El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Af te huren
9,2
Devika R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Prachtig opgemaakte borden, heerlijke smaken. Beetje kleine porties, en ook wel aan de prijs, maar echt heerlijk gegeten. Dichtbij CS.
Gita P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
In 1 woord: geweldig! We zijn redelijk verwende internationaal georiënteerde restaurantgangers maar wat dit restaurant er van maakt is top!
Jippie13 D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Verrassingsmenu was een mooi avontuur langs bijzondere en heerlijke gerechtjes. Bediening zeer gastvrij en duidelijk (terecht) trots op wat ze op tafel zetten. Tafelgenoot met notenallergie werd ook zeer goed bediend. Komen zeker terug!
Ciler P.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Het eten en daar gaat het natuurlijk om, een feest van smaken, verscheiden en toch een balans! Verleidelijk en vernieuwend en smakend naar meer. Duidelijk een chef met visie! Ik zou zeker terugkomen en aanraden een verrrassingsmenu te nemen.
Kjell J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Werkelijk een topavond gehad! Een unieke ervaring; de manier waarop de gerechten gegeten dienen te worden, de perfecte service, bijzonder goede sommelier maar vooral de fantastische smaken! Een aanrader voor iedereen die opzoek is naar een geweldige avond uit eten!
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wat hebben wij gisteren heerlijk bij jullie geluncht! Alle drie een ander lunchmenu, zodat we heel wat te proeven hadden. Wat een mooie uitgebalanceerde gerechten: een feest om naar te kijken én te proeven. En dan ook nog eens zeer goede service en een gedreven en ambitieuze gastheer. Wij komen zeker terug!
mt1976 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Fantastisch eten en heerlijke wijnen. Niet goedkoop en met dat in het achterhoofd enkele verbeterpunten: de presentatie van sommige gerechten kan iets constanter ( Het merendeel erg mooi, maar een kleine misser hier en daar. ) Ook zou het mooi zijn als het interieur de hoge kwaliteit van het eten reflecteert. Boven alles een aanwinst voor Utrecht. Aanrader!
hilco W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
We zijn hier met zes volwassenen wezen eten want we hadden iets te vieren. Het viergangen verassingsdiner met amuses was erg lekker en zag er prachtig uit. De bediening was deels geweldig (mooie uitleg over de gerechten), deels nog niet helemaal alert (drankjes bestellen was op ons initiatief, en waarom de geadviseerde wijn bij het gerecht past is niet verteld), deels nog in opleiding (ruim nu tafel 12 af).

Kortweg: als je iets te vieren hebt is dit restaurant echt een aanrader.
Bedenk wel dat de prijs van de drankjes ongeveer gelijk is aan die van het eten.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijk gegeten zeer creatieve chef met zeer gastvrij bediening leuke verrassende gerechten mooie opmaak leuke sfeer echt een aanrader dicht bij station en centrum ster waardig
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
hele bijzondere gerechtjes, erg genoten!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Een bijzonder restaurant, met een geheel eigen invulling van een mediterrane keuken. Spannende gerechten, niet alleen door de presentatie, maar zeker ook door het smaakpalet!
Vriendelijke, attente bediening, gezellige atmosfeer. Het enige verbeterpuntje is de akoestiek, waardoor het lastig is om je disgenoten te verstaan.
Ayolt V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We hadden met zeven oud-studievrienden afgesproken en het vier gangen verrassingsmenu gekozen, leuke amuses, prachtig opgemaakte borden. Gerechten ook creatief en technisch goed. Leuk dat er in deze Franse keuken een oosterse touch was bij het tussengerecht. Porties zouden iets ruimer kunnen, dat zou je verwachten als je vier ipv bijv. zes tot acht gangen neemt. Wijnkaart is prima, ook als je niet gaat voor de grote huizen. Complimenten voor de sommelier die meedenkt met de gast. Het belangrijkste, het was erg gezellig.
elsje S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hadden een topavond bij El Qatarijne: vriendelijke ontvangst, fijne ambiance, gezellig geroezemoes, maar een zodanige akoestiek dat je de gesprekken aan andere tafels niet hoorde, fijn! En het eten: een prachtige mix van verschillende culturen, hoogstaande producten bereid volgens de klassieke Franse keuken, maar dankzij de verfijnde kruiden en specerijen zéér op smaak. Prachtig gepresenteerd, niet te grote porties en en fantastische wijn-spijscombinatie dankzij de aardige sommelier.
Kortom, hier komen we vaker voor een mooi avondje-uit!
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Top restaurant!! Kan ik iedereen aanbevelen. Vriendelijke service, varrassende gerechten, allemaal zeer smaakvol en prima wijnen.
Kamal C.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Het eten is hier geweldig, een explosie van smaken. Terwijl ik hier heb gegeten voelde het alsof ik de wereld aan het reizen was bij elk gerecht.

Ik adviseer het verrassingsmenu, natuurlijk wordt er gevraagd naar enige allergieën of wat je niet lust.
Service is geweldig, elke gang komt precies op tijd, wanneer je trek krijgt. Ze hebben ook lekkere wijntjes en een open keuken.

De manier waarop het word geserveerd en hoe het eruit ziet is ook geweldig en heel erg onverwacht.
Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zeer attente bediening, gerechten heerlijk van smaak en bijzondere combinaties. Goed wijnadvies
Jan-Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het was rustig in El Qatarijne op een woensdag, en daardoor wellicht bovengemiddelde aandacht van de sommelier, wat zeer goed beviel. Erg onderhoudend en tegelijk niet opdringerig. Eten een fijne verrassing van 4 gangen (verrassingsmenu, doorgaans doe ik dat nooit, maar nu een keer wel), de ene nog mooier samengesteld dan de ander, zeer smaakvol. Enig puntje van kritiek kan de portiegrootte zijn, maar voor al het overige uitmuntend gegeten. Sublieme Limoncello ook!
Ahmet C.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Zoals gewoonlijk straalt El Qaterijne van buiten al klasse en service uit! In april daar wezen eten en heerlijk genoten van een 7 gangen diner. Uiteraard was elk gerecht speciaal. Rustig en op een attente manier werd uitgelegd wat er op onze bord lag. Naast de ossenhaas kregen we een heerlijke fles rode wijn. Fris, maar niet al te kruidig wat een perfecte smaakexplosie gaf in combinatie met de ossenhaas.

Ik ben al vaker culinair wezen eten, maar EL Qaterijne heeft mij toch weer verrast! Mijn complimenten: chapeau!
Zeker voor herhaling vatbaar.
R. K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Bij binnenkomst werden we meteen verrast door de geweldige service. Ieder personeelslid doet zijn uiterste best om het de gast naar wens te maken.
Ook het eten was top! Ieder gerecht is werkelijk een kunstwerk op tafel en de smaken zijn bijzonder en ontzettend lekker. De chef weet wat hij doet. Hij en zijn team verdienen alle lof! De bijpassende wijnen en de kennis van de sommelier maken het helemaal af. Wat een beleving!
R. K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017