El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant El Olivo

Fannie J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, bediening was aardig en snel. Aan de sfeer kan gewerkt worden. Restaurant straalt weinig uit, interieur niet top. Maar kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk.
Celesta V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Gezellig restaurant met heerlijke tapasgerechten. Houden goed rekening met wensen van de gasten; wij wilden liever geen vis. Bediening was belangstellend en snel, wij gingen aansluitend naar een concert in Tivoli wat in het tijdspad prima paste. We komen zeker nog eens eten!
simon V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
we hadden het tapas-menu, opzicht prima, lekker, mag wel iets meer
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Pluspunten: tapas waren snel op tafel; heerlijke gambas in knoflook en inktvisringen; Spaanse radio als achtergrond, inclusief die leuke tijdsaanduidingen (geluidsniveau precies goed).
Neutraal: veel gerechten zijn gedrenkt in knoflook, hangt ervan af of je nog sociale afspraken daarna hebt (mijn moeder heeft in elk geval genoten); over de prijs/kwaliteit kan ik niet goed oordelen, mijn moeder heeft betaald.
Minpunten: tafeltjes èrg dicht op elkaar; de patatas bravas waren absoluut niet brava (gekookte aardappeltjes, lauw tomatensausje: beste mensen, zoek een ander recept!); albondigas ietwat melig (maak ze kleiner en steviger).

Nog een aanrader (puur persoonlijk).: ik miste 2 van mijn favoriete tapas op het menu - Pulpo a la Gallega en Datiles con bácon (dadels/monchou/bacon - mits goed klaargemaakt krijg je met die 2 iedere recensent plat).
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
We hadden gereserveerd voor een groep van 10. Er stond een paal vlak naast de tafel waardoor het aan een zijde erg krap gepland stond. Omdat 1 persoon niet kon komen hadden we gelukkig wat meer plek. Wel een beetje raar zo’n grote paal tussen jou en je buurman. Aan de andere kant zaten 5 mensen op de bank tegen de muur en in een hoek. Die konden niet gemakkelijk opstaan om bijvoorbeeld naar het toilet te gaan.

Verder was de inrichting gezellig. We hebben lekkere tapas gegeten. Er was genoeg en de prijs kwaliteit verhouding was goed. Ik zou er zeker weer een keer naar toe gaan
roof V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Dit restaurant is een echte aanrader voor zakelijke gelegen heden of privé diners De goede kaart met veel keuze is van hoge kwaliteit, de bediening is zeer vriendelijk Een top locatie in het hart van de centrum van Utrecht!
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het eten was zeer eenvoudig. De prijs was laag, een tapas menu voor 19,95. Hoe dan ook was het eten wat je er voor kreeg niet van de fijne keuken, alles was groot en grof gesneden en had dan ook helemaal niets met "kleine hapjes/ tapas" temaken. De prijs kwaliteit verhouding was dus echt ondermaats.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk en de bediening was attent.
Marcia O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk eten en echt voor iedereen ruime keuze; vegetariers, vlees eters en visliefhebbers.
Barbara A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We waren hier met de AH-restaurantactie met twee volwassenen en twee kinderen op een (vroege) zaterdagavond. Niettemin zat het restaurant al behoorlijk vol. Op de tafel bleken tussen de schone glazen ook nog gebruikte glazen te staan, wat we in het beperkte licht min of meer per toeval ontdekten. Ondanks de aankondiging bij de reservering dat we een vegetariër en iemand die geen rundvlees of varkensvlees at bij ons hadden, werd daar bij aankomst wat zuinig op gereageerd. Toch werd er wel een oplossing voor gevonden; we kregen een duo vegetarisch en een duo vis/kip/lam. De ham bij de meloen (voorgerecht) werd vervangen door een puntje kaas; een schaaltje met dezelfde puntjes kaas was een van de 7 tapas uit het vegetarische hoofdgerecht. De kwaliteit van de gerechtjes varieerde sterk. Sommige waren erg smakelijk, andere te zout of juist te zouteloos. Alles bij elkaar was het best lekker, maar niet spectaculair. De porties waren goed te doen voor een volwassene en een kind; met twee volwassenen was het mogelijk een beetje krap geweest (zeker de vegetarische). Het (weer per duo geserveerde) toetje was lekker: 2 smaken ijs, 2 soorten taart (royale stukken) en vers fruit.
Algemeen oordeel: leuk om een keer geprobeerd te hebben, maar het wordt voor ons geen vast adresje.
yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hebben lekker gegeten en zeker voldoende. Het was heel druk dus de bediening was nogal gejaagd maar zeker correct en vriendelijk. Ik kreeg wel de indruk dat ze hun eigen manier hadden gevonden om met de AH restaurantactie om te gaan waardoor je uiteindelijk toch het volle pond betaalde. Van de kaart kiezen behoorde niet tot de mogelijkheden, het was allemaal net iets duurder dan stond aangegeven. Het grand dessert was heerlijk maar zeker kariger dan het grand dessert op de tafel naast ons. De rekening klopte uiteindelijk voor geen meter. Er werden foute drankjes aan ons berekend en een deel van de drankjes ontbrak op de rekening. Uiteraard heb ik hun daarop gewezen want dat zou ik ook gedaan hebben als ze teveel gerekend hadden. We gaan er zeker nog een keer terug maar dan niet meer met een AH actie want ik denk dat je beter af bent zonder.
El E.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hadden AH-actie menu. het was goed behalve de patates brava, we vertelden dat en de enige reactie was, zullen we het dan maar weer meenemen...
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Restaurant waar je prima even een hapje kunt gaan eten. Bediening soms haastig (bijv. bestek niet gewoon goed neerleggen)
Sybe155 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Tapasmenu € 34,95 voor 2 personen, op zich prima. Maar een 3e persoon betaalt ook € 34,95 en dat is het menu echt niet waard. Zo lijkt de AH actie voordeliger dan hij bij een minder gunstige hoeveelheid gasten uitpakt. Gerechten op zich redelijk, niet echt heel bijzonder maar ook niet slecht. Gastheer loopt erg stressend rond wat de sfeer niet ten goede komt. Chocoladetaart is veel te zwaar, daardoor niet lekker, notentaart wel smakelijk. Aardappeltjes droog, zalm en kip in saus zijn wel lekker.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Uitstekende bediening. Leuke plek aan het raam. Ik heb wel een opmerking: de ah menuprijs week met 5 euro af van de internet informatie.
dianevangalen1 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk en fijn personeel. Lekkere hapjes, variaties in de hapjes. Toetje was heerlijk en ook gevarieerd. Wijn wel een beetje erg duur!
Matthijs J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Vriendelijke bediening, sommige tapas erg lekker, andere iets minder. Uiteindelijk betaalden we meer dan op de ah-restaurant website staat aangegeven.
H M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Hebben hier gegeten met AH restaurant actie met 4 personen.
Het menu die werd aangeboden was erg smakelijk en goed bereid.
Een combi van vlees vis en vega.
Wat ik een pluspunt vond is dat in ieder geval dit restaurant meteen aangaf dat wij gebruik maakten van de actie.
En uitlegden wat er in het menu zat
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Tafels staan erg dicht op elkaar.
Bij het controleren van de rekening bleek er €5 meer te zijn gerekend per 3 gangen menu dan op de site staat.
Toen wij daar iets van zeiden werd er niet/nors gereageerd. Wel werd de rekening gecorrigeerd.
Tapas zijn lekker, maar erg “Hollands”, als je echte Spaans tapas wilt eten moet je niet hier zijn.
Roos K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Dit is nu echt een aanbeveling meer dan waard!! De Tapas menu is om je vingers bij op te eten, de mixed grill is top, de entrecote zo ongelooflijk mals, zo kan ik uren doorgaan.
Dan de bediening: altijd vriendelijk, prettig in de omgang, heel erg fijn.
Tenslotte de gastheer: Oscar Deze man snapt het. Goed gastheerschap is voor hem iets natuurlijks, een vanzelfsprekendheid. Iedere gast wordt niet alleen persoonlijk welkom geheten, je voelt je ook echt welkom en verwend.
Restaurant El Olivo is voor mij telkens weer een ontzettend fijne, bijzonder smakelijke ervaring.
Tip: reserveer vantevoren. Restaurant El Olivo zit elke dag vol, en dat is zo terecht.