Eleni

Oostdorperweg 47 2242 NE Wassenaar Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eleni

Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij komen bij Eleni en de deur wordt voor je open gemaakt en je wordt vriendelijk welkom geheten. Wij kwamen er niet aan uit bij het voorgerecht en ik vroeg wat zit er bij, omdat ik verzot ben op inktvisringen. Ze zeiden bestel het voorgerecht voor 2 maar en wij passen het aan en het zit erbij. Dus Pikilia. Overheerlijk was het en veel. Hoofdgerecht voor mijn man Christosschotel met kip, ossehaas, lamsvlees en giros en rodewijnsaus. Dit lag echt zo mooi op het bord , dat het bijna zonde was om op te eten. Maar dat zou ook zonde zijn omdat het echt hemels smaakte. Ik had Rizomata en dat was ook super. Ze hebben ook heerlijke wijn voor een goede prijs. De bediening was ook erg goed en super vriendelijk en behulpzaam.
Wij hebben al vaak grieks gegeten maar Eleni staat echt eenzaam aan kop. Echt een aanrader. Wij zijn er 2x achter elkaar geweest en wij gaan zeker terug maar het enigste is de afstand van 170 km.
Stefan C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gezellig restaurant. We waren met 6 personen. Tafeltjes staan wat dicht op mekaar maar dat wordt ruim goed gemaakt door het eten wat zeer smakelijk was. De bediening is zeer gastvrij en meedenkend zodat er genoeg op tafel was. De rode en witte wijn van Thema waren van goede kwaliteit. Kortom gezellige avond gehad en een aanrader om eens langs te gaan.

Mvg
SC
griek2 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wederom hier gegeten! Met mijn Griekse partner en een vriendin die jaren in Griekenland gewoond heeft, weten wij hoe het hoort te zijn! Het was weer heerlijk, alleen beetje te veel.
Heel gezellig en het is weer even "thuiskomen", mede door de medewerkers en eigenaar.
Dank jullie voor de fijne avond!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gezellig Grieks restaurant. Helaas is de akoestiek van dien aard dat je elkaar slecht verstaat. De tafels staan vrij dicht op elkaar. Het eten was goed en de porties flink. De rode huiswijn was redelijk. De bediening is vriendelijk en gastvrij.
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Tja, hoe je hier ontvangen wordt is echt geweldig. Deur word geopend, direct een vriendelijke medewerkster die je uiterst vriendelijk welkom heet waarna ze je begeleidt naar de tafel. Niet voor niets heeft dit het restaurant de 2de plaats gewonnen voor het leukste restaurant van Zuid-Holland en de 1e plaats voor het leukste restaurant van Wassenaar. En voor ik het vergeet, het eten is ook top! Een absolute aanrader dus!
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Zo'n schaal krokant gebakken aardappels zegt al genoeg. Menig restaurant zou er iets saais van maken, bij Eleni besteedt men er aandacht aan, zoveel aandacht dat je niet van de aardappeltjes af kunt blijven. En van de rest van het gulle Griekse eten (zeer ruime porties, uitgebreide garnituren) natuurlijk ook niet. Voor €27,50 krijg je een aantrekkelijk 3-gangen menu waarbij er volop te kiezen valt. Ik liet mijn oog vallen op de grote garnalen (al gepeld, dat doen ze in Griekenland niet voor je) en vervolgens een onweerstaanbare stoofschotel van lamsvlees, geen zielig filetje, maar het stevige werk, met veel botten en nog meer smaak. Ook de desserts zijn interessant, net als de uiteraard zeer Griekse wijnkaart. Hartelijke bediening, die als je een woordje Grieks spreekt nog een beetje hartelijker wordt. De Griekse zon schijnt er helaas niet, de Griekse zee blinkt elders, maar verder beleef je zomaar aan de Oostdorperweg een heerlijke avondje Hellas.
Familieleibbrand .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Eleni maakt dat je niet meer naar Griekenland hoeft af te reizen.....hier is de Griekse gastvrijheid niet afhankelijk van de buitentemperatuur. Heerlijke uitgebreide en smakelijke gerechten. Alsof je op een terras aan de haven van een Grieks eiland vertoeft. Uitstekende bediening. Bij binnenkomen een heerlijke ouzo en bij de rekening een rondje van de zaak....wij komen hier absoluut terug.
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vanavond hier voor het eerst gegeten. Bij binnenkomst wordt je hartelijk ontvangen en je jas netjes aangenomen.
De bediening is vriendelijk, service gericht en denkt met je mee als je nog niet helemaal weet wat je wilt eten.
Het eten komt snel op tafel en de borden zijn mooi opgemaakt. Het vlees is mals en heerlijk zacht. Niet zoals je vaak bij een Griek droog vlees krijgt. Het was heerlijk, alleen toch nog iets te veel. Het nagerecht, cheesecake op Griekse wijze, was heerlijk. Een restaurant om kleine kinderen mee naar toe te nemen vind ik het niet echt geschikt voor.
Weer eens wat anders. Als je lekker Grieks wilt eten is dit restaurant een aanrader.
griek2 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteren voor het eerst hier gegeten met mijn Griekse partner en een vriendin. Mijn partner is zeer kieskeurig, maar hier was alles heel bijzonder goed. De bediening is zeer meedenkend en vriendelijk. Een heel gezellig niet te groot restaurant waar je de Griekse sferen proeft.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Samen met mijn partner en een vriendin hebben we hier gegeten. Onze vriendin spreekt vloeiend Grieks omdat ze daar lang heeft gewoond en gewerkt. Ze kenden haar al want we werden met alle égards en ouzo ontvangen.

Mijn partner bestelde de Kota smirneeki: gesneden reepjes gebakken kipfilet met knoflook, op een bedje van verse groenten in een saus van honing en Griekse specialiteiten. De beschrijving dekt de lading niet ... het is veel beter. Het gerecht werd geserveerd in een koekenpan en natuurlijk moesten we allemaal even proeven. Onze vriendin gaat dit de volgende keer bestellen ... zelfs zij was onder de indruk.

Op verzoek van onze vriendin kregen zij en ik een gezamenlijke schaal met diverse voor- en bijgerechten: Gardoes Soesami (gebakken garnalen met honing en sesamzaad), Gorgiatiki (Griekse salade), Tzatziki (salade van youghurt, knoflook en komkommer), Tiropita (bladerdeeg gevuld met kaas uit de oven), Dolmades (gevulde druivenbladeren met gehakt), Bifteki tiri (gekruid gehakt gevuld met kaas) en Paidokia (lamskoteletten). Het ene gerecht was nog geweldiger dan het andere.

Als dessert kwam er baklava met ijs en slagroom met nootjes. De baklava was groot en zoet, maar het was ook geen hap pure suiker of honing. Het had een zachte smaak.

Tot slot kwamen er van het huis nog ijskoffie en likeur.

De sfeer in het restaurant was geweldig. Het personeel had ook voor de klant zonder opdringerig te worden. Overigens zat het vol en dat zegt genoeg. Minimaal een week van tevoren reserveren is echt nodig. Het publiek was ook zeer divers: chique stellen, jonge stellen, een vriendinnenclub, gezinnen met kinderen en een complete familie.

Als ik een slecht punt moet bedenken dan is het hooguit de slagroom bij het dessert. Dit leek uit de spuitbus te komen ... maar dat is dan ook het enige kritiekpuntje van de avond.

Vier uur later zat een geweldige avond erop.

Eleni is niet zomaar een Grieks restaurant zoals je dat vaak ziet: veel vlees met patat gerund door allesbehalve Grieken. Eleni is een authentiek Grieks restaurant waar er niet veel van zijn in de regio Den Haag. Volgens onze vriendin was het niet zo goed als wat je de goede restaurants in Griekenland serveren, maar het kwam heel dicht in de buurt ... en dat zegt genoeg. Wassenaar mag trots zijn op dit restaurant binnen haar grenzen.
SimonDuindam .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We komen hier regelmatig terug. Alleen de weegschaal beperkt ons in de frequentie :-)
Enthousiast, sympathieke bediening met persoonlijke aandacht voor de gasten.
We nemen regelmatig een ander gerecht en genieten hier telkens weer ten volle van.
Één nadeel van dit geheel: je kunt beter reserveren, want anders kun je wel eens teleurgesteld worden.
Jmz .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Ons lievelingsrestaurant. Heerlijk eten en uitstekende bediening. Bij Chris en zijn meiden is het elke keer weer een feestje.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Een eethuis waar je op een kille Nederlandse avond je broodnodige dosis Griekse warmte kunt opdoen. Het uitbundige interieur is Griekser dan je ooit in Griekenland zult tegenkomen. Hartelijke bediening die een woordje Grieks met gejuich begroet. Geen wonder dat het altijd ongelooflijk druk is bij 'Eleni' (file voor het toilet), ook kinderen komen er graag. Ongelooflijk is eveneens de snelheid waarmee de keuken werkt, de enorme keuze en de gulheid. Het eten is eerder robuust dan verfijnd, maar we smulden van ons keuzemenu (3 gangen, €26,50), in mijn geval betekende dat onder meer heerlijke gebakken mosselen en goede mousakas. Er komen nog allerlei dingen bij: de befaamde Griekse salade, rijst, gebakken aardappelen. Dus kijk de volgende ochtend maar even niet op de weegschaal. Smakelijk eten, o nee, ze zeggen hier: 'kalie oreksie!'
Veronique S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijke Griekse gastvrijheid, veel keuzemogelijkheden voor de vis en vleeseter, ook voor vegetariër is er keus. Alles is mogelijk mocht je een speciale vraag hebben.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Mijn moeder wilde een keertje grieks eten zodoende waren op zoek naar een grieks restaurant in de buurt van Oegstgeest. We kwamen bij Eleni terecht. Echt een belevenis. Werden uitstekend geholpen en dat was het eten ook. Mocht ik weer eens in de buurt zijn van Wassenaar en we hebben trek in grieks dan weet ik waar ik heen moet.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Trek in Grieks eten dan is dit restaurant een aanrader. Echte originele gerechten. De bediening is attent en niks is teveel. De eigenaar komt aan tafel langs om te vragen of alles naar wens is. De jarige gasten worden getrakteerd op een verjaardagslied. Aan het einde van de heerlijke gerechten een drankje van het huis. Echt een topper we komen zeker terug
Lovetryingfood .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Voor het eerst hier wezen eten met mijn vriend en dit was ook voor mij de eerste keer Grieks eten. Het was erg geslaagd! De smaken waren erg goed in balans, erg smakelijk. Aardige bediening, we werden hartelijk verwelkomd. Het was een drukke avond voor hen, maar desondanks deed dat niet af van de sfeer. Als ik hier dichterbij woonde, had ik hier vaker gegeten.
Dolf N.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Zomaar spontaan gegeten met vrienden. Prima bediening en voortreffelijke huiswijn. 4 gangen menu met een heerlijke visschotel als hoofdmenu niet karig opgediend. Zeer betaalbaar voor het geboden menu en dranken assortiment . Gastheer ziet alles en geeft de zaak een warm gevoel.
Carina G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Gegeten toen er ook live muziek (1x p.m.) in het restaurant was.. Wat een gezelligheid!! De gastheer is erg vriendelijk.. Eten was veel, lekker en echt Grieks.. Stoofpotje Stifado is een aanrader.! Wij komen zeker terug en dan het liefst weer als er live muziek is..
Michel79 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Na een hartelijk ontvangst door de griekse eigenaar, maakte hij in het volle restaurant direct een tafel voor ons klaar (en konden wij met een Ouzo even wachten). Vervolgens liet het alleen erg lang voor we eten konden bestellen (drinken wel direct). Het eten was ruim voldoende qua hoeveelheid (mag wel voor deze prijs) en goed van smaak. Het restaurant zag er mooi uit.