Over restaurant ElVi

Culinaire hoogstandjes in ongedwongen sfeer

Het pure van Italië, het klassieke uit Frankrijk en het bourgondische van België. En dat alles gepresenteerd met een enthousiasme en passie waar je een warm gevoel van krijgt. Alle borden prachtig opgemaakt en bevatten mooie, net andere combinaties dan je gewend bent.

Meer informatie over restaurant ElVi

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Alex V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een geweldig restaurant is dit toch. Super gegeten! Heerlijke ambiance en fantastische bediening! Mega keuze in eten. Terecht dat ze weer als enige in Utrecht een prijs van Michelin gekregen hebben. De Bib Gourmand is volkomen terecht.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben hier het vier gangen Bib Gourmand menu genuttigd. Het voorgerecht was een tomaat tartaar die goed van smaak was. Het tussengerecht, Raviolo a Carbonara, vond ik wat saai qua smaken. Het hoofdgerecht, de kwartel, was okay. Mijn tafelgenoot vond al het gepeuter en gekluif wat vervelend, het was veel werk om het vlees los te krijgen. Het dessert, de Pêche Melba, viel wat tegen, vooral de ijscoupes waarin ze geserveerd werden waren onhandig, hierdoor was het lastig de perzik te snijden. Ook qua smaak had het allemaal wat interessanter gemogen. De geserveerde wijnen waren okay, maar ook niet meer dan dat. Beaujolais bij het hoofdgerecht had voor mij niet gehoeven, dan heb ik liever een wat stevigere, fruitige Rhône wijn. De Beaume de Venise bij het dessert was wel prima.
De entourage en de service zijn prima, niets op aan te merken.
Harm R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Elk jaar gaan we wel een keer eten bij Restaurant Elvi. Zoals standaard laten we ons verleiden door het Bib Gourmand menu. Regelmatig wordt dit menu aangepast en ook dit keer verrast de chef ons met heerlijke smaakcombinaties. Bij Restaurant Elvi krijg je zeker geen standaard eten en ervaar je de passie van het personeel. Extra pluspunt (voor de zwangere dames): ook non-alcoholisch kan je een lekkere bubbel drinken.
A.degoede .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
bib gourmand menu fantastisch.
in één woord subliem.
gerechten met zorg bereid en opgediend.
een heerlijke ervaring.
een traktatie voor iedereen!
Hilke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Geweldig gegeten. Topniveau op relaxte wijze. Geen stijve bedoeling maar heerlijk ontspannen eten. Bediening was top: niets over de top , maar heel ongedwongen en we zijn helemaal niets tekort gekomen. Hele fijne en smakelijke avond. Culinair dik in orde (meer dan dat!).
Iris185 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De basis qua sauzen etc was goed maar het was het nét niet. Ongare pasta, te weinig zout, koude kaassouflés, droge vis.... Ik verwacht eerlijk gezegd meer bij een bib gourmand. Dessert was wel erg lekker.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heel ontspannen. Lekker ah la Carte gegeten. Buiten gezeten. Kon niet beter. Waar staat dit allemaal nog standaard op de kaart? Een pareltje in Utrecht oost
Fonnie .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met hoge verwachtingen gingen we met vrienden eten bij Elvi. En wat viel het tegen. De amuse was een vrijwel smaakloos venkelsoepje. De slakken in het ene voorgerecht waren ook smaakloos, alsof ze weken in het water hadden gelegen, en de 'rauwe maar toch gare' zeebaars was ijskoud en dus eveneens smaakloos. Toen ik daar iets over zei, was het antwoord: 'ja, dat hoort toch echt zo'. Het hoofdgerecht, de tarbot, was wel goed op smaak, maar bij het dessert was de citroenmousse weer waterig. We hadden er een wijnarrangement bij genomen. Op zich waren de wijnen prima gekozen, maar ik vind 7 euro per glas wel aan de prijs. Kortom: Elvi zou wel een tandje meer uitgesproken mogen koken!
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Zit je dan; aan de prosecco met huisgemaakte limoncello in een bekakte wijk naast Wilhelminapark. Toen we de kaart hadden bekeken waren we zelfs een beetje bang dat Elvi zelf ook vrij bekakt zou zijn, maar dit vooroordeel werd meteen bij binnenkomst de kop in gedrukt. Een dame met een brutale glimlach en vol getatoeëerde armen gaf ons een warm welkom en heeft ons de gehele avond in de watten gelegd. We begonnen met Tjoepy kaviaar en Zeeuwse Creuses met appelvinaigrette. Een lekker begin. Vervolgens foie gras met calvadosappel en steak tartare die we zelf op smaak mochten brengen. Utrecht mist helaas meerdere zaken met een goede steak tartare maar die van Elvi verdient een pluim.
Nog langer genieten van de luxe met een halve kreeft en nog meer foie. Want deze foie gras de canard komt dicht bij de volmaaktheid. Al dit lekkers in combinatie met een verfrissende Duitse wijn die onze stoere gastvrouw had aangeraden en we waren klaar voor het dessert.
Sticky toffee pudding en een goede kop koffie. Bravo Elvi! Een mooie warme zaak, met dito service en fantastisch eten.
WernerL .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Bij ElVi word je hartelijk ontvangen; medewerkers nemen maar wat graag je jas aan. De benadering is verder ook erg persoonlijk. De serveersters zijn vrolijk en vertellen graag hun verhalen over (de ingrediënten van) de diverse gerechten. De borden zijn mooi opgemaakt en het smaakt fantastisch. Enig minpuntje is de locatie; het zicht naar buiten is weinig bijzonder. Binnen is het wel sfeervol ingericht.
An1968 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eten was prima, bedoening super, toch een groot minpunt: het was er heel warm! Echt onaangenaam. Blijkbaar blijft de warmte erg hangen in het pand, moeten ze echt iets aan doen!
23953 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren het nieuwe menu geproefd wat een pure en heerlijke smaken met dito begeleidende wijnen. Bereiding, service en uitleg van wijn en spijs zijn top!
En dat dat alles ook nog op een zwoele avond op een echt stadsterras. Kortom wij hadden een uitstekende avond.
Krouweldinant .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Fantastische kaart en geweldig gegeten. De uitleg over de bijpassende wijnen en over de gerechten was uitstekend. Ik had een zeer smakelijke kaassoufflé en een heerlijk voorgerecht met eendenlever en appelpartjes in calvados. Als ik aan de geur terugdenk, loopt het water me in de mond. De bediening is ongedwongen, maar zeer accuraat. Een gevallen mes wordt direct geconstateerd en vervangen en voor een meegenomen boeket werd meteen een vaas aangeboden. Het verwennen van de gasten staat duidelijk centraal zonder opdringerig te zijn. De combinatie van het overheerlijke eten en een ontspannen gastvrijheid is uiterst aangenaam.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Blijft een van mijn favorieten in Utrecht. Gastvrouw Elvira voelt precies aan wanneer ze nodig is aan tafel en de echte kunst; ook wanneer dit niet het geval is. Vaste klassiekers op de kaart, zoals de steak tartaar die van uitzonderlijk goede kwaliteit is. Wij hadden een fruit de mers plateau besteld om als voorgerecht te delen met de tafel. Het was een goed gevuld plateau waar alles op lag wat een visliefhebber zich kan wensen, top wijn advies erbij van de vriendelijke en vakkundige sommelier. Vervolgens hebben we een proeverij van alle voorgerechten gehad, stuk voor stuk hoog op smaak en mooi opgemaakt. Lekker eten zonder opsmuk.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Leuk avondje gehad! Vier gangen bib gourmand. Goede smaken allemaal en een lekker wijnarrangement erbij. Kundige sommelier. Mijn vriendin kan niet tegen lactose en het dessert met sorbetijs viel een beetje tegen. Met name omdat het ijs verijst was.
Arnout_ .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk genoten van een bourgondische avond bij ElVi. De gastheer zorgde dat we ons goed op ons gemak voelde, en hielp bij de lastige opgave om een keus te maken uit de rijke menukaart. Veel afwisseling qua gerechten, van klassieke chateau briand tot het uitgebalanceerde menu bib gourmand. Veel aandacht voor de opmaak van de gerechten, heerlijk verfijnde smaken en een bijpassende Montepulciano.
Qua prijs niet een plek om elke week naar toe te gaan maar zeer zeker ruimschoots waar voor je geld, zeker als je iets te vieren hebt!
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Naar ons idee goede ervaring, oude rot in het vak.
Bediening erg goed vakbekwaam en allert.
Goed advies van de sommelier, 4 gangen wat wel iets minder was 2 gangen tartaar bereidingen.
Dessert erg goed van techniek en opmaak, wil het nog wel een keer bezoeken.
En niet overslaan! De eigenaresse heel vriendelijk en enorm gastvrij!
Pfakkerman .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten, creatieve gerechten met uitschieters naar boven. Voortreffelijke en relaxte bediening. Alle gericht om het naar je zin te maken. Dat doen we nog eens.
Paola O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij ElVi! Voorgerecht en tussengerecht waren super. Mooie ingrediënten en bijzondere combinaties. Het hoofdgerecht van coquille met garnalen was wat minder, omdat de garnalen gefrituurd waren en het geheel hierdoor een 'frituursmaakje' kreeg. Ondanks dat een super avond gehad en ik zou hier zeker nog eens terugkomen. Ook de wijnkaart bood voldoende keuze voor iedere prijs. Complimenten voor de gastheer. Zulk goed gastheerschap kom je maar weinig tegen!
Cpvdvooren .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Voor een speciale eet beleving bij een speciale avondje maar zeker ook een gewone.
Kijken wij er iedere keer met veel plezier op terug maar zeker ook naar uit wanneer we weer gaan.