Ellis Gourmet Burger Rotterdam

Meer informatie over restaurant Ellis Gourmet Burger Rotterdam

7,2
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijke burgers gegeten, een classic en mijn zoon een Ellis burger, dat is een burger met bacon.
Uitermate vriendelijke bediening, door dame met Engels accent.
Niet te vergelijken met de bekende Hamburger ketens, het is een echt restaurant. Er waren ook zgn zakenlui die hun klanten er kennelijk veel plezier bezorgden.
Prettige ambiance en burgers die wel duur zijn maar het vlees is uitstekend en op smaak gebracht met diverse kruiden en smaakjes.
Kortom wil je lekker Hamburgers eten dan moet je daar zijn.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De manier waarop wij en andere oudere echtparen van een 4-persoons tafel naar een 2-persoons verwezen werden deed niet klantvriendelijk aan.
Eerst kwamen de patatjes, vers gemaakt van verse aardappelen. Dan verwacht ik heerlijke knapperige frites. Ik vroeg er geen zout op te doen omdat ik niet te veel zout mag. Er zat dus gewoon zout op en ze waren slap. Zonde. Niet echt lekker, slappe frietjes.
Toen kwam de coleslaw. Echt amerikaanse koolsla. Lekker vers dacht ik. Niet dus. Dat viel tegen. Oude saus, en niet vers gemaakt.
Toen kwam de burger en die was heerlijk.
De prijs is pittig, E 3,70 voor een zak slappe frites en nog eens E 3,70 voor een niet echt lekkere coleslaw is te veel. Mijn burger kostte E 8,50 en die van mijn vriend E 13,-.
De home made limonade was wel erg lekker, E 3,50 per glas.
Ondanks de lekkere burgers gaan we hier niet meer heen. Het afruimen terwijl we nog aan het eten zijn en het weg proberen te halen van mijn bestek terwijl ik nog eet komt over alsof men ons snel weg wil hebben. Dat is niet erg vriendelijk.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ideaal gelegen naast het centraal station. Even een hapje eten voor de lunch en aanbeland bij Ellis.

De menukaart is creatief gemaakt in een soort tabloid formaat. De burgers zijn grotendeels biologisch en hebben bijzondere combinaties. Ik kies voor een burger met rode uien compote en blauwe kaas en bestel hierbij wat frites. Op de kaart staat dat de burger standaard medium wordt geserveerd. dEenmaal aan tafel is alles toch een beetje een tegenvaller. De burger is echt wel goed, maar er zit geen enkele verfijning in. Het vlees proef je niet meer door de grote berg kaas, alleen de ui houdt het nog een beetje vol. De frites komt mooi bruingebakken op tafel, maar is dan weer niet krokant.

Al met al toch relatief prijzig (18 euro pp) voor een niet zo bijzondere burger qua smaak.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Leuke, vriendelijke kwaliteitsburgertent.. De service is uitstekend en het eten beviel ook goed. Smakelijke burger maar vooral de frietjes en de onion rings maakten indruk. Lekker biertje erbij, zeer tevreden.
Marvin R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Vanavond spontaan een hapje gaan eten. Prima en smaakvol voor een makkelijke hap. Ik vond de smaak goed van de bollywood burger, ook de lamsburger was goed. Alleen een tegenvaller was het kleine stukje kipfilet op het broodje, niet bij iedere hap een stukje vlees. Verder meer dan genoeg verse sla en nogmaals smaak was goed.

Bediening was aardig en de zaak op zich zag er verzorgd uit. Ieder zijn eigen smaak maar voor een burger tent is het meer dan goed.

Persoonlijk vind ik de prijskwaliteit wat hoog als je kijkt naar het kleine stukje kipflilet. Als je het combineert met wat side dishes dan ben je snel bijna 20 euro kwijt.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Grappig tentje vooral ook door de locatie. Dicht bij cs dus makkelijk als je van het station komt en nog wat wil
Eten zonder dat je friet of julias op een stAtionbankje wil wegknabbelen. De wijn vond ik geen succes maar de burgers zijn zoals beloofd! Simpel maar prima voor dat geld en locatie. Leuke Amerikaanse stijl aankleding ook.
Alexander W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Te gekke burger met schitterend uitzicht op nieuwe CS van Rdam. Had de Ellis special Bacon, knapperig broodje en lekkere juicy burger. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het eten is eigenlijk een 7,5. Het was een prima burger en erg lekkere frites vooral... Maar het is nou eenmaal zo dat hamburger restaurants als paddestoelen uit de grond schieten in Rotterdam, en hoewel Ellis echt wel goed is, is het zeker niet de top... De bediening en decor was prima.......Ellis is welliswaar ook een 'keten' restaurant, maar de kwaliteit is hier wel echt aanwezig... Ik betaal liever wat meer voor een echte burger ervaring..en dat is Ellis wel....
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Met z'n tweeën heerlijk gegeten: Billywood delight en Ellis classic met een frietje erbij. Burgers waren heerlijk net als frietje en mayonaise. Rosé en biertje van de tap ook lekker. Service iets minder, na binnenkomst heeft het zeker 20 minuten geduurd voordat de serveerster überhaupt kwam vragen of we iets wilden drinken, tussendoor duurde het ook erg lang voordat ze de bestelling kwam opnemen (gelukkig hadden we de tijd). Eenmaal besteld was de tijd wel goed eer dat het eten geserveerd werd. Serveerster beheerste de Nederlandse taal niet goed waardoor ze erg lastig te verstaan was. Qua sfeer erg gezellig, muziekje zou geen kwaad kunnen, leuke eigentijdse uitstraling met opvallende trap in het midden van het restaurant. Samenvattend: eten en sfeer erg goed, service kan beter.
A B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Helemaal niets mis mee! De Louis Cheese: hamburger tussen toast, sappig vlees en precies genoeg mosterd en ketchup. Sexy Smoked Salmon: lekker met drie zalmbereidingen. Prima patat erbij, wijntje, vriendelijke bediening die wel een beetje opzichtig extra sides, duurdere wijnen en appetizers aanbeveelt.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vandaag bij de Ellis weer is burgertjes gescored. Ikzelf had een "meatlovert" en de metgezellin een "classicje". Beide hebben we lekker gegeten, niet heul speciaal maar gewoon lekkere burgers.

Beetje saaierig tentje van binnen, leuke teksten op de wand maar voor de rest wat killetjes. De jongedame die ons hielp had met de klosjes op haar wangen het beste met ons voort en gaf een gulle glimlach. Zou hier zo weer gaan eten.
Dorindes .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vanavond afgehaald vier keer de special met bacon, friet en maiskolf. Bij thuiskomst bleek de friet en mais er niet bij te zitten. Gebeld en serveerster reageerde heel vriendelijk. Zonder te vragen gaf ze mij de manager aan de telefoon. Die bood ruim haar excuses aan, zei ons nog gezocht te hebben, maar we waren al weg.
Ze gaf twee opties om het goed te maken: we konden het nog die avond ophalen, of hielden het voor later tegoed. Én we kregen een dessert van het huis.
Nadat we onze burgers op hadden, die overigens erg lekker waren, hebben we gebeld dat we eraan kwamen voor de tweede afhaal. Alles stond netjes klaar en we hebben gesmuld van het dessert: cheesecake, chocoladetaart, ijs met framozen- én caramelsaus.
Hier weten ze hoe ze met hun gasten om moeten gaan, we komen hier zeker terug!
Ruby84 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Zeer enthousiast over grote broer Ellis in Antwerpen, dus daarom ook maar eens in onze eigen stad aangeschoven. Het restaurant ligt vlak naast CS en is dus makkelijk te bereiken. Het pand is redelijk sfeerloos (rechttoe rechtaan ingericht met houten tafeltjes, niet heel fancy) maar de bediening is er vrolijk en vriendelijk.

Ik had zelf de lamsburger met guacamole en versgemaakte frietjes. De frietjes waren lekker knapperig, de burger was een prima stuk vlees, maar de guacamole had wel wat meer gemogen. Ik had meer sla op de burger dan guacamole en dat vond ik wel jammer gezien deze burger "Guaco Waco" heet en je daarom ook flink wat guacamole verwacht.

Mijn vriendin had de Ellis special met bacon en was daar heel enthousiast over. Lekker vlees, knapperige bacon en verse toppings (sla, tomaat, augurk) precies zoals het hoort.

Als toetje hadden we beiden een milkshake. Superlekker! Lekker vol en romig en zeer smakelijk.

Ellis is best een goede burgertent, maar vooral gericht op snel tafelen. Voor een snelle hap voordat je de trein moet pakken zit je hier perfect, voor uitgebreid tafelen toch iets minder, ondanks het vriendelijke personeel.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
We kwamen met een groep van 12 meiden eten en bij het reserveren werd gevraagd de keuze voor een burger alvast door te geven omdat we ook weer op tijd weg moesten ivm een trein. Na binnenkomst drankjes besteld en niet veel later volgde de burgers en frietjes. Zelf heb ik gekozen voor de Ellis Special met bacon, een lekkere burger. Frietjes vond ik wel erg dik maar dat is mijn mening en een part augurk op een warm bord is ook niet ideaal. De rest van de meiden vonden hun burger ook smakelijk. Qua drinken is de verse ijsthee een aanrader! Het is vlak naast het station dus makkelijk als je nog een trein moet halen. Daarnaast is het een mooie hoge ruimte.
Yoana V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ik ging met een kennis eten bij Ellis omdat ik in het voorjaar een sojaburger in Ellis A'dam had gegeten. Hier was ik best tevreden over, dus nu was het tijd voor de portobello burger. De burger was erg lekker en de bintje frietjes ook, toch kom ik niet meer terug in dit restaurant omdat ze foie gras serveren. Ik had al besteld voordat ik het op de kaart zag, maar vond het bijzonder teleurstellend. De bediening was trouwens erg vriendelijk, ga je er uit eten bestel dan de kiwi-lemonade pitcher, die was heerlijk!
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Perongeluk hier terecht gekomen toen het om de hoek te druk was. Prima eten maar niet voor herhaling vatbaar. Erg onvriendelijke bediening, met name de dame die ons hielp had het overduidelijk erg slecht naar haar zin, keek ons niet aan en deed ronduit bot. De aankleding is wat afgezaagd maar je zit wel leuk in het Groothandelsgebouw met uitzicht op het Centraal Station.
Ivonne W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Vriendelijke dames in de bediening.Heerlijke bacon burger, uienringen en patatje met zelfgemaakte mayonaise. Smaakte top! Aanrader: zelfgemaakte ice tea. Incl limoen sinaasappel en aardbei.. zag er gezellig uit en smaakte erg goed!! Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Wischmann .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Zojuist op het terras gezeten voor de lunch. Prima lokatie!
Helaas stond het trio van mini burgers niet meer op de kaart. Dan de Portobello burger met geitenkaas.
Op zich best een prima "burger", maar om nou te zeggen Heel bijzonder? Nee, dat niet...
Wat me wel opviel was de prijs voor de side dishes. Bijna €4,- voor een portie friet of een beetje Coleslaw. Dat had ook best voor €2,50 gekund. Jammer.

Het gebrek aan service zoals in eerdere recensies beschreven herken ik niet. Binnen een paar minuten nadat ik ging zitten werd ons gevraagd wat we wilde drinken en toen we later naar een ander tafeltje verhuisden werd het tafeltje nog even netjes schoongemaakt. Bij afrekenen werd gelijk verteld dat we binnen konden pinnen en het splitten van de rekening was geen probleem.
Geen onvertogen woord.

Al met al, leuke tent, goeie lokatie, vriendelijke service.
Beetje jammer van het eten in verhouding tot de prijs.
Maren V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Ik heb hier twee keer gegeten: beide keren heb ik de Ellis Special Bacon genomen, met frietjes en de homemade ice tea, en dit was beide keren een groot succes.
Kent u het gevoel dat u iets voor het eerst eet, zoals carpaccio, of gerookte zalm, en u het heerlijk vindt, maar het de tweede keer toch een beetje tegenvalt? Nou, dat had ik bij de Ellis Special Bacon burger dus niet - misschien was ie zelfs de tweede keer wel lekkerder.
De burger is sappig, de bacon knapperig en de augurken, sla en tomaat zijn fris en vers. De combinatie van mosterd en ketchup maakt de burger helemaal af.
Van de slechte service waar mijn vorige recensenten van lijken te balen, heb ik zelf niks gemerkt. Ik werd beide keren vriendelijk begroet en snel geholpen.
Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Hier gegeten met zijn 2en. Reserveren kan pas vanaf 6 personen. Mooie zaak. Naast Rotterdam centraal station. We werden vriendelijk begroet en mochten zelf een plekje uitzoeken. We hadden van tevoren online op de menukaart gekeken. Deze komt overigens jammer genoeg niet overeen met de kaart in het restaurant.
De huisgemaakte limonade was heerlijk. Vooraf hadden we de uienringen. We hadden de rossini en de meat lover. Deze smaakten prima. Helaas kunnen we niet hetzelfde zeggen over de bijgerechten (behalve de mais dan, die had nog een heerlijke bite). De cole slaw was smaakloos, de gepofte (kleine) aardappel had iets gaarder gemogen en de patat was taai (!). Saus voor de gepofte aardappel was ook flauw van smaak. Dit was de eerste keer ooit dat we extra zout op ons eten moesten doen in een restaurant.
We vonden het ook erg storend dat de burgers zeer kort na de uienringen werden geserveerd. We hadden beiden onze tanden nog maar in uienring nummer 2 gezet of ons hoofdgerecht stond alweer op tafel. Als we het als bijgerecht wilden ipv voorafje/ fingerfood dan had ik het wel als bijgerecht besteld. Snel snel snel is hier ook wel het motto. Bestellingen worden snel opgenomen en gebracht, lege borden worden weer snel
meegenomen. Zelfs of alles naar wens was werd al gevraagd voordat we de kans hadden om alles te proeven. De rekening bedroeg bijna 60 euro. Dan moeten je hamburgers en side dishes wel echt goed zijn wil je dat kunnen rekenen. Tevens hadden we niet het gevoel dat je hier even relaxed iets kan eten. Als ik snel een hamburger wil eten, eet ik wel bij een fastfoodrestaurant.

Een serveerster kwam ons nog wel achterna toen bleek dat we een zonnebril waren vergeten, attent!