Elkaar

Alexanderplein 6 1018 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-203307559

Over restaurant Elkaar

Verstopte parel in Amsterdam

Gelegen op een van de mooiste plekjes van Amsterdam met uitzicht op het Tropenmuseum en de Muiderpoort. In dit knusse restaurant geniet je tijdens een waanzinnige lunch of een uitgebreid diner van verfijnde gerechten uit de Frans-mediterrane keuken die gepaard worden met de mooiste wijnen.

Meer informatie over restaurant Elkaar

tram 16, tram 24, tram 9

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Terras
B K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gegeten op vrijdag 25-11-2016, met vrienden, prima bereid eten, mooi opgemaakt, uitstekende balans van smaken.
Op verzoek nog een "extra" dessert bedacht naast ons aanvankelijk gekozen drie-gangen menu, verzoek werd met flair ontvangen en prima uitgewerkt; een heerlijk bordje met vers fruit overgoten met een Grand Marnier sabayon.
Beslist een aanrader
Marcello D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben hier op een zondagmiddag heerlijk geluncht. Zeer gastvrije ontvangst door de eigenaar en zijn partner. Alhoewel we de mooie menukaart even hebben bekeken, besloten we al snel ons te laten verrassen. Een drie gangen menu bestaande uit mooi opgemaakte gerechten die voortreffelijk smaakten. Bij het nagerecht hebben we nog een heerlijke dessertwijn genomen en onze middag kon niet meer stuk! De knusse sfeer in het restaurant en locatie tegenover het Tropenmuseum, maakten het genieten compleet. Complimenten! Wij komen zeker weer terug.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Voldoende keuze en goede kwaliteit. Passende kwaliteit/prijsverhouding,gezellige inrichting en vriendelijke bediening
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Een van mijn beste eet ervaring in Amsterdam. Verrassend warm welkom - wat in onze hoofdstad een zeldzaamheid is geworden - met een uitgebalanceerd menu en mooie wijnkaart. De gerechten worden op een michelin niveau gepresenteerd tegen een zeer redelijke prijs. Absolute aanrader. Tip: bestel de foie gras!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ter gelegenheid van mijn verjaardag hier met een deel van het gezin gegeten. Wel tevoren gereserveerd. Dat bleek terecht, want het zat vol. Iedereen van het gezelschap koos voor een viergangen menu. Dat was uitstekend. De kaart is betrekkelijk klein, maar desondanks gevarieerd. Ook een ruime sortering wijnen. Alles werd binnen een redelijke tijd geserveerd. Ik had een gerecht met zalmstukjes en o.a. biet, foie gras, 3 maal Iberico en tenslotte een kaasplateau. De vegetarier in ons gezelschap was ook tevreden. Met name de risotto was uitstekend, vond ook de kenner in ons gezelschap. De bediening was prima.
Als het druk is en iedereen zit door elkaar te praten, dan valt de akoestiek toch wat tegen. De aankleding is wat schraal en de kunst aan de muur is mij iets te kinderlijk. Nou ja, het maakt weinig uit voor het geheel.
Wouter F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Mooie gerechten, goed in balans en van zeer goede kwaliteit, de prijs is prima! Combineer dat met een vriendelijke en professionele bediening (wat langzaamaan een zeldzaamheid begint te worden in A'dam) en je hebt een super avondje uit in dit gezellige restaurant. Ook leuk dat het niet helemaal bedolven is door toeristen, wat op deze locatie bijzonder lijkt. Wij hebben i.e.g. genoten, dank!
Karien G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prettige service, lekkere wijnen werden bij de 4 gangen uitgezocht, lekker knus zitten, heerlijk dessert vd chef. Enige minpuntje was de couscous bij de roodbaars, was wat droog.
J. K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Afgelopen decennium regelmatig een zeer tevreden gast geweest. Helaas, het restaurant heeft een nieuwe eigenaar gekregen en deze weet het niveau niet te handhaven. Het eten was niet heel slecht, maar daar is wel meteen alles mee gezegd. De keuze van de wijnen bij de gerechten was conventioneel en saai. Voorheen was dit onderdeel vaak verrassend. De bediening was enigszins hobbyistisch. De garnering in de vorm van sterretjes was omineus en maakte eigenlijk alles duidelijk: dit restaurant is afgezakt naar het niveau van een degelijk eetcafé.
Tot zover eigenlijk alleen maar teleurstellend. De echte vieze smaak komt van de Bib Gourmand die nog altijd op het menu prijkt. Deze is in 2006 (?) toegekend aan de toenmalige eigenaar(s) en niet aan de huidige. Al met al zeer spijtig, aangezien dit een plek is waar we voorheen met plezier heen gingen.
Mechtild1 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke gerechten (ik nam 2 voorgerechten, een tussengerecht en een nagerecht; aanrader). Werden prima wijnen bij geadviseerd. Glas wat duurder dan de huiswijn maar de moeite waard.

Ik maakte een fout met de fooi (rondde verkeerd af) en gaf een euro ipv 11 euro. De persoon die serveerde zei niks terwijl ik nog vroeg of het lastig is dat ik de fooi via de pin zou geven. Ik heb ze thuis gebeld en ze zeiden dat het al geweldig zou zijn als ik nog een keer kwam. Geen enkel probleem om binnenkort voor de 7de keer te gaan!
R&M D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Sfeervol huiskamerrestaurant waar met passie gekookt wordt. Met vrienden genoten van een 3/4-gangenmenu van de kaart. Goede bijpassende wijnen door de charmante (engelstalige) sommelier uitgezocht. De wachttijd tussen het tussengerecht en hoofdgerecht was wat lang, maar de smaak en opmaak maakten alles helemaal goed! Wij komen graag nog eens terug!
Lisa N.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij 'Elkaar'. Heerlijke smaakcombinaties en mooie opmaak van de borden. Goede wijnen en daardoor is het wijnarrangement zeker aan te raden. Service is erg goed: gezellig, maar ook zeker kennis van zaken. Een echte aanrader, dus wij zullen nog vaak terugkomen. Bedankt voor een heerlijke, gezellige avond!
Sven H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Mooie locatie, fijne sfeer, prima bediening en heerlijk eten! Een echte aanrader voor wie lekker wil eten in een prettige ambiance.
Swpubli .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Wat een gezellig restaurant. Gisteren voor het eerst geweest. We kenden de chefkok (Wim) en de nieuwe eigenaar (Rob) al van een ander restaurant, dus dat het culinair wel goed zou komen wisten we van te voren. En het kwam goed. Ook omdat Isa en Dymphna je zeer hartelijk en warm ontvangen. Heerlijke stoelen, knus interieur en het vijf/zes gangen diner dat volgde was zoals je in de beste franse bistrots wenst te dineren. Eerst eigengebakken brood op tafel, daarna een verrassende amuse, gevolgd door heerlijke softshell crab als entree. In tempura gefrituurd. Top. Daarna coquilles in een schuimige kreeftensaus. Tongstrelend en ja, als extra tussengerecht foie gras. Daar kun je ons voor uit bed halen. De bavette als hoofdgerecht was exact goed gebraden. Wij vragen altijd medium rare en dat is dus roder dan medium (saignant zeggen de Fransen) en Wim had daar speciaal voor ons een bearnaise saus bij gemaakt. De klassieke combinatie natuurlijk. Daarna (de broek begon al te spannen) een gezellig kaasplankje. Gelukje was dat ze van de meer dan mooi op dronk en temperatuur zijnde Pauillac (2010) genoeg in huis hadden. Wat een wijn. Niet goedkoop, maar zeer mooi. Koffietje met friandises en een glaasje Calvados tot slot en wij waren helemaal tevreden. De andere gasten (het zat bijna vol) zichtbaar en hoorbaar ook. Om op deze manier met een vliegende start aan een nieuw avontuur te beginnen (Rob en Isa hebben dit restaurant pas drie maanden geleden overgenomen) kun je alleen maar dromen.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Prettig restaurant met ontspannen sfeer en een overzichtelijke kaart. Krokante soft shell crab als voorgerecht en roodbaarsfilet in een krokant korstje als hoofdgerecht. Een kaasplankje toe. Bij de gerechten worden passende en smakelijke witte wijnen geserveerd door de vriendelijke bediening.
Rutger L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Had voor drie personen gereserveerd. Bij aankomst was het vrijwel vol en een beetje lawaaiig. Toch snelle bediening die zeer attent was. We bestelden het chef-menu van vijf gangen met wijn arrangement. Was een schot in de roos! Afwisselende maar altijd zeer smaakvolle gerechten met uitstekende wijn keuze. We brachten vier uur door in aangename sfeer met vriendelijke en vlotte bediening ondanks de drukte. De vorige uitbaters hadden een hoge standaard neergezet die echter ruimschoots gehaald werd door de nieuwe chef en zijn team.
Komen zeker nog eens terug!
Josja Z.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heel fijn restaurant op leuke plek met heerlijke gerechten. Je weet niet wat je moet kiezen op de kaart, alles is lekker. Door het mooie weer wel wat langere wachttijden.
Sah86 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk eten, super vriendelijke personeel en leuke sfeer. Zeker een aanrader en zou er graag nog eens eten.

Een kleine kanttekening - de risotto was wat mij betreft iets te al dente en als je bij de koffie nog bonbons serveert vind ik wel dat je klanten moet informeren dat je hier extra voor betaald (€4 voor espresso + hapje).
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
5 Gangen diner met wijnarrangement. Aanrader! Gezellig Terras en warme inrichting binnen. Elks gerechtje een plaatje om te zone en even smakelijk.

Heel veel succes isa en rob
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hebben ons laten verrassen met een 5-gangen diner, met een wijnarrangement.
De gerechten waren verrassend gepresenteerd, met een zeer verfijnde smaak sensatie.
De bijpassende wijn bij elk gerecht maakt het geheel compleet.
Goede en zeer vriendelijke bediening.
Een top avond!!!
Harry en Jolanda Griffioen
HansenGrietje .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zaterdag hebben we met vrienden en onze kinderen gegeten bij restaurant Elkaar. We begonnen met een aperitief op het terras. Het terras is ruim, omgeven door bomen en het uitzicht is fraai. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Het eten was voortreffelijk de opmaak van de borden is een lust voor het oog. De Spaanse witte wijn was een goede keuze bij het voor -en tussengerecht. De Portugese wijn paste mooi bij het vleesgerecht. Voor de kinderen was er een aangepast menu met keuze uit kip, hamburger of bavette.
De nagerechten, chocoladeparfait, cheesecake en kaasplankje waren een heerlijke afsluiting van een fantastisch diner. Al onze borden zijn leeg naar de keuken gegaan.
Binnen is het restaurant niet zo groot wat een knus gevoel geeft. Er hangen leuke schilderijen van dikke dames (te koop). Het interieur heeft een moderne uitstraling.
Restaurant Elkaar is een aanrader! We komen zeker nog een keer eten.