Elders

Burgemeester van Stamplein 210 2132 BH Hoofddorp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Elders

Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Restaurant Elders is het enige restaurant die de crisis van sluitingen aan het Burgemeester van Stamplein heeft overleefd, zij zitten daar vanaf het begin Dit zal te maken hebben met de gezellige inrichting, de kaart (die overigens al lange tijd niet gewijzigd is) en de kwaliteit. Het is er over het algemeen gezellig druk. De kaart geeft voor ieder wat wils en de gerechten zijn kwalitatief constant maar kunnen behoorlijk verschillen qua hoeveelheid. Wij eten hier regelmatig als we niet al te veel tijd hebben maar wel even lekker willen eten. De prijzen zijn redelijk en de bediening doet zijn best en wil het ook graag goed doen.
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gegeten met een groep van vijf mensen. Iedereen was meer dan tevreden. Het eten was uitstekend. Er is veel keuze aan bier op de kaart. Het restaurant zat [terecht] vol op zaterdagavond.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Prima gegeten voor een nette prijs. Je weet dat je hier tevreden weg gaat. Ook met een voedsel allergie is het geen probleem om hier te eten. Alleen het "bedje van groenten" waar het vlees op ligt is elke keer weer een teleurstelling. Smakeloos en te ver gegaard (net voor het serveren weer even opgewarmt?).

Verder is wat jammer aan dit restaurant dat de kaart al jaren het zelfde is. Het zou wel eens leuk zijn om hier wat anders te eten. Volgens mij moeten ze dat hier best aankunnen gezien de kwaliteit van de rest van het eten hier.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Was hier ooit gaan lunchen met collegae, dit was goed bevallen en ben daar toen ook gaan eten met mijn man en nu met mijn vriendinnen. Het was weer heerlijk, dat vonden mijn vriendinnen ook. Ik ben een grote eter dus is het niet zo erg als de porties groot uitvallen.
Personeel is ook heel erg vriendelijk. Wat ik echt super van ze vindt is dat wanneer je om een glas water vraagt dit ook gewoon krijgt zonder te betalen en wat nog veel leuker is, is dat ik alleen theewater drink (dus zonder theezakje) en daarom hoefde ik niet alle 'thee' te betalen die ik had gedronken, waar zie je dat nog. We gaan snel weer bij Elders eten.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Leuk gezellig restaurant met een zeer goede en uitgebreide kaart. Ik had de saté, ik vond hem zeer lekker en mals. Daarnaast was het een fijne sfeer in het restaurant. Het ziet er allemaal netjes uit en ook het personeel was zeer vriendelijk. Kortom zeker een aanrader.
1966sk .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Carpaccio was oke, niets bijzonders, maar de ossenhaas sate was ronduit slecht. Taai, bloed op bord, overdosis satesaus. Uitgedroogde garnituur.
Aangegeven dat het niet zo lekker was, en dat is zacht uitgedrukt. Reactie bediening, oh wat jammer, wilt u een dessert........ jammer, leuk terras in de zon maar mij zien ze niet meer terug. Voor de prijzen die ze rekenen is de kwaliteit te slecht.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij Elders, prima en zeer gastvrij ontvangen, lekker broodje vooraf en als hoofdgerechten ossehaassaté met werkelijk alles erop en eraan, manlief had de tournedos met pepersaus, daarbij een fatsoenlijk bak huisgemaakte friet (niet zo'n sneu klein bakje met 3 frietjes) en lekker mayo. Wij nemen helaas nooit een toetje bij Elders omdat wij altijd al vol zitten van het hoofdgerecht. Prima bediening, leuke inrichting, we komen snel weer terug.
Eoncan .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Decor,style en ambiance is goed. Ongedwongen sfeer en vriendelijke personeel. Qua menu ruime keuze. Bestelling kwam snel op tafel. Ik vond eerlijk gezegd het vlees een beetje taai. En als bijgerecht patat of sneetjes wit brood is toch een kleine teleurstelling vergeleken met de prijs. Voor het eten zaten we op het terras wat heel erg fijn is. Drankjes werden snel bezorgd. Een minpuntje was dat het koude plateau letterlijk op was, ze hadden na 1 bezorging het niet meer of voorraad voor die dag.
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Ik vind Elders een restaurant waarvan je zegt, geen zin om te koken of heel bijzonder te eten
maar een beetje zoals thuis en er niks voor hoeven doen. Dat is m.i. Elders.
Diverse keren gegeten en altijd prima. Niet bovenmatig goed maar je komt er telkens weer terug voor die bekende maaltijd.
De ene keer wat beter dan de andere keer maar de vriendelijkheid van het personeel is top en het is prettig vertoeven in een restaurant met een aankleding die............ook gewoon is.
Op alle fronten springt er niks uit, zowel negatief al positief maar kom je er steeds terug.
Gewoon prima!
Maggie15 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Ik eet vaker bij elders, zowel lunch als diner. De bediening is altijd even vriendelijk en komen vaak een praatje maken. Leuk als je vaker ergens komt en ook herkend wordt.

Het eten is erg goed, een goede prijs/kwaliteit verhouding. De salades zijn goed gevuld. De voorgerechten zijn wat aan de grote kant, maar dit liever dan te weinig. Het mandje brood vooraf is echt een aanrader, de dip die hier bij komt is echt goddelijk! Ruime keuze aan gerechten, als hoofdgerechten zelf eigenlijk alleen maar vlees gegeten, dit was altijd mals.

Het restaurant is een tijdje geleden deels opnieuw ingericht en ik vind het erg sfeervol. Je kan lekker buiten op het terras zitten of buiten achter het overdekte scherm waar ook terraswarmers staan.

Al met al een sfeervol en gezellig restaurant, waar je goed terecht kan voor een lekkere lunch of diner.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Al verschillende keren met een gemengd gevoel bij Elders naar buiten gelopen. Vorige week zondag dit restaurant nog een (laatste) kans gegeven.

Als voorgerecht bestelden we tortelloni met spinazie en ricotta, saus van zongedroogde tomaten en parmezaanse kaas en kaaskroketjes geserveerd met mosterdmayonaise. De kaaskroketjes vielen een beetje weg in het volume van de tortelloni en dat maakte in combinatie met de opmaak dat die er een beetje 'lullig' uit zagen. De saus en de rucolasla overheerste bij de tortelloni, waardoor er geen spinazie/ricotta smaak te bekennen was. Aan kaaskroketjes kan weinig mis gaan. Vervolgens hebben we enorm lang zitten wachten voor ze onze lege borden af gingen ruimen, helaas.

Voor het hoofdgerecht hebben we gekozen voor biefstuk in jus geserveerd met brood, gebakken ui en champignons en de kalfsentrecote van de grill met gorgonzola saus. De smaak van de biefstuk viel volledig weg door de sterke jus, maar de kalsentrecote smaakte prima!

Dit was de laatste kans die we hebben gegeven aan Elders, want de bediening was niet erg vlot (wel aardig!), de inrichting en het decor zijn donker en geven ons geen gezellig gevoel en het eten is niet van dusdanige kwaliteit dat het de vorige twee minpunten weg veegt.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Vriendelijke mensen en bediening bij Elders. Maar decor en eten is nou niet echt om over naar Iens te schrijven. Wat bruin en donker aandoende eetgelegenheid. Open keuken waar de immer vriendelijke chef kok continue de zaal in de gaten houdt. Ik sloeg het voorgerecht over, gehoord hebbende over de grote porties die geserveerd zouden worden. Dat bleek zo te zijn. Mijn partner had een bord vol blokken meloen en dito hoeveelheid Parma (?) ham. Een stevige hap. Het smaakte goed volgens mijn partner. Hoofdgerechten, de partner koos tonijn. Ik zelf nam de kalfslever met spek en uitjes. De tonijn was mooi gebakken, maar ook hier was het bord weer overdadig vol. De kalfslever was uitstekend, mooi rozé van binnen, maar het was heel jammer dat hij dreef in een berg spek, uien en boontjes. Dat alles in een vette plas boter/olie? Jammer, dat had allemaal wat subtieler gekund. Bijlage gebakken aardappelen en frites. Weinig fantasievol. De prijzen zijn redelijk gepeperd. De prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Maar goed, het zat redelijk vol. Oftewel er is een publiek voor Elders.
Debora J.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Gewoon een gezellig eetcafé/restaurant, wel wat druk en gehorig. De voorgerechten zijn aan de grote kant dus als je een kleine eter bent kies wat kleins of deel met iemand. Wij hebben het vleeswarenplankje gedeeld en dat was best flink. Als hoofdgerecht een rib eye van 300 gram, heerlijk gegrilld met wat knapperige boontjes/peultjes erbij en heerlijke friet. Een 'Ladies' size steak op de kaart zou wel een aanvulling zijn. Ze hebben verschillende aparte biertjes op de tap en op fles. Personeel vriendelijk en niet opdringerig voor als je even wilt wachten. Ook het contact met reserveren verliep heel gemoedelijk.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Eigenlijk onverwachts in dit restaurant terecht gekomen voor een lunch. Al vaak langs gelopen, maar op een of andere manier trok het mij nooit aan.
Binnengekomen eigenlijk aangenaam verrast. De inrichting is erg sfeervol en het ziet er allemaal goed verzorgt uit. Ook was het nog mogelijk om buiten te zitten onder de terrasverwarming. Het hele restaurant zat bijna vol voor de lunch.
Een lekkere maaltijd salade gegeten met ossenhaas puntjes. Heerlijk mals vlees. Mijn tafelgenoten had een sandwich van verschillende soorten vis. Deze was ook erg lekker. Een beetje dun maar wel redelijk wijntje erbij.
Bediening komt regelmatig langs en is vriendelijk.
Ik kom zeker nog een keer terug voor een diner.
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Mijn vrouwelijke collega's en ik gingen hier eten omdat het ladiesnight was en omdat ik voor een paar maanden in Praag zou werken en dit ook als een soort afscheid zou zijn.

Er was een prachtige ronde hoektafel met bank voor ons gereserveerd. De drankjes werden opgenomen en in de tussentijd namen we de gerechten door. Ik moet zeggen dat het erg moeilijk was om een keuze te maken vanwege het ruime aanbod met allemaal interessante gerechten.
Ik zal dan ook de gerechten beschrijven die ik alleen gegeten heb want anders wordt dit een heel boekwerk.

Mijn voorgerecht bestond uit de kaaskroketjes en die waren zalig, ook heb ik de geroerbakte kip op oosterse wijze mogen proeven alsmede de gesmolten geitenkaas op suikerbrood! Het smaakte allemaal verrukkelijk, geitenkaas op suikerbrood! Wat een uitvinding, erg creatief vonden wij!

Mijn hoofdgerecht was de visplateau, toast met allerlei soorten gerookte vis. Dit kwam samen met een salade en patat voor de hele tafel. Ik keek mijn ogen uit naar de gerechten van mijn collega's. Alles was super opgemaakt en zag er aantrekkelijk uit, mijn collega;s waren allemaal vol lof over de creativiteit, de kwaliteit en de opmaak van de gerechten.

Als toetje nam 1 van mijn collega's het chocolade cakeje met de chocolade lava van binnen en ik was blij dat mijn favoriet "crème brûlée" op de lijst stond, de rest van de dames gingen voor een warm drankje ipv een toetje. De crème brûlée was een flinke portie met een bolletje ijs en een toef slagroom. Heerlijk! Ook mijn collega was in de wolken met haar chocolade-cake toetje,

Al met al was het een geslaagde avond. Het personeel was erg vriendelijk en kwamen met suggesties voor de wijn en het eten. Tussen de eerste en de tweede gang werd ik verrast met een mand vol cadeaus van mijn collega's en de gastvrouw toonde interesse in de gelegenheid. Pas na het uitpakken van de cadeaus werden de hoofdgerechten gebracht, erg gastvriendelijk.
Ik kom hier zeker weten terug want de tonijn in sojasaus met sesam spookt al sinds het weekend door mijn hoofd.
Nora R.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
De dames (ja, echt alleen dames die avond ;-) zijn zeer bekwaam in het je welkom laten voelen; heel plezierig. Het plein waaraan het restaurant ligt is een ietwat desolaat, maar de sfeer binnen is zeer gemoedelijk en knus. Een prima kaart, een beetje aan de prijs, maar daar kwam onze kortingskaart dus goed van pas. De beide vleesgerechten, varkenshaassaté en ribeye, waren lekker mals en prima bereid. Een eerlijke keuken maar geen hoogvlieger, de bediening echter maakt de zaak!
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Prima resetaurant om even wat te gaan eten. redelijk klassieke gerechten van goede kwaliteit. Vlotte en vriendelijke bediening, ongedwongen sfeer. Goede keuze aan bieren.