Elliniko

Koen G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Met 2 vrienden vandaag gaan eten, ik wil het geen grote teleurstelling noemen maar blij ben ik er niet van geworden. Best vriendelijk personeel, waarvan overigens de helft alleen Engels spreekt, beetje onwennig maar de intenties waren goed. V.w.b.t het eten: garnalen in tomatensaus, slechte combi, lauw en stond binnen 3sec voor onze neus, daaruit kunnen we concluderen dat het of al stond te wachten of dat de magnetron werd ingezet, gezien de klefheid vermoed ik het laatste. Het hoofdgerecht was niet meer dan "okay" 3 vleesspiezen met een beetje sla en slappe patat. Het vlees was zeer zout en de kleinere stukken aan de spies gortdroog. De marinade was wel lekker. Over het dessert geen op of aanmerkingen,griekse yoghurt met fruit en honing.

Conclusie! een dertien in dozijn griek in een luxer jasje.
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Afgelopen dinsdag hier voor de lunch gaan zitten, was al over 2en dus een late lunch, het was niet druk en we konden overal zitten waar we wilde. We zijn boven, "buiten" gaan zitten. Waar je een leuk uitzicht hebt over de markthal. De bediening was vriendelijk en bereidt om te vertellen wat we precies op ons bord hadden. We hadden voor 2 personen een bord gemengd eten genomen, € 10,00 pp. Griekse salade, gyros, souvlaki, patatjes, tzatziki, aubergine dip en een viskuitdip, 2 kleine pita's garnalen spies en gebakken inktvis. Voor lunch hadden we met 2en meer dan genoeg, zelf teveel. Zag er erg leuk uit opgediend op een grote zilveren schaal en op een warmhoud plaat. Het was goed eten voor en leuke prijs. Niet de allerlekkerste griek waar ik ooit heb gegeten maar het was zeker lekker. En ik kan iedereen aanraden om er hapje te gaan eten, op een leuke plek.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Lekker wat losse gerechten met brood als lunch gegeten. Veel wind op het terras en 's middags staat de zon er nog niet op dus was zelfs wat koud. Jammer dat ze niet wat plaidjes hadden. Prijs-kwaliteit is niets op aan te merken. Vooral de tzatziki is erg lekker, spanakopita was duidelijk niet vers gemaakt, niet knapperig en dat hoort ie toch echt te zijn. Al met al eerder een soort snackbar idee dan een restaurant.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Een nieuw Grieks restaurant in Rotterdam. In de Markthal. Beneden met "street food" naar men zelf zegt, boven het restaurant dat als slogan heeft "The all day Greek". Ik heb boven gegeten. Als aperitief wilde ik een ouzo. Je krijgt dan geen glas maar een flesje van 50 ml, genoeg voor twee glazen. Leuk als je samen eet, maar als je alleen eet is dat een wat stevig begin. De tzatziki was een uitstekend voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik Bifteki gekozen: Grieks gehakt en gyros. Dat had ik beter niet kunnen doen. De twee plakken gehakt bleken twee platgedrukte vierkante hamburgers zonder veel smaak, de gyros was vet, de salade was wat minimale bladsla en de aardappeltjes bleken hard gebakken friet met wat oregano er over gestrooid. Als afsluiting wilde ik Griekse koffie en dat kon. De eerste kop koffie was lauw en die heb ik terug gegeven. De tweede kop was heet, maar de koffie was ontzettend slap en smakeloos. Dat moeten ze nog leren... De locatie is heel goed, en je zit er mooi als je een tafeltje op het terras hebt aan de binnenkant van de markthal. De rest van het restaurant is "praktisch" ingericht, zonder veel smaak. Met iets meer aandacht voor de kaart en de inrichting kan dit een leuk restaurant worden...
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een verrassend goeie Griek! We aten traditionele dingen als een souvlaki en een bifteki, en ik moet zeggen die waren zeker boven gemiddeld...salade en tzaziki waren erg lekker... Gewoon erg goede smaak in de gerechten.... Bediening was goed, decor ook.... Ik vond het ten opzichte van andere Griekse restaurants in Rotterdam echt een aanrader!
Patrickvb .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Hier gegeten op vrijdagavond na een rondje stad. Naar onze mening geen standaard 'Hollandse Griek', er staan leuke Griekse gerechten op de kaart en er is voor iedereen genoeg keuze. Al vaker hier gegeten en het stelt ons nooit teleur! Wederom buiten gezeten uitkijkend op de Markthal. Favoriet is toch wel het kalfsvlees met de Griekse pasta uit de oven! Bediening is snel en komt ook geregeld kangs om te kijken of ze nog iets kunnen betekenen. Leuk restaurant en prima om even iets te gaan eten.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hier effe snel een hapje gegeten. We zaten beneden, daar kan je van de streetfood kaart bestellen.
We hadden verschillende gerechtjes gedeeld. Tzatziki hoef je niet nog eens extra te bestellen want die zit bij veel gerechten erbij, dus ons extra bordje tzatziki was een beetje overbodig.
Het pitabrood is hier echt lekker! Het eten is niet duur en je krijgt veel! Aardige bediening, ik kom zeker weer een keer terug.
Fabian S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Elliniko. We wilden aanvankelijk alleen een broodje kipgyros eten, maar besloten om boven te gaan zitten en dit is het restaurantgedeelte. Een andere kaart dus, zonder broodjes, maar dit mocht de pret niet drukken. Echter, bleek dat de kipgyros op was en we wat langer (15 min) moesten wachten op onze gerechten. Dat vonden we geen probleem. We kregen ter compensatie nog een gratis portie brood en een gratis drankje aangeboden. Geweldige service, zoals het hoort, maar die nog maar weinig te vinden is. De kipgyros was ook overheerlijk. Grote portie, lekker mals en fijn gekruid. Perfect gewoon! Tot de volgende keer!
Alexandra T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mijn zus was jarig en wilde hier graag eten met de familie, omdat ze er vaker goed had gegeten voor een mooie prijs. Ze had vooraf gereserveerd en daarbij afgesproken dat ze meerdere visschalen wilde hebben voor de prijs die op de kaart stond én dat 1 persoon zou meekomen die glutenvrij zou eten. Dat was allemaal goed en mogelijk. Echter daar aangekomen op zaterdag gingen deze 2 afspraken niet door volgens de serveerster die nogal kortaf en onredelijk deed. Het was nl.zaterdag dus de kosten vd visschalen waren duurder én het werd een andere samenstelling ( nu wetd het garnalen op een spies, calamaris en souvlaki). Mijn zus gaf aan dat dat niet de afspraak was en dat het niet netjes was. Maar ja...daar zit je dan met 9 personen waaronder ook 2 kinderen van 5 jaar. Dus we bleven, maar mijn zus moest betalen voor karige schalen met vis en weinig frites. Mijn moeder kon weinig glutenvrij bestellenbehalve een salade als avondeten!!! en kreeg dus een salade mét brood in haar salade! Brood mag niet als je glutenvrij moet eten (kruisbesmetting) dus moest er een nieuwe salade gemaakt worden en dus zónder brood (het werd steeds kariger). We hebben er het beste van gemaakt, maar iedereen had nog honger erna omdat de schalen veel minder gevuld waren dan voorheen (toen mijn zus er kwam en nog positief was) en de prijs duurder was ivm weekend! We komen hier dus niet meer terug. Geen goede service en onaardige serveerster!
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Met 3 man, na een rondje markthal zakelijk getafeld.
Mooie entourage.
Prima kwaliteit, snel, maar niet te snel, goede, attente en nette bediening, aan te bevelen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Lindavdsoeria .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Na een dag Rotterdam werkelijk uitstekend gegeten. We zaten "buiten" dus een prima zicht op de levendige markthal. Ik heb op slechtere plekken gegeten....
Eten zelf was erg royaal. Een schotel met vlees en vis voor drie personen waar nummer 4 en 5 ook wel van hadden kunnen genieten. Lekker verse en hete calamaris.
Top!
Avansanten .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Na bij de buren Basq Kitchen naar buiten te zijn gekeken, kregen wij direct een tafel en werd ons gelijk de drank- en menukaart aangeboden en bestelden wij een fles wijn en een fles water. Die stond binnen een paar minuten op tafel en in de tussentijd haWij kregen ook direct de kaart aangeboden en bestelden een menu voor 2. Bediening was heel vriendelijk en reageerde zeer vlot. Het eten stond binnen ca. een kwartier op tafel en was lekker en niet teveel, zoals bij menig Grieks restaurant nog wel eens het geval kan zijn.
Smulpaappie .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Als afsluiting van dagje Rotterdam wilden we bij de Markthal wat eten.
We kwamen bij Elliniko uit omdat we wel weer een zin hadden in Grieks eten.
Het zat binnen al aardig vol dus vroegenw e of er nog een tafel voor 2 vrij was.
Die was er nog wel maar we kregende mededeling dat er alleen nog maar van de kleine kaart gekozen kon worden. Echter bleek dit nog steeds uitgebreid genoeg om een dinerwaardige keuzen te kunnen maken. Aangezien we al een uitgebreide borrel hadden gehad bij Gusto hadden we nietval te veel trek meer. We besloten om een grote Griekse salade en een mixed grill plate met zij tweeen te delen. We kregen keurig 2 couverts hiervoor. Al het vlees was zeer mals en goed gegrild, de salade was ook ruimschoots en goed van smaak. Van de 2 serveesters die ons bediende was er 1 die er nog wel wat zin in had en 1 die erg kortaf was. Toen we klaar waren met eten zij ze wel 4x langs gelopen zon de er op te merken dat de borden leeg waren en we dus wel klaar waren met eten. Pas toen we zelf aangaven dat we nog wel koffie wilden werd er afgeruimd. Kortom eten goed, bediening matig, prijs goed.
Hannah J.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Mooi zaakje, vooral de bovenverdieping is mooi ingericht en lekker licht met leuk uitzicht over Blaak. Service soms iets te vlot: desondanks lieten ze ons een hele tijd natafelen zonder ons weg te kijken of iets dergelijks. Twee vegetarische gerechten op de kaart, en enkele lekkere salades. Jammer is dat die laatsten geserveerd worden met droog brood, boter of iets dergelijks is er niet. Ook een schaaltje olijfolie zat er niet in. Eten was toch lekker - gelukkig geen gigantische porties zoals bij de meeste Griekse restaurants in Nederland.
Tjierka C.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Erg gezellig, authentiek grieks restaurantje. Je voelt je meteen thuis zodra je binnen komt.
Heerlijk broodje gerookte zalm op smakelijk brood. Rijk gevuld. Bediening is vriendelijk. En de prijzen zijn zeer schappelijk. Mochten wij nog een keer in Rotterdam komen dan gaan ze zeker terug.
Een aanrader!
Def .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Al een paar keer gegeten en naar mijn mening de beste van de Markthal. Gyros schotels zijn lekker groot en voldoende aanbod aan wijnen, waarvan de serveersters ook aangeven welke het beste bij een type gerecht hoort.
Remcokoning .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Van vrienden gehoord dat je bij elliniko in Rotterdam terecht kan om te lunchen. Ik ga jaarlijks op vakantie naar Griekenland en ik ben gek op freddo cappuccino en bougatsa. Helaas smaakt de bougatsa niet zoals die van Griekenland en de freddo cappuccino viel mij enorm tegen. Daarna nam ik ook een pita gyros maar die viel ook helaas tegen. Bediening is vriendelijk en de locatie uitstekend maar dit is helaas niet genoeg.
Gwen S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Samen met een vriendin besloot ik hier te gaan lunchen, dat bleek een goede keus. We hebben samen verschillende tapas gedeeld, de tzatziki was heel goed op smaak en de kipgyros is echt een aanrader. De kaas met tomaten vond ik persoonlijk wat sponzig en was niet mijn favoriet. De milkshakes zijn er ook erg lekker, ze smaken alsof ze vers worden gemaakt.
Het decor is gezellig en ongedwongen, dat maakt het een leuk restaurant om even uit te rusten van een middag winkelen.
Mijn enige aanmerking is de service, het was soms lastig om de aandacht te trekken van een serveerster en ik had een paar keer het idee dat ze graag wilden dat we snel weer zouden gaan. Dat vond ik toch een beetje jammer, het maakte dat ik geen toetje meer heb besteld.