Elmer's

Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:30
Zaterdag 10:00 - 17:00

Jvandiepeveen .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bondige menukaart met hoog biologisch gehalte. Eten is prima, geen exceptionele klasse, maar dat hoeft ook niet. De enorme drukte tijdens de lunch toont aan dat dit een geliefde plek is om te lunchen in Groningen. Uitstekend geholpen, de service is erg goed. Wat details zouden beter kunnen, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
FamkePost .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Voor het eerst bij Elmer's om te lunchen, wat een fijne plek! Mooi, gezellig en ruim van binnen, vriendelijke en oplettende bediening en een heerlijk (bio)broodje geitenkaas met noten, jam en peer met kaneel. Mooi initiatief waarin mensen met een verstandelijke beperking werkzaam zijn. We zaten na zo'n heerlijk broodje helemaal vol maar de volgende keer komen we theedrinken met wat lekkers erbij. De kaart met taart en koek spreekt ons erg aan en hopelijk wordt de verwachting waar gemaakt. Wij voegen Elmer's in ieder geval toe aan onze favorieten in Groningen.
Wietse V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Ga je voor Zoet, dan is het hier geweldig. Ga je voor Harig, dan kun je niet prima eten.
Zoals al veelvuldig beschreven, is de sfeer onder zowel de klanten als de bediening top! En langzaam wordt Elmer zelf een Groningse beroemdheid.

En het moet gezegd; met hun verstandelijke beperking is het personeel hier overwegend stukken meer klantgericht, servicegericht, voorkomend, punctueel en gewoonweg vriendelijk dan bij veel andere lunchroom's in de stad!
Dus Elmer's; tot ziens!
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Gisteren een taartje met koffie en thee gedaan bij Elmer's. Mooie locatie met glas en lood ramen. Bediening is vriendelijk en attent. We wilden graag een taartje en ze hebben daar heeeeel veel keus. De keuze werd een witte chocolade taartje met bosvruchten en pistache en een espresso cheesecake. Ruime porties en het witte chocoladetaartje zag eruit als een kunstwerkje. De smaak van beide taartjes waren heerlijk en de combinaties zijn creatief. En daarom komen we ook zeker terug. Tip voor Elmer's zou zijn om andere thee te nemen, deze thee ziet er een beetje saai en de smaken zijn moeilijk herkenbaar. Luxere thee past volgens ons ook beter binnen het hightea concept dat hier ook fantastisch schijnt te zijn.
Laurens H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
We hadden een lunchbon gekregen voor Elmer's en kwamen hier dus terecht voor een lunch/high tea.

De lunch was prima. Wat het echt leuk maakt is de fantastische sfeer die in het restaurant hangt. De bediening wordt deels gedaan door mensen met een beperking.

Je merkt dat de bediening met volle teugen van geniet van het werk maar ook zeker de gasten.
Elmer's is en absolute verrijking voor de stad door het concept maar ook voor jezelf om eens lekker te lunchen. Ik kan dit iedereen van harte aanraden
DF V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Heerlijke plek om te genieten van een kopje koffie. Ook de taarten en high tea's zijn een aanrader! Ook een sfeervol (zonnig) terras smiddags, met bovenal een fijne gastvrije sfeer en ook voor detail.
Caro11 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Aanwinst voor de stad. Hartelijke bediening en net even een andere kaart dan je in de rest van de stad vindt.
Ik ben niet zo'n zoetekauw, maar de monchoutaart vind ik er heerlijk! Verder is het broodje geitenkaas mijn favoriet. Fijne prijzen en de sfeer is ontspannen, een beetje als thuiskomen.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Ik heb al eens eerder een recensie geschreven over Elmer's. Deze keer wil ik graag de geweldige bediening benadrukken. De dame in kwestie kwam heel snel opnemen wat wij graag wilden eten. Tijdens het eten kwam ze vragen of alles naar wens was. We kregen snel de rekening.
Mijn kind dacht dat Elmer's misschien een beetje wennen was omdat er mensen met een verstandelijke beperking werken. Maar ze waren zo professioneel en vriendelijk dat daar helemaal geen sprake van was! Dus behalve dat we een heerlijk broodje hebben gegeten, hebben we ook weer wat geleerd!
Verder zagen we op de kaart dat je hier een heerlijk high tea kunt nemen, ook glutenvrij!
Aanrader!
Ralph .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Inmiddels een paar keer geweest voor cappuccino en taart. Zeker in het weekend moet je van te voren reserveren. Wat opvalt is de uuuhm... bonte / vrouwwlijke indeling. De taarten zijn prima, de cappuccino is echt veel te slap. We hadden onze taart net op waarna de schoteltjes weggehaald werden. Dat hadden ze wel mee mogen wachten. Kortom, zoek je een plek waar je gezellig wil kletsen na het winkelen is Elmers een prima plek, hoewel het wel je smaak moet zijn.
Wikke P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Regelmatig stap ik tegen lunchtijd binnen bij Elmer's. Naast een uitgebreide menukaart, staan er altijd nieuwe gerechten op het krijtbord. De kwaliteit is hoogstaand en constant. Ook de taartjes zijn heerlijk, al blijft Elmer's chocoladetaart mijn absolute favoriet. :-) De setting is aantrekkelijk en alles wordt met een gemeende glimlach geserveerd. Elmer's is leuk en dat merk je direct bij binnenkomst. Kortom: een aanwinst voor de stad Groningen.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Halverwege de middag in Elmer's beland voor een afspraak. Enige spijt dat ik niet voor de uitgebreidere lunch ben gegaan want ik heb misschien te weinig van de keuken gezien. Ik hield het bij een mango-kwarktaart en deze viel eerlijk gezegd wat tegen omdat het stijf stond van de gelatine. Te stijf... de smaak was prima en mijn gezelschap had een klassieke monchou taart die heerlijk bleek. Misschien ben ik te kritisch maar dat komt ook doordat ik dus weinig heb om op te beoordelen. Decor is simpel maar kleurrijk en dat spreekt mij erg aan. Hoera voor alle vrolijkheid! Ik vind het mooi... De service was goed. Ik moet nog een keer terugkomen voor een echte lunch of hightea...
Marcoleon B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Op iens afgegaan om hier te gaan lunchen. Een heerlijke plek om goed bediend te worden en een lekkere lunch te ontvangen.
We namen de klassieke high tea.
Prettig was dat de serveerster er geen probleem van maakte dat we wat hapjes van de kaart wilden ruilen. De opdiening was mooi, twee Borden boven elkaar met zowel hartig als zoet. De zalm quiche was voortreffelijk. Brood was super vers.
De scones nog warm samen met jam en slagroom. En als klapper de citroen kwark taart en brownie.
Een prima tent. Blijvertje.
NinaK .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Heerlijke huisgemaakte taartjes. Ook de high tea was lekker en zeker niet duur! De sfeer is erg leuk en vooral het idee achter elmer's maakt het een leuke zaak waar ik toch steeds weer terugkom.
MarmadukeM52 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Regelmatig loop ik bij "Elmers" binnen voor een kop koffie of om iets te eten. Het voelt altijd erg gastvrij en vriendelijk, persoonlijk en de broodjes zijn heerlijk.Heb je wensen, bijv.glutenvrij, dan proberen ze daar aan te voldoen. Er wordt veel gebruik gemaakt van biologische producten. Overal zijn kleine, zorgvuldige details die het nèt iets anders maken dan elders. Zoals de kleine wenskoekjes die je mee krijgt bij vertrek. Ik ga erg graag naar toe. Bij mooi weer kan je buiten zitten. Jammer dat je er s'avonds niet kan eten!
Loortje .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Laatst hier gegeten, vooral vanwege de goede recensies. Ook ik was erg tevreden. Het zijn originele gerechten, gestoken in een nog origineler jasje door de hele entourage. De porties zijn niet erg groot, maar de kwaliteit van het eten is erg goed. Ook veel vegetarisch te verkrijgen. Vriendelijk personeel en snel geholpen.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Als toerist in Groningen eet je graag lekker en zo kwamen we via Iens bij Elmer's uit. Een prettige zaak met een verhaal. Ik lunchte met een heerlijk warm broodjes, mijn gezelschap smulde van de monchou taart met kersen. Vriendelijke service, gezellige aankleding. Aanrader!
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Elmer's komt er op Iens goed uit. Aangezien wij Groningen niet kennen, zijn we daar op af gegaan. Wat een teleurstelling. Weinig keuze aan hartige gerechten/broodjes, het voelt alsof je in een winkel(etalage) zit en het gebak ziet er wel erg homemade uit. De inrichting is erg vrouwelijk en past goed bij de diverse high tea arrangementen die men biedt.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Bij Elmer's m'n afstuderen gevierd met een heerlijke lunch! Vooraf even geboekt, want het is er erg druk op vrijdag. Gekozen voor een groepsaanbod, een soort high tea, maar dan met hartig belegde broodjes. Het aanbod was heel royaal en gevarieerd, de bediening enorm hartelijk en alles even lekker. De inrichting is wat kaal, maar de schappelijke prijs en sfeer maakten dat meer dan goed!
Mariannesijtsma .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Wat een enorm leuke aanwinst, en wat een verschil met andere eetgelegenheden. Elmers, een plek waar huiselijkheid en gezelligheid bij elkaar komen en waar het draait om meer dan alleen lekker eten en drinken. Dit moet je zeker eens geprobeerd hebben!
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Zaterdagmiddag liepen we er langs. We zagen door het raam mensen een super uitgebreide high tea weg schransen in een beetje een popperig aandoend theehuisje. We besloten naar binnen te gaan voor een broodje. Helemaal niet popperig dus. Alles is er met zorg aangekleed, zelfs de (invalidengeschikte) wc's, schoon, super gezellig (en druk) en de stoelen hadden lekker dikke kussens.
In de eerste instantie vonden we de menukaart wat kort, maar er stond ook van alles op het bord aan de muur geschreven. De geweldigste taarten werden telkens aangevuld vanuit de keuken naar de taartenvitrine.
Wij kozen voor een broodje uit de oven. Een Italiaans broodje met gebakken kipfilet en allerlei ander lekkers en een bruine boterham met heerlijke kaas, pijnboompitten, gemarineerde tomaatjes, rucola, geroosterde (!) pijnboompitten etc. En dit alles versierd met een verse gerberabloem (niet op te eten). De koffie kwam met een glaasje water, zoals het hoort!
Er was veel aandacht voor de klanten en bij het betalen kregen we nog een versgebakken gelukskoekje mee.
Dit restaurant is een familiebedrijf. De zoon is geboren met het syndroom van Down, maar liet dat zich niet in de weg zitten met zijn enthousiasme voor de horeca. Zijn zus heeft de Hotelschool gevolgd en nam haar broertje mee op stage. Zo hebben zij beiden het vak kunnen leren en besloot de familie dit bedrijf op te starten. Grote bekers staan te glimmen op de bar, die ze gewonnen hebben met hun heerlijke originele broodjes. Niks geen beperkingen in dit restaurant! Het enige uitzonderlijke wat ik hier vond was topkwaliteit met originaliteit! Super!
Jammer dat ze niet open zijn voor het avonddiner! (misschien komt dat nog?