El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant El Olivo

rockyy56 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Gisterenavond ben ik met mijn vrouw uiteten geweest bij El Olivo. We zaten met het lekkere weer buiten op het terras, in het prachtige steegje. Na een lange tijd niet geweest te zijn zag ik allerlei nieuwe gezichten, proffesioneel, ervaren en erg vriendelijk. Het eten was super lekker! We hebben bij ons eten genoten van een huisgemaakte Sangria. We zullen snel weer langskomen!
Stella E.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We hebben lekker gegeten, maar er ging wel het een en ander mis (verkeerd gerecht, korting vergeten te verrekenen). Gelukkig werd het wel met een glimlach opgelost.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Lekker eten, vriendelijke ober, prima prijzen.
Susanne P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
In de restaurantruimte stond de hele tijd muziek op met een sterke beat, op een redelijke hoog volume, wat best wel storend was. Personeel lachte wel, maar was zichtbaar geïrriteerd toen zij een fout hadden gemaakt en wij hun daarop wezen. Ook bij het afrekenen moesten we specifiek vragen (onderhandelen) naar de IENS-korting, die niet standaard gegeven werd. Het eten was saai en overal zat koriander overheen (niet iedereen van onze groep vind dat lekker) en zo smaakte alles dus naar koriander. Vlees was droog en saai, sausjes waren heel erg simpel . Bijvoorbeeld de kippenvleugeltjes waren wat droog en saai van smaak (geen kruiden), gehaktballetjes in tomatensaus waren droog en tomatensaus heel erg saai. Al om al een vrij duur menu voor kleine hoeveelheden en voor iets wat je thuis heel simpel veel beter kunt...
Jona V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Onze standaard tapas tent in Utrecht met traditionele gerechten. Goede locatie bij de zakkendragersteeg en het eten is heerlijk! We kregen een grote schaal met 6/7 tapas gerechten. Er zat kip, spareribs, zalm en groente met kaas bij. Goed genoten van het eten. Er is voor ieder wat wils.
Joost P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Net als bij de review van iemand anders: gereserveerd met 20% POP-korting... maar niet gekregen.
Eten is prima, maar niet verrassend.
Bediening chaotisch en traag, behalve met de rekening.
denise M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Samen met één collega een verassingsetentje geregeld. Niemand wist dat we tapas gingen eten. maar toen we aankwamen wist de helft van de groep al wat voor eten ze bij El Olivo hebben. De meesten hadden hier al gegeten en waren super blij want El Olivo staat bekend om goede sangria.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Enthousiaste bediening die precies kan vertellen welke wijn bij welke gerecht past. Het is een beetje een knusse restaurant maar dat maakt het ook weer gezellig. Precies bij de zakkendragersteeg waar altijd wat te zien valt. Lekkere eten met variatie en goede service. Aanrader, bier van de tap is uitstekend.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Wij zouden 20% korting krijgen maar dit werd geweigerd! Verder was t eten.erg vet en weinig smaakvol. Geen aanrader!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hadden gekozen voor een mixed tapas menu. Wat wij jammer vonden is dat je de tapas niet zelf mag kiezen. Daardoor krijg je een aantal gerechten waar je zelf niet voor zou kiezen. Kwaliteit van het eten was wel goed!
Emilius G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Redelijke eetgelegenheid voor tussendoor.
Jammer dat eerst de rekening verkeerd ( te hoog) was en daarna het pinnen tot 3 maal toe over moest.
Hapering ook terug te zien op bankoverzicht. Geeft geen vertrouwen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Surtido especial ad € 23,00 gegeten. Tapas zijn helaas ver onder kwaliteit die je uit de Spaanse keuken mag verwachten. De finesse ontbrak en ik betwijfel zeer of hier een kok met kennis van zaken werkzaam is. Dan nog maar beter thuis bereiden.
Mede gezien de (standaard)variatie en hoeveelheid gaat de prijs/kwaliteitsverhouding volkomen mank.
Bediening was aardig, maar straalde wegens ontbreken vakkennis geen professionaliteit uit.
Kom niet meer terug.
jona S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Bijzondere tapasgerechtjes met veel opties. prijs/kwaliteit verhouding is goed en de service is top! Aardige mensen in de bediening die weten hoe ze met gasten om moeten gaan. Maak je niet vaak mee de laatste tijd..
Bier van de tap is aan te raden!
rodney V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We kwamen net shoppen van hoog catherijne, en we liepen naar buiten en zagen gelijk de gezelligste straat van Utrecht, de zakkendragersteeg. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig nog wel een tafeltje beschikbaar. Goed eten, aardige bediening.
Sibe D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Redelijke tapas, geen bijzondere speelervaring, weinig groenten. Bediening was lastig aan te spreken, waren met andere dingen bezig.
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Lekker gegeten, veel keuze in vega tapas! Attente en vriendelijke service!
Hedwig G.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Zeer gastvrij en bijzonder goed verzorgd interieur. Het eten was zeer smaakvol.
Christina B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Ik had een glaasje cava besteld en daarin zaten geen bubbels meer. Ik vroeg om een andere glaasje als commentaar kreeg ik dat het glas van mijn partner uit dezelfde fles kwam, uiteindelijk werd er omgewisseld. Bij het luxe menu zat geen brood was op, de alternatieve olijven luste ik niet dus werd ons kaas aangeboden en een glaasje cava voor het ongemak. Thuis de rekening nog even gecheckt bleek, het gratis glaasje cava gewoon berekend is, en de kaas die ipv het brood ons aangeboden werd als extra voorgerecht werd berekend. Wat ik niet netjes vind. Het eten was redelijk maar gezien het feit dat ik aan het einde van de avond 50,00 pp kwijt was vond ik duur in verhouding voor wat je krijgt kwantitatief en kwalitatief.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Gezellig restaurant met een leuke en vriendelijke bediening!
amber M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
De ontvangst en service is hier erg goed. Vriendelijk personeel die je niet 'anders' behandelen omdat we met een actie gereserveerd hadden. Onze keuze was gevallen op het viergangendiner. Vooraf stokbrood met 3 smeersels gevolgd door een plateau met koude gerechten, parmaham met meloen, salade, kaas, olijven, vleeswaren. Het hoofdgerecht was een variatie van tapasgerechten, garnalen in knoflook, inktvisringen, grote gehaktballen, gegrilde groente, kipstukjes in roomsaus, aardappeltjes en gegrilde kip. Deze gerechten waren allemaal erg smaakvol. Het dessert bestond uit een variatie van fruit met 4 soorten ijs en 2 stukken taart. Kortom, een variatie menu boordevol kleine gerechten om kennis te maken met deze Spaanse keuken!