Ellis Gourmet Burger Rotterdam

Stationsplein 49 3013 AK Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ellis Gourmet Burger Rotterdam

Kelly C.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Ik ben hier vorige week gaan eten bij Stationsplein in Rotterdam. Ik was hier samen met mijn 14-jarige broertje en met mijn partner.
Ik had de hamburger met blauwe kaas, en deze was goddelijk, mijn broertje had de zalmburger en hij vond hem heerlijk en mijn vriend had de chili burger en deze was ook super lekker. De keuze uit bijgerechtjes was ook prima verzorgd, en de ijsthee (zelfgemaakt) is echt super lekker en bijzonder van smaak.
De cheesecake die mijn broertje had als toetje, was hemels.
De vrouw met Engels accent was erg vriendelijk en klantgericht. Zij is voor dit beroep gemaakt, zo vriendelijk en oprecht blij dat haar gasten genieten, kom je ze niet meer tegen. Erg leuk ontvangst.
Een erg geslaagd diner met als afsluiting een mooie film.
Super restaurant, we komen zeker terug.
Morris T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Vestiging Coolsingel bezocht. Goede en vriendelijke service.
Echt prima hamburgers. Zou persoonlijk als bedrijf zijnde iets meer werk maken van je Signature Gourmet Burgers, maar je krijgt exact wat er staat. Niet meer en niet minder. Was hier samen met opgroeiende jongens. Voor hen was de burger met patat echt te weinig.
Hamburgerketen is leuke aanwinst op de Nederlandse markt.
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Bij Ellis geweest bij de Coolsingel. Klein, maar fijn. Burger (vega en vlees) beide goed op smaak en lekker qua combinatie van smaken (pickled ginger, wortel, aubergine: hoe kom je erop!). Verse friet erbij, en hamburgerdate is prima. Wel prijzig voor de gehele menu. Drankjes (homemade lemonade) erg goed bevallen. Bediening zeer keurig. Jammer van de tocht dat afkomt van de schuifdeuren.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
perfecte burger ( vlees en vega) gegeten. lekker relaxed atmosfeertje. lekkere lounge muziek en echt goede en no nonsense aardige bediening. aanrader als je snel, niet te duur en toch gezond wilt eten.
Devon N.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
"Dit gaat om een bezorging"

Bij het zien van geweldige fotos van eten ga je een bepaald standaard inbeelden over hoe het smaakt. De sappen, de textuur, de heerlijke mix van smaken. Zelden maakt een bezorgbestelling, of zelfs een gerecht in een restaurant dat waar. Nou, de burger overtreft hier overtreft die standaard. Heerlijk mals, een lekkere bite en luchtig brood. Hier ga ik zeker nog een keer bestellen.

Één opmerking. De uienringen waren wat minder, erg slap, maar dat kan te maken hebben met het feit dat het een minuut of 8 in een gesloten doos was tijdens de bezorging.

All in all, one Deeeeeee licious burger.
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijke burgers gegeten, een classic en mijn zoon een Ellis burger, dat is een burger met bacon.
Uitermate vriendelijke bediening, door dame met Engels accent.
Niet te vergelijken met de bekende Hamburger ketens, het is een echt restaurant. Er waren ook zgn zakenlui die hun klanten er kennelijk veel plezier bezorgden.
Prettige ambiance en burgers die wel duur zijn maar het vlees is uitstekend en op smaak gebracht met diverse kruiden en smaakjes.
Kortom wil je lekker Hamburgers eten dan moet je daar zijn.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De manier waarop wij en andere oudere echtparen van een 4-persoons tafel naar een 2-persoons verwezen werden deed niet klantvriendelijk aan.
Eerst kwamen de patatjes, vers gemaakt van verse aardappelen. Dan verwacht ik heerlijke knapperige frites. Ik vroeg er geen zout op te doen omdat ik niet te veel zout mag. Er zat dus gewoon zout op en ze waren slap. Zonde. Niet echt lekker, slappe frietjes.
Toen kwam de coleslaw. Echt amerikaanse koolsla. Lekker vers dacht ik. Niet dus. Dat viel tegen. Oude saus, en niet vers gemaakt.
Toen kwam de burger en die was heerlijk.
De prijs is pittig, E 3,70 voor een zak slappe frites en nog eens E 3,70 voor een niet echt lekkere coleslaw is te veel. Mijn burger kostte E 8,50 en die van mijn vriend E 13,-.
De home made limonade was wel erg lekker, E 3,50 per glas.
Ondanks de lekkere burgers gaan we hier niet meer heen. Het afruimen terwijl we nog aan het eten zijn en het weg proberen te halen van mijn bestek terwijl ik nog eet komt over alsof men ons snel weg wil hebben. Dat is niet erg vriendelijk.
wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ideaal gelegen naast het centraal station. Even een hapje eten voor de lunch en aanbeland bij Ellis.

De menukaart is creatief gemaakt in een soort tabloid formaat. De burgers zijn grotendeels biologisch en hebben bijzondere combinaties. Ik kies voor een burger met rode uien compote en blauwe kaas en bestel hierbij wat frites. Op de kaart staat dat de burger standaard medium wordt geserveerd. dEenmaal aan tafel is alles toch een beetje een tegenvaller. De burger is echt wel goed, maar er zit geen enkele verfijning in. Het vlees proef je niet meer door de grote berg kaas, alleen de ui houdt het nog een beetje vol. De frites komt mooi bruingebakken op tafel, maar is dan weer niet krokant.

Al met al toch relatief prijzig (18 euro pp) voor een niet zo bijzondere burger qua smaak.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Leuke, vriendelijke kwaliteitsburgertent.. De service is uitstekend en het eten beviel ook goed. Smakelijke burger maar vooral de frietjes en de onion rings maakten indruk. Lekker biertje erbij, zeer tevreden.
Marvin R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Vanavond spontaan een hapje gaan eten. Prima en smaakvol voor een makkelijke hap. Ik vond de smaak goed van de bollywood burger, ook de lamsburger was goed. Alleen een tegenvaller was het kleine stukje kipfilet op het broodje, niet bij iedere hap een stukje vlees. Verder meer dan genoeg verse sla en nogmaals smaak was goed.

Bediening was aardig en de zaak op zich zag er verzorgd uit. Ieder zijn eigen smaak maar voor een burger tent is het meer dan goed.

Persoonlijk vind ik de prijskwaliteit wat hoog als je kijkt naar het kleine stukje kipflilet. Als je het combineert met wat side dishes dan ben je snel bijna 20 euro kwijt.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Grappig tentje vooral ook door de locatie. Dicht bij cs dus makkelijk als je van het station komt en nog wat wil
Eten zonder dat je friet of julias op een stAtionbankje wil wegknabbelen. De wijn vond ik geen succes maar de burgers zijn zoals beloofd! Simpel maar prima voor dat geld en locatie. Leuke Amerikaanse stijl aankleding ook.
Alexander W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Te gekke burger met schitterend uitzicht op nieuwe CS van Rdam. Had de Ellis special Bacon, knapperig broodje en lekkere juicy burger. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het eten is eigenlijk een 7,5. Het was een prima burger en erg lekkere frites vooral... Maar het is nou eenmaal zo dat hamburger restaurants als paddestoelen uit de grond schieten in Rotterdam, en hoewel Ellis echt wel goed is, is het zeker niet de top... De bediening en decor was prima.......Ellis is welliswaar ook een 'keten' restaurant, maar de kwaliteit is hier wel echt aanwezig... Ik betaal liever wat meer voor een echte burger ervaring..en dat is Ellis wel....
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Met z'n tweeën heerlijk gegeten: Billywood delight en Ellis classic met een frietje erbij. Burgers waren heerlijk net als frietje en mayonaise. Rosé en biertje van de tap ook lekker. Service iets minder, na binnenkomst heeft het zeker 20 minuten geduurd voordat de serveerster überhaupt kwam vragen of we iets wilden drinken, tussendoor duurde het ook erg lang voordat ze de bestelling kwam opnemen (gelukkig hadden we de tijd). Eenmaal besteld was de tijd wel goed eer dat het eten geserveerd werd. Serveerster beheerste de Nederlandse taal niet goed waardoor ze erg lastig te verstaan was. Qua sfeer erg gezellig, muziekje zou geen kwaad kunnen, leuke eigentijdse uitstraling met opvallende trap in het midden van het restaurant. Samenvattend: eten en sfeer erg goed, service kan beter.
A O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Helemaal niets mis mee! De Louis Cheese: hamburger tussen toast, sappig vlees en precies genoeg mosterd en ketchup. Sexy Smoked Salmon: lekker met drie zalmbereidingen. Prima patat erbij, wijntje, vriendelijke bediening die wel een beetje opzichtig extra sides, duurdere wijnen en appetizers aanbeveelt.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vandaag bij de Ellis weer is burgertjes gescored. Ikzelf had een "meatlovert" en de metgezellin een "classicje". Beide hebben we lekker gegeten, niet heul speciaal maar gewoon lekkere burgers.

Beetje saaierig tentje van binnen, leuke teksten op de wand maar voor de rest wat killetjes. De jongedame die ons hielp had met de klosjes op haar wangen het beste met ons voort en gaf een gulle glimlach. Zou hier zo weer gaan eten.
Dorindes .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vanavond afgehaald vier keer de special met bacon, friet en maiskolf. Bij thuiskomst bleek de friet en mais er niet bij te zitten. Gebeld en serveerster reageerde heel vriendelijk. Zonder te vragen gaf ze mij de manager aan de telefoon. Die bood ruim haar excuses aan, zei ons nog gezocht te hebben, maar we waren al weg.
Ze gaf twee opties om het goed te maken: we konden het nog die avond ophalen, of hielden het voor later tegoed. Én we kregen een dessert van het huis.
Nadat we onze burgers op hadden, die overigens erg lekker waren, hebben we gebeld dat we eraan kwamen voor de tweede afhaal. Alles stond netjes klaar en we hebben gesmuld van het dessert: cheesecake, chocoladetaart, ijs met framozen- én caramelsaus.
Hier weten ze hoe ze met hun gasten om moeten gaan, we komen hier zeker terug!
Ruby84 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Zeer enthousiast over grote broer Ellis in Antwerpen, dus daarom ook maar eens in onze eigen stad aangeschoven. Het restaurant ligt vlak naast CS en is dus makkelijk te bereiken. Het pand is redelijk sfeerloos (rechttoe rechtaan ingericht met houten tafeltjes, niet heel fancy) maar de bediening is er vrolijk en vriendelijk.

Ik had zelf de lamsburger met guacamole en versgemaakte frietjes. De frietjes waren lekker knapperig, de burger was een prima stuk vlees, maar de guacamole had wel wat meer gemogen. Ik had meer sla op de burger dan guacamole en dat vond ik wel jammer gezien deze burger "Guaco Waco" heet en je daarom ook flink wat guacamole verwacht.

Mijn vriendin had de Ellis special met bacon en was daar heel enthousiast over. Lekker vlees, knapperige bacon en verse toppings (sla, tomaat, augurk) precies zoals het hoort.

Als toetje hadden we beiden een milkshake. Superlekker! Lekker vol en romig en zeer smakelijk.

Ellis is best een goede burgertent, maar vooral gericht op snel tafelen. Voor een snelle hap voordat je de trein moet pakken zit je hier perfect, voor uitgebreid tafelen toch iets minder, ondanks het vriendelijke personeel.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
We kwamen met een groep van 12 meiden eten en bij het reserveren werd gevraagd de keuze voor een burger alvast door te geven omdat we ook weer op tijd weg moesten ivm een trein. Na binnenkomst drankjes besteld en niet veel later volgde de burgers en frietjes. Zelf heb ik gekozen voor de Ellis Special met bacon, een lekkere burger. Frietjes vond ik wel erg dik maar dat is mijn mening en een part augurk op een warm bord is ook niet ideaal. De rest van de meiden vonden hun burger ook smakelijk. Qua drinken is de verse ijsthee een aanrader! Het is vlak naast het station dus makkelijk als je nog een trein moet halen. Daarnaast is het een mooie hoge ruimte.
yoana V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ik ging met een kennis eten bij Ellis omdat ik in het voorjaar een sojaburger in Ellis A'dam had gegeten. Hier was ik best tevreden over, dus nu was het tijd voor de portobello burger. De burger was erg lekker en de bintje frietjes ook, toch kom ik niet meer terug in dit restaurant omdat ze foie gras serveren. Ik had al besteld voordat ik het op de kaart zag, maar vond het bijzonder teleurstellend. De bediening was trouwens erg vriendelijk, ga je er uit eten bestel dan de kiwi-lemonade pitcher, die was heerlijk!