El Verano

Herenstraat 8 1406 PE Bussum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant El Verano

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Proever94 L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Super top alweer!! Erg tevreden over de service en dat na zoveel keren daar eten, het blijft er erg sfeervol en gezellig bediening goed gastgericht en er wordt goed rekening gehouden met wat je graag wil. Top, we blijven weer terug komen.
Janneke W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Zojuist weggelopen bij dit restaurant, en dat heb ik nog nooit gedaan. We hadden gereserveerd voor 11 personen incl 5 kinderen. Eerste punt, ondanks de gestelde wijn, appelsap etc mochten we geen kraanwater bestellen. Vervolgens bleek een pizza 3 kwartier te duren. De druppel was het feit toen ik over mijn pinda allergie vertelde ik slechts kiezen uit 3 gerechten van de kaart, met daarbij de mededeling dat ik dit bij reservering had moeten aangeven. Wij komen hier nooit meer terug, en dat terwijl het 20 jaar geleden een van mijn favoriete restaurants in Bussum was. Ze zijn volledig stil blijven staan helaas.

Ps we hebben de vriendelijke serveerster alsnog een fooi gegeven.
JanineDV .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Opglelet!!!!! Naast gewoon eerlijk, lekker eten voor een zeer schappelijke prijs is het personeel van El Verano écht onderscheidend te noemen!!! Waar maak je het nog mee dat je een restaurant belt met een bijzondere vraag in verband met een bijzondere situatie en waar je direct het gevoel krijgt "Hé er wordt niet alleen geluisterd...(wat al heel fijn is tegenwoordig!), maar er wordt ook nog meegedacht en bijzonder attent en klantvriendelijk gereageerd?"
Nou bij dit lieve charmante restaurantje in Bussum dus wel! Kanjers, dank jullie wel namens opa, mama en kleindochter! Een gebaar om nooit te vergeten en we zoeken jullie snel weer op!
Jordi_S .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Een goed restaurant om betaalbaar (17,50) en goed te eten.
De gerechten zijn van goede kwaliteit. Met name de spareribs zijn aan te bevelen.
Decor is wat simpel en de bediening kan soms iets vlotter
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Prima restaurant om voor weinig geld even lekker te eten.
Mediteraans georiënteerd, maar ook bv spare ribs staan op het menu.
Altijd vriendelijk personeel en een zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Kortom, verwacht geen culinaire hoogstandjes maar zeker een aanrader om eens binnen te stappen.
En het is ook mogelijk eten thuis te laten bezorgen vanuit een ander filiaal.
Lindaeten V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Het was al weer een tijdje geleden dat ik hier gegeten had, de vorige keer zijn we namelijk weggegaan omdat er na een half uur nog niemand bij ons tafeltje was geweest om een kaart e/o drankje aan te beiden. Maar de recensies zijn de laatste tijd positief dus het proberen waard. Zeer opvallend was dat de zaak zo goed als vol zat! Een goed teken. De start was wat vreemd, ik had ruim van te voren gereserveerd echter moesten wij eerst plaatsnemen aan het ieniemienie tafeltje in het midden vd zaak en werd ons beloofd dat wij snel naar een betere plek mochten verhuizen waar een echtpaar bijna uitgegeten was. De twijfel sloeg weer even toe aangezien er dit keer ook minstens een kwartier voorbij ging voordat er gevraagd werd wat wij wilden drinken, en dat terwijl de bediening toch elke keer bij het langslopen bijna over ons struikelde zo zaten wij in de loop. Eenmaal op de betere plek verliep de bediening goed. Ons eten was lekker en de wachttijden tussen de gangen waren ook prima, dat liep dus ondanks de drukte gesmeerd. De garnalencocktail was lekker fris, de lamshaasjes lekker zacht, de nagerechten ( limoentaart en tarte tatin) smakelijk. De prijs kwaliteitsverhouding is dik in orde. Al met al , na een wat twijfelachtige start.. toch aangenaam verrast. Het personeel neemt zijn taak serieus maar er is wel ruimte voor een glimlach en een grapje. Het is een gezellige plek met lekker eten voor een zeer leuk bedrag. Echter 1 tip; haal het tafeltje voor twee in het midden vd zaak weg! Het is voor het personeel onhandig en voor de gasten onrustig en veel te propperig.
MartR .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Keurige en vriendelijke vrouwelijke bediening. Dranken werden vlot gebracht. Tafeltjes staan wat op elkaar. Aankleding niet bijzonder. Soep was redelijk. Het lam en de spies voortreffelijk. Toetje met ijs goed. Ondanks de drukte kwamen de gerechten op gezette tijden door en werden wij niet vergeten bij de refill van onze glazen. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend te noemen. Resumerend: goed gegeten in prettige sfeer, zonder aanslag voor de beurs.
Proever94 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Hier vorige maand gegeten, en dit keer veel beter dan de vorige keer! Bediening heel erg opgeschoten met de vakkennis en erg gastvrij, ik heb heerlijk genoten van de 3 gangen menu en werd mooi gepresenteerd op het bord. Heb lekker lang kunnen natafelen en werd niet te vaak gestoord. Een echte aanrader! Tot snel
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Geboekt voor een concert in 't Spant en dus wat weinig tijd. 'n Telefonische reservering gemaakt bij El Verano en ik krijg de eigenaar zelf aan de lijn die me aangeeft dat hij er voor kan zorgen dat we op tijd bij ons concert zijn.
Het is al behoorlijk vol als we even na zessen arriveren. Boven is er een keurig tafeltje voor ons gereserveerd en de eigenaar heeft het personeel keurig geïnstrueerd dat er wat 'tempo' gemaakt moet worden. En dus wordt ook het dessert al van tevoren opgenomen.
De bediening is jong en vriendelijk, de inrichting apart en gezellig. parkeren kan je op enkele minuten lopen voor een habbekrats in de parkeergarage naast Scapino.
Het stoofpotje waar mijn vrouw haar oog op had laten vallen blijkt om even na zessen al niet meer leverbaar en dus kiest ze als alternatief de hertenbiefstuk. Genietend van de voortreffelijke rode huis wijn (Chili, Cabernet Sauvingon) kies ik voor de varkenshaas met brie, spek en rode bessensaus. Vooraf heeft mijn vrouw een spannende salade in bladerdeeg, ik kies voor de gebakken paddenstoelen in bladerdeeg. Beide voortreffelijk. Ook de hoofdgerechten zijn prima. De varkenshaas had ietsje minder 'done' gemogen wat mij betreft, maar is verder prima!
Na het al even perfecte toetje (Verlegen flensje: zaaaalig!) met bonnetje naar beneden om af te rekenen. Helaas gaat het dan even fout: ik let niet goed op en het bedrag is niet van dien aard dat ik er van schrik, maar eenmaal in het theater ontdekken we dat het stoofpotje niet van de rekening is gehaald. Maar, geen probleem! Na theater en zelfs sluiting van El Verano nog even langs gegaan en keurig het teveel betaalde geretourneerd gekregen! Het was weer een prima culinaire belevenis en qua prijs-kwaliteit zijn er maar weinig restaurants die hier aan kunnen tippen!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Op 19 febr 2016 met vrienden gegeten in dit restaurant. Bij aankomst bleek dat de gevraagde tafel niet was gereserveerd, wij konden wel plaats nemen aan een andere tafel die helaas recht tegenover de entreedeur lag: de hele avond bij deur open en dicht wind en kou, ook was het in de ruimte sowieso koud. Om over de service door te gaan: op zich vriendelijk maar hèt euvel van teveel verschillende mensen wreekt zich, zelfs zo dat één jongedame ons vertelde wat de ander had moeten doen, en dàt kan niet!
Vooraf: gamba's en die waren uitstekend gebakken, prachtig gedaan. Hoofdgerecht: snoekbaars, eveneens een mooi stukje vis ook heel erg goed bereid, de bijlagen waren groentes (goed) en een veel te grote salade (sowieso heb ik moeite met de overkill in Nederlandse restaurants aan salades, zeker in de winter), en frietjes die niet lekker waren vanwege een supermarktovenfrietsmaak en te slap.
De hoeveelheden zijn riant, daarom zagen wij af van het dessert.
Prijs kwaliteit verhouding op gebied eten is ronduit zeer goed te noemen. Op service liet men de avond flink wat steken vallen. Het decor is leuk en gezellig, maar wij verlieten het pand door en door koud.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Prima gegeten bij El Verano. Kom hier al zeker 25 jaar af en toe. Prijs/kwaliteitverhouding is gewoon dik in orde. Kwaliteit is altijd als we er komen goed en constant!
Denver M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Eten is prima, smaakt goed maat niet heel bijzonder.
Personeel niet altijd even vriendelijk of snel.

Prijs en kwaliteit verhouding is prima.

Helene0812 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Wij hebben 12/12 met 14 personen hier gegeten. Het eten, de prijs en de sfeer waren goed. De zitruimte voor 14 personen was beslist niet acceptabel. Kwamen met hoofd tegen lambrisering en er werd van twee zijkanten gerserveerd doormiddel van doorgeven. Het lokaal is dus beslist niet geschikt voor een grotere groep. Jammer dat dit niet bij boeking is doorgegeven.
Alexbussum .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Prima restaurant om betaalbaar betaalbaar en lekker te eten. De gerechten zijn van goede kwaliteit, heb er al vaker gegeten. Ook vragen ze geen opslag voor bepaalde opties van het menu, zoals bij andere restaurants. De ruimte is wel wat klein, reserveren is handig, ze zitten vaak redelijk vol. Ik kom er graag.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Om half 6 waren we binnen, de voorgerechten waren op tijd. Vervolgens moesten we anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht. Alle andere gasten moesten namelijk ook nog voorgerechten hebben. De keuken kan dit restaurant duidelijk niet aan. Je kan er beter niet heen gaan tenzij je veeel te veel tijd hebt. Het eten was eetbaar maar niet bijzonder.
Jhfr .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
als je betaalbaar lekker wilt eten, is elverano zeker een aanrader.. Heerlijk voorafje, wat een zeer groot portie is, de kalfsoester is onbeschrijfbaar lekker, de desserts waren verrukkelijk. De bediening was zo aardig, dat mijn dochter en zoon zich heerlijk op hun gemak voelde.. Ons zien ze zeker vaker daar ..
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
We hadden geen idee waar we binnenstapten. El Verano was na een lange zoektocht de eerste eetgelegenheid die zondag open was. De naam deed vermoeden dat het een Spaans (of Zuid-Amerikaans) restaurant zou zijn. Een menukaart zagen we buiten niet. Wij vinden alles lekker, dus besloten we de gok te wagen. De ontvangst was vriendelijk en we kregen een tafeltje boven toegewezen (gelukkig, want beneden is alles nogal krap bemeten). Een verband met Spanje of Zuid-Amerika konden we in het interieur niet ontdekken en zomers (Verano betekent zomer) oogde het evenmin. Tot onze verrassing bleken we terecht gekomen te zijn in een eetcafé met een drie-gangenmenu voor 17,50. De voorgerechten waren niet onsmakelijk, maar ik kan er ook geen lofzang over schrijven. Onze verwachtingen omtrent het hoofdgerecht waren daarom niet hoog. Ten onrechte, werd al snel duidelijk. De lamshaasjes verdienden een dikke 10. Botermals, goed gekruid, zalige portsaus en smakelijke pastinaakrösti erbij. Ook de spareribs scoorden hoog: heerlijk gemarineerd en zo gaar, dat ze van het bot afvielen. Alles op het bord was vers en veel was zelfgemaakt. Lekker. Helaas mag je in het 3-gangen menu geen koffie bestellen i.p.v. een nagerecht. Onbegrijpelijk, want de kostprijs van een kop koffie is vast lager dan die van een dessert. Doordat het complete menu goedkoper is dan alleen een voor- en een hoofdgerecht zullen veel mensen in de verleiding komen om dan toch maar een dessert te bestellen, ook al heb je na de royaal geportioneerde voor- en hoofdgerechten eigenlijk al genoeg gegeten. Dit werkt voedselverspilling en overgewicht in de hand. Maar goed, we deden wat er van ons verwacht werd en genoten van een verrukkelijke limoentaart (dat goedkope bolletje ijs en de slagroom uit een spuitbus mogen weggelaten worden) en een frisse amarenensorbet. Plek voor koffie was er toen niet meer. Op de sympathiek geprijsde huiswijnen viel niets aan te merken. Al met al is El Verano een aanrader voor een schappelijk geprijsd etentje met een zeer gunstige prijs/-kwaliteitsverhouding. Wij komen terug.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Lekker gegeten bij El Verano, alleen de bediening was beneden peil. Nog vóór zessen(!) gearriveerd en we kregen een plekje in het bovengedeelte toegewezen. Het duurde al even voor we de menu's aangereikt kregen, maar a la. Als we de menu's dan krijgen, wordt ons gevraagd of we een broodje vooraf willen. We hebben best trek en gaan dus gretig op dit aanbod in. Maar meer dan een half uur later nog steeds geen broodje te bekennen en de eerste glazen wijn zijn dan al leeg. We hebben gekozen voor de mini-fondue vooraf en die gerechten verwachten we inmiddels elk ogenblik, dus bestellen we de broodjes in arren moede maar weer af.
De mini-kaasfonduetjes zijn prima - een lekker voorafje, al moet je wel vlot dooreten anders stolt de kaas weer. Maar, verder helemaal niks mis mee.
Inmiddels zijn we een klein uur verder als dan eindelijk het hoofdgerecht geserveerd wordt. Pas bij het serveren wordt er gevraagd of we mayonaise (met 0,75 stevig geprijsd) bij de patat willen. Hadden ze dat bij het opnemen van de bestelling meteen gevraagd, dan had ze dat weer een gang naar de keuken - twee trappen af , twee trappen op - bespaard. De eerste patatjes gaan dan ook via de saus die mijn vrouw bij haar snoekbaars geserveerd krijgt. Snoekbaars die overigens door de bediening eerst als slibtong wordt aangemerkt. Mijn varkenshaas met spek en brie is overigens voortreffelijk, evenals de genoemde snoekbaars.
Met kaartjes voor een voorstelling in 't Spant, is kwart voor acht toch echt wel een deadline voor ons. Voor we de toetjes dan maar op de bonnefooi bestellen, vragen we nog even uitdrukkelijk of we dat gaan reden in de twintig minuten die ons nog resten. Ons lieve serveerstertje weet er kennelijk en zichtbaar geen raad mee en geeft aan dat ze het door zal geven. Als om tien over half acht nog steeds geen dessert op onze tafel is verschenen geven we de hoop op en annuleren de desserts dan maar. De rekening laat echter gewoon de drie-gangenprijs zien. Op geen enkele wijze wordt er iets van compensatie geboden. Bijna twee uur de tijd voor een driegangendiner lijkt mij toch een 'redelijke' tijdspanne, maar El Verano kreeg het daarin dus niet voor elkaar de drie gangen te serveren.
Het eten was prima, maar voor de bediening had ik een andere term in gedachten...
Snetje27 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Gisteren hier gegeten, leuke tent, zat lekker vol. Je kunt er 3 gangen kiezen voor 17,50.
Jammer dat er maar 1 vegetarisch hoofdgerecht was maar deze was zeker erg smaakvol!
Als voorgerecht had ik vegetarische bonbons, een leuk en lekker gerecht. Desserts (chocolade taartje en limoen taartje) waren ook erg goed.
Bediening moest even op gang komen maar nadat we aan het voorgerecht begonnen liep het lekker door. Voor dit bedrag vond ik de gerechten meer dan top. Ook de prijzen van de drankjes zijn er schappelijk.
M S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Nu 2x hier gegeten: eerste keer was ik erg tevreden. Leuke menu kaart voor een zeer redelijke prijs. Tweede keer buiten gegeten: nu duurde het erg lang, je wordt buiten gewoon vergeten. Verder vele rokers die naast je tafel paffen. Eten wel weer in orde gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Wel jammer dat je geen gratis karafje kraanwater kan krijgen (naast de gewoon voor iedereen bestelde drankjes)