El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Stern1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Prima restaurant, goede prijs kwaliteitverhouding en erg aardig personeel. De chef komt ook altijd even langs om naar je ervaring te informeren.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijke vlees gerechten, zeer goed gebakken.
Anouschka K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Bij El Ternero ben je verzekerd van een heerlijk stuk vlees; goed bereidt en super mals. De bediening is heel attent en oplettend. Het decor is uniek en de sfeer maakte alles af. Ga hier snel nog een keer terug!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Afgelopen week hebben wij (2pers) bij El Ternero gegeten en we hebben ervan genoten! We hadden een plaatsje op het buitenterras wat erg prettig was met het mooie weer. Wij hadden allebei tres carnes besteld, wat bestaat uit entrecote, biefstuk en ossenhaas. We hadden medium rare besteld en gekregen. Ook hadden ze een salade bar die heerlijk vers was. Verder was de bediening vlot en erg vriendelijk. Het was het erg leuk dat de kok persoonlijk langs de tafels ging om te vragen of alles naar wens was. Dat zie je niet veel meer tegenwoordig! Het vlees was heerlijk mals en goed op temperatuur. Wij raden dit restaurant zeker aan en we komen ook graag weer terug! Beste vlees van Amersfoort!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Afgelopen week hebben wij (2pers) bij el ternero gegeten en we hebben ervan genoten! Decor was prachtig en het eten was heerlijk. Wij hadden allebei tres carnes, wat bestaat uit entrecote, biefstuk en ossenhaas. We hadden medium rare besteld en gekregen. Ook hadden ze een salade bar wat allemaal vers was. Bediening was vlot en vriendelijk. Het is zeker een aanrader en wij komen zeker een keer terug!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten in heel gezellige sfeer. Eten was top, bediening zeer keurig en aardig. We gaan hier zeker nog eens eten.
anitadew .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Na het lezen van al die positieve recensies moet ik helaas melden dat ik behoorlijk teleurgesteld was. Met een groep(je) hier gegeten. Zelf had ik een ossenhaas gegrilde paprika, minimaal 200 gram stond er op de kaart, ik twijfel of dit inderdaad zo was, maar had geen weegschaal bij me. Het was geen ossenhaas dat was duidelijk, een wel erg plat stukje biefstuk (trouwens bij iedereen die ossenhaas had besteld). Smaak was wel goed, 'baktijd rare' ook prima, temperatuur niet ok (te koud). Het gerecht en bijbehorende garnituur had echter weinig met koken te maken, een halve gegrilde paprika, laf bergje salade met mais (altijd makkelijk) en daarnaast frietjes en mayonaise. Zout en peper moest je er zelf nog opdoen. Daarnaast kon je je bedienen bij de salad bar. Een kind kan de was doen. Bediening was niet veel op aan te merken, kok kwam ook nog even langs. Prijs vond ik veel te hoog (27 euro), dan verwacht je toch ofwel een echt goede ossenhaas of een meer creatief gerecht. Sorry El Ternero, maar zo heb ik het ervaren.
Beste Anita,

Wij vinden het spijtig om te lezen dat u een negatieve ervaring hebt gehad bij uw bezoek aan El Ternero. Graag hopen wij het een en ander te kunnen verduidelijken. De ossenhaas is uiteraard echte ossenhaas evenals de hoeveelheid van 200 gram. Daarnaast is er meerdere keren gevraagd of alles naar wens was, waaronder door de kok zelf. Het is jammer dat uw ontevredenheid op dat moment niet gebleken is, dan hadden we het kunnen oplossen.
Mocht u bij uw volgende bezoek ergens tegenaan lopen, laat het even weten dan kunnen we er samen iets op verzinnen. Wij streven ernaar om onze gasten tevreden ons restaurant te laten verlaten!
Hopelijk tot ziens!

Met vriendelijke groet,

El Ternero Amersfoort.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Het blijft een feestje om bij El Ternero te eten. ????
Lyndie B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Weer heerlijk gegeten, gamba's vooraf en ossenhaas met gegrilde paprika en wat pepersaus als hoofdgerecht. Bestel het elke keer en elke keer smaakt alles weer perfect! Bediening was ondanks de drukte erg vriendelijk en snel. Beste vlees van Amersfoort!
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk gegeten, goede tafel, goede bediening. Super kwaliteit.
EmHa .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Ben hier, als trouwe gast, geweest met twee vriendinnen, die dit restaurant niet kenden en aangaven eigenlijk niet zo van biefstuk te houden maar het op mijn aanraden toch hebben besteld. Door de kwaliteit en de heerlijke smaak waren ze meteen om! Als altijd een vriendelijke en attente bediening, gezellige sfeer, heerlijk eten. Zo'n restaurant waar je graag terugkomt omdat de kwaliteit constant is. Aanrader!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wij waardeerden de persoonlijke belangstelling van de kok. Het eten was lekker! De bediening was alert en uiterst vriendelijk. Voor herhaling vatbaar!
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekkerste vleesrestaurant uit amersfoort en omstreken
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
wat een heerlijke verademing om daar te eten.
niets op aan te merken.
de eigenaar Nour komt persoonlijk vragen of het smaakt.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Het eten is goed, bediening had wel iets actiever kunnen zijn. Opmaak van de borden is vrij sober, maar vlees is top!
Lyndie B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig vlees, heerlijk stuk ossenhaas gegeten! Vriendelijk personeel en prachtig decor.
Wij komen zeker snel weer terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Na een moeilijke persoonlijke periode, ben ik eindelijk weer naar El Ternero gegaan. Wat een ontvangst en wat een weerzien. Nour, de eigenaar, heeft een groot opsluitingsvermogen. Er ontgaat hem niets. Zelfs na een jaar.
De kwaliteit was geen steek achteruit gegaan en weer afgestemd op de wensen die wij hadden. We zijn met 3 personen geweest en iedereen heeft genoten.
De salade bar was eigenlijk het enige wat iets afstak tegen de rest, want hij was zo gebruikt dat hij nodig moest worden bijgevuld. Het was weer een waardevolle avond vol genieten en ik ga geen jaar meer wachten.
Tjam N.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Na vele positieve recensies (ruime porties en lekker eten) zelf uitgeprobeerd. Helaas is mijn ervaring niet zoals de anderen. Ik had de gegrilde lamsbout, welke naar mijn inziens qua portie weinig was voor de prijs. Qua smaak niet bijzonder, normaal stuk vlees.. Bijgerechten (gepofte aardappel/frites en salade) gewoon prima.
Hanzelman H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben hier met een gezelschap van 5 personen gegeten. Sfeer: Knus, warme inrichting, wel dicht op elkaar in een vol restaurant. Voorgerechten: Carpaccio (prima); Salade met gegrilde kipfilet (een aanrader, ruime portie en heerlijk van smaak). De gerookte zalm daarentegen was een aanfluiting. Het ietwat rozige plakje op een verder vrij kaal bedje sla (9 euro) leek in de verste verte niet op gerookte zalm; smaak noch kraak. Daarop de bediening aangesproken met de vraag naar de soort en herkomst van deze "zalm". Zij had geen idee, zo ook de mensen in de keuken.. Als goedmaker is het gerecht uiteindelijk niet berekend, helaas wel een gemiste kans want ik had me er juist op verheugd. Hoofdgerechten waren prima in orde, mooie en heerlijke gegrilde steaks, entrecotes, ossenhaas, precies zoals je dat van een Argentijns restaurant mag verwachten. De bediening had een beetje vlotter en vriendelijker gekund ondanks dat het restaurant volledig vol zat. Wel attent dat de kok regelmatig door het restaurant loopt en de gasten vraagt of alles naar wens is. Gemiddelde kosten per persoon waren 42 euro (3 gangen). Kortom: Ondanks een minpuntje voor de gerookte zalm, een goed restaurant voor een avondje Argentijns eten in een gezellige ambiance.
Hanzelman H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben hier met een gezelschap van 5 personen gegeten. Sfeer: Knus, warme inrichting, wel een beetje dicht op elkaar in een vol restaurant. Voorgerechten: Carpaccio (prima); Salade met gegrilde kipfilet (een aanrader, ruime portie en heerlijk van smaak). De gerookte zalm daarentegen was een aanfluiting. Het ietwat rozige plakje op een verder vrij kaal bedje sla (9 euro) leek in de verste verte niet op gerookte zalm; smaak noch kraak. Daarop de bediening aangesproken met de vraag naar de soort en herkomst van deze "zalm". Zij had geen idee, zo ook de mensen in de keuken.. Als goedmaker is het gerecht uiteindelijk niet berekend, helaas wel een gemiste kans want ik had me er juist op verheugd. Hoofdgerechten waren prima in orde, mooie en heerlijke gegrilde steaks, entrecotes, ossenhaas, precies zoals je dat van een Argentijns restaurant mag verwachten. De bediening had een beetje vlotter en vriendelijker gekund ondanks dat het restaurant volledig vol zat. Wel attent dat de kok regelmatig door het restaurant loopt en de gasten vraagt of alles naar wens is. Gemiddelde kosten per persoon waren 42 euro (3 gangen). Kortom: Ondanks een minpuntje voor de gerookte zalm, een goed restaurant voor een avondje Argentijns eten in een gezellige ambiance, op een prachtige locatie in het centrum van Amersfoort.