El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.

De keuze is een 3- ,4-, 5- of 6-gangen verrassingsmenu gaat, welke je desgewenst kunt uitbreiden naar 7 gangen... Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 15:00 Lunch 18:00 - 24:00 Diner

• Af te huren
Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant El Qatarijne

Martijn L.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijk eten, fijne belevenis en goed personeel!
Aouatif A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Top chef
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Bijzondere en smaakvolle combinatie van Turkse en Franse keuken.
Do B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Uitstekend restaurant met een unieke smaak combinatie tussen oosters en westers. Verfijnde gerechten met subtiele smaakcombinaties maken het tot een klasse restaurant
Helene K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Fantastisch. Heerlijk gegeten en gedronken
florenville .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Uitermate aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van het eten, de vriendelijke bediening en de uitleg bij de diverse gerechten. We zullen hier zeker vaak terugkomen. Dank voor de zeer aangename middag!
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Heerlijk, verrassend 4 gangen diner. Soms was t wel wat lang wachten op de volgende gang, maar de attente en vriendelijke bediening maakt dat weer goed. Aanrader voor wie zich graag laat verrassen en verwennen!
Ingeborg O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Wij hebben genoten van heerlijke gerechten in combinatie met een wijnarrangement. Echt alles klopte. Geïnspireerd op de Mediterrane en Turkse keuken, maar met een culinaire twist. Bediening ook erg goed en leuke persoonlijke uitleg. Wij komen zeker weer terug.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Top eten en personeel dat haar rol serieus neemt. Verrassende smaken. Aanrader.
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw review; specifiek voor het mooie compliment over onze brigade! We zien u in de toekomst graag weer.

Jitske B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Zeer bijzondere culinaire ervaring. Verassende smaakcombinaties en wijnen uit landen waarvan ik niet wist dat ze wijn produceerde.
Geachte gast,

dank voor uw review! Wij werken inderdaad graag met wijnlanden die gezamenlijk eigenlijk de oudste wijncultuur ter wereld vormen (zoals Azerbeidzjan, Turkije, Libanon en Georgië), juist ook vanwege de hoge kwaliteit. Fijn dat u hier van genoten heeft.

stefan P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Een mooi avondvullend programma waarbij de smaakpapillen het nodige te verduren krijgen. Dit restaurant is een aanrader!. Het drie-gangen menu was voor ons prima.
Geachte gast,

bedankt voor uw review, wij proberen inderdaad graag een avondvullend culinair programma te bieden met een diversiteit aan smaken binnen onze verrassingsmenu's. Erg leuk om te lezen dat we daar voor u in geslaagd zijn!

Wil V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Erg leuke en lekkere amuses, met een wijntje buiten genuttigd. De rest binnen gegeten waar het tot onze verbazing niet erg druk was ondanks koopavond. Erg lekker gegeten met verrassende smaken en heel mooi opgediend. De bijpassende wijnen vielen ook bijzonder in de smaak. Komen zeker terug.
Geachte gast,

dank voor uw bezoek; wat goed om te lezen dat uw gehele beleving zo goed is geweest tijdens uw diner; we werken hier inderdaad elke dag aan! Graag tot een volgend bezoek.

Linda K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
gekozen voor 5 gangen diner. bijzondere gerechten met veel smaak en prachtig geserveerd. we waren met ons drieen en ze kwamen dan ook steeds met drie obers tegelijkertijd ons bord neerzetten en weer afhalen. naast de vijf gangen ook nog in twwe rondes wat amuses vooraf gekregen ( ht brood was echt lekker). het wijnarrangement was wat aan de prijs (40 euro) evenals de champagne die ter aperitief werd geadviseerd (iets van 15 of 20 euro geloof ik). je hebt dus geen menukaart maar kiest voor een 3 tot 7 gangen menu. maar laat je gerust verrassen, alles was heeerlijk!
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw bezoek en review. Fijn om te horen heeft dat u heeft genoten van uw diner en de service die wij bieden! Ter rectificatie dat de prijs die u noemt voor het 5-gangen wijnarrangement correct is, maar dat een glas van onze (millésime) huischampagne €13,50 kost. We hopen u in de toekomst graag weer te verwelkomen!

Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Fantastisch gegeten! De Turkse keuken vermengd met invloeden uit andere Mediterrane landen van Italië tot Libanon. De bediening was voortreffelijk en zorgzaam. Het beste restaurant in Utrecht waar ik ooit ben geweest.
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw fantastische compliment! Het aanbod in restaurants in Utrecht is natuurlijk legio en wij doen iedere dag keihard ons best om weer een beetje beter te worden, om zodoende onszelf in de kijker te spelen. We hopen u en uw relaties snel weer te mogen begroeten(!)

Marleen Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Dit was een fantastische avond! Alles was perfect: eten, bediening & sfeer. Gerechten zijn super bereid en bijzonder, bediening weet waar ze het over hebben en de wijnen passen prachtig bij de gerechten. Wat mij betreft echt een aanrader!!
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw review. We stellen uw complimenten over uw bezoek zeer op prijs. Wie weet tot een volgende keer!

Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Prima zeven gangen lunch met vrinden. De gerechten verrasten steeds en waren een fijne combinatie van Turks/Perzisch met een vleugje westers. De vijf uur lunchen (en kletsen) vlogen voorbij. Heerlijke gevarieerde smaken. Hoewel de achtergrondmuziek een beetje als het Hilton uit de jaren 80 klonk (werd op ons verzoek wel aangepast) was de sfeer top. Al met al een aanrader voor een lunch waar je de tijd voor wilt nemen.
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw recensie, leuk om te lezen dat uw uitgebreide lunch zo goed bevallen is. Onze muziekkeuze is gebaseerd op een 'casual sound': niet storend aanwezig maar voor een aanvulling op de rustgevende ambiance, om zodoende de smaken op het bord nog beter te laten 'oplichten'. Graag tot een volgende keer!

Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Het eten was overheerlijk. de gerechtjes waren erg mooi opgemaakt. Het was echter erg duur en de prijs kwaliteit was wat scheef. Het wijnarrangement is heel duur. Er waren 2 obers; De ene was erg prettig in de omgang. De andere was wat arrogant(vistte naar complimenten over de wijn en liet een wijnfles op tafel staan waardoor wij dachten dat je bijmocht schenken (wijnarrangement) daar was hij vrij verbolgen over.
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw bezoek en recensie. Fijn om te lezen dat u de opmaak en de smaak van onze gerechten waardeert. Graag lichten we hier kort toe dat onze sommelier inderdaad de wijnarrangement-wijnen aan tafel presenteert. Deze vormen immers een waardevolle toevoeging aan het product en daar betaalt u óók voor. Zo af en toe blijft de fles even achter op tafel; maar in uw situatie was er nét een nieuwe wijn onderweg voor bij het volgende gerecht dat wij wilden serveren. Als u dan op eigen initiatief een vollédig glas bijschenkt van de wijn voor bij het reeds uitgehaalde gerecht, dan zal dit uiteraard gerekend worden. Dit heeft de sommelier u ook ter plekke toegelicht; en uiteraard verandert hierdoor zowel de smaakopbouw/beleving als het prijskaartje aan het eind van de avond. We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd en heten u in de toekomst graag weer welkom.

Bolles D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Wij hebben een heerlijke avond gehad en voelden ons verwend.
Het was erg rustig 5 tafels, daardoor kregen voldoende aandacht, maar ging het soms ook wel wat snel.
Dat zal op een drukke avond precies in balans komen. Een aanrader.
SCM B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Wat heb ik lekker gegeten voor mijn verjaardag bij El Qatarijne! Een ware smaakexplosie bij elk gerecht, waarbij verrassende passende wijnen werden geserveerd. Wij kozen het 5 gangen menu (je kunt kiezen uit 3, 4, 5, 6 of 7 gangen!), waar ook nog eens twee soorten amuses bij kwamen en bij de koffie lekkere friandises. Iemand anders had op IENS geschreven dat de keuken een Michelin ster verdient. Ik kan dat alleen maar beamen. Het thema was "Libanon" en de combinatie van kruiden, groenten, vlees en vis was zo bijzonder dat we er stil van werden en alleen maar proefden, en proefden, en proefden...... De bediening was super aardig, behulpzaam en kundig, zoals je het in Nederland nog maar zelden vindt.
Wij gaan zeker terug! Vele keren!
Caren B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Verrassend goed en lekker, nieuwe smaken ervaren en de bijpassende wijnen uit Frankrijk, maar ook Turkije en Azerbadjan waren bijzonder en lekker. Fijne bediening en mooie zaak. Tip: als je een kleiner dan 1.70m bent is de bank tegen de achterwand net iets te hoog om de hele avond comfortabel te zitten. En reken erop dat het 7-gangen menu een avondvullend programma is (18.30-23.00 uur). We hebben een mooie avond gehad en komen zeker nog eens terug!