El Faracha

Paardestraat 45 6131 HB Sittard Nederland Kaart

Over het restaurant El Faracha

Geniet van geuren, smaken en kleuren

Zoals een vlinder van bloem naar bloem vliegt en genietend van de nectar zijn dag vult, zo beleef jij je bezoek aan Restaurant El Faracha. Met het vijfgangendiner proef je de lekkerste gerechten uit de Marokkaanse keuken. Of stel zelf je menu samen met de gerechten van de kaart. Jij hoeft niet net als een vlinder van gang naar gang te vliegen. Je wordt heel gastvrij bediend en geadviseerd over bijpassende Marokkaanse wijnen.

Meer informatie over restaurant El Faracha

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Catering
Marie-josé À.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Vanavond voor de eerste keer Marokaabs gegeten en moet eerlijk het was erg lekker. We hadden het menu voor 29,95 dit was ruim voldoende en van alles wat waardoor je verschillende gerechten kon proeven. De zaak is met smaak en gezellig ingericht en de bediening was zeer vriendelijk. We komen hier zeker nog eens terug.
Annemie V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten in een prachtige, sfeervolle ambiance. Met veel persoonlijke aandacht voor de gasten. Voor herhaling vatbaar.
Ida O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Super lekker gegeten! De porties waren precies goed, alles was lekker op smaak en lekkere gerechten.
De bediening deed het heel erg goed, ook al was het zijn 1e werkdag (kregen we achteraf te horen).
Super!
Jeanette M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Eten was prima, het was de eerste keer dat ik Marokkaans gegeten heb. De bediening was uitstekend, er was maar 1 meisje dat erg hard werkte en alles goed in de gaten hield. Van mij mogen de plafond spotjes wel uit zodat de Marokkaanse lampen meer tot hun recht komen en je niet het gevoel hebt dat je in iemands woonkamer zit.
h.cleven .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Dit was onze eerste kennismaking met de Marokkaanse keuken en die is goed bevallen. Het eten was lekker, de bediening was vriendelijk en het was een mooi, sfeervol ingericht restaurant.
Mia S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Dit was onze kennismaking met de Marokkaanse keuken.
We waren beiden aangenaam verrast door de heerlijke smaak!
Ook het menu, dat uit enkele verschillende kleine gerechten bestond was heel apart.
Zo konden we meer proeven.
Bedankt er voor. En zeker voor herhaling vatbaar!!
Groetjes, Mia en Wiel.
Natje1975 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hadden natuurlijk van tevoren al wat recensies gelezen: Mensen vonden de porties te weinig, de bediening niet vriendelijk en het was niet prettig zitten, omdat het klein en kort op elkaar zou zijn. Gewapend met deze info en onze AH-restaurantzegels gingen we er dan ook naar toe. Alleen maar lof. Het restaurant zat goed vol en ja, het is klein, maar dat maakt het juist gezellig. De bediening vergat wel eens iets ;-) maar was heel vriendelijk en gaf uitleg bij het eten. En het eten zelf was subliem én echt niet te weinig. We hadden een 5-gangendiner, maar zaten al goed vol na de derde gang. Één absolute aanrader. Wij komen terug!
José S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben gekozen voor het 5-gangen menu. Zo kon je van alles iets proeven.
Het was heel erg lekker en zeer zeker ook ruim voldoende.
Ook steeds even rust tussen de gangen, dat maakte het extra prettig.
Fijne bediening en heerlijke wijn.
We gaan zeker terug komen.
arthurboesten .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Onze eerste ervaring met de Marokkaanse keuken en restaurant is ons heel goed bevallen en zal zeker een vervolg krijgen. Ga vooral zo door!!
jhgvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Genoten van een fantastisch vijf gangen menu, met de AH-actie! Super vriendelijke bediening, de huiswijn die geserveerd werd smaakte voortreffelijk. De prijs kwaliteitsverhouding is mooi in balans! we gaan zeker nog een keer terug om a la carte te proberen. klein minpuntje, het tafeltje kortbij de keuken, staat in de trek, dus niet al te warm!
s H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
We kozen het 5 gangen kerstmenu met van alles van de kaart. De eerste gang was de harira met brood en een tapenade. Het vermoeden bestaat dat deze gemaakt was met gevriesdroogde kruiden, want deze was erg smakeloos. De soep had iets meer op smaak gemogen. De tweede gang waren 3 filohapjes met salade. De salade bestond uit bruingekleurde ijsbergsla en tomaten die overduidelijk uit de koelkast kwamen, erg waterig. De komkommer was erg groot gesneden. De derde gang bestond uit couscous met kipfilet en saus erbij om het wat minder droog te maken, volgens de ober. Dit lukte niet, omdat het inderdaad erg droog was, en heel vlak van smaak. De vierde gang was tajine, ik weet niet of het lam of kalf was, omdat het geen uitgesproken smaak had, maar beter op smaak dan de vorige gerechten. Er zaten gekookte aardappelen bij. De laatste gang was een dessert van mango met kokos. Er zaten vezels in die erg onprettig in de mond waren, het vermoeden bestaat dat er te dicht op de mangopit gesneden is. We kozen het huislikeurtje erbij, die zo sterk van alcohol was dat deze brandde in de ogen wanneer je deze dronk. Al met al, heb ik geen Marokkaanse keuken geproeft maar een slechte kopie. We hadden een AH kaart waardoor ik blij was niet de volledige prijs te hoeven betalen. 29.50 is een mooie prijs als het eten van kwaliteit was geweest. Ik kom helaas niet meer terug.
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hebben heerlijke Marokkaanse gerechten gegeten.
En een hele vriendelijke serveerster.
Klein foutje in de keuken maar dat werd prima opgelost
M-LS .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Leuke zaak
Wij hadden de keuze in een 3- of 5-gangendiner, omdat we AH-zegels hadden.
Het 5-gangendiner is lekker en je kan van alles proeven. Voor mij had het toetje had iets groter gemogen (was heerlijk)
Nanouk B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk 5-gangenmenu! Mooie porties en aangename tijd tussen de gangen door. Met name de soep was voortreffelijk!! Zeker een aanrader! Wij komen dan ook terug (zonder AH-bon ;) !!
annerietflorack .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben genoten van de Marokkaanse keuken. Eens wat anders op je bord. We lieten ons verrassen door een vijfgangenmenu. Het bleef bij een verrassing, want de bediening vergat om te vertellen wat ze voor ons serveerden. Ook de manier van bedienen kan wat ons betreft iets netter. We hebben desondanks een fijne avond gehad.
aredmi .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gekozen voor het 5-gangenmenu. Zeer gevarieerd, erg lekker van smaak. Jammer dat het nagerecht zo klein was, want dat was wel erg lekker (mangomousse). Op ons verzoek is het menu iets aangepast. Hiervoor werd niets extra's gerekend. Enige minpuntje: de grootte van de tafeltjes. Deze hadden wel wat groter mogen zijn. Het was een beetje passen en meten.
ritasloen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben een hele gezellige avond gehad. Kwaliteit van het eten is goed en je krijgt een mooie portie.! Helaas duurde het een uur voordat we het voorgerecht kregen. Voorgerechten en desserts zijn duur. Hoofdgerechten zijn prima geprijsd
TidW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg leuke kennismaking met deze vertegenwoordiger van de Marokkaanse keuken. Erg vriendelijke en attente bediening. Goede gerechten met leuke smaken, de ingrediënten waren goed van kwaliteit.
We komen zeker terug!
Alleen een hele kleine opmerking: de erg verse salade kwam in dezelfde vorm 2-maal voorbij. Misschien een keer variëren?
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gereserveerd met AH restaurantaktie. Keuze uit 3 en 5 gangenmenu. Om de Marokkaanse keuken wat meer te leren kennen gekozen voor 5 gangenmenu. Soep met brood, voorgerecht, 2 hoofdgerechten en een dessert. Op verzoek de porties kunnen laten aanpassen voor de kleine eter. Ondanks dat waren de porties ruim en was het niet gemakkelijk altijd het bordje leeg te eten. Al met al heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar ook buiten de aktie, gezien de gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Antonia V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was goed maar veel, het restaurant was klein knus en gezellig, de bediening vriendelijk en correct.
Allen het tafeltje voor 2 waar wij aan werden gezet was miniem, evenals de ruimte waar wij ons in moesten bewegen. de tafel was ingeklemd tussen ons in, wat het opstaan erg moeilijk maakte. maar ja, het eten was redelijk.