El Gaucho

Van Vollenhovenstraat 58 3016 BK Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant El Gaucho

Heet rund van de pampa

Argentinië is steak. En dat weten ze bij El Gaucho als de beste. Vlees van runderen die vrij rondlopen over de pampa's wordt op heet ijzer aan tafel geserveerd. Ondanks de groei van vestigingen door het hele land zijn ze altijd trouw aan hun kernidee gebleven, al hebben ze de plastic cactussen de rug toegekeerd.

Meer informatie over restaurant El Gaucho

• Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Sandradj . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren ossenhaas gegeten. Om te smullen! Vlotte bediening. Erg vriendelijk! Sfeer en kwaliteit van het eten waren goed! Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Mischavv . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met 4 personen gegeten hier. Zowel de steaks (lomo en rump) als de spareribs waren uitstekend. De echte verrassingen waren de heerlijk gekruide groentes en de prima salades. De meiden van de bediening waren zeer vriendelijk en heel klantvriendelijk. We hadden het gevoel echt te gast te zijn.
Ingeborg V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten geweldig aardig bediening,hier kom ik zeker terug.de ossenhaas was super mals en dan het stokbrood met kruidenboter.daar kom je voor terug.om stil van te worden .

Peter 6. Gastronoom (24 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is een typische Argentijn uit de jaren '80. Veel plastic en erg donker. Een afzuig installatie die niet goed zijn werk doet werkt vooral mijn tafelgenoot erg op de longen. Deze eerste 15 minuten in deze donkere zaak zijn wat hem betreft al genoeg, echter we zitten en hebben honger.

We beslissen om het verblijf kort te houden, en ik bestel een haas biefstuk (lomo). Na ruim 45 minuten en inmiddels 4 glazen goedkope rode wijn komt het spektakel aan tafel. Medium bleek zo rood, dat het vlees koud was. De niet Argentijns uitziende chef kon het verschil niet zien denk ik, omdat het zo donker was dat de steaks bij na 2 minuten al bruin leken. Wat overigens niet verklaard waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Kortom, een restaurant waar nog wel wat te verbeteren valt op alle fronten.
Bas H. Gastronoom (33 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Heerlijk stuk vlees gegeten, jammer dat het op een kokende plaat werd geserveerd, waardoor het vlees doorgaarde. Te dunne patatten erbij en een lekker sausje. Vooraf mandje stokbrood, niet bijzonder. Donkere zaak, met slechte afzuiging. Bediening was, borden op de tafel kwakken en vragen of we nog iets wilden drinken toen de glazen nog vol waren. Maar met goed gezelschap toch een gezellige, jaren 60 sfeer.
WesleydeBB . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eten was zeer goed, Bediening hadden ze 1 of 2 mensen meer mogen hebben want sommige gasten moesten erg lang wachten voor zelfs ook maar te drinken konden bestellen. De verlichting mag ook ietsjes beter. Maar ik kwam voor het eten en dat was zeker goed.
Joyceh010 . Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik heb vandaag met een vriend bij El Gaucho gegeten. Ik schrijf normaal nooit een recensie of het nou super goed of niet echt goed is. Maar nu maak ik een uitzondering, dit overtrof echt alles! Ten eerste kreeg ik een processo die niet te drinken was, waarschijnlijk stond de fles al langere tijd open! Kan gebeuren als het niet veel besteld wordt. Heb wel netjes een nieuw glas gekregen. Het mandje stokbrood dat we besteld hadden zou iets langer duren omdat het nog afgebakken moest worden. Prima geen probleem. Tien minuten later worden onze hoofdgerechten gebracht. We hebben toen aangegeven het mandje brood niet meer te willen. Mijn steak werd geserveerd en mijn vriend zijn steak bijna tien minuten later. Mijn steak werd eerst nog op de verkeerde tafel geserveerd. Mijn steak was te ver doorgebakken waardoor deze grotendeels taai was. Toen we bijna klaar waren met eten besefte wij ons ineens dat we geen salade hadden gehad. Dit aangegeven bij de bediening, kreeg ik een drankje van het huis omdat ik de salade niet meer wilde. We wilde na deze bizarre ervaring eigenlijk zo snel mogelijk weg. Rekening gevraagd. Na controleren van de rekening er ook nog achter komen dat het mandje stokbrood gewoon op de rekening stond. Dit aangegeven kregen we ons geld daarvoor terug. Fijne avond of bedankt kon er niet vanaf.
Daarbij was het ook nog eens ongeorganiseerd. Vier keer in nog geen vijf minuten tijd kwamen er verschillende personen van de bediening langs of we wilde bestellen. Eens maar nooit meer!
Silvia D. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten en goede en vriendelijke bediening. Wel een beetje donker en warm binnen maar dat komt waarschijnlijk doordat het een lange smalle zaak zonder ramen is. Voor het eten komen we echter zeker terug!
Marc D. Gastronoom (11 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Bij binnenkomst was het wat rommelig, ondanks onze reservering was het onduidelijk of er wel een tafel vrij was.
Gelukkig kregen we de tafel bij het raam, want rest vd zaak was vrij donker en warm/ benauwd.

Bediening kwam wat ongestructureerd over. Oa Meerdere personen kwamen vragen of we al wilde bestellen terwijl we de kaart net hadden.
Maar men was wel erg vriendelijk.

Voorgerecht kwam snel, komst vh hoofdgerecht duurde net iets te lang.
Het vlees was gewoon goed gebakken.

Samengevat;
Aardig personeel
Gewoon lekker eten,
Maar aan de inrichting vd zaak
Moet wel iets gedaan worden, nu meer
1990 dan 2016.
André D. Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Perfecte lomo van 500gr. Ook de voorgerechten en nagerechten uitstekend. Jammer dat 1 van de nagerechten vergeten was. Rook van de gril geeft ambiance maar soms ook aanleiding tot een hoestbui.
Radjenb . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
De vleesgerechten zijn hier fantastisch, daarom kom ik er ook geregeld. Bediening bestaat uit hardwerkende lieve mensen.

Er is maar één negatief aspect: de lucht wordt niet (goed) afgezogen zodat je regelmatig met priemende ogen zit. Hier ligt nog een belangrijk verbeterpunt.
Vinhon . Gastronoom (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
gisteravond met vriendin en familie wezen eten in el gaucho parkeer gelegenheden was gratis na 18:00 zodat je niet hoeft te haasten voor het betalen van de parkeer meter
bij binnenkomst rook je al de geur van het vlees en maakte ons al hongerig
we werden vriendelijk ontvangen door de gastheer die ons naar de tafel brachten.
we hadden verschillende soorten voorgerechten besteld zodat we van alles konden proeven.
hoofdgerecht was heerlijk
ik zelf had een 350 gram entrecote medium besteld en het was heerlijk mals en goed bereidt
alles was goed op smaak en de saus el gaucho is een aanrader
en dessert was perfect opgediend en was heerlijk
el gaucho is echt een aanrader .
Rob K. Bourgondiër (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Het vlees is hier echt geweldig.
Een Bife de Lomo gegeten die was voortreffelijk.
De bediening kan wat alerter, zeker als je zoals wij achterin zit moesten we regelmatig de bediening attent maken op onze aanwezigheid. Wel waren ze allemaal uiterst vriendelijk.
Het interieur is behoorlijk gedateerd.
Maar als je een heerlijke steak wil eten is dit hét adres in Rotterdam !
Quinten S. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijke lomo steak, 400 gram. Bijgerechten waren ook heerlijk. Vriendelijke en behulpzame bediening; gaan goed om met verzoeken. Aanradertje!!

Zalici . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Entrecote was helaas zoals besteld geen medium maar Well Done. Je kleren stinken na je bezoek helemaal naar grill. Maar voor de rest is het zeker aan te raden.
Christa V. Bourgondiër (4 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor de 3e keer hier wezen eten, maar wat mij betreft de laatste keer.
Ten eerste was onze reservering niet doorgekomen, dus we hadden geluk dat t niet vol zat.
Ten tweede duurde het erg lang voordat onze bestelling werd opgenomen en gebracht.
Ten derde viel mijn voorgerecht garnalencocktail tegen. Er zaten harde zoutkorrels in (ik dacht in eerste instantie dat t zand was). Mijn hoofdgerecht zalm was wel oke, al was de onderkant helemaal aangebrand.
Ten vierde mogen ze daar wel eens goed schoonmaken. Er liep een beestje over de tafel. Daarnaast was de heren wc voor de zoveelste keer defect waardoor deze op de dames wc moesten. Niet echt prettig.
H.samaniri . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We waren met twee personen. Voorgerecht: vissoep en gebakken inktvisringen, prima gesmaakt. Hoofdgerecht: allebei een entrecootje besteld, medium. Het vlees was heerlijk mals en het bijgerecht (salade) was ook prima. Daarna een kopje thee.
We komen wel vaker bij El Gaucho en elke keer hebben we prima genoten. We zouden dit restaurant zeker aanbevelen bij vrienden en/of kennissen.
Esther V. Fijnproever (9 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Eten was lekker alleen kregen we tot 2 keer toe verkeerde gerechten voorgeschoven en moesten wij zelf de bediening hierop aanspreken. Wij hadden gekozen voor het voorgerecht voor minimaal 2 personen, dit was wel lekker maar erg weinig voor 15,95 euro. De steak van het hoofdgerecht was erg lekker dus de volgende keer dat we gaan nemen we alleen een hoofdgerecht! Desert viel tegen want het leek erop dat de slagroom en het ijs niet zelf gemaakt waren. Per persoon waren we met in totaal 4 wijntjes 45 euro kwijt.
Kees.docter . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
DE plek in Rotterdam voor een goed stuk vlees: de T-bone is fantastisch! De rekening vind ik wat aan de hoge kant voor dit type restaurant.