El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant El Olivo

Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hadden gekozen voor een mixed tapas menu. Wat wij jammer vonden is dat je de tapas niet zelf mag kiezen. Daardoor krijg je een aantal gerechten waar je zelf niet voor zou kiezen. Kwaliteit van het eten was wel goed!
Emilius G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Redelijke eetgelegenheid voor tussendoor.
Jammer dat eerst de rekening verkeerd ( te hoog) was en daarna het pinnen tot 3 maal toe over moest.
Hapering ook terug te zien op bankoverzicht. Geeft geen vertrouwen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Surtido especial ad € 23,00 gegeten. Tapas zijn helaas ver onder kwaliteit die je uit de Spaanse keuken mag verwachten. De finesse ontbrak en ik betwijfel zeer of hier een kok met kennis van zaken werkzaam is. Dan nog maar beter thuis bereiden.
Mede gezien de (standaard)variatie en hoeveelheid gaat de prijs/kwaliteitsverhouding volkomen mank.
Bediening was aardig, maar straalde wegens ontbreken vakkennis geen professionaliteit uit.
Kom niet meer terug.
jona S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Bijzondere tapasgerechtjes met veel opties. prijs/kwaliteit verhouding is goed en de service is top! Aardige mensen in de bediening die weten hoe ze met gasten om moeten gaan. Maak je niet vaak mee de laatste tijd..
Bier van de tap is aan te raden!
rodney V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We kwamen net shoppen van hoog catherijne, en we liepen naar buiten en zagen gelijk de gezelligste straat van Utrecht, de zakkendragersteeg. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig nog wel een tafeltje beschikbaar. Goed eten, aardige bediening.
Sibe D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Redelijke tapas, geen bijzondere speelervaring, weinig groenten. Bediening was lastig aan te spreken, waren met andere dingen bezig.
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Lekker gegeten, veel keuze in vega tapas! Attente en vriendelijke service!
Hedwig G.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Zeer gastvrij en bijzonder goed verzorgd interieur. Het eten was zeer smaakvol.
Christina B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Ik had een glaasje cava besteld en daarin zaten geen bubbels meer. Ik vroeg om een andere glaasje als commentaar kreeg ik dat het glas van mijn partner uit dezelfde fles kwam, uiteindelijk werd er omgewisseld. Bij het luxe menu zat geen brood was op, de alternatieve olijven luste ik niet dus werd ons kaas aangeboden en een glaasje cava voor het ongemak. Thuis de rekening nog even gecheckt bleek, het gratis glaasje cava gewoon berekend is, en de kaas die ipv het brood ons aangeboden werd als extra voorgerecht werd berekend. Wat ik niet netjes vind. Het eten was redelijk maar gezien het feit dat ik aan het einde van de avond 50,00 pp kwijt was vond ik duur in verhouding voor wat je krijgt kwantitatief en kwalitatief.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Gezellig restaurant met een leuke en vriendelijke bediening!
amber M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
De ontvangst en service is hier erg goed. Vriendelijk personeel die je niet 'anders' behandelen omdat we met een actie gereserveerd hadden. Onze keuze was gevallen op het viergangendiner. Vooraf stokbrood met 3 smeersels gevolgd door een plateau met koude gerechten, parmaham met meloen, salade, kaas, olijven, vleeswaren. Het hoofdgerecht was een variatie van tapasgerechten, garnalen in knoflook, inktvisringen, grote gehaktballen, gegrilde groente, kipstukjes in roomsaus, aardappeltjes en gegrilde kip. Deze gerechten waren allemaal erg smaakvol. Het dessert bestond uit een variatie van fruit met 4 soorten ijs en 2 stukken taart. Kortom, een variatie menu boordevol kleine gerechten om kennis te maken met deze Spaanse keuken!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Gezellig tentje om tapas te eten in Utrecht. De aardappeltortilla vond ik persoonlijk wat droog maar de vijgen met chocolade als toetje vond ik erg lekker!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Lekker en gezellig gegeten voor een goede prijs in hartje Utrecht. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Prima eten voor een prima prijs
Fannie J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, bediening was aardig en snel. Aan de sfeer kan gewerkt worden. Restaurant straalt weinig uit, interieur niet top. Maar kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk.
Celesta V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Gezellig restaurant met heerlijke tapasgerechten. Houden goed rekening met wensen van de gasten; wij wilden liever geen vis. Bediening was belangstellend en snel, wij gingen aansluitend naar een concert in Tivoli wat in het tijdspad prima paste. We komen zeker nog eens eten!
simon V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
we hadden het tapas-menu, opzicht prima, lekker, mag wel iets meer
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Pluspunten: tapas waren snel op tafel; heerlijke gambas in knoflook en inktvisringen; Spaanse radio als achtergrond, inclusief die leuke tijdsaanduidingen (geluidsniveau precies goed).
Neutraal: veel gerechten zijn gedrenkt in knoflook, hangt ervan af of je nog sociale afspraken daarna hebt (mijn moeder heeft in elk geval genoten); over de prijs/kwaliteit kan ik niet goed oordelen, mijn moeder heeft betaald.
Minpunten: tafeltjes èrg dicht op elkaar; de patatas bravas waren absoluut niet brava (gekookte aardappeltjes, lauw tomatensausje: beste mensen, zoek een ander recept!); albondigas ietwat melig (maak ze kleiner en steviger).

Nog een aanrader (puur persoonlijk).: ik miste 2 van mijn favoriete tapas op het menu - Pulpo a la Gallega en Datiles con bácon (dadels/monchou/bacon - mits goed klaargemaakt krijg je met die 2 iedere recensent plat).
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
We hadden gereserveerd voor een groep van 10. Er stond een paal vlak naast de tafel waardoor het aan een zijde erg krap gepland stond. Omdat 1 persoon niet kon komen hadden we gelukkig wat meer plek. Wel een beetje raar zo’n grote paal tussen jou en je buurman. Aan de andere kant zaten 5 mensen op de bank tegen de muur en in een hoek. Die konden niet gemakkelijk opstaan om bijvoorbeeld naar het toilet te gaan.

Verder was de inrichting gezellig. We hebben lekkere tapas gegeten. Er was genoeg en de prijs kwaliteit verhouding was goed. Ik zou er zeker weer een keer naar toe gaan
roof V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Dit restaurant is een echte aanrader voor zakelijke gelegen heden of privé diners De goede kaart met veel keuze is van hoge kwaliteit, de bediening is zeer vriendelijk Een top locatie in het hart van de centrum van Utrecht!