El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vorige week hier heerlijk gegeten. Kwalitatief een mooi stuk vlees, en niet te duur. Saladebar met veel keuze. Vriendelijk personeel, en een groot pluspunt dat de kok zelf langs de tafels komt om te vragen of het eten bevalt.
Ons zie je snel weer terug!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Mooi ingericht, klein Argentijns restaurant in het hartje van Amersfoort. Op de avond dat wij er zijn nogal druk. De bediening is vriendelijk. Het vlees van de verschillende hoofdgerechten is erg smakelijk en goed bereid. De bijgerechten zijn magertjes. Voor- en nagerecht zijn OK, maar allesbehalve bijzonder. Voor hetgeen we op ons bord kregen, vond ik de prijs nogal hoog. Met een ruime voldoende komen ze eigenlijk nog best goed weg.
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gister met mijn man uit eten geweest om ons 12,5 jarig huwelijksdag te vieren!
We waren hier nog nooit eerder geweest maar op aanraden van vrienden van ons toch maar eens proberen!
Wat een gezellig en enthousiast personeel werk daar.
De Gran parrilada mixta is echt een aanrader!
Tijdens de koffie werden we verrast door de bediening er werd voor ons gezongen en kregen we een dessert met "sterretje" van het huis!( tijdens het reserveren had ik nl aangegeven dat we die avond wat te vieren hadden)
We hebben een ontzettende gezellige avond gehad om niet snel te vergeten!
Wij komen hier zeker (met vrienden) terug!
Een echte aanrader!
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben vanavond weer bij een van onze favoriete restaurants gegeten, elke keer weten ze ons weer te verrassen! Ter ere van onze zoon die 16 is geworden..niet aangekondigd en toch weten ze hier op een leuke wijze bij stil te staan. Kwaliteit en gastvrijheid is voelbaar, oprecht en top, heerlijke avond gehad, dank! Tot snel weer! Bart
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Tja, als vegetariër in een steak-restaurant. Klinkt als een uitdaging. De keuze is beperkt met een vegetarisch hoofdgerecht van gegrilde groentes maar het was heerlijk. Pittige garnalen in knoflook vooraf en een verrukkelijke chocoladetaart toe. Met een vol restaurant wel wat rumoerig op de woensdagavond. Van de vleeseters ook niets dan lof, kortom een aanrader. Een keer dan als je vega eet.
EetPerceptie .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Prima restaurant. Op zich. Voorgerecht was erg klein maar wel smakelijk. De steaks zijn echter royaal en geniaal klaargemaakt. Erg lekker. De bediening was wat ongeïnspireerd en afstandelijk. Men kon ook weinig over de wijn vertellen.
NinaDH .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen en de gevraagde tafel gekregen. Er werd gevraagd of we een broodje met kruidenboter wilden. Deze hebben we nooit gekregen maar stond wel op de rekening. Helaas niet ter plekke gezien dus betaald. Mijn voorgerecht werd uitgehaald terwijl ik nog aan het eten was. De borden van het hoofdgerecht waren niet warm dus mijn vlees was al koud voordat ik de helft op had. Er werd netjes aangeboden om het op te warmen maar dat hoefde van mij niet want ik had geen trek meer. Al met al viel het nogal tegen. Jammer want vorige keer dat ik hier was was het erg goed.
NicoStr8 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij zijn zeer lovend over dit restaurant. Hele attente bediening en ontzettende malse vlees.
Pasteitjes als vooraf, heerlijk bereid en dan onder ander de biefstuk. Gewoon superieure kwaliteit wat op je bord ligt. Wij zijn kritisch, maar dit is heel goed, zeker voor de prijs.
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten en wederom was alles voortreffelijk. Vriendelijke bediening, heerlijk rustig gegeten. Het vlees is subliem en ongelooflijk lekker. Wij hebben nergens zo lekker gegeten als hier. Ook de gamba's zijn overheerlijk. En de chef-kok komt na het hoofdgerecht aan tafel om te vragen of alles naar wens is. Hij is erg begaan met de eetervaring en kwaliteit van zijn eten. Dikke pluim! Het is jammer (maar misschien ook wel beter?) dat wij niet in de buurt wonen. Je moet hier gewoon gegeten hebben!
Rogier1972 V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Complimenten voor de bediening dat ze bij de reservering al rekening houden met spreiding van tafels, zodat niet iedereen op hetzelfde moment op een hoofdgerecht zit te wachten.

De sfeer in het restaurant is prima. Het is heel overzichtelijk. De muren gedecoreerd met blokjes hout, was heel sfeervol.

Bij de bestelling werd gevraagd of wij een stokbroodje wilden vooraf. Wat vreemd dat een groep die na ons binnenkwam later geholpen werd, wel al eerder zijn stokbroodje kreeg en wij er nog een keer om moesten vragen.

Op de site hadden we gezien dat El Ternero met een 3-gangenmenu werkt. Ook hier moesten we bij de supervriendelijke ober om vragen. Hij kwam er niet zelf mee. Overigens bleken de prijzen van de gerechten op de menukaart niet overeen te komen met de website. Het 3-gangenmenu was niet geldig in combinatie met een kortingsbon. Daar kan ik in meegaan. Vreemder vond ik dat je niet met creditcard mocht betalen als je voor dit menu koos. Dan zou de winst waarschijnlijk verdampen.

Als voorgerecht koos ik voor de zalmsalade. Echt prima! Vooral de garnering met kraakverse groente was erg lekker.

Bij het hoofdgerecht kozen mijn partner en ik voor de Argentiijnse bief en lamskoteletten. Zij koos voor medium en ik voor rare, maar bij het opdienen vroeg het meisje niet wie wat had. Gezien de overeenkomst in roodheid, leek er ook geen verschil tussen te zitten. De smaak was wel echt subliem. Ik ben er nog niet uit waar het verschil zit tusssen de bijgeleverde bief-frieten en eventueel extra te bestellen Belgische friet, maar ok.

Op het dessert moesten we even wachten. Normaal niet zo erg na een hoofdgerecht, maar dit duurde wel erg lang. Ik koos voor vers fruit met ijs, mijn partner voor 3 soorten ijs. De toetjes zijn niet de specialiteit. Ik had het idee dat ik wel een wat karig bolletje ijs kreeg. En het was vrij zeker fabrieksijs. Zonde!

Cappuccino om het af te maken. Ik vind het dan lekker om een sterk bakkie te krijgen met geklopte melk, maar dit ging meer richting de koffie verkeeerd. De melk was niet goed geklopt. Was net even te zwaar daarmee.
super fan .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijk gegeten!! Echte aanrader!!
Gezellige sfeer, leuke bediening, uitgebreide kaart. Wij eten hier erg graag. Het vlees is echt geweldig, bijgerechten heerlijk en de keuze is groot. Ook onze kids eten hier erg graag vanwege de super lekkere spare ribs.
Houd je van een goed stuk vlees, dan moet je hier echt gaan eten. Kortom: El Ternero is echt top.
KriStyle .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Vanavond weer een heerlijke avond gehad. Zowel de tres carnes als de plato argentino waren top. Beste vlees van de regio. Ook de biefstuk van het kindermenu was royaal en van goede kwaliteit. Leuke aanvulling zijn de lekkere cocktails. Zeer tevreden met de hartelijke service. De eigenaar/chef is een perfectionist en dat klinkt in alles door. Wij komen in 2016 snel weer terug!
carlabrac .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Zeer uitgebreide kaart. Heerlijk en eerlijk eten. Iedereen krijgt een 'eigen' bijgerecht. Er is tevens een uitgebreide saladebar. Prima bediening en aandacht van de kok/eigenaar. Bijkomstigheid: Een persoon was jarig en kreeg (onaangemeld) toch een dessert met sterretjes. Attent en dus leuk. Komen regelmatig. Steeds prima.
LisetteLablans .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Weer een heerlijke avond gehad bij El Ternero. Het gietijzeren pannetje, lams rib en alle andere gerechten zijn zo lekker. En dan de bediening... zo vriendelijk. Wij eten hier ongeveer 1x per jaar, maar vol herkenning worden we begroet. Fijn al die egards!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Echt Argentijns vlees dus top ossenhaas! Precies bereid zoals het hoort. Mijn complimenten. Goede bediening en mooi interieur
sahar A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De beste kwaliteit van het vlees, lekkere saladebuffet, goeie service en leuk dat de kok regelmatig langs komt om te vragen of alles naar wens is. TOP TOP TOP!!!
joostkeze87 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Top vlees kwaliteit in dit argentijns restaurant. Probeer de ribs of biefstuk eens. Service is prima maar soms niet oplettend , dat is wel jammer. Wijnen zijn ok maar kan veel beter.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor mij een restaurant voor de "vlees" liefhebber. En dat kan je aan hun overlaten. Zeer mals en smaakvol (Argentijns geïmporteerd). Helaas ook wat minpuntjes. Tafeltjes zijn (te) klein voor 4 personen en het eten is niet goedkoop. Vriendelijke jonge meiden in de bediening maar zonder opleiding want als je samen niets te doen hebt, pak dan in ieder geval de jassen aan van de binnenkomende gasten en reik deze aan bij het verlaten. Kleine moeite (als het werk het toelaat) en het laat zien dat je als gast welkom bent. Of ben ik nu zo ouderwets?
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De reservering was niet nodig. We zaten op zondagavond begin van de avond nog alleen in het restaurant. We begonnen met stokbrood en verse meloen met seranoham. De prijs vond ik wat aan de hoge kant. Mijn vriend bestelde de smakelijke Carpaccio de Ternera. De kok kwam nog langs om te vragen of het hoofdgerecht goed had gesmaakt. Dat zie je niet veel. Leuk! Het bleef rustig in het restaurant en kregen hierdoor het tellen van de fooienpot goed mee. De wijnglazen bleven de rest van de avond leeg na het eerste volle glas.Een minpuntje, daar hadden ze iets laten liggen. Na het dessert kwamen we er achter dat er een saladebuffet was. Ook daar hadden we graag op gewezen willen worden door het bedienend personeel. Het eten was goed, de prijzen vond ik toch iets te hoog. Zeker omdat ik bij deze prijzen iets meer verwacht van het personeel. Vandaar toch een punt minder bij het onderdeel service.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Weer eens langs geweest bij El Ternero. Ook nu weer fantastisch gegeten. Porties ruim en alles in een goed tempo opgediend.
Het restaurant is niet heel groot maar sfeervol warm aangekleed.
Vooraf de tapas mixtas (eigenlijk voor twee eters) met vieren gedeeld, een heerlijke overview van verschillend argentijns vlees.
De ossenhaas als hoofdgerecht is werkelijk 'cooked to perfection'.
De kok komt regelmatig even kijken of de gasten tevreden zijn.
En ook de desertkaart houdt het hoge nivo vast. Kortom, een grote aanrader voor een gezellige en lekkere avond genieten!