El Borne

Oudegracht aan de Werf 127 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant El Borne

Oudegrachts pracht

De Oudegracht is een mediterraan tentje rijker. Zelfs op een regenachtige dag schijnt de zon op deze plek. Proef hier de echte smaak van Spanje met de overheerlijke warme en koude tapas en word geprikkeld door de altijd aanwezige paella. Mocht je een plekje buiten weten te bemachtigen kun je de jaloerse blikken van langslopend winkelend publiek niet omzeilen. Proost en geniet van je tapas!

Meer informatie over restaurant El Borne

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
Duur
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gezellig restaurant met goede tapas. Vriendelijke bediening en goede sfeer. Ondanks dat we weinig tijd hadden, toch genoten.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was lekker en we hebben het prima naar ons zin gehad met z'n tweeën. De prijs-kwaliteitsverhouding was ok. Alleen de service en bediening had iets beter gekund; ik begrijp dat ze met opruimen e.d. bezig zijn als je pas om half tien komt eten, maar het tafeldekken voor morgen voor je gasten van vandaag laten gaan lijkt me onnodig.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gister hier voor het eerst wezen eten nadat we op een schofterige manier zijn behandeld in een indiaas restaurant op Vredenburg! Het oogt niet echt gezellig, maar de tapas zijn erg lekker. Wij hadden het geluk dat ze de all you can eat aanbieding momenteel hadden. Het was ruim voldoende en sommigen porties iets aan de grote kant, maar alsnog heerlijk van smaak. Alles is vers en dat erg belangrijk! Snap niet dat iemand hier zeikt dat weinig vegetarische tapas zijn, want dan moet diegene haar ogen laten testen!!! Er zijn er 18 dus dat vind je nergens anders bij een tapasrestaurant in Utrecht.
H. A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Via de AH-restaurantactie hier gaan eten: 2e persoon gratis menu.
Oke, wat verwacht je? Nou gewoon het goede eten met een kortingsactie. Maar hier lijkt het erop dat ze de korting in het eten hebben verwerkt. NIet positief voor een dergelijke actie.

Uiteindelijk hebben we voor het eten - zonder drankjes- € 32 afgerekend. Dit zou betekenen dt we voor € 64 hebben gegeten. Nou, dat was het zeker niet! .
Een plateau als voorgerecht: p.p5 hapjes. Hoofdgerecht : 7 , en het dessert was een aanfluiting: een dot slagroom( niet vers) , een bolletje vanille-ijs en 2 churros, de goedkope kermisfrituur met wat chocosaus.

We zijn geen grote eters, maar het was eigenlijk gewoon te weinig, en er was bijvoorbeeld geen brood.
Niet echt lekker, niet verrassend, te weinig.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Vond smaak (kruiden) niet echt Spaans en weinig vegetarisch. Tapas van voor- en hoofdgerecht leken nogal op elkaar. Kwart biefstukje als tapa serveren zwakte bod. Toetje rommelig. 18 euro voor halve liter te koude en te zoete rode rioja te duur.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Afgelopen zondag zijn een vriend en ik in Utrecht beland en besloten om aan de oude gracht wat te gaan eten. Toen wij een aanbieding zagen van 5 voor- en 5 hoofdgerechten tapas met een glas huisgemaakte sangria voor 22,95 waren wij om en besloten hier te eten.

Hoewel de zaak al geopend was en er met ons meerdere tafels binnen kwamen lopen werd de vloer nog gedweild. fijn dat ze een schone zaak streven, wellicht uurtje eerder doen.

Er werd al snel aan ons gevraagd of we wat wilde drinken. Er kwam nog een tweede keer iemand vragen of we al iets te drinken wilde. Daarna pas zei de eerste ober dat we idd al besteld hadden en hij dit vergeten was.

Omdat het een tapas restaurant is verwacht je bij het brood wat je vooraf besteld iets meer dan een slappe aioli. De smaak was flauw, zelfs de aioli van AH had het beter gedaan. Dat is echt jammer!

Ik heb een paddestoelen allergie en dit ook aangegeven. Er zou rekening mee worden gehouden. Bij het hoofdgerecht was een van de tapas 'champignons in bierbeslag'. Dit was voor mij een ontzettende domper. Mijn tafelgenoot heeft er van genoten. We hebben dit niet aangegeven, omdat we nog ergens naar toe wilde en we met de tijd anders in gedrang kwamen. De overige 4 tapas waren lekker, maar erg simpel. Ook vond ik daarvan de portie klein voor iets wat je als menu verkoopt en dus voldoende zou moeten zijn voor 2 personen.

De 5 voorgerecht tapas waren knap opgemaakt en smaakte ontzettend goed.

De sangria was 100% zeker niet huisgemaakt. dit was een kant en klaren en ws niet super. Alleen wat stukjes sinaasappel erin is ook jammer. een sangria mag juist meerdere soorten fruit bevatten.

In Utrecht zal vast nog een betere tapas zaak te vinden zijn. Ik ga de volgende keer een ander proberen.
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Tourist trap op mooie locatie met matig eten en prijs/kwaliteit/hoeveelheid verhouding die uit balans is.

Gisteren voor het eerst met z'n vieren bij El Borne gegeten omdat enkele uit ons gezelschap daar eerder leuk onbeperkt tapas hadden gegeten. Locatie aan de Oude Gracht is altijd leuk zeker 's avonds. Er was nog veel plaats wat zeker op zaterdagavond een waarschuwing had moeten zijn. Onbeperkt tapas menu was er niet meer waarna we kozen voor het aanbevolen menu met voorgerecht van 5 tapas, hoofdgerecht 5 tapas en een glas sangria voor €22,5.

Voorgerecht was wisselvallig met miniscule niet warme chorizos maar ook heerlijke meloen met prima ham. Bediening was vriendelijk. We hadden doorgegeven geen paprika, blauwe kaas en komkommer in onze tapas te willen. Desondanks was de paprika in diverse tapas verwerkt.

Hoofdgerecht met vijf tapas was wel héél gewoontjes. Patatas bravas een 5, Pinchos een 7, Gehaktballetjes een 4 (niet gaar), Gamba's een 6, gegrilde groenten een 4. Keuken is niet geïnspireerd en de kwaliteit van de producten is onevenwichtig. Aanvullend probleem, hele kleine hoeveelheden. Natuurlijk, het zijn tapas. Maar dan hoef je niet na je hoofdgerecht nog honger te hebben. Dan maar dessert genomen. Chocoladetaart, koffie's en amandeltaart. Koffie was okay. Taart, minipuntjes en gortdroog. Rosé was overigens goed maar prijzig. Prijs/kwaliteit/hoeveelheid is hier volledig uit balans, jammer.

Leuke avond gehad, teleurstellend gegeten. We gaan hier volgende keer zeker niet meer heen.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hadden ah bonnen en namen het menu, 30 euro pp, nou dat was het echt niet waard,wilde wat brood erbij 16 euro voor mandje brood !!! Niet normaal toch ! Hadden 2 weken eerder gereserveerd voor buiten, was vol, waren toen de enige binnen, in een hele grote ongezellige kelder !! Bij het afrekenen kwam eerst de verkeerde bon, was het dubbele, oh sorry zei de jongen,het tafeltje voor u zit er bij !!! Al met al een verschrikkelijke afgang, Ell Borne dat was eens maar nooit meer !!! Afz Mariska .
Miloutournois .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
El Borne was naar onze mening een restaurant van: leuk voor een keer, maar niet per se weer. Het eten was opzich wel lekker, maar iets wat ik ook zelf had kunnen maken (nou ben ik ietswat bevooroordeels als grote Tapasfan, maar ik ben een student met pas 2 jaar kookervaring). Gelukkig was de service wel top: het eten kwam snel en de bediening was vriendelijk. En we zaten op een prachtig plekje aan het water! Kortom: klantvriendelijk en goede locatie, maar ik ken genoeg tapas restaurants die je smaakpapillen meer verlekkeren en verrassen.
Anita.gerritsen .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het eten was goed, maar met de ah kaart een menu van €31,50 echt te duur dus van mijn lijstje gehaald en geen aan rade voor andere, de wijn €4,50 voor een klein glas ook te duur,jammer want zo werf je geen klanten
Mczijlstra .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ik had een restaurantkaart van AH ingeleverd. Een 3gangenmenu gekregen wat lekker was maar wel erg prijzig.
Er was geen plek meer buiten. Ik moest alleen zitten in een grote ruimte waar niemand zat. Toen kwam er een tafeltje buiten vrij waar het nat was. Kreeg een natte broek. Daarna weer om een andere plaats gevraagd en kreeg een goed plekje na wat aandringen.
k.l.vanopstal .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuke inrichting, mooie locatie (zeker op een zomeravond) aan he water.
Vriendelijke en behulpzame obers/kok. Er werd meteen voor onze vriendin een aangepast menu voorgesteld en ook bereid (onze vriendin moet namelijk glutenvrij eten). Bij de reservering waren we dat vergeten te vermelde. Kortom, als je van tapas houdt een leuke zomeravond bestemming.
Brouwer.n .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Erg lekkere verassings tappas gehad, we hebben ervan genoten! Ook de service was goed, zeker voor herhaling vatbaar! Aanrader dus!
Wigerus .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
El Borne ligt op een fantastische locatie aan de Oudegracht. We kozen voor een tapas verrassingsmenu bestaande uit een voorgerecht en hoofdgerecht. De tapas viel ons tegen, behoorlijk standaard gerechten als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding, smakeloos of juist zeer scherp gekruid. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening maar je moet lang wachten op je bestelling, ook na een aantal keer vragen.
Lvanrijnberk .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij waren van plan om onbeperkt tapas te eten bij El Borne. Toen we gingen zitten op het terras kwam er regelmatig een vlaag nare rioollucht voorbij. We moesten overal erg lang op wachten (de kaart 10 minuten, drinken 15 minuten, brood 15 minuten, eten 40 minuten).

Het eten was niet erg bijzonder. Daar bovenop was de service matig: één van de twee obers deed nog zijn best, bij de ander kon er geen lachje vanaf en hij nam ons eten mee voordat we er klaar mee waren. Na een uur hadden wij onze eerste tapas op, maar waren we het ook vrij zat. We besloten om af te rekenen en dan maar thuis iets te gaan eten. Toen we aangaven dat het allemaal te lang duurde, werd ons aangeboden om ons in één keer 8 tapas te geven. Dit hebben we afgeslagen aangezien we niet erg veel vertrouwen meer hadden in het restaurant en het niet zagen zitten om daar nog langer te blijven.

Hoewel we samen voor maximaal 20 euro aan gerechtjes hebben gegeten, werd er tweemaal onbeperkt tapas in rekening gebracht (44 euro excl. drankjes). Toen wij de ober hierop aanspraken werd gemeld dat wij dit gewoon moesten betalen aangezien we vantevoren hebben aangegeven dat we onbeperkt tapas wilde eten. Hierop volgde een discussie over dat we maar geen tapas moesten gaan eten als we niet lang willen wachten, waarop we de rekening maar hebben betaald zodat we daar in ieder geval weg konden.

Zeker GEEN aanrader dus, onze avond is verpest door de belachelijk slechte service van El Borne en ons zul je daarom daar ook nooit meer terug zien.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Sinds lange tijd weer een keer tapas wezen eten in Nederland. Over het algemeen vind ik de tapasrestaurants niet erg goed als het om de verhouding prijs-kwaliteit gaat. Ook deze keer waren de gerechten erg klein en hadden de tapas niet echt een 'Spaanse' uitstraling. Voor het eten zou ik hier zeker niet meer terug komen.

De service (bediening) was erg vriendelijk en gaf nog wat nuttige tips over de aan te raden tapas. Het decor (aan de Oudegracht) is altijd mooi. Dus over de service en decor zeker geen opmerkingen.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Locatie super, eten was heerlijk maar bediening kan wat adequater reageren.
Duurde vrij lang voordat bestelling werd opgenomen en moesten steeds zelf vragen voor drinken/eten.
Ap R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De bediening is slecht geïnformeerd, heeft geen overzicht en geeft verkeerde antwoorden.
Hebben na 10 min. zitten (rest. half bezet) gevraagd of we in ieder geval drinken konden bestellen.
Bestelling voor eten doorgegeven = 2 x voorgerecht geen brood. Brengen 1 x gerecht en brood!
In de salade zat veel ui. Gevraagd of dit ook zonder zou kunnen. Geen probleem. Na 20 min. maar gevraagd of de salade nog kwam!
Nagerecht was verrassing van de kok. Gevraagd bij serveren wat het was. Wist de ober niet.
Bleek chocolade cake. Deze was erg droog, niet lekker. Bij afruimen opgemerkt tegen serveerster dat cake erg droog was. "Ja dat horen we meer!" "Doen jullie er dan niets aan?" "Nee het wordt zo aangeleverd!"
Vervolgens rekening gevraagd waar het brood á €4,50 !! op stond. Na aandringen verwijderd.
Wat te denken van een Latte Macchiato met een erg bittere sterke smaak (gewoon glas) voor €4,80!!!
Nee, daar gaan we maar niet meer heen!
RolfE .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hadden het all-you-can-eat-tapas menu genomen en na een korte uitleg genoten van de verschillende tapas. Vooral het lamsvlees was super!! De service was prima, de kaart werd snel er bij gepakt als we weer wilden kiezen. Na anderhalf uur zaten we dan ook echt vol. Een heerlijke ervaring. Pas alleen een beetje op met de drankjes, een Radler (stond niet op de kaart) en de huiswijn zijn snel € 4,- per stuk.
I2016 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We hadden gekozen voor : het all you can eat menu. Helaas was de serveerster vergeten erbij te vertellen dat dit menu alleen voor een bepaalde tijd, twee uur geldt.
Na het brengen van de verkeerde tapas, verkeerde drankjes toch onze bestelde tapas gekregen . De kwaliteit was minder dan anders, dan op een zaterdag en de serveerster vertelde dat de " officiële kok" niet werkte...
We merkten dat onze glazen erg snel werden bijgevuld maar het brengen van de tapas duurde erg lang. Verkeerde tapas, kaart werd mee genomen, zodat we niet meer konden bestellen ... En na twee uur werd ons verteld dat de tijd voorbij was en dat onze bestelde tapas niet meer geleverd werden omdat de tijd voorbij was...
Al met al geen succes !