El Borne

Oudegracht aan de Werf 127 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant El Borne

Oudegrachts pracht

De Oudegracht is een mediterraan tentje rijker. Zelfs op een regenachtige dag schijnt de zon op deze plek. Proef hier de echte smaak van Spanje met de overheerlijke warme en koude tapas en word geprikkeld door de altijd aanwezige paella. Mocht je een plekje buiten weten te bemachtigen kun je de jaloerse blikken van langslopend winkelend publiek niet omzeilen. Proost en geniet van je tapas!

Meer informatie over restaurant El Borne

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
7,2
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bij El Borne gegeten in het kader van de AH Restaurantactie. De kwaliteit van het menu was ok, niet meer dan dat. Het menu was ook niet echt bijzonder: de 31 euro die je er voor betaalt is dan ook veel te veel.
De bediening was vriendelijk, het decor is gemiddeld (een afspeellijst van de gratis versie van Spotify - dus met reclame - kan echt niet)
Als je lekkere tapa's wilt eten in Utrecht zijn er betere adressen!
Groteflis G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Op een zondagavond werden we prettig ontvangen, Service was snel, porties voldoende. Het verrassingsmenu stelt niet zo heel veel voor, maar bestond uit een smakelijk gemengd voorgerecht (warme stukjes vlees en salade), gegrilde gerechten als hoofdschotel en een best wel lekker dessert van warme churros met chocolade, ijs en slagroom. Ondanks het feit dat we geen vis wilden eten, had de keuken zijn best gedaan.
Annemarije D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zijn met de Albert Heijn actie gekomen, eens maar nooit meer, gemiste kans van de restauranthouders. Afzetters!
Hebben ons het Verrassingsmenu gegeven, hier hebben we 6 euro meer voor moeten betalen dan hun eigen menu aangeeft ( 31 ipv 25 http://www.elborne.nl/menu.html) en daarnaast ook nog 4 euro voor oud brood met bevroren boter moeten betalen. We waren net zoveel kwijt als bij een regulier tapasrestaurant en helaas was de kwaliteit veel lager.
De tapas was "ok", niet om echt over naar huis te schrijven en zéker niet verrassend zoals werd aangekondigd helaas.
Daarnaast draaiden ze dezelfde oubollige nummers, opnieuw en opnieuw... Heel vermoeiend...
Het interieur is goedkoop en niet passend bij de mooie grachten kelders of een tapasrestaurant. De kleine tafeltjes en plastic stoelen en banken zijn zo geplaatst dat je op elkaars schoot zit en wanneer iemand naar het toilet wil krijg je de billen van de buren in je gezicht.
Allesbehalve een fijne ervaring, een echte afrader.
Bij het afrekenen vroegen ze nog of we hun visitekaartje wilden om de volgende keer 20% korting te ontvangen... Denk echt niet dat ze het hebben begrepen.....
Zou de ah restaurantactie ook willen adviseren hen niet meer op te nemen in het assortiment de volgende keer, ik voel me bedonderd en bekocht...
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Nette, vlotte bediening.
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het eten er dergelijke was erg lekker. Wij kwamen eten met de Ah actie. Hiervoor had het restaurant een vast menu opgesteld, wat je kreeg was een verassing. Wij vonden het wat duur voor wat we kregen. Onbeperkt tapas eten is daar 22,50 en wij betaalden voor dit beperkte menu 31 euro
Alida M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Eén was ons was vegetarisch - bij het begin aangegeven. Daar zou rekening mee worden gehouden in het AH verrassingsmenu. Bij het voorgerecht bleek er een tapas met zalm tussen te zitten, en deze werd niet vervangen nadat we hier een opmerking over maakte. Het hoofdgerecht bestond uit 5 schaaltjes met elk 2 tapas. Twee van de vijf bakjes bevatten vlees en vis! De vegetariër moest dan maar van de overige drie bakjes eten, of we moesten allebei vegetarisch eten. Dit is onacceptabel voor een zichzelf respecterend restaurant.
De spinazie-hapjes waren ook zeer melig en vet. Kortom: dit restaurant is niet aan te raden.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gezellig restaurant met goede tapas. Vriendelijke bediening en goede sfeer. Ondanks dat we weinig tijd hadden, toch genoten.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was lekker en we hebben het prima naar ons zin gehad met z'n tweeën. De prijs-kwaliteitsverhouding was ok. Alleen de service en bediening had iets beter gekund; ik begrijp dat ze met opruimen e.d. bezig zijn als je pas om half tien komt eten, maar het tafeldekken voor morgen voor je gasten van vandaag laten gaan lijkt me onnodig.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gister hier voor het eerst wezen eten nadat we op een schofterige manier zijn behandeld in een indiaas restaurant op Vredenburg! Het oogt niet echt gezellig, maar de tapas zijn erg lekker. Wij hadden het geluk dat ze de all you can eat aanbieding momenteel hadden. Het was ruim voldoende en sommigen porties iets aan de grote kant, maar alsnog heerlijk van smaak. Alles is vers en dat erg belangrijk! Snap niet dat iemand hier zeikt dat weinig vegetarische tapas zijn, want dan moet diegene haar ogen laten testen!!! Er zijn er 18 dus dat vind je nergens anders bij een tapasrestaurant in Utrecht.
H. A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Via de AH-restaurantactie hier gaan eten: 2e persoon gratis menu.
Oke, wat verwacht je? Nou gewoon het goede eten met een kortingsactie. Maar hier lijkt het erop dat ze de korting in het eten hebben verwerkt. NIet positief voor een dergelijke actie.

Uiteindelijk hebben we voor het eten - zonder drankjes- € 32 afgerekend. Dit zou betekenen dt we voor € 64 hebben gegeten. Nou, dat was het zeker niet! .
Een plateau als voorgerecht: p.p5 hapjes. Hoofdgerecht : 7 , en het dessert was een aanfluiting: een dot slagroom( niet vers) , een bolletje vanille-ijs en 2 churros, de goedkope kermisfrituur met wat chocosaus.

We zijn geen grote eters, maar het was eigenlijk gewoon te weinig, en er was bijvoorbeeld geen brood.
Niet echt lekker, niet verrassend, te weinig.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Vond smaak (kruiden) niet echt Spaans en weinig vegetarisch. Tapas van voor- en hoofdgerecht leken nogal op elkaar. Kwart biefstukje als tapa serveren zwakte bod. Toetje rommelig. 18 euro voor halve liter te koude en te zoete rode rioja te duur.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Afgelopen zondag zijn een vriend en ik in Utrecht beland en besloten om aan de oude gracht wat te gaan eten. Toen wij een aanbieding zagen van 5 voor- en 5 hoofdgerechten tapas met een glas huisgemaakte sangria voor 22,95 waren wij om en besloten hier te eten.

Hoewel de zaak al geopend was en er met ons meerdere tafels binnen kwamen lopen werd de vloer nog gedweild. fijn dat ze een schone zaak streven, wellicht uurtje eerder doen.

Er werd al snel aan ons gevraagd of we wat wilde drinken. Er kwam nog een tweede keer iemand vragen of we al iets te drinken wilde. Daarna pas zei de eerste ober dat we idd al besteld hadden en hij dit vergeten was.

Omdat het een tapas restaurant is verwacht je bij het brood wat je vooraf besteld iets meer dan een slappe aioli. De smaak was flauw, zelfs de aioli van AH had het beter gedaan. Dat is echt jammer!

Ik heb een paddestoelen allergie en dit ook aangegeven. Er zou rekening mee worden gehouden. Bij het hoofdgerecht was een van de tapas 'champignons in bierbeslag'. Dit was voor mij een ontzettende domper. Mijn tafelgenoot heeft er van genoten. We hebben dit niet aangegeven, omdat we nog ergens naar toe wilde en we met de tijd anders in gedrang kwamen. De overige 4 tapas waren lekker, maar erg simpel. Ook vond ik daarvan de portie klein voor iets wat je als menu verkoopt en dus voldoende zou moeten zijn voor 2 personen.

De 5 voorgerecht tapas waren knap opgemaakt en smaakte ontzettend goed.

De sangria was 100% zeker niet huisgemaakt. dit was een kant en klaren en ws niet super. Alleen wat stukjes sinaasappel erin is ook jammer. een sangria mag juist meerdere soorten fruit bevatten.

In Utrecht zal vast nog een betere tapas zaak te vinden zijn. Ik ga de volgende keer een ander proberen.
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Tourist trap op mooie locatie met matig eten en prijs/kwaliteit/hoeveelheid verhouding die uit balans is.

Gisteren voor het eerst met z'n vieren bij El Borne gegeten omdat enkele uit ons gezelschap daar eerder leuk onbeperkt tapas hadden gegeten. Locatie aan de Oude Gracht is altijd leuk zeker 's avonds. Er was nog veel plaats wat zeker op zaterdagavond een waarschuwing had moeten zijn. Onbeperkt tapas menu was er niet meer waarna we kozen voor het aanbevolen menu met voorgerecht van 5 tapas, hoofdgerecht 5 tapas en een glas sangria voor €22,5.

Voorgerecht was wisselvallig met miniscule niet warme chorizos maar ook heerlijke meloen met prima ham. Bediening was vriendelijk. We hadden doorgegeven geen paprika, blauwe kaas en komkommer in onze tapas te willen. Desondanks was de paprika in diverse tapas verwerkt.

Hoofdgerecht met vijf tapas was wel héél gewoontjes. Patatas bravas een 5, Pinchos een 7, Gehaktballetjes een 4 (niet gaar), Gamba's een 6, gegrilde groenten een 4. Keuken is niet geïnspireerd en de kwaliteit van de producten is onevenwichtig. Aanvullend probleem, hele kleine hoeveelheden. Natuurlijk, het zijn tapas. Maar dan hoef je niet na je hoofdgerecht nog honger te hebben. Dan maar dessert genomen. Chocoladetaart, koffie's en amandeltaart. Koffie was okay. Taart, minipuntjes en gortdroog. Rosé was overigens goed maar prijzig. Prijs/kwaliteit/hoeveelheid is hier volledig uit balans, jammer.

Leuke avond gehad, teleurstellend gegeten. We gaan hier volgende keer zeker niet meer heen.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hadden ah bonnen en namen het menu, 30 euro pp, nou dat was het echt niet waard,wilde wat brood erbij 16 euro voor mandje brood !!! Niet normaal toch ! Hadden 2 weken eerder gereserveerd voor buiten, was vol, waren toen de enige binnen, in een hele grote ongezellige kelder !! Bij het afrekenen kwam eerst de verkeerde bon, was het dubbele, oh sorry zei de jongen,het tafeltje voor u zit er bij !!! Al met al een verschrikkelijke afgang, Ell Borne dat was eens maar nooit meer !!! Afz Mariska .
miloutournois .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
El Borne was naar onze mening een restaurant van: leuk voor een keer, maar niet per se weer. Het eten was opzich wel lekker, maar iets wat ik ook zelf had kunnen maken (nou ben ik ietswat bevooroordeels als grote Tapasfan, maar ik ben een student met pas 2 jaar kookervaring). Gelukkig was de service wel top: het eten kwam snel en de bediening was vriendelijk. En we zaten op een prachtig plekje aan het water! Kortom: klantvriendelijk en goede locatie, maar ik ken genoeg tapas restaurants die je smaakpapillen meer verlekkeren en verrassen.
anita.gerritsen .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het eten was goed, maar met de ah kaart een menu van €31,50 echt te duur dus van mijn lijstje gehaald en geen aan rade voor andere, de wijn €4,50 voor een klein glas ook te duur,jammer want zo werf je geen klanten
mczijlstra .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ik had een restaurantkaart van AH ingeleverd. Een 3gangenmenu gekregen wat lekker was maar wel erg prijzig.
Er was geen plek meer buiten. Ik moest alleen zitten in een grote ruimte waar niemand zat. Toen kwam er een tafeltje buiten vrij waar het nat was. Kreeg een natte broek. Daarna weer om een andere plaats gevraagd en kreeg een goed plekje na wat aandringen.
k.l.vanopstal .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuke inrichting, mooie locatie (zeker op een zomeravond) aan he water.
Vriendelijke en behulpzame obers/kok. Er werd meteen voor onze vriendin een aangepast menu voorgesteld en ook bereid (onze vriendin moet namelijk glutenvrij eten). Bij de reservering waren we dat vergeten te vermelde. Kortom, als je van tapas houdt een leuke zomeravond bestemming.
brouwer.n .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Erg lekkere verassings tappas gehad, we hebben ervan genoten! Ook de service was goed, zeker voor herhaling vatbaar! Aanrader dus!
Wigerus .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
El Borne ligt op een fantastische locatie aan de Oudegracht. We kozen voor een tapas verrassingsmenu bestaande uit een voorgerecht en hoofdgerecht. De tapas viel ons tegen, behoorlijk standaard gerechten als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding, smakeloos of juist zeer scherp gekruid. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening maar je moet lang wachten op je bestelling, ook na een aantal keer vragen.