Over restaurant El Rey

Vorstelijk genieten

De naam van dit restaurant betekent ‘koning’ in het Spaans. Wel zo toepasselijk, want hier eet je echt vorstelijk bereide tapas. Geniet in het centrum van Breukelen van een heerlijke avond uit in Spaanse sferen. De enthousiaste bediening leidt je graag rond door zowel de menu- als de wijnkaart en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Stap naar binnen en waan je in de heerlijke mediterrane cultuur waar alles draait om eten, drinken en genieten!

Meer informatie over restaurant El Rey

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeker heel aardig personeel. Eten ok. Prijs/kwaliteit voor de bravas en brood prima. Ga je naar de kaasjes en gamba's dan zou ik zeggen dat de porties wel iets ruimer kunnen voor de smaakbeleving. Een stukje kaas ervaar je natuurlijk niet als het is afgesneden als een plak kaas die op je boterham zit. Dan gaat het niet om prijs/kwaliteit maar meer om de smaakbeleving. Al met al best ok eten maar ga je voor culinair dan heb je hier ook een 'nee'...
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten, Veel keuze op vegetarisch gebied. Vriendelijke bediening en gezellig interieur. Een echte aanrader, we komen zeker terug!
Katia J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Geweldige personeel! Ze zijn echt allemaal zo aardig, spontaan en toch professioneel. Super!!
De tapas zijn echt lekker en gevarieerd, de lamsschotel is echt een aanrader als je van pittig houdt.
Alle gerechten verdienen een dikke 10. Alleen de nagerechten zijn iets minder, behalve de chocolade taart, wel machtig maar erg goede smaak.
Koen C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker eten. Maar wel vernederlands.. alle gerechten worden in Spaans gepresenteerd maar weinig spaanse invloeden meer. Wel super lekker verder!!
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg leuke ontvangst en vriendelijke en nette bediening, die echt wel moeite doen om het je naar de zin te maken. Het concept en de werkwijze met de restaurantactie werd duidelijk uitgelegd. Op dat vlak niets aan te merken.

Het restaurant ziet er mooi en gezellig uit, en in tegenstelling tot veel andere tapas restaurants, heb je hier geen keiharde houten stoelen en kan je gewoon lekker zitten! Wel vonden wij het redelijk koud / tochtig in de zaak.
Het was een rustige avond, dus we werden telkens snel geholpen en hebben lekker rustig kunnen zitten.
Enige nadeel vonden wij dat er een aantal vliegen binnen waren, wat op een gegeven moment wel storend werd aangezien ik liever bezig ben met eten dan met vliegen wegslaan.

Dan het belangrijkste, de tapas zelf! Een heel uitgebreide kaart, met niet alleen typisch Spaanse tapas, maar ook andere kleine gerechtjes. Het klonk allemaal erg lekker!
De tapas waren duidelijk vers, dat is een pluspunt.
We hebben een aantal broodjes, vegetarische tapas, garnalen en wat vlees tapas op. Het meeste was smaakvol, maar bij een aantal gerechten vonden wij dat er te veel olie was gebruikt. Jammer, zo kwam de smaak niet goed uit. Black tiger garnalen en courgette in honing waren overigens heerlijk!

Wij zullen hier denk ik nog wel eens terugkomen.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met restaurantactie goed kennis kunnen maken met het restaurant ook doordat je gewoon alles van de kaart kon kiezen. Voor mij als Spanje kenner viel het niet tegen en de gerechten waren lekker en veel keuze op de kaart. Zeker komen we nog een keer terug om weer iets anders uit te proberen.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Lekker gegeten op een zondagavond. Zelf had ik onderstaande gerechten:

Geitenkaasblokjes in Filodeeg: Lekker gerecht, prima bereid.
Gamba's in mangosaus: Heerlijke combinatie.
Intkvisringen: Perfect bereid.
Gehaktballetjes in tomatensaus: Prima gerecht, zoals het hoort.
Lamskoteletjes in rode wijnsaus: Heerlijk bereid met een goed saus.

Dit keer geen dessert genomen. Zeker een aanrader.
Marc_de_greeve .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De tapas waren heerlijk, gevarieerd en beter dan bij andere tapas restaurant. En de huiswijnen waren ook prima. Bediening was wat traag en wisselend van heel hartelijke serveerster tot wat vergeetachtige en nonchalante serveerders. We zijn ook voor lunch geweest, deze was niet zo bijzonder.
Joanglazema .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk gegeten en hartelijke service. Het restaurant zit op een leuk dorpsplein. Een nadeel vond ik wel dat het terras op een gegeven moment een soort hangplek en verzamelplek voor de lokale jeugd werd. Los daarvan zou ik zeker nog eens gaan eten bij El Rey. Dan misschien binnen of op een ander tijdstip.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk op het terras gezeten. Aardige bediening en super dat ze meedoen met de AH aktie! Geen 'gedoe' met wat er wel of niet onder valt...ze delen gewoon de gegeten tapas door 2. Heerlijke formule; wij gaan vast nog een keer!
Uranus11kv .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
vriendelijk personeel en lekker gegeten van verschillende soorten hapjes. gezellige sfeer.
de totaalprijs viel ons wat tegen (4 pers.)
Annelies H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Altijd leuk om te zien hoe enthousiast het personeel is. Ze doen moeite om je een leuke avond te bezorgen. Weten goed wat er op de kaart staat en combineren ook gerust een lekker toetje voor je als je van het ene wel het ijs lekker vindt maar bijv. niet de pudding.
Joyce_schepers333 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het was echt super! Hele vriendelijk meid in de bediening. En toen wij iets langer moesten wachten omdat de bestelling niet goed was doorgekomen, kregen we een drankje van het huis.
De aanbieding van de ah maakte het erg voordelig, je kon zoveel gerechten kiezen als je wilt en aan het eind gingen de helft van de gerechten eraf. Dus je kunt zelf bijna je prijs bepalen. Je moet hier niet even gauw heen gaan op te eten, het leuke van tapas in dat je hier de gehele avond over kunt doen. Wij hebben heerlijk op het terras gezeten en erg genoten.
BosMaria .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het eten was werkelijk voortreffelijk! Zowel de vis- als de vleesgerechten. Ik wilde dat ik de gegrilde groenten zo lekker kon klaarmaken als deze - Spaanse - kok! Ook het dessert smaakte prima. We mochten zelf gerechten van de kaart kiezen en moesten slechts zorgen dat dit een even aantal was. Dat werd aan het eind gedeeld. We konden op de rekening precies zien wat het voordeel was voor ons met de AH actie. En dat was naar onze kant toe in het voordeel. Vriendelijke bediening en prettige, rustige sfeer. Goede stoelen. We voelden ons vorstelijk verwend deze avond!
Evwattum .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gezellig terras op het marktplein van Breukelen. Lekker levendig. Vriendelijke en gastvrije bediening. We hadden gereserveerd met de AH restaurant kaart. Ruime keuze uit het tapas menu. Aanrader: de lamsspiesjes. Wij hadden aan drie tapas p.p. genoeg. Komen zeker nog een keer.
Veerle H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
De tapas zijn erg leuk, lekker en divers. Ook de cocktails zijn een leuke toevoeging. De desserts zijn jammer: op warme borden (niet handig met zoveel slagroom) en alles 'net-niet': meloenbolletjes zijn geen bolletjes, 'seizoensfruit' met nog meer meloen en de pitten er nog in, een veel te zware chocoladetaart en euroshopper bonbons. De brownie was wel ok. Volgende keer extra tapas en het toetje overslaan.
Mvs83 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij El Rey. Keuze genoeg en niet de standaard tapas, maar veel bijzondere combinaties. Het personeel was vriendelijk. Er waren twee (kleine) minpuntjes, de stoelen buiten op het terras waren nogal oncomfortabel en de bon bleek niet te kloppen, maar na een telefoontje werd dat zonder bezwaar alsnog in orde gemaakt. Wij komen zeker nog een keer terug om alle gerechtjes te proeven waar we niet aan toe kwamen!
Roelmaters .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk allerlei tapa's gegeten in een gezellige omgeving. De bediening was super vriendelijk. Een aanrader, wij komen zeker nog een keer terug om ook de andere gerechten te proberen!
Olga W.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Samen met mijn man en dochtertje vandaag voor de tweede keer hier gegeten . Het was heerlijk en de bediening is vriendelijk en gastvrij. Wij komen zeker terug!
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Vorig weekend met een groep wezen eten, heerlijk buiten gezeten. De bediening was vriendelijk en wist ons te verassen met allerlei verschillende gerechtjes. Het eten was verzorgd, divers en lekker. Het heeft een fijne sfeer aan een mooi plein. Ook binnen zag alles er netjes uit. Een aanrader!