El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Vriendelijke man in de bediening en heerlijk gegeten. Goede hoeveelheden.
Ik kom zeker nog eens terug.
Sita Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijke tapas, goede mix van groente- en vis/vleesgerechten. Vooraf brood met smeersels. Als voorgerecht salade met meloen, groen, kaas en warme vijgen. Het hoofdgerecht bestond uit zo'n 7 gerechten. Onder ander aubergine gegrild, champignons in een krokant jasje, warme vijgen met geitenkaas, garnalen voor mijn vriendin en kip in een lekker roomsausje voor mij.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Voordat je hier blind reserveert, ga zeker even kijken. Ik dacht af te kunnen gaan van een cijfer van 8.1 op IENS maar kwam bedrogen uit. De ambiance in het restaurant was matig, vies plakkerig interieur. Met twee man werd de bediening gedaan wat echt te weinig was, na zo'n 20 minuten hebben we moeten vragen of de tafel kon worden afgeruimd, deze stond nog vol van het vorige gezelschap. Wel vriendelijke mensen overigens. Het eten zelf was te doen, maar zeker geen hoogstandje. Frituur tot en met, ik noem het geen tapas. Denk aan veel calamaris. De kleine spareribjes waren op zich lekker, maar ja. Nee, ik zou dit 'restaurant' afraden.
Lee-Ann R.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
De ontvangst en service is hier erg goed. Vriendelijk personeel die je niet 'anders' behandelen omdat je een waardebon hebt. Onze keuze was gevallen op het viergangendiner. Vooraf stokbrood met 3 smeersels gevolgd door een plateau met koude gerechten, parmaham met meloen, salade, kaas, olijven, vleeswaren. Het hoofdgerecht was een variatie van tapasgerechten, garnalen in knoflook, inktvisringen, grote gehaktballen, gegrilde groente, kipstukjes in roomsaus, aardappeltjes en gegrilde kip. Deze gerechten waren allemaal erg smaakvol. Het dessert bestond uit een variatie van fruit met 4 soorten ijs en 2 stukken taart. Kortom, een variatie menu boordevol kleine gerechten om kennis te maken met deze Spaanse keuken!
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Goede eten, leuke combi met vis en vlees. Ruime keuze uit tapasgerechtjes vriendelijke spaansesprekende bediening. Open keuken en lekkere drankjes.
ririamsterdam K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Met mijn vrouw hier wezen dineren, eten was excellent! aardige bediening die mij een heerlijke fles wijn heeft aangeraden. Gezellig sfeertje binnen vooral door de gezellige inrichting en muziek.
erickvandeberg .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Erg goed ontvangen door de vriendelijke personeel die daar werkt. We zijn inmiddels vaste gasten en we blijven maar komen. want het eten is erg lekker we hadden de tapas variadas waarbij je dus verschillende soorten tapas kreeg vis en vegetarisch maar geen vlees omdat we beiden daar niet echt zin in hadden. De Gamba's zijn lekker en de garnaaltjes aloli is het proberen waard.
San miguel of een sangria is dan zeker ook een aanrader.
Laurien N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het was de 3e keer dat ik bij el olivo ben gaan eten. En het word alleen maar beter, de gerechtjes zijn net zo lekker als toen alleen nou wat beter kwa smaak. Personeel nog steeds zo vriendelijk en het dessert is echt wauw! de chocoladetaart vol van smaak, beetje machtig maar wel lekker. Sangria hier is mijn favoriet. Als ik nog wil dineren kom ik hier wat sangria drinken met vriendinnen.
doorn V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant, het eten is erg smaakvol en je hebt een ruime keuze uit tapasgerechtjes. Porties zijn goed en de kwaliteit/prijs verhouding is perfect. Als hoofdgerecht had ik de ossenhaas en mijn vrienden gingen voor de gamba's en de spareribs. Allemaal een aanrader!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Vriendelijk personeel en prima eten. Werd goed geluisterd naar dieetwensen. Porties waren niet bijzonder groot, maar wel voldoende. Zeker een aanrader.
pisa .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Ik had al eens eerder bij El Olivia gegeten en bewaarde daar goede herinneringen aan. Deze keer viel het een beetje tegen. Met AH-actie niet vrij kiezen in wat je wilt eten. 1e gang van de 3 gangen bestond uit stokbroodjes met smeersels. Het eten was oké, maar niet bijzonder. De bediening te snel: terwijl we het ene gerecht nog niet op hadden, werd het volgende al geserveerd. Wilde een avond bijpraten met een vriendin, maar kreeg zo het gevoel dat we snel weer weg moesten, terwijl het helemaal niet druk was.
jesko G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Drukke tent waar de sfeer goed is. Service was goed, als dessert raad ik de notentaart en coupe la senorita aan. Spaanse koffie is een mooie afsluiter.
joopie A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Bekende restaurant in Utrecht waar mensen het vaker over hebben. Door dat we veel positieve reacties van vrienden en familie hebben gehoord dachten we laten we het eens proberen! En de geruchten waren juist. Het eten is zeer goed. Keuken weet zeker wat ze aan het doen. Aanrader!
java N.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijk op het terras met lekker eten, een heerlijk wijntje zomaar op een donderdagavond. Super. Zowel de vleesgerechten als de vis was echt lekker. Verassende smaken.
De bediening was ook fijn. Er is duidelijk op onze wensen ingegaan.
Wij raden jullie aan bij familie, vrienden en bekenden.
harry K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Verschillende soorten tapasgerechtjes uitgeprobeerd, de lekkerste was de gehaktballetjes en de calamaris, maar de ossenhaaspuntjes en garnaaltjes aioli waren ook uitmuntend. Zeker een aanrader om hier te eten!
Elif R.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
We zaten buiten aan een twee-persoonstafel. Huiswijn was erg lekker! En ook de calamares super lekker. Alles smaakte goed, eten werd lekker warm geserveerd en was qua hoeveelheid precies goed. Als toetje kregen we een soort van proeverij met taart en ijs en fruit. Al met al erg geslaagd!
kroon L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Zeer fijne ervaring bij el olivo, eten voor een mooie prijs! kwaliteit is hoog. Sangria is aanwezig. En de bediening werkt met een glimlach.
marije-di .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Erg lekker gegeten maar het menu was zeker geen €34,95 waard. Voor twee personen in totaal 9 tapas en een dessert gekregen. Dat kun je normaal gesproken voor een veel lager bedrag nuttigen. Beetje flauw om daar dan zo'n groot bedrag voor te vragen. Doe dan niet mee aan de restaurantactie van AH.
wyongmu J.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Nice tapas gegeten bij el olivo, Mix grill gerechtjes en mix vlees gerechtjes. Vooraf wat patatas aloli besteld. Goed gegeten. Leuke muziek, aardig personeel.
Jake D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Het eten was verrukkelijk echt super smaakvol & grote porties, wij hadden nr. 54 3 gangen besteld. Serrano ham met meloen, zalmfilet met saffraan saus & aardappeltjes, 4 bollen met ijs & slagroom.

Muziek stond binnen we een beetje hard. Het was lekker weer en wij waren de enige die binnen zaten.