El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

R_Bouwman .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Ik ben de afgelopen maanden hier vaker geweest. Elke keer weer ongelooflijk mals vlees. Veruit de allerbeste biefstuk uit de omgeving. De chef/eigenaar is altijd vrolijk en zorgt voor een huiskamergevoel (altijd welkom). Ik kom hier altijd met plezier en zal dit restaurant regelmatig blijven bezoeken.
zamora .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
25-5-13
Wat een ontzettend leuk,gezellig,knus restaurant.
De ontvangst begon al goed en het werd alleen maar beter.
Er werd overal aan gedacht, karaf water bij het karafje wijn,broodje bij de kaart,personeel die ook goede suggesties voor het eten konden doen en zeker wisten wat ze precies serveerden.De gerechten waren top, supermals vlees.
Ook leuk dat de chef aan tafel kwam om te informeren of alles naar wens was geweest.Zo hoort een avond uit eten te zijn.Helemaal top!
khinda .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Leuk restaurant met zeer goed eten. Wel een kleine ruimte maar in de bankjes leuk om te zitten. Origineel decor. Simpele saladebar maar prima keuze en vers. De bediening was goed behalve de snelheid. We hadden binnen 1 uur al t eten en drinken gehad! Na t eten werd er meteen gevraagd wilt u nog iets anders? En nagerecht of thee/ koffie? Na beide de 2e thee op te hebben kwam de volgende die zei: wilt u nog wat want we hebben de tafel zo nodig! En dat terwijl we net 1, 5 uur binnen waren. Na de 2e thee de rekening gevraagd en bij t afrekenen gemeld dat het niet fijn is om weggekeken te worden. Het was namelijk overduidelijk dat het personeel lichtelijk in de stress schoot van de 2e thee. Van de chef kregen we excuses en een drankje aangeboden maar daar hebben we maar voor bedankt.
Bibi83 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Het restaurant is erg leuk ingericht en het eten is goed. Na een uur tafelen zijn ze echter van mening dat je weg kan en toen werd ons door de bediening medegedeeld dat ze de tafel nodig hadden. Ik vind het niet normaal dat er zo met klanten wordt omgegaan. Als de tafel maar een uur beschikbaar was hadden ze dat bij de reservering moeten laten weten en niet toen we net onze laatste hap namen. Zeer ongepast en ik ga er nooit meer heen, heb nog nooit zo vroeg weer buiten gestaan. Belachelijk!!
T.N. A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Heerlijk gegeten. Ik heb de tres carnes gekozen (drie verschillende soorten vlees).
Perfect klaargemaakt, maar de volgende keer neem ik alleen de Lomo (varkenshaas) want die is stak er echt bovenuit.
Enig nadeel is dat mijn bord niet warm was waardoor het vlees snel afkoelde. En ik ben echt geen langzame eter!
Al met al een aanrader.
Björn R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Al vaker hier gegeten en altijd naar volle tevredenheid. Deze keer was dat anders.

Het eten was zoals we het kennen. Puur, vers en met aandacht bereid. De chef heeft aandacht voor zijn gasten en komt gedurende de avond een paar keer kijken bij zijn gasten. Prima.

De bediening was deze keer een heel ander verhaal. We hebben ons groen en geel geergerd. Ze waren met z'n drieen, maar hadden weinig aandacht voor de gasten. Ze maakte een verveelde indruk en deden weinig moeite om de gasten te behagen. Bestellingen werden vergeten en we hebben de halve avond met lege glazen gezeten, terwijl op het hoogtepunt van de drukte (hoofdgerechen voor een grote tafel) besloten werd de zoutvaatjes in het gehele restaurant te vervangen.

We hebben prima gegeten, maar hebben een wat vervelende nasmaak aan over gehouden.

Voorlopig maar ff niet meer.
John H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Met vrienden heerlijk gegeten bij El Ternero. Genoeg aandacht van de chef en de dames van de bediening. Restaurant was vol maar dat merkten we niet in de "levertijd" van de gangen. Heerlijke pittige garnalen als voorgerecht en zeer mals en smakelijk vlees als hoofdgerecht vielen echt in de smaak. Meteen besloten binnenkort nog een bezoek te brengen aan dit restaurant.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Heerlijk eten, heeft niet meer woorden nodig, maar voor de liefhebbers: fantastisch bereid vlees, lekkere frites/gepofte aardappel en fijne saladebar. Tip voor de eigenaar: meer soorten wijn per glas aanbieden, met name een zwaardere rode wijn zou het helemaal afmaken!
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een stel vriendinnen wezen eten, ter gelegenheid van een verjaardag. Prima ontvangst. Ruime keuzes aan voor-hoofd-nagerecht. Mijn steak was van uitzonderlijke kwaliteit exact goed gebakken. Zeer vriendelijk personeel een uitzonderlijk dat de kok ook tijdens het eten langs komt om te informeren of alles naar wens is. Als desert werd mijn vriendin getrakteerd op ijs met brandende sterretjes. De lamp ging uit en er werd voor haar gezongen door personeel en werd overgenomen door de aanwezige gasten. Dit alles door een kleine melding aan de kok dat mijn vriendin jarig was. Wil je een fijne avond beleven, heerlijk eten, sfeervolle ambiance, professioneel en zeer klantvriendelijk personeel dan kan ik dit restaurant ten zeerste aanbevelen. Hoop er zeker nog eens te komen eten
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Met een grote groep dames hier gegeten.We hadden al twee weken van te voren gereserveerd, maar twee dagen voor we kwamen zou er nog iemand meekomen. Hierover gebeld en men wist niet of dit allemaal wel ging, we hebben gevraagd om er gewoon een stoel bij aan te schuiven, de reactie was niet erg prettig. Maar ondanks dat, was er toch een stoel bijgeschoven en het ging prima.
Saladebar was eenvoudig maar goed, de steaks waren in de meeste gevallen goed bereid al waren er twee dames die de steak erg droog vonden.
Water en brood werden direct gereserveerd samen met een smakelijke saus. Wijn was prima en bij het desert ging er nog iets mis. Gelijke desserts en een andere inhoud, hierover iets gezegd en er kwam meteen een bolletje ijs bij.
Men kwam herhaaldelijk vragen of alles naar wens was. Het was op zaterdag erg druk en een nadeel dat er met zoveel gasten maar 1 damestoilet was, ook de garderobe was aan de krappe kant.
Een zeer originele inrichting. Een aanrader, maar vooraf zeker reserveren.
-Jeroen- .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Inmiddels al meerdere keren gegeten in dit restaurant met een bijzonder mooi en sfeervol interieur gemaakt door o.a. dezelfde Amersfoortse kunstenaar als van de Stier in Amersfoort.
Vorige keren de Argentijnse steak en ossenhaas gegeten en de laatste keer de Tres Carnes. Al het vlees is echt van zeer goede kwaliteit en heerlijk bereid. Bij het diner een fles Salentein (rode wijn) besteld, echt een zalige wijn! De saladebar is eenvoudig, maar goed.

Prettige sfeer met personeel en chefkok die langs de tafels komt om te vragen of alles naar wens is.
De volgende dag werd ik gebeld door de chefkok, aangezien ik 50 euro was verloren. Hij had dit gevonden en via de reserveringslijst mijn telefoonnummer achterhaald. Heel bijzonder dat iemand zoveel moeite heeft gedaan.
Los van dit, echt een restaurant om vaker naar toe te gaan.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdag gegeten bij El Ternero. Het was niet de eerste keer en absoluut ook niet de laatste. Reserveren is zeker op zaterdag aanbevolen! De bediening is vlot en snel, het decor is apart met de houten 'wandbekleding'. Wij gingen allebei voor een stukje ossenhaas. Erg lekker, ook op de juiste wijze gebakken zoals aangegeven. De koffie na was ook goed, alhoewel de koffie Ternero wel erg veel alcohol is. Verder een aanrader!
Manda W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Op een donderdagavond voor het eerst hier gegeten. Telefonisch gereserveerd voor 2 personen. Kunnen aan 4 persoonstafel aan de muur plaatsnemen. Aangeboden stokbrood met kruidenboter laat (te) lang op zich wachten. Er is een lekker saladebuffet waar je van kan pakken. Runderbouillon en vleespasteitjes zijn prima. De steak van ossehaas en de lamsbout smaken heerlijk. Echt goed vlees. Ook de gepofte aardappel met zure room is erg smakelijk. De rode wijn is erg lekker. Appeltaart toe is niet warm zoals vermeld op menkaart maar wel met bolletje lekker ijs en royale portie slagroom. Goede koffie maakt het diner af. Leuk dat de kok ook een keer in de zaak komt en aan gasten vraagt of het smaakt. We zullen hier zeker nog eens terugkomen. Terecht dat het dit restaurant deze (koop-)avond goed bezet was.
ProefGoed .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Voor de tweede keer uitstekend gegeten. Met name de ossenhaas is heerlijk. Ook leuk dat de kok even langs de tafeltjes loopt.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Een relatief klein restaurant met een eigenzinnig interieur. Tussen de tafels is relatief weinig ruimte dus daar moet je wel tegen kunnen. Je kan beter plaatsnemen in de bankjes.

Maar het eten is het meer dan waard. Tenminste als je van vlees houdt. Hoe ze het doen weet ik niet maar een beter stukje (of stuk) vlees ben ik zelden tegen gekomen. Lees ook even op de kaart waar het vlees vandaan komt en welke aandacht men er aan besteed. Het verhaal maakt de beleving compleet. De bediening is attent en ongedwongen. De salade bar is...hoe zeg je dat - de saladebar. Dat vind ik persoonlijk wel een gemis. Verder komt de kok de tafels langs om te vragen of het smaakt. Hoort een beetje bij de traditie, maar komt soms wat geforceerd over. Al met al terecht wel een topper, tenminste, als je een liefhebber bent van vlees
IvD .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Heerlijk gegeten met het werk in een zeer gezellig decor.
Saladebar nodigt uit voor een paar keer een loopje daar naar toe. Vleesgerechten om van te smullen. Top! Toetjes zagen er ook heerlijk uit en waren dat ook. En dat alles voor een redelijke prijs.
Ik kom hier wel terug!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
In het centrum van Amersfoort zit deze heerlijke en eerlijke Argentijnse topper. Het verhaal rondom het beef is goed verteld en dat proef je. De saladbar is prima doch eenvoudig. Bediening en kok komen regelmatig vragen of alles naar wens is. Een klein en intiem restaurant dat bijna altijd vol zit. Reserveren is dus een must. Voor de liefhebbers van beef dus ee MUST DO
pepeha .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij El Ternero. Misschien ligt het aan ons, want we werden weer vergeten (dat overkomt ons vaker). Maar de complimenten voor hoe correct hiermee wordt omgegaan. Excuses van de baas en een korting op de rekening met een gezellig praatje achteraf. De kwaliteit van het eten is echt top en ook de sfeer in het restaurant is prima. En dat alles voor hele schappelijke prijzen. Wij komen graag nog een keer terug.
Jottum .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Al twee keer heerlijk gegeten, vooral de tres carnes was erg goed! Eerste keer was de zalm van mijn wederhelft te droog. De kok/eigenaar vraagt (druk of niet) alle/de meeste gasten naar hun ervaring en heeft het meer dan ontzettend goed opgelost, zodat we de eerstvolgende gelegenheid in a'foort terug zijn gegaan. Geen spijt van gekregen. Leuke afgescheiden tafels langs de wand, prima prijs/kwaliteit, aanrader!
sylvied .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Geweldige pikante garnalen en fantastische steak! Complimenten ad kok! Bijzonder vriendelijk personeel en ook heel bijzonder dat de kok aan rafel komt om te vragen of t smaakt. Wij komen hier zeker terug!