El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

KriStyle .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Vanavond wederom heerlijk gegeten in dit leuke & sfeervolle restaurant. De ossenhaas was (zoals altijd) van hoge kwaliteit. Ook de cocktail van het huis is een aanrader. Eigenaar en personeel zijn zeer vriendelijk. Ons zoontje van vijf werd bij het weggaan nog getrakteerd op lekkere koekjes. Wij komen zelf niet uit Amersfoort, maar blijven hier zeker terugkomen!
Nijmweegen .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Afgelopen zaterdag en zondag hebben we in El Ternero gegeten. We werden vriendelijk verwelkomd. De sfeer in dit restaurant beviel ons meteen goed. Het personeel is erg gastvrij. De menukaart zag er compleet en duidelijk uit. Bij de prijs inbegrepen is de saladebar met een ruime keuze. Alles zag er fris en verzorgd uit. Geen papieren servetten, maar mooie stoffen servetten. We bestelden ieder een ossenhaasje. Ik moet zeggen dat die perfect en zeer smakelijk gebakken waren. Erg mals. De eigenaar/chefkok kwam persoonlijk praatje maken en informeerde of alles naar wens was. Kortom, dit restaurant is een aanrader. We wonen in Eindhoven en helaas is de afstand te groot om regelmatig bij El Ternero te gaan eten. Indien we in de buurt van Amersfoort komen, zullen we zeker terug gaan naar El Ternero. Eigenaar/chefkok chapeua!
Alex M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
We eten hier regelmatig. Echt fantastisch vlees, de saladbar is goed en verzorgd, aardige mensen, prachtig restaurant. Kortom een echte aanrader.
RikV .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Prima keuken en attente bediening. De vleesgerechten zijn een klasse apart maar ook de salad bar en de bijgerechten zijn heel goed verzorgd. Iets meer ruimte aan tafel en om de tafels zou prettig zijn.
Antonia_M .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Absoluut een aanrader als je van lekker vlees houd en goede bediening!

Iedereen, ook de chef, is goed zichtbaar en zorgen echt dat je een leuke avond hebt.
BasLijn .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Leuke tent, prettig personeel. De eigenaar komt zelf altijd even langs om te vragen of alles naar wens is. Leuke voorgerechten. Vlees gerechten zijn heel goed. Kaart wisselt bijna niet, dat is ook wel eens prettig. Goed is goed :-) Toetje tip: de chocolade taart is heerlijk. Nog een puntje? Piepklein; de slagroom bij de toetjes is niet vers. Al met al een aanrader!
Albert P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Na een gezellig dagje uit hebben we hier met ons twee gegeten. De menukaart is overzichtelijk en eenvoudig. Het eten was heerlijk en perfect bereid. Een welkome aanvulling was de chef die persoonlijk bij de gasten langskomt voor een praatje. Met recht "the best beef in town"!
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
In dit sfeervolle restaurant heb ik een heerlijk stuk ossenhaas gegeten, nog nooit zo een lekkere ossenhaas gehad. Werkelijk een aanrader voor iedereen die van vlees houdt. De bediening had toen ik er was zeker geen "off-day", gewoon vriendelijke jonge dames. Zeer positief! Ik kom zeker nog eens terug.
TonHendriks .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Heerlijke steak gegeten. Aanrader!
Restaurant is wel erg klein,waardoor je dicht op elkaar zit.
De bediening wordt steeds beter.
Ron1964 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Zoekend naar een restaurant toevallig bij El Ternero terecht gekomen. Wat een voltreffer! Het eten is werkelijk erg fantastisch. Alles goed op smaak en temperatuur. Het vlees heerlijk mals en de portie zijn echt voldoende groot. De prijs prima. Ook de aandacht/ service is prima. Lekkere Argentijnse wijn erbij. Onze zoon Thomas van zes kookt graag en wilde wel eens een restaurantkeuken zien. Dat kon! Een rondleiding door de keuken. Uitleg over het eten en echt met aandacht voor Thomas. Kortom, El Ternero, bedankt en tot binnenkort.
sandrahulsbosch .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
1e keer dat we er zijn eten.
Eten is erg smaakvol. Mals vlees.
Interieur is erg stijlvol.
Zeker een aanrader.
Komen zeker snel weer terug
Dieke H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Ik denk nu wel voor de 8e keer gegeten bij El Ternero. Wat een top tent! Voor diner met z'n twee, met de familie of een groep, het kan allemaal. Het eten is heerlijk, het vlees supermals en goed gegrilld. Top keuken. De bediening is altijd wel prima maar vanavond werd er echt gestunteld. Broodje vergeten, cappucino vergeten, niet vragen voor een tweede/derde drankje, niet even vragen of alles naar wens is na het eten opgediend te hebben. Wat ook opvalt is dat de drie dames dwars door elkaar heen lopen, geen heeft een aangewezen wijk. Iets om aan te werken.
hjmtewierik .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Met kennissen op een vrijdag avond voor het eerst bij El Tenero gaan eten. Het eten was voortreffelijk en er was een ontspannen sfeer ook bij de bediening. Veel aandacht voor de klanten en een goede uitleg van de kaart, kortom een zeer goede service en een goede prijs. Echt een aanrader om nog eens te bezoeken
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Afgelopen dagen waren wij in Amersfoort en toen wij rond vieren naar binnen liepen om te reserveren kwam de kok naar ons toe en stond ons heel hartelijk te woord en vertelde over de festiviteiten in Amersfoort tijdens ons verblijf. Later die avond hebben we heerlijk buiten gezeten en ontzettend lekker gegeten! Het voorgerecht met de vleespasteitjes is echt een aanrader.
Hoofdgerechten ook heerlijk mals en goed op smaak. Ook de pepermolen geeft iets extra's en dat de kok komt vragen of alles naar wens is konden wij ook zeer waarderen...
Debbl .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Eten bij El Ternero is altijd weer een feestje. Het vlees is ontzettend mals. De bediening is vriendelijk maar zou nog beter kunnen zijn met enkele puntjes op de i. Zo heb ik meerdere keren meegemaakt dat de drankjes bij de verkeerde personen werd neer gezet. Maar dat mag de pret zeker niet drukken!
Fré S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
we hebben met 4 personen een 3-gangen menu gehad (echt een aanrader, voor € 25,= een heerlijk voorgerecht, bij het hoofdgerecht verrukkelijk mals vlees en keuze uit een uitgebreid saladebuffet, tenslotte een koud nagerecht, samen precies genoeg om met een voldaan gevoel de avond af te sluiten); de kok kwam halverwege belangstellend informeren of alles naar wens was (waar zie je dat nog tegenwoordig?); toen bij het betalen bleek dat het etentje gehouden werd i.v.m. de vijftigste verjaardag van één van de deelnemers werd nog een ijscoupe met sterretjes aangeboden om de feestvreugde te vergroten (maar dit aanbod werd vriendelijk afgeslagen omdat Sara al voldoende had gegeten).
thom22 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Erg goed gegeten, vlees was extreem goed, heerlijk mals en geen taai stukje ontdekt. Service was ook erg goed, vriendelijk en erg attent. Bijzonder goed dat de kok even langs de tafels loopt en vraagt naar feedback, wekt enorm vertrouwen.
Aankleding is erg leuk en gezellig, tafels in midden pad zouden iets verder van elkaar af kunnen staan. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden aan de liefhebbers van een goed stuk vlees.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Wij komen hier al vanaf het begin sinds Noer ergens begin 2000 de deuren opende. Al vanaf het begin is dit ons lievelings restaurant in Amersfoort en proberen wij 1 maal per maand hier te eten. Zelf kom ik er niet aan toe om bij elk bezoek een ander gerecht uit te proberen, elk bezoek zwicht ik weer voor de "Lomo Y Langostina".
De jonge dames in de bediening zijn echt goed en nemen de bestelling uit hun hoofd op. Wederom complimenten aan Noer die toch even de tijd neemt om vanuit de keuken alle tafels te vragen hoe het smaakt!
Tot slot 1 min-puntje t.o.v. van vroeger: het is elke avond gewoon vol en reserveren is wel aan te raden. Tot snel maar weer, Tom & Zwaan
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Ik kom hier al jaren en het valt nooit tegen. Gewoon de beste plek als je in de binnenstad bent en je hebt zin in een echt lekker stuk vlees met goede en attente bediening. En uiteraard het mooiste interieur.

We hadden wat te vieren en vonden El Ternero voor deze mooie zomerdag de juiste keus. Lekker buiten gezeten (totdat het ging onweren) en wederom geen spijt van. Vooraf mijn favoriet: de gevulde paprika, mijn vrouw de super malse carpaccio.
Als hoofdgerecht beide voor de Ribeye met knoflook gekozen, super lekker met dat kleine vetrandje die het af maakt. Super mals en zoveel smaak! Meestal is ossenhaas mijn favoriet, maar de ribeye kan ik iedereen aanbevelen. De saladebar is vernieuwd. Iets minder keus, maar alles wel super vers en erg lekker. Compliment hiervoor, en als tip: biedt periodiek steeds wat anders aan (bv per seizoen).
De chef kwam tussendoor (zoals altijd) nog even een praatje maken en feliciteerde ons met ons jubileum. Aan het eind van ons etentje werden we daarom nog even verrast met een lekker nagerecht met ijs van de zaak. Top en dank nog daarvoor!
FtM .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Prachtige entourage. Interieur is zeer bijzonder. De amersfoortse Stier (toen nog van hout) prijkt prachtig tegen de achterwand. De maker van de stier heeft het interieur op vergelijkbare wijze gemaakt. Biefstuk is zo mals dat het zonder scherp mes kan worden gegeten (scherp mes is wel beschikbaar), De crew heeft zichtbaar plezier in het werk en de chef gaat elk tafeltje langs om de reactie van zijn klanten te peilen. Ik heb er al enkele keren gegeten en steeds weer naar volle tevredenheid. Aanrader.