El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Hanno E.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Na de vele goede beoordelingen hier afgelopen weekend wezen eten. Heerlijk malse ossenhaas, bereid door de sympathieke chef die regelmatig langs je tafel loopt om te informeren hoe het smaakt. Bedienend personeel was heel attent en liet ons eerst de wijn proeven alvorens een karaf te serveren. Klein puntjes van verbetering: de geserveerde gekruide rijst was wat droog en de saladebar had wat lege bakken. Verder een erg positieve ervaring, we gaan hier zeker nog eens eten.
RuudvdB .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Een bezoek aan El Ternero is altijd heerlijk: je wordt zeer warm onthaald door het bijzonder hartelijke personeel, de kok komt zijn keuken uit om te horen of het gesmaakt heeft, het vlees wordt met liefde klaargemaakt en de wijn is gewoon simpelweg goed.
Gertvans .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Telefonisch op het laatste moment gereserveerd. Vriendelijke bediening.
Het eten was prima! De chili pollo was fantastisch en de kip cajun heerlijk gegrild. Niet te gaar, precies goed. Ook hier zeker een aanrader om lekker en niet duur te dineren.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na alle lovende recenties hier hadden wij wel hoge verwachtingen. Het vlees was ok, niets op aan te merken. Carpaccio een beetje waterig. Prima eten maar niet heel bijzonder.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Het was wederom een verademing om na langere tijd hier weer binnen te komen. De eigenaar (Nuur) heeft het geheugen van een olifant. Het maakt ons eens te meer duidelijk dat hety een kok is in hart en ziel. De klant staat primair en met minder dan perfectie kan hij het niet doen.
We hadden gasten bij ons, en al kwamen die uit Zeeland, die gaan zeker terug komen.
Kortom het is echt een feest om hier te zijn. Het is niet de goedkoopste maar toch het geld meer dan waard.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Prima prijs/kwaliteit. Gezellig met een vriendin in in het voorste nisje bij het raam gezeten. Allebei een heerlijkw steak, die van mij rood besteld en perfect gebakken gekregen. Saladebar is vers, fijn warm afbakbroodje. Complimenten voor de lieve spontane bediening.
Witje37 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Vorige week heerlijk gegeten. Wat een fantastische service van de kok/eigenaar. We waren benieuwd naar het recept van het lekkere sausje bij het vlees. Er volgde direct een uitnodiging voor een kijkje in de keuken, en voor thuis kregen we een bakje mee. Top, zoveel gastvrijheid zie je niet vaak!! Ons zien ze nog eens terug.
Joëlle K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Echt een TOP restaurant! Elke keer dat we er komen is het eten en de wijn weer heerlijk, vooral vlees liefhebbers worden hier erg gelukkig. Er hangt een warme gezellige sfeer dankzij de mooie inrichting. De Chef/eigenaar komt altijd wel even gezellig een praatje maken en is heel erg vriendelijk!

Kortom voor een geslaagde avond zit je bij El Ternero zeker goed.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Dit is echt de plek in Amersfoort om te gaan eten als je zin hebt in Vlees. Super goed en perfect klaargemaakt Argentijns rund. Lamsbout was ook erg lekker. Prima saladebar erbij verder.
De bediening is ook gewoon goed. Lekkere wijn en gewoon kraanwater erbij! Chef/eigenaar maakt af en toe een rondje door de zaak om te vragen hoe het smaakt.
Het enige minpuntje vond ik dat de tafeltjes nogal dicht bij elkaar staan.
reneeten .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Het liefst eet ik bij Noor, de eigenaar en kok van dit allerbeste restaurant van Amersfoort. Regelmatig neem ik een groepje mee, collega's, familie en leesgroep. Die zijn altijd enthousiast en vragen me het jaar daarop weer hier te reserveren.
Geen kapsones, gewoon heerlijk eten dat met liefde is klaargemaakt.
Niet allemaal gaan, want het is vaak vol en ik wil ook nog een keer!
Renee ten Holder
Anneke P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Een aanrader! Echt een heerlijke malse steak gehad, met champignonsaus en een gepofte aardappel. Lekkere saladebar erbij. Chefkok kwam twee keer aan onze tafel, wat toch wel een goed gevoel geeft. Echt super!
Wouter-Willemijn .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Zelden zulk goed en goed klaargemaakt vlees gegeten. Gezellige sfeer waarin je goed met elkaar kan praten, de achtergrondmuziek niet opdringerig is en ook de inrichting zorg en gevoel voor stijl uitstraalt. De bediening is goed en de eigenaar/kok geeft je het gevoel dat je welkom bent. Echt een plek om eens lekker een avondje door te brengen.
moniqueteske .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Ondertussen bijna alle gerechten uitgeprobeerd, maar onmogelijk om te beslissen wat nu het lekkerste is! Alles zo goed en zeer smaakvol. Mooi opgemaakt met heerlijke groente eromheen.
Wijn en service ook top.
De kok loopt ook zelf vaak gezellig even langs zijn klanten om te vragen of het voldoet aan de verwachtingen...
Ontspannen en weer een heerlijk smaakvolle ervaring!
Peter_Vlugt .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Mooi ingericht restaurant. Ik heb hier meerdere keren gegeten sinds de verbouwing.
In 2010 met een grote groep collega's. Toen was het vlees werkelijk heerlijk. In 2012 met een klein gezelschap, waarbij het me opviel dat de kwaliteit van het vlees al wat minder geworden was. Afgelopen jaar hier weer twee keer bij El Ternero gegeten met mijn vriendin. Waarbij weer opviel dat de kwaliteit van het voedsel steeds verder terugloopt. Jammer, het is een zeer mooi restaurant waar de goede intenties een beetje stranden op kwaliteitsgebied!
gogogo .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Vanavond heerlijk gegeten bij El Ternero. Het eten was heerlijk! Ik had de lamsschouder besteld. Wat een enorm stuk vlees :)!. Zalig! Mijn vriendin de ossenhaas, ze vond het een van de lekkerste steaks die ze heeft gegeten. Bediening was prima en de chef vriendelijk. Al met al zeer zeker aan te raden!
mustangmike .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
We hebben daar heerlijk gegeten en de service is perfect. Goede en vriendelijk personeel.Ga er zeker naar terug. We zijn er nu 2 keer geweest.De ribeye is een aanrader.De Beste uit de omstreek.

In 1 woord perfect.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
We zijn na maanden van afwezigheid weer bij El Ternero wezen eten. Het ontvangst was allerhartelijkst en de baas had duidelijk het laatste gesprek van maanden geleden onthouden. (Puntje extra) Het eten was heerlijk. Genoemd moet worden dat het pikante garnalen voorgerecht van mijn vrouw niet smaakt zoals we het gewend waren. Toen we de eigenaar hierop attent maakte, werd dit zonder pardon geaccepteerd en binnen 5 minuten vervangen door een zelfde gerecht met de juiste smaak. We kregen zelfs uitleg wat er fout was gegaan bij de bereiding in de keuken. Kortom we hebben genoten.
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Op virtueel aanraden van schrijvers van eerdere recensies bezochten wij op vrijdag 12 juli El Ternero. Een klein restaurantje dat mooi is aangekleed. Vriendelijke bediening. Een kok die aan tafel komt vragen of alles naar wens is geweest. Zalige koffie. En natuurlijk de beste ossenhaas die ik in jaren heb gegeten. Ik kom niet vaak in Amersfoort maar als ik er weer ben weet ik waar ik goed en sfeervol kan eten.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Gisteravond bij El Ternero gegeten. Het eten was weer heerlijk. Als voorgerecht de pikante Gamba's gegeten. Lekker pittig en heet!
Als hoofdgerecht had ik een biefstuk. Het vlees is er zo mals en lekker gegrild. De biefstuk is nergens anders zo lekker als daar.
De chef is altijd aardig en vrolijk. Het was weer super en het blijft een echt aanrader!
René K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Zaterdagavond hier gegeten. Was als vanouds. Het eten was heerlijk. Zoals altijd was het vlees weer super mals. De bediening was ook weerprima en het was ook weer gezellig. Over 2 weken kom ik weer terug, met een paar collega's. Ik kijk ernaar uit.