El Sótano

Donderdag t/m Zondag 16:30 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
17HMaa44 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We hebben daar ontzettend heerlijk gegeten. De nachos vooraf was heerlijk gekruid en veel gesmolten kaas erover heen. We zaten met onze dochters in de kelder en het was een super gezellige ruimte. We zaten alleen beneden omdat het boven vol was, dus we hadden ons prive etentje daar en hebben daar een leuk feestje van gemaakt. De bediening was ontzettend vriendelijk en ook vragen of het allemaal naar wens was.
Heerlijke hoofdgerecht en de wijn was ook lekker.
We komen zeker terug als we in Roermond zijn.
6101 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij zijn hier onlangs met een grotere groep gaan eten. We hadden vooraf gekozen voor het kennismakingsmenu. Een van ons heeft een voedselallergie die we vooraf hadden doorgegeven, zij kreeg elke gang aangepaste eigen gerechten. Geweldig dat de kok overal rekening mee hield!!!
De sfeer van het restaurant is goed, gezellige aankleding. Wij zaten in de kelder, die knus was en ideaal voor grotere groepen.
Bediening was behulpzaam, maar had wat vaker naar het drinken mogen vragen. We hebben zelf twee keer gevraagd om drinken.
Al met al zeer leuk restaurant, komen hier zeker nog eens!
FCroon .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Mooi en sfeervol restaurant.

De gastvriendelijkheid van de gastvrouw zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt.

Het eten smaakte zoals we ook in mexico zelf gegeten hebben. Dus lekker eenvoudig zonder poespas maar heerlijk op smaak allemaal.
TopFlop .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eigenlijk een leuke gezellige avond gehad, maar kijk je terug naar de details, dan was er toch eea mis. Decor leuk, kleurrijk, Mexicaans! Service, tja... Drie keer zeggen dat je genoeg drinken hebt is niet leuk en stoort ook. Daarbij hebben we 10 minuten op de dessertkaart gewacht die nooit kwam... Toen zijn we maar opgestapt... Is toch een handeling van een paar seconden zou je denken. Dan waar het toch eigenlijk om draait; het eten. Weer; tja... Mwah... Wel oké, maar niet meer dan dat. Leuk en lekker schaaltje nachos met dip. Daarna een gemixt voorgerecht met 'van alles' voor twee. Komt neer op een zak mora snacks uit de frituur. Toegegeven, er zaten twee hele lekkere varianten tussen, maar echt sfeervol is een bord frituur als voorgerecht niet. Misschien hebben we niet goed gelezen wat het was... Dan het hoofdgerecht. 1 woord: smaakloos. En dat zou het juist moeten zijn. Mexicaans is rijk aan kruiden en specerijen en toch ook best een beetje pit. Nou dat laatste was er zeker niet... Saaie eentonige smaken. Zowel de Fajitas als de kabbeljouw, geen diepgang en geen pit. Niet de bonen, niet de rijst, niet de guacamole, niet de vis, niet de kip, niks was pittig. Nou ben ik niet van de scherpe gerechten, maar hier was gewoon alles flauw. Niet nog een keer dus. Kok: ga Mexicaans koken zoals het hoort en geen flauwe hap. Of willen mensen dit? Ga dan niet naar de Mexicaan... Nou ja... De sfeer maakt wel weer eea goed :-) PS: alcoholvrije bier ook niet aan te raden. Mis net zoveel pit :-)
Smikkelmaar .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We waren eigenlijk van plan om bij Da Mauro te gaan eten toen we onderweg dit restaurant tegenkwamen. Besloten om de plannen om te gooien en voor een avondje Mexicaans te gaan.
Zeer vriendelijk personeel. De welkomst dip van salsa met tortilla chips was erg lekker. Wij kozen voor de maïs soep die erg lekker was met een pittig accentje erin, heerlijk. De Fajita's waren zowel met kip als varkenshaas erg smakelijk. Ook het feit dat we tussen de gangen door even werden bediend door de kok zelf was leuk te ervaren. Komen beslist hier terug, prijzen ook zeer redelijk te noemen.
StefH .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Onverwachts met 6 personen hier binnengelopen. Er waren nog plekken vrij en kregen dan ook een grote tafel. Tortilla's met huisgemaakte salsadip als voorafje beviel al zeer goed, dus maar meteen een extra mandje besteld. Onze voor- en hoofdgerechten waren allen heerlijk en er is dan ook niets terug naar de keuken gegaan. Te vol voor een nagerecht dus een lekkere koffie besteld. Aanrader de koffie Mexicano. Heerlijk. Gezellige en leuke avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Dinsdagavond zonder reservering met 2 personen gegeten bij El Sotano in Roermond.
Sfeervol en gezellig restaurant met vriendelijk personeel.

Mijn gekozen gerecht Fajita's was heerlijk bereidt;
Malse reepjes gemarineerde varkenshaas met knapperige paprika en ui .
Geserveerd met schaaltjes guacemole, zure room, kaas , Mexicaanse rijst en kidneybonen,
om zo je eigen tortilla's te vullen.
Een leuk gerecht!

Mijn partner heeft Pincho De Carne "Martino" genuttigd:
Twee royale spiezen waarvan één met kipfilet ,en de ander met varkenshaas en overheerlijke verse chorizoworst.
Dit geserveerd met een zachte cocktail saus, kruidige knoflooksaus, Mexicaanse en een heerlijke salade.
Een smaakvol gerecht.

Hier gaan wij zeker nog eens eten!

Pi W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Afgelopen dinsdagavond op reservering met 2 personen gegeten bij El Sotano in Roermond. We hadden dit restaurant nooit gevonden als ik er geen cadeaubon van had gekregen.
Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio en als hoofdgerecht voor de Fajitas. Alles was prima gekruid, niet te pittig, gewoon goed op smaak gebracht. De bediening was daarnaast uiterst bekwaam en vriendelijk en vroeg meermaals of alles naar wens was.
Hier kom ik graag nog een keer terug!
Revieweronbekend .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Met 4 volwassenen gisteren spontaan bij El Sótano wezen eten. Jammergenoeg ik een dag later vertellen dat ik al lang niet meer zo slecht heb gegeten. We zijn fervent restaurant gangers, en zijn dan ook niet onbekend met verschillende restaurants in Roermond. Maar hier gaan we dan ook nooit meer naar terug.

We hebben gekozen voor balletjes en nacho's vooraf en als hoofdgerechten o.a. de spareribs en de enchilada. De spareribs waren niet sappig, melig en droog een beetje zoals het vlees van een frikandel. De enchilada was smaakloos ook erg melig en het vlees ook droog.

Het eten was kortom ontzettend slecht, melig, niets smaakte vers en alles had een maizena smaak.
De rode huiswijn was ook niet voor herhaling vatbaar.

We hadden een tafel in de kelder waar het doordat er weinig aankleding is het met maar 3 bezette tafels zo dusdanig rumoerig was dat we elkaar amper konden verstaan. Deco is leuk geprobeerd, maar er goedkoop en geeft weinig sfeer.
J_Schlicher .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Afgelopen zondag at ik alweer voor de vierde keer met ontzettend veel smaak bij El Sótano te Roermond. Op aanraden van een vriend ben ik er eens gaan eten en inmiddels raad ik zelf vrienden en familie aan om bij dit kleine Mexicaanse restaurant in Roermond te gaan eten, want het is er niets minder dan genieten geblazen.

Na de fijne, verse portie nacho's met frisse saus die voor het voorgerecht gebracht wordt, neem ik steevast de carpaccio, daar die een ontzettend gevarieerde smaakervaring naar dat vlezige gerecht brengt, waarna ik steeds een ander hoofdgerecht probeer. Zo heb ik de biefstuk, spareribs en burrito's (2 keer) gehad.

Wat me telkens opvalt is hoe smakelijk het geheel altijd is. Wat bij El Sótano zo geslaagd is, is hoe de kok fris en pittig combineert in zijn gerechten, met telkens weer een sprankelende maaltijd tot gevolg. Voor lekker eten moet je absoluut bij dit restaurant zijn!

Daarnaast is de kok erg klantgericht. Mijn vriendin heeft een koemelk- en ei-allergie en de kok weet ook voor haar het onderste uit de kan te halen, door de sauzen wat aan te pakken en deeg op maisbasis te gebruiken in bijvoorbeeld de nacho's. Dergelijke service brengt ons met plezier weer eens terug.

De bediening in het algemeen is ook lekker vriendelijk en beleefd, en het restaurant ziet er vrolijk en uitnodigend uit. Beide verdiepingen hebben zo hun eigen charme, al is de bovenverdieping het vaakst in gebruik. Maar, met de kwaliteit van het eten maakt de locatie eigenlijk niet zoveel uit. Voor heerlijk Mexicaans eten moet je simpelweg bij El Sótano in Roermond zijn.
Arlene G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
De bediening/eigenaren zijn super aardig, willen het je echt naar je zin maken! Alles wordt vers gemaakt en er is voldoende keuze en mogelijk. Wij hebben er heerlijk en met veel sfeer gegeten.
KarinWillem .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Lekker soepje vooraf, heerlijk malse spare-ribs en een mooi stuk kabeljauw in een vers gemaakte saus. Daarbij een ijskoude Sol en een fantastische Margarita! Gezellige sfeer en vriendelijke bediening! Wij komen terug!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
De sfeer en inrichting is erg kleurrijk en gezellig. De nachochips en vooral de dip die we van het huis kregen waren erg lekker en veelbelovend. De rest was wat minder. Enchilada's waren gewoon een tortilla met vlees er in. Geen sausje, groente of andere vulling en daardoor heel droog. Op de menukaart staat tomatensaus vermeld maar deze konden wij niet ontdekken. Nadat we met veel moeite de aandacht van het personeel getrokken hadden kregen we een sausje voor erbij. Hierdoor werd het iets beter. Fajita met kip was oke maar ook hier miste we wat smaak. Kortom, gezellig maar eten is middelmatig.
Suus J.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Ondanks goeie bedoelingen was het eten niet lekker. Als voorgerecht nachos en de gehaktballetjes welke melig en smakeloos waren. Als hoofdgerecht burritos die niet knapperig en plakkerig waren. Bediening probeerde het goed te doen maar ze snappen het niet helemaal....
Nej .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wij hebben zaterdag een heerlijke avond gehad, appetizer nazo's, voorgerecht garnalen en avocado, malse angus beefsteak en met een eerlijke huiswijn afsluiten met koffie. Super bediening
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Prima gegeten bij dit Mexicaanse restaurant in Roermond. Bij binnenkomst adequaat geholpen door het personeel, dat gedurende de avond klantgericht en vriendelijk is. Het restaurant oogt Mexicaans, maar doordat het een open ruimte is, is er helaas te weinig sfeer. Aankleding is magertjes.
Vooraf een mandje tortillachips met erg lekkere dip. Hoofdgerechten werden snel geserveerd. Burrito's en enchilada's, beide voorzien van salade, koolsla en rijst. Vlees is de enchilada's was een beetje droog. Burrito's prima, maar niet speciaal.
Prima Mexicaan met zachte prijzen en vriendelijk personeel.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Op een maandagavond met 10 man na reservering de lange tafel in het midden van de zaak gekregen. Vlotte bediening en ondanks de aantallen gasten alles vrij snel op tafel. Iedereen vond zijn keuze heerlijk of het nu zalm, burrito of zo'n spies met diverse vleessoorten was. Ook de nagerechten waren van hoog niveau en normaal geprijsd. Het interieur doet warm en gezellig aan. Het is geen sterrenrestaurant, maar de prijs -kwaliteit verhouding is beter dan vele andere. Aanrader voor Roermond.
Romeo S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Afgelopen zaterdag heb ik bij El Sotano gegeten. Leuke ambiance. Heerlijk genoten van de zalm! De bediening was heel goed en de eigenares was ontzettend vriendelijk. Bedankt voor deze leuke avond! Ik kom zeker terug!
Björn V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Heerlijke avond gehad bij El Sótano. Het restaurant straalt sfeer en gezelligheid uit en het personeel zorgt ervoor dat je je echt welkom voelt. Zeer prettige bediening en het eten was fantastisch. Na een aperitief gestart met entradas. Als hoofdgerecht de fajitas gehad. Een aanrader. De kok gebruikt verse producten en de passie straalt er van af.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Verassend restaurant. De bediening is vriendelijk. Voor de maaltijden worden verse producten gebruikt. en dat proef je goed. De kaart is mooi verdeeld en voldoende keus. De zelfgemaakte sausen zijn echt heerlijk. Zeker een restaurant dat een bezoekje waard is. De prijs kwaliteit verhouding is bijzonder goed.