El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een stel vriendinnen wezen eten, ter gelegenheid van een verjaardag. Prima ontvangst. Ruime keuzes aan voor-hoofd-nagerecht. Mijn steak was van uitzonderlijke kwaliteit exact goed gebakken. Zeer vriendelijk personeel een uitzonderlijk dat de kok ook tijdens het eten langs komt om te informeren of alles naar wens is. Als desert werd mijn vriendin getrakteerd op ijs met brandende sterretjes. De lamp ging uit en er werd voor haar gezongen door personeel en werd overgenomen door de aanwezige gasten. Dit alles door een kleine melding aan de kok dat mijn vriendin jarig was. Wil je een fijne avond beleven, heerlijk eten, sfeervolle ambiance, professioneel en zeer klantvriendelijk personeel dan kan ik dit restaurant ten zeerste aanbevelen. Hoop er zeker nog eens te komen eten
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een grote groep dames hier gegeten.We hadden al twee weken van te voren gereserveerd, maar twee dagen voor we kwamen zou er nog iemand meekomen. Hierover gebeld en men wist niet of dit allemaal wel ging, we hebben gevraagd om er gewoon een stoel bij aan te schuiven, de reactie was niet erg prettig. Maar ondanks dat, was er toch een stoel bijgeschoven en het ging prima.
Saladebar was eenvoudig maar goed, de steaks waren in de meeste gevallen goed bereid al waren er twee dames die de steak erg droog vonden.
Water en brood werden direct gereserveerd samen met een smakelijke saus. Wijn was prima en bij het desert ging er nog iets mis. Gelijke desserts en een andere inhoud, hierover iets gezegd en er kwam meteen een bolletje ijs bij.
Men kwam herhaaldelijk vragen of alles naar wens was. Het was op zaterdag erg druk en een nadeel dat er met zoveel gasten maar 1 damestoilet was, ook de garderobe was aan de krappe kant.
Een zeer originele inrichting. Een aanrader, maar vooraf zeker reserveren.
-Jeroen- .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Inmiddels al meerdere keren gegeten in dit restaurant met een bijzonder mooi en sfeervol interieur gemaakt door o.a. dezelfde Amersfoortse kunstenaar als van de Stier in Amersfoort.
Vorige keren de Argentijnse steak en ossenhaas gegeten en de laatste keer de Tres Carnes. Al het vlees is echt van zeer goede kwaliteit en heerlijk bereid. Bij het diner een fles Salentein (rode wijn) besteld, echt een zalige wijn! De saladebar is eenvoudig, maar goed.

Prettige sfeer met personeel en chefkok die langs de tafels komt om te vragen of alles naar wens is.
De volgende dag werd ik gebeld door de chefkok, aangezien ik 50 euro was verloren. Hij had dit gevonden en via de reserveringslijst mijn telefoonnummer achterhaald. Heel bijzonder dat iemand zoveel moeite heeft gedaan.
Los van dit, echt een restaurant om vaker naar toe te gaan.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdag gegeten bij El Ternero. Het was niet de eerste keer en absoluut ook niet de laatste. Reserveren is zeker op zaterdag aanbevolen! De bediening is vlot en snel, het decor is apart met de houten 'wandbekleding'. Wij gingen allebei voor een stukje ossenhaas. Erg lekker, ook op de juiste wijze gebakken zoals aangegeven. De koffie na was ook goed, alhoewel de koffie Ternero wel erg veel alcohol is. Verder een aanrader!
Manda W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Op een donderdagavond voor het eerst hier gegeten. Telefonisch gereserveerd voor 2 personen. Kunnen aan 4 persoonstafel aan de muur plaatsnemen. Aangeboden stokbrood met kruidenboter laat (te) lang op zich wachten. Er is een lekker saladebuffet waar je van kan pakken. Runderbouillon en vleespasteitjes zijn prima. De steak van ossehaas en de lamsbout smaken heerlijk. Echt goed vlees. Ook de gepofte aardappel met zure room is erg smakelijk. De rode wijn is erg lekker. Appeltaart toe is niet warm zoals vermeld op menkaart maar wel met bolletje lekker ijs en royale portie slagroom. Goede koffie maakt het diner af. Leuk dat de kok ook een keer in de zaak komt en aan gasten vraagt of het smaakt. We zullen hier zeker nog eens terugkomen. Terecht dat het dit restaurant deze (koop-)avond goed bezet was.
ProefGoed .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Voor de tweede keer uitstekend gegeten. Met name de ossenhaas is heerlijk. Ook leuk dat de kok even langs de tafeltjes loopt.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Een relatief klein restaurant met een eigenzinnig interieur. Tussen de tafels is relatief weinig ruimte dus daar moet je wel tegen kunnen. Je kan beter plaatsnemen in de bankjes.

Maar het eten is het meer dan waard. Tenminste als je van vlees houdt. Hoe ze het doen weet ik niet maar een beter stukje (of stuk) vlees ben ik zelden tegen gekomen. Lees ook even op de kaart waar het vlees vandaan komt en welke aandacht men er aan besteed. Het verhaal maakt de beleving compleet. De bediening is attent en ongedwongen. De salade bar is...hoe zeg je dat - de saladebar. Dat vind ik persoonlijk wel een gemis. Verder komt de kok de tafels langs om te vragen of het smaakt. Hoort een beetje bij de traditie, maar komt soms wat geforceerd over. Al met al terecht wel een topper, tenminste, als je een liefhebber bent van vlees
IvD .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Heerlijk gegeten met het werk in een zeer gezellig decor.
Saladebar nodigt uit voor een paar keer een loopje daar naar toe. Vleesgerechten om van te smullen. Top! Toetjes zagen er ook heerlijk uit en waren dat ook. En dat alles voor een redelijke prijs.
Ik kom hier wel terug!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
In het centrum van Amersfoort zit deze heerlijke en eerlijke Argentijnse topper. Het verhaal rondom het beef is goed verteld en dat proef je. De saladbar is prima doch eenvoudig. Bediening en kok komen regelmatig vragen of alles naar wens is. Een klein en intiem restaurant dat bijna altijd vol zit. Reserveren is dus een must. Voor de liefhebbers van beef dus ee MUST DO
pepeha .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij El Ternero. Misschien ligt het aan ons, want we werden weer vergeten (dat overkomt ons vaker). Maar de complimenten voor hoe correct hiermee wordt omgegaan. Excuses van de baas en een korting op de rekening met een gezellig praatje achteraf. De kwaliteit van het eten is echt top en ook de sfeer in het restaurant is prima. En dat alles voor hele schappelijke prijzen. Wij komen graag nog een keer terug.
Jottum .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Al twee keer heerlijk gegeten, vooral de tres carnes was erg goed! Eerste keer was de zalm van mijn wederhelft te droog. De kok/eigenaar vraagt (druk of niet) alle/de meeste gasten naar hun ervaring en heeft het meer dan ontzettend goed opgelost, zodat we de eerstvolgende gelegenheid in a'foort terug zijn gegaan. Geen spijt van gekregen. Leuke afgescheiden tafels langs de wand, prima prijs/kwaliteit, aanrader!
sylvied .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Geweldige pikante garnalen en fantastische steak! Complimenten ad kok! Bijzonder vriendelijk personeel en ook heel bijzonder dat de kok aan rafel komt om te vragen of t smaakt. Wij komen hier zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Eerlijkheid gebied te zeggen dat we hier vaste klant zijn. Maar deze keer werden we getroffen door het feit dat een opmerking van een vorig bezoek, onthouden was en zelfs verwerkt in de menukaart. Er was namelijk bij een nagerecht als expiriment walnoot toegevoegd wat niet op de kaart stond, maar wel allergie kan geven. Kortom: hiervoor gaan wij eten bij El Ternero. Vervelen gaat het nooit en de kwaliteit is zeer standvastig. Dan mag het ook wel wat kosten. Aanrader!
angel1990 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Heerlijk gegeten hier! Het vlees is echt heerlijk en het restaurant ziet er ook gezellig uit. Personeel is vriendelijk en de chef besteed ook aandacht aan zijn gasten! Erg leuk is dat. aanrader dus
Kyra O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Ons favoriete restaurant in Amersfoort. Het eten is heerlijk, de bediening vriendelijk en de kok komt altijd even een praatje maken of vragen of alles naar wens is. Wij komen hier regelmatig met plezier!
SonjaEwoud .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Gisteren samen hier gegeten, was werkelijk paradijs voor vleesliefhebber! Argentijns vlees ossenhaas met geroosterde paprika voor mij, duo ossenhaas & entrecote voor hem. Beiden gepofte aardappel met kruidenboter en zure room, Daarbij hebben we ons laten adviseren welke Argentijnse rode wijn hier bij te drinken, paste zeer goed bij elkaar. Aan het eind was er niet meer genoeg ruimte voor een toetje dus namen we goede koffie en heerlijke thee. Toen we wilden gaan betalen hadden we nog erg leuk gesprek met met de chef die ons nogmaals wilde danken voor onze keuze voor zijn restaurant. Grap was dat ik voor het weekend belde toen hij net daarvoor het goede nieuws van Iens had gekregen dat El Ternero in 2013 als nummer 1 vermeld zal gaan worden, hij klonk over de telefoon als helemaal blij met deze ook volgens ons zeer terechte waardering!
Cora D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Een heerlijke tent met vriendelijk en attent personeel. Omdat we 5 min te laat aan tafel konden, kregen we stokbrood van de chef. We kozen meloen met seranoham en garnalen salade. De ossehaas was hemels en de ribeye was prima. De chef was oprecht geintresseerd in onze ervaringen. Een aanrader. Zoek niet verder ...
ameeder .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Wat een heerlijk restaurant. Zo maar binnen gelopen en konden terecht weliswaar tot een afgesproken tijd maar die leek ons voldoende. We hebben zalig gegeten, het vlees was fantastisch net als de vis. De chef besteedt ook naast zijn drukke werk in de keuken veel aandacht aan zijn klanten. Dat zie je niet vaak meer. De jarige job in ons midden werd ook nog eens verrast met een feestelijk dessert zonder dat daar speciaal om gevraagd was. Mijn dochters bespeurden toch een min puntje, zo leuk en met zoveel aandacht als het restaurant ingericht is, zo "stom" vonden ze de normale plaatjes met aanduiding dames en heren op de toiletdeuren. Zo zie je maar waar het jonge grut al op let. Wij hebben een heerlijke avond gehad en kunnen het iedereen aanraden. Ga zo door team van El Ternero. Niet voor niets zijn jullie Topper 2013!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Heerlijk (veel) mals vlees gegeten in El Ternero. Dat verwacht je ook in een argentijns restaurant. Pepersaus mmm... De saladebar is efficiënt, eenvoudig en lekker.
Tip: reserveer, want het zat helemaal vol.
Sfeer is gezellig, ruimte kleiner dan gedacht.
Bediening: top!
ofbro .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Gastvrij, proper, prima klaargemaakt eten.
Tip: medium mag iets minder rood zijn en wat meer (warme) groenten bij het hoofdgerecht maakt het écht top.
Kom zeker nog eens terug om de zalm te proeven die helaas niet voorradig was.