Elea

Herenstraat 83-85 2282 BS Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Elea

Chef kok en eigenaar van restaurant Elea, Takis Panagakis heeft een unieke kookstijl die je kunt omschrijven als modern, Frans/Internationaal met Griekse elementen. Takis Panagakis is geboren en getogen in Griekenland en zijn roots zal op een subtiele manier terug te vinden zijn in de gerechten, wijnen en entourage. Samen met Bibi Kuyp en het team van restaurant Elea zal Takis Panagakis zijn gasten verrassen en een onvergetelijke avond bezorgen.

Glas champagne

9,7
9,3
Caroline M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wat een fantastisch en uniek restaurant is ELEA. Gisteravond zijn we daar met familie gaan eten. We hadden geen beter adres in Rijswijk kunnen kiezen. Ga er gauw heen want heel binnenkort heeft de jonge Takis vast zijn eerste ster te pakken! Alles klopt daar. De bediening, heel vriendelijk, kundig en op tijd, de smaken heel bijzondere combinaties, de prachtige Griekse wijnen, de sfeer etc. We kozen voor een aperitief met Cava en daarna een compleet verzorgd 4 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. We hebben genoten van de schilderijtjes van bordjes, bijzonder knap. Na afloop kwam Takis nog gezellig een praatje maken. Wij hebben een lievelingsrestaurant, en dat op loopafstand, erbij!
Frederik G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
In een woord Briljant. Van amuses, naar aspergegerecht, givechi met een twist en lamshaas: Top. Wijnarrangement, bediening en keuzemogelijkheden voor de vier gangen - geen toetje maar een extra gerecht - lovenswaardig.

Voor de criticasters onder ons: gerechten zijn wat klein, gewoon een extra gerecht bestellen, heerlijk.
Valt er dan niets aan te merken: jawel hoor de akoestiek in de fraaie historische pand. Maar als smaak de toon voert, valt dit in het niet.

Met 3 personen 167,- afgerekend. Netjes hoor.
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Met 5 personen - familie - gegeten met een gezamenlijk 4-gangen verrassingsmenu. Vooraf mooie kleine amuses, verassend en prikkelend. Mooi opgemaakte gerechten en niet te overdadig, zodat we ook nog konden genieten van een kopje thee met huisgemaakte friandises. Overall: mooie en bijzondere gerechten, vis en vlees, gecombineerd met spannende combinaties (zoals drop bij het aardbeien nagerecht- erg lekker), geen overmatig gebruik van knoflook, sommige smaakten naar meer, maar was goed dat het niet meer was! Een heel mooie avond met heel vriendelijke bediening. Fijn dat er ook een ruime keuze is aan non-alcohol drankjes. Aan te bevelen: de Griekse icetea.
Benno M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk gegeten, geweldige kok, uitstekende gastvrouwen
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Goede sfeer, gerechten een plaatje om naar te kijken en de smaak verrukkelijk"
Sommelier met goede uitleg over de m.n. Griekse wijnen.
Ik beveel Elea van harte aan!
H D O.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Goede keuken en service.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag genoten van een 4 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement.
Het eten was top! Begonnen met twee amususes menu bestond o.a. buikspek en zwaardvis.
De smaken waren top met griekse invloeden.
Bediening was vriendelijk en attent.
Het hele plaatje klopte gewoon.
Wij komen zeker terug.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt fantastisch gegeten. We kozen een 4 gangen verrassingsmenu. Alles zag er prachtig uit en alles smaakte heerlijk. Vriendelijke bediening en het restaurant ligt tegenover de oude kerk in rijswijk. Een historische plek. Echt een aanrader.
Angelo C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
erg lekker leuk en gezellig!!! Top restaurant. Personeel was ook erg vriendelijk goede sfeer lekker eten alles klopte..........
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Takis (bekend van o.a. Mazie) heeft nu samen met Bibi zijn eigen plek. Dit was een hernieuwde kennismaking en die beviel. Meer dan anders gaat Takis terug naar zijn Griekse roots. Veel mediterane en griekse invloeden. Het pand is echt prachtig met uitzicht op een mooi uitgelichte kerk. Een jong team dat veel energie en passie uitstraalt, leuk om te zien. Koningsvis erg lekker. Zeeduivel met diverse wortelbereidingen was heerlijk. Dessert was een ode aan Griekenland met o.a. een heerlijk walnoottaartje. Hele fijne avond hier gehad, een aanrader.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wij kennen Takis van Mazie, dus aan zijn kookkunsten twijfelden we absoluut niet. Eten regelmatig in Michelinsterren restaurants waar we niet altijd deze creativiteit en smaakexplosies proeven zoals we die al tweemaal bij Elea geproefd hebben. Opmaak, mooi servies, tafelbereidingen, kleur, structuur, de griekse invloeden en de verrassende combinaties en ingredienten: alles klopt. Als Michelin dit proeft breekt echt mijn klomp als ze dit niet met een ster bekronen. Prachtig pand op een goede locatie. Enige minpunt is inrichting, vinden we niet chique genoeg zodat het aansluit bij het niveau van de gerechten. Doe net iets meer met de tafels, stoelen en wanddecoratie en je hengelt die ster met gemak binnen. Beetje Santorini achtige uitstraling is wellicht een idee?
Conny W.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Net als de andere recensies kan ik alleen maar enthousiast zijn over Elea. Heerlijke creatieve gerechten/smaken met een Griekse twist. Dit is te danken aan chefkok eigenaar Takis, die voorheen bij Mazie in Den Haag ook een zeer goede naam had. Het 5-gangen verrassingsmenu inclusief alle drank wordt 'compleet verzorgd' genoemd. De benaming klopt helemaal, we werden compleet verzorgd, ook door de vriendelijke, deskundige bediening. We wensen Elea heel veel succes verder !!
Laura C.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Verrassende gerechten, mooi opgemaakt, uitstekende bijpassende wijnen, vriendelijke bediening. Het zou helemaal geweldig zijn als de akoestiek wat beter zou zijn.
fijneter .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Een hartelijk ontvangst door de gastvrouw die de hele avond samen met haar collega de bediening prettig liet verlopen. Heerlijke passend wijnen welke kort maar duidelijk aan tafel werden uitgelegd. Elk gerecht van ons 5-gangen verrassingsmenu was heerlijk en goed op smaak op mooi servies. In elk gerecht zaten weer andere verfijnde smaken. De sfeer was gemoedelijk en vriendelijk. Dit restaurant is nu een paar maanden open en heeft een goede start gemaakt. De chef-kok en eigenaar Takis Panagakis heeft zijn sporen al eerder verdiend en het is fijn dat hij zijn eigen restaurant heeft geopend. Een echte aanrader in het gezellige oude centrum van Rijswijk.
samantha D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Op een zondag avond met z'n drieën gegeten bij Elea. Vriendelijke ontvangst door de gastvrouw. Leuke tafel aan het raam. Er werd meteen gevraagd of er allergieën waren, omdat we een heerlijke amuse heel mooi gepresenteerd kregen. We hebben een 4 gangen verrassings-menu genomen. Wij kregen een verrassings-menu met gerechten van de kaart. Hier bij hadden we van de wijnkaart 2 witte wijnen gekozen met beide de assyrtiko druif. Griekse wijn. Heerlijk! Alle gerechten hadden een Grieks tintje. Alle gerechten waren een plaatje en smaakvol. Bij het hoofdgerecht nog een mooi glas Griekse rode wijn gekregen.. Extra een kaasplankje genomen met 5 heerlijke kazen. Bij de koffie fantastische friandises. De chef kwam ook langs de tafel om te vragen hoe onze avond was. Wij hebben genoten!
sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance.Ik had gedacht nog honger te hebben na de kleine (heerlijke) hapjes maar dat bleek niet zo te zijn.Een goed en voldaan gevoel hebben wij overgehouden.Ook ons hondje mocht mee.
Lg G.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Bijzondere gerechten van Masterchef kwaliteit en perfecte bediening. Absoluut een aanrader!
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
heerlijk gegeten en daar gaat het om niet waar? Met 4 personen voor 2 x klein gerechtje gekozen en water met 2 glazen wijn...
prijs 170 euro...
of ben ik te krenterig?
keurige service, wel even geduld hebben