Ellia

Traaij 118 3971 GS Driebergen-Rijsenburg Nederland Kaart

Over het restaurant Ellia

Met een stevige handdruk en een ouzo van het huis voel je je meteen welkom. Dit Griekse familierestaurant brengt de smaak van olijven, de warmte van de Mediterrane zon en de harmonieuze smaken uit de Griekse keuken naar de Utrechtse Heuvelrug. Chef Katerina verbetert graag haar eigen recepten. Regelmatig staan er dan ook nieuwe gerechten op de kaart, iets dat je snel gaat waarderen. Op de wijnkaart staan namen die meteen het vakantiegevoel oproepen. Het belooft een mooie avond te worden.

Meer informatie over restaurant Ellia

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:00

• Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
9,2
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Lekker gegeten en goede service. Goed gedaan.
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten,supervroendelijke bediening.Een aanrader
Hinke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Voor de tweede keer daar gegeten en was weer heerlijk, leuke ambiance, en goede service. Voor herhaling vatbaar!
Gert K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
UItstekend.
amerg37 V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gezellige sfeer, zeer goede kwaliteit eten
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Erg genoten van dit modern ingerichte Griekse restaurant! Zeer gastvrij ontvangst en goed advies over de gerechten. Aangegeven dat wij een afspraak hadden na het diner en dus aan tijd verbonden waren; zeer goed op gereageerd en alles liep vlot en tóch gemoedelijk.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Afgelopen zondagavond voor de verandering een Grieks restaurant bezocht samen met mijn partner het geen redelijk bezet was, wat mij direct opviel de hartelijke gastvrijheid direct bij binnenkomst van de tafeldame die ons begeleide naar een prima tafel en fijne stoelen waar je goed inzat. tevens werden we als voorproef op een gratis glaasje tradditionele Ouze verwelkomt dat ons gelijk in Griekse bestemming bracht.
Niet alleen de tafeldame maar ook de rest van de bediening was optimaal zoals het hoorde zeker ook die jongeman die uitleg top,bediening,ect perfect je voelde dat het een geslaagde avond zou worden. Daar mijn vrouw en ik geen voorgerecht wilden hebben besloten we de Ellia Schotel voor 2 pers. te nemen die erg lekker was bestaande uit Lamsrack,malse ossehaas,lamshaas,gyros en een bijbehorende Griekse salade heerlijk geserveerd met aardappel in schil een perfecte en een goede fles Bolitaki Visanto een soort zoetewijn uit het gebied Santorini (waar wij goede herrinneringen hebben ) van een druivesoort assyrtico in volle smaak gerijpt,heerlijk past goed bij het vleesgerecht. Het nagerecht was ook heel smakkelijk een soort zoete walnootcake genaamd Karidopita geserveerd met vanilla-ijs en slagroom kwam in mijn handen en voor mijn vrouw was de keuze gevallen op de Kadifie een soort gebak van engelenhaar ook met walnoten en siroop die ook lekker smaakte ,het laatste een heerlijk kopje cappacino dat ons buikje tot de nok toe vulde kan .Conclussie tot slot kunnen we zeggen "hier komen we beslist wéér terug en hulde voor de kok die toch deze gerechten tot een smakelijke geslaagde avond voor ons heeft betekend.
Joyce N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten en gastvrije ontvangen. Leuk om te zien dat het restaurant lekker vol is. Het eten blijft Grieks en echt heerlijk. Saladebar is een mooie toevoeging. Dit keer Gyros en Mixed Grill. Laatst ook genoten van de heerlijke Dorade, eveneens een aanrader en zo ook de mosselen bereid in ouzo!
Antje P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Wij komen graag terug!
henk Z.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
het was heel erg goed en ook heel erg lekker. Wij hebben echt heel lekker gegeten. De ontvangst was heel erg vriendelijk bij binnenkomst kregen wij gelijk een hand. Er waren ook echt Griekse gerechten op de kaart te vinden.
Wij zijn bij heel veel grieken wezen eten maar dit was top.
groetjes sonja en henk zondag uit lopik.
Perabuis .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Restaurant Ellia is een zeer gastvrij restaurant met originele Griekse gerechten. De diverse schotels mooi opgemaakt en verfijnd van smaak. Ook de salade bar is voorzien van een ruime keuze vers gesneden rauwkost. De bediening is zeer vriendelijk en attent. Een toegevoegde waarde voor het restaurant aanbod voor de Utrechtse Heuvelrug. Wij zullen hier zeker vaker komen!
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wij hebben hier al meerdere keren zitten eten. Het eten is erg goed en de bediening snel en attent. Buiten de kaart zijn er vaak lekkere en leuke maaltijden.
ErikT-D .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Je wordt gastvrij ontvangen met een glaasje ouzo. Als voorgerecht er voor gekozen verschillende schotels op tafel te zetten en de delen. Attent: iedereen krijgt een eigen bordje. Hoofdgerecht mixed grill en kipfilet. Netjes opgediend, prima kwaliteit en ruime porties. Wijnkaart heeft leuke wijnen voor een redelijke prijs. Het restaurant is netjes ingericht. Personeel heel vriendelijk, attent en behulpzaam. Zonder meer aan te bevelen.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prima zaak, bovengemiddeld voor een grieks restaurant. Degelijk een mooi meubilair, verzorgde entourage (kan nog wel wat meer sfeer gebruiken), leuke griekse playlist met hier en daar best verrassende muziekjes. Muziek niet te hard, speakers in ons deel stonden uitgeschakeld, wat prima was. Ondanks onze late komst geen gehaaste bediening, alle tijd voor vragen, goede uitleg. Voorgerechten (octopus,inktvis,mosselen,zalm) mooi verzorgd, smaakvol, en garnering goed vers. Hoofdgerechten (fileto, souflaki mix, varkenshaas/feta, ellia schotel) ook uitstekend van smaak en mooi opgediend. Saladebar gewoon goed. Nagerechten ook prima. Ouzo bij aankomst, rode huiswijn goed maar niet bijzonder, handdruk bij vertrek. We voelden ons welkom! Enig verbeterpuntje: ik zou een ander mes bij de ossehaas prettig vinden, het standaard bestek is niet echt geschikt daarvoor. Kwaliteit eten is echt goed, maar er zit (nog?) niet iets bijzonder verrassends bij, dan zou ik pas ZEER goed waarderen.
Jeffrey7756 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Super restaurant!

Het is moet ik zeggen de eerste Griek waarbij je echt het Griekse gevoel krijgt.
Bij binnenkomst werd ons een hand gegeven (waardoor je echt het gevoel krijgt dat er aandacht is voor de gast).

De gerechten waren heerlijk! Ik en mijn vrouw hadden als voorgerecht de octopus en als hoofd de mix gril.

De gastheren en vrouwen zijn uitermate attent en weten waar ze het over hebben.

Ik vind het restaurant een toegevoegde waarde voor de streek en ik kom er graag nog eens terug !
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prima saladebar, uitstekende voorgerechten ; octopus, spinazie in bladerdeeg, gehaktballetjes, gebakken feta, als ook uitstekende hoofdgerechten lamsrack , bifteki en vis mix. Aardig personeel.
Joyce N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een aanwinst voor Driebergen! Een heerlijke en eerlijke Griekse keuken, waar je echt kan proeven dat alles uit eigen keuken komt. Dat gecombineerd met een hele vriendelijke bediening maakt dat wij zeer zeker terug zullen komen. Het vlees was heerlijke gekruid, mooi op smaak. De borden zien er verzorgd uit.
Dik K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
We zijn al twee keer gaan eten bij Ellia in Driebergen.

In één woord verrassend... En dat is in dit geval zeker positief.

Bij binnenkomst gelijk welkom geheten en een hand gehad. En een ouzo van het huis (-:

De 1e keer, dat was op 18 juli, ze waren net één week geopend, ik had de zalmfilet van de Grill. En de 2e keer, dat was op 1 augustus, had ik de souvlaki speciaal.

Het verrassende was dat beide keren het gerecht met pasta geserveerd werd en de friet werd in een frituurmandje geserveerd. Staat heel leuk op tafel. Ook de andere schalen, van de tzatziki bijvoorbeeld, was anders dan je bij een gemiddelde Griek ziet... Verrassend dus....

De souvlaki speciaal was 1 hele grote spies, op een bijpassend erg lang bord, met 3 soorten vlees. Zeer smakelijk.

Voorgerechten tzatziki en keftedes. Tzatziki lekker fris en smakelijk, zat wel veel groenvoer bij(in de vorm van sla), brood was goed vers.
De keftedes waren wel lekker, maar erg compact en helaas niet erg veel saus en wat mij betreft hadden er wat meer kruiden in mogen zitten.

Het is in ieder geval een restaurant waar we terug gaan komen.