El Toro

Groot Schavernek 3 8911 BW Leeuwarden Nederland Kaart
31-582152029

Over het restaurant El Toro

Een stukje Spanje in hartje Leeuwarden

Wie op zoek is naar Spaanse sferen in het noorden, kan terecht bij El Toro. In hartje Leeuwarden vind je dit gezellige tapas restaurant. Kies uit verschillende kleine Spaanse gerechten en deel ze met je vrienden. Het leuke van tapas is dat je veel verschillende smaken kunt proberen in kleine porties. Maar ook voor de grote trek kun je bij El Toro terecht. Wat dacht je van spare ribs of een lekkere paella? Hier komt niemand iets te kort!

Meer informatie over restaurant El Toro

mariskavankleef .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Deze week voor het eerst bij El Toro gegeten. Super goed eten! De kip salsa was heerlijk zacht en de spareribs waren de beste die we ooit hebben gehad!
Rinke D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Onze ervaring is zeer goed...we komen dan ook altijd met veel plezier bij El Toro de tapas zijn goed en de spareribs zijn geweldig....doordat er de vorige keer door drukte en ziekte dingen mis gingen sprak ik de bediening er op aan. Dit werd op zich wel opgelost alleen mijn vrouw haar eten was klaar en omdat het van mij was niet goed en werd mee terug genomen en ik pas een tijd later mijn eten kreeg, daardoor had mijn vrouw het eten al op en ik zat alleen te eten.
Bij het afrekenen vroeg de eigenaar of alles naar wens was ik heb eerlijk gezegd nee, hij bood zijn verontschuldiging aan en gaf ons een fles wijn mee.
Toen we onze fietsen van het slot haalden kwam hij naar ons toe en zei dat het volgende diner voor zijn rekening was! Dit vonden wij bijzonder maar er is een spreekwoord, wie veel praat moet veel waar maken.
Er ging een dik half jaar over heen voordat wij weer kwamen nl. op dinsdag 20 oktober 2015 in de herfstvakantie...ik sprak hem aan op zijn belofte.......hij en zijn team hebben het waar gemaakt kortom we hebben genoeg en onbeperkt gegeten...El Toro bedankt het was geweldig...en terug komen doen we altijd. met vriendelijke groet Carla en Rinke.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Heerlijk eten met zeer vriendelijke bediening, een echte aanrader!! Ruime keuze op de kaart en een gezellig ingericht restaurant zorgde dat wij een heerlijke avond hebben gehad.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
El Toro is een leuk klein restaurant met een prettige sfeer. We hebben beiden een tapasmenu genomen. We wilden geen vis-tapas, dat was geen probleem. We hebben genoten van de verschillende tapas. Goed bereid en smakelijk. Als dessert een bananas royal. Erg lekker. De bediening kan beter. Enkele malen tijdens de maaltijd bleek dat we vergeten waren en moesten we de bediening attenderen.
emielp12 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Leuk restaurant. Gekozen voor het all you can eat tapas (wat eigenlijk een 3 gangen menu is). Als voorgerecht wel een combinatie van 2 kleine gerechten, helaas als hoofdgerecht 2 stukken sparerib en 2 spiesjes met lam/kip. Het hoofdgerecht had niet veel weg van tapas helaas.
Geachte Emiel & Petra,

Wij betreuren het ten zeerste dat u uw bezoek aan Tapas El Toro als minder positief heeft ervaren. Ons streven is om kwalitatieve en smaakvolle Tapas gerechten te serveren. Ook service en gastvrijheid staan bij ons op nummer 1.

Tapas El Toro heeft geen 3-gangen menu (voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht) op de menukaart staan. Wel staan de 3-, 4- en 5-gangen Tapas arrangementen op de menukaart.

U heeft gebruik gemaakt van het 3-gangen Tapas arrangement. De 1e gang welke u heeft gekregen waren de koude tapas gerechten (4 tot 5 kleine Tapas gerechten). De 2e gang heeft u de warme Tapas gerechten gekregen (4 Tapas gerechten). De 3e gang heeft u de Vlees Tapas gekregen (3 Tapas gerechten). Volgens mijn informatie is er na het 3-gangen Tapas arrangement nog gevraagd of u nog ergens zin in had. U gaf aan dat u geen zin meer had in Tapas gerechten maar wel in een nagerecht.

Ik zou graag contact met u opnemen, om te bespreken hoe wij tot een passende oplossing kunnen komen zodat u daarna uw mening kan herzien en ventileren op Iens.

Kunt u contact met ons opnemen 058-2152029 of door te mailen naar info@eltoro-leeuwarden.com

Carin V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vrienden meegenomen naar El Toro omdat we er zeker van waren dat het hier altijd goed is. Normaal nemen wij een hoofdgerecht van de gewone kaart (dus geen tapas) wat ons altijd prima bevalt. Nu kozen we voor de gezelligheid voor tapas. De eerste lichting gerechten die we per persoon besteld hadden werden niet tegelijk gereserveerd. Of hoort dat zo bij tapas? En zo ging het de hele avond: de één zat te eten en de anderen waren aan het praten en kijken. We hadden het idee dat de keuze voor een zaterdagavond (en voor tapas) niet een "goede" keuze blijkt te zijn. Ook de nagerechten werden niet tegelijkertijd geserveerd. Overal zat tien minuten of meer tussen. En het nagerecht met de appel en sinaasappel duurde megalang. Toen de ober vroeg of alles naar wens was geweest toen hij met de rekening bij onze tafel stond en één van ons meldde dat er geen sinaasappel te proeven was geweest bij het nagerecht met de warme appel werd daar niks mee gedaan. Thuis kwamen we erachter dat er meer wijn op de rekening stond, en dus door ons reeds betaald was, dan dat er daadwerkelijk genuttigd was, tsja...
We laten El Toro even voor wat het is en hopelijk pakken ze ondertussen de draad weer snel op.
Geachte relatie,

Wij betreuren het ten zeerste dat u uw bezoek aan Tapas El Toro als minder positief heeft ervaren dan de voorgaande keren waarbij u altijd een hoofdgerecht heeft genuttigd.

Graag wil ik u een en ander uitleggen over El Toro en de Tapas gerechten. Tapas gerechten zijn kleine gerechten welke je eet met meerdere personen. In de volksmond heet het ook wel een proeverij van verschillende kleine gerechten. Het gemiddelde per persoon aan Tapas gerechten ligt op 3 a 4. Tapas zijn kleine gerechten en worden bij ons a-la-minuut vers gemaakt. Elk Tapas gerecht heeft een andere bereidingstijd nodig. Zo krijgt u dus steeds op willekeurige momenten Tapas gerechten geserveerd waarna ze door u en uw gasten kunnen worden genuttigd. Voor het eten van Tapas dient men uitvoerig de tijd te nemen, iets wat u zelf ook aangaf dat u genoeg tijd had en uw vrienden al een hele tijd niet had gezien en gesproken.

Wij betreuren het ten zeerste dat er meer wijn op uw rekening stond. Niet genuttigde wijn willen wij uiteraard aan u vergoeden.

Ons streven is om kwalitatieve, verse en smaakvolle Tapas gerechten te serveren. Ook service en gastvrijheid staan bij ons op nummer 1.

Ik zou graag in contact met u willen om te bespreken hoe wij tot een passende oplossing kunnen komen zodat u daarna uw mening kan herzien en ventileren op Iens.

Eric V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Wij hebben bij El Toro uitstekende tapas gegeten. Vers bereid en in een goed tempo geserveerd. Terwijl deze zaak hier al sinds 2000 schijnt te zitten, waren wij hier nog nooit geweest. Wij zullen hier zeker vaker komen.
Dinie V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Met 10 dames boven gezeten. Een gezellige avond gehad! Bediening is heel attent. Leuke sfeer en super gegeten. Een aanrader!
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vriendelijke bediening
Goed bereikbaar en parkeergelegenheid.
Eten was goed en sangria heerlijk.
Een aanrader om te gaan eten
Eline S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijke tapas, gezellige bediening en alles lekker vers!
Helaas geen mojito kunnen drinken, maar dit werd goed ogelost met een wijntje van het huis !
Het was een gezellige avond :) bedankt!
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Goede sfeer heerlijke varkenshaas spies heerlijke bijgerechten goede vriendelijke bediening
Leuke sfeervolle ambiance
Zeker vaker Hern
Ryanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij vriendelijke en hartelijke gastheer. Onbeperkt Tapas verrassingsmenu. Erg lekker en vooral ook genoten van de eigen gemaakte Sangria. We kwamen laat op de avond aan (ca. 22:00) en dat was geen enkel probleem. Hartelijk, smaakvol, en leuk restaurant in centrum Leeuwarden. Voor herhaling vatbaar.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij El Toro. We besloten te gaan voor de tapas en dan natuurlijk onbeperkt. Wat hebben we gesmuld.Alles zo vers en zelf gemaakt. Een heerlijk vers broodje, groente gerechtjes, echt zeer smaakvol. Toen kwam het vlees....zelden eet je vlees zo mals! Vandaar een extra portie ossenhaas voor mij ;-). Zelfs iets extra's bestellen, wat eigenlijk niet bij het menu hoorde, was geen probleem.
En dit allemaal met zeer vriendelijke en gastvrije bediening, wij hebben echt genoten!
Jur2704 V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Heerlijk met 9 mannen gegeten bij El Toro ! We hadden een mix van alle onbeperkte gerechten op tafel laten zetten en dat was een perfecte keus; iedereen at van alles wat en alles was even lekker ! We zaten met z'n negenen boven en hadden een privé etage én -serveerster, dus de drank kon rijkelijk vloeien, zonder dat iemand last van ons had :-) De waterpijp achteraf was het perfecte toetje...
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Met een afdelingsuitje hebben wij hier gegeten met een groep van 13 personen. Naast onze eigen verdieping kregen we ook geweldige service. De meneer die ons hielp kon vol passie vertellen over het eten en heeft ons dan ook heel goed geholpen. Het eten was daarnaast ook heerlijk. Alle dieetwensen waren bekend en voor alles werd dan ook een oplossing gezocht. Er werden zelfs varianten gemaakt op de tapas die wij kregen voor onze zwangere collega die niet alles mocht eten. Hierdoor kon iedereen van het eten genieten. Het was een top avond en mochten we binnenkort weer in de buurt van Leeuwarden zijn, dan gaan we hier zeker weer eten!
Daphne J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Super lekker gegeten en zeer vriendelijke mensen! Echt een authentiek plekje. We komen zeker nog een keertje terug :) :)
Myrthe B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Vreselijk gegeten. We gingen voor all you can eat, maar het vlees was zo zout en droog dat we na de tweede ronde zijn vertrokken. De rest stond nog op tafel. Ontzettend jammer, het zag er wel redelijk uit voor de prijs. Ik kom er nooit meer.
Geachte Rebel,

Wij betreuren het ten zeerste dat u uw 'bezoek' aan Tapas El Toro als negatief heeft ervaren. Ons streven is om kwalitatieve en smaakvolle Tapas gerechten te serveren. Ook service en gastvrijheid staan bij ons op nummer 1.

Pam1994 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij El Toro! Mijn zusje nam de spareribs, en ik had achteraf spijt dat ik die niet ook had genomen want hij was heerlijk! Maar ook de kip salsa met ui, paprika en champignons in tomatensaus die ik had was erg goed!
Zeer vriendelijke bediening, die het je duidelijk naar de zin wil maken. Verder is het restaurantje heel sfeervol, gezellig en Spaans ingericht. Een echte aanrader dus!
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Min of meer toevallig belandden we op een donderdag bij dit Spaanse restaurant aan het Groot Schavernek in het centrum van Leeuwarden.
Ik ben geen groot fan van tapas: dat betekent keuzes maken en vaak teleurstellingen (te gaar, te droog, te vet). De eigenaar van El Toro beloofde ons dat het niet tegen zou vallen en dat we niet hoefden te kiezen, alleen maar aangeven wat we niet lustten. Ik ben lui genoeg om op zo’n aanbod in te gaan, maar ik ben dus behoorlijk kritisch. En echt, het was in alle opzichten gewoon erg goed.
We aten (onder veel meer) gemarineerde champignons, spareribs, kroketjes met een vulling van onder andere spinazie, vleesspiesjes met lam, ossenhaas en kippendijtjes, gemarineerde groenten en gamba’s. Alles vers gemaakt, perfect gekruid en precies gaar.
Mijn vraag over de avocadosalade met krab, knoflook en koriander werd opgevat als een retorische en beantwoord met een geheimzinnige glimlach. Dat kun je verwachten als je naar ‘het geheim’ vraagt. Hopelijk lukt het me een volgende keer om de precieze ingrediënten van deze verrukkelijke salade te ontfutselen.
De bediening is snel, correct en uiterst vriendelijk. Een glas kraanwater wordt bovendien snel en zonder morren geserveerd.
De zeer recente renovatie van de keuken wordt een dezer dagen afgerond met een goed afzuigsysteem voor de Big Green Egg. Dat is ook echt nodig en geldt voor mij nu als enige minpuntje.
Verder niets dan lof voor dit restaurant. Ik hoop er snel nog eens terug te komen, want ik heb nog lang niet alles geproefd.
Maurits G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Heerlijke avond uit gehad in een goede ambiance. De zaak is knus ingericht. Hierdoor heb je niet her gevoel dat je in een lege zaak dineert. Ook al waren er maar 2 tafels bezet toen wij, vrij laat, dineerde. De zaak kan hier en daar wat strakker afgewerkt worden maar het is totaal niet storend. Complimenten voor het uitstekende eten (onbeperkt gamba's en mijn vriendin had losse tapas). Uitstekende gastheren (eigenaren) die erg attent, servicegericht en professioneel waren. Zeker een aanrader voor mensen die de tijd nemen voor een diner, want dan komt het concept het beste tot zijn recht. Bedankt voor een geweldige avond uit!