El Faracha

Paardestraat 45 6131 HB Sittard Nederland Kaart

Over het restaurant El Faracha

Geniet van geuren, smaken en kleuren

Zoals een vlinder van bloem naar bloem vliegt en genietend van de nectar zijn dag vult, zo beleef jij je bezoek aan Restaurant El Faracha. Met het vijfgangendiner proef je de lekkerste gerechten uit de Marokkaanse keuken. Of stel zelf je menu samen met de gerechten van de kaart. Jij hoeft niet net als een vlinder van gang naar gang te vliegen. Je wordt heel gastvrij bediend en geadviseerd over bijpassende Marokkaanse wijnen.

Meer informatie over restaurant El Faracha

jhgvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
s H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
We kozen het 5 gangen kerstmenu met van alles van de kaart. De eerste gang was de harira met brood en een tapenade. Het vermoeden bestaat dat deze gemaakt was met gevriesdroogde kruiden, want deze was erg smakeloos. De soep had iets meer op smaak gemogen. De tweede gang waren 3 filohapjes met salade. De salade bestond uit bruingekleurde ijsbergsla en tomaten die overduidelijk uit de koelkast kwamen, erg waterig. De komkommer was erg groot gesneden. De derde gang bestond uit couscous met kipfilet en saus erbij om het wat minder droog te maken, volgens de ober. Dit lukte niet, omdat het inderdaad erg droog was, en heel vlak van smaak. De vierde gang was tajine, ik weet niet of het lam of kalf was, omdat het geen uitgesproken smaak had, maar beter op smaak dan de vorige gerechten. Er zaten gekookte aardappelen bij. De laatste gang was een dessert van mango met kokos. Er zaten vezels in die erg onprettig in de mond waren, het vermoeden bestaat dat er te dicht op de mangopit gesneden is. We kozen het huislikeurtje erbij, die zo sterk van alcohol was dat deze brandde in de ogen wanneer je deze dronk. Al met al, heb ik geen Marokkaanse keuken geproeft maar een slechte kopie. We hadden een AH kaart waardoor ik blij was niet de volledige prijs te hoeven betalen. 29.50 is een mooie prijs als het eten van kwaliteit was geweest. Ik kom helaas niet meer terug.
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hebben heerlijke Marokkaanse gerechten gegeten.
En een hele vriendelijke serveerster.
Klein foutje in de keuken maar dat werd prima opgelost
M-LS .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Leuke zaak
Wij hadden de keuze in een 3- of 5-gangendiner, omdat we AH-zegels hadden.
Het 5-gangendiner is lekker en je kan van alles proeven. Voor mij had het toetje had iets groter gemogen (was heerlijk)
Nanouk B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk 5-gangenmenu! Mooie porties en aangename tijd tussen de gangen door. Met name de soep was voortreffelijk!! Zeker een aanrader! Wij komen dan ook terug (zonder AH-bon ;) !!
annerietflorack .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben genoten van de Marokkaanse keuken. Eens wat anders op je bord. We lieten ons verrassen door een vijfgangenmenu. Het bleef bij een verrassing, want de bediening vergat om te vertellen wat ze voor ons serveerden. Ook de manier van bedienen kan wat ons betreft iets netter. We hebben desondanks een fijne avond gehad.
aredmi .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gekozen voor het 5-gangenmenu. Zeer gevarieerd, erg lekker van smaak. Jammer dat het nagerecht zo klein was, want dat was wel erg lekker (mangomousse). Op ons verzoek is het menu iets aangepast. Hiervoor werd niets extra's gerekend. Enige minpuntje: de grootte van de tafeltjes. Deze hadden wel wat groter mogen zijn. Het was een beetje passen en meten.
ritasloen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben een hele gezellige avond gehad. Kwaliteit van het eten is goed en je krijgt een mooie portie.! Helaas duurde het een uur voordat we het voorgerecht kregen. Voorgerechten en desserts zijn duur. Hoofdgerechten zijn prima geprijsd
TidW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg leuke kennismaking met deze vertegenwoordiger van de Marokkaanse keuken. Erg vriendelijke en attente bediening. Goede gerechten met leuke smaken, de ingrediënten waren goed van kwaliteit.
We komen zeker terug!
Alleen een hele kleine opmerking: de erg verse salade kwam in dezelfde vorm 2-maal voorbij. Misschien een keer variëren?
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gereserveerd met AH restaurantaktie. Keuze uit 3 en 5 gangenmenu. Om de Marokkaanse keuken wat meer te leren kennen gekozen voor 5 gangenmenu. Soep met brood, voorgerecht, 2 hoofdgerechten en een dessert. Op verzoek de porties kunnen laten aanpassen voor de kleine eter. Ondanks dat waren de porties ruim en was het niet gemakkelijk altijd het bordje leeg te eten. Al met al heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar ook buiten de aktie, gezien de gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Antonia V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was goed maar veel, het restaurant was klein knus en gezellig, de bediening vriendelijk en correct.
Allen het tafeltje voor 2 waar wij aan werden gezet was miniem, evenals de ruimte waar wij ons in moesten bewegen. de tafel was ingeklemd tussen ons in, wat het opstaan erg moeilijk maakte. maar ja, het eten was redelijk.
Marion E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten.Leuke ontvangst. Goed vegetarisch gerecht (Keuze vegetarisch is wel beperkt, maar aan één keuze heb ik al genoeg) Wij komen zeker terug.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wow wat was het eten hier heerlijk, ondanks het gure weer voelde Ik mij gelijk in Arabische sferen . De ambiance, muziek, geuren van allerlei kruiden. Wij hadden gekozen voor een 5gangen menu bij het serveren werd uitgelegd welk gerecht en hoe het bereid was. Bediening erg vriendelijk, dit is zeker voor herhaling vatbaar, complimenten aan de kok.
paulamaesmes .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het was een gezellige avond vullend, met het Reünie clubje van de Fam.We werden allemaal persoonlijke ontvangen en een plaats aangewezen.Er werd uitgelegd wat we konden gebruiken.
We hebben gekozen voor 5 gangen menu.
á 29.95. Zodat we van alles te proeven hadden. Het werd fijn verzorgd en verrassend op een mooi servies op gediend. Ook was er genoeg ruimte en tijd om tijdens het eten te praten onderling. De gerechten waren erg lekker en verrassend. De aan bevolen wijn was ook heerlijk. Na afloop kwam de chef-kok (baas) nog een praatje met ons maken. Er stond maar een persoon te bedienen in de zaak . Maar voor als het druk was, hielp er nog een persoon. Zij was er voor de drankjes om deze klaar te maken.
Bo G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Super lekker gegeten met de AH actie. Het was helema vol daardoor beetje op elkaar geduwd. Hele mooie sfeer en gezelligheid.
Kati V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekkere gevulde filodeeg voorgerechten, smakelijke tajines. Jammer dat bij voor- en hoofdgerecht precies dezelfde salade zat en sommige gerechten van de kaart weggestreept zijn. Warme groenten bij het hoofdgerecht waren veel fijner geweest en passender bij de prijs. Nagerechten wat simpel, maar wel lekker. Helaas geen koeljes aanwezig zodat thee- of koffieplareau niet te kiezen is als nagerecht. Ik lees in andere recensies dat dit vaker zo is. Op een zaterdag vroeg in de avond os dit toch erg vreemd....