Over het restaurant Elkaar

Verstopte parel in Amsterdam

Gelegen op een van de mooiste plekjes van Amsterdam met uitzicht op het Tropenmuseum en de Muiderpoort. In dit knusse restaurant geniet je tijdens een waanzinnige lunch of een uitgebreid diner van verfijnde gerechten uit de Frans-mediterrane keuken die gepaard worden met de mooiste wijnen.

Meer informatie over restaurant Elkaar

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Elkaar

Anne K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Mooie kaart. Prachtige gerechten. Gastvrij onthaal. Hartelijke en professionele bediening. Goede akoestiek! Feestelijke avond uit!
Kick V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zeer vriendelijke en professionele bediening. Het vijf gangen menu was erg lekker met een goede variatie en mooie kwaliteit. Gezellig gezeten met vrienden in een prettige sfeer,
Katja W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk uitgebalanceerde gerechten, lekker wijn, prima bediening. Zeer goed gegeten.
klein minpuntje: iets kleine tafel voor met 3 collega's. Staat tegenover dat de sfeer verder heel prettig is.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten in deze leuke zaak. Hartelijke en goede beduening, leuke menu’s voor zeer redelijke prijs. Wij komen terug!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het eten was heerlijk maar de prijs ten opzichte van het gebodene kan beter. De service verliep rommelig. Veel rumoer in de kleine ruimte. De verrassing voor mijn vriend bij het nagerecht was weer een topper. Zeker een aanrader maar de Michelin ster op de deur had hogere verwachtingen gewekt
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Heerlijk eten met elkaar!
Tamara B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten; goede en verrassend combinaties! Het voorgerecht met pompoen en geitenkaas met pistache vond ik echt n topper!

Verder een goede rustige sfeer , wat zorgt voor een huiselijke prettige plek om te dineren
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Prima plek. Veel aandacht voor mooi opgemaakte borden. Het eten was lekker, maar de smaken zouden wat mij betreft nog beter bij elkaar kunnen komen.
F.C. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
heerlijke originele goed verzorgde gerechten. Vriendelijke voortvarende bediening. Keuze van de wijn aan het personeel overgelaten. Was precies op maat. Niet de allerduuurste keus.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Na geruime tijd Elkaar weer eens bezocht, nu onder een nieuwe eigenaar. De ontvangst was nog steeds allerhartelijkst en de sfeer in het relatief kleine restaurant is intiem. Al is de akoestiek niet helemaal berekend op een vol restaurant.
Elkaar is ingestapt in de hedendaagse trend van een krumbeltje hier, een zalfje daar en afgemaakt met een krokantje. Een compositie van (soms tegengestelde) smaken en textuur die elkaar zouden moeten aanvullen of versterken. Bij de sashimi van dorade lukt dat heel aardig als variant Japans klassiek en ook tonijn met biet steekt listig in elkaar, maar bij de zwezerik gaat het mis, harde rauwe groenten zijn niet het subtiele krokantje dat je wenst bij het verder zalig, zachte orgaanvlees met een klein korstje. Overigens belooft het menu net wat anders. Ook de garnaal (maar eentje) valt tegen in een overdaad aan romige saus. Maar de bavette mag er weer zijn, prachtig gegaard en omgeven met de juiste smaaktinten, al had hier een klein extra krokantje niet misstaan. De toetjes zijn prima, hoewel de cheesecake zelf iets uitgesprokener had mogen zijn. Elkaar is dus vernieuwd en blijkbaar in deze tijd geplaatst. Het is niet zo overtuigend dat mijn licht sentimentele hunkering naar vroeger is verdwenen.
Ingeborg Z.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
we hebben genoten van het 5 gangen chef menu. bijzondere gerechten. allemaal erg goed.
mooie wijnen erbij. erg prettige bediening en uitleg bij elk gerecht , meestal van de chef zelf.
komen zeker terug.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gisteravond gegeten bij Elkaar. De ambiance was prettig: toegankelijk en op een prettige manier informeel. Zeker nadat het donker werd ook een mooi uitzicht over de gracht. De verhoging midden in het restaurant geeft het restaurant daarnaast een knusse en gezellige sfeer. Het eten was erg goed, maar niet uitmuntend en overal even goed in balans. Zo had het voorgerecht (eend) minder cranberry kunnen gebruiken en was de smaak enigszins vlak. Bij het hoofdgerecht (hoender) bestond de garnituur wel erg veel uit aardappelen. Het wijnarrangement en toelichting waren goed, maar de combinaties niet heel bijzonder. De bediening was vriendelijk. Niet elk personeelslid wist alles, maar dat werd gecompenseerd met enthousiasme en vriendelijkheid. Al met al zeker een restaurant waar we graag nog een keer terugkomen, maar de 9.1 die het op Iens krijgt maakt het niet helemaal waar, een 8.5 zou de kwaliteit van Elkaar beter weerspiegelen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijke gerechten (5 gangen menu) met bijpassende wijnen. Gezellig ingericht, attente bediening. Alles perfect. Ga zo door Rob!
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een klein, rustig restaurant met een perfecte bediening waar maaltijden van uitstekende kwaliteit worden geserveerd.
Garance1 R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Erg lekker gegeten op dit prachtige verscholen hoekje; hoge bomen, Tropenmuseum en gracht in zicht, sfeervol terrasje. Bediening goed en attent, gerechten bescheiden van formaat maar heerlijk, schilderijtjes met prachtige smaakcombinaties. Lekkere wijn per glas verkrijgbaar. Voor dit niveau prima prijs. Ontdekking!
Nicolien M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Heel lekker eten, uitstekende en vriendelijke bediening. Gezellige ambiance in een leuke buurt.
Debbie N.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
We hadden het 5 gangen chefs menu. Met bijpassend wijnaragement. Niet goedkoop maar ontzettend lekker! Super bediening! Kortom we hebben een geweldige avond gehad. Inderdaad is Elkaar een "verstopte" parel in Amsterdam.
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Samen met mijn dochter op donderdag 30 augustus 2017gedineerd bij restaurant ELKAAR. We werden vriendelijk ontvangen en aan tafel een start van de avond met een korfje warm bruin brood, een glas mooie spumante en amuses. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu van de chef met paring wijnen. Elk gerecht mooi van structuur en textuur. De creatieve en gebalanceerde smaakcombinatie van de gerechten waren zeer verrassend. Complimenten aan de chef. De uiterst vriendelijke en correcte bediening heeft er zeker ook voor gezorgd dat wij hebben genoten van deze avond bij ELKAAR!! We komen zeker nog een keer terug!
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Eigenlijk niets op aan te merken. Als extra opmerking: de amuses waren verrassend bereid en (ook) prima.