El Popo

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Voordelig
Ab N.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zeer smakelijk eten, professionele bediening en een sfeervolle (wel ietwat donkere) aankleding. Er valt zoveel te kiezen, dat het combinatiegerecht een welkome oplossing is voor de keuzestress!
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij El popo! Een tijd terug heb ik met mijn vriendin een tegoedbon gekregen voor een diner voor twee. Zelfs de drankjes waren inbegrepen. Het personeel was vriendelijk en her eten heerlijk. De sfeer is altijd goed bij El popo, echt Mexicaans! Zeker een aanrader wanneer je in Deventer bent
Rosalein V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij El Popo! Bij de reservering al aangegeven dat ik een lijstje allergieën heb, maar dat kon prima. Bij aankomst leek alsof al het personeel op de hoogte was en dat geeft een vertrouwd gevoel. Er is een glutenvrije kaart en alles wat daarop stond kon voor mij aangepast worden. Ik heb ontspannen kunnen eten en ook nog lekker! Daarnaast ook nog eens heel vriendelijk personeel en een knus zaakje om te eten. Aanrader!
Suuzje .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na al een tijd niet meer bij el popo te zijn geweest, gisteren met mijn man maar weer eens binnen gestapt. Sfeer is gezellig druk, bediening (mag ik namen noemen? als het positief is wel toch? Leonie) zeer opmerkzaam en vlot. Je weet vantevoren dat je niet in een a la carte zit, dus daar ga ik het niet mee vergelijken. Eten hier, was mijn ervaring uit het verleden, is relatief snel en gezellig een hapje eten, tegen een redelijke prijs.
Toch maar weer eens de fahitas beef besteld. Vlees prima bereid. Maar oh wat jammer, er zat een alles overheersende bbq saus over heen. Er werd ons verteld dat dit sinds een tijdje gedaan wordt. Wat een teleurstelling, de saus is zo allesoverheersend dat je eigenlijk niets anders meer proeft. En ook de paprika en ui die eerder altijd volop in mijn pannetje aanwezig waren, was nauwelijks terug te vinden. Meer groente, minder (geen) saus zou de ervaring een stuk beter hebben gemaakt.....
Babette D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Al een paar keer geweest. Vriendelijk, sfeervol en gezellig restaurant. Nette bediening, die ook echt aandacht voor je heeft. In het weekend vind ik het wel wat druk, dus wij gaan liever doordeweeks. Geen a la carte, maar heerlijk eten voor een leuke prijs. (En lekkere cocktails!)
Jojsz .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Afgelopen maandag verraste mijn vriend mij met een etentje bij El Popo. Het restaurant is sfeervol en een decoratie passend bij het type restaurant wat ze zijn. De één zou dit leuk vinden, de ander vind het druk, wij vonden het vooral heel leuk en gezellig! Als voorgerecht hadden wij een tapas schotel voor 2 personen, heerlijk! Sommige dingen iets te scherp voor ons, maar dat is eigen smaak. Als hoofdgerecht hadden wij allebei het zelfde gekozen namelijk; Mixed Fajitas Especial, dungesneden rib-eye en gamba's. Echt fantastisch! Je krijg teen pannetje bet de rib-eye en gamba's en daar onder wat paprika en ui, daarbij krijg je zure room en een Mexicaanse salade. En voor ieder 3 tortilla's waar je dus zelf de room op kunt smeren en vervolgens beleggen met de rib-eye en/of de gamba's. Het hele idee vond ik al leuk en de smaak was echt heerlijk! Als dessert hadden wij een grand dessert voor 2 personen, ook weer heerlijk! De bediening was goed, vriendelijk en behulpzaam.
Kortom een hele leuke avond gehad en heerlijk gegeten!
BPB .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Ik kom hier regelmatig, mede door de kortingsbonnen die ze 1 x per jaar verkopen.

Leuk en gezellig restaurant, maar je kan hier beter door de weeks naar toe gaan, in het weekend is het erg druk en de kwaliteit schommelt dan behoorlijk, evenals de jonge bediening.
Het beste kun je er op maandag eten!

Mijn favoriete gerecht is en blijft de aan tafel geflambeerde biefstuk! De spare-ribs zijn er ook erg lekker. Tapas is niet echt aanrader, maar dat is mijn mening.

Maar vooral de cocktails zijn werkelijk super! Niet uit een machine, vers, ruime hoeveelheid alcohol!
Aliekeet .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Een paar jaar geleden hier heerlijk verse tapas gegeten, dus mijn ouders en vriend meegenomen om mijn afstuderen te vieren. Grote fout. Ik ben dol op tapas, dus we bestelden voor ons vieren een mix van tapas met vlees, vis en vegetarisch á 16 euro p.p. Het zag er gezellig uit, uitgestald op een etagère en in schaaltjes. Niet alles was helemaal herkenbaar als voedsel, volgens de ober waren de zwartgeblakerde chorizo stukjes niet verbrand maar zo donker vanwege de rode wijnsaus. Gelukkig wist hij duidelijk uit te leggen wat alles was wat we voorgeschoteld kregen, alleen een beetje jammer dat wij geen idee hebben wat de Mexicaanse gerechten in het Nederlands zijn. Gaf niks, we konden door de schaarse verlichting toch niet zien wat we aten. Proeven konden we het helaas ook niet, smaak was ver te zoeken, het was alleen duidelijk dat letterlijk driekwart uit de frituur kwam. Het brood en de salade vormden daarop de enige uitzondering. Wel vriendelijke bediening en gezellige entourage, als je houd van hysterisch gedecoreerde restaurants. Mijn vriend stelde voor om het restaurant alsnog te bellen om onze klacht voor te leggen, maar al zouden ze een gratis diner voor vier aanbieden om het goed te maken, dan nog betwijfel ik of we hier nog een voet over de drempel zouden durven te zetten.
Eddie K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
De op 10 februari geplaatste recensie, waarin ik repte over foutieve berekening van de kindermenu's, blijkt niet terecht te zijn. Eén en ander berust op een misverstand, veroorzaakt door grote drukte in dit uitstekende restaurant.
Astrid7411 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
"Ga je mee naar El Popo? Daar kun je echt heel fijn eten!" Zo nam een vriendinnetje me de eerste keer mee naar El Popo, en inmiddels is het m'n favoriet. "Wanneer gaan we nog een keer? Ik heb de tamales nog niet geprobeerd!"

Het eten is er heerlijk, de soft taco's, de vegetarische lasagne, de hamburger, de voorgerechten. Niet onbelangrijk ook... de toetjes! Elke keer weer is het lekker en zitten we er heel fijn. Het is er gezellig druk, de sfeer is alsof je in Mexico bent (ik ben er geweest, en het voelt als daar), de bediening is goed en je hoort het plezier vanuit de keuken.

Reserveren is dus wel een goede tip, maar dan ben je ook verzekerd van een fijne avond, met goed eten. Voor een hele fijne prijs ook.

Oh, en aanrader: de Ocho Reales, het door El Popo geïmporteerde bier. Echt Mexicaans bier, verrassend lekker.
Rose M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mijn favoriet in Deventer! Meerdere gerechten van de kaart geprobeerd en het is allemaal even lekker. Vegetarische lasagne, spareribs, tamales, soft taco's... Je vindt het er allemaal. Ze schenken er ook heerlijk bier; de Ocho Reales. Door El Popo geïmporteerd uit Mexico.

De bediening is vriendelijk en de ambiance en sfeer is net als in Mexico. Ik ben er geweest, en de inrichting past echt bij Mexico.
We hebben er heerlijk gezeten, in een fijne volle zaak (reserveren aan te bevelen). En de prijzen... Voor nog geen €30,- per persoon heb je er echt al een heerlijke avond. Met porties die meer dan groot genoeg zijn.
Patsy S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik ben dol op El Popo! Deze zaterdag nog wezen eten en we hadden net wat minder honger. We namen de cerviche (soort rauwe vis in zuur) en soft taco's met pulled pork. Dus bneide een eigen voorgerecht en het hoofdgerecht deelden we.
De ceviche was erg lekker, het zure van de vis en het zoete van de mango deden het goed. Rauwe vis vind ik altijd wel een beetje spannend, een restaurant want met rauwe vis werkt moet namelijk echt verse vis gebruiken. En vers dat is het.
De softtaco's vind ik een avontuur, het vlees is zo zacht en zo vol van smaak dat het me echt een voldaan gevoel geeft en de bijgeleverde bonen zijn zo lekker, dat lukt me thuis nooit.
De bedienning bij dit restuarant is erg vriendelijk, we kregen per ongeluk het verkeerde biertje en toen we dat zeiden kregen we meteen iets anders. Ondanks de drukte nemen ze toch altijd vriendelijk de tijd voor je en hebben ruimte voor een grapje.
We komen nu al jaren bij el popo en bewonderen het team wat er werkt, steeds vernieuwen ze de kaart en durven ze weer iets anders aan. Wel is het steeds weer heel mexicaans als je dat wilt, maar ga je liever veiliger dan zijn er ook TexMex gerechten die het bij iedereen wel goed doen.
Een aanrader!
Het decor? Kwestie van smaak, je waant je in iedergeval niet in Deventer :)
Demoestuinman .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Mijn vrouw en ik waren het snel eens over het eten (ondermaats) en de service (vriendelijk, attent, op tijd), maar niet over het decor. Mijn vrouw vond het knus en iets wat je verwacht bij een Mexicaan. Kennelijk is zij vergeten dat wij, toen zij vijf maanden zwanger was van onze dochter, een maand lang door Mexico hebben gezworven en elke dag in nagenoeg kale ruimtes onder tl-balken hebben gegeten. Naar mijn mening mocht de valse clicheromantiek van mariabeeldjes, sombrero's en cha-cha-cha wel wat minder. Maar gelukkig zie je niet alle prullaria want het is er zo stikdonker dat je een zaklantaarn moet meenemen om de menukaart te kunnen lezen en je tafeltje terug te kunnen vinden, want met een beetje pech kus je per ongeluk de buurvrouw in haar nek die aan een ander tafeltje 10 cm verderop zit. Of het door de donkerte een voordeel is dat je niet kunt zien wat je eet, is de vraag, maar een zekerheid is dat je totaal niet proeft wat je eet. Alles smaak hetzelfde en zelfs de ceviche (rauwe vis in zuur gegaard) smaakt net als al de andere tapas naar frituurvet. En overal ligt een dikke klodder guacamole op, wat niet zo erg zou zijn als die tenminste nog lekker was en naar avocado zou smaken. Maar het enige dat je proeft is creme fraiche. Hoe moeilijk kan het zijn? El Popo, aardig voor jongeren die meer belangstelling hebben voor elkaars hormonen, zielenroerselen en andere essentialia des levens, dan voor smakelijk eten. Want voor wie daar wel belangstelling voor heeft, is El Popo een traumatische culinaire nachtmerrie. El Popo zou er goed aan doen omzetmaximalisatie los te laten, het aantal tafeltjes met de helft te verminderen, een Mexicaanse kok in dienst te nemen, een asado aan te schaffen, de frituur wegsmijten en tl-balken op te hangen. Wel netjes: de toiletten (haarspray en deodorant hoef je thuis niet op te doen; die staan voor je klaar; graag zou ik me er ook nog hebben kunnen scheren...). Wel lekker (volgens mijn vrouw en kinderen) de desserts. Niet doen: cocktails, ondanks de 7 jaar oude rum die in de mojito zou moeten zitten (à raison van 1 euro per jaar), kreeg ik een bak gehakt ijs met limoen en munt, waarvan zelfs de kinderen er 10 van kunnen drinken zonder dat ze zouden merken dat het niet alcoholvrij is. Zoals mijn vrouw na afloop krachtig samenvatte: ach, de kinderen vonden het wel leuk. Kijk, dan was mijn verjaardag toch nog geslaagd!
Loarne .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
We hadden aangegeven dat we met een jarig kind zouden komen. Helaas werd daar niks op uit gedaan. Service was matig net als het eten. De sfeer is wel goed maar de stoelen zorgen er voor dat je niet lang blijft zitten.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
El Popo is echt het beste restaurant van Deventer in deze prijsklasse.

De Spare ribs zijn hier niet te overtreffen, ook de tapas zijn hier erg lekker.

Als je van een rustige omgeving houdt ben je hier duidelijk niet op het goede plek.
Er hangt een erg leuke Mexicaanse sfeer met muziek, bediening en keuken personeel die erg veel lol met elkaar hebben.

Het is er altijd erg druk, reserveren Is echt een must!
Ondanks de drukte wordt je altijd snel en erg goed geholpen.
Heidy V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Het eten is super lekker. Het eten is echt op en top! Personeel onder elkaar heeft er ook lol in en dat brengt het geheel tot op een leuke sfeer.
René G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Leuke romantische sfeer, aardige bediening. Het voorgerecht, tapas was lekker maar iets te veel. Het hoofdgerecht was veel te veel! Een groot bord met heel veel verschillende salades, vis, een verdwaalde gamba, en nog veel meer. Veel te veel verschillende smaken, die niet bij elkaar passen.
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Goede service met een een grote glimlach. Gerechten zijn goed en vers bereid. Rib-eye bestel ik altijd en is heerlijk. Soms lijkt het een beetje snel gemaakt maar dat kan niet anders want als je om je heen kijkt zie je heel veel gasten die ook zitten te genieten van een gezellige avond uit. Meerdere keren gegeten en steeds een nieuwe cocktail geprobeerd deze zijn echt geniaal!
Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op een zonnige dag gegeten bij El Popo. We zaten op het terras, wat vol en gezellig was, maar ook van binnen was het leuk aangekleed. De kaart is erg uitgebreid, er is ruime keus aan allerlei soorten gerechten. Ik koos voor tortilla met kip, mijn partner voor de spareribs. Mijn gerecht was matig, de kip kwam met groenten in een pannetje, erg leuk geserveerd. De smaak was echter ver te zoeken, iets wat ik bij mexicaans toch anders verwacht. Verder was het erg vet, en de salade stelde niet veel voor. De spareribs hadden, in tegenstelling tot die bij onze buren, te lang op de gril gelegen waardoor er echt verbrande stukjes aan zaten.
Voor de tortilla's zou ik nog wel voldoende geven, maar verbrande ribben zijn toch echt onder de maat.
Op de kaart stonden ook (authentieke) mexicaanse tapas-schotels en hapjes, ik ben nog wel benieuwd naar de kwaliteit hiervan, wellicht dat dat meer de sterke kant van dit restaurant is.
WaarisHetEi .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Op basis van goede reviews hebben mijn vriendin en ik na een dagje Deventer gegeten bij El Popo. We zaten op het terras, dushet cijfer voor decor is alleen hierop gebaseerd.

Wat ik mooi vond, was dat de serveerster zichzelf en haar collega's voorstelde. We kregen toen we gingen zitten bovendien een bakje nachos, wat mij een positieve indruk gaf.
Ik nam de combinatie van zalm en spareribs met een (mij onbekend) Mexicaans biertje. Prima eten. Wel had ik iets meer verwacht van de ribs, aangezien ze meermaals tot 'beste van NL' zijn uitgeroepen. Ik vond ze van prima kwaliteit, maar ik heb ze lekkerder gehad.
Het dessert was echt heel erg lekker. Ik had ijs met cookie, choco en karamel. Mijn vriendin had de churros en ook die waren heerlijk. Vaak twijfel ik aan de meerwaarde van het toetje (meestal erg duur en weinig origineel), maar bij El Popo is die meerwaarde er zeker.

Al met al goed gegeten met prettige bediening.