El Ternero

Lieve Vrouwestraat 22 3811 BR Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant El Ternero

Een verse, malse biefstuk van de houtskoolgrill…….Hoe dat smaakt? Moet je zelf proeven in dit gezellige Argentijnse restaurant waar je wel 10 verschillende soorten biefstuk op het menu zult aantreffen. Of ander vlees of vis dat allemaal op de grill wordt klaargemaakt. Ook graag wat groens erbij? Laat je gaan aan het saladebuffet en geniet van de verrassende bijgerechten.

Meer informatie over restaurant El Ternero

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

anitadew .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Na het lezen van al die positieve recensies moet ik helaas melden dat ik behoorlijk teleurgesteld was. Met een groep(je) hier gegeten. Zelf had ik een ossenhaas gegrilde paprika, minimaal 200 gram stond er op de kaart, ik twijfel of dit inderdaad zo was, maar had geen weegschaal bij me. Het was geen ossenhaas dat was duidelijk, een wel erg plat stukje biefstuk (trouwens bij iedereen die ossenhaas had besteld). Smaak was wel goed, 'baktijd rare' ook prima, temperatuur niet ok (te koud). Het gerecht en bijbehorende garnituur had echter weinig met koken te maken, een halve gegrilde paprika, laf bergje salade met mais (altijd makkelijk) en daarnaast frietjes en mayonaise. Zout en peper moest je er zelf nog opdoen. Daarnaast kon je je bedienen bij de salad bar. Een kind kan de was doen. Bediening was niet veel op aan te merken, kok kwam ook nog even langs. Prijs vond ik veel te hoog (27 euro), dan verwacht je toch ofwel een echt goede ossenhaas of een meer creatief gerecht. Sorry El Ternero, maar zo heb ik het ervaren.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Het blijft een feestje om bij El Ternero te eten. ????
Lyndie B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Weer heerlijk gegeten, gamba's vooraf en ossenhaas met gegrilde paprika en wat pepersaus als hoofdgerecht. Bestel het elke keer en elke keer smaakt alles weer perfect! Bediening was ondanks de drukte erg vriendelijk en snel. Beste vlees van Amersfoort!
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk gegeten, goede tafel, goede bediening. Super kwaliteit.
EmHa .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Ben hier, als trouwe gast, geweest met twee vriendinnen, die dit restaurant niet kenden en aangaven eigenlijk niet zo van biefstuk te houden maar het op mijn aanraden toch hebben besteld. Door de kwaliteit en de heerlijke smaak waren ze meteen om! Als altijd een vriendelijke en attente bediening, gezellige sfeer, heerlijk eten. Zo'n restaurant waar je graag terugkomt omdat de kwaliteit constant is. Aanrader!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wij waardeerden de persoonlijke belangstelling van de kok. Het eten was lekker! De bediening was alert en uiterst vriendelijk. Voor herhaling vatbaar!
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekkerste vleesrestaurant uit amersfoort en omstreken
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
wat een heerlijke verademing om daar te eten.
niets op aan te merken.
de eigenaar Nour komt persoonlijk vragen of het smaakt.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Het eten is goed, bediening had wel iets actiever kunnen zijn. Opmaak van de borden is vrij sober, maar vlees is top!
Lyndie B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig vlees, heerlijk stuk ossenhaas gegeten! Vriendelijk personeel en prachtig decor.
Wij komen zeker snel weer terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Na een moeilijke persoonlijke periode, ben ik eindelijk weer naar El Ternero gegaan. Wat een ontvangst en wat een weerzien. Nour, de eigenaar, heeft een groot opsluitingsvermogen. Er ontgaat hem niets. Zelfs na een jaar.
De kwaliteit was geen steek achteruit gegaan en weer afgestemd op de wensen die wij hadden. We zijn met 3 personen geweest en iedereen heeft genoten.
De salade bar was eigenlijk het enige wat iets afstak tegen de rest, want hij was zo gebruikt dat hij nodig moest worden bijgevuld. Het was weer een waardevolle avond vol genieten en ik ga geen jaar meer wachten.
Tjam N.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Na vele positieve recensies (ruime porties en lekker eten) zelf uitgeprobeerd. Helaas is mijn ervaring niet zoals de anderen. Ik had de gegrilde lamsbout, welke naar mijn inziens qua portie weinig was voor de prijs. Qua smaak niet bijzonder, normaal stuk vlees.. Bijgerechten (gepofte aardappel/frites en salade) gewoon prima.
Hanzelman H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben hier met een gezelschap van 5 personen gegeten. Sfeer: Knus, warme inrichting, wel dicht op elkaar in een vol restaurant. Voorgerechten: Carpaccio (prima); Salade met gegrilde kipfilet (een aanrader, ruime portie en heerlijk van smaak). De gerookte zalm daarentegen was een aanfluiting. Het ietwat rozige plakje op een verder vrij kaal bedje sla (9 euro) leek in de verste verte niet op gerookte zalm; smaak noch kraak. Daarop de bediening aangesproken met de vraag naar de soort en herkomst van deze "zalm". Zij had geen idee, zo ook de mensen in de keuken.. Als goedmaker is het gerecht uiteindelijk niet berekend, helaas wel een gemiste kans want ik had me er juist op verheugd. Hoofdgerechten waren prima in orde, mooie en heerlijke gegrilde steaks, entrecotes, ossenhaas, precies zoals je dat van een Argentijns restaurant mag verwachten. De bediening had een beetje vlotter en vriendelijker gekund ondanks dat het restaurant volledig vol zat. Wel attent dat de kok regelmatig door het restaurant loopt en de gasten vraagt of alles naar wens is. Gemiddelde kosten per persoon waren 42 euro (3 gangen). Kortom: Ondanks een minpuntje voor de gerookte zalm, een goed restaurant voor een avondje Argentijns eten in een gezellige ambiance.
Hanzelman H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben hier met een gezelschap van 5 personen gegeten. Sfeer: Knus, warme inrichting, wel een beetje dicht op elkaar in een vol restaurant. Voorgerechten: Carpaccio (prima); Salade met gegrilde kipfilet (een aanrader, ruime portie en heerlijk van smaak). De gerookte zalm daarentegen was een aanfluiting. Het ietwat rozige plakje op een verder vrij kaal bedje sla (9 euro) leek in de verste verte niet op gerookte zalm; smaak noch kraak. Daarop de bediening aangesproken met de vraag naar de soort en herkomst van deze "zalm". Zij had geen idee, zo ook de mensen in de keuken.. Als goedmaker is het gerecht uiteindelijk niet berekend, helaas wel een gemiste kans want ik had me er juist op verheugd. Hoofdgerechten waren prima in orde, mooie en heerlijke gegrilde steaks, entrecotes, ossenhaas, precies zoals je dat van een Argentijns restaurant mag verwachten. De bediening had een beetje vlotter en vriendelijker gekund ondanks dat het restaurant volledig vol zat. Wel attent dat de kok regelmatig door het restaurant loopt en de gasten vraagt of alles naar wens is. Gemiddelde kosten per persoon waren 42 euro (3 gangen). Kortom: Ondanks een minpuntje voor de gerookte zalm, een goed restaurant voor een avondje Argentijns eten in een gezellige ambiance, op een prachtige locatie in het centrum van Amersfoort.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voorafgaand aan een feest dit restaurant uitgezocht. Op het terras gegeten. De stoep is en de tafel klein, maar het lukte allemaal prima. Vooraf de tapasplate genomen. Was lekker, vooral de zwarte olijven, maar heel niet bijzonder. Het vlees was wat flauw. Als hoofdgerecht had ik de "tres carnes", entrecote, biefstuk en ossenhaas. Rare gevraagd en rare gekregen. Mijn disgenote had alleen de ossenhaas, medium gevraagd en gekregen. Wat een heerlijk vlees, zo mals! De kok kwam nog even vragen hoe we het vonden. Hij trof 2 lege borden aan... De patatjes waren ook heerlijk. Daarbij een frisse Argentijns Sauvignon blanc gedronken, heel lekker en prima geprijsd. Aan de saladebar en een dessert zijn we niet toegekomen. Heel tevreden, een aanrader!
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren hebben we geheel random gekozen voor dit restaurant en zijn daar op de bonnefooi gaan eten.
Het restaurantje is klein, er is geen echte entree, maar je moet je tussen de tafeltjes van het buitenterras door naar binnen wurmen. Ruimte tussen de tafels is binnen en buiten erg schaars, en ook de typische cubicles met banken die je bij veel Argentijnse restaurants ziet, zijn heel erg krap bemeten voor 4 personen.
Maar de houten kunstwerken op de muren zijn prachtig, het personeel is heel erg vriendelijk en behulpzaam, en het eten... oh het eten is fantastisch. We aten ribeye en ossenhaas, en voor de kinderen een hamburger kindermenu. Die hamburger was voor hen iets aan de zoute kant, maar dat zijn dergelijke prefab voorgekruide etenswaren al snel. Dat vonden we geen probleem. De ribeye was rare besteld, en kregen we ook rare. De ossenhaas was medium besteld, en ook die kregen we perfect medium. Het vlees was goed op temperatuur, en mooi van smaak.
De patat was erg lekker, mooie brede frieten, niet te vet, licht krokant, niet melig.
De saladebar was prima, alles smaakte vers.
De porties waren ruim, maar niet overdadig groot, dus geen onnodige verspilling. Overigens is bijbestellen van frites hier altijd mogelijk, maar de initiele porties waren perfect. Ook de gepofte aardappel met kruidenboter was zalig.
Als nagerecht hadden we ijs en de chocoladetaart. Het ijs was van prima kwaliteit, erg smaakvol . De chocoladetaart was fantastisch, een echte aanrader.

Het is geen goedkoop restaurant, maar daar krijg je echte kwaliteit en service voor terug.
Beste Askani,
Bedankt voor je recensie. Er is wel een entree aanwezig naast het buitenterras! Je zou eventueel op ons website (www.elternero.nl) bij de foto's kunnen kijken.

Hubert V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Recent hebben wij met zjn zessen bij LE Ternero in Amersfoort gegeten. Prima eten, mooie ambiance en prima bediening. Prijs vs. prestatie was helemaal in orde. Wij hebben er o.a. een mixed grill gegeten en deze was één van de beste mixed grills die ik heb mogen eten. Gewoon top dus cq. een aanrader in Amersfoort
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met zijn viertjes vlees eten..wat een mooie locatie en heerlijk eten. Als dochter zelfs opmerkt wat een lieve mensen en top bediening dan weet je dat je in een restaurant voor echte liefhebbers zit!
Ontspannen sfeer, behulpzame bediening, heerlijk eten en een chef die nog even langs komt!
daanje3 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vind het hoge cijfer wat overdreven. Steak was rood gebakken in plaats van medium-doorbakken, maar was wel oké, sfeer was ook prima, gewoon wat je verwacht van een steakhouse.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een leuk en sfeervol restaurant met heerlijk vlees! Ik heb kip genomen en het was voor mij de beste kip ooit. Ga zelf een keer proberen om het recept na te doen. De wijn (rosé en rood geproefd) was heel lekker. Helaas konden we geen dessert nemen omdat het eten daarvoor veel was. Een andere keer dan;-)