El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jimmy .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vrijdag gereserveerd voor zaterdag. Konden terecht op de tijd dat wij wilden (tussen 5 en 6), maar kregen meteen te horen dat de tafel rond achten beschikbaar moest zijn. Dat zou wel lukken dus geen probleem, maar een aardige indicator over de drukte in het restaurant. Toen we vertrokken (rond half 8) was elke tafel bezet.

Heerlijk gegeten, prima bereid vlees (medium en rare besteld, perfect gegrild), maar de saladebar is nog steeds redelijk beperkt. Ik snap dat het niet in de Argentijnse sfeer is, maar gewoon wat kale, onbewerkte komkommer en sla is toch niet teveel gevraagd? :-)

Lekkere toetjes ook, dit restaurant blijft op mijn lijstje!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ze doen hun claim "best beef in town" wel eer aan. We hadden vanavond beiden een heerlijke Argentijnse ossenhaas. Super mals en heel smaakvol gegrilld. De chef kwam aan tafel checken of alles naar wens was. Heel netjes.
Mijn voorgerecht van gevulde paprika met pittig gehakt was oké maar net iets te droog en peperig. Mijn partner had garnalencocktail geserveerd op plat bord met wat aardbei, kiwi en druiven aangekleed. Smaakte wel maar toch beetje apart. Alle gerechten kwamen lekker vlot door en de bediening was zeer attent.
Kortom: voor een goed stuk eerlijk goed gegrilld rund (en vriendelijke behulpzame bediening!) ben je bij El Ternero aan het juiste adres.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten regelmatig bij El Ternero. Elke keer weer erg goed. Het is een gezellige zaak met prettige bediening. De steaks zijn fantastisch. Lekkerder vlees hebben wij tnt nog nergens in Nederland kunnen ontdekken. Een absolute aanrader in hartje Amersfoort. Wel vooraf even bellen, want deze top zaak zit vaak vol, zeker in het weekend.
Kathinka H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten!! De eerste keer dat we hier zijn geweest en zeker voor herhaling vatbaar. Het restaurant is niet groot maar fijne uitstraling en geeft een warm gevoel. De bediening is uitstekend, erg vriendelijk. De chef komt bij iedereen informeren of alles naar wens is en neemt daar de tijd voor. Je wordt niet opgejaagd omdat er nog een volgende ronde eters is. In lange tijd niet zo prettig en heerlijk gegeten.
Enno P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Overheerlijk gegeten, bij een perfecte bediening en dat in een geweldig mooie locatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Dus valt er alleen maar een 10 te geven
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Vanavond voor de 3e keer geweest met de familie en wederom alles fantastisch !!
Zeker een aanrader voor een erg gezellige avond met geweldige bediening en fantastisch eten !
elrey .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
prima vlees. attente bediening. nu alleen nog een chimichuri op basis van peterselie (en geen ui en paprika). komen zeker terug
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wij hebben hier gister heerlijk gegeten ik loop op krukken en het viel mij op dat de bediening mee denkt aan een goede plaats uiteindelijk zaten wel heel gezellig op de bankjes er knus en de bediening was uitermate vriendelijk weten waar het over gaat wel hebben onze complimenten gegeven aan de chefkok die kwam ook even later aan tafel en vertelde ons over zijn passie. Een restaurant waar wij zeker vaker naar toe gaan alles was gewoon perfect echt een aanrader
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wij hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten in "El Ternero". Het vlees was mals en exact goed bereid. De kelner was zeer attent.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Dit is veruit het beste Argentijnse restaurant dat we bezocht hebben in Nederland! We hadden wat aanvullende wensen en dit was geen probleem. De chef kwam zelfs nog even langs om te vragen of alles naar wens was. Daarnaast supervriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Echt een aanrader!
Tarkan .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
In de weide omstreken geen betere ossenhaas te vinden!!! Precies zoals wij het willen, telkens weer.
Fijne goed gehumeurde bediening, snel vriendelijk en accuraat. De eigenaar die langskomt voor een praatje maakt je aanwezigheid zeer gewaardeerd terwijl zij de kunstenaars zijn.
Geniet van het leven en daar hoort el ternero bij
martin180 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Kom net terug van een fantastische avond is deze geweldige tent! Onder een pakkende Argentijnse swing onwijs genoten van een paar malse stukken rund. Leuke, attente dames in de bediening en het feit dat zelfs de chef niet te min is om even aan tafel te komen voor een praatje, maakt dit voor mij één van mijn favoriete eetgelegenheden in Amersfoort!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Per toeval (op doorreis) bij El Ternero terecht gekomen. Een sfeervol ingericht Argentijns restaurant. Kwaliteit van het vlees (ossenhaas) was perfect! Medium was echt medium. De porties vlees in de randstad zijn wat groter (misschien een tip om ook een groter stuk vlees te kunnen bestellen voor de grotere eter), maar van een fenomenale kwaliteit. Het sla-garnituur op het bord is voor de aankleding; de salade-bar biedt een ruime keuze. Mooie wijnkaart; wij hadden een heerlijk rose. Bediening was vriendelijk en zorgzaam. Als we weer in de buurt zijn dan zullen we beslist dit goede en sfeervolle Argentijnse restaurant in gedachten houden!
ed W.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Alhoewel geen grote vleeseter/liefhebber, heb ik hier uitstekend gegeten. Werkelijk perfecte entrecote, erg vriendelijk bediening, fijne sfeer en prima wijntje (huiswijn). Wel op tijd reserveren, anders vang je bot, zeker op zaterdag. Leuk detail: de chefkok die altijd persoonlijk komt informeren of je tevreden bent. Voor vis kan je misschien elders beter terecht: wel fijne gerechten, maar beperkte keuzemogelijkheden (wat natuurlijk ook niet zo vreemd is in een vleesrestaurant).
Stephan L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op valentijnsdag ben ik samen met mijn vriendin wezen uiteten bij El Ternero. We houden allebei erg van een goed stuk vlees en zijn voor het eerst naar El Ternero geweest. Er hangt een leuke en warme sfeer in het restaurant dat aan het Onze lieve vrouweplein gelegen ligt. De eigenaar en tevens kok van het restaurant komt graag in het restaurant even naar de gasten toe om te kijken of alles naar wens is, hierdoor voel ik mij als gast stukken meer gewaardeerd.

Daarnaast is de kwaliteit van het eten ver boven verwachting. De keuze qua voorgerechten mag coor mij part iets diverser, maar de kwaliteit van de gerechten (met name het vlees) is echt uitstekend.

Dit is zeker een restaurant waar ik graag nog een keer terug wil komen.
IJM D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Vanavond voor de 1stex super lekker gegeten. zeer vriendelijk personeel. de eigenaar kwan aan tafek in te vragen of alles naar wens was. wat een mooie zaak. Heel sfeervol! Helemaal toppi. als we weer un Amersfoort zijn gaan we hier weer eten.
Erike V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk eten! Beste ossenhaas ever! Lekker knus, wel op tijd reserveren als je in het weekeinde wilt eten. Bestel ook eens de fajitas.
Rick819 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Inmiddels ons 4e bezoek en de spareribs blijven geweldig! Service is altijd prima, hoewel wat vaker gevraagd mag worden of klanten nog iets te drinken wensen.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Heerlijk vanavond gegeten, lekker mals vlees zoals we het hebben wilde, kwamen zelfs nog vragen of alles naar wens was en ze vonde dat het voorgerecht te lang had geduurd voor we het kregen(niet gemerkt overigens). We kregen dan ook nog een kop koffie van het huis, helemaal geweldig, We waren super tevreden, dit was de eerste keer dat wij hier kwamen maar zeker niet de laatste keer. Met andere woorden van ons ben je nog niet af. en Ik ben blij dat hij niet geweten heeft dat ik jarig was want anders had hij denk ik als ik zo de andere reactie's iets voor mij bedacht, TOP tent kan niet anders zeggen.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Voor de in Amersfoort befaamde lamsschouder gestoofd en gegrild (nummer 156) kom ik geregeld terug. Overigens zijn de andere Argentijnse vleesgerechten ook prima natuurlijk. Vriendelijke bediening en de goede gastheer bezorgen je een gezellige avond. Aanrader voor als je zin hebt in een goed stuk vlees.