El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.

De keuze is een 3- ,4-, 5- of 6-gangen verrassingsmenu gaat, welke je desgewenst kunt uitbreiden naar 7 gangen... Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 15:00 Lunch 18:00 - 24:00 Diner

• Af te huren
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant El Qatarijne

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
pretendeert te veel, aandacht uit een boekje, sommelier die t snapt, keuken met iets van passie. Verder alles te zwak, mager en de rekening iets te veel

Verdient een extra kans. Maar dan echt en met passie invullen en niet met medewerkers die horen in de action
jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
Een waar feestje voor de smaakpapillen! Het restaurant hanteert - in ieder geval voor de lunch - geen menukaart, maar werkt met gangen die aangepast worden naar ieders smaak. De presentatie van de gangen is bijzonder: in de keuken staan overduidelijk culinaire kunstenaars.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Heerlijk gegeten in dit restaurant, een Michelin ster waardig!
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Goed eten hoewel weinig creatief voor de vega (wel vis). Ik kreeg vervolgens alleen gerechten met vis, die waren (op het hoofdgerecht na) erg lekker maar ik had juist door het 'east meets west' idee gehoopt op minimaal één echt goed vegetarisch gerecht in het menu. Ambiance matig, door de grote ramen en het felle licht zit je voor je gevoel 'in de etalage' en veel lawaai.
Voor ons was de grootste afknapper de prijs kwaliteit verhouding, oa door de veel te hoge prijzen voor de drankjes (6,- voor een fles water, 14,- pp voor het aangeboden aperitief en maar liefst 7,50 pp voor een kop thee plus ongevraagde en weinig bijzondere friandises)
Gek ook dat er nergens prijzen te vinden zijn, geen kaart oid, en er niet van het ene verrassingsmenu af te wijken is.
Wij betaalden met 2 pers voor 4 gangen en 3 glazen wijn pp bijna 200,- euro. Dat was de hele beleving bij El Qatarijne simpelweg niet waard.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
De ontvangst was hartelijk en het eten bijzonder verrassend en prachtig opgediend. Het is een restaurant dat buiten de gebaande paden gaat en mijn visie op de presentatie van voedsel uitgebreid heeft. Mijn complimenten aan de bijzonder creatieve chef en zijn culinaire kunsten.
Fweidema .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Geluncht 5 Gangen met zus en broer ,
Superlekker gegeten , verrassingslunch ,heerlijk , apart , streelt je smaakpapillen !
Mooi opgediend echt N culinair hoogstandje !
T betere kookwerk !
Super !, N aanrader !
Frederieke Weidema
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Een heerlijk bijzonder 5 gangen diner gehad, goede service, uitleg, mooie wijnen, warm welkom. Een geslaagde avond met mijn collega's.
Johannes M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We waren vorig weekend bij El Qatarijne met z'n tween heerlijk avondeten. Het verassingsmenu is een aanrader. Bedankt aan het restaurant voor de leuke avond!
Gonca A.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We hebben samen met vrienden en familie onze verloving gevierd in El Qatarijne. Het was een mooie avond met heerlijke gerechten en een uitstekende service. Veel dank hiervoor!
Ayten A.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Gisteravond heerlijk gegeten bij El Qatarijne! Een prima wijnarrangement erbij. Wij hebben een vier gangen menu gekozen en alles was heerlijk en we hebben ook niet lang gewacht. Doot de amuses ook lekker verschillende gerechten kunnen eten.
Zeker een aanrader!
Brenda W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Het eten was lekker, leuke combinaties en goede bereidingen. Niet te veel maar ook niet te weinig en erg gevarieerd. Personeel erg vriendelijk. Heel erg gelachen met de dame die ons hielp! Een minpuntje was de wijnverkoop. We hadden aan het begin van de avond al aangegeven 1 glas wijn te willen drinken omdat we nog auto moesten rijden. Een van de mannelijke personeelsleden heeft ons meedere male geprobeerd een wijn te verkopen. Dat werd na 2 keer vervelend. Dame maakte daarentegen die nare smaak snel weer goed!
Winnie H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Heerlijk gegeten, goede wijnen bij de gerechten echter sommige gerechten waren net ietsje te lang gekookt/gegaard wat jammer was voor de smaakbeleving
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Onlangs met z'n vieren hier gegeten. Het eten was over het algemeen zeer verrassend en goed van smaak, maar wij hadden wel moeite met de benadering door het personeel. Toen de ober een glaasje 'bubbels' voorstelde en wij antwoordden dat wij graag een cava wilden drinken, werd er champagne geserveerd, achteraf 14 euro per glas. Over de prijs van het 4 tot 7 gangen menu werd in alle talen gezwegen. Wij moesten echt vragen hoe duur een 4 gangen menu was en het leek bijna onbeleefd om dat te willen weten. Wij voelden ons er niet prettig onder.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Aanrader
Barney J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Ondanks dat we overhaast eerder weg moesten vanwege een andere afspraak hebben we heerlijk gegeten.
De fusion tussen de Midden Oosterse en Franse resulteert in een verrassende smaak combinatie die gepaard gaat met heerlijke wijnen. De gastheren gaven uitgebreide beschrijvingen van de gerechten.

Zeker aan te raden
Philippe B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2018
Erg lekker eten. Prachtig opgediend, fijne smaakcombinaties. Bediening kon iets assertiever met de drankjes langskomen.
Enver T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
3 gangen lunch menu met heerlijk bijpassende wijnen gegeten. Als jij echt lekker wilt eten dan is el qaterijne een aanrader! Prettige ontvangst meegemaakt en de bediening was zeer goed. De gerechten zijn van hoog ster niveau. Het concept east meets west is zeer geslaagd. Zal zeker nog een keer langs willen gaan.
Mariska T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Ik heb mijn verloving op deze prachtige locatie mogen vieren. Ik heb het restaurant afgehuurd om mijn gasten te verwelkomen. Het eten was super lekker en van goede kwaliteit! Service was zeer goed en iedereen heeft zijn best gedaan om te zorgen voor een gezellige avond. Het is een toplocatie om een event te organiseren. Bedankt voor de prettige samenwerking.
Owen V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Super goed eten & fijne bediening . Leuke ambiance
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Het restaurant serveert leuke gerechtjes, er hangt een prima sfeertje, niet te formeel.
Goede keuze aan wijnen. Kortom aanrader voor gezellig avondje.