Elea

Herenstraat 83-85 2282 BS Rijswijk Nederland Kaart

Over het restaurant Elea

Chef kok en eigenaar van restaurant Elea, Takis Panagakis heeft een unieke kookstijl die je kunt omschrijven als modern, Frans/Internationaal met Griekse elementen. Takis Panagakis is geboren en getogen in Griekenland en zijn roots zal op een subtiele manier terug te vinden zijn in de gerechten, wijnen en entourage. Samen met Bibi Kuyp en het team van restaurant Elea zal Takis Panagakis zijn gasten verrassen en een onvergetelijke avond bezorgen.

Glas champagne

9,7
9,3
Thera L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten en gaan zeker nog eens terug
Ada L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Smaakvolle gerechten, goede combinatie met wijn, kortom voor herhaling vatbaar!
John V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijke gerechten met een Griekse twist! De balans van de gerechten zijn uitstekkend, de combinatie met de wijnen zijn goed al had ik mijn twijfels over de wijn bij het haantje. De bediening was correct en vriendelijk en de wijnen en gerechten werden netjes uitgelegd. Al met al een heerlijke avond en voor herhaling vatbaar! Yássas Takis & Bibi en jullie team????
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Top gegeten. Heerlijke kleine gerechten met zeer verrassende ingedienten.
We hebben buiten gezeten omdat het lekker weer was, en dat was prima want binnen vond ik het niet erg gezellig eruit zien.
Komen vast nog een keer terug.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Ze weten wat gastvrijheid is. Juiste aandacht en inhoud als de gerechten worden geserveerd. Weten wat je wilt als klant. Top!
annet61 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Erg vriendelijke en leuke bediening die prachtige gerechten met hier en daar een Griekse twist serveert. De zaak is eenvoudig, maar stijlvol ingericht en ademt een prettige sfeer.
Mariët W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
We hebben hèerlijk gegeten, 5 gangen verassingsmenu met alles erop en eraan. Attente bediening en omdat het toevallig niet zo druk was kregen we veel eztra informatie over de oog- en tongstrelende gerechten. Heerlijke bijpassende wijnen. Zeker een asnrafer voor speciale gelegenheden.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Prima eten met een gezellige bediening. Porties niet vreselijk groot, maar mooie kwaliteit en een fantastische smaakbeleving. Het restaurant is wel wat rumoerig en wat extra wandbekleding zou het verbeteren qua geluid. Het was de eerste maar, zeer waarschijnlijk, niet de laatste keer dat we hier komen
Manting C.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Top gegeten! Mooie zaak, misschien iets gehorig. Bediening vriendelijk en correct. Wij hadden het 6 gangen compleet verzorgd menu met als extra 7de gang de kaas. Geen moment spijt gehad! Goede wijnen en zeker voor herhaling vatbaar!
John S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Erg gehorige ruimte door laag plafond en geen geluiddempend materialen. Veel jong zeer onervaren (wel vriendelijk) personeel die erg weinig wisten over de gerechten en wijnen. Gerechten misten over algemeen helaas
smaak en waren vrij vlak.
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk eten, niet duur, zeer vriendelijke bediening. Aanrader!
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk verassend eten. Ben er al drie keer geweest, 3 keer anders, 3 keer erg lekker. Ga vooral voor het verassingsmenu en laat je verassen door de chef!
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten bij Elea. We gingen voor het 4 gangen menu compleet. De bediening en sommelier zijn erg vriendelijk en kundig. Na een paar leuke amuses begonnen we met 2 gerechtjes met makreel: griekse salade en ceviche. De ceviche had veel schuim. De griekse salade was heerlijk. Tussengerechtje was een mini stukje kreeft met griekse pasta en schuim. Heel mooi van smaak maar wel echt een mini stukje kreeft, zelfs voor een tussengerecht. Als hoofdgerecht een mals stukje kip met mais jasje in een saus van tomaten, erg lekker. Als desert een zeer uitgebreid en gevarieerd kaasplankje, heerlijk! Alle begeleidende wijnen waren van hoge kwaliteit. Ik vond het helaas weer iets te lang duren: ruim 4 uur. Het werd best warm en de pauzes tussen de gangen en de koffie waren iets te lang. Op de rekeningen zagen we dat er 2 keer 12 euro apart was aangeslagen wat ik best apart vond voor een compleet menu. We komen hier zeker vaker terug!
hoostdijk .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Uitstekende gerechten. Mooi gebalanceerd in smaak. Wij hadden 5-gangenmenu. Veel verrassende amuses en leuke bediening die goede toelichting gaf bij de gerechten.
Akoustiek is matig. Gesprekken vieren is lastig, maar toch ook weer heel gezellig. Hoofden vlak bij elkaar!!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Chef Takis is een kunstenaar. De samenstelling van de verschillende gangen en de smaaksensatie was helemaal top! Ook de enthousiaste bediening door Bibi heeft bijgedragen aan een beleving die verder ging dan gewoon uit eten gaan.
Anna G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Nauwelijks nog iets toe te voegen aan alle eerder geplaatste, lovende woorden. Vanavond troffen we een equipe die ondanks onverwachte onderbezetting, met elkaar de gasten een heerlijke avond bezorgden. Knap staaltje teamwork. Zonder uitzondering een stralende, bevlogen crew met liefde voor 't vak. En dát proefden we!
Cecilia E.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Super gegeten, originele en zeer lekkere gerechten gecombineerd met goede wijn! Inrichting gehorig.
De tafel van Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Mooi modern mediterraans ingericht restaurant. Fantastische gerechten waarin een mooie balans zat tussen een hint naar de roots van de kok gecombineerd met seizoensproducten. Weer een prachtige en speelse opmaak zoals wij van de kok kennen uit restaurant Mazie. Mooie en zeer smaakvolle wijnen waarvan we er 1 zelfs na afloop hebben gekocht om de smaak te kunnen delen met gezelschap waar we later die avond naartoe gingen. Het was een avondje uit om iets te vieren, en we hebben zeer zeker genoten van het heerlijke eten, de mooie wijnen en de uitstekende bediening. Wij komen hier graag nog vaker terug!
sanne S.
Fijn modern mediterraans ingericht restaurant. Niet teveel tafels en tierelantijnen. Enige tip is wellicht iets onder de tafels doen voor de akoestiek voor wanneer het restaurant helemaal vol zit. Ik zat in een hoekje en kon mijn eigen partner op een gegeven moment niet zo goed verstaan toen iedereen enthousiast aan het genieten was.
Adam W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Met mijn vrouw bij Elea gegeten afgaand op goede reviews en het feit dat het een hotspot in Rijswijk is - waar wij wonen. Onze verwachtingen werden ruim overtroffen door een bezielde keuken-brigade en een strak georganiseerde bediening. En dan hebben we het nog niet eens over het eten zelf. Wij namen het vier-gangen menu all-in. Voor €85 p.p. werden we culinair in de watten gelegd. Drie amuses totaal - die allen aandeden als een gang, een prachtig voorgerecht en - een waanzinnig lekker stukje short-rib als warm voorgerecht, een perfect hoofdgerecht en een uitzinnig lekker dessert. De bijpassende wijnen waren afdoende maar dit kan beter - de wijn staat nog niet in verhouding tot de kunstwerken/smaken die de keuken onder leiding van een jonge Griekse chef/eigenaar op tafel zet. Nogmaals - het eten is bijzonder lekker (en ik ben wel wat gewend). Ze zoeken een sommelier en dat snap ik - zie hierboven - ik denk dat het restaurant dan nog een grote stap hoger neemt als ze de juiste man/vrouw vinden. Bravo Elea! - ik heb de chef na afloop gesproken en hem gefeliciteerd. Het is zijn eerste restaurant en de bezieling van de keuken-brigade is groot. Hij heeft hiervoor zes jaar in Den Haag gewerkt. De Griekse invloeden in de moderne keuken zijn precies goed/mooi en ik denk dat dit restaurant op groot success afstormt. Enige minpunt is de akoestiek in het gebouw waardoor ik het af en toe lastig vond om de bediening te kunnen verstaan bij de uitleg over de gerechten; maar dit is bekend en ze zoeken al een oplossing hiervoor. Ze zijn pas zes maanden bezig op deze locatie. Wat mij betreft een absolute aanrader, ik had het in ieder geval niet willen missen.
Maayke M.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Wat een culinaire belevenis! Prachtige gerechtjes, hele mooie smaken, heeerlijk gegeten. Echt een verrassing. En een hele mooie omgeving en mooi uitzicht. De chef kwam nog aan de tafel, heel persoonlijk. Hij bereidt momenteel de zomerkaart voor, mmmm. Een gouden restaurant in 'ons!' oud Rijswijk!