Elliniko

Grotemarkt 184 3011 PA Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Elliniko

Jouw recensie over het restaurant Elliniko

Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vond het super gezellig restaurant alleen zo warm binnen niet normaal maar buiten dat voor herhaling vatbaar gaan zeker nog keer komen eten
CvdHengel .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten en er was goede service. Als vegetarier had ik genoeg keuze van de menu kaart, en de feta was heerlijk.
Kevin K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Leuk, gezellig en knus restaurant.
Zeer snelle service van binnenkomst tot eten op tafel. Hoop diversiteit in voedsel om uit te kiezen. Vooral een aanrader voor de vlees liefhebber maar ook zat keuze daar omheen
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Diner bij Elliniko was een goede ervaring. De bediening was aandachtig, eerst wel wat afwachtend, tot zij merkte dat wij vriendelijk en niet formeel waren. De ruimte blijft rustig, ook als het drukker wordt. Het eten was oké, niet verfijnd, maar smaakte goed. Mijn tafelgenoten kozen het arrangement en dat was teveel om op te krijgen. De ossehaas was echte ossehaas en was mals. Bij binnenkomst geen ouzo, maar bij de koffie na een sinaasappellikeur (weer eens wat anders, maar ik vond het niet zo'n succes). Prachtig uitzicht aan het raam, op de Laurenskerk.
S V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Twee keer gegeten inmiddels. Prima eten en leuke sfeer. Vooral het menu samengesteld voor meerdere personen was erg lekker met voldoende variatie.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Gisteren hier lekker gegeten. Restaurant zit in de Markthallen, sowieso al een mooie locatie. Bij elliniko kan je beneden kleine gerechtjes eten en boven is het restaurant. Gekozen voor beneden. Alle tafeltjes bezet, soms moesten mensen wachten op een vrij tafeltje. Een goed teken. Vriendelijk ontvangen en na bestelling kwam eten (een plate voor 2 personen) na 15 minuten (prettig). Op de mixed plate (12,50 pp) ruim voldoende voor 2. Veel, prima vlees en ook de frites waren lekker. Voor deze prijzen moet een zaak het natuurlijk ook van omzetsnelheid hebben, dus na ruim een uur stonden we weer buiten. Tevreden. Prima adres als je in een wat levendige omgeving (= redelijk druk) lekker maar niet uitgebreid wilt eten.
Dustin F.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Voor het eten kun je beter een andere Griek opzoeken. zelden zo slecht Grieks gegeten. gyros was hard en leek opgebakken. smakeloos.
Luffy S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk eten, echt super! Echter de service was belachelijk. Tot twee bezoeken toe door dezelfde man behandeld als een crimineel, voor absoluut geen reden. Heel jammer.
karin D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gezellig wat Griekse Streetfood happen eten voordat we naar de film gingen. Leek ons helemaal leuk.
De happen waren lekker. Ik kan niet anders zeggen.
Daar was ook alles mee gezegd.

Hulde voor de bediening die zelfs ons bloedchagrijnig heeft gekregen.
Maar goed. Glimlachen of vriendelijk doen is ook heel un-cool.
Drie keer onze vraag, of we iets konden bestellen, negeren is cool. En dan nog verstoord doen, is nog cooler.
Langdurig over iets discussiëren, met onze borden in je handen, is ook cool.
De gast aankijken of -spreken terwijl je het eten op tafel zet, is echt heel un-cool.
Dat doe je niet want een gast is slechts bijzaak.
Praten naar elkaar... veel belangrijker.

Een knap staaltje Hoe-maken-we-het-de-gast-zo-onaangenaam-mogelijk.
Ook bijzonder: overduidelijk iets op een paar net-binnengekomen gasten aanmerken. En nadoen. Vooral nadoen.

Het verplichte rondje "Is het naar wens" had ik het liefst beantwoord met de desbetreffende dame tussen mijn pitabroodje te proppen en er flink wat tzatziki overheen te lepelen, maar op de een of andere manier kreeg ik toch: "Ja hoor, prima" over mijn lippen.
Ik heb nou nog spijt.
Voor onze medebioscoopgangers was ons Elliniko-bezoek overigens ook niet echt een onverdeeld genoegen.
We stonken zo verschrikkelijk dat ze ons waarschijnlijk het liefst langdurig hadden opgesloten in de stomerij.

Al zouden we de lekkere happen voor niets krijgen... geen stap meer.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
uiterst vriendelijke bediening, heerlijk eten en super grote porties. de prijs kwaliteit verhouding is super. een aanrader en we komen hier zeker terug.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Hier 2e kerstavond samen met mijn vrouw en 2 kinderen hier wezen eten. Na een vriendelijk ontvangst en een uitleg over de 2 menukaarten hebben wij gekozen voor de kleine kaart. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken en ze kwamen al snel voor het opnemen van een drankje. Naast ons kwam er een ruimere tafel vrij, en wij mochten hier zo plaatsnemen. Dit soort gastvrijheid zien wij helaas nog maar zelden. We hebben gekozen voor een vlees en vis schotel voor 2 personen. Dit was meer dan genoeg voor ons met 2 kleine kinderen. Het eten was snel op tafel, goed op smaak en heerlijk warm. Complimenten aan de keuken. Helaas hebben wij toch een minpunt gevonden. We zaten aan een tafel tegenover de bar en keken de hele avond naar een barman die er duidelijk geen zin in had. Meneer negeert de klanten die binnenkomen compleet, omdat hij het te druk heeft met thee drinken terwijl hij tegen de bar aan hangt met zijn vrienden te apen via de telefoon. Blijf zo door gaan meiden van de bediening en mannen van de keuken, wij nemen de volgende keer een tafeltje bij de bar vandaan.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Hier 2e kerstavond samen met mijn vrouw en 2 kinderen gegeten. Na een vriendelijk ontvangst werd ons duidelijk het verschil tussen de 2 menukaarten verteld. Wij hebben voor de kleine kaart op de begaande grond gekozen. Nadat de bediening snel langskwam om een drankje op te nemen kwam er een tafeltje naast ons vrij, en konden wij zo daar gaan zitten. Zulke vriendelijke bediening en gastvrijheid zien wij helaas nog maar zelden. Wij hebben een vis en vlees schotel besteld voor 2 personen, dit was meer dan genoeg voor ons met 2 kleine kinderen. Het eten was snel op tafel en prima van smaak. Complimenten aan de keuken. Helaas hebben wij toch een minpunt gevonden, we zaten namelijk tegenover de bar en keken tegen een barman aan die er duidelijk geen zin in had. Meneer kijkt niet erg vrolijk, en de klanten worden bij binnenkomst compleet genegeerd doordat meneer het te druk heeft thee drinken en tegen de bar te hangen om met zijn vrienden te appen via de telefoon. Bediening en keuken blijf zo door gaan, en de volgende keer nemen we een tafeltje verder bij de bar vandaan.
Mick S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Vandaag eventjes snel een hapje wezen eten bij een bekend adres in de Markthal. Hier voor een late lunch boven plaatsgenomen, heel anders als beneden. Was rustig met slechts enkele tafels bezet waardoor de bediening lekker vlot onze bestelling kon opnemen.
De lekkere schotel besteld met een simpele salade (jammer dat er geen feta bij zit), gyros, kip-gyros, souvlaki, patat, tzatziki, viskuit-dip,
2 mini pita', kalimari en 2 garnalen spiezen.
Als diner zou het niet genoeg zijn, maar zo tussendoor prima. Volgende keer zouden we wel enkele bolletjes tomatenrijst erbij willen zien. Voor de gelegenheid prima gegeten, al zou ik voor het gevoel "uit eten" gaan elders gaan eten. Wellicht heb ik dat mis..., misschien maar eens daartoe laten verleiden.
Koen G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eerst een Griekse salade en daarna een traditioneel gerecht: Stifado. Helemaal top !!! De locatie in de Markthal is ook geweldig.
Koen G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ik kom regelmatig in dit Griekse top restaurant. Zeer fris en origineel ingericht en de Rotterdamse Markthal is natuurlijk een geweldige locatie! Mijn favo gerechten zijn Stifado en Giuvetsi.
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Met 2 vrienden vandaag gaan eten, ik wil het geen grote teleurstelling noemen maar blij ben ik er niet van geworden. Best vriendelijk personeel, waarvan overigens de helft alleen Engels spreekt, beetje onwennig maar de intenties waren goed. V.w.b.t het eten: garnalen in tomatensaus, slechte combi, lauw en stond binnen 3sec voor onze neus, daaruit kunnen we concluderen dat het of al stond te wachten of dat de magnetron werd ingezet, gezien de klefheid vermoed ik het laatste. Het hoofdgerecht was niet meer dan "okay" 3 vleesspiezen met een beetje sla en slappe patat. Het vlees was zeer zout en de kleinere stukken aan de spies gortdroog. De marinade was wel lekker. Over het dessert geen op of aanmerkingen,griekse yoghurt met fruit en honing.

Conclusie! een dertien in dozijn griek in een luxer jasje.
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Afgelopen dinsdag hier voor de lunch gaan zitten, was al over 2en dus een late lunch, het was niet druk en we konden overal zitten waar we wilde. We zijn boven, "buiten" gaan zitten. Waar je een leuk uitzicht hebt over de markthal. De bediening was vriendelijk en bereidt om te vertellen wat we precies op ons bord hadden. We hadden voor 2 personen een bord gemengd eten genomen, € 10,00 pp. Griekse salade, gyros, souvlaki, patatjes, tzatziki, aubergine dip en een viskuitdip, 2 kleine pita's garnalen spies en gebakken inktvis. Voor lunch hadden we met 2en meer dan genoeg, zelf teveel. Zag er erg leuk uit opgediend op een grote zilveren schaal en op een warmhoud plaat. Het was goed eten voor en leuke prijs. Niet de allerlekkerste griek waar ik ooit heb gegeten maar het was zeker lekker. En ik kan iedereen aanraden om er hapje te gaan eten, op een leuke plek.
Marije M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Lekker wat losse gerechten met brood als lunch gegeten. Veel wind op het terras en 's middags staat de zon er nog niet op dus was zelfs wat koud. Jammer dat ze niet wat plaidjes hadden. Prijs-kwaliteit is niets op aan te merken. Vooral de tzatziki is erg lekker, spanakopita was duidelijk niet vers gemaakt, niet knapperig en dat hoort ie toch echt te zijn. Al met al eerder een soort snackbar idee dan een restaurant.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Een nieuw Grieks restaurant in Rotterdam. In de Markthal. Beneden met "street food" naar men zelf zegt, boven het restaurant dat als slogan heeft "The all day Greek". Ik heb boven gegeten. Als aperitief wilde ik een ouzo. Je krijgt dan geen glas maar een flesje van 50 ml, genoeg voor twee glazen. Leuk als je samen eet, maar als je alleen eet is dat een wat stevig begin. De tzatziki was een uitstekend voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik Bifteki gekozen: Grieks gehakt en gyros. Dat had ik beter niet kunnen doen. De twee plakken gehakt bleken twee platgedrukte vierkante hamburgers zonder veel smaak, de gyros was vet, de salade was wat minimale bladsla en de aardappeltjes bleken hard gebakken friet met wat oregano er over gestrooid. Als afsluiting wilde ik Griekse koffie en dat kon. De eerste kop koffie was lauw en die heb ik terug gegeven. De tweede kop was heet, maar de koffie was ontzettend slap en smakeloos. Dat moeten ze nog leren... De locatie is heel goed, en je zit er mooi als je een tafeltje op het terras hebt aan de binnenkant van de markthal. De rest van het restaurant is "praktisch" ingericht, zonder veel smaak. Met iets meer aandacht voor de kaart en de inrichting kan dit een leuk restaurant worden...
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een verrassend goeie Griek! We aten traditionele dingen als een souvlaki en een bifteki, en ik moet zeggen die waren zeker boven gemiddeld...salade en tzaziki waren erg lekker... Gewoon erg goede smaak in de gerechten.... Bediening was goed, decor ook.... Ik vond het ten opzichte van andere Griekse restaurants in Rotterdam echt een aanrader!