El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

9,1
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Voor een stuk vlees kan je in Amersfoort prima hier terecht. Geen poespas, gewoon mooi klaargemaakte vlees. De patat/aardappeltjes, saus en groente moet je helaas weinig van verwachten. Het interieur is leuk en doordacht.
HarrydenOuden .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Wederom heerlijk gegeten, vooral de beef de lomo was ongelooflijk mals en lekker. Het blijft genieten geblazen bij El Ternero, wij kunnen het van harte aanbevelen.
KriStyle .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Vanavond weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen zelf niet uit Amersfoort, maar rijden al jaren graag deze kant op. Het eten is altijd top evenals de vriendelijke bediening. Bij binnenkomst kwam kort ter sprake dat onze zoon vandaag zijn zwemdiploma had gehaald. Groot was de verrassing toen bij zijn kinderijsje de lichten werden gedimd en hij met sterretjes en felicitaties in het zonnetje werd gezet. Heel attent en typerend voor de warme en klantvriendelijke service. Aanrader!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Onbekend in Amersfoort, maar aan de hand van goede recensies, gekozen voor El Ternero.
Service was in het begin erg langzaam en rommelig. Bestelde drankjes kwamen niet, maar dit gingen ze goedmaken met mandjes stokbrood met knoflookboter van het huis.
Vanwege de grote trek, hebben we gekozen voor alleen een hoofd- en nagerecht.

Door de aanwezigheid van de grote menukaart, ben ik blijven kijken op de pagina met de specialiteiten. Hierbij wordt aangegeven dat hun heerlijke steaks worden gegerild op houtskool, volgens origineel Argentijns recept.
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt voor de BIFE DE LOMO AL MORRON (medium): Argentijnse ossehaas, hierbij geven ze aan dat het de meest malse steak is en een echte lekkernij met gegrilde paprika. Wat betreft de ossehaas viel dit erg tegen, weinig smaak en zeker niet mals. De gegrilde paprika was daarentegen wel lekker. De bijgekozen frites waren lekker krokant, hierdoor hebben we nog een aantal frites bij besteld en ook de gegrilde maïskolf was prima. Alle gerechten zijn inclusief een salade buffet, dit was verder niet bijzonder en niet heel erg praktisch in het ‘kleine’ restaurantje.

Afgesloten met een dessert, op aanrader van de bediening, gekozen voor de chocolataart met vanille ijs en slagroom. Grote caloriebom, maar niet bijzonder. De chocoladetaart viel helaas een beetje tegen.

Bijgerechten van goede kwaliteit. Ten slotte draait het om het vlees. Hoge verwachtingen van het Argentijnse vlees, maar hebben ze deze avond helaas niet waar kunnen maken.
Service was niet erg oplettend, maar wel vriendelijk.
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Zoals je verwachten mag bij een Argentijns restaurant, verrukkelijk lekkere vlees gerechten. Ook de Gamba's waren als voorgerecht heerlijk.
Dimitri M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Afgelopen dinsdag op mijn verjaardag heerlijk gegeten bij El Ternero. Al bij binnenkomst valt het mooie houten kunstwerk van de Amersfoortse kunstenaar Thijs en Marisja op (die ook de stier op de rotonde heeft gemaakt en de uil van afvalhout op Mysteryland!).
Je kunt gebruik maken van een saladebar en op tafel staat een lekker chimichurrie saus.
Maar naar de Argentijn ga je natuurlijk voor de goede kwaliteit van het vlees.

Je hoopt een een vakman met liefde voor zijn vak en dat is hier het geval!
Het vlees is heerlijk mals, dus niet te ver doorgebakken als je medium besteld.
De chef komt ook altijd even langs alle tafels om te vragen of het smaakt en om vragen te beantwoorden over het vlees of de bereiding.

Aan het einde van het avond ging opeens het licht uit en kwam de bediening met een ijsverrassing met sterretjes en werd ik bezongen aan de tafel. Heel attent !

Dit restaurant weet wat lekker eten is, service is prima en de chefkok is zeer betrokken bij de gasten en weet een heerlijk stuk vlees voor te schotelen, de kaart biedt voor ieder wat wils.
Dikke aanrader, aanstaande vrijdag ga ik weer ;-)

André V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Vanavond bij El Ternero gegeten. Een aanrader! De bediening is prima en de ambiance uitstekend (lekkere muziek ook). Maar het eten is werkelijk verrukkelijk. Kortom, probeer het zelf een keer, je zult er geen spijt van hebben!
Miranda R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Wat was het een leuke avond; valentijnsdag 2014. Het zou een verrassingsdiner worden voor manlief. Helaas belde de chef kok voor de 14e naar ons huis om de tijd te veranderen, zo doende wist manlief ineens van de verrassing af. Dat was even jammer, maar wat hebben zij het goedgemaakt die avond! Het dessert kregen wij van het huis en toen wij voldaan naar huis gingen ontvingen wij ook nog een fles wijn. De chef kok had spijt dat hij het verrassingsdinertje had verraden. Nou dat noem ik nog eens service! Buiten het feit dat de bediening top was en de service super, was het eten natuurlijk ook erg goed! We hebben heerlijk genoten en zullen zeker terugkeren!
BertGroothuizen .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Afgelopen week vrijdagavond (met zijn vijven) gegeten bij El Ternero. Het was onze eerste 'kennismaking'. Het restaurant zat volledig vol. De inrichting was een verrassing, maar de akoestiek was echter slecht, waardoor je echt moeite moest doen om je tafelgenoten te kunnen verstaan. De bediening was uitermate vriendelijk en attent. Er hing een goede en plezierige sfeer. Ook erg leuk (en professioneel) dat de chef zelf langs de tafels ging om de gasten te groeten. M.b.t. het eten. De reden om bij 'een Argentijn' te eten is natuurlijk het vlees. En inderdaad, het vlees was uitstekend en als je 'rare' of 'medium' bestelde, kreeg je ook inderdaad dat wat je had gevraagd. Een zeldzaamheid. De voor- en bijgerechten en ook de saladebar waren erg basic, De wijnkaart is zeer beperkt. Bij heel goed vlees hoort toch een goed glas wijn? Daar zou veel meer keuze in geboden moeten worden. Vooral de huiswijn bleek heel matig. Elk zichzelf respecterend restaurant schenkt toch een goede huiswijn, nietwaar?? De rode Salentijn, die wij bij het hoofdgerecht bestelde, was echter goed en had een goede prijs kwaliteit verhouding. Kortom, als je van een goed bereid stuk vlees wil genieten, niet teveel eisen stelt aan de wijnkwaliteit, je niet te veel stoort aan veel rumoer om je heen, in een zeer plezierige ambience, heel attent bediend wil worden dan is El Ternero zeker een aanrader.
Mischa Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Wij hebben hier meerdere keren gegeten, bij binnenkomst een warm decor van hout wat er prachtig uit zit. De sfeer is goed en het eten is heerlijk. Indien je houd van vlees ben je op het goede adres. het is niet de goedkoopste maar prijs kwaliteit is dik in orde.
dino-x-love .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Erg gezellig restaurantje met vriendelijk personeel. Het eten is ontzettend lekker en de steaks zeker een aanrader! Ik bestelde carpaccio zonder pijnboompitten, dit was niet goed doorgegeven. Er werd gelijk excuses gemaakt. Het bord ging terug dw keuken in en er werd nieuwe gemaakt. Ook kwam de kok zelf excuses maken. De saladebar vind ik ook een groot pluspunt.
bas en thea .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Wij komen al jaren in dit fantastische restaurant. Het eten is werkelijk top!! en telkens nemen we vrienden mee die daarna ook terugkomen.
Onze voorkeur gaat uit naar de Ossehaas en Garnalen con salsa, echter een chiliconcarne is ook niet te versmaden.
Bediening is heel vriendelijk en zijn goed op elkaar ingespeeld.
We komen graag weer terug.
Thea en Bas.
sahar A.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Ik kom al jaren naar dit heerlijke restaurant. De kok is een erg vriendelijk. Er wordt gezorgd dat alles naar wens is bij zijn gasten. De kwaliteit van het vlees is dan ook in al die jaren hetzelfde gebleven. Het is gewoon niet te omschrijven hoe lekker het is!! Alles is zo goed en smaakvol.
Je hebt een enorme keuze van gerechten. De bediening is ook erg attent. Ik kom hier zeker nog heel vaak terug. Dit is voor mij de beste restaurant van Amersfoort!!
Hanno E.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Na de vele goede beoordelingen hier afgelopen weekend wezen eten. Heerlijk malse ossenhaas, bereid door de sympathieke chef die regelmatig langs je tafel loopt om te informeren hoe het smaakt. Bedienend personeel was heel attent en liet ons eerst de wijn proeven alvorens een karaf te serveren. Klein puntjes van verbetering: de geserveerde gekruide rijst was wat droog en de saladebar had wat lege bakken. Verder een erg positieve ervaring, we gaan hier zeker nog eens eten.
RuudvdB .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Een bezoek aan El Ternero is altijd heerlijk: je wordt zeer warm onthaald door het bijzonder hartelijke personeel, de kok komt zijn keuken uit om te horen of het gesmaakt heeft, het vlees wordt met liefde klaargemaakt en de wijn is gewoon simpelweg goed.
Gertvans .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Telefonisch op het laatste moment gereserveerd. Vriendelijke bediening.
Het eten was prima! De chili pollo was fantastisch en de kip cajun heerlijk gegrild. Niet te gaar, precies goed. Ook hier zeker een aanrader om lekker en niet duur te dineren.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na alle lovende recenties hier hadden wij wel hoge verwachtingen. Het vlees was ok, niets op aan te merken. Carpaccio een beetje waterig. Prima eten maar niet heel bijzonder.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Het was wederom een verademing om na langere tijd hier weer binnen te komen. De eigenaar (Nuur) heeft het geheugen van een olifant. Het maakt ons eens te meer duidelijk dat hety een kok is in hart en ziel. De klant staat primair en met minder dan perfectie kan hij het niet doen.
We hadden gasten bij ons, en al kwamen die uit Zeeland, die gaan zeker terug komen.
Kortom het is echt een feest om hier te zijn. Het is niet de goedkoopste maar toch het geld meer dan waard.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Prima prijs/kwaliteit. Gezellig met een vriendin in in het voorste nisje bij het raam gezeten. Allebei een heerlijkw steak, die van mij rood besteld en perfect gebakken gekregen. Saladebar is vers, fijn warm afbakbroodje. Complimenten voor de lieve spontane bediening.
Witje37 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Vorige week heerlijk gegeten. Wat een fantastische service van de kok/eigenaar. We waren benieuwd naar het recept van het lekkere sausje bij het vlees. Er volgde direct een uitnodiging voor een kijkje in de keuken, en voor thuis kregen we een bakje mee. Top, zoveel gastvrijheid zie je niet vaak!! Ons zien ze nog eens terug.