El Ternero

Service8,2/10
Decor8,3/10
Jan V. Meesterproever (14 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voorafgaand aan een feest dit restaurant uitgezocht. Op het terras gegeten. De stoep is en de tafel klein, maar het lukte allemaal prima. Vooraf de tapasplate genomen. Was lekker, vooral de zwarte olijven, maar heel niet bijzonder. Het vlees was wat flauw. Als hoofdgerecht had ik de "tres carnes", entrecote, biefstuk en ossenhaas. Rare gevraagd en rare gekregen. Mijn disgenote had alleen de ossenhaas, medium gevraagd en gekregen. Wat een heerlijk vlees, zo mals! De kok kwam nog even vragen hoe we het vonden. Hij trof 2 lege borden aan... De patatjes waren ook heerlijk. Daarbij een frisse Argentijns Sauvignon blanc gedronken, heel lekker en prima geprijsd. Aan de saladebar en een dessert zijn we niet toegekomen. Heel tevreden, een aanrader!
Cilfa N. Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren hebben we geheel random gekozen voor dit restaurant en zijn daar op de bonnefooi gaan eten.
Het restaurantje is klein, er is geen echte entree, maar je moet je tussen de tafeltjes van het buitenterras door naar binnen wurmen. Ruimte tussen de tafels is binnen en buiten erg schaars, en ook de typische cubicles met banken die je bij veel Argentijnse restaurants ziet, zijn heel erg krap bemeten voor 4 personen.
Maar de houten kunstwerken op de muren zijn prachtig, het personeel is heel erg vriendelijk en behulpzaam, en het eten... oh het eten is fantastisch. We aten ribeye en ossenhaas, en voor de kinderen een hamburger kindermenu. Die hamburger was voor hen iets aan de zoute kant, maar dat zijn dergelijke prefab voorgekruide etenswaren al snel. Dat vonden we geen probleem. De ribeye was rare besteld, en kregen we ook rare. De ossenhaas was medium besteld, en ook die kregen we perfect medium. Het vlees was goed op temperatuur, en mooi van smaak.
De patat was erg lekker, mooie brede frieten, niet te vet, licht krokant, niet melig.
De saladebar was prima, alles smaakte vers.
De porties waren ruim, maar niet overdadig groot, dus geen onnodige verspilling. Overigens is bijbestellen van frites hier altijd mogelijk, maar de initiele porties waren perfect. Ook de gepofte aardappel met kruidenboter was zalig.
Als nagerecht hadden we ijs en de chocoladetaart. Het ijs was van prima kwaliteit, erg smaakvol . De chocoladetaart was fantastisch, een echte aanrader.

Het is geen goedkoop restaurant, maar daar krijg je echte kwaliteit en service voor terug.
Beste Askani,
Bedankt voor je recensie. Er is wel een entree aanwezig naast het buitenterras! Je zou eventueel op ons website (www.elternero.nl) bij de foto's kunnen kijken.

Hubert V. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Recent hebben wij met zjn zessen bij LE Ternero in Amersfoort gegeten. Prima eten, mooie ambiance en prima bediening. Prijs vs. prestatie was helemaal in orde. Wij hebben er o.a. een mixed grill gegeten en deze was één van de beste mixed grills die ik heb mogen eten. Gewoon top dus cq. een aanrader in Amersfoort
Diana W. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met zijn viertjes vlees eten..wat een mooie locatie en heerlijk eten. Als dochter zelfs opmerkt wat een lieve mensen en top bediening dan weet je dat je in een restaurant voor echte liefhebbers zit!
Ontspannen sfeer, behulpzame bediening, heerlijk eten en een chef die nog even langs komt!
Daanje3 . Meesterproever (13 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vind het hoge cijfer wat overdreven. Steak was rood gebakken in plaats van medium-doorbakken, maar was wel oké, sfeer was ook prima, gewoon wat je verwacht van een steakhouse.
Maria M. Meesterproever (11 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een leuk en sfeervol restaurant met heerlijk vlees! Ik heb kip genomen en het was voor mij de beste kip ooit. Ga zelf een keer proberen om het recept na te doen. De wijn (rosé en rood geproefd) was heel lekker. Helaas konden we geen dessert nemen omdat het eten daarvoor veel was. Een andere keer dan;-)
Obmarlin . Meesterproever (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Eerste keer hier nadat ik bij wat goedkopere eetzaken ben geweest. Ik moet zeggen, het prijsverschil is me dubbel en dwars waard. Kwaliteit van het eten was uitmuntend. Stijlvol ingericht en bediening past goed bij het restaurant.
J F. Meesterproever (35 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De recensies geven een juist beeld van dit Argentijnse restaurant. De biefstukken zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit en super mals. Zo moeten ze zijn. We dronken er een Argentijnse Malbec bij die ook goed was. De saladebar is eenvoudige maar vers, de sausen zijn lekker. De prijzen zijn in overeenstemming met de kwaliteit van het gebodene. We komen hier zeker weer een lekkere steak eten. De bediening is vriendelijk.
Hans T. Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Als je zin hebt in een goed stuk vlees dan is El Ternero een goede keuze. Ik was hier samen met mijn broer en heb heerlijk gegeten. Het vlees was zeer mals en erg lekker van smaak. De bijgerechten en de wijn waren ook erg goed. Als dessert nam ik de chocoladetaart en die vond ik bijzonder lekker. Niet te zoet, precies goed! De sfeer en bediening was ook erg prettig. De chef kwam ook even aan de tafel om te vragen of alles naar wens was. Samengevat: een goed restaurant, waar ik zeker nog eens terugga.
EJ T. Meesterproever (21 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Het restaurant oogt buiten en binnen wat eenvoudig, maar het eten was verrasend goed. Brede argentijnse kaart. Veel vlees dus. De sladebar voegde niet veel toe aan wat al standaard bij het eten werd geserveerd. Ruime keuze uit goede desserts. De walnoten gedrenkt in wiskey met ijs vormden een waardige afsluiter. Driegangen plus glas wijn, 48 euro pp.
Amanda V. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heeeeeerlijk eten bij El Ternero! De kok komt persoonlijk langs je tafel om te vragen of het gesmaakt heeft, en als er iets niet goed is lost hij het ter plekke voor je op. Goede service, leuke sfeer, maar vooral, zulk.lekker.eten!
Niluevma . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Erg goed gegeten bij El Tenero in Amersfoort. Erg vriendelijke en gastvrije bediening, in een mooie knusse entourage. De pikante Garnalen als voorgerecht zijn een echte aanrader. Het super malse en lekkere vlees van de Gril is werkelijk geweldig!! De kok/eigenaar komt ook nog aan de tafel voor een praatje en om te horen of alles echt wel goed is. Kortom super avond gehad en hier gaan we vaker naar toe!! Familie Blom.
Gisdinges . Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondag weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen hier regelmatig, altijd tot onze tevredenheid. Het personeel is erg vriendelijk en de eigenaar/kok komt altijd even bij je aan tafel om te informeren of je tevreden bent. Het vlees is altijd erg smakelijk en de bijgerechten ruim voldoende. Het is voor ons altijd een feest om hier te komen eten.
Martinesmulpaap . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben er nu twee keer gegeten en beide keren hebben we genoten! Het vlees is erg goed en de bijgerechten passen er prima bij. Wij zijn beide keren gegaan voor de mixed grill voor twee personen. Dat is zoveel dat je geen voorgerecht of nagerecht meer nodig hebt. Erg mals vlees en meer dan voldoende. Nergens krijg je een betere mixed grill! Er is zelfs een saladebar die nog iets extra's toevoegt aan je maaltijd. De sfeer binnen past goed bij het type restaurant. Vooral de "booths" vinden wij gezellig zitten, dat zijn de bankjes met tafeltjes tegen de muur. De bediening is heel vriendelijk en de service is er goed. De chef komt zelfs nog even aan tafel checken of alles goed is bereid. De prijs/kwaliteit verhoudingen vinden wij goed. Kortom, een aanrader!
Tom R. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vorige week hier heerlijk gegeten. Kwalitatief een mooi stuk vlees, en niet te duur. Saladebar met veel keuze. Vriendelijk personeel, en een groot pluspunt dat de kok zelf langs de tafels komt om te vragen of het eten bevalt.
Ons zie je snel weer terug!
Sarah V. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gister met mijn man uit eten geweest om ons 12,5 jarig huwelijksdag te vieren!
We waren hier nog nooit eerder geweest maar op aanraden van vrienden van ons toch maar eens proberen!
Wat een gezellig en enthousiast personeel werk daar.
De Gran parrilada mixta is echt een aanrader!
Tijdens de koffie werden we verrast door de bediening er werd voor ons gezongen en kregen we een dessert met "sterretje" van het huis!( tijdens het reserveren had ik nl aangegeven dat we die avond wat te vieren hadden)
We hebben een ontzettende gezellige avond gehad om niet snel te vergeten!
Wij komen hier zeker (met vrienden) terug!
Een echte aanrader!
BKraai . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben vanavond weer bij een van onze favoriete restaurants gegeten, elke keer weten ze ons weer te verrassen! Ter ere van onze zoon die 16 is geworden..niet aangekondigd en toch weten ze hier op een leuke wijze bij stil te staan. Kwaliteit en gastvrijheid is voelbaar, oprecht en top, heerlijke avond gehad, dank! Tot snel weer! Bart
Winfried L. Meesterproever (18 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Tja, als vegetariër in een steak-restaurant. Klinkt als een uitdaging. De keuze is beperkt met een vegetarisch hoofdgerecht van gegrilde groentes maar het was heerlijk. Pittige garnalen in knoflook vooraf en een verrukkelijke chocoladetaart toe. Met een vol restaurant wel wat rumoerig op de woensdagavond. Van de vleeseters ook niets dan lof, kortom een aanrader. Een keer dan als je vega eet.
EetPerceptie . Fijnproever (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Prima restaurant. Op zich. Voorgerecht was erg klein maar wel smakelijk. De steaks zijn echter royaal en geniaal klaargemaakt. Erg lekker. De bediening was wat ongeïnspireerd en afstandelijk. Men kon ook weinig over de wijn vertellen.
NinaDH . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen en de gevraagde tafel gekregen. Er werd gevraagd of we een broodje met kruidenboter wilden. Deze hebben we nooit gekregen maar stond wel op de rekening. Helaas niet ter plekke gezien dus betaald. Mijn voorgerecht werd uitgehaald terwijl ik nog aan het eten was. De borden van het hoofdgerecht waren niet warm dus mijn vlees was al koud voordat ik de helft op had. Er werd netjes aangeboden om het op te warmen maar dat hoefde van mij niet want ik had geen trek meer. Al met al viel het nogal tegen. Jammer want vorige keer dat ik hier was was het erg goed.