El Gusto

Danckertsstraat 37 2517 TE Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant El Gusto

Tapas zoals ze in Spanje smaken

Wie op zoek is naar de authentieke mediterrane keuken, moet langs bij El Gusto. Met name de tapas scoren hoog: zeer vers, perfect en met passie bereid, precies zoals je in Spanje eet. Eindelijke die authentiek Spaanse smaak in Nederland.

Meer informatie over restaurant El Gusto

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Stella K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het was prima, met 1 opmerking. De verwarming was kapot en dit al wat langer naar we begrepen. Ondanks 2 elektrische kacheltjes was het eigenlijk koud en niet behaaglijk. Dit hebben we ook aangegeven.
Silvan N.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ik ga vaak naar buitenland. Voor mij werk. Vaak eet ik buiten hotel. Vanavond. Bij el gusto. Zo hoort de zijn gastheer. Over de tapas. 2 keer albondigas besteld die waren heerlijk. Jamon Iberico. Smeelt op je tong. Jammer dat ik in Utrecht woon Dank u wel. Voor leuke avond. Sinjoor.
Paplo S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Ben vaak geweest bij el gusto elke keer. Goed bevallen zo als het hoort bij Spaanse restaurant ben zelf Spaanse. Enige tapas restaurant alles op smaak. Gastheer doet heel goed altijd staat hij klaar voor jou. Dat geef ook goed gevoel natuurlijk. Tot snel amigos.
Debby J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten
marlies .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij hebben hier gegeten met de restaurant actie van de Albert Heyn. Ik zie deze actie als het ontdekken van restaurants welke ik niet ken. Qua eten heb ik een goede indruk; lekkere maar simpele tapa's, prima! Alleen toen de rekening kwam schrok ik. El Gusto bepaald het voor- en nagerecht. Als hoofdgerecht dien je ieder 4 tapas te bestellen. De 4 duurste tapa's worden berekend inclusief 1 voor- en 1 nagerecht. Wij hadden ieder 2 huiswijn op en een thee. De eindafrekening was 71 euro. De kosten van de drankjes eraf halend komen we uit op 50euro. Normaliter zou het dus 50euro per persoon hebben gekost voor alleen het eten.... En dat is het écht niet waard. Zonde. Ik denk namelijk, aan de kaart te zien, dat El Gusto normaal helemaal niet zo duur is maar ergens de kosten vandaan moet halen. Heel vriendelijk personeel, de inrichting mag iets vernieuwd worden maar helaas geen herhaling voor mij.
Dana C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Naar aanleiding van een zeer positieve ervaring met eten bij El Gusto met de AH-actie afgelopen jaar ook dit jaar weer gereserveerd. De ontvangst was prima en we kozen een tafeltje achterin met zicht op de keuken. Vervolgens werd door de vriendelijke serveerster uitgelegd hoe het werkte met de AH-actie. Als voorafje kreeg je een plateau van vleeswaren. Hierin was geen keuze mogelijk en dit was meteen het duurste gerecht dat op de kaart stond. Als hoofdgerecht kon ieder persoon 4 verschillende tapas kiezen en als nagerecht kreeg men een verassing van de chef. Nadat we de bestelling hadden doorgegeven duurde het heel lang voordat het voorgerecht werd geserveerd. Dit smaakte prima, maar was niet heel bijzonder en zeker niet de 13,50 per persoon waard die er normaal voor wordt gevraagd. Het restaurant werd steeds voller en een deel van de bediening liep vrij gestressed rond en reageerde kortaf. Nadat het voorgerecht was afgeruimd duurde het weer heel lang voordat de volgende ronde tapas werd geserveerd. Hierbij werden niet meteen alle gerechten geserveerd. Navraag bij de bediening leverde een kortaf en niet behulpzaam antwoord op. Na de volgende ronde tapas hebben we een andere serveerster gevraagd of het nagerecht iets vlotter geserveerd kon worden. Zij reageerde vriendelijk en adequaat waardoor dit vrij snel erna gebracht werd.
De sfeer in het restaurant is prima. Je kunt goed met elkaar praten en het uitzicht op de keuken is leuk. De gerechten zijn echter niet heel bijzonder. De tapas zijn wel lekker, maar zonder de AH-actie (waarbij je het 2e 3-gangendiner gratis krijgt) is de prijs-kwaliteitverhouding uitermate slecht. Daarnaast is de keuken blijkbaar niet berekend op een vol restaurant waardoor het heel lang duurt voordat de gerechten geserveerd worden. Door de verschillende tapas van tevoren te bereiden is hier wellicht tijdswinst mogelijk.
De bediening was wisselend. Men bleef vriendelijk, maar wij kregen het idee dat een deel van het personeel de drukte niet aan kon en daardoor gestressed en kortaf reageerde.
De positieve ervaring van de vorige keer is helaas niet herhaald waardoor wij niet opnieuw naar El Gusto gaan en dit restaurant ook niet zullen aanraden.
Paplo S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voor het eerste keer kennis gemaakt het is succes geweest. Vooral de tapas waren heerlijk 3 ronde tapas besteld. Alles goed op smaak lamsspies berengena tortilja patatas bravas mijn favoriet. Ik kom snel.
Ruben R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Eten was jammer genoeg gemiddeld en het ruikt ontzettend muf binnen. Zou er niet snel nog eens gaan eten. Sfeer was matig ook
WimStal S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Het voorgerecht een plank met vleeswaren (salami, rauwe ham, olijven en wat sla, en 2 sneetjes stokbrood) was smakelijk, maar als je bedenkt dat dit €13,50 (!) per persoon kost, dan vind ik dat wel erg duur.
De tapas, dit zijn kleine porties van alles en nog wat, zijn lekker en van goede kwaliteit. Het lamsvlees is mals en perfect rosé gebakken. De ossenhaaspuntjes waren ook goed. De lamskoteletjes waren Prima de Luxe, net zoals ik ze thuis opdien. De diverse gerechten werden opgediend met een garnering van sla en tomaatjes.
Nederlandse mensen die het niet gewend zijn tapas te eten kunnen beter eerst googelen om goed te begrijpen wat de bedoeling van tapas is. De bediening was not amused dit te moeten uitleggen.
De huiswijn vond ik bijzonder lekker en vriendelijk geprijsd voor een groot glas.
Al met al door de goede kwaliteit van het vlees en de lekkere wijn is het een genoeglijke maaltijd geweest!
Ina V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op 6 januari hebben wij met 6 personen de verjaardagen gevierd van 3 van onze kinderen. De ontvangst is vriendelijk. Het is een gezellig ogend restaurant, er branden echte kaarsen, de sfeer is heel prettig. Wij waren met twee vegetariërs en dat is voor dit tapas restaurant geen probleem. Wij hebben een fles wijn, frisdrankjes en een fles water besteld. Kraanwater werd aangeboden , maar wij geven de voorkeur aan bronwater uit een fles. De bediening vond het geen probleem om de tapas over vier in plaats van drie serveer-momenten te verdelen, dat is erg vriendelijk. Er werden die avond veel verjaardagen gevierd met de bijbehorende verjaardag muziek en spetterende vuurwerk-fonteinen op de desserts. Erg grappig.! Als wij met de familie uit eten gaan maken wij er een avondvullend etentje van, die tijd werd ons ook gegeven, wij hebben geen haast. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend! De bediening goed, iedereen zet zich in om het naar je zin te maken. Met zes personen een voorgerecht, 24 tapas, een wijn van 27,00 euro, bronwater en frisdrankjes en een dessert met ijs en Spaanse zoetigheden betaalden wij met twee AH- kaarten 212,00 euro. De goedkoopste gerechtjes worden, zoals altijd, in mindering gebracht wat neerkomt op 35,00 euro per persoon. Een zeer gunstige prijs voor een fijne avond!
heleen B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Met de restaurantbonnen van de albert heijn van te voren bij dit restaurant gereserveerd en vanavond met gezin van 6 de verjaardag van mijn dochter gevierd. De ontvangst was prima en de ambience prettig. Het begon wat vreemd toen onze menukaarten werden weggehaald toen het voorgerecht werd opgediend. Wij waren nog niet klaar met kiezen maar de kaarten waren elders nodig. Zodoende duurde het nog een half uur na het eten van het voorgerecht voordat wij onze tapas hadden besteld. Deze zouden in 3 ronden worden geserveerd. Prima. Maar helaas zat er tussen de eerste en de tweede ronde een uur tijd ! Inmiddels zaten wij er al 2 uur en zei ik ook rustig tegen de serveerster dat het wel erg lang duurde. Ze zei dat er meerder grote groepen zaten maar ja, als je reserveert reken je toch op een beetje bediening. Een andere mannelijke serveerder kwam ook wat gehaast over en feitelijk durfde we amper te vragen welke tapas er eigenlijk geserveerd werden en moesten we ze dus zelf uit elkaar pluizen. Nadat we allemaal 1 of 2 drankjes hadden besteld vroeg ik om een karaf water welke ons tot 2 x toe netjes gegeven werd. Bij de derde keer werd ons gezegd dat we geen water mochten vragen want we bestelden niet genoeg drankjes en het hoorde ook eigenlijk alleen maar bij een fles wijn (wij zijn allen geheel-onthouders) Na een korte stilte onzerzijds rustig maar wat drankjes bij besteld. Na letterlijk 3 1/2 uur aan tafel te hebben gezeten hadden we eindelijk onze desserts op (complimenten voor de chef- die kwam inspringen bij de bediening, een vriendelijker meneer). Bij het afrekenen werd toch een pittige rekening geserveerd. Ik schrok er even van maar bleek dat de goedkoopste tapas eraf waren gehaald. Iets wat misschien gebruikelijk is maar van te voren niet gezegd was. Ik maakte er een opmerking over vanwege de schrik waarop meneer de serveerder een snauw terug gaf. Toen ben ik toch even uit mijn slof geschoten en was er helaas geen enkel begrip of respect te bespeuren. Meneer ging alleen steeds meer op zijn strepen staan en vertelde nog terloops dat wij moeilijk hadden gedaan over de drankjes (!) Reken in dit restaurant dus zeker op zo'n 60 euro per betalende persoon ! ( zonder alcohol houdende drankjes)
adriaanvdberg .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, goede uitleg en betrokkenheid van het personeel! Vooral hoofdgerecht was erg lekker en zag er verzorgd uit!
Top!
woudvis .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Ontzettend lekker eten en een heel -onnederlandse- gastvrije ontvangst. Hier is uit eten echte verwennerij. Een kok vol passie, die je maakt dat je je thuis voelt.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Prima gegeten bij El Gusto met de AH restaurantactie. Standaard bij dit menu (heerlijke) tapas als voorgerecht. Daarna de mogelijkheid om samen vier gerechten uit de kaart te kiezen en een cheesecake toe. Super vriendelijke bediening door Selvi. Dat maakte een gure avond hartverwarmend!
Dave P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Vriendelijk personeel, goed bereid eten, gezellige entourage. Helaas maakte, ondanks de verwarming, een constante koude luchtstroom door de deur bij de entree, het verblijf wat onaangenaam.
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het duurde soms wat lang. De keuken is iets te klein voor het aantal bezoekers. Het eten en de wijn waren echter heerlijk.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten en de bediening was top! De tapas waren stuk voor stuk zeer smaakvol. We deden mee aan de AH-actie dus 2 voorgerechtjes, in totaal 8 tapas en voor ieder een lekker verrassingsdessert. En maar de helft stond op de rekening. Na het afrekenen kregen we zelfs nog een likeurtje aangeboden. Zeker een aanrader!
Salma P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
De mensen die een slechte review hebben geschreven hebben serieus geen smaak en willen gewoon iets te klagen hebben en moeten gewoon meer uit eten om te snappen wat lekker eten is. Het eten is super, de sfeer was super en we hebben een heerlijke avond gehad!! Ik heb mijn volgende reservering al staan voor volgende week en ik kijk er nu al naar uit!
Lotte R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk eten, aardige bediening, had alleen wat sneller gemogen qua bediening.

Maar veder een gezellig en goed restaurant!
korvingsteven .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Samen met mijn partner de week afsluiten en, gewapend met de AH restaurant spaarkaart, naar El Gusto want we hebben zin in tapa's. Via internet gereserveerd maar de digitale weg heeft El Gusto nog niet bereikt. Toch een tafeltje bemachtigd. Na een slok huiswijn besloten we een fles Rioja te vragen. De lieve jonge dames die ons hielpen waren hier duidelijk niet op voorbereid noch was er in velden of wegen engine senioriteit in de bediening te ontdekken om de noodzakelijke ondersteuning en coaching te geven. Hunkerend naar een glas wijn grepen we na een kwartier in om alsnog 2 glazen huiswijn the bestellen. Het eten was wat je van tapa's mag verwachten en de dames deden hun best. De restauranteigenaar moet zich diep schamen personeel zo alleen te laten.