El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

zdravko M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Eten van goede kwaliteit. Aardige personeel die je goed ontvangt. En het eten is zeer goed. en sfeer is top. Zeker niet de laatste keer.
miss_im .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gegeten met de ah restaurantactie en vanwege goede cijfer en recensies naar toe gegaan. De bediening was chaotisch, dingen werden door meerdere mensen gevraagd, maar verder wel vriendelijk. Het eten was niet slecht, maar leek wel te lang van tevoren bereid, de gamba's waren te gaar en ook de ossenhaaspuntjes en de patatas bravas. Al met al zeer matig.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Als je van frituur houd moet je hierheen. Het voorgerecht via de Ah actie was amper een voorgerecht te noemen, verder vooral vet en niet vers. En de ananas smaakt naar meloen. We werden er wel een beetje verdrietig van.
dominicana R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gezellig dagje met vrienden in Utrecht, om het af te sluiten gingen
we opzoek naar een leuke restaurantje in de buurt van hoog catherijne. We liepen in de zakkendragersteeg en zagen el olivo, bediening was aan het werk met een glimlach en we dachten dit moeten we proberen. Geen spijt gekregen! Eten is grandioos! Sangria is ook de moeite waard.
Master of H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
erg goed gegeten, ik had doorgegeven dat mijn vriendin jarig was, en voordat ik het wist kwam de bediening aanlopen met chocoladetaart en sterretjes en begonnen ze allemaal te zingen ! Geweldigg!
Goed eten, en hele lieve personeel!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Nadat ik recensies las op iens ben ik mijn vrouw voor het eerst tapas gaan proberen bij el olivo. Alles was naar wens. Eten smaakt anders dan dat ik gewend ben, maar mijn vrouw zegt dat je altijd iets nieuws moet proberen. Ik vond het erg lekker alleen chorizo daar ben ik geen fan van. Maar mijn vrouw vond het heel erg lekker. Aardige jonge gastheer die ons hielp.
EH .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Lange wachttijden, bediening die dingen vergeet, rommelige sfeer en het eten is met name gefrituurd. Eigenaar lijkt geen verstand van horeca te hebben. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Annemiek L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Op een zaterdagavond gingen wij met de AH actie naar El Olivo. Door eerdere recensies hadden we hoge verwachtingen, die absoluut niet zijn waargemaakt. We konden vanwege de AH actie niet kiezen, wat normaal gesproken natuurlijk niet hoeft af te doen aan de kwaliteit van het eten. Helaas waren de gerechten ondermaats: slecht op smaak en inspiratieloos. De kruidenboter smaakte chemisch, de kaas goedkoop en alles in zoveel olie gebakken dat je nauwelijks meer proeft wat je eet. De bediening was doorgaans vriendelijk. Toen we nog een toetje wilde proberen kon dat echter niet omdat we dat niet van te voren hadden aangegeven. Er leek te veel moeite om nog iets op de kassa aan te slaan. Kortom, zeker geen 8 op Iens waard. Verwacht van El Olivo niet meer dan all you can eat tapas kwaliteit.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben hier lekker gegeten. Knusse locatie met een prima sfeer. Jammer dat je minimaal 4 gerechtjes per keer moet bestellen, dat ben ik anders gewend bij tapas. Bediening is niet erg op elkaar ingespeeld, zo stonden er 3 verschillende mensen in 2 minuten tijd om te vragen of we al een keuze hadden gemaakt. Het eten was prima en verzorgd. Jammer dat de saus niet tot zijn recht kwam bij de gamba's omdat je die ermee af pelde. De overige gerechten waren heerlijk
romy K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Voor de 3e keer hier wezen eten met familie en vrienden, ik merkte al gauw verschil vergeleken met vorige jaar. Normaal gesproken schrijf ik geen recensie maar dit keer werd mij netjes gevraagd of ik mijn ervaring wou delen via internet. Het decor ziet er beter uit en dat creëert gelijk. Het eten was al goed maar nou is het nog beter voornamelijk de ossenhaaspuntjes! De bediening zijn hele fijne mensen. Wat ik wel jammer vond is het muziek maarja dat soort muziek hoort nou éénmaal bij een spaanse restaurant.
sophie V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Mooie restaurant, we kwamen alleen voor een dessert omdat we al gegeten hadden. Aardige personeel, en chocoladetaart met extra slagroom is aanwezig!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Vandaag gegeten in El Olivo met de AH restaurantactie. Wat een oplichterij! Op de website: een 3-gangendiner voor € 29,95. In het restaurant kost ditzelfde diner € 34,95. Onbeperkt tapas eten kost €19,95 pp, dan kan je kiezen wat je wil! De spaarkaart van AH zit nog in de tas, die heb je niet nodig ????. Wel lekker gegeten en als 'goedmakertje' een kopje koffie gekregen.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH-restaurant actie. We hebben lekker gegeten, ruim voldoende, maar niet het 3-gangendiner zoals op de website vermeld. Voor het toetje moet extra worden betaald, dan wordt het een 4-gangendiner. Niet klantvriendelijk en we voelden ons in de maling genomen. Als 'goedmakertje' kregen we een kopje koffie. De AH-bon zit nog in de tas, daar werd niet om gevraagd!
esther_van_andel .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
De tapas bij El Olivo smaakten erg goed. Ik kon helaas nergens vinden wat voor keuze je had qua tapas met de AH restaurant actie, jammer dat we niks zelf mochten kiezen. We aten er vrij laat (21:00) omdat alles al vol zat, dit was ook te merken aan het personeel. Ze waren vriendelijk, maar gehaast en opdringerig (er werd gevraagd of ze het mee mochten nemen terwijl ik nog aan het eten was). Ze hadden luide merengue muziek opstaan, iets waar ik opzich geen probleem mee heb, maar er zat een kras op de cd oid: de muziek haperde de hele avond, dat was wel storend. We waren vrij snel de enige die er nog zaten en er werd niet subtiel duidelijk gemaakt dat ze ons al weg wouden hebben om 22:00 (tafels van buiten werden binnen al gestapeld ed). Het enige goede was eigenlijk het eten, de sangria was matig. Het toilet was erg vies, jammer!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Fijn dat rekening wordt gehadden met niet-vlesseters, we konden een tapasmenu vegetarisch en vis kiezen. we kregen 8 verschillende tapas, waarvan we vooral de garnalen en champignons erg lekker vonden. Er ging iets mis met het doorgeven van de bestelling waardoor we lang moesten wachten. Dat werd ruimschoots goedgemaakt met excuses, wijn en koffie.
Jessica P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Sterk verouderd decor. Krap. Ongezellig. Eten ok. Alles iets te gaar. Vis was goed. Verder gewoon niet echt bijzonder. Onze bediende was erg ongeïnteresseerd. Afknapper. Service was wel snel en verder foutloos. Al met al beneden gemiddeld. Maar ze zitten op zo'n prime locatie..... Ik zou het afraden.
april J.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Fantastische ervaring bij el olivo. één van de beste tapas restaurant in Utrecht. Het eten is erg smakelijk en de bediening is zeer vriendelijk. Ik en mijn vriendinnen hadden gekozen voor de Tapasmenu met dessert, en de notentaart is erg culinair.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Door dat ik hier recensies heb gelezen en op aanrader van onze beste vrienden dachten we laten we het eens proberen. En ze hadden indd gelijk. Het eten is voortreffelijk. Leuke muziek op de achtergrond waar je vrolijk van word, en san miguel of een spaanse mahou bier is aanwezig! En de vriendelijke bediening loopt de hele dag met een glimlach!
cameraman A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zeer fijne ervaring bij el olivo, aardige bediening en unieke tapasgerechtjes. We hadden ruime keuze uit 40 tapas gerechtjes geloof ik. Had er 6 gekozen en één daarvan was de garnaaltjes aloli. aanrader.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Ik heb hier met mijn vrouw gegeten op een redelijk rustige donderdagavond. Wat ons betreft een middelmatige ervaring en niet in overeenstemming met de gemiddelde beoordeling. Het eten wat ok, niet echt speciaal. Ok om je honger mee te stillen maar als ik uit eten ga wil ik liever toch iets specialers. De bediening was wat ons betreft een beetje hetzelfde als het eten. Niet erg professioneel. We kregen hier qua beleving een beetje een goedkoop all inclusive Spaans vakantiegevoel bij, helaas. De sfeer was niet erg authentiek.