi in aanmerking moeten komen voor onderscheidingen en staan ze bij meerdere instanties vermeld als goed tot zeer goed. Wat is er dan fout gegaan bij ons bezoek?
We kwamen er aan en de entourage was erg goed. Gezellige tent, leuk ingericht met kerstversieringen en we kregen inderdaad – zoals gevraagd – een tafel die zo rustig mogelijk was. So far so good. We vroegen naar een kenner van wijn omdat het meisje dat ons bediende niet echt ervaren overkwam en ook zei niet zoveel van wijn te weten. Ook wist ze ons niet goed uit te leggen wat de menumogelijkheden waren en raakte er zelf van in de war. Dat op zich is al vreemd. Toen kwam er iemand (ik vermoed de eigenaresse) achter ons staan (heel vreemd, ze kwam ze niet dichtbij, dus ik moest me helemaal verdraaien om haar aan te kijken en ze straalde weinig verwelkomends uit) en beantwoordde zonder al teveel enthousiasme onze vragen over wijn en bood ook niet aan om iets te proeven. Deze mevrouw heeft zich in onze hoek niet meer laten zien. De keren dat ik naar de wc ging, stond ze in het andere deel van het restaurant.
Wij kozen een driegangenmenu en een leuke fles wijn. Het voorgerecht was goed en redelijk subtiel en zag er mooi uit. Toen kreeg ik een tussengerecht, Raviolo, dat omschreven werd met truffel tapenade en verse truffel. Truffel ruik je direct, ik rook echter niks. De pasta was veel te dik en taai en het smaakte erg flauw, waterig zelfs. Had dus erg weinig te maken met de omschrijving, en een goede kok weet ook dat je ravioli-pasta erg dun moet maken en het geheel goed moet sluiten als je wilt dat de smaken bewaard blijven.
Het hoofdgerecht was gegrild zwijn en een vegetarische groenteschotel.
Het zwijn was afwezig op het bord. Er lag een bot met een stukje zeen eraan en nog een klein stukje dat op vlees leek, maar al kauwend moesten we het al snel uitspugen. Geen vlees, alleen taaie substantie en vet. Ook redelijk smakeloos. Het minieme vlees kroketje was nog wel lekker en wat er bij lag was weinig bijzonder en smakeloos: hete bliksem die de kok vergat te noemen en m.i. ook vergeten had erop te doen, iets wat zuurkool zou moeten zijn.
Het groentegerecht zag er kleurig uit maar was gewoon koud! Ook smaakte het werkelijk naar helemaal niets. We hadden natuurlijk direct iets moeten zeggen maar er kwam net een groot gezelschap achter ons zitten en we hadden gewoon geen zin in een discussie op een gezellige avond. De ‘wijn’-mevrouw leek ons ook weinig toegankelijk voor dit soort kritiek en had ons al het gevoel gegeven dat we niet echt welkom waren. Toch wilde ik het wel noemen dus toen het werd weggehaald en gevraagd werd of het gesmaakt had, heb ik bovenstaand in detail gemeld. De reactie op de groente was dat ‘de groentes op elkaar leken’. Is dat een reden om het koud te serveren? En kies dan andere soorten; tegenwoordig hoeft vegetarisch echt niet onder te doen voor niet-vegetarisch. Over het ontbreken van het vlees en het koud serveren werd niets gezegd. Om het ‘goed te maken’ kregen we – na overleg met de keuken (?) – een gratis kopje koffie. De koffie was echter ook koud! Zou Mr Murphy hier aandelen hebben  ? Het toetje was een sloot weinig subtiele nattigheid met een dot smakeloze schuim.

Ik verbaas mij over alle recensies die ik heb gelezen en de aanbevelingen van deze en gene in het licht van onze ervaringen: de kwaliteit van het eten (zowel (ontbreken van) smaak als het feit dat het koud was), de gastvrijheid, de expertise van het personeel en ook bijvoorbeeld het feit dat de wc niet doorliep. Ik was heel erg blij dat ik alleen hoefde te plassen daar en verder niks.
Ook de hoeveelheid eten was niet overdadig; dankzij het broodje vooraf (dat wél buiten-proportioneel was) hadden we geen honger. Ik wil echt niet weten wat er gebeurd was als we een arrangement van 100 euro hadden gekozen (incl. wijn).
Bij het afrekenen vroeg een meisje of we het lekker vonden en ik zei nee, waarop ze begon te schateren. Nou ja, wat is dit voor een tent!?
Ik zou adviseren om al die aanbevelingen toch maar eens heel goed onder de loep te nemen en nooit meer vol vertrouwen ergens te gaan eten op basis van recensies; zeker niet bij Elvi.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een geweldig restaurant is dit toch. Super gegeten! Heerlijke ambiance en fantastische bediening! Mega keuze in eten. Terecht dat ze weer als enige in Utrecht een prijs van Michelin gekregen hebben. De Bib Gourmand is volkomen terecht.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben hier het vier gangen Bib Gourmand menu genuttigd. Het voorgerecht was een tomaat tartaar die goed van smaak was. Het tussengerecht, Raviolo a Carbonara, vond ik wat saai qua smaken. Het hoofdgerecht, de kwartel, was okay. Mijn tafelgenoot vond al het gepeuter en gekluif wat vervelend, het was veel werk om het vlees los te krijgen. Het dessert, de Pêche Melba, viel wat tegen, vooral de ijscoupes waarin ze geserveerd werden waren onhandig, hierdoor was het lastig de perzik te snijden. Ook qua smaak had het allemaal wat interessanter gemogen. De geserveerde wijnen waren okay, maar ook niet meer dan dat. Beaujolais bij het hoofdgerecht had voor mij niet gehoeven, dan heb ik liever een wat stevigere, fruitige Rhône wijn. De Beaume de Venise bij het dessert was wel prima.
De entourage en de service zijn prima, niets op aan te merken.
Harm R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Elk jaar gaan we wel een keer eten bij Restaurant Elvi. Zoals standaard laten we ons verleiden door het Bib Gourmand menu. Regelmatig wordt dit menu aangepast en ook dit keer verrast de chef ons met heerlijke smaakcombinaties. Bij Restaurant Elvi krijg je zeker geen standaard eten en ervaar je de passie van het personeel. Extra pluspunt (voor de zwangere dames): ook non-alcoholisch kan je een lekkere bubbel drinken.
a.degoede .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
bib gourmand menu fantastisch.
in één woord subliem.
gerechten met zorg bereid en opgediend.
een heerlijke ervaring.
een traktatie voor iedereen!
Hilke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Geweldig gegeten. Topniveau op relaxte wijze. Geen stijve bedoeling maar heerlijk ontspannen eten. Bediening was top: niets over de top , maar heel ongedwongen en we zijn helemaal niets tekort gekomen. Hele fijne en smakelijke avond. Culinair dik in orde (meer dan dat!).
iris185 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De basis qua sauzen etc was goed maar het was het nét niet. Ongare pasta, te weinig zout, koude kaassouflés, droge vis.... Ik verwacht eerlijk gezegd meer bij een bib gourmand. Dessert was wel erg lekker.
niels V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heel ontspannen. Lekker ah la Carte gegeten. Buiten gezeten. Kon niet beter. Waar staat dit allemaal nog standaard op de kaart? Een pareltje in Utrecht oost
Fonnie .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met hoge verwachtingen gingen we met vrienden eten bij Elvi. En wat viel het tegen. De amuse was een vrijwel smaakloos venkelsoepje. De slakken in het ene voorgerecht waren ook smaakloos, alsof ze weken in het water hadden gelegen, en de 'rauwe maar toch gare' zeebaars was ijskoud en dus eveneens smaakloos. Toen ik daar iets over zei, was het antwoord: 'ja, dat hoort toch echt zo'. Het hoofdgerecht, de tarbot, was wel goed op smaak, maar bij het dessert was de citroenmousse weer waterig. We hadden er een wijnarrangement bij genomen. Op zich waren de wijnen prima gekozen, maar ik vind 7 euro per glas wel aan de prijs. Kortom: Elvi zou wel een tandje meer uitgesproken mogen koken!
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Zit je dan; aan de prosecco met huisgemaakte limoncello in een bekakte wijk naast Wilhelminapark. Toen we de kaart hadden bekeken waren we zelfs een beetje bang dat Elvi zelf ook vrij bekakt zou zijn, maar dit vooroordeel werd meteen bij binnenkomst de kop in gedrukt. Een dame met een brutale glimlach en vol getatoeëerde armen gaf ons een warm welkom en heeft ons de gehele avond in de watten gelegd. We begonnen met Tjoepy kaviaar en Zeeuwse Creuses met appelvinaigrette. Een lekker begin. Vervolgens foie gras met calvadosappel en steak tartare die we zelf op smaak mochten brengen. Utrecht mist helaas meerdere zaken met een goede steak tartare maar die van Elvi verdient een pluim.
Nog langer genieten van de luxe met een halve kreeft en nog meer foie. Want deze foie gras de canard komt dicht bij de volmaaktheid. Al dit lekkers in combinatie met een verfrissende Duitse wijn die onze stoere gastvrouw had aangeraden en we waren klaar voor het dessert.
Sticky toffee pudding en een goede kop koffie. Bravo Elvi! Een mooie warme zaak, met dito service en fantastisch eten.
WernerL .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Bij ElVi word je hartelijk ontvangen; medewerkers nemen maar wat graag je jas aan. De benadering is verder ook erg persoonlijk. De serveersters zijn vrolijk en vertellen graag hun verhalen over (de ingrediënten van) de diverse gerechten. De borden zijn mooi opgemaakt en het smaakt fantastisch. Enig minpuntje is de locatie; het zicht naar buiten is weinig bijzonder. Binnen is het wel sfeervol ingericht.
An1968 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eten was prima, bedoening super, toch een groot minpunt: het was er heel warm! Echt onaangenaam. Blijkbaar blijft de warmte erg hangen in het pand, moeten ze echt iets aan doen!
Kemman A.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren het nieuwe menu geproefd wat een pure en heerlijke smaken met dito begeleidende wijnen. Bereiding, service en uitleg van wijn en spijs zijn top!
En dat dat alles ook nog op een zwoele avond op een echt stadsterras. Kortom wij hadden een uitstekende avond.
Dinant K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Fantastische kaart en geweldig gegeten. De uitleg over de bijpassende wijnen en over de gerechten was uitstekend. Ik had een zeer smakelijke kaassoufflé en een heerlijk voorgerecht met eendenlever en appelpartjes in calvados. Als ik aan de geur terugdenk, loopt het water me in de mond. De bediening is ongedwongen, maar zeer accuraat. Een gevallen mes wordt direct geconstateerd en vervangen en voor een meegenomen boeket werd meteen een vaas aangeboden. Het verwennen van de gasten staat duidelijk centraal zonder opdringerig te zijn. De combinatie van het overheerlijke eten en een ontspannen gastvrijheid is uiterst aangenaam.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Blijft een van mijn favorieten in Utrecht. Gastvrouw Elvira voelt precies aan wanneer ze nodig is aan tafel en de echte kunst; ook wanneer dit niet het geval is. Vaste klassiekers op de kaart, zoals de steak tartaar die van uitzonderlijk goede kwaliteit is. Wij hadden een fruit de mers plateau besteld om als voorgerecht te delen met de tafel. Het was een goed gevuld plateau waar alles op lag wat een visliefhebber zich kan wensen, top wijn advies erbij van de vriendelijke en vakkundige sommelier. Vervolgens hebben we een proeverij van alle voorgerechten gehad, stuk voor stuk hoog op smaak en mooi opgemaakt. Lekker eten zonder opsmuk.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Leuk avondje gehad! Vier gangen bib gourmand. Goede smaken allemaal en een lekker wijnarrangement erbij. Kundige sommelier. Mijn vriendin kan niet tegen lactose en het dessert met sorbetijs viel een beetje tegen. Met name omdat het ijs verijst was.
Arnout_ .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk genoten van een bourgondische avond bij ElVi. De gastheer zorgde dat we ons goed op ons gemak voelde, en hielp bij de lastige opgave om een keus te maken uit de rijke menukaart. Veel afwisseling qua gerechten, van klassieke chateau briand tot het uitgebalanceerde menu bib gourmand. Veel aandacht voor de opmaak van de gerechten, heerlijk verfijnde smaken en een bijpassende Montepulciano.
Qua prijs niet een plek om elke week naar toe te gaan maar zeer zeker ruimschoots waar voor je geld, zeker als je iets te vieren hebt!
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Naar ons idee goede ervaring, oude rot in het vak.
Bediening erg goed vakbekwaam en allert.
Goed advies van de sommelier, 4 gangen wat wel iets minder was 2 gangen tartaar bereidingen.
Dessert erg goed van techniek en opmaak, wil het nog wel een keer bezoeken.
En niet overslaan! De eigenaresse heel vriendelijk en enorm gastvrij!
pfakkerman .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten, creatieve gerechten met uitschieters naar boven. Voortreffelijke en relaxte bediening. Alle gericht om het naar je zin te maken. Dat doen we nog eens.