Elea

Herenstraat 83-85 2282 BS Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Elea

Chef kok en eigenaar van restaurant Elea, Takis Panagakis heeft een unieke kookstijl die je kunt omschrijven als modern, Frans/Internationaal met Griekse elementen. Takis Panagakis is geboren en getogen in Griekenland en zijn roots zal op een subtiele manier terug te vinden zijn in de gerechten, wijnen en entourage. Samen met Bibi Kuyp en het team van restaurant Elea zal Takis Panagakis zijn gasten verrassen en een onvergetelijke avond bezorgen.

Glas champagne

9,6
9,4
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijke smaaksensaties, verrassende gerechten met bijzondere combinaties. De kok is avontuurlijk, de sommelier geeft goede uitleg bij het wijnarrangement. Sympathieke en attente bediening.
Pauline F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Met twee volwassen kinderen, gegeten.
Bediening was vriendelijk en vlot. Met ingewikkelde allergie eisen, werd soepel en goed omgegaan.
Eten was top, erg lekker, en bijzonder.
We gaan er zeker nog een keer eten.
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Dit restaurant is beslist een aanwinst voor Den Haag/Rijswijk. We werden vriendelijk ontvangen, in het restaurant hangt een aangename sfeer. De locatie met volop zicht op de oude kerk is prachtig. Maar we kwamen natuurlijk voor het eten en de wijnen. We namen het 4-gangen menu met champagne vooraf, bijpassende wijnen en koffie toe. Behalve de 4 gerechten kregen we ook nog verrassende amuses. De gerechten waren stuk voor stuk prachtig van opmaak en heerlijk van smaak. De chef heeft Griekse roots, maar verwacht hier geen grieks restaurant oude stijl. De kookstijl is modern grieks met een geheel eigen stijl, franse en japanse invloeden. We hebben genoten van een bijzondere avond met stuk voor stuk prima wijn/spijs-combinaties. Een aanrader!
Kosters D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zeer goed gegeten bij ELEA. Stuk voor stuk bijzondere, vooral niet-standaard gerechten vooafgegaan door heerlijke amuses. Gerechten niet te groot maar vooral een mooi opgemaakte smaaksensatie. Prijs/kwaliteit zeer goed.
Simonemariese .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Genoten van alle smaaksensaties die prachtig gepresenteerd werden. Gekozen voor het 3 gangen verassings menu en werden bij iedere gang verrast. Wat een aanwinst voor Rijswijk.
We komen gauw terug.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een restaurant met een fijne sfeer en erg goed eten. Zelfs met een knoflookallergie was voor deze Griekse (!) chef niets te moeilijk. Een teken van aandacht voor de gasten dus. Bij de gerechten worden passende wijnen geserveerd. Er is te zien dat overal goed over na is gedacht. Zeker een aanrader.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuke ontvangst in een ongedwongen sfeer. Wij zijn heerlijk verrast met mooie gerechten allemaal met een explosie van smaak gecombineerd met bijzondere en mooie wijnen.
Wij komen zeker terug!
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer goede ervaring. We hebben echt heerlijk gegeten, niet standaard Grieks maar echt hele mooie fijne gerechten die echt heel goed van smaak zijn. Hele goede en vriendelijke service, mooi restaurant, en alle gerechten werden ook nog heel bijzonder gepresenteerd. We hebben ons laten verrassen met het 3 gangen menu. Alles helemaal goed! Een aanwinst voor Oud-Rijswijk en een echte aanrader!
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Via Heerlijk hebben we hier een 5 gangen menu mogen genieten. Het waren er in de praktijk eigenlijk al meer.
Eigenlijk zijn we niet zo'n liefhebber van kleine hapjes die eer bijzonder moeten proeven. Maar hier was het echt bijzonder en ook bijzonder smakelijk. Vooral de met vis bereide gerechten waren goddelijk. Je merkt dat hier een topkok aan de slag is. Bediening ook erg attent en hartelijk en op een aangename, rustige locatie in oud Rijswijk.
Super !!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Super goed en lekker eten, fijne bediening. Mooie wijn en een eigenaar die vraagt wat hoe zijn gasten het eten ervaren.
Marga B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We hebben gegeten bij Elea. Een geweldige ervaring om dit mee te maken. We hebben ons laten verrassen, de moeite waard. We zullen zeker terug te komen. Veel succes toegewenst.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wat een heerlijke gerechten! Gevulde spruitjes, een dolmade soep, variaties met komkommer. Allemaal even lekker. Terecht dat het restaurant vol zat. Daardoor wel een beetje rumoerig.

Ook leuk dat kok/eigenaar ons vertelde dat volgende keer het 4-gangen menu weer heel anders zal zijn. Wij komen terug!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Complimenten naar chefkok en zijn personeel! Wij werden hartelijk ontvangen in dit fijne restaurant en hebben genoten van deze bijzonder goede keuken. Een aanrader en wij komen zeker weer eens terug! In één woord Geweldig!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
RIJSWIJK IS WEER EEN VEELBELOVEND RESTAURANT RIJKER.
Just-Fan .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Nieuw in Rijswijk, restaurant Elea. Gedurfde stap van chef/eigenaar na jarenlang succesvol te hebben gekookt bij restaurant Mazie in Den Haag. Rijswijk staat nu eenmaal niet bekend om zijn culinaire geschiedenis, maar hopelijk komt daar nu verandering in. Elea is iets nieuws, iets moderns, maar toch ook iets klassieks. De gerechten zijn gewoon goed en soms echt spannend qua smaakbeleving, zo spannend dat het vraagt naar meer, meer van die smaak, en dat is goed! Qua opmaak van de borden kunnen we kort zijn, dat is uitstekend verzorgd, modern, fris en frivool. Of het nou de kreeft met schuim van Yuzu was of de varkenswang waarin de Griekse roots zo herkenbaar zijn, de gehele lijn der gerechten is gewoon meer dan uitstekend, ik mag wel zeggen het beste in Rijswijk en directe omgeving. De voorzichtige ambities zijn duidelijk, hier staat gewoon een zeer getalenteerde chef te koken en is eveneens ontzettend gemotiveerd om het hoogste na te streven.

Voor ons is het in ieder geval een uitkomst hier in Rijswijk, en we hopen dat dit pas een voorbode is van wat komen gaat. De potentie is er in ieder geval volledig en we kijken er naar uit zodra Elea zich echt gevestigd heeft in Rijswijk.
Evelinel .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Net voor de 2e keer bij elea aangeschoven. Oud Rijswijk is absoluut een pareltje rijker. Wat een prachtige gerechten in een ongedwongen sfeer! Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. De hoogstaande kwaliteit van elke smaaksensatie die geserveerd wordt ervaren wij voor een menu prijs vanaf €37,50 als voordelig. Dit omdat het echt iets bijzonders is! Wij komen zeker gauw weer terug en wensen takis en zijn team veel succes in Rijswijk.
denice V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
In 1 woord geweldig!!
Elk gerecht was een cadeautje! Heerlijk van smaak en zeer verrassende combinaties.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Chefkok informeerde aan het eind van de avond of alles naar wens was geweest, de gerechten voldoende waren etc, wat ons betreft een plus punt .
Wij komen zeker nog eens terug!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Restaurant is net geopend, mag nog wat sfeer krijgen evenals eigenheid qua inrichting.
Zeer verassend gegeten met verfijnde griekse invloeden. Niet grieks zoals men verwacht, maar bijzondere combinaties. Zeer goed en gastvrij ontvangen door chefkok en personeel. Wel in iets duurder segment, maar goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug en raden dit leuke restaurant met bijzondere smaken en enthousiast team zeker aan bij vrienden, bekenden en lezers van iens.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Met een top kok als Takis Panagakis, die wij kenden van Mazie, weet je dat je een prima avond gaat krijgen. Wij namen het drie gangen compleet menu, dat is met aperitief, wijn, water, en koffie, en met de amuses er bij is dat meer dan voldoende. Vooraf zalmforel met diverse komkommer bereidingen, hoofdgerecht eend uit green egg met ras al hanout, en toe een Grieks dessert. In een woord heerlijk. De bediening was prima, en Takis liep zelf nog even de tafels langs om te horen hoe het bevallen was. Voor de prijs (€69 pp) krijg je heel veel. Het zou mij niet verbazen als er binnenkort reservering dringend gewenst door recensenten wordt aangegeven. Nu was op donderdag de zaak maar half gevuld. De tafels staan niet te dicht op elkaar, sanitair prima, locatie prachtig. Kortom een aanrader.
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wat een feestje dat Elea in Rijswijk is neergestreken. Het eten is echt waanzinnig. Zo leuk dat deze jonge, enthousiaste & ambitieuze mensen de stap wagen om een eigen restaurant te beginnen. Laat je niet afleiden door de 'Griekse invloeden'. Geen tsatsiki of bergen vlees met knoflook. Nee, dit eten is Michelin-ster-waardig. Het duurt vast niet lang voordat die ster in de pocket zit. Ga hier snel eten voordat de rest van Nederland het ook ontdekt. Rijswijk staat weer culinair op de kaart, YES :)!