El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

S T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik hoop dat zij hun dag niet hadden....

Tafellocatie vreselijk. serveerster wurmde zich tussen bar en mijn stoel door iedere keer...
Serveerster was lichtelijk minder vrolijk...
Eten, tja.... patatas bravas waren niet allemaal goed doorbakken. Vlees was kurkdroog...

Gelukkig vergaten zij 2 drankjes van de 4 niet te rekenen.

Hoop dat het een slecht momentje van hun was... ik raad deze tent in ieder geval niet aan.
hockey B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Nadat ik de recensies las ben ik het gaan proberen. En het was werkelijk erg goed! Is de eerste keer, ik kom uit de buurt en was er nooit geweest. Vriendelijke bediening. Gezellige bediening die ook vriendelijk is. Zeker een aanrader
Lize M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Met zijn drieën gegeten bij el olivo. Door de hoge cijfers had ik (veel) meer verwacht. Het is standaard tapas; vettig en zwaar op de maag. Het smaakt allemaal een beetje hetzelfde. De spinazieflappen vond ik lekker en de gamba's redelijk. Toetje crema catalana zeer matig; beetje rubberig en geen lekker krokant korstje. De chocolade taart in de lijn van de tapas: zwaaaar maar wel lekker voor een keer.

De bediening is vlot en vriendelijk. In Het restaurant zelf lijkt de tijd te hebben stilgestaan, wat ik positief vond. Wel krap als het druk is. Al met al best leuke avond maar op herhaling hoeven we niet.
makers S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Hier ooit met een groep van 8 gegeten, en ik dacht laat ik het weer proberen alleen dit keer met familie. Erg goed bevallen! Eten was delicioso ! en sangria was magnífico!
jasmien P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prachtig restaurant met mooie inrichting, we waren hier met 6 personen en hadden met z'n allen gekozen voor de tapas extra speciaal. Alles was erg smakelijk we kregen van alles wat zoals gehaktballetjes, garnaaltjes, lamskoteletjes. Zeer aangenaam
silvia V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Aangezien ik niet uit utrecht kom, had ik geen idee waar ik moest eten. Liep daar langs en zag dat het een gezellig tentje was. Geprobeerd en geen spijt gekregen! Sangria werd me aangeraden, en dat raad ik jullie ook aan!
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Leuke restaurant en lekker dichtbij station. Naar aanleiding van recensies hier wezen eten. En het is ons zeker bevallen.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gezellig restaurant, heerlijk gegeten. Grote diversiteit aan tapas. Ik kan de gamba's en de kip van harte aanbevelen. Wel 'n beetje vol qua tafels, maar dat maakt het ook wel weer knus en gezellig.
P.L.M. B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekker gegeten. De fles wijn werd echter in een keer in de 4 glazen leeg geschonken. Je zit dus met een bijna tot de rand gevuld glas witte wijn. Iets minder vol en een wijnkoeler op tafel zou fijner zijn. Verder zit je als het helemaal vol is erg dicht op elkaar.
Willemijn E.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gekozen voor het restaurant op basis van goede recensies. Wij vonden het eten echter absoluut niet bijzonder en de bediening niet geïnteresseerd. Jammer!
druk T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Bekende tent el olivo dus ik dacht dat moet ik uit proberen! Het is ons erg bevallen. Bediening is netjes en kan wel tegen een grapje. En het eten is fantastisch!
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Ik had van het eten veel meer verwacht na het zien van het gemiddelde cijfer hier op Iens. We waren er op eerste kerstdag en konden alleen kiezen uit 2 menu's. Helemaal geen probleem, wij kozen voor het 4 gangen tapas menu. Echter, alles smaakte min of meer hetzelfde door de saus en kruiden, heel veel knoflook en peper. De kip was droog en de zalm ook. We zaten op minder dan de helft van het hoofdgerecht (mixed tapas) al tjokvol door de hoeveelheid vettigheid en zout.
Ik hoop dat deze ervaring een uitzondering was door de kerstdrukte (hoewel de zaak nog niet eens halfvol zat), maar ik kom er niet nog een keer denk ik.
Abdul H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Hier lekker gegeten met een groep van 10 personen. De bediening is vriendelijk en mee denkend. Wij zijn goed geadviseerd over de keuze die we het beste konden nemen. Wij hebben een menu genomen waarbij wij een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert kregen. Dit was meer dan genoeg voor ons. De Sangria die ze serveren is voortreffelijk. Mijn gasten is het meest bevallen de grand dessert, ossenhaaspuntjes, gamba's van de plaat en de bloemkoolroosjes. De ambiance is fijn niet te druk. Lekker feestelijk van wegen kerst.
jan K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zeer prettige ervaring bij el olivo, bediening is vriendelijk. Veel keuze uit het menu. Mooie locatie, en lekker dichtbij station wanneer je met het openbaar vervoer gaat. Zeker na een drankje.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk maar niet bijzonder gegeten. We hadden voor de prijs meer verwacht. Het nagerecht kon worden omgeruild naar koffie.
cadeau M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Goede prijs/kwaliteit, veel opties uit verschillende soorten tapas gerechtjes. Mijn vrouw was vegetarische en we kozen een verrassings menu en daar werd ook rekening meegehouden. Zeer tevreden
Josje B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Je moet geen last hebben van claustrofobie. De rumoerigheid en benauwdheid werd goedgemaakt door enthousiaste en relaxte bediening en lekker eten.
briede V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
De kwaliteit van het eten was erg teleurstellend. Wij hadden de tapas voor 2 personen. De spaanse Tortilla was droog alsof hij uit de magnetron kwam, de sauzen smaakten allemaal ongeveer het zelfde, er was weinig variatie in tapas, de wijn viel ook tegen. El Olivo zou zijn gasten best een lekker bakje olijven mogen geven als starter.
De bediening was wel vriendelijk en we werden snel geholpen. De locatie van het restaurant is ook leuk.
paper C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Vrolijke bediening, en ook nog eens goed eten. Menu kaart heeft ruime opties uit tapasgerechtjes. En de sangria van el olivo heeft in utrecht al een goede imago gekregen, dus zeker het proberen waard!
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Prima gegeten bij El Olivio. De inktvis was perfect, de albondigas vers bereid en lekker, zalm iets te droog, goede witte wijn en een geweldige gastheer (die ook niet te beroerd was om een glaasje bij te schenken op zijn kosten). Het was erg gezellig. Fijne bediening en als enig minpuntje het ontbreken van zeep in de dispenser (wc).

Mijn 83- jarige vader heeft nu voor het eerst tapas gegeten en wil persé weer snel terug. Da's een goed teken!