Elpitha

De Kazerne 7 3441 AZ Woerden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Elpitha

Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De locatie en de inrichting van het restaurant zien er prachtig uit. Het voorgerecht - een proeverij - zag er erg leuk uit. Veelal dips en dan zijn 3 stokbroodsneetjes (voor 2 personen) wel erg weinig. Het personeel dat rondliep was erg vriendelijk. Het was dan ook jammer dat degene die ons hielp het minst aardig over kwam. Het hoofdgerecht. Erg smaakvol, maar jammerlijk vond ik al het vlees erg droog. Ik vind persoonlijk dat er gekeken kan worden naar de prijs-kwaliteit verhouding. Zou ik hier nog een keer eten? Ik denk het niet.
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Het was mooi weer dus we konden kiezen tussen binnen of buiten. Het terras buiten is mooi en groot. Er is voldoende vriendelijk personeel dus je wordt snel geholpen. Het vegetarisch gerecht Mezedes is een bord met 9 vakjes waarin in elke vakje een klein gerecht in zit. Ziet er prachtig uit. En als je jarig bent, of iets anders viert. wordt je door de gehele crew toegezongen.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Met ons bootje bijna voor de deur afgemeerd. Paar minuutjes lopen vanaf de passantenhaven. Omdat we vorige jaar voor een volle zaak kwamen, nu telefonisch gereserveerd. En zo te zien was dat niet onverstandig. We hebben bij Elpitha heerlijk gegeten. Kefthedes vooraf en vervolgens Francosschotel. Mijn vrouw de vegetarische spanakopita en die was volgens haar voortreffelijk. Daarbij zijn de prijzen vriendelijk. Aanrader en een mooie zaak!
Suba .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met partner restaurant Elpitha in centrum Woerden bezocht en genoten van een prima diner.
Verwelkomt met het traditionele glaasje Ouzo kozen we voor een gedeeld voorgerecht, Pikilia. In een schaal met 9 vakjes worden verschillende voorgerechtjes opgediend zowel warm als koud, vis en vlees. In een woord: een aanrader.
Als hoofdgerecht namen we een lamsbout en (de specialiteit van de dag) langzaam gestoofd kalfsvlees op een bedje van aardappelen en boontjes. Beide gerechten waren heerlijk op smaak en de porties vlees waren meer dan gul te noemen.
Tussendoor maakten we zelf nog een saladeschotel vanuit een prima gesorteerd saladebarretje.
We dronken hierbij enkele glazen goede rode huiswijn en een fles Souroti mineraalwater.
Het restaurant heeft een warme aankleding, geheel in stijl met het traditionele pand waarin het gevestigd is.
Het restaurant was volledig bezet maar desondanks werden we continu zeer alert en vriendelijk geholpen.
Een restaurant dat eruit springt onder de Griekse restaurants in Nederland!
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Uitstekend gegeten. De Moussaka, 1 van mijn lievelingsgerechten was onovertroffen. Sterker nog, nergens lekkerder gegeten dan hier. Daarnaast een bergje tzatsiki, die uitstekend van smaak was. fris en zuiver. Als voorgerecht een salade met kaas. De feta was gelukkig niet verbrokkeld, maar in stukken toegevoegd aan de salade, die voor het oog een plaatje was en qua samenstelling uitstekend. Ik zal niet opnoemen, wat er allemaal deel van uitmaakte, bang als ik ben iets te vergeten. Azijn, olie peper en zout kon naar Eigen behoefte toegevoegd worden. Zo heb ik het graag. De dessert kaart stelt bij de Griekse restaurants meestal niet zo veel voor, ook hier niet, maar is wel beter dan bij vele anderen.
De lamscarbonaatjes van mijn partner waren eveneens van een uitstekende kwaliteit. Het bolletje rijst was karig en had groter Mogen zijn eventueel ten koste van de frites. Maar het was er beiden. De rijst was overigens ook goed van smaak.
Jammer dat het salade buffet enigszins beperkt was. Geen komkommer en geen olijven en geen tomaat. Was dit ook uitgebreider geweest, dan was waarschijnlijk een 10 uit de bus gekomen.
Het personeel is uiterst attent, vriendelijk en actief. Vraagt regelmatig of komt langs om onopvallend te zien of alles goed gaat. Over de wijn wordt uitgebreid geinformeerd.
Jammer dat geen karaffen beschikbaar zijn en alleen hele flessen of glazen bested kunnen worden. De rode Nemea ( huiswijn ) is uitstekend. De glazen zouden wat beter gevuld kunnen worden. Nu werd er wat karig ingeschonken en dat terwijl de gastvrijheid bij de Grieken hoog in het vaandel staat. Men begint immers met een glas Ouzo van het huis.
De aankleding van het pand is modern en beslist niet echt Grieks, zoals wij het hier gewend zijn met nagemaakte amforen vazen en andere tierelantijnen.
Wij komen terug al is het alleen maar om weer eens lekker Moussaka te eten.
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Afgelopen weekend hier gegeten.
Zeker een aanrader!
Het vlees was erg lekker en het gerecht was ook zeker meer dan genoeg.
Mischien niet byzonder maar wel heel lekker.
Zeker de griekse tzatjzikie saus was echt goed.
De salade bar vond ik tegenvallen geen olijven of komkommers.

Ook de fles wijn was heerlijk.
Ik vond de bediening wat gehaast maar dat kwam ook doordat het volgeboekt was en dus volledig uitverkocht.
Er werd netjes gevraagt of alles in orde was.
Alleen de kennis van de diverse wijnen en bier soorten mag iets hoger.

Dus in het algemeen zeker een aanrader.

Erica V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in bij uitstek het beste Griekse restaurant van Woerden. Bediening kon goed adviseren bij de keuze van de gerechten en bijpassende wijn. Eten werd snel geserveerd en smaakte heerlijk. Bediening is behalve correct ook erg vriendelijk en spontaan. Zeker een aanrader!
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar! ! Champignonnensoep zeer goed qua smaak net als de mixed grill. Grote porties mooi decor!!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Elphita. Ik heb een schotel genomen maar wilde ipv kip graag giros erbij. Dit was geen enkel probleem. Ook de saladabar zag er netjes en verzorgd uit.
Intje .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Lamsbout was warm mooi vlees en prachtig gedecoreerd. We waren met z'n vieren en alle gerechten heerlijk. Vriendelijke bediening. De eigenaar komt ook gezellig praten en stelt je op je gemak. De klant is koning. Ook bij weggaan een hartelijke uitzwaai. Fijne saladebar. We gaan zeker weer terug!!!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Op een mooie zomeravond met een vriendin hier gegeten.
We konden buiten zitten en dat was gezellig er zijn meer terrassen van andere restaurants op het plein.We hebben de vis/vlees schotel voor 2 genomen die was erg lekker.
Na heb ik aardbeien met vanille ijs op en mijn tafelgenoot baklava met ijs.
Het was een goed toetje. De bediening was goed en ongedwongen. De koffie had voor mij wel wat pittiger gemogen.
Paulsn .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Lekker eten, prima bediening en een mooi terras buiten.
Een extra bakje tzatziki is geen enkel probleem en die zie je later niet terug op de rekening.

Het was lekker weer, dus we konden gelukkig buiten zitten. Dat was maar goed ook want binnen zat het afgeladen vol (dat is dan wel weer een goed teken) maar daar was het wel verschrikkelijk warm.
Halverwege de avond ging de terrasverwarming aan, dus lekker lang buiten kunnen genieten.
Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Leuke avond gehad bij Elpitha.
Het eten is heerlijk, echt Grieks.
Eigenaars en bediening zijn ervaren en vriendelijk.
Het restaurant heeft een prettige sfeer.
Altijd een glaasje ouzo van de zaak bij binnenkomst. Gratis gebruik maken van het salade buffet. Prima service!
Wij zijn positief en komen zeker terug.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Onderweg naar huis, de snelweg af en op zoek nar een goede "Griek"En die hebben we gevonden, en wat voor een! Elphita is een "moderne"Griek" waar je heerlijk kunt eten. Een uitgebreide kaart met vlees, vis en vegetarisch. Wij hadden vooraf een goed gevulde kippensoep, en veel gepaneerde mosselen. Hoofdgerecht: Giros en en enorm stuk vegetarische moussaka. Buffet (goed gekoeld en uitgebreid) was extra. Bediening was top , goede en snelle service, de baas begroette de (kennelijk vele) vaste gasten. Helaas zaten wij zo vol dat er geen plek meer was voor het dessert. Mochten we weer eens in de file staan tussen Den Haag en Utrecht, dan weten we waar we moeten stoppen voor een lekker Grieks diner
Chantal Q.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Prettig restaurant, niet oubollig Grieks ingericht, maar modern. Personeel is attent en snel. De saladebar werd steeds goed aangevuld. Schotels zijn voldoende. Wij zijn al meerdere keren terug geweest.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Goede bediening mede door persoonlijke aandacht eigenaar en heerlijk gegrild eten. In deze combinatie wordt het diner echt een avondje uit.

Een paar keer per jaar zijn wij met vrienden te vinden bij de Griek Elphita. We laten ons verleiden om de verschillende voorgerechtjes te proeven, een lekkere start. Daarna bestelden we de Elphita schotel, een meer dan volle schotel met gegrild vlees. Op de saladebar staat voldoende wisselende salade.
Ook de desserts zijn niet te versmaden, zeker de Griekse yoghurt was heerlijk.
Met een meer dan voldaan gevoel naar huis.
Willeke D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Als je bij de griek gaat eten zijn je verwachtingen niet hooggespannen. Dit restaurant is daar een uitzondering op gebleken. Fijne sfeer en goede service. Vlakbij parkeren in de parkeergarage. Wij hadden de chef schotel voor 2 personen. Diverse soorten vlees en ruim voldoende. Als voorgerecht de carpaccio, helaas zonder dressing waardoor het wat smakeloos was. De desserts (voornamelijk ijs) waren eeg lekker, en ook een afwijking van de menukaart was geen probleem. Kortom lekker gegeten, en zeker niet te duur.
Jodel .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Met 2 personen een Elpitha schotel genomen, was meer dan voldoende. Het broekie zat goed strak met nog een nagerecht. Alles was top en komen graag nog eens terug!
Erg sfeervl estaurant met vriendelijke bediening!
Fjorden687 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Heerlijk gegeten. Erg leuke bediening die het ook mijn kleine zoontje naar de zin probeerden te maken. Ook goede vegetarische gerechten, veel keus.... Kortom: hier komen we graag
PilotWob .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Lekker gegeten bij Elpitha. Wij kozen voor de schotel van de chef. Als je van veel vlees houd is dat een aanrader. Het toetje viel ons wat tegen. De walnotencake smaakte een beetje muf. De bediening is zeer goed en vriendelijk! Probleempjes werden goed opgelost.