Elhorst Eten & Drinken

Zaterdag 09:00 - 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Jeetje, lekker druk hier op zaterdag, blij dat we (via de website van het restaurant) gereserveerd hebben! De bediening is uiterst vriendelijk, geduldig en behulpzaam. Het menu lijkt eindeloos, meer dan 20 verschillende lunchgerechten (broodjes en salades) worden aangeboden, dat is lastig kiezen!! Maar het lukt, en we hebben er geen spijt van. Potverdorie deze broodjes zijn lekker! Ze hebben hier ook altijd speltbrood beschikbaar dus dat scheelt ons weer buikpijn. We hebben genoten en komen zeker terug!
FishingnicoS .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vanmiddag heerlijk geluncht bij Elhorst. Vaak zijn alle tafels bezet, vanmiddag was er ruimte.
Eerst een bakje koffie met een lekker roomboter speculaasje. Daarna zelf gekozen voor een broodje heerlijkheid en mijn vrouw voor een broodje met taugé, kipfilet, cashewnoten etc. Mijn broodje bestond uit een knapperig stokbroodje, heerlijk kipfilet (had iets kruidiger gekund), en verse groente, ui, paprika etc. overgoten met heerlijke gesmolten kaas. Broodjes zijn prijzig, maar kwaliteit is erg goed, gebruikte producten vers. Dan vind ik het de prijs waard.
Bediening vriendelijk en attent. Decor gewoon, opendeur laat wel wat veel koude binnen en de midden tafeltjes ogen wat ongezellig. Maar gewoon prima plek om te lunchen met een mooie kaart met mooie gerechten. Kom zeker een keer terug.
Nanda K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Pasta basta besteld. Flinke portie en lekker al die smaken door elkaar. Pasta, saus, kip en champignons heerlijk :) Vond het wel wat weinig groente en de rucola was wat bitter.
Xirz .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
jammer, veel over gehoord, maar geen aanrader! je zit hutje-mutje boven op elkaar en er is totaal geen sfeer. De eigenaar loopt steeds luid bellend heen en weer, vond het erg storend dat we niet ongestoord wat konden eten, jammer!
Gerie L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
wij hebben gister een high tea gehad bij elhorst
we hadden er al meerdere keren geluncht,dat was ook altijd erg goed
en de high tea was heerlijk,zo hoort hij te zijn
de bediening ook voortreffelijk,aandacht voor de klant en ietsje meer
wij zullen hem zeker aanbevelen
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Wij waren hier al twee jaar niet meer geweest, dus het werd weer eens tijd om er te gaan lunchen. De kaart was nog steeds zeer uitgebreid, met leuke "fancy" namen voor de gerechten. Wij kozen voor "pit stop" (ciabatta broodje warme fricandeau met satésaus) en een broodje filet americain, met de filet van de onvolprezen Alkmaarse slager Jeroen de Vries. Beide broodjes smaakten voortreffelijk, royale porties en netjes opgemaakte borden. De prijzen van de gerechten zijn wat hoger dan elders in het centrum van Alkmaar, maar de prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.
Mamamaartje .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Lunch met echtgenoot, peuter en baby. Drukke tent, niet gemakkelijk met kinderwagen. Uiteindelijk een fijn plekje gekregen. Wij kozen voor een 'smikkelstok', broodjes grappig geserveerd aan een spies. Dochter smulde van een tostie.
Francina B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heb er met mn 2 dochters een high tea gehad , ik alles glutenvrij , het was er wel ontzettend druk en rommelig , moesten n tijdje wachten op de volgende ronde thee , maar de hapjes waren heel erg lekker , we hebben er van gesmuld , en we over hadden mochten we mee naar huis nemen , zeker voor herhaling vatbaar
LadyB .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Leuke plek voor een lunch of stukje gebak. De tweede bak koffie krijg je altijd gratis.
Veel keuze aan lekkere broodjes/sandwiches en andere warme gerechten die mooi zijn toebereidt.
Het is een populaire plek, dus het is altijd druk. Dit betekent dat je soms wat op je eten moet wachten.
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2013
Gewoon een normale, goede lunchroom met lekkere dingen. Heel uitgebreide kaart met voor elk wat wils. Vriendelijke en attente bediening die goed uitlegt wat er op je bord komt. Prima adres om de lunch te nuttigen in een drukke, gezellige winkelstraat.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Eten: normaal erg goed en lekker (kom er vaker). Het broodje waar ze nu de prijs voor lekkerste 2013 willen winnen, dat is hem net niet. Die van 2011 (winnaar) is vooral op presentatie.
Service: goed, bediening ook. Jammer dat de deur naar het terras steeds open moet, waardoor het toch (omdat er ook een andere deur is). De bediening weet alleen helemaal niks van wifi. "wat isde wifi code" "kpn" Tja, er is inderdaad een kpn hotspot, maar ik ga natuurlijk voor de Elhorst wifi, gezien dat gratis zou moeten zijn...
Decor: Leuk, Best grote zaak, en toch zie je dat niet als een grote zaal enzo. De speelhoek voor kinderen is ook ideaal om de kids te dumpen en zelf lekker te eten.
Prijs: die is toch wel aan de hoge kant. Met 3 personen lunchen, broodje, drankje, koffie kom je op bijna 50 euro uit. Das toch wel aan de prijs he? Blijkbaar loopt het nog goed. Loopt veel volk in en uit.
Barbara1975 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Vanmiddag hier geluncht met een vriendin, maar mijn bestelling was niet helemaal goed doorgekomen en het duurde enige tijd voor ik het juiste gerecht had, mijn vriendin had wel gelijk t goede gerecht, dus we aten niet gelijk. Maar dit werd heel goed opgelost door het peroneel en een vriendin en ik kregen allebei een grote smoothy gratis. Mijn vriendin had haar eerste smoothy nog niet op en had daar genoeg aan en bij t afrekenen werd daarom deze smoothy van het totaal bedrag afgetrokken. Super!! Heerlijk gegeten en goede service.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Neergestreken op het terras van Elhorst.
Pal in de zon dus niet echt plezierig eten. Ober bood aan om het scherm omhoog te doen maar kreeg dit niet voor elkaar.
We hadden net onze eerste consumptie gekregen en vroegen om de kaart. Kaart werd snel gebracht maar verder geen reactie. Er werd tijdens ons bezoek aan het terras niet meer gevraagd of we een keus hadden gemaakt.
Uiteindelijk naar binnen gelopen en afgerekend en weggegaan.
2 man onervaren personeel voor een heel terras en binnen is niet echt slim als ondernemer.
Yuri W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Vandaag gegeten bij deze gelegenheid. Grote reclame van lekkerste broodje. Mijn vrouw heeft 'doe mij deze maar' en ik een italiaanse bol met saus van Borsato. De bol had weing smaak en was niet echt vers. Viel mij tegen. Die van mjn vrouw had smaak door de dessing. Dus al met al waren wij niet onder de indruk. La place van v en d doet hier absoluut niet voor onder. Wat ik ook raar vond is dat je ook gelijk je bon krijgt. Misschien wil je nog wel een keer wat drinken of iets extra's bestellen.
Annaacxx0 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Het fijnste plekje om te lunchen tijdens het shoppen. Het is soms erg vol, maar een plekje bemachtigen bij Elhorst is het waard! Uitgebreide koffie en lunch kaart, zeer creatief met leuke namen! Zeker een aanrader
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Uitstekende zaak om lekker te lunchen. Soms wel heel erg druk. Uitgebreide, creatieve kaart. Prijs-kwaliteit verhouding kan nog net.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Vorige week hier genoten van de lunch. Er is volop keuze voor iedereen. Na de verbouwing is er veel meer ruimte én is er een leuke speelplaats voor de kinderen. De prijs/kwaliteit kan nét, maar de porties zijn royaal.
René G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Elhorst is een meer chique lunchzaak in het centrum van Alkmaar. De zaak is mooi ingericht en de kaart staat bol van de creatieve gerechten. Hou er rekening mee dat je hier ook wel voor betaalt (diverse broodjes kosten zo'n 8 à 9 euro). Hier krijg je echter wel een creatief opgemaakt broodje voor - en de opmaak is tenslotte ook deel van de ervaring. Correct personeel. Je komt hier niet om studentikoos gezellig een broodje te eten, maar wel om meer stijlvol van je lunch te genieten. Op het terras is de sfeer vanzelfsprekend wat losser.
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Voor veel Alkmaarders is Elhorst echt een begrip. Je kunt hier echt heerlijk lunchen en veel soorten koffie drinken. De keus is ontzettend groot en wat ik tot nu toe geprobeerd heb, mn de broodjes uit de oven en de tosti 'strakke billen', zijn erg lekker. Ik vind de namen die ze ook aan de broodjes geven leuk en origineel. Attente bediening, over glas kraanwater bij de koffie doen ze nooit moeilijk. Mooi terras en binnen kun je ook lekker zitten. Zoekt u een plek om te lunchen dan is Elhorst beslist een aanrader.
Echoes .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Wij wilde lunchen toen het heel druk was, maar de vriendelijke bediening regelde een tafeltje voor ons.
Echter was mijn vrouw hoogzwanger en zaten wij in een smalle ruimte waarbij ze met haar buik tegen de tafel aan kwam als er iemand langs kwam. Wij aan de bediening vragen of er niet een andere mogelijkheid was en na zoeken kwam ze een paar minuten later terug om ons naar een andere tafel te brengen met meer ruimte. Erg behulpzaam.
Het eten was ook erg goed!