Ellis Gourmet Burger Amsterdam

7,2
Erg duur
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De hamburgertenten schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond, een ontwikkeling waar ik niet blij mee ben, al is het maar omdat een hamburger bij een niet-hamburgerzaak vaak beter smaakt. Ellis Gourmet Burger, een van origine Belgische keten, suggereert echter het gerecht naar een hoger niveau te tillen, althans die indruk kreeg ik toen ik de menukaart bekeek. Het restaurant is gevestigd in een mooi pand aan de Prinsengracht en heeft een groot en aantrekkelijk terras aan het water. Maar zoals zo vaak als je je binnen de ring bevindt, zijn het vooral toeristen die je tegenkomt in de horeca, en ik werd dan ook in het Engels aangesproken door het personeel. Noch over de service, noch over het eten ben ik erg te spreken. Ik had de hamburger 'blue cheese madness' en de in bierbeslag gefrituurde uienringen met barbecuesaus. De hamburger was vooral klein en tussen de confituur van rode uien op het vlees bevond zich een klein stukje blues des causses. Niets aan deze burger was bijzonder behalve dan de prijs van dertien euro. Ook de uienringen waren niet om over naar huis te schrijven: bier heb ik niet geproefd en de barbecuesaus paste er in het geheel niet bij. Ellis Gourmet Burger was kortom een teleurstellende ervaring, waarbij de prijs-kwaliteitverhouding ver te zoeken was.
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Rond 20.00 plaatsgenomen op het terras, ontvangst was onvriendelijk en we zaten eigenlijk in de weg. Drankjes lieten even op zich wachten. Classic burger was matig, niet veel beter dan de fastfoodketens. Een gourmet burger schept toch hogere verwachtingen en het vlees was te fijn gemalen. Ceasar salad was prima en de uienringen uitstekend. Brownie met ijs was ook wel lekker. Binnen in het restauratn was het toch een beetje rommelig en niet heel erg schoon, met name het gedeelte in de kelder en toiletten. Amsterdam heeft momenteel veel burgerrestaurants en ga in het vervolg ergens anders naar toe.
PeterGroenink .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij liepen hier langs en hadden zin in een Burger. Kennen het concept uit België. Deze was erg goed! werden wel rommelig geholpen en er was erg veel personeel.
Louise_ .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Nu al voor de tweede keer hier gegeten en het is mij weer prima bevallen! De bediening is ten eerste altijd super vriendelijk en je wordt ondanks de drukte snel geholpen. Ik had een 'meatlover'-burger met extra grilled veggies en cheddar, lekker dat je zo je burger nog kan aanvullen. Ik heb erg genoten, het vlees was sappig. Zeker een aanrader als je zin hebt in een lekkere burger!
Cedeet .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Op een donderdagavond gegeten bij Ellis Gourmet Burger. Midden in de stad dus er waren ook veel toeristen.

We hebben de standaard cheesburger en de kipburger besteld. De kipburger was wat droog (letterlijk een kipfiletje). Niks bijzonders, ook niet slecht.

Prima voor een snelle hap.

Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
We hadden een peren ice tea en een aardbei lemonade besteld. Deze waren waterig van smaak. Ze zagen er wel spectaculair uit. We hadden de Ellis special met bacon en de blue cheese madness. Beide burgers waren prima. Ook hadden we er friet bij, deze waren smakelijk. Het eten was gewoon ok maar niet meer dan dat. De ober was vriendelijk. Wel vonden we het raar dat er aan een tafeltje achterin de zaak een personeelsvergadering werd gehouden waardoor het niet mogelijk was om in het achterste gedeelte te zitten. Dit terwijl ze ook makkelijk beneden kunnen vergaderen. Ontzettend ongastvrij. Uiteindelijk zaten we aan het raam in de tocht.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Van buiten oogt het niet echt uitnodigend. Maar eenmaal binnen een knusse zaak.
Vriendelijke bediening. Wat ik erg belangrijk vindt.
Diverse burgers op de kaart, die echt smaakvol waren. Bij de burgers kan je diverse bijgerechten bestellen, zoals salade, (heerlijke zelfgemaakte) friet, maiskolven enz.
De zelfgemaakte ijsthee en limonades zijn erg lekker. De peer was mijn favoriet, lekker herfstig.
Prima uit eten voor een goede prijs .
UB2301 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Eten was lekker, had een Funky Chicken burger maar voor het geld dat je ervoor moet neerleggen vond ik het heel erg tegenvallen. Erg weinig kip op de burger en de gegrilde groenten die er ook op horen te zitten waren nergens te bekennen. Alleen wat kip en rode uien en mayonaise, voor 9 euro valt tegen. Ook was de friet bruin en koud
Valentine V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Service goed, leuke locatie zo aan de gracht, helemaal in de zomer, maar de reguliere burger is niet boeiend. Kipburger is wel oké, lekkere dragonmayonaise.
Fiep V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijke burgers voor een goede prijs. Ik kom hier zeer regelmatig en heb nog nooit een slechte ervaring gehad. Je wordt snel geholpen en de kwaliteit en porties zijn heel goed. Ook de zelfgemaakte ice tea is een echte aanrader.
Tonnetjerond .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
De nutty red burger is een goede aanrader voor de vegetariers! Ook de side dishes zijn erg lekker. Maar wat mij vooral blijk maakt, zijn de non-alcoholische drankjes die zelf gemaakt zijn. Die zijn erg smakelijk en een fijne afwisseling van de gebruikelijke cola.
FTG .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Heerlijke burgers gegeten met lekkere home-made friet! De bacon op de burgers is ontzettend knapperig en zeer smakelijk: in lange tijd niet zo lekker gehad! Dit alles voor een prettige prijs. De cheesecake was lekker qua structuur, qua smaak een beetje saai. De punt had ietsje groter gemogen. Binnen was het wat warm en had de airco wel aangemogen. Terras zag er super uit en de bediening was snel. Al met al een fijne ervaring en we komen zeker terug!
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Op een zwoele zomeravond hier heerlijk op het terras gezeten, mooie plek zo aan de gracht onder de bomen met fijne ruime tafels. We waren vroeg (18.uur) en in het begin was de service erg goed en snel. Naarmate de avond vorderde en het drukker werd, werd het steeds moeilijker nog iets te bestellen. Erg jammer, want de bediening is wel erg vriendelijk en spontaan, maar ze stonden met te weinig. 1 of 2 mensen meer had al het verschil gemaakt, denk ik. Het eten is goed, goede keuze in burgers en de bijgerechten waren ook smakelijk, zeer goede frieten! Goed geprijsd ook, dus perfect voor een spontane eetafspraak. Wel jammer dat er geen kleine voorgerechtjes op de kaart staan om even te snacken voor het eten, maar locatie, service etc maken dit meer dan goed.
P P.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Leuk burger-restaurant aan de gracht. Burger zelf was wel iets te simpel.. Decor ziet er leuk uit. Wel echt een top locatie, leuke tent voor een snelle hap!
Anuska D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Vandaag gegeten bij Ellis. De sfeer is nice, casual ingericht en ruim van binnen. Ik ben voor de Ellis special gegaan. Na hoge verwachtingen ben ik zwaar teleurgesteld. De burger ziet er op zich wel lekker uit maar de smaak valt zeer tegen. Het broodje was droog en het vlees leek op een fastfood hamburger. Zat niet veel smaak aan en miste een zeer belangrijk element, juiciness. Het proefte alsof het uit de fabriek kwam. Het broodje was te veel belegd met sla, kortom niet in balans. De dressing van de sidesalad overheerste waardoor deze niet lekker was. De bediening is vriendelijk en erg oplettend, zeker een pluspunt. De homemade icetea is een aanrader.
Leanne L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Met een grote groep hier gegeten. Daar zijn ze zeker toe uitgerust. De bediening is zeer goed, ze zijn zeer attent en zien direct of je iets (extra) nodig hebt bijna voordat het gevraagd is. Ze lopen niet met lege handen en komen regelmatig vragen naar wensen t.a.v extra drankjes. Het eten kwam gelijktijdig voor ca 12 personen. In principe was er afgesproken dat er keuze was uit vier burgers ivm de omvang van de groep maar ter plaatste werd gezegd dat we gewoon mochten bestellen.

Kwaliteit van het eten
De burgers waren heerlijk. De bijgerechten moetst je apart bestellen. De burgers zijn van zeer normaal tot echte kunstwerkjes qua combinatie en smaak te verkrijgen. De porties zijn genoeg voor een normale eter.

Prijs
We kwamen inclusief bijgerechten, drank, nagerechten en koffie uit op ca 43 euro.

Decor.
We zaten beneden in de "achterkamer" aan een lange tafel. De helft was een bank, andere helft stoelen. Prima plek, mooie inrichting, lampen en onder een soort glazen dak. Je kunt ook reserveren bij de bar of buiten op het terras eten. Voor hartje centrum Amsterdam een verademing ;)

Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Het is een mooie locatie en vriendelijk personeel, maar uiteindelijk kom je toch voor burgers. We hebben de lamsburger genomen. Het vlees was te stevig geperst waardoor het meer op een fabrieksburger leek. De smaak viel niet tegen, maar komt niet in de buurt van hun concurrenten in de buurt. Het broodje is slap en smakeloos.
Een ander minpunt is dat ze geen leidingwater schenken. Ook niet als je een fles wijn (uitstekende wijn!) besteld. Daarom de 6. Als ze een glaasje water naast het wijnglas zetten krijgen ze van mij een 8.
Peteramsterdam90210 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Met drie collega's Ellis Gourmet bezocht. Mooi restaurant, prachtige locatie. Wij zijn echte hamburgerliefhebbers. Meteen gekozen voor de Meatlover, een mooie, licht pretentieuze naam. Het aantal gram van de burger werd niet vermeld dat was verdacht. De burger was van niveau Unox, zeer matig. Voor 12,50 is dit een belachelijke prijs voor zo'n burger.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Zo'n dag dat je denkt: ik wil een hamburger, een echte! Vooraf aan een concert bij Paradiso laat ik mijn medeconcertganger weten: eerste een burger. Waar kan dat in de buurt van het Leidse Plein en ik bedoel natuurlijk niet éen van de fastfoodketens. Via internet beland ik bij Ellis. Het is niet makkelijk: een goede hamburger. Het kan gauw mis gaan. Maar mijn tafelgenoot en ik zijn het geheel met elkaar eens: dit is hem! Vanaf nu, bij een burger craving:: naar Ellis. Heerlijk vers broodje, perfecte hamburger. Bediening heel vriendelijk, grappig ook, locatie: top!
Verbaasd een beetje over andere recensies. Want ik heb sindsdien bij geen enkele andere zaak lekkerder gegeten. Wellicht is de kwaliteit nog niet consequent? Het zit erin. Dus Ellis Burgers: word de beste!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Ellis Gourmet Burger is in het centrum een prima adresje om snel een goede hamburger te krijgen, maar legt het simpelweg gewoon af tegen alle andere concurrenten. Burgers zijn prima, maar niet heel bijzonder. Service is uiterst vriendelijk en dat maak je in Amsterdam de laatste tijd niet zoveel meer mee. Het restaurant zou ik iets minder 'dertien in een dozijn' aankleden en meer streekgerechten en drankjes schenken. Dan kom ik zeker terug.