El Argentino

Burgemeester Grothestraat 16 3761 CM Soest Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant El Argentino

Joost O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij El Argentino! Wat een fantastisch vlees. Mijn tafelgenoten namen 200 gram entrecote en ossehaas, ik kon de verleiding een ribeye van 400 gram te bestellen niet weerstaan. Alle vlees heerlijk klaargemaakt op de authentieke houtskoolgrill. Daar kan geen roomboterbereiding tegenop... De huiswijn was er prima bij en de bediening vriendelijk en attent. Een aanrader...... voor niet vegetariërs.
BrendaStrooi .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Lekker biefstuk met een heerlijk rood wijntje... wat wil je nog meer?... probeer de paprika met zoet sausje erbij... lekker!!!!
Bassie1973 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
De biefstuk is heerlijk klaargemaakt, maar ook de andere gerechten zijn lekker. De bediening is beleeft. De zaak is strak ingericht.
Wilpeters .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Strak ingerichte zaak; bediening lijkt wat onervaren en laat wel wat steekjes vallen, maar het wordt vlot hersteld met een excuusje erbij. Het vlees was smakelijk, goed volgens de wensen bereid en vergezeld van precies voldoende garnituur. De ossenhaas was mals en de spies was eveneens prima. Een tafelgenoot genoot van een ruime portie spareribs. Het Argentijns dessert (flensje met ijs en dulce di leche) viel zeer in de smaak.
D & P .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
De kaart doet vermoeden dat hier kwaliteitsvlees geserveerd wordt (voor de betere stukken van het rund kan ook het gewicht zelfs aangegeven worden). Daarom deze keer gekozen voor een goed stuk ossenhaas. Deze was behoorlijk aan de prijs, maar we hadden met een paar personen wel een keer zin in een mooi en mals stuk vlees. Dit viel echter enorm tegen. Al was het stuk nog best goed bereid, de structuur van het vlees deed ons vermoeden dat dit geen ossenhaas was, maar eerder een stuk runderlap. Het vlees was doorregen, viel helemaal uiteen en miste de malsheid waar de ossenhaas om bekend staat. Hoewel ik absoluut niet pretendeer een kenner te zijn, eet ik wel zeer regelmatig in goede restaurants en dit stuk vlees kwam niet in de buurt van hoe een goed stuk ossenhaas zou moeten zijn of smaken.

Na dit aangegeven te hebben, kwam de chef hoogstpersoonlijk verhaal halen om ons te overtuigen dat hij toch zeker wel ossenhaas geserveerd had. Daarbij werd ons al snel duidelijk dat het grote rauwe gedeelte, dat hij ter demonstratie uitgebreid aan onze tafel kwam presenteren, onmogelijk ossenhaas zou kunnen zijn gezien ook daar weer de doorregen structuur en de enorme dikte en lengte van de spier. Het is daarnaast ook niet echt overtuigend als je daarbij ook nog eens het bovenste deel van je rug aanwijst, beginnend bij de hals, als locatie waar de ossenhaas vandaan zou komen.

Geen idee of de chef besodemieterd wordt door zijn eigen slager (nogmaals, het stuk vlees was naar behoren bereid) of dat dit pure kostenbesparing is, maar wij zullen dit restaurant voortaan voorbij rijden.
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Heerlijk gegeten bij el argentino vorige week vrijdag.

Wij zijn met ze 2tjes gaan eten bij de Argentijn en hebben het heel gezellig gehad! de sfeer was erg goed en de bediening was gezellig en gastvrij. Samen kozen we voor de spareribs, die waren lekker, mals en van goede smaak. Nadat ik (als grote eter) mijn eerste bord leeg had werd mij gevraagd of ik nog een portie op kon, deze heb ik uiteraard aangenomen en heeft mij net zo veel gesmaakt als de eerste portie die ik op had. Naast al dat vlees wat ik al op had stond een leuke salade en een portie met friet wat mij ook prima heeft gesmaakt, de salade was lekker aangemaakt en was dan ook vol van smaak!

Conclusie: Voor nu en nog eens!
Hapster .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Enkele jaren geleden hier gegeten, nog vóor de verbouwing. De inrichting was toentertijd niet bepaald aantrekkelijk, maar wél authentiek! Wie daar doorheen keek liet het zich goed smaken!

Na de verbouwing zijn we terug geweest in de winter van 2012/2013. De inrichting was veranderd in een kil zaaltje met rijen tafels. De bediening was onervaren, een kopje espresso bleek gewoon een koffie in een klein kopje te zijn.

Ditmaal maar eens in de herkansing gegooid, maar helaas bleek dat de crisis ook hier heeft toegeslagen: Minderen met porties, prijzen gelijk houden. De carpaccio als voorgerecht was klein, smakeloos en fantasieloos. De rosé huiswijn daarentegen toegankelijk en prettig. We kozen voor een Argentijnse vleesschotel voor 2, medium bereid, die als het summum van de kaart wordt aangekondigd, een complete presentatie van Argentijns vlees. Frites en salade zaten erbij in, maar we bestelden er nog de bekende champignons bij.

Wat er op tafel kwam was een tafelréchaudje met een klein aantal stukjes vlees, die allen dermate doorbakken waren dat het vlees ronduit taai op je bord lag. Daarbij kregen we de frites en salade, die laatste wederom fantasieloos, alleen de champignons herinnerden ons aan de tijd van drie jaar geleden in dit restaurant. Wat jammer.

Als desert koffie met appelgebak, de koffie geschonken in een zéér klein kopje, nog net geen espresso, appelgebak te lang in de magnetron dus je brandde je mond. De conclusie was helder: ook hier heeft men maatregelen genomen en porties verkleind en dingen waar mogelijk sterk versoberd.

De rekening van 85 euro(!) was derhalve absoluut niet de ervaring waard.

Overigens was er niets op te merken aan de bediening. Prettig en discreet.
Wim En Ellie P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ontzettend lekker gegeten in El Argentino, leuke bediening. De mixed grill was super het vlees was zoals vlees behoort te zijn. een aanrader voor degene die in de buurt van Soest is.
Casper D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Soms heb je gewoon zin in een lekkere flinke biefstuk (ik althans wel). Bij El Argentino ben je dan op de juiste plek: het vlees is van topkwaliteit. Verder: een gezellig pand, en een vriendelijke bediening.

Roland K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Na jaren weer eens gegeten. Zaak is gemoderniseerd. Compliment waard, ziet er strak uit. We waren met ze vieren en de zaak zat aardig vol. Door de verbouwing is de zaak, of lijkt de zaak wat ruimer en ook wat holler, waardoor stemgeluiden wat gaan rondzingen. Waardoor het niet echt ontspannen converseren is met de tafel genoten. Rode huis wijn was heerlijk We begonnen met een salade en soepje vooraf . Dat viel wat eerlijk gezegd wat tegen, salade was inspiratieloos en maissoep smaakloos. De hoofdgerechten; De beroemde spareribs niet te versmaden. Volgen hear say was de kip ook fantastisch, niet droog en lekker gekruid, de gamba's lekker pittig en laag in aantal. En de steaks... Ja, de echte eerlijke smaak van een goed stuk vlees komt het best tot zijn recht als het goed klaar gemaakt is op een houtskoolgrill. Perfect gewoon. En daar wil je dan best wat meer geld voor op tafel leggen. Maar dik dertig euro betalen voor alleen vlees, patat en geen groenten. Dat voelt toch niet helemaal goed. Zeker het ontbreken van verse bekentenis echt een min punt. Bediening is aardig en attent. Al met al mooie zaak, eten is prima, maar uiteindelijk betaal je te veel voor wat je had mogen verwachten.
Nanco_Dotterbloem .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Het eten is uitstekend, maar de bediening belabberd. Het was lang wachten op ons eten (een uur op voorgerecht, nog eens een uur op hoofdgerecht). Om ons heen was het een komen en gaan van kleinere groepen die wel op tijd geserveerd werden. Toen we erover klaagden kregen we van zowel de bediening als de chef te horen dat dat kwam omdat wij met zo'n grote groep waren. Kortom; kom je max. met z'n viertjes dan is dit restaurant een aanrader, en anders moet je heeeel veel geduld hebben.