élevé

Heliconweg 52 8914 AT Leeuwarden Nederland Kaart

Glas champagne

Meer informatie over restaurant élevé

Bushalte op 200 meter
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant élevé

Wijenonzehond S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
De combinaties van smaken per gerecht waren weer zeer verrassend, subtiel en bijzonder smakelijk. Slechts één combinatie was te gedurfd voor ons. Ook het wijnarrangement was uitstekend. Evenals de service.
mcl .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Fantastisch gegeten, met een prachtig uitzicht over Leeuwarden. De bijpassende drankjes waren weliswaar aan de prijs, maar zeer goed gekozen.
erik D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Genoten van het heerlijke 4 gangen menu. Vriendelijke en correcte bediening.
Zeer zakelijke, wat grauwe inrichting...... misschien wat meer kleur en andere vloerbedekking?
Maar wel weer.......... een "restaurant with a view".
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een zalige avond beleefd. Fijne en persoonlijke ontvangst, prachtige en zeer smakelijke gerechten en goede wijnen.
Comfortabele stoelen in een mooie ruimte met een prachtig uitzicht op Leeuwarden.
Ook de porties waren voor een sterrenrestaurant van een prima grootte.
In één woord gevat: grandioos !
Beste Gast,

Wij zijn blij om te horen dat je zo'n geweldige avond hebt gehad bij ons. Fijn dat de gerechten en de wijnen in de smaak viel, en dat de ambiance van ons restaurant zeer aangenaam was. Wij streven naar tevredenheid en vinden het belangrijk dat onze gasten met een voldaan gevoel het restaurant verlaten.
Wij gaan je recensie zeker delen met het team, en wie weet mogen we je nogmaals verwelkomen in restaurant en/of hotel in de toekomst.

Groet,
Hadewey Bakker en Team WestCord Leeuwarden
frieslander .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prachtig visueel maar vlak qua smaak en mondbeleving, De gerechten zagen er dus prikkelend uit, echter ik miste dat qua smaak. Ik verwacht van een dergelijk restaurant niet direct een smaak explosie maar dit was een en al terughoudendheid, vlakheid en dus niet prikkelend zoals het er uit zag. Feitelijk een onbalans.
Daarnaast werd het aangeboden als een zomeractie; 4 gangen voor de prijs van 3. Echter in mijn beleving was er bespaard in hetgeen geserveerd werd; minder amuses als anders en bij de gerechten was het vlees/vis vrij gering of er zelfs niet bij. Bij een gerecht een blaadje sla met bruine verkleuring; jammer.
Het dessert was wel OK maar de koffie werd geserveerd met een voetbad. Oeps.......
B. D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben gewoon heerlijk gegeten en genoten van een avondje op de 11e verdieping met uitzicht op Leeuwarden. Verrassende gerechten, mooi wijnarrangement.
SR J.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Ons jaarlijkse Eleve-diner was weer mindblowing. Geweldige service, onvoorstelbaar lekkere hapjes, de amuses en de 6 gangen, zalige wijntjes en de Skeve als onderdeel van het uitzicht.

Ikzelf ben geen liefhebber van vis maar vond de gangen met vis het allerlekkerst, mijn vriendin haat koriander maar vond het toetje met koriander goddelijk.

We weten nu al dat het geen jaar meer gaat duren tot het volgende diner in Eleve.
Bub .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Met 10 personen een arrangement geboekt bij het WTC in Leeuwarden.
Een 6 gangen diner op de elfde etage Restaurant élevé en een overnachting met ontbijt. Een zeer goede ervaring.

Een ronde mooi gedekte tafel met een uitzicht over Leeuwarden, tijdens het diner de ondergaande zon.

Gestart met een heerlijk prosecco en drie amuses. Waaronder een met gerookte palingijsschaafsel en eendenlevermousse. Wat een heerlijke smaken.
Het diner bestond uit zes gangen diner dat klopte van begin tot het eind. Veel verschillende smaken die veelal elkaar versterkte. Het is onmogelijk om hier een verslag van te schrijven, dat zou een boek worden. Neem maar van mij aan dat het een feest was.
De daarbij gekozen wijnen waren ook erg goed en verrassend. De gasten die geen wijn dronken werden voorzien van bijpassende alcoholvrije cocktail. Na het diner in de lounge de avond afgesloten met koffie/thee en nog maar eens 4 kleine zoete verwennerijen. Het kon niet op. De bediening snapte precies wat voor gasten ze in huis had en speelde daar goed op in.

Tijdens de nacht in de nette, schone en ruime kamer, was er nog “entertainment”. We mochten rond half vier het bed uit vanwege een brandalarm. Gelukkig bleek er niets aan de hand.
Het ontbijt in de gezellige, strakke deel van het restaurant was goed.

Al met al een topervaring waar wij allemaal met veel plezier op terug kijken.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Fantastisch eten, met liefde gemaakt. Attent personeel en bovendien een fraai uitzicht over Leeuwarden. Absoluut een aanrader.
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Absoluut geen michelinster waard. Geen verkeerd woord over de keuken, de gerechten waren echt top. Maar voor de rest? Wat een amateurs. De avond begon hartstikke goed. Prima ontvangst en een mooie plek om te zitten met een fantastisch uitzicht. Helaas begon het met de mededeling dat ze 2!!! gerechten van de kaart niet hadden. Vreemd, maar oké. We gaan gewoon lekker genieten. Ook het gehakkel met de uitleg van de wijnen mocht de pret niet drukken. Al vonden we dat wel vreemd voor een restaurant met ster. Als klap op de vuurpijl vergaten ze een complete gang.!!!!!! Dat werd opgelost door een gang minder betalen (goh) en koffie van huis, welke (u raadt het al) netjes op de rekening stond. Dit was een behoorlijke domper op de avond waar we zo leuk voor sparen ieder jaar. Helaas geen eleve meer voor ons.
Beste Danielle,

Allereerst bedankt voor het schrijven van een recensie naar aanleiding van uw diner bij ons.

Wij vinden het erg vervelend dat uw avond niet zo is verlopen als u had verwacht.

Wij willen hiervoor onze oprechte excuses aanbieden. Dit is natuurlijk niet hoe het er normaal gesproken aan toegaat in ons restaurant.

Graag komen wij nog even persoonlijk met u in contact om u een passende oplossing te bieden. Zou u een bericht willen sturen, met uw telefoonnummer daarin, naar stage.hotelwtc@westcordhotels.nl ?

Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Nogmaals onze excuses voor het verloop van de avond.

Met vriendelijk groet,

Corien
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vanavond (7 januari 2017) samen met mijn vrouw en broer heerlijk gegeten bij Élevé. Mooie locatie op de elfde verdieping van het WTC hotel met een prachtig uitzicht over Leeuwarden.
Het eten was erg lekker en het wijnarragement paste er prima bij. Fijne en deskundige bediening. Zeker een aanrader als je eens uit eten wilt op een bijzondere locatie met veel sfeer en heerlijk eten.
fam. van Mulken.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Vanavond met mijn gezin bestaande uit 5 personen gegeten in Le Brass
Een onderdeel van restaurant Eleve Geschrokken van de kwaliteit en de bediening. De diamant haasjes werden koud geserveerd. Aan de kip sate schotel zat zo goed als geen smaak. De bediening kon geen goed wijn advies geven en toen de gekozen wijn ingeschonken werd ging dit meerdere keren naast het glas. Dan verwacht je dat dit opgeruimd wordt maar dit was ook niet het geval.
Je gaat gezamenlijk uit eten om ook samen te eten. Nu was de ene persoon al aan het eten terwijl de andere persoon nog zat te wachten op zijn eten.

X
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Fantastische avond, perfecte ontvangst met aperitief en drie heerlijke amuses. Gekozen voor vier gangen menu. Van iedere gang met zorg voor details en bijpassend wijnarrangement kunnen genieten.
Bediening top. Beste restaurant van Leeuwarden.
Gerhard N.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Voortreffelijk gegeten op hoog niveau (alle betekenissen)
5 gangen en heerlijke voorafjes, alles was echt verrukkelijk.
De wijnen waren ook uitstekend en pasten heel goed bij de gerechten.
Je betaalt wat, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is top.
Beste Gehard, hartelijk dank voor deze prachtige beoordeling. Super om te lezen dat je zo genoten hebt in ons restaurant. Namens het hele team bedankt voor het mooie compliment! Fijne dag vandaag en tot de volgende keer! Groet, Julia
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Op een maandagavond gedineerd, dus niet druk. Vier tafels. Bij de ingang van het restaurant niemand te bekennen, we moesten de weg zoeken, de brasserie is er pas naast, was even zoeken. Één Michelinster, hadden hoge verwachtingen. Je kon niet kiezen, het was een "Heerlijk" tiendaagse met een vast 3-gangenmenu, met vaste prijs, 37.5€, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Borden mooi opgesteld, maar de gerechten waren weinig spannend. En mijn god, wat een tergend langzaam tempo. Per 10' één amuse, daarna nog 30' gewacht op het voorgerecht (4 hapjes) en dan nog eens 40' voor het (lekker) hoofdgerecht. Wat gebeurt er als het restaurant vol is? De ober: "het gaat toch om de gezelligheid"? Tja. En dan is de fles wijn natuurlijk bijna op voor het hoofdgerecht komt aankruipen. Sorry chef, vanwege het tempo komen we niet terug.
Beste Jan, allereerst hartelijk dank voor je uitgebreide en eerlijke beoordeling. Onze oprechte excuses dat wij niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. We hebben dit dan ook direct intern besproken en opgepakt omdat dit zeker niet is waar wij voor staan. Ik hoop dat we u in de toekomst nogmaals mogen verwelkomen en deze negatieve ervaring kunnen omdraaien tot iets positiefs. In ieder geval ontzettend bedankt voor je tijd en moeite om dit met ons te delen! Dan kunnen we er ook wat mee doen. Groet, Julia
C H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De binnenkomst liep niet helemaal gesmeerd. We hadden gereserveerd, maar de reservering was nergens te vinden en het restaurant was zo goed als vol. Uiteindelijk mijn email met bevestiging laten zien dat we toch echt gereserveerd hadden. We konden even plaats nemen met een drankje en er werd alsnog snel een tafel voor ons opgedekt. Misschien een idee als je eerst in discussie met de gast gaat om dan dat eerste drankje van het huis aan te bieden? Vervolgens duurde het erg lang voordat iemand aandacht aan ons besteedde en wat te drinken op kwam nemen. Het restaurant doet wat onpersoonlijk en ongezellig aan, door wat meer 'hoekjes' te creëren, kun je daar volgens mij meer mee doen. Wij kozen voor het verrassingsmenu met wijnarrangement en hebben verder prima gegeten met prima wijnen erbij. Bij het weggaan was er overigens niemand die ons begeleidde en niemand die ons gedag zei. Beetje vreemd. Al met al voor ons geen plek om terug te komen.
Beste Linde, hartelijk dank voor je uitgebreide beoordeling. Wij waarderen het enorm dat je de moeite en tijd hebt genomen om dit met ons te delen. Onze oprechte excuses dat wij niet aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen. We zijn eerlijk gezegd ook best geschrokken. Dit is dan ook absoluut niet waar wij voor staan. We hebben direct intern opgepakt.
Nogmaals onze oprechte excuses. Met vriendelijke groet, Julia Greuter
RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het nagerecht is een verrassing uit de keuken. Altijd spannend.
Voor een niet-toetjesliefhebber werd ik inderdaad - en positief - verrast met vers fruit op een feestelijke andere manier gesneden en een bolletje ijs. Na het goede voorgerecht en hoofdgerecht hebben de keukenprinses en -prinsessen de hoogste waardering gehaald met het nagerecht.
Ga zo door en als u de kwaliteit van 11 (het)kent like mijn review please
Beste Riessense, hartelijk dank voor je recensie! Wat ontzettend leuk om te horen dat je zo hebt genoten in ons restaurant en hierin uitspringend het ''dessert''. Ik heb ook gedeeld met ons team, namens hun ook bedankt voor het mooie compliment! Tot de volgende keer. Groet, Julia
DeGenieter2 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Locatie is voor ons wat onpersoonlijk, wel een prachtig uitzicht vanuit de bovenste etage vanuit deze zwarte doos. Het eten; voorgerechten en nagerechten waren heerlijk hooftgerecht lam was niet goed droog en niet op temperatuur. Ook de zoetigheden bij de koffie waren weer heerlijk!
Goedemiddag, hartelijk dank voor je beoordeling. Fijn om te horen dat je hebt genoten in ons restaurant. Ik begrijp uw opmerkingen volledig wat betreft de zwarte doos. Ons gebouw is inderdaad erg strak en modern. Toch doen wij ons uiterste best om qua sfeer en uitstraling van binnen het warm en gezellig over te brengen naar onze gasten. Ik hoop dan ook dat dat gelukt is. Daarnaast wil ik je bedanken voor je kritische noot met betrekking tot de lam. De chef had dit ook al ontdekt en was niet 100% tevreden over het vlees. We zijn inmiddels veranderd qua lamsvlees. Nogmaals bedankt voor je tijd en moeite om dit met ons te delen! Groet, Julia
SannevanDam .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Afgelopen woensdag voor het eerst hier te gast geweest. En wat een ervaring. Het uitzicht is echt heel mooi op zo'n hoogte. En alle gerechten waren echt fantastisch, de bediening bracht het ene kunstwerkje na het andere. Wat hebben we genoten en gesmuld!! De bediening was wel goed, maar mag wat persoonlijker. We komen zeker weer eens terug.
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Bij binnenkomst WTC gebouw in een lege hal is niet duidelijk aangegeven hoe het Restaurant te bereiken. Via de lift komen we op de verdieping. Ook daar doet het verlaten aan. We hangen onze jassen zelf eerst op een lege kapstok in de hal en gokken één van de 2 ingangen. Het blijkt de loungebar, waar behalve 2 gasten aan de bar niemand ons ontvangt.
Wanneer we wat twijfelend de andere ingang willen gaan proberen worden we opgemerkt.
De ambiance is goed en het uitzicht vanzelfsprekend mooi. De bediening correct, maar enigszins stijf.
De amuses werden wat overdone gepresenteerd, maar smaakten beter dan de gerechten van het menu. De gerechten van het menu (doordeweek bleek er een vaststaand menu geserveerd te worden, iets wat we via de site niet ontdekt hadden en wat we jammer vonden) vielen ons tegen. We hadden meer tegenhangers in smaak verwacht.
De prijs/kwaliteit verhouding vonden wij niet goed.
Het betalen van 10 euro voor het water vinden we jammer. Bij een restaurant met een ster verwachten we dat als service van de zaak.
We pakten onze jassen zelf maar weer van de kapstok en verlieten teleurgesteld de zaak.