El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

9,2
Rogier1972 V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Complimenten voor de bediening dat ze bij de reservering al rekening houden met spreiding van tafels, zodat niet iedereen op hetzelfde moment op een hoofdgerecht zit te wachten.

De sfeer in het restaurant is prima. Het is heel overzichtelijk. De muren gedecoreerd met blokjes hout, was heel sfeervol.

Bij de bestelling werd gevraagd of wij een stokbroodje wilden vooraf. Wat vreemd dat een groep die na ons binnenkwam later geholpen werd, wel al eerder zijn stokbroodje kreeg en wij er nog een keer om moesten vragen.

Op de site hadden we gezien dat El Ternero met een 3-gangenmenu werkt. Ook hier moesten we bij de supervriendelijke ober om vragen. Hij kwam er niet zelf mee. Overigens bleken de prijzen van de gerechten op de menukaart niet overeen te komen met de website. Het 3-gangenmenu was niet geldig in combinatie met een kortingsbon. Daar kan ik in meegaan. Vreemder vond ik dat je niet met creditcard mocht betalen als je voor dit menu koos. Dan zou de winst waarschijnlijk verdampen.

Als voorgerecht koos ik voor de zalmsalade. Echt prima! Vooral de garnering met kraakverse groente was erg lekker.

Bij het hoofdgerecht kozen mijn partner en ik voor de Argentiijnse bief en lamskoteletten. Zij koos voor medium en ik voor rare, maar bij het opdienen vroeg het meisje niet wie wat had. Gezien de overeenkomst in roodheid, leek er ook geen verschil tussen te zitten. De smaak was wel echt subliem. Ik ben er nog niet uit waar het verschil zit tusssen de bijgeleverde bief-frieten en eventueel extra te bestellen Belgische friet, maar ok.

Op het dessert moesten we even wachten. Normaal niet zo erg na een hoofdgerecht, maar dit duurde wel erg lang. Ik koos voor vers fruit met ijs, mijn partner voor 3 soorten ijs. De toetjes zijn niet de specialiteit. Ik had het idee dat ik wel een wat karig bolletje ijs kreeg. En het was vrij zeker fabrieksijs. Zonde!

Cappuccino om het af te maken. Ik vind het dan lekker om een sterk bakkie te krijgen met geklopte melk, maar dit ging meer richting de koffie verkeeerd. De melk was niet goed geklopt. Was net even te zwaar daarmee.
super fan .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijk gegeten!! Echte aanrader!!
Gezellige sfeer, leuke bediening, uitgebreide kaart. Wij eten hier erg graag. Het vlees is echt geweldig, bijgerechten heerlijk en de keuze is groot. Ook onze kids eten hier erg graag vanwege de super lekkere spare ribs.
Houd je van een goed stuk vlees, dan moet je hier echt gaan eten. Kortom: El Ternero is echt top.
KriStyle .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Vanavond weer een heerlijke avond gehad. Zowel de tres carnes als de plato argentino waren top. Beste vlees van de regio. Ook de biefstuk van het kindermenu was royaal en van goede kwaliteit. Leuke aanvulling zijn de lekkere cocktails. Zeer tevreden met de hartelijke service. De eigenaar/chef is een perfectionist en dat klinkt in alles door. Wij komen in 2016 snel weer terug!
carlabrac .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Zeer uitgebreide kaart. Heerlijk en eerlijk eten. Iedereen krijgt een 'eigen' bijgerecht. Er is tevens een uitgebreide saladebar. Prima bediening en aandacht van de kok/eigenaar. Bijkomstigheid: Een persoon was jarig en kreeg (onaangemeld) toch een dessert met sterretjes. Attent en dus leuk. Komen regelmatig. Steeds prima.
LisetteLablans .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Weer een heerlijke avond gehad bij El Ternero. Het gietijzeren pannetje, lams rib en alle andere gerechten zijn zo lekker. En dan de bediening... zo vriendelijk. Wij eten hier ongeveer 1x per jaar, maar vol herkenning worden we begroet. Fijn al die egards!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Echt Argentijns vlees dus top ossenhaas! Precies bereid zoals het hoort. Mijn complimenten. Goede bediening en mooi interieur
sahar A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De beste kwaliteit van het vlees, lekkere saladebuffet, goeie service en leuk dat de kok regelmatig langs komt om te vragen of alles naar wens is. TOP TOP TOP!!!
joostkeze87 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Top vlees kwaliteit in dit argentijns restaurant. Probeer de ribs of biefstuk eens. Service is prima maar soms niet oplettend , dat is wel jammer. Wijnen zijn ok maar kan veel beter.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor mij een restaurant voor de "vlees" liefhebber. En dat kan je aan hun overlaten. Zeer mals en smaakvol (Argentijns geïmporteerd). Helaas ook wat minpuntjes. Tafeltjes zijn (te) klein voor 4 personen en het eten is niet goedkoop. Vriendelijke jonge meiden in de bediening maar zonder opleiding want als je samen niets te doen hebt, pak dan in ieder geval de jassen aan van de binnenkomende gasten en reik deze aan bij het verlaten. Kleine moeite (als het werk het toelaat) en het laat zien dat je als gast welkom bent. Of ben ik nu zo ouderwets?
Conny en rene Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De reservering was niet nodig. We zaten op zondagavond begin van de avond nog alleen in het restaurant. We begonnen met stokbrood en verse meloen met seranoham. De prijs vond ik wat aan de hoge kant. Mijn vriend bestelde de smakelijke Carpaccio de Ternera. De kok kwam nog langs om te vragen of het hoofdgerecht goed had gesmaakt. Dat zie je niet veel. Leuk! Het bleef rustig in het restaurant en kregen hierdoor het tellen van de fooienpot goed mee. De wijnglazen bleven de rest van de avond leeg na het eerste volle glas.Een minpuntje, daar hadden ze iets laten liggen. Na het dessert kwamen we er achter dat er een saladebuffet was. Ook daar hadden we graag op gewezen willen worden door het bedienend personeel. Het eten was goed, de prijzen vond ik toch iets te hoog. Zeker omdat ik bij deze prijzen iets meer verwacht van het personeel. Vandaar toch een punt minder bij het onderdeel service.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Weer eens langs geweest bij El Ternero. Ook nu weer fantastisch gegeten. Porties ruim en alles in een goed tempo opgediend.
Het restaurant is niet heel groot maar sfeervol warm aangekleed.
Vooraf de tapas mixtas (eigenlijk voor twee eters) met vieren gedeeld, een heerlijke overview van verschillend argentijns vlees.
De ossenhaas als hoofdgerecht is werkelijk 'cooked to perfection'.
De kok komt regelmatig even kijken of de gasten tevreden zijn.
En ook de desertkaart houdt het hoge nivo vast. Kortom, een grote aanrader voor een gezellige en lekkere avond genieten!
Jimmy .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vrijdag gereserveerd voor zaterdag. Konden terecht op de tijd dat wij wilden (tussen 5 en 6), maar kregen meteen te horen dat de tafel rond achten beschikbaar moest zijn. Dat zou wel lukken dus geen probleem, maar een aardige indicator over de drukte in het restaurant. Toen we vertrokken (rond half 8) was elke tafel bezet.

Heerlijk gegeten, prima bereid vlees (medium en rare besteld, perfect gegrild), maar de saladebar is nog steeds redelijk beperkt. Ik snap dat het niet in de Argentijnse sfeer is, maar gewoon wat kale, onbewerkte komkommer en sla is toch niet teveel gevraagd? :-)

Lekkere toetjes ook, dit restaurant blijft op mijn lijstje!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ze doen hun claim "best beef in town" wel eer aan. We hadden vanavond beiden een heerlijke Argentijnse ossenhaas. Super mals en heel smaakvol gegrilld. De chef kwam aan tafel checken of alles naar wens was. Heel netjes.
Mijn voorgerecht van gevulde paprika met pittig gehakt was oké maar net iets te droog en peperig. Mijn partner had garnalencocktail geserveerd op plat bord met wat aardbei, kiwi en druiven aangekleed. Smaakte wel maar toch beetje apart. Alle gerechten kwamen lekker vlot door en de bediening was zeer attent.
Kortom: voor een goed stuk eerlijk goed gegrilld rund (en vriendelijke behulpzame bediening!) ben je bij El Ternero aan het juiste adres.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten regelmatig bij El Ternero. Elke keer weer erg goed. Het is een gezellige zaak met prettige bediening. De steaks zijn fantastisch. Lekkerder vlees hebben wij tnt nog nergens in Nederland kunnen ontdekken. Een absolute aanrader in hartje Amersfoort. Wel vooraf even bellen, want deze top zaak zit vaak vol, zeker in het weekend.
Kathinka H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten!! De eerste keer dat we hier zijn geweest en zeker voor herhaling vatbaar. Het restaurant is niet groot maar fijne uitstraling en geeft een warm gevoel. De bediening is uitstekend, erg vriendelijk. De chef komt bij iedereen informeren of alles naar wens is en neemt daar de tijd voor. Je wordt niet opgejaagd omdat er nog een volgende ronde eters is. In lange tijd niet zo prettig en heerlijk gegeten.
Enno P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Overheerlijk gegeten, bij een perfecte bediening en dat in een geweldig mooie locatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Dus valt er alleen maar een 10 te geven
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Vanavond voor de 3e keer geweest met de familie en wederom alles fantastisch !!
Zeker een aanrader voor een erg gezellige avond met geweldige bediening en fantastisch eten !
elrey .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
prima vlees. attente bediening. nu alleen nog een chimichuri op basis van peterselie (en geen ui en paprika). komen zeker terug
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wij hebben hier gister heerlijk gegeten ik loop op krukken en het viel mij op dat de bediening mee denkt aan een goede plaats uiteindelijk zaten wel heel gezellig op de bankjes er knus en de bediening was uitermate vriendelijk weten waar het over gaat wel hebben onze complimenten gegeven aan de chefkok die kwam ook even later aan tafel en vertelde ons over zijn passie. Een restaurant waar wij zeker vaker naar toe gaan alles was gewoon perfect echt een aanrader
Christoph B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wij hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten in "El Ternero". Het vlees was mals en exact goed bereid. De kelner was zeer attent.