El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
tanja V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Natuurlijk ga je naar een steakhouse als je vlees wilt eten. Daarom was het ook niet verstandig dat iemand uit ons gezelschap iets met garnalen als voorgerecht bestelde. Had niet op de kaart moeten staan, gerecht en dressing waren echt niet lekker en rare combinaties. Carpaccio voldeed echter prima. Hoofdgerecht: de steaks waren goed. Anders dan dat medium net iets te rauw was (en dat vond de absolute kenner, zelf topexpert wat betreft het bereiden van steaks, van ons gezelschap).
Presentatie: redelijk. kon beter, zeker voor die prijs.
Behalve dat er geen groente bij werd geserveerd en bij het bestellen wel werd gerept over een salad bar, maar die waren we vergeten. Was bij het uitserveren niet meer genoemd, en we kwamen er pas na het eind van het hoofdgerecht achter, dus mosterd na de maaltijd. En ook niet helemaal wat je er van zou kunnen verwachten. Een bij het gerecht geserveerde kleine, maar goede salade, ware veel beter geweest.

Nu de echte hoofdpijn: ga je in een gezelschap met een vegetariër eten. Begrijpelijk dat een steakhouse geen overdreven keuze heeft. Maar alleen platte tomatensoep vooraf en een "chili vegetariano" ( mix van verschillende gebakken groenten, gegrilde paprika, een maiskolf en een stuk meloen) is wel heel, heel minimaal. Het restaurant verdient een compliment omdat ze uiteindelijk, op verzoek, een alternatief voor de tomatensoep aanboden: empanadas van mais - en die waren lekker.

Maar het hoofdgerecht - was weer mais. En verder een bijzonder volgeschept bord - zonder overdrijven ging 90 % terug naar de keuken. Als het niet van de kwaliteit moet komen dan maar van de kwantiteit? De bijpassende meloen (???) smaakte ver, ver over datum. De rest smaakte niet eens slecht, maar het was gewoon veel en veels te veel, een rare combinatie en het zag er ook uiterst onsmakelijk en "neergekwakt" uit. Om bij zoveel carbs (een hele maiskolf - een halve was prima geweest) ook nog eens een gepofte aardappel te serveren - des guten zuviel.

Een plus: het deel van de inrichting waar ongetwijfeld de bekende Amersfoortse kunstenaar Thijs Trompert aan heeft meegewerkt. Dat maakte veel van het interieur goed.

Een andere min: de bediening. Gewoon niet aardig. Het wilde niet. Niet echt.

Samenvattend: misschien, misschien gaan de vleeseters nog eens terug, voor de steak. Maar dan zonder de vleeslozen, die krijgen ze niet nog een keer mee.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Op een doordeweekse avond in dit restaurant gegeten. Het vlees is van bovengemiddelde kwaliteit, zo mals en goed klaargemaakt. De erbij geserveerde sauzen steken daar schril bij af, knoflooksaus met weinig knoflook en fletse champignonsaus. De (garnalen) soep vooraf is gewoontjes. Qua prijs-kwaliteit is het dan overall op het randje. Decor is bijzonder met het gebruik van hout maar de koeienhuiden zitjes zijn dan weer raar. Het personeel verveelde zich en liet dat wel erg goed merken. Goede ervaring maar gezien de lovende besprekingen hier, viel het wat tegen.
RienSara .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wat een prachtig restaurant ! Als je binnenkomt dan valt de artistieke vormgeving van het interieur je meteen op. Het eten is top ! Wat een mals vlees. En dan als klapper een gratis dessert omdat ik tussen neus en lippen door het verteld dat het de trouwdag van mij en mijn Iraanse vrouw was. Hier wil ik zeker weer eens terugkomen
MirandaRein .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Op Valentijnsdag al heerlijk genoten van service, eten en decor, maar onze trouwdag vorige week was ook weer een topper! Zonder dat we er veel aandacht aan gaven, ontvingen wij voor deze feestdag een heerlijk dessert van het huis. Zeer attent! Top restaurant qua eten, maar zeker ook qua service. Daar kunnen andere restaurants nog veel van leren!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Elternero is echt een restaurant waar je altijd lekker kan eten. Ik heb daar nu meerdere gerechten geprobeerd en ben nog nooit terleurgesteld. De bediening is top en heel attent. Vergeleken met veel andere restaurants waar ik gegeten heb steekt El Ternero er met kop en schouders bovenuit.

Zeer zeker een aanrader voor een ieder die in Amersfoort woont of op bezoek komt.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Met een gezelschap van 7 collega's bij El terneros gegeten. Vooraf lekker geborreld met een tapasschotel. Er werd rustig de tijd genomen, attente bediening die regelmatig nog even checken of er niemand dorst had. Hoofdgerechten; 6 ribeyes in knoflook gemarineerd en een kipfiletgerecht uit de oven. Daarbij werden frietjes geserveerd en kon gebruik gemaakt worden van het salade buffet. Goede kwaliteit vlees, knoflookmarinade was niet erg aanwezig (had meer gemogen van mij). Salade buffet zag er goed (vers) uit, zeker voor het tijdstip op de avond (na de 'spits'), en smaakte ook goed. Toetjes ook goed, niet bijzonder maar prima afsluiter.
Leuk dat de kok (ipv bediening) aan tafel komt vragen hoe het smaakt, erg attent.

Conclusie; zeker een aanrader, helemaal als je wilt genieten van een goed stuk vlees.
JokeJan .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij zijn zelf al vaker bij El Tenero wezen eten. Heerlijk eten vooral de gamba's in die heerlijke saus!! Nu gingen onze buren daar 30 oktober eten, omdat de buurvrouw jarig was die dag en ik ben zelf weleens verrast met mijn verjaardag op "vuurwerk" met een lekker ijsje door de eigenaar Nour. Ik wilde haar dezelfde leuke verrassing geven en belde op en er werd gelijk heel leuk gereageerd, dat zouden zij voor mijn buurvrouw ook doen. Het gezicht van mijn buurvrouw toen zij later bij mij aanbelde en in geuren en kleuren vertelde, dat zij zo leuk verrast was!! Heel hartelijk dank Nour dat je de verjaardag nog een extra feestelijk tintje hebt gegeven voor mijn buurvrouw en haar gezin. Zij vonden de sfeer ook heel gezellig En.........ze hebben heeeeeeerlijk gegeten!! Hartelijke groet, Joke Bouwman
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Met mijn gezin hebben wij een heerlijke avond gehad en heel goed gegeten. De ossenhaas als hoofdgerecht was zeer mals en ook mijn garnalencocktail als voorgerecht en chocoladetaart als nagerecht waren goed in de smaak gevallen. Er stond een speciale Argentijnse saus op tafel, er zat een typische salade bij de ossenhaas en je kunt zelfs de hoeveelheid vlees die je wilt, bestellen. De kok vroeg of we iets te vieren hadden en daar werd wat leuks mee gedaan. Ze vinden het hier zeker belangrijk dat je lekker hebt gegeten. We werden vriendelijk behandeld en bedankt. Hier zal ik zeker nog een keer gaan eten vanwege de goede sfeer en het smakelijke eten.
Stephaniepet .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Mijn vriend en ik gaan elk jaar een weekend naar Amersfoort omdat we het zo een heerlijke stad vinden. Vijf jaar geleden liepen we heel random El Ternero binnen en sindsdien is het ons vaste restaurant geworden! Wat een super leuk restaurant; het eten is fantastisch lekker (vooral het vlees is nergens anders zo mals en smaakvol), de service is uitmuntend (de kok komt altijd even vragen of het smaakt en of alles naar wens is) en de sfeer is heel relaxed. Afgelopen jaar hebben we bij El Ternero zelfs de naam van onze pasgeboren zoon bedacht. Voor ons dus een bijzondere plek... Al met al een echte aanrader!!!
evert87 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Ben hier gaan eten met mijn Ouders en Zus & Zwager...etentje was geplant met het slagen van mijn opleiding.
Na aanbeveling had ik voor dit restaurant gekozen.
Bediening maakte een vriendelijke indruk,maar maakte een stomme fout om mijn bord al weg te halen,terwijl we nog niet klaar waren.
Bestek lag uitelkaar links en recht op het bord,voor internationale begrippen betekend dat je niet klaar bent met eten.
Zodra het bestek naast elkaar licht naar het midden van het bord,dan ben je uitgegeten.
Had als hoofdmenu gekozen voor de Lamschouder,was wel lekker maar had toch meer verwacht.
Naar mening miste het vlees net de finishing touch,naar waar je het water in de mond loopt.
Vlees mag wat meer pit hebben....wel goed,maar toch een beetje teleurgesteld,had er meer van verwacht.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Dit restaurant stond al een tijdje op ons verlanglijstje en vanavond konden we dan zelf onder vinden of de goede waarderingen op zijn plek zijn. En ja dit restaurant voldoet in onze ogen. Bediening is goed, vriendelijk en snel. Ondanks de drukte kunnen de twee meiden in de bediening het goed bijbenen. Eten is heerlijk, hadden biefstuk en Ossenhaas. Beiden heerlijk bereid. Na afloop moesten we 100 euro met zijn tweeën afrekenen. Wat niet duur is voor de geboden eten. Gewoon een absolute aanrader.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Voor een goed, eerlijk stuk vlees kan je hier prima terecht. Mooi klaargemaakt, precies zoals ik had gevraagd, en kwaliteitsvlees.
Naast het vlees is er weinig te beleven. voorspelbare salade, standaard groenten en dito aardappeltjes.
Vriendelijke maar standaard bediening. Decor is passend bij de kaart maar niet verrassend of nieuw.
Glenn N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
een klein restaurantje op een locatie waar je misschien snel voorbij loopt. eenmaal binnen gekomen zit het wel vol, en dat het vol zit is niet geheel zonder reden. het is een steakhouse zoals een steakhouse hoort te zijn maar ook weer niet. aan de ene kant de bankjes met koeien huiden maar aan de andere kant een prachtig kunstzinnig vormgegeven wanden van pallet hout. waar veel steakhouse restaurants al snel een vreetschuur worden heeft dit zaakje een goede sfeer, vriendelijke bediening die niet opdringerig is maar wel snel en bovenal dat waarvoor je naar een Steakhouse gaat, het vlees!, en laat dat nou van een uitmuntende kwaliteit zijn
mocht je een keer in Amersfoort zijn en wat willen eten loop hier dan niet voor bij
ChristiaanUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Weer heerlijk gegeten; we komen hier vaak en altijd goed met vriendelijke service, dat zie je niet vaak. Ze nemen de tijd om een praatje met je te maken en dat is erg fijn. Argentijnse ossenhaas is mijn favoriet!
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Voor een stuk vlees kan je in Amersfoort prima hier terecht. Geen poespas, gewoon mooi klaargemaakte vlees. De patat/aardappeltjes, saus en groente moet je helaas weinig van verwachten. Het interieur is leuk en doordacht.
HarrydenOuden .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Wederom heerlijk gegeten, vooral de beef de lomo was ongelooflijk mals en lekker. Het blijft genieten geblazen bij El Ternero, wij kunnen het van harte aanbevelen.
KriStyle .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Vanavond weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen zelf niet uit Amersfoort, maar rijden al jaren graag deze kant op. Het eten is altijd top evenals de vriendelijke bediening. Bij binnenkomst kwam kort ter sprake dat onze zoon vandaag zijn zwemdiploma had gehaald. Groot was de verrassing toen bij zijn kinderijsje de lichten werden gedimd en hij met sterretjes en felicitaties in het zonnetje werd gezet. Heel attent en typerend voor de warme en klantvriendelijke service. Aanrader!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Onbekend in Amersfoort, maar aan de hand van goede recensies, gekozen voor El Ternero.
Service was in het begin erg langzaam en rommelig. Bestelde drankjes kwamen niet, maar dit gingen ze goedmaken met mandjes stokbrood met knoflookboter van het huis.
Vanwege de grote trek, hebben we gekozen voor alleen een hoofd- en nagerecht.

Door de aanwezigheid van de grote menukaart, ben ik blijven kijken op de pagina met de specialiteiten. Hierbij wordt aangegeven dat hun heerlijke steaks worden gegerild op houtskool, volgens origineel Argentijns recept.
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt voor de BIFE DE LOMO AL MORRON (medium): Argentijnse ossehaas, hierbij geven ze aan dat het de meest malse steak is en een echte lekkernij met gegrilde paprika. Wat betreft de ossehaas viel dit erg tegen, weinig smaak en zeker niet mals. De gegrilde paprika was daarentegen wel lekker. De bijgekozen frites waren lekker krokant, hierdoor hebben we nog een aantal frites bij besteld en ook de gegrilde maïskolf was prima. Alle gerechten zijn inclusief een salade buffet, dit was verder niet bijzonder en niet heel erg praktisch in het ‘kleine’ restaurantje.

Afgesloten met een dessert, op aanrader van de bediening, gekozen voor de chocolataart met vanille ijs en slagroom. Grote caloriebom, maar niet bijzonder. De chocoladetaart viel helaas een beetje tegen.

Bijgerechten van goede kwaliteit. Ten slotte draait het om het vlees. Hoge verwachtingen van het Argentijnse vlees, maar hebben ze deze avond helaas niet waar kunnen maken.
Service was niet erg oplettend, maar wel vriendelijk.
BenenCo .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Zoals je verwachten mag bij een Argentijns restaurant, verrukkelijk lekkere vlees gerechten. Ook de Gamba's waren als voorgerecht heerlijk.
Dimitri M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Afgelopen dinsdag op mijn verjaardag heerlijk gegeten bij El Ternero. Al bij binnenkomst valt het mooie houten kunstwerk van de Amersfoortse kunstenaar Thijs en Marisja op (die ook de stier op de rotonde heeft gemaakt en de uil van afvalhout op Mysteryland!).
Je kunt gebruik maken van een saladebar en op tafel staat een lekker chimichurrie saus.
Maar naar de Argentijn ga je natuurlijk voor de goede kwaliteit van het vlees.

Je hoopt een een vakman met liefde voor zijn vak en dat is hier het geval!
Het vlees is heerlijk mals, dus niet te ver doorgebakken als je medium besteld.
De chef komt ook altijd even langs alle tafels om te vragen of het smaakt en om vragen te beantwoorden over het vlees of de bereiding.

Aan het einde van het avond ging opeens het licht uit en kwam de bediening met een ijsverrassing met sterretjes en werd ik bezongen aan de tafel. Heel attent !

Dit restaurant weet wat lekker eten is, service is prima en de chefkok is zeer betrokken bij de gasten en weet een heerlijk stuk vlees voor te schotelen, de kaart biedt voor ieder wat wils.
Dikke aanrader, aanstaande vrijdag ga ik weer ;-)