El Olivo

Zakkendragerssteeg 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Olivo

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Meer informatie over restaurant El Olivo

Bus halte Neude of Vredenburg. Trein Utrecht Centraal
  • Kom je met de auto?
    5 minuten afstand van utrecht centraal station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

erickvandeberg .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Zeer fijne ervaring bij het restaurant El olivo, het eten is erg goed en de bediening is nog steeds erg vriendelijk. Het hoofdgerecht was dit keer Gamba's van de plaat en de aubergine en beide hebben zeer goed gesmaakt. Spaanse mahou bier voor de dorst en een lekkere notentaartje als dessert!
tom K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
één van mijn lieveling restaurants in Utrecht, vriendelijke bediening die ons de heledag liet lachen, en het keukenpersoneel weet precies wat die doet. Na aardig wat sangria gedronken te hebben zijn we met ze 6'en losse tapas gaan bestellen. Het eten is ruim en en perfect gebakken. Decor is gezellig en de muziek creëert een fijne sfeer.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Wij waren hier met vier personen en de AH actie, maar achteraf geen prettig gevoel aan over gehouden. Het lijkt mij dat je meedoet aan een AH actie om nieuwe klanten aan te trekken, maar dan moet je het niet op deze manier doen. Tweede persoon eet gratis, maar de prijs van het menu is ineens wel een forse 35 Euro. Zonder keuze. Voor iets meer geld heb je een regulier menu en kun je kiezen wat je eet.
Bediening was rommelig. Meermalen personeel aan tafel gehad dat niet weet dat een collega zojuist al een bestelling heeft opgenomen. Het dessert werd in twee keer opgediend, 5 minuten na elkaar. Nog bij het aantrekken van onze jassen greep het personeel tussen ons door de borden en glazen van tafel. Eigenlijk onbeschoft, of men ons zo snel mogelijk weg wilde hebben. We zijn zonder groeten weggelopen om er nooit meer terug te komen.
Muriel A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Erg leuke bediening! Alleen kwam het hoofdgerecht wel iets te snel na het voorgerecht. Ik was nog half aan het eten. Daarna alles in perfect tempo! Aanrader dit restaurant!
Nel L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Het eten is erg lekker, maar het lijkt wel of ze je zo snel mogelijk weer weg willen hebben. De borden worden meteen na de laatste hap weer weggehaald en de volgende gang staat klaar. Met nog een half gevuld kopje koffie op het eind, wilde ze deze ook al weer weg halen.
Jo Yce V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hebben hier gegeten met de Albert heijn restaurantactie. Niet bijzonder gegeten. Op de website staat dat je als toetje oa chocoladetaart en notentaart krijgt. We hebben geen chocoladetaart gezien.
Eline P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Door de prachtige straten van Utrecht gewandeld en terecht gekomen bij de zakkerdragersteeg. We zagen gelijk al dat lekkers op tafel en gingen daarna gelijk naarbinnen. Wij dames begonnen met de sangria en de heren namen een spaanse biertje. Het eten was vrij bijzonder, wij eten vaker tapas maar dit keer vonden we het toch uniek. We kregen een grote schaal met van alles erop. Zeer genoten en dit zullen we zeker vaker gaan doen hier. En we raden het ook dan aan iedereen aan.
Marloes F.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Een vol restaurant met maar 2 man in de bediening. Hierdoor leek het wel productiewerk, dus de service zou wat beter kunnen qua drankjes bijschenken. Qua gerechten zelf was het met deze ah actie een standaard voorgerecht (vlees en wat sla) en hoofdgerecht (3x vlees, 2x vis, 2x vegetarisch). Als vegetariër kon ik helaas alleen een beetje sla met olijven, patatas bravas en wat gegrilde groenten eten. Het zou kunnen dat hier wat mis in de communicatie is gegaan, maar het was van te voren aangegeven en tijdens het hoofdgerecht ook nog gecommuniceerd. Het restaurant zag er verder wel gezellig uit.
maritadamen .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Bediening was vriendelijk. Ook moelijkheden buiten AH actie om.
De keuken is niet goed van kwaliteit. Wij kregen tappas maar alles smaakte het zelfde!
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Het eten zag er mooi uit en smaakte nog beter. Wij hebben heerlijk gegeten met ons 5 jarig jubileum.
Wij voelden ons verwend.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Voor een 4- gangen menu gegaan bij el olivo, ik wou graag zelf kiezen maar de gerechtjes die ik opnoemde zaten ook in het hoofdgerecht. Toen het eindelijk op tafel kwam zat ik met een bigsmile want het was enorm veel en het smaakte zeer goed. Bediening hielp enorm want we hadden ook een beetje haast.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijke tapas in ruime hoeveelheden. De sfeer was aangenaam en de bediening was persoonlijk en vriendelijk. Wij voelden ons verwend en komen zeker terug!
suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Het eten kwam erg snel achter elkaar , we konden helaas niet kiezen(albert heijn actie) .
De kwaliteit van het eten kon beter, de sangria was wel erg lekker en goed. Rekening was ook niet
heel goedkoop.
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Hier gegeten met de AH actie. Het eten was niet bijzonder en het tempo las enorm hoog, we waren even bang dat we na een half uur alweer buiten zouden staan! € 35 voor dit 4-gangen menu (waarvan 1e gang mandje stokbrood) is niet in verhouding. De sangria was wel lekker. Wat wij ook erg vervelend vonden waren de vliegjes op het raam en welke rondvlogen boven onze tafel. Niet voor herhaling vatbaar.
loekhans .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
We vonden het jammer dat een mandje brood met. Een paar sausjes een voorgerecht bleek te zijn.
Het volgende gerecht van 3 gangen bleek meloen inham, niet verrassend, wel lekker.
Het uiteindeljke hoofdgerecht van een aantal tapas was lekker., maar ook niet spectaculair.
Eindconclusie: rommelige inrichting. Redelijk eten, maar niet verrassend. Prijs-kwaliteit: aan de dure kant.
marleen L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
helaas geen keuze menu. teveel koriander in de gerechten. sommige tapasgerechten niet goed gaar.
in een razend tempo geserveerd. beslist geen aanrader. komen nooit meer terug.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Voor een speciale dag zijn wij hier gaan eten, mijn kleindochter was namelijk jarig en die wou heel graag sangria drinken en zo zijn wij bij el olivo beland. Het was een fantastisch ervaring, Aardige jongemannen die in de openkeuken druk bezig waren met het voorbereiden van onze eten. En tussedoor ons ook nog eens tips gaf over het maken van de sangria. De bediening is ook zeer vriendelijk en alert. We werden door de jongedame erg goed geholpen uiteindelijk hadden wij best veel eten over gelaten omdat we het zo gezellig hadden!
Silke D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Toevallig langs gelopen voor een kopje koffie, nadat wij om ons heen keken en al dat lekkere tapasgerechtjes zagen dachten we laten we er 2 proberen, we hadden gekozen voor de Gamba's van de plaat en mijn collega ging voor de Lamspiesjes want die is namelijk gek op vlees. Beide waren erg lekker. Kwaliteit/prijs verhouding is perfect en de bediening is erg oplettend en hulpzaam.
jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Na een hele dag wandelen zijn we toch even in de stad gaan eten. Nadat we bij el olivo aankwamen werden we goed ontvangen en netjes begeleid naar onze tafels. Er werd ons aangeraden om te gaan voor een speciale tapas menu dus we gingen het proberen en het was zeer aangenaam. Vol van smaak en veel verschillende tapasgerechtjes. Genoeg opties uit bier en de dames gingen voor de sangria. Zeer genoten.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
we moesten lang wachten voordat het eten kwam. Personeel mag wel iets vriendelijker zijn.
We zaten met de tafel tegen een muur waar allemaal kleine vliegjes op zaten en dat zag er niet heel fris uit.
Het eten was heerlijk en werd prima en gezellig geserveerd.