El Gaucho

Meer informatie over restaurant El Gaucho

• Af te huren , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een tijdje geleden met een zakenrelatie hier gaan eten. Prima restaurant om een prima steak te eten. De sfeer in het restaurant zorgt vooral voor een leuke ervaring. De kaart is zoals je kan verwachten van een steakhouse en het personeel is internationaal georiënteerd. De steaks die wij kregen waren lekker, goed bereid, maar mogen iets meer smaak hebben. De bediening was vriendelijk en het ging best snel met de gerechten en de drankjes. Wel jammer dat we soms om aandacht moesten vragen toen onze glazen leeg waren en wij ons bord leeg hadden gegeten. Misschien had het iets te maken met de drukte en de hoeveelheid bediening die er liep. De sfeer en inrichting is goed verzorgd. Het is knus en gezellig met een goede akoestiek en verlichting voor het type restaurant. Best leuk om een keer te gaan eten als je in Leiden bent en trek hebt ik een mooi stuk vlees, maar niet te veel kwijt wil zijn.
Derogee_r .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Vanavond een perfect bereide ossenhaas in een eigen marinade gegeten, een echte aanrader.
Ook een heerlijk dessert van chocolade mouse in een hele mooie presentatie met zuivere smaken gegeten.
Het was allemaal weer prima.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Mooie zaak. Fantastisch eten, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo van de steakhouses of Argentijnse grill ben. Maar als je dan toch voor de bbq-experience gaat, dan kun je het maar beter goed doen.
Open keuken, prachtige stukken vlees en de lekkerste spareribs die ik in jaren heb gegeten. Jammer dat de bijgerechten apart moeten worden besteld (en afgerekend). Dat maakt het prijzig, maar geeft je ook veel keus. Zo vond ik de gepofte zoete aardappel echt 10 x beter dan die fantasielose patat die je elders krijgt.
Suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Trek in een goede steak, this is the place to be. Wat een overheerlijke steaks hebben zie hier.
Wel duur maar dat hebben we er graag voor over, bediening erg gewoontjes.
LiesbethA .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Hele goede steaks voor mijn tafelgenoten, zelf had ik lamsrack, die was heerlijk.
Wel duur maar dan krijg je ook goed vlees, tot volgende keer.
Thimo D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een van de betere restaurants in Leiden.
Service is adequaat en snel, je eet hier voor een mooie prijs. Ik had een heerlijke chorizo die goed gebakken was. De smaken kwamen goed overeen met wat je verwacht. Wij gingen voor een lekkere Malbec waar een nette prijs voor werd gerekend. Ik kom hier zeker terug.
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Samen met mijn dochter hier gegeten. Zij stelde dit voor gezien de eerdere en positieve ervaring. Een klein stukje verhuisd en nu op de hoek van de Steenstraat, een mooie open keuken en goede zitjes.

Er was een tafel beschikbaar om 20.30 uur en de zaak zat helemaal vol. Een stuk groter dan de vorige en prettiger om te zitten. Een leuke tafel gehad en vriendelijk ontvangen. Zeer vriendelijk personeel en een prima service. Bij de uitgekozen wijn welke prima wegdronk een mandje met brood en tapenade besteld.

Als voorgerecht 2 x de Grote gamba's met knoflook. Deze waren voortreffelijk bereid en zelden zo vers gegeten. Als hoofdgerecht een 200 gram Bife lomo en de lamscarre. Beide waren voortreffelijk en het vlees van een top kwaliteit maar ook zeer goed bereid.
Als nagerecht voor ons samen het huisgemaakte appeltaartje met ijs en slagroom.
Ook dit in lijn met het voorgerecht en hoofdgerecht, voortreffelijk dus.

Koffie en thee en een gezellige avond gehad met prima eten. We gaan zeker terug!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond in dit sfeervolle Argentijnse restaurant gegeten. We hadden niet gereserveerd en vanaf de straat leek het restaurant tjokvol te zitten. Gelukkig bleek dat (nog) niet het geval en kregen wij een tafeltje aan de achterzijde toebedeeld. De wanden daar waren versierd met vooral zwart-wit (of eigenlijk bruin-wit om ouderdom te suggeren) foto’s van gaucho’s (de Zuid-Amerikaanse tegenhanger van cowboys). Op de witte achtergrond van de muren, kwamen die foto’s mooi uit en schiepen een prettige ambiance. Daarbij kwam Zuid-Amerikaanse of Argentijnse muziek uit de speakers. Stemmig en niet te luid, waardoor een tafelgesprek met de partner goed mogelijk was.
Als drankje vooraf nam mijn geliefde een zoete witte wijn, die haar kennelijk goed beviel, want later zou ze nog een glas nemen. Ik hield het bij een lekker biertje, namelijk een Affligem Dubbel. Mooi donker bier en redelijk zoet, maar niet te.
De menukaart is niet verschrikkelijk uitgebreid, maar bood ons voldoende mogelijkheden. Mijn lief nam als voorgerecht de Pimiento relleno: een paprika gevuld met gekruid rundergehakt. Hierbij een lekkere rode saus (barbecue?) en een garnering van wat slasoorten. Zelf koos ik voor de chorizos, met dezelfde saus en slagarnering als mijn gezellin. De worstjes waren prima gegrild en heel lekker. Dat vond mijn disgenote ook van haar voorgerecht. Kortom, we waren beiden zeer tevreden over onze eerste gang.
Voor het hoofdgerecht liet mijn tafelgenote haar keuze vallen op de Cordero asado ofwel lamsbout. Als bijgerechten namen we een schaaltje rauwkost en een schaaltje met uitstekend krokant gebakken frites. Het hoofdgerecht van mijn keuze was de Bife ancho: rib-eye, geserveerd met sperziebonen en stukken ui. Onderwijl had ik mijn tweede biertje besteld en mijn geliefde nog zo’n heerlijke zoete witte wijn. Mijn partner was bijzonder in haar nopjes over de zachtheid en smaak van haar lamsvlees en bij mij schieten woorden te kort om de kwaliteit van deze rib-eye te beschrijven. Bijna altijd vind ik in restaurants de kwaliteit van steaks goed tot zeer goed, maar voor deze Argentijnse rib-eye (medium gebakken) ontbreken eenvoudig superlatieven. Zó ongelooflijk mals en subliem van smaak was dit exemplaar, dat er voor mij een nieuwe maatstaf werd gesteld. Om een of andere reden lijk ik sowieso steaks bij Argentijnse restaurants net iets beter te vinden dan bij Nederlandse eetgelegenheden. Maar bij dit etablissement werd de lat opnieuw hoger gelegd. Of het nu komt door de manier van bereiden of door de herkomst van het vlees, maar in mijn oordeel was dit de meest perfecte steak die ik ooit geproefd heb. Je kon hem als het ware naar binnen zuigen. Extreem goed.
Het dessert tenslotte was voor mijn lief even schrikken. Ze had haar oog laten vallen op de Helados: vanille-, chocolade- en aardbeienijs maar – helaas voor haar – ook veel slagroom. En daar houdt ze nu eenmaal absoluut niet van, om het maar mild uit te drukken. Dom van onze kant, want we hadden haar afkeer van slagroom niet gemeld. Op de menukaart stond ook niet vermeld dat er slagroom bij zou zitten, maar dat hadden we uiteraard wel kunnen vermoeden. Enfin, ik profiteerde van haar toevoeging door het zo goed en zo kwaad als het ging, van haar ijs weg te lepelen. Maar het is nu eenmaal ondoenlijk om alles weg te krijgen, dus hield ze toch een beetje van de smaak van de room over. Het ijs zelf vond ze trouwens wel heel lekker. Mijn nagerecht was de Mango con Tequila. Een verrukkelijke coupe van vanille-ijs met mango en een forse shot tequila. Daar ik nog nooit tequila puur heb gedronken, weet ik niet of het veel anders smaakt dan in deze coup, maar sterk en heerlijk was het voor mij zeker.
We besloten de avond met een verse muntthee.
Tot slot ook een groot compliment aan de bediening. De dames waren zeer alert en continu in beweging om te kijken of het aan de tafels aan niets ontbrak. Klasse dus! Goedkoop echter is het restaurant niet, maar je krijgt wel veel kwaliteitsvlees voor je geld. En daar draait het bij Argentijnse restaurants tenslotte om. De presentatie is duidelijk ondergeschikt aan de klasse van het vlees.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
El Gaucho is één van de weinige echte vleestenten van Leiden en voor Argentijnse steaks ben je hier aan het juiste adres. Keuze genoeg, biefstuk, rib-eyes, entrecotes, en spare-ribs; het is er allemaal. De rib-eye met rode wijnsaus beviel uiteindelijk prima. Als bijgerecht wat champignons, waarbij de rode wijnsaus uiteindelijk goed van pas kwam. Mijn tafelgenoot moest uiteindelijk zijn rib-eye terug naar de keuken laten gaan, omdat hij te 'rare' was. Biertjes lieten op een gegeven moment ook erg lang op zich duren - waarschijnlijk vergeten - en na een herinnering aan de serveerster kwamen ze uiteindelijk dubbel op de bon. Dit werd opgelost, maar ging allemaal niet makkelijk en van harte. Jammer, hier kan je als restaurant toch credits mee verliezen.

Vlees is prima, service kan beter!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Goed eten en een mooi interieur. Wij hebben hier op de drukste dag van het jaar gegeten en het was top. Heerlijke mixt grill gegeten met een fijn wijntje erbij.
Jean-Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
3 Oktober een voor Leiden niet echt makkelijke avond hier met 4en gegeten. Kaart is eenvoudig en overzichtelijk. Begonnen met 2 voorgerechten, 1x Argentijnse pasteitjes die erg lekker waren en een garnalencocktail. Deze laatste bevatte meer sla dan garnalen en is voor 11,50 dan ook erg duur. Hoofdgerechten 2x spareribs, die gewoon erg goed waren. Voor de normale eter is de standaard portie meer dan voldoende en is de all you can eat versie absoluut overbodig. 1x lamschouder, die prima was klaar gemaakt. Enkel de BBQ saus eroverheen nam alle smaak weg. Al vaker gezegd, geef de saus er apart bij, dan kan men zelf kiezen deze te nuttigen of niet. In dit geval zonde van het vlees. 1x kipfilet met geroosterde groenten. Kip was redelijk droog en de groenten moesten we zoeken. Alles weggespoeld met een prima rode Argentijn, die van een zeer beperkte wijnkaart kwam, met 1 witte wijn erop kan men wel zeggen heel erg beperkt. De wijn prijzen zijn daarnaast niet misselijk, hier ligt dus echt een verbeter punt. Al met al een redelijk eerste indruk van dit recentelijk verbouwde restaurant, die we nogmaals zullen vereren met een bezoek op een wat rustiger dag
M. V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Heerlijke steaks maar daar betaal je dan ook ook voor.
Biefstuk zoals het hoort. Echt een aanrader! Gepofte aardappel erbij en salade.
Vriendelijke bediening en bijbehorend interieur. Helemaal top!
Missmc .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Eten(vlees) was heerlijk mals en prima op smaak. Prijzig maar je krijgt er dan kwaliteit voor terug. Wanneer het wat drukker word dan merk je dit in de bediening.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Ik ben hier met 4 collega's geweest en eten was niet helemaal wat je mag verwachten van argetijns restaurant. De spare-ribs waren echt niet lekker, vlees was gewoon taai en niet van bot at te krijgen. Bediening was verder wel ok.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Bij El Gaucho David's Burger gegeten. Het aanlokkelijke was dat ze hier biologische burgers hebben. We hebben twee burgers besteld (David's burger en Blue cheese burger) en vooraf twee empanade queso. De empanades waren iets minder maar de burgers waren heerlijk. De bediening was ook goed en snel. Voor een klant in een rolstoel die buiten ging eten, werd even een andere tafel gehaald van binnnen. Dat vond ik zeer klantvriendelijk.
Het decor sprak mij minder (koeienhuiden over de banken), maar da's puur persoonlijk.
Voor een snelle hap, zal ik hier zeker nog een keer naar toe gaan.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Schattig donker en gezellige restaurant. Vriendelijke en familiaire service. Nooit een betere steak gegeten! Per toeval beland alvorens we naar de musical gingen (soldaat van oranje, vandaar leiden). Ik ga nu zeker de andere El Gaucho's ook bezoeken!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Geen beste ervaring bij El Gaucho. Spareribs waren ok, hadden als garnituur een lachwekkend klein beetje groenten. Maar goed, men komt hier voor het vlees dus maak ik er verder geen probleem van. Sauzen moeten wel apart besteld worden tegen meerprijs.

Vegetarische schotel ging vergezeld van nogal apart smakend Argentijns aardappelgerecht.

Ik brandde letterlijk mijn vingers aan het water in het vingerkommetje bij de spareribs. Na reclameren pakte de ober het bakje, gooide er aan de bar een ijsklontje en zette het zonder een woord weer voor me. Later zagen we dat de vingerkommetjes gevuld worden onder de heetwaterkraan van de koffiemachine. Dat water - wat normaal voor thee bedoeld is - heeft dus een temperatuur van 80-90 graden. Schandalig en gevaarlijk om dat zonder meer op tafel te zetten.

Bediening was voornamelijk druk met zichzelf. Geen oplettendheid om drank bij te vullen, vragen of alles naar wens is etc.

Dit restaurant ligt op de route van station naar het historische centrum; een typische locatie voor een tourist trap die zaken als gastvrijheid en klantenbinding een worst zal zijn. Waarvan akte.

Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Bij El Gauchos Davids Burger gegeten. Hier eigenlijk met hoge verwachting naar toegegaan maar heeft het helaas niet kunnen waar maken. Hier een gauchos burger besteld en mijn vriendin een gewone burger. Vlees is goed van smaak alleen de kwaliteit prijsverhouding is exceptioneel. Je krijgt een kleine hamburger (wij zijn echt geen grote eters) voor € 14,95....daarnaast moesten de frites en salade extra erbij besteld worden. Hier stonden we binnen half uur weer buiten... Jammer!
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Hier kom ik gemiddeld een keer of 2 per jaar om een lekker stukje vlees te eten.
Zo ook weer gisteren.
Vooraf de gamba's gegeten welke lekker vers waren en als hoofd de 200gram ossenhaas (bife de lomo).
Perfect gegrild heerlijk mals en super van smaak.

De vernieuwing van het restaurant vind ik een hele vooruitgang, maar de oude locatie (welke veel donkerder was) had ook zo zijn charme.
Prijs kwaliteit verhouding helemaal in orde, een Argentijns restaurant zoals het moet zijn.
Waterbies .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Vanavond hier gegeten, voor de eerste keer. Restaurant is gelegen op een mooie locatie hoek Steenstraat en Morsstraat. Veel licht in het restaurant door de vele ramen. Inrichting is smaakvol en modern. Bepaalde accessoires aan de wand wenken naar Argentinië. Het restaurant heeft een open keuken. Jammer is wel dat de ventilatie en luchtafzuiging onvoldoende is, waardoor ik mij na het eten een uur in de wind stink.
Bediening is erg afstandelijk en niet erg alert.
Als vooraf gekozen voor brood met kruidenboter EUR 3,00 met daarbij een glas rode wijn die prima smaakte. Voor het hoofdgerecht gekozen voor de Bife Lomo, een gegrilde ossehaas van 200 gram, die hemels mals voelde en perfect smaakte. De erbij bestelde franse frietjes, bleken bij uitlevering zgn. luie wijven friet te zijn, maar het smaakte er niet minder om.
Als nagerecht gekozen voor de Angel negro (cholademousse), die wel erg aan de karige kant was voor de EUR 7,50. Tot slot nog een kopje koffie genomen.
Mijn tafelgenoot kreeg pas na een kwartier de bestelde Ice koffie, nadat wij de bediening er op geattendeerd hadden. Uiteindelijk bleek dit een soort milkshake met koffiesmaak te zijn.

Kortom, het vlees is echt hemels, maar voor de rest is het matig. Hopelijk passen ze snel e.e.a. aan. Dan kom ik zeker terug.