El Balanza

Zuiderdiep 1 9571 BA Tweede Exloërmond Nederland Kaart

Over restaurant El Balanza

Eerlijke gerechten in de natuur

Rust, ruimte, natuur is het devies bij El Balanza in het Drentse Tweede Exloërmond. Ze serveren er eerlijke gerechten, veelal bereid met de beste producten uit de streek. Dat moet ook haast wel als de omgeving zo veel moois te bieden heeft. De perfecte plek om de inwendige mens te versterken na een wandeling in een gebied vol bospaadjes, graslandjes en prachtig begroeide oevers.

Meer informatie over restaurant El Balanza

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

6,6
Voordelig
Kees & Anna B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor de tweede keer gegeten in dit restaurant.
We hebben heerlijk genoten van een 5-gangen menu en het was zeer gezellige avond. Zeer gastvrij en heerlijk gegeten.
Vorige keer hebben we nog van de kaart gegeten maar deze keer was het een 5-gangen menu. Het was echt een super smaakbeleving en we komen snel weer terug!
Kees & Anna
Ronald.schalk .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hadden online gereserveerd via Shell actie. We konden niks bestellen er was blijkbaar een standaard menu. Eten was redelijk. Zonder korting waren we 100€ kwijt geweest voor 3 gangen en 2 drankjes pp. Erg prijzig voor hetgeen geboden werd. Het decor was blijven hangen in jaren 80. Planten waren allen van plastic. We hadden op zaterdag avond 19:30 geboekt. We waren de enigen, op de website kwamen we er achter dat restaurant om 20:00 sluit. Kortom niet echt een aanrader.
Jan_stout .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
De bediening was vriendelijk en correct. Misschien komt het doordat we buiten het seizoen kwamen, maar de verwachtingen die gewekt zijn door de andere recensies werden niet waar gemaakt. De keuken en de bijbehorende cafetaria werden zo op het oog door dezelfde kok gerund. Het eten was niet slecht, maar we konden er niet echt enthousiast van worden. Het afrekenen kostte ook nog moeite, we konden geen personeel vinden.
A.kate .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
vrije keus voor het menu, het was zeer lekker. bediening was goed maar wachttijd tussen de 3 gangen was in onze beleving te lang.
Heleen H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was boven gemiddeld. Het dessert daarentegen was minder. Leek op kant en klaar. De jonge gastvrouw in de bediening maakte veel fouten. We hadden 2x entrecote besteld, maar kregen 2x ossenhaas. 1 van ons had als voorgerecht de warme gamba´s gekozen, maar kreeg een salade met gerookte zalm en gamba´s. Tijdens het hoofdgerecht was de gastvrouw nergens te bekennen. We wilden nog wat bestellen, maar hebben een tijd bij de bar gestaan en geroepen tot er eindelijk iemand kwam. Allemaal erg klungelig. Jammer. Als de bediening beter zou zijn en de kunstvezel tafelkleden plaats zouden maken voor een echt tafelkleed of een alleen een stijlvolle loper, zou dit het bedrijf naar een hoger level tillen. Bedrijf met potentie, mits men wat veranderingen doorvoert.
Justfun .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Super malse tournedos! Jonge en vriendelijke bediening.
Het decor is redelijk, een beetje sfeermuziek was wel aardig geweest.
Maar het eten was prima!
Kjtiktak1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Op een prettige manier werden wij ( mijn vrouw en ik ) ontvangen door een medewerkster, die ons gelijk vroeg naar onze bedoeling en ons daaromtrent voldoende informeerde en ons daarvoor verwees naar een mooie plek aan een ronde tafel, die keurig was gedekt om ons vervolgens op onze wenken te bedienen en wel met een drankje vooraf en daarna het 3-gangen-menu naar eigen keuze vanaf de kaart. Het geheel werd tot onze tevredenheid geserveerd.
Dit voortreffelijk diner sloten wij af met een kopje koffie, om daarna na betaling per pin huiswaarts te keren voor ons avondje thuis met lectuur en buis.
Geselligkeit .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Waarom is er slechts een jonge dame in de bediening , maar wel een hele spontane. Geen uitbater of kok te bekennen in twee en half uur tijd. Wij hebben van de kaart gekozen , mijn vrouw ging voor carpaccio en ik zelf nam de gerookte zalm met gamba,s. Daarna biefstuk en voor mij de zalmfilet die lekker op smaak was. Als dessert allebij de tartufo. Al met al heerlijk gegeten , ook al was het een beetje stil met drie bezette tafels. Met wat zachte achtergrondmuziek haal je in ieder geval de geluiden van tikkend bestek iets omlaag tijdens rustige momenten.
PeerkeDonders .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was ok. kan warmer maar smaakte goed en de borden waren gezellig opgemaakt.
Het restaurant was koud terwijl de verwarmingen erg heet waren. De bediening bestond uit 3 personen waarvan er 1 beter naar huis zou kunnen gaan wegens slecht humeur en niet kunnen luisteren. Al met al een magere 6 en het restaurant heeft nog een lange weg te gaan voor ze zich goed mogen noemen.
TRBO .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Hele vriendelijke bediening, we konden met de AH actie uit alle gerechten kiezen. Er was een uitgebreide keus aan gerechten.
Amiddelkoop .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Eten en bediening waren tiptop. Het restaurantgedeelte was knus en sfeervol aangekleed.
El Balanza heeft de potentie om een ruimer publiek aan te trekken.
Rossingj .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Leuke bediening in een heel gemoedelijk en genoegelijk sfeertje.
Een restaurant om vaker naar toe te gaan.
Bh.hidding .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Voor het eerst in El Balanza gegeten. Het eten smaakte heerlijk en zag er goed uit.
Het was er genoeglijk warm en niet al te groot en sfeervol. Het personeel was vriendelijk. Wij komen er zeker nog een keer weer.
Charlot- .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Restaurant is sfeervol ingericht, de gerechten werden mooi opgemaakt geserveerd. Alles was voldoende en op elkaar afgestemd. Twee van ons waren reuze benieuwd naar de hoenderfilet in gembersaus, die perfect was. Lekker mals en de saus erbij goed gekozen, een aanrader.
Erikavommen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We hebben heeerlijk gegeten. Bediening was erg vriendelijk en de sfeer was gezellig. We voelden ons erg welkom. Ook kregen we vooraf een heerlijk amuse hapje.
Hfk K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Van het zgn broodplankje als voorgerecht hadden we meer verwacht dan wat sneetjes wit en bruin stokbrood in een mandje met beetje kruidenboter. Hoofdgerechten waren prima. Aanbevolen wordt de borden voor te verwarmen want het gerecht wordt halverwege aardig koud. Nagerecht heerlijk. Bediening door aardig heel jong meisje, heel attent, maar geen deskundigheid wat betreft de gerechten. Ambiance belabberd. We zaten als enigste 2 gasten in het restaurant met uitkijk naar donkere en regenachtige onbewoonde buitenwereld. Deed een beetje griezelfilmachtig aan.
Kaylob72 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
De bediening was vriendelijk. Je kon kiezen van de kaart.
Echter vonden wij het eten eenvoudig. Gezien de prijs kwaliteit verhouding vonden wij het te duur. Bij de Albert heijn restaurant actie site staat 1 euro munt mbt prijs dit vonden wij niet kloppen.
Radijsje .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Korte samenvatting: middelmatig eten met belachelijk hoge prijzen. Men compenseert hier duidelijk voor het tekort aan bezoekers. De bediening was zeer vriendelijk, maar traag. Absoluut NIET de moeite waard. Voor deze prijzen zou je Michelinster kwaliteit moeten verwachten.

We zochten op zaterdag voor de zaterdagavond een restaurant waar we heen konden met de AH actie. Veel keus was er niet, dus werd het dit restaurant.
We hadden van tevoren het menu niet bekeken en zijn puur op de reviews afgegaan.
Het was een rustige avond. We werden buiten verwelkomd door de vieze asbakken vol peuken en water op tafel en de geur van frituur.
Binnen was een degelijk, maar gedateerd decor. Prima voor een avondje eten. Er waren 3 tafels incl die van ons bezet. Wat meteen opviel was dat de bediening (2 personen) erg vriendelijk was, maar langzaam. Vervolgens kregen we onze menukaarten. Wat meteen opviel waren de prijzen. Gemiddeld voorgerecht kost zo'n 10€ (zie de online menukaart). Een hoofgerecht zit rond de 20€ excl mayonaise a 1,50€ per schaaltje. Of groenten a 3€ per schaaltje. Vervolgens kost een toetje nog 5,95€. Dit houdt in dat je zo'n 40€ kwijt bent voor 3 gangen menu excl brood en drinken.

Het eten zelf: we hebben vooraf de mostersoep gehad. Deze was goed op smaak met knapperige spekjes. Als hoofdgerecht hadden we: de kip, schnitzel, zalm en spareribs. Het meeste was van degelijke kwaliteit. De spareribs waren droog, weinig vlees en bleef kleven aan het bot.
Aardappels en patat waren prima. Groente ontbrak, maar bleek bijbesteld te moeten worden. Salade was een lachertje.
Vervolgens hebben 3 van ons een ijsje gehad. Was prima maar niets bijzonders. Echte kwaliteitsdessert gaan altijd gepaard met een stokje met gekleurde lintjes. De complete thee was lekker.

Over het algemeen: zeer vriendelijk personeel, maar geen idee waarom alles zo ontzettend lang moest duren. Eten is prima voor eetcafe, maar de prijzen moeten flink omlaag. Je kunt beter bij het inpandige snackbar het eten gaan halen.
Mean .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Voor ons was het niet naast de deur. Het eten was heerlijk...het was er wel een beetje stil. En ik sluit mij aan bij een vorige recensie....wij hadden geen "ruimte" meer voor een ijsje, dus namen we een koffie, deze moesten we betalen. Beetje raar.
Muti54 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Het kleine restaurant was gezellig ingericht en we werden vriendelijk ontvangen. De keuze in de kaart was niet groot, maar voor ons voldoende. Vooraf een kleine amuse. Mosterdsoep met spekjes vooraf was goed heet, de spekjes lekker knapperig. Het stokbroodje erbij was ook knapperig.
De zalm was goed, de tournedos heerlijk mals. De frietjes, gebakken aardappeltjes en de sla waren voldoende. We hebben geen desert gekozen, de porties waren flink.
Jammer dat de frituurlucht van de aanpandige frietzaak binnen erg goed te ruiken was.