élevé

Heliconweg 52 8914 AT Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant élevé

Kom dineren op niveau in Fine fining restaurant élevé, met prachtig uitzicht over de stad Leeuwarden. U wordt verrast door originele en creatieve gerechten. In de moderne en sfeervolle entourage waarbij u het panoramisch uitzicht over Leeuwarden goed kunt aanschouwen. Restaurant élevé is voor iedereen toegankelijk!
De keuken van het restaurant werkt met regionale, nationale en internationale invloeden en staat onder leiding van chef de cuisine Gilbert van der Heide. Met veel ambitie en enthousiasme wordt gewerkt aan pure gerechten, bereid uit eerlijke ingrediënten. Vaak van biologische kwaliteit, uit eigen tuin en streek. Laat u verrassen door de specialiteiten van de keuken!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant élevé

Bushalte op 200 meter
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 18:00 - 21:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant élevé

Robbert Jan P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Met een prachtig uitzicht enorm genoten van de service, de gerechten en de sfeer van dit restaurant. Heerlijke smaakjes en texturen, fijn rekening gehouden met onze voorkeuren en heerlijke wijnen bij het waanzinnige eten. Schuim van oester, tartaar van mossel... Het was waanzinnig. Tip, neem ook de friandises, ze zijn top.
Beste Robbert Jan,

Wat fijn om te horen dat u zo'n prachtige avond heeft gehad in restaurant élevé! Super dat de verschillende gerechten in de smaak vielen en de bijpassende wijnen. Daarnaast, prettig om te horen dat er ook rekening is gehouden met uw voorkeuren en de friandises ook erg lekker waren. Dat sluit de avond natuurlijk goed af!

Wij gaan uw recensie zeker delen met het team en hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen in ons restaurant of hotel.

• Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie ambiance, hele fijne akoustiek: geen irritante behang-muziek. Top!
Omdat ik 120 tekens achter moet laten kletst ik nu nog even door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste Sipke Faber,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze mooie recensie! Wat fijn dat u zo heeft kunnen genieten van het diner in élevé. Ook prettig om te horen dat de muziek in de smaak viel.

Wij gaan jouw positieve recensie dan ook zeker delen met ons team!

namens élevé
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Wij kozen het vier gangen verrassingsmenu á €65 p.p. We kregen eerst twee amuses, daarna twee visgerechtjes, waarvan vooral het eerste veel indruk maakte met frisse licht zure smaken, een hoofdgerecht met langzaam gegaard varkensvlees en een dessert. Alles was verfijnd, op hoog culinair niveau met gebruikmaking van moderne kooktechnieken zonder dat die overheersend waren en met een mooi uitgebalanceerd palet van smaken. De door ons bestelde huiswijnen (wit, rosé en rood) waren voortreffelijk. De service was wat informeel maar uitstekend. Prachtig uitzicht over nachtelijk Leeuwarden, kortom een top avond. Het kost wat maar daar staat dan ook heel veel tegenover.
Beste Sipke,

Allereerst waarderen wij het zeer dat u de tijd en moeite hebt genomen deze recensie voor ons achter te laten. Super dat u zo'n prachtige avond heeft gehad in ons restaurant. Fijn om te horen dat het diner met amuses in de smaak viel, en u te spreken bent over de moderne kooktechnieken en het hoge niveau waarop gekookt wordt. Wij gaan deze mooie woorden zeker delen met het team.

Daarnaast, fijn om te horen dat ook de wijnen goed in de smaak vielen en u zo heeft kunnen genieten van het prachtige uitzicht. We hopen u in de toekomst zeker opnieuw te mogen verwelkomen in ons hotel of restaurant.

Robert S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Voortreffelijk eten.Keuze uit a la carte menu of meergangen menus.Goed wijnadvies.Vriendelijke en professionele bediening.
Mooi gelegen, op 11e etage met uitzicht op stad.modern interieur.alleen al voor restaurant zouden we Leeuwarden weer bezoeken
An W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Bij reservering diverse bijzonderheden zoals alleen vlees en plaatsje nabij het raam opgegeven. Werden keurig gerealiseerd. Het was een etentje voor ons 40 jarig huwelijk. Dit was ook aangegeven. De bediening gaf dit ook keurig aan. Echter wat tegenviel dat er totaal niet even aandacht aan werd besteed in het menu of op andere wijze. Al was het maar een kleine geste zoals een bonbon of een andere klein aandachtspunt geweest.
Beste An Wanders,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze recensie. Allereerst, wat ontzettend leuk dat u uw 40 jarig huwelijk bij ons kwam vieren! Vervelend dat u bovenstaand genoemde bijzonderheden vooraf moest opgeven bij de reservering, en dat dit als negatief werd ervaren. Daarnaast, jammer dat er niet iets extras voor u werd geregeld. Wij zullen dit bespreken binnen ons team om hier voortaan wel op te letten, het is natuurlijk leuk als er onverwachts een extraatje wordt geserveerd!

Wij hopen dat dit uw avond in élevé niet negatief heeft beïnvloed en dat u alsnog heeft kunnen genieten van een mooie en smakelijke ervaring!

namens team élevé
Caroline C.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Super 4 gangen diner gehad, veel bijzondere smaakjes. Zeer goede bediening, professionele uitleg bij elke gang. Topavond gehad.
Alwin K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Een ware beleving! Heerlijke gerechten met verrassende combinaties. Een enthousiaste gastheer met veel kennis die alle tijd voor je neemt. En wat waren de door hem gekozen wijnen heerlijk en goed passend bij de fantastische gerechten die waren bereidt door koks met liefde voor het vak. Wij komen zeker weer terug
Beste Alwin,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze recensie, wij waarderen dit zeer! Super dat je zo genoten hebt in restaurant élevé en het als een ware beleving hebben ervaren. Fijn om te horen dat de gerechten verrassend waren en dat de gastheer zoveel kennis met jullie heeft kunnen delen. Daarnaast, waarderen wij je opmerking betreft de koks zeer, wij gaan dit zeker benoemen tijdens onze eerst volgende management team meeting. Wij verwelkomen je dan ook graag opnieuw in ons restaurant of hotel.

Edith T.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk gegeten, prachtige smaken, goed professionel personeel. Een mooi uitxicht.! De tafel waar we aan zaten (voor 8 personen) was wel wiebelig., maar dat was geen reden om niet te genieten!
Beste Caroline Weterings,

Allereerst, hartelijk dank voor de genomen tijd en moeite voor het schrijven van deze mooie recensie! Wat fijn dat u zo heeft genoten van het 4-gangen diner, met alle bijzondere smaken. Ook erg prettig dat u zo goed en professioneel bent geholpen door onze bediening.
Wij zijn erg blij dat u zo van uw avond heeft genoten. Daarnaast gaan wij uw recensie zeker delen met het team!

namens team élevé
B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Warm ontvangen... De bediening was efficiënt en alert ( proactief kreeg mijn dochter een aangepast menu) en tegelijkertijd erg vriendelijk en onderhoudend. Wij voelden ons verwend. Zelfs de chef kwam zijn gerecht aan tafel toelichten. Door de combinatie van gerechten , wijnen, aandacht en presentatie was het een avondje puur genieten.
Beste heer/mevrouw Boughammoura,

Allereerst waarderen wij het zeer dat u de tijd en moeite heeft genomen, deze recensie voor ons achter te laten! Ontzettend fijn om te horen dat u zo genoten van uw diner in ons restaurant, en dat u zo warm ontvangen werd. Uiteraard, vinden wij dit erg belangrijk!

Daarnaast zijn wij blij om te horen dat de bediening professioneel en efficiënt te werk ging en de chef u ook nog heeft kunnen verrassen door een gerecht toe te lichten aan tafel.

Wij gaan uw recensie zeker delen met het team en hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Anne Wessels

Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Mooi restaurant, met name door het prachtige uitzicht. De gerechten waren in orde, een beetje veel ingewikkeldheden bij elkaar op het couvert wat het aangezicht wat te druk maakt in mijn beleving. De smaken van de voorgerechten waren prima. Het hoofdgerecht was een stukje vlees wat te droog was. Al met al was het eten wel lekker maar zuinig. Het was prettig dat er brood geserveerd werd. De prijs is wel in verhouding met wat we hebben opgediend gekregen en bij wat je verwacht te betalen in een restaurant met een ster. De sfeer in het restaurant was redelijk ongezellig en niet ontspannen. Het viel me op dat de gasten op een geluidsniveau met elkaar spraken alsof men bij elkaar in de wachtkamer van de huisarts zat. De houding van het bedienend personeel is veel te formeel, onpersoonlijk en zeer stijf. Ik werd er wat ongemakkelijk van. Jammer. Kwaliteit van de gerechten is belangrijk maar de sfeer misschien nog veel meer en die was er niet.
mijn advies zou zijn om in te zetten op houding en stijl van het bedienend personeel zodat de gast zich comfortabel en thuis voelt.
Beste Dennis,

Allereerst waarderen wij het zeer dat u de tijd en moeite heeft genomen, bovenstaande met ons te delen. Fijn dat u zo heeft genoten van het uitzicht van de stad Leeuwarden. Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet optimaal heeft kunnen genieten van uw diner in ons restaurant. Het mag niet zo zijn dat de gerechten de goed bereid waren en niet vullend genoeg. Daarnaast vinden wij het vervelend dat u het niet gezellig en ontspannen vond. Wij vinden het juist belangrijk een ontspannen sfeer te creeër. Dank voor de kritische noot betreft de houding van het personeel, wij hebben dit inmiddels besproken met het team van élevé. Wij gaan dan ook zeker iets doen met de door u genoemde feedback, en bieden nogmaals onze excuses aan.

Team élevé Leeuwarden
schel603 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Wij hebben genoten van een viergangen diner. De bediening was professioneel en ontspannen. De gerechten waren verrassend en de wijnen pasten mooi bij gerechten.
Nicoline N.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Op 'hoog niveau' gedineerd op een verrassende locatie. Correcte bediening, heerlijke gerechten, rustige setting.
De regelmaat tussen het opdienen van de diverse gangen kon beter, maar is door ons niet als storend ervaren.
Frits W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten, met een mooi uitzicht over de stad Leeuwarden. Wijn Arragement was ook super lekker. In één woord genoten!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten onder het genot van een mooi uitzicht. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen en de uitstekende bediening maakte het helemaal af. Het was een topavond!
Beste Henk,

Hartelijk dank voor deze prachtige beoordeling! Super dat je zo genoten hebt van je diner in ons restaurant én daarbij het prachtige uitzicht van de stad Leeuwarden. Fijn om te horen dat de wijnen bij de verschillende gerechten ook in de smaak vielen en dat de bedieing uitstekend was. Zeker als Michelinster restaurant vinden wij dit zeer belangrijk. We verwelkomen je graag opnieuw in ons restaurant, in de toekomst.

Namens team élevé
Richard W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Erg goed restaurant op een erg mooie locatie. Wel is het zo dat het geen michelin nivo is. Hiervoor is het te weinig verrassend. Smaken zijn erg vlak en in dezelfde lijn. Bediening is goed maar niet uitmuntend
Geoffrey D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Onwennige ontvangst en onduidelijkheid over het menu. Ook de maître leek me heel onzeker. Weinig kennis van wijn en waarschijnlijk vooral leerlingen die er werkten. Meerprijs van 20 euro per persoon voor kreeft ipv lam is overdreven zeker als men eerst korting ivm zomeractie krijgt. Speciale attentie die gevraagd was ivm verjaardag na 1 keer mailen en 2 keer bellen was vergeten , erg jammer gezien het een speciale gelegenheid was. Airco stond te koud. Voor ons geen ster waard zeker gezien niveau van de sterren in Belgie.
Lucas W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Voortreffelijk! Wat een creativiteit in gerechten, passend bij het seizoen. Zoveel verschillende smaken, een plezier voor de tong! :)
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Bijzonder lekker gegeten met fantastisch uitzicht en uitstekende bediening, wel een beetje jammer dat er zoveel verschillend personeel aan tafel verscheen. Daardoor leek het wat onrustig. Maar we komen zeker terug.
Marian T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Gilbért en crew het was fantastisch hoe jullie William en mij verwend hebben gisteren. Wachttijd kon ik niet kiezen wat waarheid was,de wachttijd was naar wens. Op het moment dat we even wilden rusten was dat voor jullie geen probleem. We hebben echt genoten van zowel het eten alsook de entourage. Ook het kijken naar hoe jullie bezig waren was echt heel erg leuk. BEDANKT ALLEMAAL
Beste Marian,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze recensie, wij waarderen dit zeer. Super dat je zo genoten hebt van je diner in ons restaurant. Fantastisch om te horen dat jullie zo'n prachtige avond hebben gehad. Fijn dat er rekening is gehouden met jullie wensen betreft de wachttijd, zeker als michelinster restaurant vinden wij het zeer belangrijk onze gasten de perfecte service te bieden.

Wij gaan je recensie zeker delen met het team en wie weet Mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen in ons hotel of restaurant.

kkkaat51 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Positief was de locatie met het mooie uitzicht, de aardige bediening, het goede wijnadvies, het voorgerecht en de amuses.
Ronduit teleurstellend waren de hoofdgerechten (resp. kabeljauw en rogvleugel). De sauzen en andere toevoegsel waren bremzout en veel te sterk van smaak, waardoor de vissmaak overvleugeld werd. Jammer. Ook vonden wij de sfeer wat rommelig omdat er ook hotelgasten in en uit lopen die voor de hamburger met patat komen. Beter om die twee afdelingen te scheiden. Kortom, verbeterpunten!