Over restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Eten8,4/10
Service8,2/10
Decor7,8/10
Voordelig
Jos J. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Waar is het volgende scherm?
Imei23 I. (0 recensie) 9 /10
Jap M. (0 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Mezenvezen . Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Zeer goed gegeten bij el olivo, ik kom vaker bij tapasrestaurants in Utrecht alleen wat voor mij belangrijk is is het service en het kwaliteit van het eten en beide zijn erg goed in dit geval leuke terrasje misschien wat aan de kleine kant maar goed gezelliger dan de zakkendragersteeg zul je het niet vinden in Utrecht. Lekkere sangria tussendoor gedronken erg goed bevallen allemaal.
Juliettemol . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij El Olivo. Gelegen in leuk straatje en het restaurant zelf is ook erg mooi aangekleed. We hebben voor de tapas gekozen en die waren werkelijk heerlijk! Enige wat jammer was, was het feit dat we lang hebben moeten wachten op de kaart voor het nagerecht, hierdoor hadden wij geen tijd meer voor het nagerecht.
Bartoesto . Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Hier sinds lange tijd weer gegeten. Het eten was als van ouds voortreffelijk. Bediening herkende ons nog en dat na een behoorlijk lange tijd. Wij hebben ons toevertrouwd aan de bediening en die heeft voor ons allemaal lekkere dingen besteld. Daarbij dronken wij de sangria op aanraden van de gastheer. De zaak heeft een aatal aanpassingen gehad waardoor het er nog gezelliger is geworden. Hartelijk dank voor de goede service en lekker eten!
Mansion22 . Fijnproever (7 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Hier heb ik laatst met vrienden gegeten, 3 personen.
Je wordt naar binnen getrokken door de prachtige aankleding. Eenmaal binnen gestapt bevind je je in een gezellige, mooi ingerichte en levendige zaak waar de Spaanse muziek voor een authentieke sfeer zorgt. We werden zeer gastvrij ontvangen. De bediening was erg attent en snel.
Het eten is wat prijs-kwaliteit betreft zeer goed te noemen. Wat zeker aan te raden is, is de sangria wat hier geserveerd wordt. Zelden zulk goed Spaans lekkernij geproefd.
Peter11 . Fijnproever (9 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gereserveerd bij el olivo en aangegeven dat we geen vlees eten. alles was goed geregeld want ze hadden daar rekenening meegehouden. Bediening was aardig snel en het hoofdgerecht pescado grill geloof ik was erg lekker. Kwaliteit is zeer goed. Hier zullen we vaker komen.
Erickbaard . Fijnproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Prachtig restaurant in één van de gezelligste straten van Utrecht, ik heb samen met vrienden spareribs gegeten onbeperkt. Vooraf lekkere patatas aliolie (aardappeltjes) erg lekker. Sangria en san miguel gedronken. Bediening was constant aanwezig en erg vriendelijk. Kwaliteit is erg goed.
Jaskantje . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij zijn hier vaker wezen eten. Het eten is voortreffelijk en de bediening is altijd vriendelijk. Herkend gelijk dat je al eerder bent geweest. Mooie bloemen en wat aanpassingen aan het interreur zorgen voor een wat frissere sfeer en aanblik aan de zaak. Aanraders voor de toekomstige eters: sangria, gamba's, bloemkoolroosjes, zalm en vijgen met chocola.
Biatumaru . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een leuke zaak! Gastvrije en leuke bediening. Het keukenpersoneel is aardig en hard aan het werk(voordeel van een open keuken, kan je lekker mee kijken). Het eten was voortreffelijk. Op aanraden van de meisje in de bediening hebben we een liter sangria genomen. Dat is ons goed bevallen. Het eten hebben we over gelaten aan de keuken, want wij namen een verrassings menutje. Wij kregen allemaal lekkere dingen zoals gamba's, tortilla, gehaktballetjes, spinaziepasteitjes en calamaris. Het dessert was de kers op de taart. Wij hadden de crema catalana en vijgen met chocola. Daarbij hebben wij de koffie el olivo genomen, wat was dat een goeie combi. De sfeer in de zaak is warm en gezellig. Wij zijn hier vaste gasten geworden!
Jessiebrink . Gastronoom (11 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vorige week met mijn moeder hier gegeten, Ik ben hier al eerder geweest. Ik heb gekozen voor entrocote als hoofdgerecht en garnaaltjes met brood en alioli als voorgerecht. En als nagerecht had ik de chocoladetaart die overigens heerlijk was en mijn moeder had de vijgen met chocola die ook erg goed was! ( we houden van chocola ).
Sangria is ook een topper!
TasteSoGood . Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij hebben lekker gegeten met ons gezinnetje. Wij hebben de grill menus besteld. Het vlees was lekker op smaak gemaakt. De vis was lekker sappig. De wijnen die wij hadden besteld Rioja Tinto en Blanco pastten goed bij elkaar. De gastvrouw en gastheer waren attent en vriendelijk.
Jachotos . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vriendelijk bediening, service is perfect. Alleen wat ik jammer vind is de tafeltjes die dichtbij elkaar zitten maar aan de andere kant maakt dat het wel weer wat gezelliger. Binnen is de sfeer helemaal goed voornamelijk doordat gipsy king op de achtergrond te horen is. En het eten hoef ik niks over te zeggen cijfer zegt al genoeg. Wij zullen zeker nog eens komen!
Marloesflierboom . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij hadden met twee personen voor het menu surtido especial extra gekozen. Het koude voorgerecht was oke. Niet erg bijzonder, maar wel lekker.
De tapas van het hoofdgerecht konden we helaas niet kiezen. De patatas bravas, gefrituurde inktvisringen en garnalen waren lekker. Maar de kip viel erg tegen.
Voor het dessert werd ons een plateau van verschillende desserts van de kaart aangeboden. Dat klonk erg lekker, dus dat hebben we gekozen. Het was erg veel voor twee personen en helaas ook erg machtig.
Al met al was het niet verkeerd, maar ik zou de volgende keer liever de tapas zelf willen kiezen.
RiHu . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bediening was top, we kregen zelfs de olijfkes mee in een doggy bag. Het eten was niet bijzonder. Had er meer van verwacht met een score boven de 8.
Ceesbraak22 . Fijnproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Hebben hier vandaag gegeten. De bediening is vriendelijk , attent, vrolijk, in voor een grapje. Het eten smaakvol en van goeie kwaliteit. De sangria heerlijk op smaak en lekker zomers. De zaak vrolijk met de verse bloemen. Wij hebben hier heerlijk gezeten.
Bart V. Gastronoom (31 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het tapasmenu is niet echt een aanrader, weinig verfijnde smaken, nogal zout. Vriendelijke en attente bediening. Prettig buiten gezeten in de zon.