El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Af te huren
Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant El Qatarijne

Rene D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Prachtig diner met fraai wijnarrangement. Zeer vriendelijke en vakkundige mensen. Mijn vrouw kende het restaurant nog niet, ze was wildenthousiast. Zeker voor herhaling vatbaar!
rioasja J.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Van begintot einde optimale service en bijzondere verfijnde smaken en ook zekers divers vooral de beleving.
Er word sowieso een heel gastvrije start gemaakt met amuses totaal vier stuks heel aangenaam. Mischien overdreven voor sommige maar 1 ster moet haalbaar zijn?
Is Utrecht nu toch wel klaar voor!
Heidi O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk verfijnde gerechtjes. Vriendelijke bediening. Jammer dat er soms veel tijd tussen de verschillende gangen was.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijke smaken en plaatjes om te zien, mooie smaakcombinaties, groot genoeg om alles goed te proeven. Wij hebben genoten van het 6 gangen menu.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
De tijd tussen de 1e 4 gangen bedroeg een uur per gang, dat vonden wij aan de lange kant.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wat heb ik hier met mijn collega’s genoten van het geweldige verrassingsmenu en de heerlijke wijnen. Hier ga zeker nog vaker eten.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heerlijke keuken, prachtige gerechten in een subliem kader.
Zeker een ster waardig!
Met heel veel plezier komen we terug of sturen we vrienden of familie door.
Groetjes.
Juul V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Net en chique restaurant. Vriendelijke bediening. Was als eerste daar dus werd wel aan het raam gezet onder ee spotje.. Gemiddelde prijs was alleen minstens dubbel zo hoog als wat op IENS staat. Betaalde 130 euro voor 2 pers.
Sandor M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Een bezoek aan restaurant El Qatarijne is meer dan zomaar een diner. Het is een belevenis voor de zintuigen. Heerlijke gerechten die fraai zijn opgemaakt, met oog voor bijzondere smaak en textuur combinaties. Dikke aanrader!
De tafel van Argin W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Naar aanleiding van de goede recensies op Iens gingen wij op 2 december vol verwachting naar El Qatarijne.
We zaten in een kleine donkere ongezellige ruimte op de eerste verdieping. De bediening was erg formeel. Één was erg onzeker maar deed aandoenlijk zijn best. Zijn collega vond het echter nodig om hem regelmatig op de gang luidruchtig terecht te wijzen. Niet echt goed voor de sfeer.
De amuses beloofden veel goeds. Het voorgerecht, drie bereidingen van coquille viel erg tegen. Dat gold ook voor het tussengerecht, zalm in bladerdeeg. Het hoofdgerecht was hertenbiefstuk. Deze was goed bereid maar het was nogal een overdaad aan ingrediënten op het bord. Het toetje was het beste gerecht van de vier gangen.
De wachttijden waren erg lang. We hebben ruim drieënhalf uur gedaan over een 4 gangen menu.
De grootste tegenvaller van de avond was de rekening. We vonden de prijzen niet in verhouding staan tot de kwaliteit.
Al met al een zeer teleustellende avond.
Koosje T.
Misschien waren onze verwachtingen te hoog door de score op Iens. Alles viel tegen. Ongezellige bovenzaal. Matige wijn. 2 geslaagde gerechten. De rest niks bijzonders. Lang wachten. Zeer hoge rekening. 169 euro voor 2 personen. Prijs kwaliteitverhouding zeer slecht. Jammer.
edwin T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Aanrader. Heerlijk gegeten. Overheerlijke wijnen erbij. Niet goedkoop maar t zeker waard.
Ik zou wel wat doen aan die lantaarnpaal voor de deur. Rolgordijntje oid.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zaterdag 25 november met vier personen hier gegeten. Het restaurant was vol en dan is het te lawaaierig. Onze tafel stond dicht bij de wijnkast m.a.g. dat de sommelier regelmatig tussen onze tafel en de wijn kast moest manoeuvreren. Dit was een verstorende factor. Modern restaurant, haute cuisine. Doordat het restaurant geen menu gebruikt is de keuze mogelijkheid beperkt. Het eten was lekker maar de porties waren niet erg groot. De verhouding prijs, kwaliteit ligt aan de hoge kant zeker voor de drankjes.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Mooie gerechten met oosterse smaken. Wijnen kunnen beter, maar dat is smaak.
Wesley2727 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Afgelopen vrijdag wezen eten voor de 3e keer bij restaurant el Qatarijne en wat was het weer een feest voor mijn smaakpupillen de combinaties van de gerechten van chef Ayt waren weer ongelovelijk lekker! Van begin tot eind genoten zoals altijd.
Harry F.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Wij hadden een 4-gangen menu. De gerechten waren zeer verrassend en smaakvol. De aanbevolen wijn was zonder meer prima. Ons enige kritiekpunt is dat de gerechtjes wel té bescheiden van omvang waren. De prijs/kwantiteitsverhouding is m.i. niet in balans. Nogmaals de kwaliteit van de gerechten is uitstekend, maar de kwantiteit duidelijk niet. Mijn aanbeveling aan dit restaurant is dan ook: maak de porties wat groter om wat langer van de heerlijke gerechten te kunnen genieten!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het eten was heerlijk. Bijzondere en vertrouwde smaken goed samengebracht. Van de bediening hadden we meer persoonlijke aandacht en gezelligheid verwacht. De bediening was nu wat afstandelijk, bijna nerveus. Om wat meer uitleg te krijgen over wijn en eten moesten we echt zelf doorvragen.
Leo J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Was wel verbaasd dat de prijzen in vergelijk met juli 2017 fors waren verhoogd, 3-gangenmenu +10%, huiswijn zelfs met 17%. daardoor vinden wij het nu te duur geworden, maar het eten was wederom uitstekend!!!
Bart C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Temperatuur was laag in Restaurant met koude tocht.
Marielle D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017