El Comal

Rumpenerstraat 49 6443 CC Brunssum Nederland Kaart

Over het restaurant El Comal

Een trip naar Mexico

Een avond op vakantie naar Mexico, dat wil toch iedereen? De eigenaren van El Comal nemen je mee naar de zon! Gasten worden als vrienden begroet en door de ongedwongen sfeer voel je je meteen op je gemak. Hier serveren ze authentiek Mexicaanse gerechten, kruidig, verrassend en heerlijk. Geniet van een vakantiegevoel in het restaurant of op het terras in de tuin tussen de palmbomen.

Meer informatie over restaurant El Comal

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom
7,1
Lang

Jouw recensie over het restaurant El Comal

Evi S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Dit restaurant is een van de enige Mexicanen in de regio en dus wilden we het graag uitproberen. Helaas een niet al te beste ervaring. Ambiance was prima, met leuke Mexicaanse details. Dit is een groot restaurant.
De kaart was uitgebreid, maar alle Mexicaanse gerechten smaken ongeveer hetzelfde. We hebben een schotel genomen met enchiladas, burrito's, quesedillas etc. De schotel was groot (veel te groot voor ons tweeën) en overgoten met saus/kaas. Daardoor was alles slap en melig. De vulling smaakte in veel gevallen ook hetzelfde. De kip smaakte naar gehakt en het rundvlees ook. Weinig variatie en alles behalve authentiek Mexicaans. De tafel naast ons at T-bones en steaks, dat zag er wel goed uit. Maar naar mijn mening hoef je daarvoor niet bij een authentieke Mexicaan te gaan. De tafel achter ons was ook aan het klagen vanwege de grote hoeveelheid hetzelfde smakende deeg. Ik bestelde een droge witte wijn, dat is daar niet te verkrijgen. Ik kreeg een zoet glas bocht, wat ik teruggestuurd heb. Hou het op de heerlijke Mexicaanse bieren.Dus niet voor herhaling vatbaar. Misschien hebben we net het verkeerde genomen hier gezien de positieve recensies. Wellicht zijn we gewoon verwend in de Maastrichtse restaurants, waar dit soort restaurants "veel voor weinig" geen lang leven beschoren zijn.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Bij El Comal waren we al eens eerder geweest, een heel leuk en kleurrijk ingericht Mexicaans restaurant, waarvan de eigenaar overigens gewoon een Nederlander is.
We kozen allebei voor de Tortilla de Hortaliza, een tortilla met guacamole, ananas en gestoofde groenten en dan met kaas, saus en room overbakken. Een bord vol en erg lekker, met ook nog een lekker biertje erbij.
Een adresje om nog eens te bezoeken.
Gertjan D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wij waren een weekendje weg in de buurt en zijn nogal liefhebber van Mexicaans eten. Niet zelden is een Mexicaans restaurant wat gedateerd en wat goedkoop ingericht. Hier is dat zeker niet het geval. Duidelijk is dat er veel geïnvesteerd is en de gerechten zijn top voor een uitstekende prijs. Wat minder spulletjes hier en daar en wat aandacht voor verlichting en het is helemaal top. Met afstand beste Mexicaan tot nu toe. Ga zo door. Gertjan
Lynn65 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Geweldige ervaring iedere keer als we daar eten. Super lekker eten en veel. Bediening top! De eigenaar legt je helemaal in de watten. Beter kan niet!!
Burnie64 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Ik zal niet snel klagen, maar ons bezoek aan El Comal was echt een dieptepunt. Ga je zo met (nieuwe) klanten om? Ondanks reservering kregen we een tafeltje in de gang bij de keuken, in het halfdonker waar continu personeel langsrende en er een hoop lawaai van de halfopen keuken was. We moesten nota bene een zaklamp gebruiken om de menukaart te kunnen lezen. Het door mij bestelde eten leek totaal niet op wat er in het menu stond, maar bestond alleen uit gefrituurd deeg, mais, uien en een beetje tomaat. Na hierover geklaagd te hebben gingen ze iets anders voor me koken van de kaart. Na een half uur gewacht te hebben (mijn tafelgenoot was allang klaar met eten) hebben we dan maar de rekening gevraagd en zijn vertrokken, ik met honger. Als toppunt valt aan te merken dat de bedrijfsleider (eigenaar?) ons bij het weggaan aanraadde de volgende keer een tafeltje aan het raam te reserveren. Echt geen aanrader!
Sam T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een geweldig restaurant. Goed eten, vlotte en vriendelijke bediening, grote porties. Kok komt je ook nog vragen welke smaken jij lekker vind voor je toetje en even daarna tovert ie een heerlijk toetje voor je.
Lynn65 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
El comal is een hele mooie restaurant, de decor is typisch Mexicaans, je blijft kijken !
Het eten is heerlijk, heb al meerdere gerechten uitgeprobeerd en de ene is nog lekkerder als de andere. Je moet wel tijd mee brengen, maar dat loont zich absoluut!
Het is daar altijd druk en reserveren is aan te raden. Eigenaar neemt zich altijd de tijd voor je en vraagt of alles naar wens is. En heeft altijd een open oor. Wat een topper!
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Het eten is erg lekker, je moet wel flinke honger hebben want de porties zijn groot! Maar je mag altijd een doggybag meenemen. Dat doe ik meestal.

Een hele goede service, snelle uitservering.

Leuke aankleding, met vogels. Ze zijn soms luidruchtig.

Ik kom hier al jaren en wil je verzekerd zijn van goed eten en waar voor je geld.. Dan is dit the place 2 be!
jo-franssen64 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Het komt niet zo heel vaak voor dat een restaurant op ieder vlak een 10 scoort maar dit restaurant verdient elke punt. De royale porties zijn smaakvol, het personeel bijzonder vriendelijk en met het decor waan je jezelf in hartje Mexico. Een uitgebreide cocktailkaart staat op tafel en alles is vriendelijk geprijsd!
Ramirez .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Veruit de beste Mexicaan in de regio Heerlen. Leuk vlot personeel. Eigenaar ook altijd lachen.het eten is echt goed en de porties groot genoeg. De aankleding is kleurrijk en druk.
Dwayn I.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
We hebben Super gegeten..goeie bediening en een heel leuke sfeer kortom top restaurant! En bijzonder goed verzorgd wij komen zeker vaker
Armand E.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
We zijn zeer regelmatige bezoekers van El Comal. het is een zeer gemoedelijke sfeer, die wel eens tot gevolg heeft dat er iets mis gaat bij de bediening. Het geweldige eten maakt dat ruimschoots goed. Wij eten altijd plates geen schotels en deze zijn erg lekker. Als je van Spare Ribs houdt, moetje deze echt eens proberen, een echte aanrader.
Gonny E.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Het was een geslaagd avondje. Het voorgerecht vonden wij het lekkerst.
Drie gangen was erg veel, het mexicaanse eten is erg machtig.
Wij zouden het de mensen echt aanraden.
Freek P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Helaas werd ons eerst verteld daver geen plek was, ondanks de getoonde reservering. UIteindelijk kregen we toch een tafeltje. Hebben heerlijk gegeten. Kregen niet alles op. Portie,s waren te groot.
Ralf Jerney S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Het eten was niet bijzonder, had weinig smaak. Kok was de garnalen vergeten in het gerecht zegt ook eerlijk dit vaker te vergeten. Heeft achteraf gerecht meegenomen en de garnalen gebakken en erbij gedaan helaas niet gekeken of de garnalen schoon waren gewoon uit het doosje zo de pan in. Maagdarmkanaal zat er nog gewoon in. Vaker hier heerlijk gegeten echter nu was het gewoon niet om aan te raden.
De mais heeft een waterige smaak
JuliaS .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Bediening was vriendelijk, maar je zag ze te weinig. Lange wachttijd met alles, terwijl het niet eens druk was. Zelf had ik een spies, veels te droog. De bief was helemaal droog gebakken. Bij ons werd ook de frieten berekend, werd niet verteld dat dit extra was, dachten dat het erbij hoorde.
Porties zijn heel groot, maar daar heb je uiteindelijk niets aan als het niet lekker is.
Dit was de 2e keer hier eten voor ons, maar voorlopig niet meer terug, want bediening blijft onvoldoende.
Henny R.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Heel erg teleurgesteld ben ik over el Comal. Met het gezelschap komen we tijdig aan. Helaas werd ons de deur gewezen dat het vol was. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je de deur wordt gewezen als je hebt gereserveerd. Bovendien waren ze niet lovend over Iens, jullie waren te duur volgens de restauranthouder. We zijn maar elders gaan eten in de buurt zonder de bon. De actie van jullie is dus niet erg geslaagd. Wel werd ons gezegd dat we de bonnen nog een andere keer konden inleveren. We twijfelen om ooit nog eens aan zo'n actie mee te doen. Zonder actie nooit problemen. En never nooit niet meer bij El Comal!!
summerbreeze .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
De sfeer en aankleding in dit restaurant is gezellig, vrolijk echt zoals je bij een Mexicaan zou verwachten. De bediening is even uitbundig en vrolijk maar ziet daarmee de nodige gasten over het hoofd. Tip voor de bediening; deel het restaurant in rayons in en geef elke medewerker zijn eigen deel. Het huidige systeem is erg chaotisch, iedereen doet maar wat. Niemand heeft door dat er 2 nieuwe tafels zitten (al 20 minuten) zonder dat deze mensen een menukaart wordt aangeboden of om een drankje wordt gevraagd. En als je een tafel bediend kijk dan ook eens naar de tafels ernaast, daar zitten in jullie geval vaak ook nieuwe gasten of gasten waarvan je een drankje of zelfs het eten kunt opnemen! Scheelt heel veel onnodig lopen.
Het eten is beneden gemiddeld. Wij hadden een van de "specials" een 2 persoons schotel met een keur aan Mexicaanse gerechten. Maar deze gerechten waren slecht op smaak, alles smaakte hetzelfde. Bij een Mexicaan verwacht ik kruidige gerechten met ieder zijn eigen specifieke smaak, maar op de schotel die wij hadden smaakte alles hetzelfde. De vleesspies en de kipfilet waren te gaar en daardoor droog. Het lekkerst van de schotel Muchisimo waren de bruine bonen met een eigen uitgesproken smaak en de Mexicaanse friet met mayonaise (die we niet hadden besteld, maar wel op de rekening stond).

Mochten we nog een keer terug keren bij El Comal, dan gaan wij in elk geval voor een van de plate gerechten en niet meer voor een 2 persoons "special" schotel.
woltima .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Leuk restaurant met een vrolijke Mexicaanse inrichting. Bediening is goed. Het eten is over het algemeen redelijk goed. Wij hadden een schotel met vlees waarvan de spies ossenhaas erg goed was, de varkenshaas redelijk en de kip matig. Veel keus in gerechten en je krijgt erg veel.
sabine82 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Het eten is uitstekend. Niks op aan te merken!
Van te voren had ik een verzoek geplaatst, ook hier werdt perfect aan voldaan.
Helaas vinden wij de bediening erg slecht. Dit hebben wij daar al meerdere keren ervaren en dit is ook de reden waarom wij daar niet meer terug gaan. Ze zien je met de lege borden zitten, maar laten je er gewoon mee zitten tot het volgende gerecht. Erg jammer.