Over het restaurant Elkaar

Verstopte parel in Amsterdam

Gelegen op een van de mooiste plekjes van Amsterdam met uitzicht op het Tropenmuseum en de Muiderpoort. In dit knusse restaurant geniet je tijdens een waanzinnige lunch of een uitgebreid diner van verfijnde gerechten uit de Frans-mediterrane keuken die gepaard worden met de mooiste wijnen.

Meer informatie over restaurant Elkaar

• Af te huren , Airconditioning
Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant Elkaar

Aleid D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Super lekker gegeten!
Geweldige bediening!
Hier komen we snel weer terug.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Op alle punten uitstekend restaurant !
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Wij hebben met 5 personen het verrassingsmenu van de chef gegeten. Elke gang zag er prachtig uit en smaakte werkelijk fantastisch. 1 persoon was vegetarisch en deze gerechten waren ook allemaal heel bijzonder en heerlijk. We kregen bij elk gerecht een andere wijn en daarbij een uitgebreide uitleg over de wijn en het eten. De bediening was zeer voorkomend. We voelden ons echt in de watten gelegd. We hebben een fantastische avond gehad en komen zeker nog eens terug!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Zeer sfeervol, heerlijk eten en de prijs valt mee.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Super leuk restaurant voor verschillend gelegenheden van met vrienden tot partner en zelfs zakelijk. Heerlijk eten, goede service. Aan de duurdere kant maar elke cent waard. Perfect voor datenight, familie etentje of andere speciale gelegenheid.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Mooie kaart. Prachtige gerechten. Gastvrij onthaal. Hartelijke en professionele bediening. Goede akoestiek! Feestelijke avond uit!
Kick V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zeer vriendelijke en professionele bediening. Het vijf gangen menu was erg lekker met een goede variatie en mooie kwaliteit. Gezellig gezeten met vrienden in een prettige sfeer,
Katja W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk uitgebalanceerde gerechten, lekker wijn, prima bediening. Zeer goed gegeten.
klein minpuntje: iets kleine tafel voor met 3 collega's. Staat tegenover dat de sfeer verder heel prettig is.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten in deze leuke zaak. Hartelijke en goede beduening, leuke menu’s voor zeer redelijke prijs. Wij komen terug!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het eten was heerlijk maar de prijs ten opzichte van het gebodene kan beter. De service verliep rommelig. Veel rumoer in de kleine ruimte. De verrassing voor mijn vriend bij het nagerecht was weer een topper. Zeker een aanrader maar de Michelin ster op de deur had hogere verwachtingen gewekt
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Heerlijk eten met elkaar!
Tamara B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten; goede en verrassend combinaties! Het voorgerecht met pompoen en geitenkaas met pistache vond ik echt n topper!

Verder een goede rustige sfeer , wat zorgt voor een huiselijke prettige plek om te dineren
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Prima plek. Veel aandacht voor mooi opgemaakte borden. Het eten was lekker, maar de smaken zouden wat mij betreft nog beter bij elkaar kunnen komen.
F.C. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
heerlijke originele goed verzorgde gerechten. Vriendelijke voortvarende bediening. Keuze van de wijn aan het personeel overgelaten. Was precies op maat. Niet de allerduuurste keus.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Na geruime tijd Elkaar weer eens bezocht, nu onder een nieuwe eigenaar. De ontvangst was nog steeds allerhartelijkst en de sfeer in het relatief kleine restaurant is intiem. Al is de akoestiek niet helemaal berekend op een vol restaurant.
Elkaar is ingestapt in de hedendaagse trend van een krumbeltje hier, een zalfje daar en afgemaakt met een krokantje. Een compositie van (soms tegengestelde) smaken en textuur die elkaar zouden moeten aanvullen of versterken. Bij de sashimi van dorade lukt dat heel aardig als variant Japans klassiek en ook tonijn met biet steekt listig in elkaar, maar bij de zwezerik gaat het mis, harde rauwe groenten zijn niet het subtiele krokantje dat je wenst bij het verder zalig, zachte orgaanvlees met een klein korstje. Overigens belooft het menu net wat anders. Ook de garnaal (maar eentje) valt tegen in een overdaad aan romige saus. Maar de bavette mag er weer zijn, prachtig gegaard en omgeven met de juiste smaaktinten, al had hier een klein extra krokantje niet misstaan. De toetjes zijn prima, hoewel de cheesecake zelf iets uitgesprokener had mogen zijn. Elkaar is dus vernieuwd en blijkbaar in deze tijd geplaatst. Het is niet zo overtuigend dat mijn licht sentimentele hunkering naar vroeger is verdwenen.
Ingeborg Z.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
we hebben genoten van het 5 gangen chef menu. bijzondere gerechten. allemaal erg goed.
mooie wijnen erbij. erg prettige bediening en uitleg bij elk gerecht , meestal van de chef zelf.
komen zeker terug.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gisteravond gegeten bij Elkaar. De ambiance was prettig: toegankelijk en op een prettige manier informeel. Zeker nadat het donker werd ook een mooi uitzicht over de gracht. De verhoging midden in het restaurant geeft het restaurant daarnaast een knusse en gezellige sfeer. Het eten was erg goed, maar niet uitmuntend en overal even goed in balans. Zo had het voorgerecht (eend) minder cranberry kunnen gebruiken en was de smaak enigszins vlak. Bij het hoofdgerecht (hoender) bestond de garnituur wel erg veel uit aardappelen. Het wijnarrangement en toelichting waren goed, maar de combinaties niet heel bijzonder. De bediening was vriendelijk. Niet elk personeelslid wist alles, maar dat werd gecompenseerd met enthousiasme en vriendelijkheid. Al met al zeker een restaurant waar we graag nog een keer terugkomen, maar de 9.1 die het op Iens krijgt maakt het niet helemaal waar, een 8.5 zou de kwaliteit van Elkaar beter weerspiegelen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijke gerechten (5 gangen menu) met bijpassende wijnen. Gezellig ingericht, attente bediening. Alles perfect. Ga zo door Rob!
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een klein, rustig restaurant met een perfecte bediening waar maaltijden van uitstekende kwaliteit worden geserveerd.