El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Top restaurant met heerlijke verrassende menu's
Jose J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Bijzonder smakelijke en originele gerechten met een (midden-) oosterse twist. Veel bijzondere smaken maar het geheel blijft goed uitgebalanceerd. Ook de wijnkaart kent veel variatie, met onder meer heel geslaagde wijnen uit Turkije en Hongarije. De service is uitstekend, de inrichting heel verzorgd. Echt een aanrader!.
Gerben B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk gegeten, verassende smaken en een prettige inrichting.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Voor het eerst bij El Qatarijne gegeten dus een concrete verwachting hadden we nog niet ontwikkeld. Achteraf een absolute aanrader! De gerechten zijn met veel aandacht bereid waarbij je wordt verrast met Oosterse smaken en kruiden. Een grote diversiteit in de ingredienten. Geen standaard restaurant die je snel vergeet, maar een waar wij een goede smaak aan over hebben gehouden. Voor herhaling vatbaar.
roel D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De gerechten zijn elke keer weer een leuke verrassing.
Veel verschillende smaken en zeker geen standaard maaltijd.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Restaurant maakt gebruik van een verrassingsmenu, waarbij het aantal gangen (3 tot 8) gekozen kan worden. Voor een lekker gezellig avondje tafelen werd 4 of meer gangen aangeraden. Kwaliteit van het eten is erg goed en in het concept worden alle gerechten na opdienen vergezeld van een inleiding (leuk concept!), wel was de inleiding door het gezellige geroezemoes om ons heen niet altijd even duidelijk te verstaan. Dit kon de pret niet drukken en het genieten van de opgediende gerechten evenmin!

Er wordt met aardig wat personeel gewerkt, dit kwam mij soms wat "druk" over. Allen vriendelijk overigens, maar met soms wat moeite in de vloeiendheid bij de inleiding van de gerechten. Ik had aangegeven "geen orgaanvlees te willen", maar kalfswang viel in deze keuken blijkbaar ook in deze categorie.....Dus deze kreeg ik helaas niet opgediend.

Is het restaurant aan te raden: Jazeker; het kost wat, maar dan heb je ook wat! (De IENS aanduiding voor de kosten is wat laag ingeschat namelijk)
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten. ikzelf helemaal glutenvrij, 5 gangen gekozen, verrassingsmenu, heel leuk met heel veel spannende hapjes, alle rijk van smaak en ontzettend lekker. Was aan het eind wat onduidelijk of we nog iets kregen, dachten dat we alle gangen wel hadden gehad. Het duurde toen ook wat langer maar er volgde nog een zalig dessert. Ook de bestelde koffie, geserveerd met lekkere bonbons bleek er nog bij te horen. De prijs bleek ook lager dan we hadden verwacht. Aanrader.
jasper S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Dit relatief nieuwe restaunt in Utrecht is echt een aanwinst voor de stad. Waanzinnig eten op zeer hoog, internationaal niveau. Er zijn sterrenrestaurants waar ik minder lekker heb gegeten. Ga het ontdekken, zou ik zeggen. Je krijgt geen spijt!
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
het nieuwe Utrechts van Utrecht. Op basis van de eerste foto dacht ik dat ik met het meest kietsch restaurant van Utrecht te maken had. Gelukkig bleef de rating hoog en dacht ik dit moet ik ontdekken. Wat een geweldig restaurant. niks gelogen over wat ze aanbieden en het eten is van top kwaliteit. wijn is super!!
Pierre G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Creatief en verrassend presentatie van gerechten. Zeer geslaagd fusion tussen oost en west. Een zeer aangename verrassing
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Met groep van 6 verrassingsmenu gegeten in 3 varianten: 1 vegetarisch, 3 vegetarisch met vis en 2 vis en vlees. Heerlijke, verrassende, prachtig opgediende gerechten. Lekkere smaakcombinaties, uitgebalanceerd. We komen er zeker terug!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Lekker gegeten, creatieve gerechten, sfeervolle inrichting, maar wel erg prijzig (€5,95 voor 750ml plat Belgisch bronwater...)
Marinus O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Enkele maanden geleden hier voor het eerst gegeten! Heerlijk! Nu weer met vrienden. Het niveau was nog steeds even hoog! Zeer smakelijke amuses! Heerlijke wijntjes! Top keuken! We komen beslist weer terug.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Met de kinderen (11-13) het verrassingmenu gekozen. Goed om te zien dat ze door alle uitleg en passie alles durfden te proeven! Super leuke avond ze zijn weer een eet ervaring rijker...
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Qatharijne is een aanwinst voor Utrecht! Heerlijk fantasierijk eten, keurige en gastvrije bediening.
We komen hier graag terug.
jesse V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
we gingen voor het 8 gangen verassings menu. in een woord fantastisch. dit is echt een aanrader als je lekker wilt eten!
Maru P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heel sfeervol restaurant. Je komt hier niet alleen voor het eten, maar echt voor de complete ervaring. Haute cuisine waarbij verschillende keukens elkaar ontmoeten: ottomaanse smaken op een Franse stijl bereid.

Tip: laat je adviseren qua wijn, de sommelier komt met de beste en weet er ook nog heel wat over te vertellen.

Prijzig, maar het geld meer dan waard.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig hoe inderdaad oost en west samen worden gebracht. Kwalitatief hoog niveau. Leuke, kundige bediening, kortom een aanrader en wat ons betreft een ster waardig!
Diana
peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
We hadden een heel redelijke ervaring. Positieve punten zijn de soms heel vernuftige gerechten, delicaat. Maar niet allemaal. Een mooie wijnkaart, uitgebreid. De sfeer in de tent ook prima, we verstonden elkaar prima.
Negatief vonden we de serviele bediening, witte handschoentjes; wat over de top. Missen de bite, een normaal gesprek. Het doet soms wat gekunsteld aan. Ook minder goed zijn we te spreken over de prijs/kwaliteit, er kwamen nog best de nodige liflafjes bij en de prijs voor de koffie aan het eind is ook niet mals. Dus al met al heel redelijk, met name vanwege het werk in de keuken.