El Faracha

Paardestraat 45 6131 HB Sittard Nederland Kaart

Over restaurant El Faracha

Geniet van geuren, smaken en kleuren

Zoals een vlinder van bloem naar bloem vliegt en genietend van de nectar zijn dag vult, zo beleef jij je bezoek aan Restaurant El Faracha. Met het vijfgangendiner proef je de lekkerste gerechten uit de Marokkaanse keuken. Of stel zelf je menu samen met de gerechten van de kaart. Jij hoeft niet net als een vlinder van gang naar gang te vliegen. Je wordt heel gastvrij bediend en geadviseerd over bijpassende Marokkaanse wijnen.

Meer informatie over restaurant El Faracha

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Catering
Aredmi .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gekozen voor het 5-gangenmenu. Zeer gevarieerd, erg lekker van smaak. Jammer dat het nagerecht zo klein was, want dat was wel erg lekker (mangomousse). Op ons verzoek is het menu iets aangepast. Hiervoor werd niets extra's gerekend. Enige minpuntje: de grootte van de tafeltjes. Deze hadden wel wat groter mogen zijn. Het was een beetje passen en meten.
Ritasloen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben een hele gezellige avond gehad. Kwaliteit van het eten is goed en je krijgt een mooie portie.! Helaas duurde het een uur voordat we het voorgerecht kregen. Voorgerechten en desserts zijn duur. Hoofdgerechten zijn prima geprijsd
TidW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg leuke kennismaking met deze vertegenwoordiger van de Marokkaanse keuken. Erg vriendelijke en attente bediening. Goede gerechten met leuke smaken, de ingrediënten waren goed van kwaliteit.
We komen zeker terug!
Alleen een hele kleine opmerking: de erg verse salade kwam in dezelfde vorm 2-maal voorbij. Misschien een keer variëren?
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gereserveerd met AH restaurantaktie. Keuze uit 3 en 5 gangenmenu. Om de Marokkaanse keuken wat meer te leren kennen gekozen voor 5 gangenmenu. Soep met brood, voorgerecht, 2 hoofdgerechten en een dessert. Op verzoek de porties kunnen laten aanpassen voor de kleine eter. Ondanks dat waren de porties ruim en was het niet gemakkelijk altijd het bordje leeg te eten. Al met al heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar ook buiten de aktie, gezien de gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Antonia V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was goed maar veel, het restaurant was klein knus en gezellig, de bediening vriendelijk en correct.
Allen het tafeltje voor 2 waar wij aan werden gezet was miniem, evenals de ruimte waar wij ons in moesten bewegen. de tafel was ingeklemd tussen ons in, wat het opstaan erg moeilijk maakte. maar ja, het eten was redelijk.
Marion E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten.Leuke ontvangst. Goed vegetarisch gerecht (Keuze vegetarisch is wel beperkt, maar aan één keuze heb ik al genoeg) Wij komen zeker terug.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wow wat was het eten hier heerlijk, ondanks het gure weer voelde Ik mij gelijk in Arabische sferen . De ambiance, muziek, geuren van allerlei kruiden. Wij hadden gekozen voor een 5gangen menu bij het serveren werd uitgelegd welk gerecht en hoe het bereid was. Bediening erg vriendelijk, dit is zeker voor herhaling vatbaar, complimenten aan de kok.
Paulamaesmes .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het was een gezellige avond vullend, met het Reünie clubje van de Fam.We werden allemaal persoonlijke ontvangen en een plaats aangewezen.Er werd uitgelegd wat we konden gebruiken.
We hebben gekozen voor 5 gangen menu.
á 29.95. Zodat we van alles te proeven hadden. Het werd fijn verzorgd en verrassend op een mooi servies op gediend. Ook was er genoeg ruimte en tijd om tijdens het eten te praten onderling. De gerechten waren erg lekker en verrassend. De aan bevolen wijn was ook heerlijk. Na afloop kwam de chef-kok (baas) nog een praatje met ons maken. Er stond maar een persoon te bedienen in de zaak . Maar voor als het druk was, hielp er nog een persoon. Zij was er voor de drankjes om deze klaar te maken.
Bo G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Super lekker gegeten met de AH actie. Het was helema vol daardoor beetje op elkaar geduwd. Hele mooie sfeer en gezelligheid.
Peter_v .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Omdat ik persoonlijk minder van zoete gerechten houd, is de Marokkaanse keuken niet mijn favoriete keuze. Met die kanttekening vind ik het eten in El Faracha in elk geval vers en smakelijk en daar gaat het toch vooral om! We hebben een gezellige avond gehad en dat was het hoofddoel van ons beoek.
Kati V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekkere gevulde filodeeg voorgerechten, smakelijke tajines. Jammer dat bij voor- en hoofdgerecht precies dezelfde salade zat en sommige gerechten van de kaart weggestreept zijn. Warme groenten bij het hoofdgerecht waren veel fijner geweest en passender bij de prijs. Nagerechten wat simpel, maar wel lekker. Helaas geen koeljes aanwezig zodat thee- of koffieplareau niet te kiezen is als nagerecht. Ik lees in andere recensies dat dit vaker zo is. Op een zaterdag vroeg in de avond os dit toch erg vreemd....
Daisie .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Eten was lekker. Dessert deed enorm afbreuk aan de maaltijd. Koffie en thee plateau was besteld. Half uur na bestelling kwam de mededeling dat de bijhorende koekjes en zoetigheden op waren. Op onze reactie: " dan doe naar ijs" kwam het antwoord dat al het ijs ook op was. We konden koffie / thee zonder iets of mousse krijgen. Vervolgens lukte het ook niet om de koffie gezet te krijgen. Koffie heeft derhalve meer dan een uur op zich laten wachten.
Er werd bij het dessert erbij gezegd dat de kok wegens omstandigheden naar huis was. Maar dat maakt het ijs , koekjes of snoepjes niet op? HelAas deed dit echt afbreuk aan de avond.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met de ah-bonnen gereserveerd bij El Faracha. Je kunt uit de hele menukaart ieder drie gangen kiezen en kunt ook twee vijfgangenmenu's voor de prijs van een krijgen. Zelf de scampi maroc gegeten als voorgerecht. Dit was heerlijk. Tafelgenoot had minder geluk. Hij had een gerecht (kip in filodeeg) waar bij stond "gekruid" maar erg vlak van smaak was. Ik had zelf het hoofdgerecht mixed grill. Dat was redelijk. Tafelgenoot had lams tajine en ook daar zat erg weinig smaak aan. Bijgerechten weinig spannends aan. Sla niet aangemaakt met dressing of wat dan ook. Overal zat bovendien hetzelfde slaatje bij. Volgens ons zijn de smaken te zeer aangepast aan de Nederlandse eter. Liefhebbers van pittig en gekruid eten (zoals wij) kunnen hier beter niet heen gaan. De nagerechten waren goed maar klein. Kortom: allemaal netjes klaar gemaakt maar te flauw (op scampi maroc na). Voor zover wij konden zien, bestond het personeel uit twee personen. Een in de keuken en een in de bediening. Het personeel werkte érg hard, maar doordat het vrij druk was duurde het bij alle drie gangen lang tot zeer lang voor het eten werd opgediend. Gelukkig was de wijn goed. Dat hielp ons een beetje door de wachttijd heen. De bediening was correct en gastvrij. De inrichting van de zaak stond ons verder erg aan. Het is een uitnodigend restaurant.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Afgelopen zaterdag bij El Faracha gaan eten met de AH spaaractie. Het restaurant is niet al te groot en strak ingericht. Je krijgt niet het gevoel dat je in een Marokkaans restaurant zit (op de muziek na). De inrichting mag wat mij betreft dus wel iets warmer en uitbundiger.. Wij konden kiezen tussen het 5 gangenmenu of drie gangen à la cart. Wij hebben voor het eerste gekozen. De soep was niet al te bijzonder. De (kip)hapjes in filodeeg waren lekker. De couscous niet bijzonder en de tajine (als je vis wilt moet je dit overigens zelf vragen) lekker maar ook niet bijzonder. De aardappeltjes waren wel lekker. Het toetje was karig (mangomousse met slagroom en kokos). De portie zijn groot genoeg en je gaat in elk geval niet met honger naar huis, maar ik had mij er persoonlijk meer bij voorgesteld. De bediening was ook matig. Je moet steeds zelf om iets te drinken vragen.
Avgraven .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We hebben genoten van het 5 gangen diner, zeer ruime porties, voor ons in ieder geval teveel. Het eten was heerlijk en er werd rekening gehouden met dieet wensen. Bediening ook zeer vriendelijk en netjes.
Bertloontjens37 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
waren er al eens geweest. toen was het goed. deze keer overtrof het onze verwachtingen.
als je echt eens anders wilt eten, aanbevolen.
complimenten aan de keuken. verzorging goed en bediening vriendelijk en voorkomend.
R .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
5 gangen menu besteld: viel erg tegen. Met name de couscous met kip was niet bijzonder, veel couscous en grote brokken flauwe kipfilet. Was allemaal erg simpel bereid. De bediening was vlot en goed, de ambiance is erg eenvoudig. Erg warm in het restaurant en ongemakkelijke stoelen en tafels. Jammer, op basis van andere recensies had ik meer verwacht.
C.c.pieters .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
5 gangen goed van smaak maar vond de keuze aan smaken en ingrediënten kruiden eentonig. goede vriendelijke bediening, klein standaard ingericht restaurant
Lsonneveld .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van het vijf gangen menu om de verschillende gerechten te proeven. Hoewel het eten lekker was vonden we het teveel van het goede.

Heel aardig dat wij hebben kunnen reserveren voor de AH-actie door even langs te gaan. Verder petje af hoe de bediening van één persoon vriendelijk alles in goede banen heeft geleid.

Decor is niet zo onze smaak, maar de Marokkaanse muziek brengt zeker sfeer in combinatie met de gerechten
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
El Faracha is een klein en gezellig restaurant niet ver van de Markt in Sittard met goed Marokkaans eten en leuke Arabische muziekjes. De lamsdajine was lekker, wel machtig. De bediening was een beetje kortaf, waarschijnlijk was ze te druk want ze moest in haar eentje het hele restaurant bedienen. Het was alleen erg warm binnen, zodat we het toetje elders op de Markt hebben genomen. Aangenaam genoeg, maar ook weer niet heel bijzonder.