Elkaar

Alexanderplein 6 1018 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-203307559
Dit restaurant bevindt zich op denk ik de meest schattige hoekjes van Amsterdam Oost. De ruimte is er eentje om verliefd op te worden, zo ontzettend knus en gezellig!. Eigenaren Isabel Casallas en Rob Hagen hebben de ruimte modern en sfeervol ingericht met mooie details zoals de kunstwerken aan de muur. Rob staat in de keuken en Isabel ‘doet de voorkant’. De gerechten die uit de keuken komen zijn ware plaatjes om te zien en smaken ook bijzonder goed. Een heel erg fijne plek als je op zoek bent naar een restaurant waar je lekker uitgebreid kunt dineren. En ze hebben ook een terras, dus ook op warmere dagen is restaurant Elkaar een goede optie.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem het dessert met merengue en grapefruit, een heerlijk fris dessert om je maaltijd mee af te sluiten.

Over het restaurant Elkaar

Verstopte parel in Amsterdam

Gelegen op een van de mooiste plekjes van Amsterdam met uitzicht op het Tropenmuseum en de Muiderpoort. In dit knusse restaurant geniet je tijdens een waanzinnige lunch of een uitgebreid diner van verfijnde gerechten uit de Frans-mediterrane keuken die gepaard worden met de mooiste wijnen.

Meer informatie over restaurant Elkaar

tram 10, tram 14, tram 19

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Spaans gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,2

Jouw recensie over het restaurant Elkaar

Jo R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
"Elkaar" is een topper! Wij komen er met enige regelmaat en nemen altijd het 5-gangen menu van de chef. Wij laten ons graag verrassen. En chef-kok Rob tovert het ene na het andere mooie, heerlijke gerecht op tafel. Zijn vriendin zorgt voor de bijbehorende wijnen. En wanneer gerecht en wijn bij elkaar komen, kun je alleen nog maar genieten.
Jiaxing D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
good servise. weird dessert.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Het eten was goed en smaakvol, de ontvangst hartelijk. Het is er vrij klein en onze tafel stond dicht bij de ingang.
Alleen toen er andere gasten binnen kwamen was het even koud. Achteraf viel het mee.
Cecile M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Blijft 1 van mijn favorieten in Amsterdam!!
Annique V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Gisteren aten we voor de 3e keer bij Elkaar. We namen het 4 gangen keuzemenu met wijnarrangement. De kwaliteit van het eten en de creativiteit van de kok is beter dan bij sommige restaurants met een ster. Alle gerechten zijn perfect bereid. Het restaurant is ook goed ingericht. Je zit niet in een lange rij met 2-persoonstafeltjes die net te dicht op elkaar staan. Uitstekende ervaring! We hebben geen enkel minpuntje over Elkaar en gaan zeker nog vaker terug
Jaco V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Zeer aangenaam, op alle gebieden. Aanrader en geheimtip. En waarom moet ik 120 tekens achterlaten, merkwaardig hoor en ik ben nu de ruimte aan het vullen.
Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Hartelijke ontvangst en lekker eten
Sjouke V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk gegeten, goed persoonlijk contact en aanpassing recepten aan dieet. Het menu wordt rustig geserveerd, geen haast, precies fijn als je een avondje uit bent. Een aanrader dus.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Een topper topper qua smaak, combinaties en bediening!!!
Sfeervol ingericht cosy resaurant. Laat je verassen door het tweemaandelijks wisselende menu. Kleine maar goede kaart (vis/vlees en vegetarisch). Een persoonlijk ontvangst en een vlotte, vriendelijke en deskundige bediening die haar talen spreekt (Nederlands, Engels en Spaans). Uitleg over de gerechten en de wijnen ( wijnarrangement, maar ook een zeer brede wijnkaart aanwezig) . Heerlijk gegeten. Een topper qua smaak en combinaties en het ziet er ook smaakvol uit op een steeds wisselend servies. Bij het nagerecht sluit " de kok" aan met voor ons ook nog een persoonlijke touch omdat er een jarige in ons midden was.

Niets dan lof!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Prima keuken, maar bediening liet 3 keer achter ons iets vallen
Annie V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Een knus restaurant met een goede sfeer, mooi gedekte tafels, heerlijke gerechten en een attente bediening. Na één opmerking begreep zij, dat wij een jarige in ons midden hadden en dit resulteerde in een felicitatie op het dessertbord. Het was voor allen een geslaagde avond.
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Dit is niet het goedkoopste restaurant in Amsterdam, maar de feestelijkheid van het onthaal en de consequente en hoge kwaliteit van de gerechten maken dat alleszins goed. Echt een avondje uit, chic maar ontspannen. Het personeel weet echt iets over de wijn en het menu was verrassend, subtiel en tongstrelend. Een aanbeveling voor een speciale gelegenheid waarbij je je wil laten verwennen.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Uitstekende bediening en heerlijk menu; erg mooi opgemaakt! Hulde aan de chef kok en de charmante dame die ons bediende. De ambiance was ook prima: een mooie kleine, sfeervolle ruimte met genoeg afstand tussen de tafels zodat je rustig met elkaar kon praten.
Minne J.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijke Avond met goede gerechten , perfecte bediening
Berry S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Fantastisch diner en geweldige service
Eva C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Wat een leuk restaurant, wij hebben een geweldige avond uit gehad. Het eten was fantastisch, goed op smaak met leuke combinaties en mooi qua opmaak en presentatie. Absolute aanrader!
Friso G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Naar aanleiding van ons 25-jarig huwelijk hebben we hier gegeten met onze kinderen. Onze verwachtingen werden overtroffen door de kwaliteit van het eten, het sympathieke bedienend personeel en de gezellige sfeer. We hadden de aanleiding aangegeven tijdens de reservering en er werd bij het dessert aandacht aan besteed: op ons bord stond in sierlijke letters 'Gefeliciteerd'!
Edgar G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Leuke gezellige avond met vrienden. Goed gegeten. De gerechten waren goed van formaat en geweldig van smaak.
Tot de volgende keer.
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Een heerlijke avond gehad in het intieme restaurant Elkaar.
Naast de bijzonder vriendelijke gastvrouw straalt het hele team enthousiasme uit en het heeft oog voor alle details.
Het vijf-gangen diner met suggesties van de chef, dat die avond wordt aangeboden is een mooi afgewogen geheel van verschillende smaken. Het voorgerecht van varkensterrine met o.a. een buitengewoon smakelijke quenelle van mosterdijs, een keurige pompoensoep, waarna een mooie moot kabeljouwfilet, misschien iets te hoog op smaak. Als hoofdgerecht een op de juiste wijze bereide bavet en een nagerecht met bokbier completeren het geheel.
Het restaurant is tamelijk onopvallend in het straatbeeld. De Michelin heeft het wel gevonden en het zeer terecht bekroond met een Bib-gourmand en de beoordeling van de Gault & Millau is ook lovend. Zij spreken terecht van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en geven 13 punten. Voor ons het beste restaurant in Amsterdam Oost.
Caspar V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Kleine kaart met mooie, creatieve gerechten, die bovendien smaakvol bereid zijn. Soms is een driegangendiner veel te vullend, maar hier waren de hoeveelheden voor ons precies goed. Niet het type restaurant voor degene die het liefst een grote homp vlees eet, wel voor iemand die van verfijnde smaken en normale hoeveelheden houdt.

Bediening was vriendelijk, correct én enthousiast. Er wordt met plezier over de gerechten verteld en bijpassende wijn geadviseerd. Correcte etiquette, zonder dat het stijf is.

Al met al een hele fijne avond gehad en ik zou het zonder aarzelen aan vrienden aanraden. Wij komen in ieder geval een keer terug!