El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

maaike S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
El olivo is de restaurant waar mijn vriendenkring vaste klanten zijn.
Mijn eerste keer was vorige week toen ik binnen kwam met 12 personen. Ik kreeg al een thuis gevoel door de sfeer en muziek en de vriendelijke bediening die goed voor ons zorgde. De spaanse kok is heel creatief en weet door de juiste combinaties het juiste smaak naar boven te halen. Voor de rest heeft het een mooie locatie, en ze hebben huisgemaakte sangria. Wil de kok ook nog erg bedanken voor zijn enthouisasme. Ik merkte al gauw dat hij kookt vanuit zijn hart.
Bernd E.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
A V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Leuk gezellig restaurantje in mooi steegje.
Gerecht was enigszins koud, was alleen opgewarmd en al eerder gemaakt.
Ober schonk droge wijn bij mijn dochter bij terwijl een zoete wijn in haar glas zat, niet zo slim dus.
Ze kreeg netjes een nieuwe en werd niet berekend.
zanoever M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Romantische avondje met mijn man bij el olivo, we zaten aan de raamgedeelte zodat we lekker naarbuiten konden kijken. Als hoofdgerecht hadden wij een mix van verschillende soorten vis besteld. Als nagerecht chocoladetaart en vijgen met chocola. Delicious!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
We waren waarschijnlijk nog ietwat aan de vroege kant en hadden al 'n tweetje uitgezocht voordat de bediening zich liet zien. De drank werd vlot opgenomen en ook vlot uitgeserveerd.

De kaart biedt voldoende keuze in warme, koude, vlees, vis en vega tapas. Voor het gemak hadden we de tapasschotel kunnen bestellen. Maar het door de menukaart struinen naar een tapastoppertje had uiteindelijk onze voorkeur.

Na zeven verschillende soorten tapas waren we voldaan. Alhoewel we twee keer gevallen waren voor de gehaktpasteitjes. De ober drong nog even aan op de koffie, maar we hielden voet bij stuk. Nee is nee!

Gezellig tent met heerlijke tapas middenin het centrum van Utrecht, echt een aanrader. Zowel voor de snellere hap als voor een lekker lange avond met vrienden.
kiekierakat M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Mooie tent en goed eten! lekkere bier van de tap is ook te aanraden. We gingen voor de tapasmix waarbij wij verschillende soorten tapsgerechtjes kregen. Erg genoten!
david M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Telefonisch gereserveerd bij el olivo, het eten is erg lekker en mooi klaar gemaakt. Ik ben vegetarisch dus daar werd ook prima rekening meegehouden. Sangria is inderdaad smaakvol.
proever M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Sfeervolle restaurant met aardige bediening. Eten is zeer goed! Eet wel vaker tapas maar hier is het eten erg uniek. Ik raad het ook iedereen aan.
John D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
We zijn 28 februari met zijn 2en binnengestapt met de bedoeling op tapas te eten. We werden bot ontvangen en duurde al lang voordat er iemand aan tafel kwam. De drankjes werden opgenomen en we vroegen naar de mogelijkheden. We keken nog even in de kaart. Na ruim 10 minuten kwamen de drankjes en gaven daarnaaan dat we tapas wilden bestellen, eerst brood vooraf een soepje en gerookte zalm in een flensje (of zoiets) We hebben bijna drie kwartier moeten wachten en kregen toen een grote soep en een moot droge zalm als hoofdgerecht. We hadden beter op kunnen stappen. Als er een fout gemaakt wordt prima , maar we gaven duidelijk aan dat tapas wilden. Bij het opdienen kregen we te horen sorry sorry, maar hij nam het niet terug. We kregen wel 20 procent korting. De bediening was niet vriendelijk en niet allert. Het eten was ook onvoldoende. De zalm was echt droog
erickvandeberg .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Goed eten. Spinaziepasteitjes en gehaktballetjes waren lekker. Aardige personeel. Voortaan is dit mijn favo tapas restaurant!
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijke hapjes bij el olivo, bij aankomst werden we vriendelijke begeleid naar onze tafel, en de drankjes kwamen er al snel aan.
We waren met z'n 6en en bestelden mix grill vlees en mix vis gerechtjes. De heren uit de keuken hadden erg hun best gedaan.
cozmetica C.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Na een hele lange dag shoppen werden we gastvrij ontvangen door de bediening van el olivo, we gingen voor de mix grill met de heleavond door sangria. Mooie restaurant.
unhandelous K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Mooie ruimte binnen erg gezellig! leuke achtergrond muziek, mooie decor en vriendelijke bediening. Verschillende hapjes uitgeprobeerd en ze waren allemaal lekker! ik raad de albondigas gehaktballetjes aan en de calamaris.
jaap J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Door aanraden van meerdere mensen hier wezen eten. Kwaliteit is zeer goede genoeg keuze uit de menu. Bij aankomst goed ontvangen, we kregen een leuke tafeltje. De bediening is erg vriendelijk. Hier zullen we zeker vaker komen.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Goed tapasrestaurant in gezellige omgeving. Ruime keuze en ook zeker niet te duur. Alle gerechten zijn echt heel goed bereid en zeer smakelijk. Het lamsvlees is echt heel erg goed, zo ook de gamba's en de vijgen met blauwe kaas. Ook ruimte keuze aan wijnen.
Restaurant is gezellig ingericht, vriendelijk personeel. Bediening had het soms wel iets te druk. We komen hier zeker nog eens terug!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellige avond met goede tapas en een enthousiaste, vriendelijke bediening
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk avondje gehad. De tafels waren goed gevuld en medewerker Johan bracht een enorm gezellige sfeer aan tafel!!!!!!
sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gezellige avondje bij el olivo, eten was erg goed kwaliteit/prijs verhouding is perfect. Bediening is aardig. En decor is erg mooi.
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Best aardig gegeten, niet bijzonder maar wel goed. De bediening was erg vlot, maar niet heel geïnteresseerd. Prima prijs/kwaliteit verhouding, wel meer geschikt voor groepen dan voor een echt een rustig avondje genieten onder het genot van lekker eten.
Ferdi K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Prachtige restaurant aan een leuke straat van utrecht namelijk de zakkendragersteeg. Goed eten, goede bediening. Eerste keer maar zeker niet de laatste keer.