El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

carlabrac .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Zeer uitgebreide kaart. Heerlijk en eerlijk eten. Iedereen krijgt een 'eigen' bijgerecht. Er is tevens een uitgebreide saladebar. Prima bediening en aandacht van de kok/eigenaar. Bijkomstigheid: Een persoon was jarig en kreeg (onaangemeld) toch een dessert met sterretjes. Attent en dus leuk. Komen regelmatig. Steeds prima.
LisetteLablans .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Weer een heerlijke avond gehad bij El Ternero. Het gietijzeren pannetje, lams rib en alle andere gerechten zijn zo lekker. En dan de bediening... zo vriendelijk. Wij eten hier ongeveer 1x per jaar, maar vol herkenning worden we begroet. Fijn al die egards!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Echt Argentijns vlees dus top ossenhaas! Precies bereid zoals het hoort. Mijn complimenten. Goede bediening en mooi interieur
sahar A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De beste kwaliteit van het vlees, lekkere saladebuffet, goeie service en leuk dat de kok regelmatig langs komt om te vragen of alles naar wens is. TOP TOP TOP!!!
joostkeze87 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Top vlees kwaliteit in dit argentijns restaurant. Probeer de ribs of biefstuk eens. Service is prima maar soms niet oplettend , dat is wel jammer. Wijnen zijn ok maar kan veel beter.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor mij een restaurant voor de "vlees" liefhebber. En dat kan je aan hun overlaten. Zeer mals en smaakvol (Argentijns geïmporteerd). Helaas ook wat minpuntjes. Tafeltjes zijn (te) klein voor 4 personen en het eten is niet goedkoop. Vriendelijke jonge meiden in de bediening maar zonder opleiding want als je samen niets te doen hebt, pak dan in ieder geval de jassen aan van de binnenkomende gasten en reik deze aan bij het verlaten. Kleine moeite (als het werk het toelaat) en het laat zien dat je als gast welkom bent. Of ben ik nu zo ouderwets?
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De reservering was niet nodig. We zaten op zondagavond begin van de avond nog alleen in het restaurant. We begonnen met stokbrood en verse meloen met seranoham. De prijs vond ik wat aan de hoge kant. Mijn vriend bestelde de smakelijke Carpaccio de Ternera. De kok kwam nog langs om te vragen of het hoofdgerecht goed had gesmaakt. Dat zie je niet veel. Leuk! Het bleef rustig in het restaurant en kregen hierdoor het tellen van de fooienpot goed mee. De wijnglazen bleven de rest van de avond leeg na het eerste volle glas.Een minpuntje, daar hadden ze iets laten liggen. Na het dessert kwamen we er achter dat er een saladebuffet was. Ook daar hadden we graag op gewezen willen worden door het bedienend personeel. Het eten was goed, de prijzen vond ik toch iets te hoog. Zeker omdat ik bij deze prijzen iets meer verwacht van het personeel. Vandaar toch een punt minder bij het onderdeel service.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Weer eens langs geweest bij El Ternero. Ook nu weer fantastisch gegeten. Porties ruim en alles in een goed tempo opgediend.
Het restaurant is niet heel groot maar sfeervol warm aangekleed.
Vooraf de tapas mixtas (eigenlijk voor twee eters) met vieren gedeeld, een heerlijke overview van verschillend argentijns vlees.
De ossenhaas als hoofdgerecht is werkelijk 'cooked to perfection'.
De kok komt regelmatig even kijken of de gasten tevreden zijn.
En ook de desertkaart houdt het hoge nivo vast. Kortom, een grote aanrader voor een gezellige en lekkere avond genieten!
Jimmy .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vrijdag gereserveerd voor zaterdag. Konden terecht op de tijd dat wij wilden (tussen 5 en 6), maar kregen meteen te horen dat de tafel rond achten beschikbaar moest zijn. Dat zou wel lukken dus geen probleem, maar een aardige indicator over de drukte in het restaurant. Toen we vertrokken (rond half 8) was elke tafel bezet.

Heerlijk gegeten, prima bereid vlees (medium en rare besteld, perfect gegrild), maar de saladebar is nog steeds redelijk beperkt. Ik snap dat het niet in de Argentijnse sfeer is, maar gewoon wat kale, onbewerkte komkommer en sla is toch niet teveel gevraagd? :-)

Lekkere toetjes ook, dit restaurant blijft op mijn lijstje!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ze doen hun claim "best beef in town" wel eer aan. We hadden vanavond beiden een heerlijke Argentijnse ossenhaas. Super mals en heel smaakvol gegrilld. De chef kwam aan tafel checken of alles naar wens was. Heel netjes.
Mijn voorgerecht van gevulde paprika met pittig gehakt was oké maar net iets te droog en peperig. Mijn partner had garnalencocktail geserveerd op plat bord met wat aardbei, kiwi en druiven aangekleed. Smaakte wel maar toch beetje apart. Alle gerechten kwamen lekker vlot door en de bediening was zeer attent.
Kortom: voor een goed stuk eerlijk goed gegrilld rund (en vriendelijke behulpzame bediening!) ben je bij El Ternero aan het juiste adres.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten regelmatig bij El Ternero. Elke keer weer erg goed. Het is een gezellige zaak met prettige bediening. De steaks zijn fantastisch. Lekkerder vlees hebben wij tnt nog nergens in Nederland kunnen ontdekken. Een absolute aanrader in hartje Amersfoort. Wel vooraf even bellen, want deze top zaak zit vaak vol, zeker in het weekend.
Kathinka H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten!! De eerste keer dat we hier zijn geweest en zeker voor herhaling vatbaar. Het restaurant is niet groot maar fijne uitstraling en geeft een warm gevoel. De bediening is uitstekend, erg vriendelijk. De chef komt bij iedereen informeren of alles naar wens is en neemt daar de tijd voor. Je wordt niet opgejaagd omdat er nog een volgende ronde eters is. In lange tijd niet zo prettig en heerlijk gegeten.
Enno P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Overheerlijk gegeten, bij een perfecte bediening en dat in een geweldig mooie locatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Dus valt er alleen maar een 10 te geven
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Vanavond voor de 3e keer geweest met de familie en wederom alles fantastisch !!
Zeker een aanrader voor een erg gezellige avond met geweldige bediening en fantastisch eten !
elrey .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
prima vlees. attente bediening. nu alleen nog een chimichuri op basis van peterselie (en geen ui en paprika). komen zeker terug
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wij hebben hier gister heerlijk gegeten ik loop op krukken en het viel mij op dat de bediening mee denkt aan een goede plaats uiteindelijk zaten wel heel gezellig op de bankjes er knus en de bediening was uitermate vriendelijk weten waar het over gaat wel hebben onze complimenten gegeven aan de chefkok die kwam ook even later aan tafel en vertelde ons over zijn passie. Een restaurant waar wij zeker vaker naar toe gaan alles was gewoon perfect echt een aanrader
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wij hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten in "El Ternero". Het vlees was mals en exact goed bereid. De kelner was zeer attent.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Dit is veruit het beste Argentijnse restaurant dat we bezocht hebben in Nederland! We hadden wat aanvullende wensen en dit was geen probleem. De chef kwam zelfs nog even langs om te vragen of alles naar wens was. Daarnaast supervriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Echt een aanrader!
Tarkan .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
In de weide omstreken geen betere ossenhaas te vinden!!! Precies zoals wij het willen, telkens weer.
Fijne goed gehumeurde bediening, snel vriendelijk en accuraat. De eigenaar die langskomt voor een praatje maakt je aanwezigheid zeer gewaardeerd terwijl zij de kunstenaars zijn.
Geniet van het leven en daar hoort el ternero bij
martin180 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Kom net terug van een fantastische avond is deze geweldige tent! Onder een pakkende Argentijnse swing onwijs genoten van een paar malse stukken rund. Leuke, attente dames in de bediening en het feit dat zelfs de chef niet te min is om even aan tafel te komen voor een praatje, maakt dit voor mij één van mijn favoriete eetgelegenheden in Amersfoort!