El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wij hebben hier gister heerlijk gegeten ik loop op krukken en het viel mij op dat de bediening mee denkt aan een goede plaats uiteindelijk zaten wel heel gezellig op de bankjes er knus en de bediening was uitermate vriendelijk weten waar het over gaat wel hebben onze complimenten gegeven aan de chefkok die kwam ook even later aan tafel en vertelde ons over zijn passie. Een restaurant waar wij zeker vaker naar toe gaan alles was gewoon perfect echt een aanrader
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wij hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten in "El Ternero". Het vlees was mals en exact goed bereid. De kelner was zeer attent.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Dit is veruit het beste Argentijnse restaurant dat we bezocht hebben in Nederland! We hadden wat aanvullende wensen en dit was geen probleem. De chef kwam zelfs nog even langs om te vragen of alles naar wens was. Daarnaast supervriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Echt een aanrader!
Tarkan .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
In de weide omstreken geen betere ossenhaas te vinden!!! Precies zoals wij het willen, telkens weer.
Fijne goed gehumeurde bediening, snel vriendelijk en accuraat. De eigenaar die langskomt voor een praatje maakt je aanwezigheid zeer gewaardeerd terwijl zij de kunstenaars zijn.
Geniet van het leven en daar hoort el ternero bij
martin180 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Kom net terug van een fantastische avond is deze geweldige tent! Onder een pakkende Argentijnse swing onwijs genoten van een paar malse stukken rund. Leuke, attente dames in de bediening en het feit dat zelfs de chef niet te min is om even aan tafel te komen voor een praatje, maakt dit voor mij één van mijn favoriete eetgelegenheden in Amersfoort!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Per toeval (op doorreis) bij El Ternero terecht gekomen. Een sfeervol ingericht Argentijns restaurant. Kwaliteit van het vlees (ossenhaas) was perfect! Medium was echt medium. De porties vlees in de randstad zijn wat groter (misschien een tip om ook een groter stuk vlees te kunnen bestellen voor de grotere eter), maar van een fenomenale kwaliteit. Het sla-garnituur op het bord is voor de aankleding; de salade-bar biedt een ruime keuze. Mooie wijnkaart; wij hadden een heerlijk rose. Bediening was vriendelijk en zorgzaam. Als we weer in de buurt zijn dan zullen we beslist dit goede en sfeervolle Argentijnse restaurant in gedachten houden!
ed W.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Alhoewel geen grote vleeseter/liefhebber, heb ik hier uitstekend gegeten. Werkelijk perfecte entrecote, erg vriendelijk bediening, fijne sfeer en prima wijntje (huiswijn). Wel op tijd reserveren, anders vang je bot, zeker op zaterdag. Leuk detail: de chefkok die altijd persoonlijk komt informeren of je tevreden bent. Voor vis kan je misschien elders beter terecht: wel fijne gerechten, maar beperkte keuzemogelijkheden (wat natuurlijk ook niet zo vreemd is in een vleesrestaurant).
Stephan L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op valentijnsdag ben ik samen met mijn vriendin wezen uiteten bij El Ternero. We houden allebei erg van een goed stuk vlees en zijn voor het eerst naar El Ternero geweest. Er hangt een leuke en warme sfeer in het restaurant dat aan het Onze lieve vrouweplein gelegen ligt. De eigenaar en tevens kok van het restaurant komt graag in het restaurant even naar de gasten toe om te kijken of alles naar wens is, hierdoor voel ik mij als gast stukken meer gewaardeerd.

Daarnaast is de kwaliteit van het eten ver boven verwachting. De keuze qua voorgerechten mag coor mij part iets diverser, maar de kwaliteit van de gerechten (met name het vlees) is echt uitstekend.

Dit is zeker een restaurant waar ik graag nog een keer terug wil komen.
IJM D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Vanavond voor de 1stex super lekker gegeten. zeer vriendelijk personeel. de eigenaar kwan aan tafek in te vragen of alles naar wens was. wat een mooie zaak. Heel sfeervol! Helemaal toppi. als we weer un Amersfoort zijn gaan we hier weer eten.
Erike V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk eten! Beste ossenhaas ever! Lekker knus, wel op tijd reserveren als je in het weekeinde wilt eten. Bestel ook eens de fajitas.
Rick819 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Inmiddels ons 4e bezoek en de spareribs blijven geweldig! Service is altijd prima, hoewel wat vaker gevraagd mag worden of klanten nog iets te drinken wensen.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Heerlijk vanavond gegeten, lekker mals vlees zoals we het hebben wilde, kwamen zelfs nog vragen of alles naar wens was en ze vonde dat het voorgerecht te lang had geduurd voor we het kregen(niet gemerkt overigens). We kregen dan ook nog een kop koffie van het huis, helemaal geweldig, We waren super tevreden, dit was de eerste keer dat wij hier kwamen maar zeker niet de laatste keer. Met andere woorden van ons ben je nog niet af. en Ik ben blij dat hij niet geweten heeft dat ik jarig was want anders had hij denk ik als ik zo de andere reactie's iets voor mij bedacht, TOP tent kan niet anders zeggen.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Voor de in Amersfoort befaamde lamsschouder gestoofd en gegrild (nummer 156) kom ik geregeld terug. Overigens zijn de andere Argentijnse vleesgerechten ook prima natuurlijk. Vriendelijke bediening en de goede gastheer bezorgen je een gezellige avond. Aanrader voor als je zin hebt in een goed stuk vlees.
tanja V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Natuurlijk ga je naar een steakhouse als je vlees wilt eten. Daarom was het ook niet verstandig dat iemand uit ons gezelschap iets met garnalen als voorgerecht bestelde. Had niet op de kaart moeten staan, gerecht en dressing waren echt niet lekker en rare combinaties. Carpaccio voldeed echter prima. Hoofdgerecht: de steaks waren goed. Anders dan dat medium net iets te rauw was (en dat vond de absolute kenner, zelf topexpert wat betreft het bereiden van steaks, van ons gezelschap).
Presentatie: redelijk. kon beter, zeker voor die prijs.
Behalve dat er geen groente bij werd geserveerd en bij het bestellen wel werd gerept over een salad bar, maar die waren we vergeten. Was bij het uitserveren niet meer genoemd, en we kwamen er pas na het eind van het hoofdgerecht achter, dus mosterd na de maaltijd. En ook niet helemaal wat je er van zou kunnen verwachten. Een bij het gerecht geserveerde kleine, maar goede salade, ware veel beter geweest.

Nu de echte hoofdpijn: ga je in een gezelschap met een vegetariër eten. Begrijpelijk dat een steakhouse geen overdreven keuze heeft. Maar alleen platte tomatensoep vooraf en een "chili vegetariano" ( mix van verschillende gebakken groenten, gegrilde paprika, een maiskolf en een stuk meloen) is wel heel, heel minimaal. Het restaurant verdient een compliment omdat ze uiteindelijk, op verzoek, een alternatief voor de tomatensoep aanboden: empanadas van mais - en die waren lekker.

Maar het hoofdgerecht - was weer mais. En verder een bijzonder volgeschept bord - zonder overdrijven ging 90 % terug naar de keuken. Als het niet van de kwaliteit moet komen dan maar van de kwantiteit? De bijpassende meloen (???) smaakte ver, ver over datum. De rest smaakte niet eens slecht, maar het was gewoon veel en veels te veel, een rare combinatie en het zag er ook uiterst onsmakelijk en "neergekwakt" uit. Om bij zoveel carbs (een hele maiskolf - een halve was prima geweest) ook nog eens een gepofte aardappel te serveren - des guten zuviel.

Een plus: het deel van de inrichting waar ongetwijfeld de bekende Amersfoortse kunstenaar Thijs Trompert aan heeft meegewerkt. Dat maakte veel van het interieur goed.

Een andere min: de bediening. Gewoon niet aardig. Het wilde niet. Niet echt.

Samenvattend: misschien, misschien gaan de vleeseters nog eens terug, voor de steak. Maar dan zonder de vleeslozen, die krijgen ze niet nog een keer mee.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Op een doordeweekse avond in dit restaurant gegeten. Het vlees is van bovengemiddelde kwaliteit, zo mals en goed klaargemaakt. De erbij geserveerde sauzen steken daar schril bij af, knoflooksaus met weinig knoflook en fletse champignonsaus. De (garnalen) soep vooraf is gewoontjes. Qua prijs-kwaliteit is het dan overall op het randje. Decor is bijzonder met het gebruik van hout maar de koeienhuiden zitjes zijn dan weer raar. Het personeel verveelde zich en liet dat wel erg goed merken. Goede ervaring maar gezien de lovende besprekingen hier, viel het wat tegen.
RienSara .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wat een prachtig restaurant ! Als je binnenkomt dan valt de artistieke vormgeving van het interieur je meteen op. Het eten is top ! Wat een mals vlees. En dan als klapper een gratis dessert omdat ik tussen neus en lippen door het verteld dat het de trouwdag van mij en mijn Iraanse vrouw was. Hier wil ik zeker weer eens terugkomen
Miranda R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Op Valentijnsdag al heerlijk genoten van service, eten en decor, maar onze trouwdag vorige week was ook weer een topper! Zonder dat we er veel aandacht aan gaven, ontvingen wij voor deze feestdag een heerlijk dessert van het huis. Zeer attent! Top restaurant qua eten, maar zeker ook qua service. Daar kunnen andere restaurants nog veel van leren!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Elternero is echt een restaurant waar je altijd lekker kan eten. Ik heb daar nu meerdere gerechten geprobeerd en ben nog nooit terleurgesteld. De bediening is top en heel attent. Vergeleken met veel andere restaurants waar ik gegeten heb steekt El Ternero er met kop en schouders bovenuit.

Zeer zeker een aanrader voor een ieder die in Amersfoort woont of op bezoek komt.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Met een gezelschap van 7 collega's bij El terneros gegeten. Vooraf lekker geborreld met een tapasschotel. Er werd rustig de tijd genomen, attente bediening die regelmatig nog even checken of er niemand dorst had. Hoofdgerechten; 6 ribeyes in knoflook gemarineerd en een kipfiletgerecht uit de oven. Daarbij werden frietjes geserveerd en kon gebruik gemaakt worden van het salade buffet. Goede kwaliteit vlees, knoflookmarinade was niet erg aanwezig (had meer gemogen van mij). Salade buffet zag er goed (vers) uit, zeker voor het tijdstip op de avond (na de 'spits'), en smaakte ook goed. Toetjes ook goed, niet bijzonder maar prima afsluiter.
Leuk dat de kok (ipv bediening) aan tafel komt vragen hoe het smaakt, erg attent.

Conclusie; zeker een aanrader, helemaal als je wilt genieten van een goed stuk vlees.
JokeJan .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij zijn zelf al vaker bij El Tenero wezen eten. Heerlijk eten vooral de gamba's in die heerlijke saus!! Nu gingen onze buren daar 30 oktober eten, omdat de buurvrouw jarig was die dag en ik ben zelf weleens verrast met mijn verjaardag op "vuurwerk" met een lekker ijsje door de eigenaar Nour. Ik wilde haar dezelfde leuke verrassing geven en belde op en er werd gelijk heel leuk gereageerd, dat zouden zij voor mijn buurvrouw ook doen. Het gezicht van mijn buurvrouw toen zij later bij mij aanbelde en in geuren en kleuren vertelde, dat zij zo leuk verrast was!! Heel hartelijk dank Nour dat je de verjaardag nog een extra feestelijk tintje hebt gegeven voor mijn buurvrouw en haar gezin. Zij vonden de sfeer ook heel gezellig En.........ze hebben heeeeeeerlijk gegeten!! Hartelijke groet, Joke Bouwman