El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
TonHendriks .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Heerlijke steak gegeten. Aanrader!
Restaurant is wel erg klein,waardoor je dicht op elkaar zit.
De bediening wordt steeds beter.
Ron1964 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Zoekend naar een restaurant toevallig bij El Ternero terecht gekomen. Wat een voltreffer! Het eten is werkelijk erg fantastisch. Alles goed op smaak en temperatuur. Het vlees heerlijk mals en de portie zijn echt voldoende groot. De prijs prima. Ook de aandacht/ service is prima. Lekkere Argentijnse wijn erbij. Onze zoon Thomas van zes kookt graag en wilde wel eens een restaurantkeuken zien. Dat kon! Een rondleiding door de keuken. Uitleg over het eten en echt met aandacht voor Thomas. Kortom, El Ternero, bedankt en tot binnenkort.
sandrahulsbosch .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
1e keer dat we er zijn eten.
Eten is erg smaakvol. Mals vlees.
Interieur is erg stijlvol.
Zeker een aanrader.
Komen zeker snel weer terug
versteegje83 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Leuk restaurant waar je echt heerlijk kan eten! Bediening is prima en restaurant ziet er ook prima verzorgd uit.

Voor iedereen die in Amersfoort en rondstreken woont of een keer een dagje in Amersfoort is kan ik El Ternero zeker aanraden!
Dieke H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Ik denk nu wel voor de 8e keer gegeten bij El Ternero. Wat een top tent! Voor diner met z'n twee, met de familie of een groep, het kan allemaal. Het eten is heerlijk, het vlees supermals en goed gegrilld. Top keuken. De bediening is altijd wel prima maar vanavond werd er echt gestunteld. Broodje vergeten, cappucino vergeten, niet vragen voor een tweede/derde drankje, niet even vragen of alles naar wens is na het eten opgediend te hebben. Wat ook opvalt is dat de drie dames dwars door elkaar heen lopen, geen heeft een aangewezen wijk. Iets om aan te werken.
hjmtewierik .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Met kennissen op een vrijdag avond voor het eerst bij El Tenero gaan eten. Het eten was voortreffelijk en er was een ontspannen sfeer ook bij de bediening. Veel aandacht voor de klanten en een goede uitleg van de kaart, kortom een zeer goede service en een goede prijs. Echt een aanrader om nog eens te bezoeken
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Afgelopen dagen waren wij in Amersfoort en toen wij rond vieren naar binnen liepen om te reserveren kwam de kok naar ons toe en stond ons heel hartelijk te woord en vertelde over de festiviteiten in Amersfoort tijdens ons verblijf. Later die avond hebben we heerlijk buiten gezeten en ontzettend lekker gegeten! Het voorgerecht met de vleespasteitjes is echt een aanrader.
Hoofdgerechten ook heerlijk mals en goed op smaak. Ook de pepermolen geeft iets extra's en dat de kok komt vragen of alles naar wens is konden wij ook zeer waarderen...
Debbl .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Eten bij El Ternero is altijd weer een feestje. Het vlees is ontzettend mals. De bediening is vriendelijk maar zou nog beter kunnen zijn met enkele puntjes op de i. Zo heb ik meerdere keren meegemaakt dat de drankjes bij de verkeerde personen werd neer gezet. Maar dat mag de pret zeker niet drukken!
Fré S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
we hebben met 4 personen een 3-gangen menu gehad (echt een aanrader, voor € 25,= een heerlijk voorgerecht, bij het hoofdgerecht verrukkelijk mals vlees en keuze uit een uitgebreid saladebuffet, tenslotte een koud nagerecht, samen precies genoeg om met een voldaan gevoel de avond af te sluiten); de kok kwam halverwege belangstellend informeren of alles naar wens was (waar zie je dat nog tegenwoordig?); toen bij het betalen bleek dat het etentje gehouden werd i.v.m. de vijftigste verjaardag van één van de deelnemers werd nog een ijscoupe met sterretjes aangeboden om de feestvreugde te vergroten (maar dit aanbod werd vriendelijk afgeslagen omdat Sara al voldoende had gegeten).
thom22 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Erg goed gegeten, vlees was extreem goed, heerlijk mals en geen taai stukje ontdekt. Service was ook erg goed, vriendelijk en erg attent. Bijzonder goed dat de kok even langs de tafels loopt en vraagt naar feedback, wekt enorm vertrouwen.
Aankleding is erg leuk en gezellig, tafels in midden pad zouden iets verder van elkaar af kunnen staan. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden aan de liefhebbers van een goed stuk vlees.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Wij komen hier al vanaf het begin sinds Noer ergens begin 2000 de deuren opende. Al vanaf het begin is dit ons lievelings restaurant in Amersfoort en proberen wij 1 maal per maand hier te eten. Zelf kom ik er niet aan toe om bij elk bezoek een ander gerecht uit te proberen, elk bezoek zwicht ik weer voor de "Lomo Y Langostina".
De jonge dames in de bediening zijn echt goed en nemen de bestelling uit hun hoofd op. Wederom complimenten aan Noer die toch even de tijd neemt om vanuit de keuken alle tafels te vragen hoe het smaakt!
Tot slot 1 min-puntje t.o.v. van vroeger: het is elke avond gewoon vol en reserveren is wel aan te raden. Tot snel maar weer, Tom & Zwaan
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Ik kom hier al jaren en het valt nooit tegen. Gewoon de beste plek als je in de binnenstad bent en je hebt zin in een echt lekker stuk vlees met goede en attente bediening. En uiteraard het mooiste interieur.

We hadden wat te vieren en vonden El Ternero voor deze mooie zomerdag de juiste keus. Lekker buiten gezeten (totdat het ging onweren) en wederom geen spijt van. Vooraf mijn favoriet: de gevulde paprika, mijn vrouw de super malse carpaccio.
Als hoofdgerecht beide voor de Ribeye met knoflook gekozen, super lekker met dat kleine vetrandje die het af maakt. Super mals en zoveel smaak! Meestal is ossenhaas mijn favoriet, maar de ribeye kan ik iedereen aanbevelen. De saladebar is vernieuwd. Iets minder keus, maar alles wel super vers en erg lekker. Compliment hiervoor, en als tip: biedt periodiek steeds wat anders aan (bv per seizoen).
De chef kwam tussendoor (zoals altijd) nog even een praatje maken en feliciteerde ons met ons jubileum. Aan het eind van ons etentje werden we daarom nog even verrast met een lekker nagerecht met ijs van de zaak. Top en dank nog daarvoor!
FtM .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Prachtige entourage. Interieur is zeer bijzonder. De amersfoortse Stier (toen nog van hout) prijkt prachtig tegen de achterwand. De maker van de stier heeft het interieur op vergelijkbare wijze gemaakt. Biefstuk is zo mals dat het zonder scherp mes kan worden gegeten (scherp mes is wel beschikbaar), De crew heeft zichtbaar plezier in het werk en de chef gaat elk tafeltje langs om de reactie van zijn klanten te peilen. Ik heb er al enkele keren gegeten en steeds weer naar volle tevredenheid. Aanrader.
ASR1963 S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Gisteren heerlijk gegeten, voor de eerste maar zeker niet laatste keer! Gastvrije ontvangst, onbeperkt gebruik van heerlijk vers saladebuffet en het vlees van beide gerechten was zeer mals en smakelijk. Bijzonder dat de chef geïnteresseerd is in de mening van de gasten, dat maak je niet snel mee! HIj maakte zelfs speciaal voor mijn man op verzoek het eten nog iets pittiger door toevoeging van extra pepers. Interieur erg gezellig, alles brandschoon, ook de wc's, linnen servetten; het was af! Aanrader!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Leuk restaurant, sfeervolle inrichting. Heerlijk gegeten.
Meloen met rauwe ham, waarvan de meloen ook goed rijp was. Wijn was smakelijk (jammer van de kleine glazen, drinkt toch het fijnst uit mooie grote wijnglazen) Hoofdgerecht: vlees zeer smaakvol, saladebar heerlijk. Nagerecht minder.
Bediening zeer vriendelijk en de kok komt ook af en toe het restaurant binnen.
Grootste nadeel wat ons betreft zijn de houten bankjes, zit niet echt comfortabel. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Jenner H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Wij hadden trek in een goede steak, dus gingen we speciaal naar El Tenero na alle goede resenties
Het voorgerecht salmon primavera was erg plain, een plakje zalm, wat sla zonder dressing of saus.
De ossehaas viel tegen. Wij kregen alle drie een stuk of van de kophaas of van het eind stuk gesneden, en de structuur was niet van een vers gebakken biefstuk maar het was een beetje waterig of deze bevroren was geweest. Verder vonden we de smaak en structuur tegen vallen. Ik had mijn biefstuk terug gestuurd naar de keuken en kreeg een zelfde stuk terug, bestaande uit 4 stukjes die niet 1 geheel vormde. Als mayonaise bij de frites kregen we frites saus.
De eigenaar kwam mij later verzekeren dat het om prima vlees gaat en wilde geen kritiek horen en vond de opmerking over geen echte mayonaise niet relevant, ik ben erg teleurgesteld.
Overigens was de Salentein wijn zeer goed.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Onwijs lekker mogen genieten van een avond uit eten bij El Ternero! Het vlees was erg mals en de bediening deed haar werk erg goed. De entourage met als inspiratiebron "De Stier" in Amersfoort maakt het restaurant helemaal af! Een aanrader van de bovenste plank :).
Björn R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Heerlijk gegeten.
Vooraf vleespatijtjes. Hoofdgerecht de "tres carnes" ging uitstekend met de huisgemaakt chimichurri en de gepofte aardappel met zure room.
De sladebar (inclusief) hebben we niet aangeraakt. Was niet nodig, we hadden meer dan genoed aan het geserveerde.

Als nagerecht de appeltaart. Deze smaakte goed, maar was vrij standaard en zeker niet huis gemaakt. Jammer dat de authentieke argentijnse ervaring hier niet werd doorgezet.

De huiswijn is heerlijk. Een krachtige merlot die het rode runvlees erg mooi ondersteunde.

In de bediening 4 mooie jonge meiden. Ze deden het erg goed. Erg ijverig en gedreven. Er waren op het drukste moment maar 10 tafels bezet, dus we kregen alle aandacht.

De inrichting zeeeer smaakvol. De helft van het restaurant is bekleed met houtwerk van de kunstenaar die ook "de stier" heeft gemaakt in Amersfoort.

Al met al een heerlijke avond. Met z'n tweeen voor 105 euro gegeten. Meer dan waard. Een echte aanrader.
Xandra T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Als ik vlees wil eten, of gasten uit het buitenland heb die vlees willen eten, dan is er geen andere keuze dan dit restaurant. Het vlees is van constante kwaliteit en wordt al 13 jaar door dezelfde chef zeer goed klaargemaakt. Zelfs de 'gewone' biefstuk is buitengewoon goed. De wijnkaart biedt keuze van huiswijn tot een complexe reserva van Salentijn.
Ingekleiss .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Een zwoele zomeravond, dat helpt! Maar wat een heerlijk malse tournedos met prima salades en frites. Vriendelijke dames in de bediening; je voelt je meer dan welkom. De verjaardagverrassing (feestlijk ijsje met sterretjes) maakte het af.
Voor herhaling vatbaar!