El Primo

Groenendaalstraat 2 3521 AD Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant El Primo

Een variatie van Mediterrane gerechten

Zon, zee en passie. Dat is wat restaurant El Primo je serveert. Een kleine kaart geeft de chef de vrijheid om met verse producten te werken. Dat proef je. Niet voor niets staat El Primo bekend als een Utrechts toprestaurant. De gastvrije en professionele bediening geven je precies datgene wat je nodig hebt voor een onvergetelijke lunch of diner. Hier kom je zeker nog eens terug.

Meer informatie over restaurant El Primo

Voordelig
Ellen W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Vanavond gegeten met een groep bij el primo. Keuze uit a la cart, klein verassings menu of groot verassings menu. We kozen voor een klein verassings menu maar ik kan zeggen het was een avond vol grote verassingen. I.v.m. zwangerschap aangegeven of ze hier enigszins rekening mee konden houden. Helaas stonden de kookambities en visie van mario centraal. Tja als zwangere kan je best gerookte zalm eten, niet doorbakken lamsvlees als alles maar vers en biologisch is ect. En dit meerdere keren op een avond herhalen. Hierdoor het verassings desert o.a. tiramisu maar laten staan want mijn vertrouwen was weg. Als slotstuk is ons het grote verassings menu in rekening gebracht. Zonder overleg wilde hij ons toch alles laten proeven. Jammer dat het heerlijke eten toch overstemd werd door ego.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vrijdagavond 19.00 uur: leeg! Wij (3 personen) waren de eersten, daarna is er nog een stelletje gekomen en een groep van 9. Volgens de kok was het rond een uur of 5 nog gezellig druk, maar in deze tijd van het jaar zijn de weekenden rustig (misschien ook vanwege het Smartlappenfestival?). Hoe dan ook: het voelde erg 'kaal'. De ruimte heeft de uitstraling van een Amerikaanse 'diner' of een bedrijfskantine. Men staat voorin de zaak te koken, wat heel gezellig klinkt (sissende pannen, rammelend bestek) maar al onze kleding kon daarna in de was. De aankleding is een ratjetoe, niet alles aan de muur of op de tafeltjes is mediterraan.
Het eten is zeker niet slecht, maar de porties waren veel te groot. Mijn tafelgenoten bestelden 'gehaktballen' als voorgerecht en verwachtten albondigas of polpette. Ze kregen een complete maaltijd: 3 grote gehaktballen. Bij de hoofdgerechten zat voldoende groente, die lekker was bereid: fijn! Dat samen met vlees/vis en de friet (heerlijk krokant overigens!) was echt overdadig. Wij kregen niet de kans om even 'uit te buiken' na het voorgerecht, want zodra we ons bestek neerlegden werden de hoofgerechten al neergezet.
De grote groep die later naast ons kwam zitten zorgde wel voor veel lawaai. De toiletruimte is krap, maar wel schoon. De bediening was vriendelijk. De rode wijn smaakte goed. We vroegen om een karaf (kraan)water en kregen een fles, dat vind ik altijd jammer. Misschien had de dame ons niet goed begrepen.
Ik vind het leuk dat we hier een keer zijn geweest (het restaurant stond al jarenlang op ons lijstje), maar ik heb niet de behoefte om snel terug te komen.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten en bijzonder vriendelijke en gezellige kok en gastvrouw.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben met z'n 5-en echt heerlijk gegeten bij El Primo. Wat een top restaurant! We hadden van tevoren aangegeven dat we graag in 1,5 uur klaar wilden zijn ivm theaterbezoek. Hier werd uitstekend rekening mee gehouden en we konden stipt op tijd weg, na eerst genoten te hebben van heerlijke antipasti en zalige hoofdgerechten. En van de enthousiaste, vrolijke kok en de lieve gastvrouw die alles zag en gastvrijheid uitstraalt. Een aanrader!
JM D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een leuk , klein restaurantje. Knus en heeeel gastvrij. Heerlijk eten, waar aandacht aan besteed is. Omdat we naar een voorstelling in het Beatrix Theater gingen, werd er heel goed rekening gehouden met het serveren van de gerechten, zodat je precies op tijd weer buiten stonden. TOP zeker een aanrader!!!!
Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Gisteravond met de collega's hier gegeten. We lieten ons verrassen door de kok. Als voorgerecht kregen we antipasti. Een mooi opgemaakte schotel met diverse gerechtjes, allemaal even lekker. Het hoofdgerecht was een combinatie van vlees en vis. We waren unaniem: lekker! Het toetje varieerde van tiramisu tot baklava tot zelfs een kinderijsje. Een kop lekkere koffie, een gesprek met de chef en een limoncello van het huis. Wij hadden een gezellige avond met lekker eten in een prettige informele sfeer. Aanrader? Jazeker!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Verrassingsmenu met bijzondere gerechten. Zaten een paar absolute smaak sensaties tussen. Eigenaren zorgen voor een goed sfeer en geven uitgebreid uitleg bij de gerechten. Een aanrader.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Fantastsich, vers, heerlijk, ook de koekjes. Alles was goed! Zo ook het gesprek.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke mensen (bediening en kok).
Gert-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vlotte, hartelijke eigenaar. We hadden weinig tijd dus alleen mediterrane voorgerechten genomen. Heel lekker.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Een aanrader voor iedereen die van lekker (verrukkelijk) eten houdt en een heerlijke sfeer.
Mhillen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Ik kan het helaas niet eens zijn met de vele positieve recensies. Wij hebben hier een week geleden gegeten, vanwege de positieve recensies. De ontvangst was zeker gastvrij. Als voorgerecht hadden we antipasti. Op zich redelijk maar geen carpaccio en de aubergine ontbrak ook. Geen ramp natuurlijk maar de rest was ook niet wat je van anti pasti verwacht. Als hoofdgerecht de garnalen die prima van smaak waren maar dit keer ontbrak de groente en de geserveerde saus was echt niet lekker. De Dorade was goed van smaak maar veel graatjes. Kortom, we gaan hier niet nog een keer eten.
Johanfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Mooie mix van Italiaans en Grieks, Fantastische vis bij het verrassingsmenu en heerlijke anti pasti, daar kunnen ze zo een prijs mee winnen, heerlijke wijn als huiswijn en lekker dessert van ijs op een mooi opgemaakt bord. Vriendelijke eigenaar met vrouw die alles mooi uitserveren. Voor mij weer een adresje erbij voor als ik eens wil genieten van een heerlijk Grieks en/of Italiaans diner.
Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Gisteren lekker gegeten bij El Primo. De ontvangst is vriendelijk, de bediening is goed, vlot en vriendelijk. We kozen voor De kleine proeverij, verrassingsmenu. Wel even gevraagd wat de verrassing inhield. Lam. Brrrrr. Geen probleem, het wordt meteen aangepast. De eerste gang zag er prima uit, was erg lekker, diverse hapjes. Gang twee, het lam voor mijn tafelgenoot en het kalfsvlees voor mij, heerlijk. Gang drie, vis, prima. Kortom: heel geslaagd. Aanrader!
Hesje .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Dit keer met een paar vrienden hier gaan eten. Het "doe maar wat" menu was ook nu voortreffelijk en wat ik geweldig vind: Mario varieert, zodat ook voor ons het een verrassing blijft. Omdat ik van alles weer kan opsommen, heb ik nu eens de negatieve recensies op deze site doorgenomen. 1. Het lange wachten is voor sommige mensen een probleem. Mario moet personeel aannemen.
Mijn commentaar: mediteraans is gemoedelijk. Eten doe je voor de gezelligheid. Wil je een snelle hap, dan moet je naar Van der Valk o.i.d. 2. Het vlees is undercooked. Dáár hebben enkele mensen over geschreven en zij hebben wel een puntje. Ik ga daar aan voorbij, omdat ik het grote geheel heerlijk vind. 3. Smaakcombinaties kloppen niet. Sorry, maar tegenwoordig kan er heel veel. Keek ik gek op van de ham met witte chocola en vonden mijn hersenen het géén combinatie, mijn smaakpapillen oordeelde anders. Soms moet je iets leren te waarderen en niet vastgeroest blijven aan de oude keuken.
4. De vriendelijkheid en amicale gedrag van de eigenaren komt als een schok.
Ja, wij zijn hier meer zakelijk ingesteld en beleefd afstandelijk. Het feit dat je hier al nà een keer als goede vriend wordt beschouwd, geeft mij een gevoel van wederzijds respect en vertrouwen. Voel jij je hier onprettig bij, dan is dit niet de goede plek om te vertoeven. In Frankrijk word ik vaak ook zo na een tweede keer onthaald, ondanks hun vele klanten herkennen zij jou nog. Top.
5. Het eten koud? De blaren staan ook nu weer op mijn tong. Eigen gulzigheid en heet opgediend eten.... Al bij al een terecht hoge beoordeling.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten. Verrassing van de kok. Alles bereid uit verse producten. Ook de kruiden. Echte mediterraanse gastvrijheid. Een aanrader voor iedereen die in de buurt van de Jaarbeurs of het Centraal Station van Utrecht wat wil eten.
Jose B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Terecht in de top 5!!

Heerlijke vis en vleesgerechten en zelfgemaakte desserts. Niets op aan te merken. Hemelse zelfgemaakte antipasti...daar ga je echt voor terug!

Aardige dame en heer die ons goed bedienen.

Decor doet meer aan als lunchroom maar is netjes.

Prima zaak, zeker voor herhaling vatbaar.
Yesss .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Klein en eenvoudig uitziende zaak in een wijk waar je geen restaurant zou verwachten,Eten;Heerlijk,je proeft dat de kok met passie en liefde kookt,Gastvrouw geeft je het gevoel dat je lekker thuis zit,Deze Eigenaren doen alles met liefde en passie,Dikke 10
JerryM .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vandaag weer eens bij Elprimo gegeten, of bij Marios en Johanna eigenlijk want je voelt je gewoon deel van de familie zoals je hier onthaald en culinair verwend wordt. Gekozen voor een verrassingsmenu en dat was ultiem genieten. Startend met een heerlijk gevarieerde schotel om helemaal in Mediterrane sferen te komen. Daarna een geweldige Scalopine Elprimo, varkensmedaillons maar dan hmmmm.... En voorgezet met perfect gegrilde Coquilles. Als dessert een heerlijk ijsje voor de kinderen en zelf namen wij een likeurtje. Absoluut een aanrader dit verborgen pareltje in Utrecht. Echt!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Top gegeten bij El Primo, welke een mix is van hem (Mario, Italiaan) en haar (Johanna, Griekse). Er worden verse producten gebruikt en dat proef je. Vooraf coquilles gegeten en de carpaccio van pastrami. Ruime porties die vers en goed op smaak waren. Genieten! We kregen er versgebakken pita's bij. Heerlijk! Als hoofdgerecht de lamsracks met tzatziki en gegrilde aubergine en courgette. De lamsracks waren perfect gebakken en supermals en zoals ik het graag heb bij lam, een mooie zachte smaak. De tzatziki was eveneens zacht (meer accent op yoghurt dan op knoflook) en ging er dus goed mee samen. Daarnaast de kalfsbiefstuk met gegrilde groene asperges en bordelaisesaus. Lekker mals vlees en een heerlijke saus!
We hadden geen ruimte en geen tijd meer voor een toetje, dus we moeten gelukkig sowieso nog terug om de tiramisu te proberen en te genieten van de mooi opgemaakte borden.
De service is fantastisch. Heel persoonlijk en hartelijk. Een warme ontvangst, waarin we snel even kennismaakte. Erg leuk. Onze indruk is, dat het hun doel is om het hun gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Ze denken mee en geven ondanks de druk(te) iedereen persoonlijke aandacht. We moesten onze voorstelling in het Beatrixtheater halen en ze deden er alles aan om dit mogelijk te maken (Zelfs andere gasten vragen of ze het okay vonden als ze anderen wat sneller zouden helpen i.v.m. de voorstelling!). Dit ging overigens niet ten koste van de kwaliteit van het eten. Na afloop een eveneens warm afscheid met hand!
De porties zijn ruim bemeten en waren voor ons meer dan genoeg.
De inrichting van het restaurantje is aan de strakke kant, maar dankzij de gebruikte kleuren (zwart, aardse kleuren en wat rood) oogt het netjes.

Wij komen zeker terug!! Al is het alleen maar om er nog eens in alle rust van de gerechten te kunnen genieten.