Over restaurant El Kasbah

Subliem Marokkaans

Proef de rijke, kruidige Marokkaanse keuken: goed gevulde soepen, stoofgerechten uit de tajine, geroosterd vlees en heerlijke couscous. De chef gebruikt alleen biologische ingrediënten in zijn gerechten en voegt niets onnodigs toe. Alles is eerlijk en puur!

Meer informatie over restaurant El Kasbah

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

7,1
Mohamed B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
de tent is sober en niet gezellig de gastheer was vriendelijke en opkomend , het eten dan de soep was waterig geen smaak , de vlees was ok maar proef geen kruiden terug het is vlak vond wij erg jammer , na veel belovend recensies op iens , wij houden het bij de ene bezoek , wens de hard werkend eigenaar veel success.
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zeer fijn restaurant waar alles rustig op zijn tijd komt. De chef heeft alles goed onder controle en weet zijn passie zowel in het eten als in zijn service terug te laten komen.
Een restaurant waar je aangenaam verrast kan worden door de verschillende smaken uit Marokko. Een aanrader!
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Actie via de AH/Iens spaaractie. We hebben heerlijk gegeten, de kok heeft heerlijk maal gemaakt voor ons 5en, heerlijke gecombineerde salade, couscous 'familie' hoofdschotel en tot slot nog een klein toetje(sinaasappel, 1 Marokkaans koekje met wat likeur overgoten). Van te voren geen prijs afgesproken. Stom dit hadden we moeten doen, want aan het eind toch het gevoel een oor aangenaaid te zijn. Prijzen voor de drankjes veel te duur. Het hadden het gezellig met elkaar. Eigenaar was vriendelijk, maar wil volgende keer openheid rondom prijzen.
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Lekker eten, goede ontvangst en sfeer. Klein en gezellig. Fijne gastheer en gastvrouw die het je zeer zeker naar de zin willen maken. Een aanrader.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
het ultieme huiskamergevoel; rustige sfeer, geweldige chef die een beetje loopt te dollen en ondertussen de heerlijkste gerechten op tafel zet.
MonsieurBo .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
De binnenkomst was een beetje verwarrend: had een Social Deal en daar moest van te voren voor gereserveerd worden. Dat had ik geprobeerd, maar de telefoon werd niet opgenomen om 18.00 uur. Op god geluk er heen. De eigenaar was na enig gemor wel bereid ons te ontvangen. Een verder aardige iets zelf ingenomen man. Over het eten zeer te spreken aubergine salade, tajine met lam en 1 met kip en en gekarameliseerde mandarijn toe. de eigenaar werd steeds toeschietelijker en we kregen zelfs een overheerlijke, oude digestief van hem. Een aanrader dit restaurant.
Dank je wel.:) ik vond u veel weten over de wijn en de Franse keuken en plezierig om mee te praten daarom bleef ik ook langer in de buurt, het is altijd fijn om te praten met mensen waar ik wat van kan leren.

Gr Badoch Rachid.

Vrijdag maak ik gestoomde kwartel met vergeten groenten.
Zaterdag maak ik kalfsvlees uit de oven met citroen dressing.
Prrroever1990 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Fijn, dacht ik toen ik een hele pot thee kreeg nadat ik een thee had besteld. Bij het nagerecht nog een koffietje besteld. Maar......koffie 3,10??? Potje thee 6 euro nogwat?

Lamtajine was gortdroog. Dat kon echt niet voorgeschoteld worden.

De eigenaar (?) was niet te spreken dat ik niet aan de telefoon had doorgegeven dat ik via Social Deal had gereserveerd en liet dat flink merken. Feit was dat ik El Kasbah na mijn telefonische reservering nog twee heb proberen te bereiken om dat door te geven maar er niet werd opgenomen.

Meisje is de bediening was heel aardig en gastvrij. Vandaar de 8 voor Service.

Ik zou dit restaurant absoluut NIET aanraden.
Bedankt voor de recensie.
Wij sturen niemand weg ongeacht via seatme of anders, Ja, Het gebeurt dat mensen een gebruikte voucher bij zich hebben of de kleine letters niet lezen, of voor houden dat alle drank inbegrepen zijn..
ik als verantwoordelijke moet aangeven wat de regels zijn en dat doe ik.

Wij hebben louter biologische ongeparfumeerde dranken.
%100 Arabica zelf gebrande koffie-bonen.
Biologische gefermenteerde groene thee munt met bruine suiker of honing.

Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Heerlijke voorgerechten gekregen met veel uitleg van kok/eigenaar. Dat maakte dat we ons erg welkom voelde. eten daarna was ook lekker en de goede sfeer bleef. Goed restaurant in de buurt en zorgvuldige en snelle bediening.
Talitha A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Alles wat echt heerlijk en vers bereid, met veel aandacht voor detail en smaak. De ovengerechten vegetarisch en vlees waren ontzettend lekker en de voorgerechten salade en soep waren voortreffelijk. De service was heel goed en hartelijk, de chef maakt graag een praatje en de serveerster was heel beleefd en professioneel.
Het decor was heel romantisch en gezellig. Zeker een aanrader.
Ppjiens .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Weinig keuze, geen kaart, maar wel heel lekker gegeten: harrirasoep (mmm) en lamstajine. De eigenaar, die ons ook nog van de eveneens heerlijke kiptajine liet proeven, was allervriendelijkst en vertelde uitgebreid over bereidingswijze en ingredienten. Nagerecht was niet bijzonder: schijfjes peer met meloen maar lekker fris door de citroensap. Na de prima koffie tracteerde de eigenaar ons nog op een glaasje traditionele marokkaanse muntthee. Een geslaagde avond in een sfeervolle omgeving!
Dank voor u recensie.

Sinds begin 2003 ben ik de lopende kaart, als kok vertel ik graag wat ik voorbereid heb, Mijn gasten vertellen mij wat ze niet lusten of niet mogen vanwege geloofs of Docters overtuiging. Vb Veganisten, vegetarisch, moslim, allergieën, gluten, omdat ik de mogelijkheden heb en het graag doe.

Ik stop liever tijd in mijn eten dan aan mijn printer.

Gr Rachid

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Helaas een zeer slechte ervaring. Geen keuze in voorgerecht, alleen harrirasoep, matige smaak. Hoofdgerecht (tajine) lam/droog geen vocht. Slechte kwaliteit kip. Bijgerecht: 1 kopje couscous voor 4 pp en twee kopjes salade. Nagerecht (geen keuze): stukje meloen warm gemaakt in de oven, met een lepel granaatappel. Bediening, veel praatjes, weinig respectvol naar de klant. 3 uur gegeten, lange wachttijden. Prijs en kwaliteit klopte niet (13 euro voor een potje Marrokaanse thee!!). Eigenaar maakt misbruik van de Iens/AH actie.
Mvr van D,
Ik wil u bedanken voor de recensie.

Ik had het gevoel de hele avond gecoached te worden.

1 kan thee, à 5 glazen / 5 personen is €6,5.
Maal 2 is €13.-

Mvg.
elkasbah

Knabbel82 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Via de iens AH spaaractie gegeten bij Elkasbah, dit hadden we alleen beter niet kunnen doen. Er werd een vast menu aangeboden zonder iets te kiezen. Het voorgerecht, een tomaten/groente soep was niet bijzonder, het hoofdgerecht, de tajine met lams of kip (we kregen ze allebei om te delen) was erg lekker, met verschillende groente, echt heel lekker. Het nagerecht was een stukje meloen met honing en losse granaatappel, niet bepaald culinair hoogstaand. We vroegen om een Marrakech koffie maar omdat de likeur op was kregen we ongevraagd vodka in de koffie. Best een vreemde combi, hier konden we ook wel weer om lachen. De bediening was prima, vriendelijk en informeel, de ambiance was oosters maar zeker niet betoverend. Het is dat we vanwege de spaaractie maar de helft van de rekening hoefde te betalen en dan nog was t iets aan de prijzige kant voor wat er geserveerd werd. Voor die prijs zijn er vele andere restaurants in Amsterdan die een betere prijs kwaliteit verhouding hebben.

Ik kan begrijpen dat u het vervelend vindt om Smirnoff in u koffie te krijgen Als u daar niet om heeft gevraagd. Ik aan de andere kant bespreek alles alvorens ik een gerecht of drankje maak met de klant. U heeft kennelijk een andere mening dan u broer en die mag u bespreken in deze recensie.

Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten bij Elkasbah. De eigenaar komt altijd eerst naar de tafel om gezellig te praten en om uit te vinden wat men lekker vindt. Daarna gaat hijzelf de keuken in. Je bent daar meteen op je gemak en alles gaat lekker rustig aan. De tajines zijn overheerlijk met allemaal biologische ingrediënten. Wij hebben echt genoten.
Volkstuin .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wij waren verrast over dit restaurant. In het kader van de aktie van A.H. hadden wij dit uitgezocht, omdat het onbekend was voor ons en wij laten ons graag verrassen en dat deden we! Leuk intiem restaurantje, lekker eten en heel aardige en deskundige bediening. We hebben nu een leuk adresje als we uit gaan bij het Westerpark en makkelijk bereikbaar met tram 10.
We zeiden: "we komen terug" en dat doen we zeker!
HalimaT .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Eigenaar Rachid is altijd zeer gastvrij. Neemt altijd even de tijd voor zijn gasten en vertelt over de gerechten die vaak aangenaam verrassend zijn. Mijn persoonlijke favoriet is wel de pastella van el Kasbah. Bladerdeeg gerecht met kip. Verder kan je je heerlijk laten verrassen door authentieke Marokkaanse recepten zoals cous cous en tagine met een twist van de kok door seizoenproducten te gebruiken. voor een culinaire Marokkaanse ervaring is El Kasbah zeker een aanrader!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Een gezellige zaak, klein: een flinke huiskamer. Er is geen menukaart maar er wordt ons verteld waar we uit kunnen kiezen: een aantal traditionele Marokkaanse gerechten. Het is de afgelopen dagen druk geweest (aanbieding van grote supermarkt) en nu zijn sommige gerechten niet meer beschikbaar, of aangepast. We kiezen vooraf linzensoep en paprikasalade, daarna tajine met lam (en kip) en couscous, als dessert baklava en daarna nog koffie en een likeurtje. Het is niet altijd duidelijk of een recept vooraf zo gepland is of geimproviseerd door de kok. Eigenlijk maakt dat ook niet uit. Alles smaakt en ruikt heerlijk. En niet duur.
Aline99 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Gisteravond hier gegeten. Heel vriendelijk ontvangen en de hele avond heel attent begeleid. Er wordt hier met liefde en enthousiasme gekookt. Bij de gerechten kregen we uitleg over bereiding en kruiden. De lams tajine (schenkel) was heerlijk, botermals vlees en lekker gekruid.
De baklava als dessert was heerlijk met zelfs nog een likeurtje eroverheen en als afsluiting een likeurtje gedronken met heel apart staafjes meloen erin. En dat alles in een sfeervolle ambiance met
mooie marokkaanse muziek. We genoten erg van de zang van Fairouz.
Irma T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Thuis al via internet op menu van El Kasbah gekeken. Wat een heerlijkheden stonden erop. Ik verheugde mij zeer op de uitgebreide keuze van de menukaart. We werden hartelijk ontvangen en de eigenaar deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. So far, so good. Toen kwam het: geen wijnkaart, 1 soort witte wijn en 1 rode. Geen huiswijn, Alleen per fles te bestellen of per glas. Toen ik om de menukaart vroeg, die ik 's middags toch echt gelezen had op hun site kregen we te horen dat die er niet meer was. Was een beetje teleurgesteld dus gekozen uit het beschikbare, we bestelden auberginesalade die smakelijk was maar veel te zout en daarna kregen we olijven en paprikasalade en Marrokaans brood erbij geserveerd (niet besteld) Was lekker. Daarna het hoofdgerecht: de keuze lamsschotel of kipschotel, in couscous of tajinvorm. Wij hebben 1 lams- en 1 kiptajin besteld, heel smakelijk maar klein kippendijtje en zeer weinig lamsvlees. Daarna koffie met vijgenlikeur en van het huis gecaramelliseerde meloen. Erg lekker. Toen kwam de rekening (omdat er geen menu was geen idee wat we moesten betalen). De rekening werd neergelegd met de vraag of we via AH kwamen (!!!!!). Nee dus, en de rekening werd weer weggehaald. Ik had nog net gezien dat er € 58,95 opstond. Toen de rekening terugkwam stond er € 73,95 op !!!!!! Wat een afknapper ! Jammer, jammer, jammer, Op zich hadden we lekker gegeten. Maar de voorlichting via site klopt niet en dat van de rekening, tja, of we ooit nog terugkomen..........
Dank voor u eerlijke recensie.
Als wij fouten kunnen herstellen dan zou het begrijpelijk moeten zijn.
Jammer is dat niet altijd het geval.
Mvg Elkasbah.

Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
voorgerecht soort peterselie pesto was heerlijk! ook de vegetarische couscous was heerlijk. de soep vond ik ietsje minder. Al met al heerlijk!
Vanesa P.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik heb nog nooit zo slecht ergens gegeten. Was het misschien een grap? Een experiment om te kijken hoe ver je kunt gaan? Hoe slecht je het eten kunt klaarmaken zonder dat je gasten weglopen? Er was geen menu, wat ik op zich niet zo erg vind… maar als je al zo weinig aanbiedt, maak er dan wat van! We kregen als eerste een soep die zo waterig was als de pest. En waar geen smaak aan zat. Ik kon er 1 kikkererwt in vinden en 2 linzen. Is dat harira? Ja, harira-ammehoela! Als tweede tajine van lam met groeten. Lam met groenten, lam met groenten… Maar waar was de lam? Stond die nog in de stal? De eigenaar wees mij op 1 stukje… hij haalde zelfs een kaars erbij zodat ik het beter kon zien. En dat was maar goed ook, want afgezien van een stukje bot zat er verder dus geen vlees in de tajine van lam. De eigenaar legde uit dat ze sinds kort hun werkwijze hadden aangepast. Nu werkten ze met ‘stukjes’. Met stukjes? Jeetje… dit was echt heel ernstig. Lamsvlees in tajine hoort ook mals te zijn en dit was taai en oud, alsof het daar dagen lang had gestaan en weer opgewarmd was. We kregen op verzoek nog wat extra, maar dat was lauw en smaakloos. En daar bleef het dus bij… We hadden nog honger maar gewoon geen trek meer. Typisch voorbeeld van een verpeste avond uit eten. Je hebt het gevoel dat je besodemieterd wordt waar je bijstaat. En dan nog constant vragen of je alles wel lekker vond. Ja, wat denk je zelf? Ik schrijf bijna nooit recensies, ik probeer nooit teveel te zeuren, daar houd ik niet van, maar nu moet ik wel. Ik was sprakeloos, zo slecht vond ik het.

Dank voor u resentie.

In mijn belevenis werd door de heer tagine lams en de dame %100 Vegetarisch besteld, dan klopt het en is er geen vlees.
Maar omdat de wil van de klant boven de fout staat, Reageer ik met spoed en aarzel ik niet om te vragen of mevr ook vlees wil, wetend dat de toonzetting onherstelbaar was lees ik mij bij.....