El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

René K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Zaterdagavond hier gegeten. Was als vanouds. Het eten was heerlijk. Zoals altijd was het vlees weer super mals. De bediening was ook weerprima en het was ook weer gezellig. Over 2 weken kom ik weer terug, met een paar collega's. Ik kijk ernaar uit.
Christoph D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Zondagavond weer heerlijk gegeten bij El Ternero! Het blijft altijd een feestje om bij hun te eten. Heerlijke saladebar en de spareribs zijn overheerlijk. Qua prijs/kwaliteitverhouding is het een prima restaurant.
Wij komen graag weer terug!
Dorine V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Gister heerlijk wezen eten bij dit sfeervolle Argentijnse restaurant! De bediening is erg vriendelijk en besteden veel aandacht aan de gasten. Zeker als je van een lekker stuk vlees houdt is El Ternero een echte aanrader! Zelden zo'n lekker stuk ossenhaas gegeten. kortom, een gezellig, sfeervol en heerlijk restaurant. Hier komen wij zeker nog eens terug.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Net wezen eten bij El Ternero, heerlijk gegeten !!
We hadden met z'n tweetjes de mixed grill, allemaal overheerlijke stukken vlees en zeer smakelijk vlees. Bij het eten een lekker rood wijntje gedronken. De bediening is ook goed, niets op aan te merken.
Het is leuk dat de kok even langs komt om te vragen of het eten smaakt en wat je er van vindt.
Wij komen uit Spijkenisse waar ook een goede Argentijn zit, maar deze Argentijn is ook zeer aan te bevelen.
Een klein leuk restaurantje om heerlijk te eten.
Simon23 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Afgelopen week gegeten bij el ternero! Wat een ramp nooit meer.. We zijn gekomen door de recencies op iens maar bizaar restaurant. Service afschuwelijk slecht! De meisjes zijn alleen met zich zelf bezig. Het eten is niet bijzonder. De huiswijn is smaakeloos. De prijzen lijken oke maar kwalteit viel ons tegen. We zullen nooit meer komen.
CJongen .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Wat een geweldig restaurant,klein maar erg knus, vriendelijke bediening,en het eten was echt top, het vlees smolt op je tong.niet al te grote porties, maar genoeg,zeker omdat je ook zelf salades kan pakken in de saladebar. Ook erg leuk dat de kok komt vragen of alles smaakt!
Kortom, een toppertje!!
R_Bouwman .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Ik ben de afgelopen maanden hier vaker geweest. Elke keer weer ongelooflijk mals vlees. Veruit de allerbeste biefstuk uit de omgeving. De chef/eigenaar is altijd vrolijk en zorgt voor een huiskamergevoel (altijd welkom). Ik kom hier altijd met plezier en zal dit restaurant regelmatig blijven bezoeken.
zamora .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
25-5-13
Wat een ontzettend leuk,gezellig,knus restaurant.
De ontvangst begon al goed en het werd alleen maar beter.
Er werd overal aan gedacht, karaf water bij het karafje wijn,broodje bij de kaart,personeel die ook goede suggesties voor het eten konden doen en zeker wisten wat ze precies serveerden.De gerechten waren top, supermals vlees.
Ook leuk dat de chef aan tafel kwam om te informeren of alles naar wens was geweest.Zo hoort een avond uit eten te zijn.Helemaal top!
khinda .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Leuk restaurant met zeer goed eten. Wel een kleine ruimte maar in de bankjes leuk om te zitten. Origineel decor. Simpele saladebar maar prima keuze en vers. De bediening was goed behalve de snelheid. We hadden binnen 1 uur al t eten en drinken gehad! Na t eten werd er meteen gevraagd wilt u nog iets anders? En nagerecht of thee/ koffie? Na beide de 2e thee op te hebben kwam de volgende die zei: wilt u nog wat want we hebben de tafel zo nodig! En dat terwijl we net 1, 5 uur binnen waren. Na de 2e thee de rekening gevraagd en bij t afrekenen gemeld dat het niet fijn is om weggekeken te worden. Het was namelijk overduidelijk dat het personeel lichtelijk in de stress schoot van de 2e thee. Van de chef kregen we excuses en een drankje aangeboden maar daar hebben we maar voor bedankt.
Bibi83 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Het restaurant is erg leuk ingericht en het eten is goed. Na een uur tafelen zijn ze echter van mening dat je weg kan en toen werd ons door de bediening medegedeeld dat ze de tafel nodig hadden. Ik vind het niet normaal dat er zo met klanten wordt omgegaan. Als de tafel maar een uur beschikbaar was hadden ze dat bij de reservering moeten laten weten en niet toen we net onze laatste hap namen. Zeer ongepast en ik ga er nooit meer heen, heb nog nooit zo vroeg weer buiten gestaan. Belachelijk!!
T.N. A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Heerlijk gegeten. Ik heb de tres carnes gekozen (drie verschillende soorten vlees).
Perfect klaargemaakt, maar de volgende keer neem ik alleen de Lomo (varkenshaas) want die is stak er echt bovenuit.
Enig nadeel is dat mijn bord niet warm was waardoor het vlees snel afkoelde. En ik ben echt geen langzame eter!
Al met al een aanrader.
Björn R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Al vaker hier gegeten en altijd naar volle tevredenheid. Deze keer was dat anders.

Het eten was zoals we het kennen. Puur, vers en met aandacht bereid. De chef heeft aandacht voor zijn gasten en komt gedurende de avond een paar keer kijken bij zijn gasten. Prima.

De bediening was deze keer een heel ander verhaal. We hebben ons groen en geel geergerd. Ze waren met z'n drieen, maar hadden weinig aandacht voor de gasten. Ze maakte een verveelde indruk en deden weinig moeite om de gasten te behagen. Bestellingen werden vergeten en we hebben de halve avond met lege glazen gezeten, terwijl op het hoogtepunt van de drukte (hoofdgerechen voor een grote tafel) besloten werd de zoutvaatjes in het gehele restaurant te vervangen.

We hebben prima gegeten, maar hebben een wat vervelende nasmaak aan over gehouden.

Voorlopig maar ff niet meer.
John H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Met vrienden heerlijk gegeten bij El Ternero. Genoeg aandacht van de chef en de dames van de bediening. Restaurant was vol maar dat merkten we niet in de "levertijd" van de gangen. Heerlijke pittige garnalen als voorgerecht en zeer mals en smakelijk vlees als hoofdgerecht vielen echt in de smaak. Meteen besloten binnenkort nog een bezoek te brengen aan dit restaurant.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Heerlijk eten, heeft niet meer woorden nodig, maar voor de liefhebbers: fantastisch bereid vlees, lekkere frites/gepofte aardappel en fijne saladebar. Tip voor de eigenaar: meer soorten wijn per glas aanbieden, met name een zwaardere rode wijn zou het helemaal afmaken!
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een stel vriendinnen wezen eten, ter gelegenheid van een verjaardag. Prima ontvangst. Ruime keuzes aan voor-hoofd-nagerecht. Mijn steak was van uitzonderlijke kwaliteit exact goed gebakken. Zeer vriendelijk personeel een uitzonderlijk dat de kok ook tijdens het eten langs komt om te informeren of alles naar wens is. Als desert werd mijn vriendin getrakteerd op ijs met brandende sterretjes. De lamp ging uit en er werd voor haar gezongen door personeel en werd overgenomen door de aanwezige gasten. Dit alles door een kleine melding aan de kok dat mijn vriendin jarig was. Wil je een fijne avond beleven, heerlijk eten, sfeervolle ambiance, professioneel en zeer klantvriendelijk personeel dan kan ik dit restaurant ten zeerste aanbevelen. Hoop er zeker nog eens te komen eten
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een grote groep dames hier gegeten.We hadden al twee weken van te voren gereserveerd, maar twee dagen voor we kwamen zou er nog iemand meekomen. Hierover gebeld en men wist niet of dit allemaal wel ging, we hebben gevraagd om er gewoon een stoel bij aan te schuiven, de reactie was niet erg prettig. Maar ondanks dat, was er toch een stoel bijgeschoven en het ging prima.
Saladebar was eenvoudig maar goed, de steaks waren in de meeste gevallen goed bereid al waren er twee dames die de steak erg droog vonden.
Water en brood werden direct gereserveerd samen met een smakelijke saus. Wijn was prima en bij het desert ging er nog iets mis. Gelijke desserts en een andere inhoud, hierover iets gezegd en er kwam meteen een bolletje ijs bij.
Men kwam herhaaldelijk vragen of alles naar wens was. Het was op zaterdag erg druk en een nadeel dat er met zoveel gasten maar 1 damestoilet was, ook de garderobe was aan de krappe kant.
Een zeer originele inrichting. Een aanrader, maar vooraf zeker reserveren.
-Jeroen- .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Inmiddels al meerdere keren gegeten in dit restaurant met een bijzonder mooi en sfeervol interieur gemaakt door o.a. dezelfde Amersfoortse kunstenaar als van de Stier in Amersfoort.
Vorige keren de Argentijnse steak en ossenhaas gegeten en de laatste keer de Tres Carnes. Al het vlees is echt van zeer goede kwaliteit en heerlijk bereid. Bij het diner een fles Salentein (rode wijn) besteld, echt een zalige wijn! De saladebar is eenvoudig, maar goed.

Prettige sfeer met personeel en chefkok die langs de tafels komt om te vragen of alles naar wens is.
De volgende dag werd ik gebeld door de chefkok, aangezien ik 50 euro was verloren. Hij had dit gevonden en via de reserveringslijst mijn telefoonnummer achterhaald. Heel bijzonder dat iemand zoveel moeite heeft gedaan.
Los van dit, echt een restaurant om vaker naar toe te gaan.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdag gegeten bij El Ternero. Het was niet de eerste keer en absoluut ook niet de laatste. Reserveren is zeker op zaterdag aanbevolen! De bediening is vlot en snel, het decor is apart met de houten 'wandbekleding'. Wij gingen allebei voor een stukje ossenhaas. Erg lekker, ook op de juiste wijze gebakken zoals aangegeven. De koffie na was ook goed, alhoewel de koffie Ternero wel erg veel alcohol is. Verder een aanrader!
Manda W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Op een donderdagavond voor het eerst hier gegeten. Telefonisch gereserveerd voor 2 personen. Kunnen aan 4 persoonstafel aan de muur plaatsnemen. Aangeboden stokbrood met kruidenboter laat (te) lang op zich wachten. Er is een lekker saladebuffet waar je van kan pakken. Runderbouillon en vleespasteitjes zijn prima. De steak van ossehaas en de lamsbout smaken heerlijk. Echt goed vlees. Ook de gepofte aardappel met zure room is erg smakelijk. De rode wijn is erg lekker. Appeltaart toe is niet warm zoals vermeld op menkaart maar wel met bolletje lekker ijs en royale portie slagroom. Goede koffie maakt het diner af. Leuk dat de kok ook een keer in de zaak komt en aan gasten vraagt of het smaakt. We zullen hier zeker nog eens terugkomen. Terecht dat het dit restaurant deze (koop-)avond goed bezet was.
ProefGoed .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Voor de tweede keer uitstekend gegeten. Met name de ossenhaas is heerlijk. Ook leuk dat de kok even langs de tafeltjes loopt.