El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Maria M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een leuk en sfeervol restaurant met heerlijk vlees! Ik heb kip genomen en het was voor mij de beste kip ooit. Ga zelf een keer proberen om het recept na te doen. De wijn (rosé en rood geproefd) was heel lekker. Helaas konden we geen dessert nemen omdat het eten daarvoor veel was. Een andere keer dan;-)
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Eerste keer hier nadat ik bij wat goedkopere eetzaken ben geweest. Ik moet zeggen, het prijsverschil is me dubbel en dwars waard. Kwaliteit van het eten was uitmuntend. Stijlvol ingericht en bediening past goed bij het restaurant.
J F.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De recensies geven een juist beeld van dit Argentijnse restaurant. De biefstukken zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit en super mals. Zo moeten ze zijn. We dronken er een Argentijnse Malbec bij die ook goed was. De saladebar is eenvoudige maar vers, de sausen zijn lekker. De prijzen zijn in overeenstemming met de kwaliteit van het gebodene. We komen hier zeker weer een lekkere steak eten. De bediening is vriendelijk.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Als je zin hebt in een goed stuk vlees dan is El Ternero een goede keuze. Ik was hier samen met mijn broer en heb heerlijk gegeten. Het vlees was zeer mals en erg lekker van smaak. De bijgerechten en de wijn waren ook erg goed. Als dessert nam ik de chocoladetaart en die vond ik bijzonder lekker. Niet te zoet, precies goed! De sfeer en bediening was ook erg prettig. De chef kwam ook even aan de tafel om te vragen of alles naar wens was. Samengevat: een goed restaurant, waar ik zeker nog eens terugga.
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Het restaurant oogt buiten en binnen wat eenvoudig, maar het eten was verrasend goed. Brede argentijnse kaart. Veel vlees dus. De sladebar voegde niet veel toe aan wat al standaard bij het eten werd geserveerd. Ruime keuze uit goede desserts. De walnoten gedrenkt in wiskey met ijs vormden een waardige afsluiter. Driegangen plus glas wijn, 48 euro pp.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heeeeeerlijk eten bij El Ternero! De kok komt persoonlijk langs je tafel om te vragen of het gesmaakt heeft, en als er iets niet goed is lost hij het ter plekke voor je op. Goede service, leuke sfeer, maar vooral, zulk.lekker.eten!
niluevma .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Erg goed gegeten bij El Tenero in Amersfoort. Erg vriendelijke en gastvrije bediening, in een mooie knusse entourage. De pikante Garnalen als voorgerecht zijn een echte aanrader. Het super malse en lekkere vlees van de Gril is werkelijk geweldig!! De kok/eigenaar komt ook nog aan de tafel voor een praatje en om te horen of alles echt wel goed is. Kortom super avond gehad en hier gaan we vaker naar toe!! Familie Blom.
Gisdinges V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondag weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen hier regelmatig, altijd tot onze tevredenheid. Het personeel is erg vriendelijk en de eigenaar/kok komt altijd even bij je aan tafel om te informeren of je tevreden bent. Het vlees is altijd erg smakelijk en de bijgerechten ruim voldoende. Het is voor ons altijd een feest om hier te komen eten.
Martinesmulpaap .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben er nu twee keer gegeten en beide keren hebben we genoten! Het vlees is erg goed en de bijgerechten passen er prima bij. Wij zijn beide keren gegaan voor de mixed grill voor twee personen. Dat is zoveel dat je geen voorgerecht of nagerecht meer nodig hebt. Erg mals vlees en meer dan voldoende. Nergens krijg je een betere mixed grill! Er is zelfs een saladebar die nog iets extra's toevoegt aan je maaltijd. De sfeer binnen past goed bij het type restaurant. Vooral de "booths" vinden wij gezellig zitten, dat zijn de bankjes met tafeltjes tegen de muur. De bediening is heel vriendelijk en de service is er goed. De chef komt zelfs nog even aan tafel checken of alles goed is bereid. De prijs/kwaliteit verhoudingen vinden wij goed. Kortom, een aanrader!
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vorige week hier heerlijk gegeten. Kwalitatief een mooi stuk vlees, en niet te duur. Saladebar met veel keuze. Vriendelijk personeel, en een groot pluspunt dat de kok zelf langs de tafels komt om te vragen of het eten bevalt.
Ons zie je snel weer terug!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Mooi ingericht, klein Argentijns restaurant in het hartje van Amersfoort. Op de avond dat wij er zijn nogal druk. De bediening is vriendelijk. Het vlees van de verschillende hoofdgerechten is erg smakelijk en goed bereid. De bijgerechten zijn magertjes. Voor- en nagerecht zijn OK, maar allesbehalve bijzonder. Voor hetgeen we op ons bord kregen, vond ik de prijs nogal hoog. Met een ruime voldoende komen ze eigenlijk nog best goed weg.
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gister met mijn man uit eten geweest om ons 12,5 jarig huwelijksdag te vieren!
We waren hier nog nooit eerder geweest maar op aanraden van vrienden van ons toch maar eens proberen!
Wat een gezellig en enthousiast personeel werk daar.
De Gran parrilada mixta is echt een aanrader!
Tijdens de koffie werden we verrast door de bediening er werd voor ons gezongen en kregen we een dessert met "sterretje" van het huis!( tijdens het reserveren had ik nl aangegeven dat we die avond wat te vieren hadden)
We hebben een ontzettende gezellige avond gehad om niet snel te vergeten!
Wij komen hier zeker (met vrienden) terug!
Een echte aanrader!
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben vanavond weer bij een van onze favoriete restaurants gegeten, elke keer weten ze ons weer te verrassen! Ter ere van onze zoon die 16 is geworden..niet aangekondigd en toch weten ze hier op een leuke wijze bij stil te staan. Kwaliteit en gastvrijheid is voelbaar, oprecht en top, heerlijke avond gehad, dank! Tot snel weer! Bart
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Tja, als vegetariër in een steak-restaurant. Klinkt als een uitdaging. De keuze is beperkt met een vegetarisch hoofdgerecht van gegrilde groentes maar het was heerlijk. Pittige garnalen in knoflook vooraf en een verrukkelijke chocoladetaart toe. Met een vol restaurant wel wat rumoerig op de woensdagavond. Van de vleeseters ook niets dan lof, kortom een aanrader. Een keer dan als je vega eet.
EetPerceptie .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Prima restaurant. Op zich. Voorgerecht was erg klein maar wel smakelijk. De steaks zijn echter royaal en geniaal klaargemaakt. Erg lekker. De bediening was wat ongeïnspireerd en afstandelijk. Men kon ook weinig over de wijn vertellen.
NinaDH .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen en de gevraagde tafel gekregen. Er werd gevraagd of we een broodje met kruidenboter wilden. Deze hebben we nooit gekregen maar stond wel op de rekening. Helaas niet ter plekke gezien dus betaald. Mijn voorgerecht werd uitgehaald terwijl ik nog aan het eten was. De borden van het hoofdgerecht waren niet warm dus mijn vlees was al koud voordat ik de helft op had. Er werd netjes aangeboden om het op te warmen maar dat hoefde van mij niet want ik had geen trek meer. Al met al viel het nogal tegen. Jammer want vorige keer dat ik hier was was het erg goed.
NicoStr8 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij zijn zeer lovend over dit restaurant. Hele attente bediening en ontzettende malse vlees.
Pasteitjes als vooraf, heerlijk bereid en dan onder ander de biefstuk. Gewoon superieure kwaliteit wat op je bord ligt. Wij zijn kritisch, maar dit is heel goed, zeker voor de prijs.
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten en wederom was alles voortreffelijk. Vriendelijke bediening, heerlijk rustig gegeten. Het vlees is subliem en ongelooflijk lekker. Wij hebben nergens zo lekker gegeten als hier. Ook de gamba's zijn overheerlijk. En de chef-kok komt na het hoofdgerecht aan tafel om te vragen of alles naar wens is. Hij is erg begaan met de eetervaring en kwaliteit van zijn eten. Dikke pluim! Het is jammer (maar misschien ook wel beter?) dat wij niet in de buurt wonen. Je moet hier gewoon gegeten hebben!
Rogier1972 V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Complimenten voor de bediening dat ze bij de reservering al rekening houden met spreiding van tafels, zodat niet iedereen op hetzelfde moment op een hoofdgerecht zit te wachten.

De sfeer in het restaurant is prima. Het is heel overzichtelijk. De muren gedecoreerd met blokjes hout, was heel sfeervol.

Bij de bestelling werd gevraagd of wij een stokbroodje wilden vooraf. Wat vreemd dat een groep die na ons binnenkwam later geholpen werd, wel al eerder zijn stokbroodje kreeg en wij er nog een keer om moesten vragen.

Op de site hadden we gezien dat El Ternero met een 3-gangenmenu werkt. Ook hier moesten we bij de supervriendelijke ober om vragen. Hij kwam er niet zelf mee. Overigens bleken de prijzen van de gerechten op de menukaart niet overeen te komen met de website. Het 3-gangenmenu was niet geldig in combinatie met een kortingsbon. Daar kan ik in meegaan. Vreemder vond ik dat je niet met creditcard mocht betalen als je voor dit menu koos. Dan zou de winst waarschijnlijk verdampen.

Als voorgerecht koos ik voor de zalmsalade. Echt prima! Vooral de garnering met kraakverse groente was erg lekker.

Bij het hoofdgerecht kozen mijn partner en ik voor de Argentiijnse bief en lamskoteletten. Zij koos voor medium en ik voor rare, maar bij het opdienen vroeg het meisje niet wie wat had. Gezien de overeenkomst in roodheid, leek er ook geen verschil tussen te zitten. De smaak was wel echt subliem. Ik ben er nog niet uit waar het verschil zit tusssen de bijgeleverde bief-frieten en eventueel extra te bestellen Belgische friet, maar ok.

Op het dessert moesten we even wachten. Normaal niet zo erg na een hoofdgerecht, maar dit duurde wel erg lang. Ik koos voor vers fruit met ijs, mijn partner voor 3 soorten ijs. De toetjes zijn niet de specialiteit. Ik had het idee dat ik wel een wat karig bolletje ijs kreeg. En het was vrij zeker fabrieksijs. Zonde!

Cappuccino om het af te maken. Ik vind het dan lekker om een sterk bakkie te krijgen met geklopte melk, maar dit ging meer richting de koffie verkeeerd. De melk was niet goed geklopt. Was net even te zwaar daarmee.
super fan .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijk gegeten!! Echte aanrader!!
Gezellige sfeer, leuke bediening, uitgebreide kaart. Wij eten hier erg graag. Het vlees is echt geweldig, bijgerechten heerlijk en de keuze is groot. Ook onze kids eten hier erg graag vanwege de super lekkere spare ribs.
Houd je van een goed stuk vlees, dan moet je hier echt gaan eten. Kortom: El Ternero is echt top.