El Toro

Groot Schavernek 3 8911 BW Leeuwarden Nederland Kaart
31-582152029

Over het restaurant El Toro

Een stukje Spanje in hartje Leeuwarden

Wie op zoek is naar Spaanse sferen in het noorden, kan terecht bij El Toro. In hartje Leeuwarden vind je dit gezellige tapas restaurant. Kies uit verschillende kleine Spaanse gerechten en deel ze met je vrienden. Het leuke van tapas is dat je veel verschillende smaken kunt proberen in kleine porties. Maar ook voor de grote trek kun je bij El Toro terecht. Wat dacht je van spare ribs of een lekkere paella? Hier komt niemand iets te kort!

Meer informatie over restaurant El Toro

Sippy H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten met een top service! We konden maar aangeven wat we (nog) wilden eten, werden enorm vriendelijk geholpen en er hing een gezellige sfeer in dit top restaurant!
Echt een aanrader voor iedereen!!
Myrthe B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Vreselijk gegeten. We gingen voor all you can eat, maar het vlees was zo zout en droog dat we na de tweede ronde zijn vertrokken. De rest stond nog op tafel. Ontzettend jammer, het zag er wel redelijk uit voor de prijs. Ik kom er nooit meer.
Geachte Rebel,

Wij betreuren het ten zeerste dat u uw 'bezoek' aan Tapas El Toro als negatief heeft ervaren. Ons streven is om kwalitatieve en smaakvolle Tapas gerechten te serveren. Ook service en gastvrijheid staan bij ons op nummer 1.

Ik zou graag contact met u opnemen, om te bespreken hoe wij tot een passende oplossing kunnen komen zodat u daarna uw mening kan herzien en ventileren op Iens.

Kunt u contact met ons opnemen 058-2152029 of door te mailen naar info@eltoro-leeuwarden.com

In afwachting van uw reactie, inmiddels verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

George Youssef
Tapas El Toro - Leeuwarden
Sjouk F.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten was lekker, maar de keuken en bediening een zootje.... we zouden onbeperkt tapas krijgen maar we zijn met een hol gevoel in onze buiken naar huis gegaan na 2.5 uur te hebben gezeten. Dikke deceptie, aan de kwaliteit van het eten lag het nml niet!
Geachte mijnheer & mevrouw,

Het spijt ons ten zeerste dat u ontevreden naar huis bent gegaan. Wij willen u dan ook graag uitnodigen om in contact met ons te treden. Wij willen dit graag met u goedmaken en oplossen zodat u later met een tevreden gevoel over El Toro kunt spreken en terugdenken aan een leuke avond uit.

Wij horen graag van u, inmiddels verblijf ik met vriendelijke groet,

George Youssef
Tapas, Lounge & Grillspecialiteiten restaurant El Toro
T: 06-14900647
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Super vriendelijk ontvangen! We hebben na een erg enthousiaste en uitgebreide uitleg de onbeperkt tapa's gedaan. Deze konden we niet zelf kiezen, maar dat maakt het juist weer erg leuk om iedere keer met nieuwe gerechtjes verrast te worden. Je kon ook duidelijk proeven dat deze tapa's echt zelf gemaakt waren.
Pam1994 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij El Toro! Mijn zusje nam de spareribs, en ik had achteraf spijt dat ik die niet ook had genomen want hij was heerlijk! Maar ook de kip salsa met ui, paprika en champignons in tomatensaus die ik had was erg goed!
Zeer vriendelijke bediening, die het je duidelijk naar de zin wil maken. Verder is het restaurantje heel sfeervol, gezellig en Spaans ingericht. Een echte aanrader dus!
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Min of meer toevallig belandden we op een donderdag bij dit Spaanse restaurant aan het Groot Schavernek in het centrum van Leeuwarden.
Ik ben geen groot fan van tapas: dat betekent keuzes maken en vaak teleurstellingen (te gaar, te droog, te vet). De eigenaar van El Toro beloofde ons dat het niet tegen zou vallen en dat we niet hoefden te kiezen, alleen maar aangeven wat we niet lustten. Ik ben lui genoeg om op zo’n aanbod in te gaan, maar ik ben dus behoorlijk kritisch. En echt, het was in alle opzichten gewoon erg goed.
We aten (onder veel meer) gemarineerde champignons, spareribs, kroketjes met een vulling van onder andere spinazie, vleesspiesjes met lam, ossenhaas en kippendijtjes, gemarineerde groenten en gamba’s. Alles vers gemaakt, perfect gekruid en precies gaar.
Mijn vraag over de avocadosalade met krab, knoflook en koriander werd opgevat als een retorische en beantwoord met een geheimzinnige glimlach. Dat kun je verwachten als je naar ‘het geheim’ vraagt. Hopelijk lukt het me een volgende keer om de precieze ingrediënten van deze verrukkelijke salade te ontfutselen.
De bediening is snel, correct en uiterst vriendelijk. Een glas kraanwater wordt bovendien snel en zonder morren geserveerd.
De zeer recente renovatie van de keuken wordt een dezer dagen afgerond met een goed afzuigsysteem voor de Big Green Egg. Dat is ook echt nodig en geldt voor mij nu als enige minpuntje.
Verder niets dan lof voor dit restaurant. Ik hoop er snel nog eens terug te komen, want ik heb nog lang niet alles geproefd.
Maurits G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Heerlijke avond uit gehad in een goede ambiance. De zaak is knus ingericht. Hierdoor heb je niet her gevoel dat je in een lege zaak dineert. Ook al waren er maar 2 tafels bezet toen wij, vrij laat, dineerde. De zaak kan hier en daar wat strakker afgewerkt worden maar het is totaal niet storend. Complimenten voor het uitstekende eten (onbeperkt gamba's en mijn vriendin had losse tapas). Uitstekende gastheren (eigenaren) die erg attent, servicegericht en professioneel waren. Zeker een aanrader voor mensen die de tijd nemen voor een diner, want dan komt het concept het beste tot zijn recht. Bedankt voor een geweldige avond uit!
Ks B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Gisteravond met 4 personen gegeten, en ons laten verrassen door het 3gangen tapasmenu. Voortreffelijk gegeten en blij verrast met de veelzijgiheid in smaakvolle tapasgerechten. Ook het personeel is op en top gastvrij, en weet op een gezellige manier een bijdrage te leveren aan een mooie avond. El Toro is dan ook zeker een dikke aanrader, en voor het geld hoef je het niet te laten.
Groeten uit Berlikum. Ps het vegetarische kinderijsje was top.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Gisteren wezen met zijn 3e.
goed eten en genoeg eten je komt er niks te kort en het is erg lekker.
goede prijs en kwaliteit verhouding.
erg gastvrij! en je voelt je welkom! goede vrolijke bediening.

komen uit brabant . maar als ik in de buurt kom ga ik zeker nog een keer terug

Grtz Rob
jeanine95 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Na een ietwat valse start bij binnenkomst, toch overheerlijk gegeten, en genoten van de tapas, heerlijke verse producten, en álá minuut bereid. En de gastvrijheid staat bij deze mensen hoog in het vaandel.
EKNV .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Fantastische verwelkomende sfeer! Een fijne binnenkomer, die alleen maar doorzet bij het goed verzorgde decor. De service is persoonlijk en van uitstekende kwaliteit. De varkenshaasspiesjes waren voor mij de echte topper van de avond. Erg fijn om bij een restaurant te eten waar ze de versheid en puurheid van de producten hoog in het vaandel hebben. Nog een aantal aanraders zijn de avocado met garnalen salade en de voortreffelijk spareribs. Wij komen zeker weer, en het zal ook niet al te lang meer duren!
Therecia V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Vanavond hier gegeten. We waren al eens eerder geweest en hebben toen een steak gehad. Vanavond hebben we onbeperkt tapas besteld. Dit was een goede keuze, vooral de gebakken gemarineerde champignons waren bijzonder lekker. Eigenlijk alle gerechtjes wel, maar ook de spareribs waren bijzonder goed. Wat ook leuk is , is dat ze hier cocktails serveren. Je moet er wel even om vragen, want het staat op hun site wel maar niet op de menukaart. Vanavond heb ik de mojito besteld. Verder is het een gezellig klein restaurantje met goede bediening.
Mormil M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Gisteravond weer eens bij EL Toro van de onbeperkte gamba's genoten, dit doen we zo'n 2 keer per jaar en elke keer is het weer genieten.
El Toro is een heel klein zaakje met beneden ong.26 zitplaatsen en boven nog een paar lange tafels waar de eigenaar met verschillende manieren geprobeerd heeft om er sfeer in te brengen, maar het blijft te klein. Je kan hier ook onbeperkt spareribs eten en dat die ook lekker waren blijkt wel uit de schoon afgekloven botje die op de naastgelegen tafel te zien waren.
Dit restaurant willen wij zeker aanraden, zodat de nog jonge eigenaar bonnenkort kan verbouwen.
Doorgerookt .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij el toro maar de eigenaar moet toch eens iets gaan doen aan de afzuiging, als de spareribs worden gebakken staat de zaak helemaal blauw , dit was voor ons de tweede keer maar wij komen hier niet weer.
sanderweijers .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Heerlijke tapas gegeten hier! Zeer goed bereide warme en koude gerechten. Erg vriendelijke bediening en eigenaar. Gemoedelijke sfeer door kleine setting. Tip: laat je verrassen met tapas gerechten!
T-M .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Voor het eerst hier geweest en heerlijke tapas gegeten. De service was zeer persoonlijk met steeds ook een leuke uitleg over de hapjes. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Bij binnenkomst word je welkom geheten; dat wordt letterlijk zo gezegd. En het voelde ook gemeend. Chapeau voor het benoemen voor zoiets simptels. Het eten wordt vlot opgediend en is van prima kwaliteit. De salade was gelukkig niet koelkastkoud en het vlees had een lekkere smaak, mede dankzij de houtskoolgrill. De hoeveelheid die we voorgeschoteld kregen was voor ons too much. Grote eters kunnen zo ruim aan hun trekken komen. De zeer vriendelijke bediening en het smakelijke eten maakte dat we ons verwend voelden en graag nog eens terugkomen.
Marritwalstra .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Fantastisch lekker gegeten, super aardige mensen en heel erg gezellig!!!
De lekkerste champignons die ik ooit heb gehad!
JitskeRenate .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij El Toro. De spare ribs zijn ook echt een aanrader zoals al eerder is aangegeven. De bediening was super, net als de sfeer van het restaurant. Heel klein en gemoedelijk. Het toetje dat we wilden was helaas niet aanwezig, maar daarvoor in de plaats kregen we een toetje dat misschien nog wel lekkerder was! We komen nog terug voor het tapas menu :)
MCCCM .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Met zijn zessen afgelopen zaterdag bij El Toro gegeten. De ruime kaart bied voldoende stof voor discussie en gevarieerde keuze. Opvallend lekker waren de ossehaas spies, oesterzwammen met ham en zeker ook de Serrano ham. De op de website vermelde op houtskool gegrillde spareribs waren top. Deze net als de ossehaas spies nogmaals besteld. Ook de garnalen in avocado mayonnaise verdienen een vermelding.
Dan de rose. Iedereen in ons gezelschap -van wijnkenners tot incidentele drinkers- vond de rose heerlijk.