Over het restaurant Elkaar

Verstopte parel in Amsterdam

Gelegen op een van de mooiste plekjes van Amsterdam met uitzicht op het Tropenmuseum en de Muiderpoort. In dit knusse restaurant geniet je tijdens een waanzinnige lunch of een uitgebreid diner van verfijnde gerechten uit de Frans-mediterrane keuken die gepaard worden met de mooiste wijnen.

Meer informatie over restaurant Elkaar

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant Elkaar

Ingeborg Z.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
we hebben genoten van het 5 gangen chef menu. bijzondere gerechten. allemaal erg goed.
mooie wijnen erbij. erg prettige bediening en uitleg bij elk gerecht , meestal van de chef zelf.
komen zeker terug.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gisteravond gegeten bij Elkaar. De ambiance was prettig: toegankelijk en op een prettige manier informeel. Zeker nadat het donker werd ook een mooi uitzicht over de gracht. De verhoging midden in het restaurant geeft het restaurant daarnaast een knusse en gezellige sfeer. Het eten was erg goed, maar niet uitmuntend en overal even goed in balans. Zo had het voorgerecht (eend) minder cranberry kunnen gebruiken en was de smaak enigszins vlak. Bij het hoofdgerecht (hoender) bestond de garnituur wel erg veel uit aardappelen. Het wijnarrangement en toelichting waren goed, maar de combinaties niet heel bijzonder. De bediening was vriendelijk. Niet elk personeelslid wist alles, maar dat werd gecompenseerd met enthousiasme en vriendelijkheid. Al met al zeker een restaurant waar we graag nog een keer terugkomen, maar de 9.1 die het op Iens krijgt maakt het niet helemaal waar, een 8.5 zou de kwaliteit van Elkaar beter weerspiegelen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijke gerechten (5 gangen menu) met bijpassende wijnen. Gezellig ingericht, attente bediening. Alles perfect. Ga zo door Rob!
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een klein, rustig restaurant met een perfecte bediening waar maaltijden van uitstekende kwaliteit worden geserveerd.
Garance1 R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Erg lekker gegeten op dit prachtige verscholen hoekje; hoge bomen, Tropenmuseum en gracht in zicht, sfeervol terrasje. Bediening goed en attent, gerechten bescheiden van formaat maar heerlijk, schilderijtjes met prachtige smaakcombinaties. Lekkere wijn per glas verkrijgbaar. Voor dit niveau prima prijs. Ontdekking!
Nicolien M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Heel lekker eten, uitstekende en vriendelijke bediening. Gezellige ambiance in een leuke buurt.
Debbie N.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
We hadden het 5 gangen chefs menu. Met bijpassend wijnaragement. Niet goedkoop maar ontzettend lekker! Super bediening! Kortom we hebben een geweldige avond gehad. Inderdaad is Elkaar een "verstopte" parel in Amsterdam.
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Samen met mijn dochter op donderdag 30 augustus 2017gedineerd bij restaurant ELKAAR. We werden vriendelijk ontvangen en aan tafel een start van de avond met een korfje warm bruin brood, een glas mooie spumante en amuses. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu van de chef met paring wijnen. Elk gerecht mooi van structuur en textuur. De creatieve en gebalanceerde smaakcombinatie van de gerechten waren zeer verrassend. Complimenten aan de chef. De uiterst vriendelijke en correcte bediening heeft er zeker ook voor gezorgd dat wij hebben genoten van deze avond bij ELKAAR!! We komen zeker nog een keer terug!
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Eigenlijk niets op aan te merken. Als extra opmerking: de amuses waren verrassend bereid en (ook) prima.
R.L.H. I.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ik heb over dit restaurant eerder een recensie geplaatst. Wat daar staat over leuke ligging en vriendelijke bediening geldt nog steeds. Het was ook nu weer een prettige avond. Wij namen het menu du chef. Ik heb opmerkingen bij cuisson en serveren van twee gerechten. Van tevoren had ik gevraagd of het stukje zwezerik krokant gebakken en warm zou worden geserveerd. Ja, dat zou, maar bleek helaas niet zo te zijn. Hoofdgerecht runderlende werd lauw geserveerd, maar de daarnaast liggende bitterbal met rundvlees was wel heet. Dat lijkt in de keuken niet goed gecoördineerd te zijn. Mag niet op dit (prijs)niveau, vind ik. Goede Spaanse Granacha gedronken.
Mariena D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, lekkere wijn. Super vriendelijke, jonge, aardige chef en gastvrouw. Toptentje met potentie! Wij komen zeker terug!
J T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Sfeervol, modern en intiem restaurant met zeer attente bediening. Het eten is van hoge kwaliteit, goed verzorgd en zeer smakelijk. Tip: maak iets meer ruimte voor vegetariërs in kaart, menu en dagspecial, want anders blijven ze weg omdat ze steeds hetzelfde krijgen. Tweede tip: de chef maakt subtiele smakencombinaties maar mag best wat meer uitgesproken en sterke smaken uitproberen.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Afgelopen zaterdag met z'n 7-en bij Elkaar gegeten.
Groot succes!!!!!!
Fantastisch menu, samengesteld door de chef.
Alles even heerlijk, prachtig opgediend en goed uitgezochte combinaties en daarbij de lekkerste wijnen.
Ook een verrassend goeie alcoholvrije aperitief.
Dit allemaal in een sfeervol restaurant met hele vriendelijke en attente bediening en chef, en regelmatig de koks die uitleg kwamen geven!
Daarbij nog een prima prijs/ kwaliteit verhouding; wij komen zeker gauw terug!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk eten, goeie wijnen. mooie smaakcombinaties.
Elmieke B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
We hebben hier gedineerd met z'n vieren en namen allemaal het menu van de chef. Je krijgt dan 5 kleine gerechtjes en enkele amuses. Wij vonden het allemaal heerlijk, verrassend en met aandacht bereid en geserveerd.
De service wat ook prima: Heel correct (netjes de dames eerst bediend bv.) maar toch ook een gemoedelijke sfeer. Echt super!
Enkelen hadden ook het wijnarrangement erbij. Smaakte heel goed bij de gerechtjes. Omdat die wat kleiner zijn, moet je er wel rekening mee houden dat je relatief meer wijn drinkt, maar dat mocht bij ons de pret niet drukken :-)
We komen zeker nog eens terug!
joraa21 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
"Elkaar" is een echte aanrader!! Fantastische keuken. Chef springt goed in op eventuele wensen. Ook voor vegetariers uitstekend! Personeel attent en vriendelijk. Kortom: doen!
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Eerste kennismaking met Elkaar, erg genoten en rustig kunnen genieten van lekker eten en van elkaar!
Een aanrader als je iets nieuws wilt proberen, elke maand is er een nieuw menu om uit te proberen.
nina C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Elkaar is een erg mooi gelegen restaurant in Amsterdam Oost. Het eten wordt mooi geserveerd en smaakt voortreffelijk! Erg vriendelijke en attente bediening. Leuk ook de uitleg bij elke gang, ze hebben zeker verstand van zaken! Wij hadden de baars en de runderlende genomen als hoofdgerecht, allebei een echte aanrader!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Alles klopte, heerlijk eten en wijn. Fijn terras, waar je lekker ontspannen je lunch kan gebruiken. wij hadden een driegangen lunch en alle gerechten waren byzonder smaakvol. Ik kom terug!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Laat ik kort zijn: werkelijk uitstekend eten voor een goede prijs. Verwacht geen vlees/frietjes/groente schotels, maar eten dat tegen de 1 ster aan zit. Op details kan het nog beter, maar Elkaar is gewpoon een dikke aanrader. En de Chardonnay was fantastisch!