El Rey

Kasteel 3 3441 BZ Woerden Nederland Kaart

Over restaurant El Rey

Heerlijke, zonnige smaken

Tapas, proeverijtjes, perfecte paella, Portugese vispannetjes; bij El Rey proef je heerlijke gerechten uit de Spaanse, Caribische en Zuid-Amerikaanse keuken. Al dat lekkers gaat vergezeld met warme, oprechte gastvrijheid en een top ambiance. Bestel er een heerlijke cocktail bij en je bent diep tevreden!

Meer informatie over restaurant El Rey

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 02:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lotteke85 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gezellig restaurantje. Wat ik erg vreemd vind is dat de toiletten 2 verdiepingen hoger zijn. Je moet door een trappenhuis om er te komen. Personeel zou meer kunnen verkopen door vaker langs te lopen en te vragen. We hebben best lang gezeten met lege borden en glazen die niet werden uitgehaald terwijl het zelfs heeeeel erg rustig was. Bediening is overigens wel ontzettend vriendelijk!!
LianneO .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heel leuk restaurant! Heerlijk eten, lekker gevarieerd kun je het maken door de verschillende tapas gerechtjes die je kan kiezen. Ik zou volgende week weer willen gaan zodat ik de andere gerechtjes nog kan uitproberen en de lekkerste gerechtjes nogmaals kan nemen. Een aanrader voor een gezellige avond met lekker eten.
Enig nadeel van de huidige locatie is dat je best wel je stem moet verheffen om met je eigen gezelschap te praten. Volgens mij is er iets te weinig absorberend materiaal (bijv. gordijnen) in de huidige locatie.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wij aten hier met de AH diner voucher. De systematiek voor de berekening is onbegrijpelijk, wordt ook niet in details uitgelegd, maar komt wel ongeveer overeen met de geindiceerde korting. Het personeel
is vriendelijk en druk bezig, maar dat neemt niet weg , dat de wachttijd tot je eerste tapas schotel ongeveer een uur is.
De kwaliteit van de tapas verschilt. de lamscoteletten in rode wijnsaus is uitstekend, maar de chorizo worstjes zijn onder de maat. Veel te zout en bovendien was de kok de wodka vergeten, waardoor de worstjes niet vlammend opgediende werden, zoals aan andere tafels wel gebeurde . Het bedienende meisje verontschuldigde zich wel voor deze onvolkomendheid, maar zij had beter gedaan even terug te gaan naar de keuken. Het rundspiesje was taai en stond bovendien op de kaart aangegeven als kalf. De lamsbiefstukjes waren daarentegen weer erg lekker. De salade was overdadig en de friten
uitstekend en bij spaanse restaurants is dat wel bijzonder opvallend.
De entourage is onspaans. Meer een café in een kasteel
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk gegeten, verschillende tapas gerechtjes geproefd. Het 3 chocolade toetje viel wat tegen. De bediening was uitstekend
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Laat ik met het positieve beginnen. Het is mooi gelegen in een kasteel. Ondanks dat het een rustige dinsdagavond was, waren de wachttijden erg lang. Het is meer een café dan een restaurant qua eten. Verwacht geen fijnproeverij. De aardappeltjes leken gefrituurd en waren vet. De kok gebruikt in veel Tapas hapjes heel veel zout. De garnalen dreven in de olie met heel veel knoflook. Het lekkerste was de meloen met ham.
Jan-willem V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gegeten met de ah actie. Je kon kiezen uit de hele kaart en geen beperkingen. Heerlijk gegeten en na afloop de helft van je gerechten afrekenen. Een aanrader.
Elin O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Leuke bediening in ontspannen sfeer. Mooie ambiance en lekker veel gerechtjes op de kaart. Komen vast nog eens terug met ons gezin of vrienden.
Pimto T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
gerechten eenvoudig , bediening correct en goede prijs kwaliteit verhouding.
Estherduring .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
De tapas gerechten zijn echt heerlijk. Dit keer met de AH actie gegeten, prima geregeld, de helft van de gerechten wordt in rekening gebracht. De desserts zijn echt verrukkelijk!!!
Eve .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Via AH deal gegeten bij El Rey. Fijn dat je gewoon van de kaart kan kiezen. De meeste tapas waren lekker. Alleen de ossenhaas en varkenshaas waren wat te gaar en daardoor taai. Ik vind de kwaliteit van het eten iets minder dan een paar jaar geleden.
De rekening, met de korting via de AH deal was onduidelijk. Ze crediteren m.b.v enkele tapas, maar totaal tellingen zijn er niet. Enigszins vreemd.
Verder wel een gezellige avond gehad, met vriendelijke bediening.
Nicoline K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Prima gegeten, vriendelijk personeel. Ooit al eens bij El Rey gegeten en toen vond ik alles een beetje simpel en erg vet. Ze zijn er erg op vooruit gegaan!!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
El Rey richt zich primair op tapas maar biedt ook andere gerechten. Wij namen Paëlla en die heb ik wel eens beter gehad. Voor mij was het te klef, te plakkerig. Wel lekker, maar niet heel bijzonder.

Volgende keer toch maar de tapas uitproberen.
Lsonneveld .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
In het kader van AH actie bij El Rey gegeten. Eerste teleurstelling was dat er geen Paella geserveerd werd toen wij dit bestelden. Van tien gerechten die we met twee personen hebben besteld was de lamsspies echt lekker. De rest matig tot teleurstellend. Wij hadden de indruk dat verschillende gerechten waren opgewarmd. Droog, beperkt van smaak en lauw/te lage temperatuur. We hadden hier meer van verwacht omdat mijn vrouw hiervoor wel lekker had gegeten.

De bediening was vriendelijk, maar bij het presenteren van de rekening bleken twee onbekende gerechten op onze rekening te staan. Dit werd zonder morren verbeterd, maar controle is dus nodig.

De locatie is zonder meer goed.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijke tapas, leuk om de kleine hapjes in verschillende rondes te bestellen. Aardige bediening. Tijdelijk in het kasteel, prachtige plek!
L_vos .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het was een groot succes, heerlijk buiten gezeten. De surinaamse sate en garnalen in knoflookolie waren favoriet! We gaan snel weer terug.
Herman129 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De aan Spanje en Mexico verwante gerechten zijn voor mij het lekkerst.
Heb al vaker bij ze gegeten. Kwaliteit is heel constant.
In de kasteelzaal kunnen gordijnen of textielplafond de akoestiek verbeteren.
Het is lawaaig.
Tess_97 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Jammergenoeg was ons niet verteld dat het restaurant verhuisd was nadat wij reserveerden. Gelukkig kwamen we hier net op tijd zelf achter, anders hadden wij voor een verkeerd pand gestaan.
Het eten was voortreffelijk, alles was even lekker bereid. En het ijs was ook perfect.
Ook de bediening was goed. Aardige meiden die goed op de hoogte waren.
Als we weer eens in de buurt zijn is dit restaurant zeker weer een bezoek waard.
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het was warm weer en we hebben heerlijk op het terras van het kasteel gegeten. Aardig personeel, het eten was lekker. De ah-zegel actie werd leuk gehanteerd.
Wlk .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ik ging met hoge verwachtingen naar El Rey! Ik had namelijk echt goede verhalen gehoord.

Helaas viel het ons tegen..
Locatie is echt gaaf, daar ligt het niet aan.
Het eten was matig, droog brood vooraf, een zompig hamburgerbroodje en een taai ossenhaas spiesje.. De kroketjes en balletjes gehakt waren overigens prima.
Wat misschien wel het meest tegenviel was de bediening, als we al contact kregen met de serveerster dan duurde het erg lang voor ze bij ons kwam.. Als klap op de vuurpijl hebben we uiteindelijk een uur moeten wachten op de ossenhaasspies en die was veel te doorbakken.

Toen ik het, na ongeveer10 minuten met mijn arm gezwaaid te hebben kwam de serveester ( die ook nog de opmerking maakte "ik zag hier wat armen in de lucht"....) aan de serveerster uitlegde, vroeg ze wat er mis mee was, ik vertelde dat de spies taai was en dat het me niet smaakte. Hierop pakte ze mijn bord en gaf ze aan dat ze even ging kijken wat ze kon doen.

Zonder wat te zeggen, legde ze de rekening op tafel en liep ze weg.. Het spiesje was van de rekening gehaald..

Bij het afreken, vroeg de jongen (die eerst nog uitgebreid in de keuken met de kok stond te praten voordat hij naar mij toe kwam) of het had gesmaakt, ik antwoorde hierop dat het was tegen gevallen. Dit bracht de jongen dusdanig van zijn stuk dat hij niet meer wist wat te zegen en er uiteindelijk "ik hoop dat u nog eens terugkomt" uit kwam.

Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heb vaak tapas gegeten maar deze steken er met nek en schouders boven uit. Zeer vriendelijke bediening, heerlijke mediterane ambiance omdat het een zwoele zomeravond was. De krokante aubergine met rode wijn karamel saus en de ratatouille met geitenkaas waren om je vingers bij af te likken.
Ik las een eerdere recensie over de AH actie en dat men het er niet mee eens was dat de goedkoopste gerechten dan gratis zijn. Dit klopt maar dat maak je 9 van de 10 keer mee. Daarentegen maak je ook mee dat je wordt verplicht om een voor- en nagerecht te nuttigen, terwijl je soms eigenlijk al vol zit.
Dit is hier niet nodig en dat vind ik ronduit coulant, dan mag je best op deze manier de gerechten verrekenen. Ik kom hier zeker terug.