El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

• Af te huren
AntoinettevdVelde .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Arthur G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Was voortreffelijk! Heerlijke combinaties, passende wijnen, goede service en sfeer. Aanwinst voor Utrecht en dus absolute aanrader!!
Hb B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
weer en super avond gehad met 4 gangenmenu. alles was perfect en lekker. El Qatarijne verdient wel en ster. we komen zeker terug...
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
De dag dat zoonlief afstudeert ben je blij, ga je ergens - hoop je- goed uit eten. Wij kozen El Catherijne aanbevolen door een zaken relatie. Onze ervaringen met de betere restaurants zijn opgebouwd in vele jaren.
Hier- vanaf de ontvangst- wordt je in een warm bad gedompeld. Uiterst correcte bediening, een gepokt en gemazelde sommelier, plaatjes uit de keuken streelden onze smaakpapillen en mede door een bescheiden en zorgvuldige bediening werd dit een feestelijke avond. Wij hebben met de sommelier afgesproken over een paar maanden voor een tweede smaak ervaring langs te komen. Dit restaurant heeft veel in zich om die eerste ster te halen !
Caroline en Jan uit Breda
Carmen H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Erg lekker gegeten met een bediening die weet hoe de klant in de watten moet worden gelegd! Mooie aanwinst voor Utrecht. Wel een gevulde portemonnaie meenemen want het is niet goedkoop. Je geeft je geld echter met liefde uit voor zoveel kwaliteit. Was er dan helemaal geen minpunt te noemen?Jawel, het duurde wel erg lang voor het hoofdgerecht door kwam maar dat mocht de pret niet drukken.
PLM D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Er was geen a la carte. Maar een verrassingsmenu. Uitzondderingen mogelijk. Een van ons vieren geen rood vlees. Driegangenmenu voor 4 personen € 142. Wijn etc. € 4,50 Uitgebreide koffie € 7,50
Heel goede verzorging van de maartijden. Beginnend met kleine amuse, dan nog een dubbele amuse: kurkumasoepje en vis bonbon. Voorgerecht van, lijkt wel 7 amuses. Tussen turks gekruid brood met heerlijke dips. Hoofgerecht diverd=se vleesbereidingen en voor die ene tarbot. Toe fruit en stracciatella-ijs.
Bediening vriendelijk, wat nerveus en tegen formeel aan, met zwarte handschoenen.
Omgeving: wat hoge tafel c.q. lage maar prettig zittende stoelen. In de loop van de avond wat luidruchtig publiek.
Al met al zeer de moeite waard en we waren aalevier ook zeer tevreden.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
heerlijk gegeten, wijnarrangement is erg goed
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Nog nooit zo lekker gegeten! Je wordt echt lekker in de watten gelegd en de gerechten zijn origineel en erg lekker.
Vicky K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het restaurant El Qatarijne in het mooie Utrecht heeft onze verwachtingen meer dan overtroffen. Behalve de bijzonder fijne sfeer en aankleding, de hartelijke ontvangst, de kaarsen, kortom de perfecte ambiance maakten dat we ons er meteen thuis voelden. Veel meer dan dat, want thuis wordt je natuurlijk niet zo vorstelijk behandeld. De combinaties die we op prachtig opgemaakte borden kregen, de verfijning van de opmaak en smaken maakten het een onvergetelijke avond. De kennis van de sommelier en de correcte aandacht en attentie van het hele team maken dit een bijzondere aanrader voor als je iets bijzonders mèt klasse en warmte wilt proeven en ervaren! TOP! Dank allemaal!!
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een verrassend mooi restaurant aan de Mariaplaats in Utrecht! Het warm ingerichte en ruim opgezette restaurant en heeft een schitterende open keuken. Op de eerste verdieping zijn er nog twee aparte diner-kamers. Wij zaten die avond in het restaurant bij de keuken. We werden met name verrast door de hoge mate van gastvrijheid en de bijzondere gerechten.

Maître-Sommelier Willem van de Geer is een perfecte gastheer en komt bovendien met verrassende keuzes voor de wijnen (inclusief Sherry en Sake). Chef Ayt is geïnspireerd door zowel de westerse (meer dan 20 jaar ervaring in diverse topzaken in Nederland) en oosterse keuken (vanuit zijn roots en interesse), en dat levert bijzondere smaak combinaties op! De gerechten zijn geweldig opgemaakt en de gebruikte producten zijn van topkwaliteit (onder andere te zien in de rijpkast voor eend, duif, cote du boeuf).

Ik ken geen restaurant met zulke verrassende gerechten als El Qatarijne en zo'n warme gastvrijheid. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen deze zaak zullen vinden en dat de waardering van Lekker, Gault&Millau en Michelin niet uit zal blijven.
Thieu K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met z'n drieen wezen eten bij Ayte. Wat een mooi restauarant, sfeervol, lekkere stoelen en met veel smaak ingericht. Heerlijk gegeten van wat een 4 gangen diner was maar met wat amuses tussendoor toch al gauw richting 6/7 ging. Een aandachtspuntje voor de kleine eter. Alles even fantastisch van smaak, fraai geserveerd en geaccompagneerd door zorgvuldig uitgekozen wijnen van het wijnarrangement. Prima en allerte bediening. En dat alles voor een redelijke prijs. Een aanrader en we komen zeker terug.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
complimenten voor het hele team, wat een service en wat een bijzondere gerechten en smaaksensaties. Dit restaurant verdient echt een ster. Ik ben in veel restaurants geweest maar El Qatarijne springt er echt uit wat betreft kwaliteit, authenticiteit en servicegerichtheid. Echt een aanwinst voor Utrecht en ik kom er binnenkort met vrienden zeker terug!
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een fantastische avond gehad met mijn broer en schoonzusje. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement en werden ook daadwerkelijk verrast door heerlijke gerechten en prachtige wijnen. Vooral de signature dish van de chef was geweldig, prachtig geserveerd onder een glazenbol met rook. Een aanrader voor iedereen en ik kom zeker terug
Koen D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten, met weer bijzonder smakelijke combinaties! Wederom heel gastvrij ontvangen door de kok en zijn collega's, altijd een genot om hier te dineren. Ik kijk alweer uit naar de volgende keer :-). Ga zo door!
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prachtig opgemaakte borden. Mooie verassende smaak combinaties met specerijen. Uitstekende en verassende garing van vlees en vis. Vriendelijke en foodie bevlogen service.
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
El Quatarijne combineert Oosterse gastrvrijheid met een heerlijke fusion mix van oosterse gerechten. Ook de derde keer dat ik er was gisteravond, had ik een bijzondere ervaring.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het verrassingsmenu genomen: Prachtige fusion, verfijnde gerechten, verse ingrediënten, mooie wijnen, gewoon echt goede bediening en in een stijlvolle setting. Een aanwinst voor Utrecht!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Verrassende gerechten, geweldige bediening. Heerlijk gegeten, zeker iets om naar terug te gaan.
Filibert K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Zakelijk diner voor 4 man. We hadden een verrsassingsmenu met 4 gangen. Inclusief amuse etc waren dat er eerder 7 a 8 in de praktijk. Zeer verrassende en heerlijke smaakcombinaties, perfect bereid en gepresenteerd. Vriendelijke en prettige bediening. Een enorme aanrader, en vlak naast Utrecht CS. Hier kom ik graag terug!