élevé

Heliconweg 52 8914 AT Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant élevé

Bij sterrenrestaurant Élevé in Leeuwarden kun je dineren op hoog niveau, letterlijk en figuurlijk. Het sfeervolle restaurant bevindt zich maar liefst op de 11e etage van het WestCord Hotel. Wat betekent dat je kunt genieten van een prachtig panoramisch uitzicht over de bruisende stad.

Beleef de inspirerende en culinaire gerechten bereid met passie voor het vak. De regionale, nationale en internationale invloeden waarmee de keuken werkt, proef je terug in de pure gerechten bereid met verse en (h)eerlijke ingrediënten. Vaak van biologische kwaliteit, uit eigen tuin en streek.

De creatieve opmaak van de gerechten is een lust voor het oog. Schitterende kleuren in combinatie met excentrieke smaken en fijne structuren maken elk gerecht tot een mooi geheel.

Proef, beleef en ervaar de unieke en creatieve gerechten bij sterrenrestaurant Élevé in Leeuwarden.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant élevé

Bushalte op 200 meter
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant élevé

Marian T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Gilbért en crew het was fantastisch hoe jullie William en mij verwend hebben gisteren. Wachttijd kon ik niet kiezen wat waarheid was,de wachttijd was naar wens. Op het moment dat we even wilden rusten was dat voor jullie geen probleem. We hebben echt genoten van zowel het eten alsook de entourage. Ook het kijken naar hoe jullie bezig waren was echt heel erg leuk. BEDANKT ALLEMAAL
Beste Marian,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer. Super dat je zo genoten hebt van je diner in ons restaurant. Fantastisch om te horen dat jullie zo'n prachtige avond hebben gehad. Fijn dat er rekening is gehouden met jullie wensen betreft de wachttijd, zeker als michelinster restaurant vinden wij het zeer belangrijk onze gasten de perfecte service te bieden.

Wij gaan je recensie zeker delen met het team en wie weet Mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons hotel of restaurant.

Met vriendelijke groet,

kkkaat51 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Positief was de locatie met het mooie uitzicht, de aardige bediening, het goede wijnadvies, het voorgerecht en de amuses.
Ronduit teleurstellend waren de hoofdgerechten (resp. kabeljauw en rogvleugel). De sauzen en andere toevoegsel waren bremzout en veel te sterk van smaak, waardoor de vissmaak overvleugeld werd. Jammer. Ook vonden wij de sfeer wat rommelig omdat er ook hotelgasten in en uit lopen die voor de hamburger met patat komen. Beter om die twee afdelingen te scheiden. Kortom, verbeterpunten!
Harm E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Ieder gerecht was een kunstwerkje, qua presentatie en combinatie van smaken.
De bediening was zeer professioneel en heel plezierig.
Genieten, met een prachtig uitzicht over de stad Leeuwarden.
Je betaalt er goed voor, maar dan heb je ook iets bijzonders.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
3 gangen diner zat in het arrangement wat we geboekt hadden en was zeer verrassend en lekker.
Helaas waren we de enige in dit gedeelte van het restaurant, in andere gedeelte van het restaurant zaten meer gasten.
Beste Yvonne,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer! Super dat je zo genoten hebt van het 3-gangen diner. Zeker als Michelinster restaurant zijn wij erg blij dit te horen omdat wij altijd naar perfectie en tevredenheid streven bij onze gasten. Wij gaan je recensie dan ook zeker delen met het team.

Klaas S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht over de stad. Zo kan je tijdens het wachten jezelf verbazen over de highlights van Leeuwarden.
Beste Klaas,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer. Super dat u zo genoten heeft van uw diner in ons restaurant en dat u het uitzicht zo prachtig vond. Zeker als Michelinster restaurant, streven wij naar perfectie en de juiste service bij onze gasten.

We gaan uw recensie zeker delen met het team en wie weet mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons restaurant.

Hadewey Bakker en Team élevé Leeuwarden
M. van Driesten P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Hele mooie entourage en heerlijk gegeten. Aanrader.
Beste heer van Driesten,

Allereerst hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer! Super dat u zo genoten heeft van het diner in élevé en de daar bijbehorende entourage. Als restaurant mét Michelinster streven wij naar perfectie en tevredenheid bij onze gasten. Wij waarderen het dan ook zeer dat uw élevé ziet als een aanrader voor andere gasten. Wie weet mogen we u in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons hotel of restaurant.

Vriendelijke groet,
Hadewey Bakker en Team élevé
Gabrielle V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk, verrassend, eten, een goede prijs-kwaliteitsrelatie. Mooi wijnarrangement, én goede coctails
Beste Gabrielle,

Allereerst hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer! Super dat je zo genoten hebt in ons Michelintster restaurant. Fijn dat het diner met het wijnarrangement zo in de smaak viel! Leuk dat je zo hebt kunnen genieten van een van onze cocktails in de skybar. We gaan je recensie zeker delen met het team en wie weet mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons hotel of restaurant.

Maxime V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Persoonlijk hadden we andere verwachtingen van de NYE menu in élelvé.
Waar anders de gerechten mooi en vooruitstrevend zijn, waren de meeste opgediende gerechten standaard en heel klassiek. Wat teleurstellende was en voelde alsof we in een feestzaal zaten waar 1000 mensen hetzelfde maal kregen voorgeschoteld en niet in een sterren zaak. Wat vreemd was aangezien de speciale gerechten die voor mijn partner zijn gemaakt (vanwege haar allergie) wel top waren. Daarnaast waren de aangepaste wijnen niet zo lekker maar persoonlijke smaken kunnen verschillen.
Beste Maxime,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer. Wat vervelend dat je verwachtingen van het silvesterdiner anders waren dan wat er waargemaakt is. Als restaurant streven we naar perfectie en tevredenheid bij onze gasten, zeker als Michelinster restaurant. Spijtig dat de gerechten en bijgaande wijnen niet in de smaak vielen, dit kan natuurlijk gebeuren. Toch hoop ik dat de bediening veel goed heft kunnen maken, en we je toch in de toekomst opnieuw verwelkomen mogen in ons restaurant.
Edith D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het was sfeervol, lief een kundig personeel. En....een fantastische kok!
Ook een prachtig uitzicht over Leeuwarden. Kortom een heerlijke avond gehad.
Beste Edith,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer! Super dat je zo hebt kunnen genieten van het diner en het prachtige uitzicht van de stad Leeuwarden. Fijn dat je zo'n heerlijke avond hebt gehad! We gaan je recensie zeker delen met het team en wie weet mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons hotel of restaurant.

Jitty K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijke avond gehad. Elke gang was weer uniek.
Er was veel verschillende bediening aan tafel gaf een gehaaste indruk wat met de drukte te maken zal hebben gehad, maar was zonder meer vriendelijk.
Wijenonzehond S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
De combinaties van smaken per gerecht waren weer zeer verrassend, subtiel en bijzonder smakelijk. Slechts één combinatie was te gedurfd voor ons. Ook het wijnarrangement was uitstekend. Evenals de service.
Beste Gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie! Wat goed om te horen dat u zo'n prachtige avond bij ons heeft gehad. Fijn dat de diverse gerechten met wijnarrangement zo goed in de smaak vielen en dat service uitstekend was. Dit vinden wij als restaurant zeer belangrijk! Wie weet mogen we u in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons restaurant.

Hadewey Bakker en Team WestCord Leeuwarden
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Zeer zeker een sterrenkok, maar zeer zeker géén sterrenrestaurant!

Ontvangen worden met ‘hey!’; onhandig staan wachten bij de garderobe omdat (ergens anders) de reservering gechecked moet worden; spinnenwebben onder aan de lamp; hoekjes uit het glaswerk (in meerdere gevallen); koffie-voetenbadje; rode wijn niet op temperatuur (te koud); niet goed ingeschonken wijn (natte voet); een naar zweet ruikende ober; geen herkenbare gastheer/-vrouw; troosteloze entree (en vertrek) door levenloze hal van hotel WTC; troosteloze gang naar het toilet, waar medewerkers ‘lekker aan het ouwehoeren’ zijn aan het einde van de dag, zich niet bewust van langslopende gasten.

Top gegeten, ga zo door, maar een basiscursus hospitality is een dringend advies.
M. L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Fantastisch gegeten, met een prachtig uitzicht over Leeuwarden. De bijpassende drankjes waren weliswaar aan de prijs, maar zeer goed gekozen.
erik D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Genoten van het heerlijke 4 gangen menu. Vriendelijke en correcte bediening.
Zeer zakelijke, wat grauwe inrichting...... misschien wat meer kleur en andere vloerbedekking?
Maar wel weer.......... een "restaurant with a view".
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een zalige avond beleefd. Fijne en persoonlijke ontvangst, prachtige en zeer smakelijke gerechten en goede wijnen.
Comfortabele stoelen in een mooie ruimte met een prachtig uitzicht op Leeuwarden.
Ook de porties waren voor een sterrenrestaurant van een prima grootte.
In één woord gevat: grandioos !
Beste Gast,

Wij zijn blij om te horen dat je zo'n geweldige avond hebt gehad bij ons. Fijn dat de gerechten en de wijnen in de smaak viel, en dat de ambiance van ons restaurant zeer aangenaam was. Wij streven naar tevredenheid en vinden het belangrijk dat onze gasten met een voldaan gevoel het restaurant verlaten.
Wij gaan je recensie zeker delen met het team, en wie weet mogen we je nogmaals verwelkomen in restaurant en/of hotel in de toekomst.

Hadewey Bakker en Team WestCord Leeuwarden
frieslander .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prachtig visueel maar vlak qua smaak en mondbeleving, De gerechten zagen er dus prikkelend uit, echter ik miste dat qua smaak. Ik verwacht van een dergelijk restaurant niet direct een smaak explosie maar dit was een en al terughoudendheid, vlakheid en dus niet prikkelend zoals het er uit zag. Feitelijk een onbalans.
Daarnaast werd het aangeboden als een zomeractie; 4 gangen voor de prijs van 3. Echter in mijn beleving was er bespaard in hetgeen geserveerd werd; minder amuses als anders en bij de gerechten was het vlees/vis vrij gering of er zelfs niet bij. Bij een gerecht een blaadje sla met bruine verkleuring; jammer.
Het dessert was wel OK maar de koffie werd geserveerd met een voetbad. Oeps.......
B. D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben gewoon heerlijk gegeten en genoten van een avondje op de 11e verdieping met uitzicht op Leeuwarden. Verrassende gerechten, mooi wijnarrangement.
SR J.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Ons jaarlijkse Eleve-diner was weer mindblowing. Geweldige service, onvoorstelbaar lekkere hapjes, de amuses en de 6 gangen, zalige wijntjes en de Skeve als onderdeel van het uitzicht.

Ikzelf ben geen liefhebber van vis maar vond de gangen met vis het allerlekkerst, mijn vriendin haat koriander maar vond het toetje met koriander goddelijk.

We weten nu al dat het geen jaar meer gaat duren tot het volgende diner in Eleve.
Bub .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Met 10 personen een arrangement geboekt bij het WTC in Leeuwarden.
Een 6 gangen diner op de elfde etage Restaurant élevé en een overnachting met ontbijt. Een zeer goede ervaring.

Een ronde mooi gedekte tafel met een uitzicht over Leeuwarden, tijdens het diner de ondergaande zon.

Gestart met een heerlijk prosecco en drie amuses. Waaronder een met gerookte palingijsschaafsel en eendenlevermousse. Wat een heerlijke smaken.
Het diner bestond uit zes gangen diner dat klopte van begin tot het eind. Veel verschillende smaken die veelal elkaar versterkte. Het is onmogelijk om hier een verslag van te schrijven, dat zou een boek worden. Neem maar van mij aan dat het een feest was.
De daarbij gekozen wijnen waren ook erg goed en verrassend. De gasten die geen wijn dronken werden voorzien van bijpassende alcoholvrije cocktail. Na het diner in de lounge de avond afgesloten met koffie/thee en nog maar eens 4 kleine zoete verwennerijen. Het kon niet op. De bediening snapte precies wat voor gasten ze in huis had en speelde daar goed op in.

Tijdens de nacht in de nette, schone en ruime kamer, was er nog “entertainment”. We mochten rond half vier het bed uit vanwege een brandalarm. Gelukkig bleek er niets aan de hand.
Het ontbijt in de gezellige, strakke deel van het restaurant was goed.

Al met al een topervaring waar wij allemaal met veel plezier op terug kijken.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Fantastisch eten, met liefde gemaakt. Attent personeel en bovendien een fraai uitzicht over Leeuwarden. Absoluut een aanrader.