El Qatarijne

Mariaplaats 24 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Qatarijne

Tot in de details

Bij El Qatarijne is over alle details nagedacht. De houten vloeren, vintage interieur en toch modern. Het is bijna magisch wat er op de zwarte borden verschijnt- uitgebalanceerde smaken east meets west. De menu's zijn gecreerd op basis van Franse kooktechnieken en de Ajurvedische vijf elementen leer, ingrediënten uit de Oriëntaalse, Mesopotamische en Ottomaanse keuken. Dit laat zich niet vangen in woorden.. Proeven!

Meer informatie over restaurant El Qatarijne

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Af te huren
9,2
Gilles D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
De gerechten en drank combinaties waren verrassend en lekker en de service goed. Daarbij wel de aantekening dat wij er op een rustige avond waren waar we dus de volle aandacht kregen en veel uitleg. We komen zeker weer een keer terug.
tes B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Met ze drieën bij el Qatarijne Lekker culinair gegeten.Verschillende smaken met elkaar! !Mama mia nooit zo Lekker gegeten. mmmmmmmm vriendelijke bediening! Betaalbaar! !niet duur voor een culinaire restaurant !!zeker aanrader! !
Beste moderne keuken in Utrecht! !!
Youri K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wat is het toch een feestje om bij El Qatarijne te eten. Dit was voor mij de vierde keer en de kwaliteit is gewoon altijd goed. Alle gerechten en amuses hebben echt een uitgesproken smaak en zijn goed op elkaar afgestemd. Er is veel oog voor detail en dat merkt je in de gerechten en de entourage. El Quatarijne is Michelin sterren kwaliteit eten voor een schappelijke prijs.
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
en top restaurant dat zeker een ster kan verdienen als daar de juiste personen maar komen
Simone J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Top hoor chef!
Vanessa A.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Wat een geweldige smaak, geur beleving!
Heerlijke wijnen, mooie en verrukkelijke gerechten. We hebben ons laten verrassen door de chef met een 4-gangen diner incl. wijn arrangement.
Zeer beleefde en professionele bediening, mooie ambiance.
Alles klopte tot in de puntjes, ga zo door, jullie zien ons zeker terug!
Oscar C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Eten was erg lekker. Hoofdgerecht aan de kleine kant, zeker in vergelijking met de andere gerechten. Overal gezien aan de dure kant voor wat je krijgt
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Super goed eten en goed advies over.de keuken en mogelijkheden Daarnaast veel persoonlijke aandacht Denk alleen dat ze iemand moeten aannemen voor het overzicht Een dikke tien is verdiend
Vera L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijke gerechten. Geweldige presentatie en fijne bediening!
Mila N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Eten was echt super! Ik eet vaker hier en altijd is er wat anders. Ze onderscheiden zich echt doordat er veel smaken uit het midden oosten terugkomen in de gerechten.
Hermann V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten fijne sfeer!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Zaten tussen het toilette en de keuken, heel onrustig, kregen daardoor sfeer van het restaurant niet mee. Werd te veel gerekend waardoor de factuur hersteld moest worden. Konden niet buiten eten ondanks het mooie weer. Bediening gaf aan dat we geen toetje konden zeggen maar dessert... Nee, tegenvaller.
Saspiration .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Je merkt dat ze hun best doen om zich tot het hogere segment restaurant te rekenen. De prijzen zijn hier ook naar. Maar we misten op punten net dat beetje extra wat het tot een perfect etentje had kunnen maken (prijs - kwaliteit).
Op aanraden van de gastheer namen we het verrassingsmenu. We namen ook het bijpassende wijnarrangement. Ik vond dat de gerechten te snel achter elkaar kwamen. Vaak had ik mijn wijn nog niet op, of de volgende gang werd al geserveerd. Of de bijpassende wijn kwam pas, toen we het volgende gerecht al op tafel hadden staan. Ook werden de gerechten zo snel en routineus op tafel gezet en toegelicht, dat ik niet alles goed meekreeg. Bij de wijnen kregen we wel wat meer toelichting, wat leuk was en ook originele keuzes bevatte.
Leuk vond ik de originele wijze van het aankleden van bijvoorbeeld de amuse en het voorgerecht (ik zal het niet verklappen hier). Het dessert bestond uit allerlei aardbeienbereidingen (ijs, soort taartje etc.), dat vond ik niet verrassend en eigenlijk een tegenvaller.
Verder vonden wij de akoestiek slecht, we konden de bediening erg slecht verstaan als ze uitleg gaven.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Creatieve keuken die volledig voldoet aan de verwachting 'East meets west'. Westerse smaken met een Noord-Afrikaanse touch of een Aziatisch accent. Geweldige bijpassende wijnen.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een zeer gastvrij restaurant. Verrassende maar toch toegankelijke combinaties van smaken. Bediening en sommelier zijn opgewekt en attent. Aanrader!
Valentijn D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Fantastisch uitgebalanceerde gerechten!! Subliem!!! Kies het verassingsmenu.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Wauw! Wat hebben we een fantastische avond gehad in dit restaurant. Op basis vd locatie vh restaurant hadden we lichte twijfels (gezien het feit dat de vorige restaurants op deze locatie het niet lang hebben volgehouden) alleen dit bleek volkomen onterecht. Zeer afwisselend, bijzondere en creatieve gerechten. Hoog op smaak en goed geportioneerd. De wijnen zijn zeer smakelijk en daar is de prijs dan ook naar. De bediening is netjes gekleed, beleefd en attent. Een absolute aanwinst voor Utrecht!
Simône .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Een avond uit eten gaan krijgt in dit restaurant een hele andere dimensie, dit is een culinaire beleving en een smaak sensatie. Plezierige ontvangst. een aangename begeleiding door de gerechten heen (helaas waren het er maar drie) heerlijke drankjes en wijn. Kortom, ik ga hier zeker nog eens terug en kies dan voor meerdere gangen.
Wil je eens anders uit eten dan het gebruikelijke 'een hapje eten' dan raad ik dit restaurant ten zeerste aan !
Annemarie O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Fantastisch gegeten bij El Qatarijne. Er wordt met passie gekookt en dat proef je. Bijzondere smaakcombinaties met heerlijke wijnen. De entourage is sfeervol. De bediening tip top. Wij komen zeker terug. Een toprestaurant in hartje Utrecht.
Devika R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Prachtig opgemaakte borden, heerlijke smaken. Beetje kleine porties, en ook wel aan de prijs, maar echt heerlijk gegeten. Dichtbij CS.