El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Een relatief klein restaurant met een eigenzinnig interieur. Tussen de tafels is relatief weinig ruimte dus daar moet je wel tegen kunnen. Je kan beter plaatsnemen in de bankjes.

Maar het eten is het meer dan waard. Tenminste als je van vlees houdt. Hoe ze het doen weet ik niet maar een beter stukje (of stuk) vlees ben ik zelden tegen gekomen. Lees ook even op de kaart waar het vlees vandaan komt en welke aandacht men er aan besteed. Het verhaal maakt de beleving compleet. De bediening is attent en ongedwongen. De salade bar is...hoe zeg je dat - de saladebar. Dat vind ik persoonlijk wel een gemis. Verder komt de kok de tafels langs om te vragen of het smaakt. Hoort een beetje bij de traditie, maar komt soms wat geforceerd over. Al met al terecht wel een topper, tenminste, als je een liefhebber bent van vlees
IvD .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Heerlijk gegeten met het werk in een zeer gezellig decor.
Saladebar nodigt uit voor een paar keer een loopje daar naar toe. Vleesgerechten om van te smullen. Top! Toetjes zagen er ook heerlijk uit en waren dat ook. En dat alles voor een redelijke prijs.
Ik kom hier wel terug!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
In het centrum van Amersfoort zit deze heerlijke en eerlijke Argentijnse topper. Het verhaal rondom het beef is goed verteld en dat proef je. De saladbar is prima doch eenvoudig. Bediening en kok komen regelmatig vragen of alles naar wens is. Een klein en intiem restaurant dat bijna altijd vol zit. Reserveren is dus een must. Voor de liefhebbers van beef dus ee MUST DO
pepeha .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij El Ternero. Misschien ligt het aan ons, want we werden weer vergeten (dat overkomt ons vaker). Maar de complimenten voor hoe correct hiermee wordt omgegaan. Excuses van de baas en een korting op de rekening met een gezellig praatje achteraf. De kwaliteit van het eten is echt top en ook de sfeer in het restaurant is prima. En dat alles voor hele schappelijke prijzen. Wij komen graag nog een keer terug.
Jottum .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Al twee keer heerlijk gegeten, vooral de tres carnes was erg goed! Eerste keer was de zalm van mijn wederhelft te droog. De kok/eigenaar vraagt (druk of niet) alle/de meeste gasten naar hun ervaring en heeft het meer dan ontzettend goed opgelost, zodat we de eerstvolgende gelegenheid in a'foort terug zijn gegaan. Geen spijt van gekregen. Leuke afgescheiden tafels langs de wand, prima prijs/kwaliteit, aanrader!
sylvie D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Geweldige pikante garnalen en fantastische steak! Complimenten ad kok! Bijzonder vriendelijk personeel en ook heel bijzonder dat de kok aan rafel komt om te vragen of t smaakt. Wij komen hier zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Eerlijkheid gebied te zeggen dat we hier vaste klant zijn. Maar deze keer werden we getroffen door het feit dat een opmerking van een vorig bezoek, onthouden was en zelfs verwerkt in de menukaart. Er was namelijk bij een nagerecht als expiriment walnoot toegevoegd wat niet op de kaart stond, maar wel allergie kan geven. Kortom: hiervoor gaan wij eten bij El Ternero. Vervelen gaat het nooit en de kwaliteit is zeer standvastig. Dan mag het ook wel wat kosten. Aanrader!
angel1990 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Heerlijk gegeten hier! Het vlees is echt heerlijk en het restaurant ziet er ook gezellig uit. Personeel is vriendelijk en de chef besteed ook aandacht aan zijn gasten! Erg leuk is dat. aanrader dus
Kyra O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Ons favoriete restaurant in Amersfoort. Het eten is heerlijk, de bediening vriendelijk en de kok komt altijd even een praatje maken of vragen of alles naar wens is. Wij komen hier regelmatig met plezier!
Cora D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Een heerlijke tent met vriendelijk en attent personeel. Omdat we 5 min te laat aan tafel konden, kregen we stokbrood van de chef. We kozen meloen met seranoham en garnalen salade. De ossehaas was hemels en de ribeye was prima. De chef was oprecht geintresseerd in onze ervaringen. Een aanrader. Zoek niet verder ...
SonjaEwoud .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Gisteren samen hier gegeten, was werkelijk paradijs voor vleesliefhebber! Argentijns vlees ossenhaas met geroosterde paprika voor mij, duo ossenhaas & entrecote voor hem. Beiden gepofte aardappel met kruidenboter en zure room, Daarbij hebben we ons laten adviseren welke Argentijnse rode wijn hier bij te drinken, paste zeer goed bij elkaar. Aan het eind was er niet meer genoeg ruimte voor een toetje dus namen we goede koffie en heerlijke thee. Toen we wilden gaan betalen hadden we nog erg leuk gesprek met met de chef die ons nogmaals wilde danken voor onze keuze voor zijn restaurant. Grap was dat ik voor het weekend belde toen hij net daarvoor het goede nieuws van Iens had gekregen dat El Ternero in 2013 als nummer 1 vermeld zal gaan worden, hij klonk over de telefoon als helemaal blij met deze ook volgens ons zeer terechte waardering!
ameeder .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Wat een heerlijk restaurant. Zo maar binnen gelopen en konden terecht weliswaar tot een afgesproken tijd maar die leek ons voldoende. We hebben zalig gegeten, het vlees was fantastisch net als de vis. De chef besteedt ook naast zijn drukke werk in de keuken veel aandacht aan zijn klanten. Dat zie je niet vaak meer. De jarige job in ons midden werd ook nog eens verrast met een feestelijk dessert zonder dat daar speciaal om gevraagd was. Mijn dochters bespeurden toch een min puntje, zo leuk en met zoveel aandacht als het restaurant ingericht is, zo "stom" vonden ze de normale plaatjes met aanduiding dames en heren op de toiletdeuren. Zo zie je maar waar het jonge grut al op let. Wij hebben een heerlijke avond gehad en kunnen het iedereen aanraden. Ga zo door team van El Ternero. Niet voor niets zijn jullie Topper 2013!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Heerlijk (veel) mals vlees gegeten in El Ternero. Dat verwacht je ook in een argentijns restaurant. Pepersaus mmm... De saladebar is efficiënt, eenvoudig en lekker.
Tip: reserveer, want het zat helemaal vol.
Sfeer is gezellig, ruimte kleiner dan gedacht.
Bediening: top!
ofbro .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Gastvrij, proper, prima klaargemaakt eten.
Tip: medium mag iets minder rood zijn en wat meer (warme) groenten bij het hoofdgerecht maakt het écht top.
Kom zeker nog eens terug om de zalm te proeven die helaas niet voorradig was.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Vanavond met mijn vrowu echt uit geweest bij El Ternero. Verbazend hoe de kwaliteit van de gerechten hoog en onveranderlijk zijn. Gewoon genieten en helemaal naar je eigen zin bereid.
En goed was niet alleen het eten. De ontvangst was allerhartelijkst door de eigenaar. Na mijn 7 weken van ziek zijn was het echt een feest. en het deed ons goed om gemist te zijn.
Voor ons nummer 1.
michelinn .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Een bijzonder geslaagde avond. Vriendelijke en vooral ook erg attente bediening. Gezellige ambiance en alles ook heel netjes (alles keurig onderhouden, alle verlichting werkt, geen rommel op de vloer). Eten was goed en ruim voldoende. Erg goede prijs/kwaliteit. Wij komen terug!
Jeroen04 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Heerlijk om zo je verjaardag te mogen vieren! Het verschil in structuur tussen de ossehaas en de entrecote was duidelijk aanwezig en de bediening attent op de achtergrond. Zeker tot ziens!
Lele .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
We hebben zelden zo'n lekkere ossenhaas gegeten.Het vlees was erg mals en goed gebakken.Prima bediening en leuke aankleding.
Olaf D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Ongelofelijk lekkere biefstuk gegeten, heerlijk mals en een heerlijke smaak! Samen met een heerlijke rode wijn! Dit ga ik zeker snel nog een keer doen! Van mijn vriendin was helaas de medium toch een beetje te rood. Dat was jammer. Toch een aanrader.
Charline V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Erg leuk restaurant. Zeer gezellige, warme sfeer. Ook de bediening erg goed. De kok komt ook even langs de tafel of alles naar wens is en zegt je gedag bij het verlaten. En daarbij is ook het eten verrukkelijk. Top dus :)