Elea

Herenstraat 83-85 2282 BS Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Elea

Chef kok en eigenaar van restaurant Elea, Takis Panagakis heeft een unieke kookstijl die je kunt omschrijven als modern, Frans/Internationaal met Griekse elementen. Takis Panagakis is geboren en getogen in Griekenland en zijn roots zal op een subtiele manier terug te vinden zijn in de gerechten, wijnen en entourage. Samen met Bibi Kuyp en het team van restaurant Elea zal Takis Panagakis zijn gasten verrassen en een onvergetelijke avond bezorgen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Elea

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 18.00 - 22.00

Kerst:
Dinsdag 25 december en woensdag 26 december is restaurant Elea geopend.

Uitmuntend
9,7
9,3

Jouw recensie over het restaurant Elea

René M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Mooie, vernieuwende gerechten. Een mooie menukaart met heerlijke verrassingen. Bijzonder charmante en attente bediening. Maar aan het geluidsniveau kan volgens ons misschien nog wel wat worden gedaan.
Shang C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Bij binnenkomst waren er net wat mensen voor ons, dus dan merk je hoe klein het halletje is, maar dat zou normaal geen probleem zijn. De mensen zijn erg vriendelijk en hadden geen problemen met Engels spreken tegen ons, wat soms wel kan gebeuren. Het eten is super, geen Michelin ster kwaliteit in mijn ogen (maar dat hoeft ook helemaal niet), maar gewoon een heerlijk avondje uit eten met vriendelijke personeel en goede porties. We hadden een halve wijnarrangement en het zijn echt halve glazen (op andere plekken krijg je vaak een soort 3/4), maar met 8 gangen was dat een goede keuze, want anders krijg je het eten niet op! Kort samengevat, erg leuk restaurant, met goed eten en vriendelijke mensen, zeker aan te raden!
Liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Verrassend genoeg zat het restaurant nagenoeg vol en dat op 2 januari! Gekozen voor het verrassingsmenu en inderdaad de ene na de andere verrassing kwam op tafel. Daarbij nog allerlei extra’s, zoals een amuse, brood met olie en zout en een “voor”dessertje. We hebben genoten en komen zeker terug. O ja, en ze serveren kraanwater waar je voor een liter slecht € 0,50 voor betaald. Super service!
Waltraud S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
heerlijk gegeten, gezellige avond doorgebracht
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Kortom heel goed, zeer verzorgd en hoogstaande gerechten. Alles mooi en smakelijk opgediend. Porties goed
Aangepast zodat we voldaan weggingen, na een 5 gangen diner
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Hier met wat vrienden gegeten. Daar we fervent griekenland gangers zijn wilden we dit restaurant met zijn naar eigen zeggen griekse invloeden wel eens proberen. Dat viel dus een beetje tegen. Buiten de feta kaas in de gerechten en de griekse wijn was er weinig van die invloeden te merken. Al het eten was prima, maar niet speciaal. De wijnen die vanzelfsprekend uit griekenland komen waren allemaal verre van bijzonder. Zoals de overigens vriendelijke chef later ook toegaf, "ja Griekenland heeft niet echt bijzondere wijnen, maar ik behoor het natuurlijk wel te schenken gezien mijn griekse concept". De inrichting is netjes, de bediening vriendelijk.
C.G.M. B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
We hadden een geweldige avond met een mooie en rustige sfeer.
Een aanrader en wij gaan zeker nog een keer terug.
Petra N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Dit restaurant heeft een zeer goede keuken in combi met heerlijke wijnen
Jeanne H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Al meerdere malen een fantastische avond beleefd. Perfecte combinatie van een fijne sfeer, prachtige gerechten, heerlijke bijpassende wijnen en gastvrije service. Laat je vooral verrassen door het afkomst en toekomst menu, grote aanrader. Prachtig pareltje in de buurt van Den Haag die je niet mag missen!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten, zeer verrassend en goede bediening.
Echt een aanrader!!
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Fantastisch gegeten en gedronken. Alles klopt. Tof dat de eigenaar/kok aan het eind van de avond nog een persoonlijk rondje maakt. Bediening ook dik in orde.
Enige minpuntje; op een drukke zaterdagavond heerst er een rumoerigheid die je eerder in een eetcafé verwacht dan in een restaurant van dit kaliber. Dit deed voor ons wel een klein beetje afbreuk aan de "beleving" van een speciaal avondje uit.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Het eren was goed en lekker. De porties waren echt te klein voor hetgeen je betaald.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We zijn heerlijk verwend door chef-kok Takis. Wat een mooie en lekkere gerechten. We hebben gekozen voor het 8-gangenmenu en iedere gang was een feestje. Een absolute aanrader!
D B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten met een toegankelijke smaak.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
We hebben met verwondering en bewondering van alle bijzondere en prachtig opgemaakte gerechten geproefd en genoten. Van begin tot eind een feestje met veel verrassingen! Moderne ambiance en kundige bediening. Wat wil je nog meer?
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Heel bijzonder hoe aan de gerechten op een subtiele manier een Grieks karakter wordt meegegeven; door het gebruik van kruiden, door de wijze waarop het wordt opgediend, door de wijze van bereiding; heel knap!! Ook bij de bijpassende wijnen worden - voor ons - best bijzondere, maar heerlijke keuzes gemaakt. Heerlijk gegeten.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Heerlijke gerechten, die met veel aandacht en fantasie zijn samengesteld. Haute cuisine! Mooi dat na een prettige avond tafelen de chef zelf een rondje maakt om met de gasten te spreken over hun ervaringen. Prettige locatie, origineel serviesgoed en bestek, aangename atmosfeer. Een aanrader voor zowel zakelijke als privé gelegenheden.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Hier klopt het gewoon, heerlijk eten mooi opgediend, prima uitleg , top restaurant
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
We hebben wederom in een heerlijk prettig ingericht restaurant gezeten. En wat een prachtig verrassingsmenu. Super lekker. Heerlijke smaakcombinaties. We hebben genoten
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Naar aanleiding van veel uitstekende recensies ook Elea bezocht. Ontvangst was spontaan. Erg genoten van de gerechten. Bediening heeft echter geen echte aandacht voor de klant. Na elke gang wordt gevraagd of er wel afgeruimd kan worden, maar slechts 2 keer wordt er gevraagd of het gesmaakt heeft.
Als je geen wijnarrangement besteld hebt dan mag/moet je zelf je wijn inschenken. Rekening 2x 5-gangen menu incl fles wijn € 180,=. Heb het idee dat men een restaurant wil in het hogere segment wil neerzetten, qua keuken zal dit zeker gaan lukken. Bediening is schiet wat ons betreft ruim tekort. Jammer hadden meer van verwacht. Totaal beleving is hierdoor niet echt positief. Nogmaals: jammer!