Elea

Herenstraat 83-85 2282 BS Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Elea

Chef kok en eigenaar van restaurant Elea, Takis Panagakis heeft een unieke kookstijl die je kunt omschrijven als modern, Frans/Internationaal met Griekse elementen. Takis Panagakis is geboren en getogen in Griekenland en zijn roots zal op een subtiele manier terug te vinden zijn in de gerechten, wijnen en entourage. Samen met Bibi Kuyp en het team van restaurant Elea zal Takis Panagakis zijn gasten verrassen en een onvergetelijke avond bezorgen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Elea

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 18.00 - 22.00

Kerst:
Dinsdag 25 december en woensdag 26 december is restaurant Elea geopend.

Uitmuntend
9,7
9,3

Jouw recensie over het restaurant Elea

Petra N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten, zeer verrassend en goede bediening.
Echt een aanrader!!
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Fantastisch gegeten en gedronken. Alles klopt. Tof dat de eigenaar/kok aan het eind van de avond nog een persoonlijk rondje maakt. Bediening ook dik in orde.
Enige minpuntje; op een drukke zaterdagavond heerst er een rumoerigheid die je eerder in een eetcafé verwacht dan in een restaurant van dit kaliber. Dit deed voor ons wel een klein beetje afbreuk aan de "beleving" van een speciaal avondje uit.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Het eren was goed en lekker. De porties waren echt te klein voor hetgeen je betaald.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We zijn heerlijk verwend door chef-kok Takis. Wat een mooie en lekkere gerechten. We hebben gekozen voor het 8-gangenmenu en iedere gang was een feestje. Een absolute aanrader!
D B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten met een toegankelijke smaak.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
We hebben met verwondering en bewondering van alle bijzondere en prachtig opgemaakte gerechten geproefd en genoten. Van begin tot eind een feestje met veel verrassingen! Moderne ambiance en kundige bediening. Wat wil je nog meer?
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Heel bijzonder hoe aan de gerechten op een subtiele manier een Grieks karakter wordt meegegeven; door het gebruik van kruiden, door de wijze waarop het wordt opgediend, door de wijze van bereiding; heel knap!! Ook bij de bijpassende wijnen worden - voor ons - best bijzondere, maar heerlijke keuzes gemaakt. Heerlijk gegeten.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Heerlijke gerechten, die met veel aandacht en fantasie zijn samengesteld. Haute cuisine! Mooi dat na een prettige avond tafelen de chef zelf een rondje maakt om met de gasten te spreken over hun ervaringen. Prettige locatie, origineel serviesgoed en bestek, aangename atmosfeer. Een aanrader voor zowel zakelijke als privé gelegenheden.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Hier klopt het gewoon, heerlijk eten mooi opgediend, prima uitleg , top restaurant
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
We hebben wederom in een heerlijk prettig ingericht restaurant gezeten. En wat een prachtig verrassingsmenu. Super lekker. Heerlijke smaakcombinaties. We hebben genoten
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Naar aanleiding van veel uitstekende recensies ook Elea bezocht. Ontvangst was spontaan. Erg genoten van de gerechten. Bediening heeft echter geen echte aandacht voor de klant. Na elke gang wordt gevraagd of er wel afgeruimd kan worden, maar slechts 2 keer wordt er gevraagd of het gesmaakt heeft.
Als je geen wijnarrangement besteld hebt dan mag/moet je zelf je wijn inschenken. Rekening 2x 5-gangen menu incl fles wijn € 180,=. Heb het idee dat men een restaurant wil in het hogere segment wil neerzetten, qua keuken zal dit zeker gaan lukken. Bediening is schiet wat ons betreft ruim tekort. Jammer hadden meer van verwacht. Totaal beleving is hierdoor niet echt positief. Nogmaals: jammer!
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Wat een fantastisch restaurant en wat een bijzondere combinaties. Dat vleugje mediterraans oftewel Grieks maakt dit restaurant echt onderscheidend. 5-gangen was meer dan voldoende met amuses, pre dessert en uitgebreide friandises. We hadden het all-in arrangement met heerlijke bijpassende wijnen, bijzonder ook een Nederlandse wijn. Het meeste aparte vond ik de zoete tzatziki met een knoflook teen van witte chocola.
We werden super leuk ontvangen en ik werd direct gefeliciteerd met mijn verjaardag. Het personeel was zeer goed op elkaar ingespeeld en alles volgde elkaar perfect op aan tafel.
Aankleding van het restaurant is wat simpel, daarentegen is de aankleding op tafel en het servies en bestek enzo weer wel heel mooi.
We gaan hier zeker nog een keer terug, wellicht met de kerst met vriendengroep.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Ons eerste bezoek aan Elea is een onvergetelijke ervaring geworden. Alles klopt aan dit restaurant: Persoonlijke aandacht, goede bediening, bijzonder lekker eten met mooie wijnen, prachtige presentatie. Een echte aanrader met sterren potentieel.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
We hebben genoten van een heerlijk verrassingsmenu met bijbehorend wijnarrangement. Voor ons een zeer geslaagde avond.
Marlous J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Altijd een feest om bij Elea te eten! Mooie gerechten met bijpassende wijnen! Vriendelijke gezellige service! Dit is een van onze favorieten en we komen dan ook regelmatig terug!
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Drie-gangen volledig verzorgd was heerlijk en mooi uitgebreid. Genoten van mooie smaakcombinaties en karakteristieke ingrediënten. Eten was fantastisch lekker! Bediening was goed en attent.
Als enige mogelijke verbeterpunten, verlichting vonden we aan de donkere kant en viel op dat er paar tafels zijn waar relatief veel langs gelopen wordt (keuken & toilet).
Mooie zaak op een mooie plek in het sfeervolle oude centrum van Rijswijk.

Grote aanrader!!
Hieke C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Wat een passie voor eten en wijn!!
M.R. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Heerlijke avond gehad bij dit gastronomische restaurant, waar de Griekse roots vd chef herkenbaar zijn in de gerechten. In dit segment is het een goed restaurant, en er is ruimte om te groeien. We hebben het 6-gangenverrassingsmenu genoten en zijn ook echt verrast in smaakcombinaties. Sommigen vonden wij echt bijzonder, anderen kan de balans nog verder verbeteren (bijv de smaak vd paling kwam erg op de achtergrond door de andere elementen). All in all fijne avond gehad, we gaan zeker nog een keer terug!
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Gewoon.......heeerlijk! 5 gangen diner met half wijn arangement is aan te bevelen.De chef-kok komt nog een leuk praatje houden na zijn werk.