El Qatarijne

• Utrecht-Centrum
  • ...

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Af te huren
9,2
Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Jan-Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het was rustig in El Qatarijne op een woensdag, en daardoor wellicht bovengemiddelde aandacht van de sommelier, wat zeer goed beviel. Erg onderhoudend en tegelijk niet opdringerig. Eten een fijne verrassing van 4 gangen (verrassingsmenu, doorgaans doe ik dat nooit, maar nu een keer wel), de ene nog mooier samengesteld dan de ander, zeer smaakvol. Enig puntje van kritiek kan de portiegrootte zijn, maar voor al het overige uitmuntend gegeten. Sublieme Limoncello ook!
Ahmet C.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Zoals gewoonlijk straalt El Qaterijne van buiten al klasse en service uit! In april daar wezen eten en heerlijk genoten van een 7 gangen diner. Uiteraard was elk gerecht speciaal. Rustig en op een attente manier werd uitgelegd wat er op onze bord lag. Naast de ossenhaas kregen we een heerlijke fles rode wijn. Fris, maar niet al te kruidig wat een perfecte smaakexplosie gaf in combinatie met de ossenhaas.

Ik ben al vaker culinair wezen eten, maar EL Qaterijne heeft mij toch weer verrast! Mijn complimenten: chapeau!
Zeker voor herhaling vatbaar.
R. K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Bij binnenkomst werden we meteen verrast door de geweldige service. Ieder personeelslid doet zijn uiterste best om het de gast naar wens te maken.
Ook het eten was top! Ieder gerecht is werkelijk een kunstwerk op tafel en de smaken zijn bijzonder en ontzettend lekker. De chef weet wat hij doet. Hij en zijn team verdienen alle lof! De bijpassende wijnen en de kennis van de sommelier maken het helemaal af. Wat een beleving!
R. K.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Ik heb hier kort na elkaar drie keer zakelijk gegeten. Mooie rustige ambiance, lekker en mooi opgemaakt eten, zeer vriendelijke bediening die de innovatieve gerechten netjes uitlegt. Constante kwaliteit op alle fronten.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig verrassend en bijzonder gegeten en gedronken ! Het was heerlijk en elke gang werd mooi en verrassend opgediend.
Kevin K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Op vrijdag avond hier een 4-gangen verrassingsmenu gegeten, werkelijk waar een perfecte avond gehad! De ontvangst was erg prettig en warm, het eten is subliem en de kennis van het personeel erg goed. De sommelier had erg zijn best gedaan en bijzondere wijnen gevonden bij de gerechten. Uiteraard gaan verder de complimenten naar de chef en zijn crew! We zaten direct bij de keuken en het zag er heel erg rustig en gestructureerd uit. Erg bijzondere smaken die soms boven verwachting goed samen gingen. Een avond gehad die ik niet snel vergeten!
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Vrijdag 12 mei voor de 3de keer gegeten bij El Quatarijne en wat een beleving was het weer. We gingen voor het 4-gangen verrassingsmenu inclusief wijnarrangement en elk gerechtje was weer echt een verrassing ondanks dat ik er dus vaker heb gegeten. De wijnen waren ook heerlijk en complimenteerden de gerechten perfect.
Bedankt weer Ayt Erdogan voor een geweldige avond
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Fantastisch gedineerd met bijpassende wijnen. En verrukkelijke amuseer, die prachtig gecreëerd zijn.
Dikke tien!
Armie Ö.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Hele persoonlijke en intieme sfeer. Alle gerechten waren een kunstwerk. Wij hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Het personeel vertelt alles met passie. De kok neemt ook tijd om even langs te komen en je welkom te heten. kortom een heerlijke avond gehad.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Ben vandaag met 2 vrienden, eigenwijs en veel ervaring met zeer goede kwaliteit, wezen eten. Zelf amateur-kok, jaren ervaring bij de Cuisine Culinaire Amsterdam. Ik wil maar zeggen...

Wat een Top-restaurant! De combinatie van Oost (Turks) en West (Frans) was supergoed. 5 gangenmenu plus diverse amuses. We komen terug!
Marvin K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Zinnenprikkelend 6-gangenmenu aan de chef's tafel in EL Catarijne. Zelden ben ik zo culinair geprikkeld van begin tot eind. Van amuse tot dessert was een beleving waarbij alles in balans was. Heerlijke wijnen bij verassende gerechten. Zeker de beste culinaire bestemming in Utrecht op dit moment.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten bij El Qatarijne vanavond! Origineel concept, interessante gerechten én wijnen. Dit in combinatie met de super service maakte de avond helemaal compleet.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gisteren samen met mijn vriend heerlijk gegeten bij El Qatarijne. We geven niet vaak een 10, maar hiervoor maken we graag een uitzondering.
Mooie zaak, uitzonderlijk goede en correcte service, heerlijke wijn, en natuurlijk het belangrijkste: geweldige gerechten.

Vooraf werden een aantal zeer smakelijke amuses geserveerd, dus de verwachtingen waren hoog.
Wij kozen voor het 6-gangen verrassingsmenu en hebben hier geen spijt van gehad. 3 gerechten met vis (Yellowfin tonijn, heilbot, zeebaars, coquille, zeeduivel), 2 met vlees (lam, eendenlever en rundvlees) en een zoet dessert. Daarbij werd nog brood met dips geserveerd en bij de koffie werden ook friandises geserveerd.
Het thema was 'East meets West' en dat was zeker te herleiden. Klassieke gerechten met oriëntaalse invloeden.
We kunnen niets opnoemen wat ook maar een klein beetje tegen is gevallen. Sterker nog, dit is ons beter bevallen dan andere restaurants mét Michelin ster.

De gastheren waren vriendelijk en correct. We waren even bang bij aankomst:
Een kwartier voor openingstijd waren wij aanwezig (verkeer zat mee), en ons werd gevraagd later terug te komen omdat het personeel nog aan het eten was. Ik had hier persoonlijk liever gezien dat we vast een drankje hadden kunnen nemen om dat kwartiertje te overbruggen.
Hoe dan ook, de service was de rest van de avond zo correct dat we het ze al niet eens meer kwalijk kunnen nemen.
Fijn als je als gast nergens om hoeft te vragen, omdat overal al aan gedacht is.

Al met al dus een enorme aanrader, wij zijn fan en zullen zeker terugkomen.
Sefa A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Na alle goede recencies ben ik met mijn collega naar el qatarijne geweest en het was een fantastische ervaring.
Prima ontvangen door het personeel, wat voor mij erg belangrijk is.
We zijn voor het 4 gangen verrasing gegaan, en het was overheerlijk.
Vanaf het borrelhapje tot aan de koffie erg genoten, als horeca persoon zag ik dat ze professionaliteit uitstraalden en dat elke gast uitstekend mee genoot.
Er hangt een prima sfeer met mooie schilderijen waar allemaal een idee achter zit.
Dit is een GROTE aanwinst voor de stad Utrecht.

PS. Je moet de desert proeven! Je kan de restaurant niet verlaten voordat je de desert hebt geprobeerd smaakt, verrukkelijk!
E A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Voortreffelijke ervaring bij El Qatarijne, naast het heerlijk eten, is het werkelijk een unieke ervaring. Super vriendelijk en professioneel personeel. Chef komt nog langs om gedag te zeggen. Zeer bijzondere gerechten met prachtige presentatie. En dat allemaal in een sfeervol, knus en warm ingericht restaurant. We komen zeker gauw nogmaals dineren.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Zaterdagavond heerlijk met mijn partner gegeten, echter aan het einde van de avond gebeurde er iets bijzonder ongemakkelijks bij een tafeltje iets verderop.
Men kreeg na het menu ook een kaasplankje, echter mocht men daar niet persoonlijk uit kiezen maar gold de keuze voor de hele tafel (met vier personen). Eén van de gasten was het daar niet meer eens en vroeg waarom men niet zelf mocht kiezen maar daar was die ober blijkbaar totaal niet van gediend. Hij riep zijn vader (de chef) erbij en die maakte direct met veel arrogantie en omhaal duidelijk 'dat hij geen klein kind was' en schoffeerde daarbij de gasten door te blijven roepen dat ze hem prima konden verstaan (dit nadat iemand aangaf hem slecht te kunnen verstaan).
Zelden zo'n vertoning meegemaakt en we waren daardoor bijzonder onaangenaam verrast. Blijkbaar kan men daar geen enkele kritiek dulden en zijn die mensen direct na het betalen van de rekening vertrokken. Terecht naar mijn mening.
Erg jammer en een volkomen misplaatste reactie, want het eten was bijzonder goed, met daarbij de aantekening dat we bij de bediening wel iets misten. We voelden ons bij sommigen niet echt welkom zoals andere gasten al eerder goed hebben omschreven. Na deze nieuwe ervaring gaan we hier maar niet meer dineren, het zou ons immers ook zomaar kunnen overkomen.
erikkamphorst .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin een geweldige avond beleefd! De keuze hebben we laten vallen op een 4 gangen surprise menu met als kaan i.p.v. een zoet nagerecht.

Werkelijk elke gang een bijzondere beleving voor ons twee. Het borrelhapje begon al spannend met prachtig uitleg van de bediening. Vervolgens amuse wederom een genot voor het oog als in de beleving. Alles qua producten siert het oog en streelt de mond. De jonge fromagier heeft ons uitermate sterk begeleid met uitleg over de kazen en historie hiervan!

Nogmaals wil ik de keuken en de bedienings brigade bedanken voor deze prachtige avond. El Qatarijne ga zo door!
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Na een tijdje weer wezen eten. Zoals ervoor goede ontvangst en zeer vriendelijke gezichten. De sommelier had een heerlijke huisaperitief gemaakt met combinaties van likeuren, zoals likeur 43 en cafe d marakesh. Bij de huisaperitief kregen we ook een borrelhapje met een gave gouden ananas! En in het ananas een krokantje. We kregen na ons hapje twee amuses, die uit drie delen bestonden dit keer een gave cactus staal met een balletje van cactus, haring caviaar en een roze krokantje met kering. Brood overheerlijk met tapenade, we vroegen aan de kelner of dit incl. 5-gangen was. Waarop hij antwoorde dat de borrelhapje, twee amuses en brood van het huis is. Al met al heerlijk gegeten en dessert gouden baksteen was indrukwekkend! Goede service, als we naar de toilet gingen werd alles op zijn plaats gezegd en een subliem keuken. Chef kwam bij de koffie nog langs ons tafel, heel aardig en beleefd, beetje gekletst over zijn goede verleden in sterrenzaken. Super concept!!