El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Leuk restaurant, sfeervolle inrichting. Heerlijk gegeten.
Meloen met rauwe ham, waarvan de meloen ook goed rijp was. Wijn was smakelijk (jammer van de kleine glazen, drinkt toch het fijnst uit mooie grote wijnglazen) Hoofdgerecht: vlees zeer smaakvol, saladebar heerlijk. Nagerecht minder.
Bediening zeer vriendelijk en de kok komt ook af en toe het restaurant binnen.
Grootste nadeel wat ons betreft zijn de houten bankjes, zit niet echt comfortabel. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Jenner H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Wij hadden trek in een goede steak, dus gingen we speciaal naar El Tenero na alle goede resenties
Het voorgerecht salmon primavera was erg plain, een plakje zalm, wat sla zonder dressing of saus.
De ossehaas viel tegen. Wij kregen alle drie een stuk of van de kophaas of van het eind stuk gesneden, en de structuur was niet van een vers gebakken biefstuk maar het was een beetje waterig of deze bevroren was geweest. Verder vonden we de smaak en structuur tegen vallen. Ik had mijn biefstuk terug gestuurd naar de keuken en kreeg een zelfde stuk terug, bestaande uit 4 stukjes die niet 1 geheel vormde. Als mayonaise bij de frites kregen we frites saus.
De eigenaar kwam mij later verzekeren dat het om prima vlees gaat en wilde geen kritiek horen en vond de opmerking over geen echte mayonaise niet relevant, ik ben erg teleurgesteld.
Overigens was de Salentein wijn zeer goed.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Onwijs lekker mogen genieten van een avond uit eten bij El Ternero! Het vlees was erg mals en de bediening deed haar werk erg goed. De entourage met als inspiratiebron "De Stier" in Amersfoort maakt het restaurant helemaal af! Een aanrader van de bovenste plank :).
Björn R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Heerlijk gegeten.
Vooraf vleespatijtjes. Hoofdgerecht de "tres carnes" ging uitstekend met de huisgemaakt chimichurri en de gepofte aardappel met zure room.
De sladebar (inclusief) hebben we niet aangeraakt. Was niet nodig, we hadden meer dan genoed aan het geserveerde.

Als nagerecht de appeltaart. Deze smaakte goed, maar was vrij standaard en zeker niet huis gemaakt. Jammer dat de authentieke argentijnse ervaring hier niet werd doorgezet.

De huiswijn is heerlijk. Een krachtige merlot die het rode runvlees erg mooi ondersteunde.

In de bediening 4 mooie jonge meiden. Ze deden het erg goed. Erg ijverig en gedreven. Er waren op het drukste moment maar 10 tafels bezet, dus we kregen alle aandacht.

De inrichting zeeeer smaakvol. De helft van het restaurant is bekleed met houtwerk van de kunstenaar die ook "de stier" heeft gemaakt in Amersfoort.

Al met al een heerlijke avond. Met z'n tweeen voor 105 euro gegeten. Meer dan waard. Een echte aanrader.
Xandra T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Als ik vlees wil eten, of gasten uit het buitenland heb die vlees willen eten, dan is er geen andere keuze dan dit restaurant. Het vlees is van constante kwaliteit en wordt al 13 jaar door dezelfde chef zeer goed klaargemaakt. Zelfs de 'gewone' biefstuk is buitengewoon goed. De wijnkaart biedt keuze van huiswijn tot een complexe reserva van Salentijn.
Ingekleiss .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Een zwoele zomeravond, dat helpt! Maar wat een heerlijk malse tournedos met prima salades en frites. Vriendelijke dames in de bediening; je voelt je meer dan welkom. De verjaardagverrassing (feestlijk ijsje met sterretjes) maakte het af.
Voor herhaling vatbaar!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Een heel gezellig restaurant. Leuk ingericht met de bankjes. Het vlees is super mals. Zeker in het weekend is het erg druk en daar is het personeel niet altijd helemaal goed op ingesteld. Als je rustig de tijd neemt om van een etentje te genieten is dat geen probleem.
Tiescoenen .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Echt heerlijk gegeten!
Zelden zo'n lekker mals biefstuk gegeten.
Mooie inrichting origineel met het hout van 'de stier'.
Zeker een aanrader!
ankedejong .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Heerlijk genieten dichtbij Onze Lieve Vrouwe Toren in historisch Amersfoort, met hoorbaar de wijsjes op het carillon. Zelden zo goed gegeten! Zeer fraai Argentijns interieur, bijzonder vriendelijke en attente bediening. Direct werd ons al een warm broodje geserveerd. Na het heerlijke voorgerecht gingen we voor de spies Pincho de Loma, van ossehaas: mmm., sappig vlees en heerlijke sauzen.Daarbij die overheerlijk gebakkken vlaamse frieten! De rijk gesorteerde saladebar wordt merkbaar elke dag ververst! Wat een verrassing, dit leuke en lekkere restaurant! Anke
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
We hebben hier kortgeleden weer eens gegeten, wel gereserveerd want het is altijd druk. We kozen natuurlijk voor een biefstuk, en trapten weer in onze eigen valkuil: je moet hier geen champignonsausjes of wat dan ook bestellen (want die zijn ook eigenlijk niet lekker), het vlees doet het werk en de (salsa?) saus van het huis past er uitstekend bij.

Wel moesten we er even op wachten, ondertussen hebben we de saladebar geprobeerd die sinds ons vorige bezoek aanmerkelijk verbeterd was.
C-m .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2012
El Ternero is een lekker vlees restaurant. midden in het centrum van Amersfoort. En restaurant met vriendelijke bediening en een goede keuken. Dit is restaurant is voor herhaling vatbaar!
andreuitnijkerk .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2012
Vaste prik met Koninginnedag. Na het struinen over matjesmarkten en verschillende terrasjes vlees eten bij El Ternero.

Wij eten altijd goed, maar helaas zijn de spareribs net op als wij komen. Tip voor volgende jaar.