Eindeloos

Korfmakersstraat 17 8911 LA Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Eindeloos

Eindeloos genieten

De plek waar gastvrijheid en gastronomie voorop staan. Met respect voor de pure smaak worden hier de mooiste gerechten bereid, met als resultaat harmonie op je bord. Klassieke bereidingen worden hier op verrassende wijze gecombineerd met eigentijdse accenten.

Meer informatie over restaurant Eindeloos

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Leuke vlotte bediening. Mooie wijnen bij de gerechten en leuke producten. Wij hebben een leuke en gezellige avond gehad en komen graag weer terug.
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Eindeloos is een van de beste restaurants in Leeuwarden, maar zeker niet de goedkoopste. Alle waar is naar z'n geld moet je maar denken.
Ze werken er zonder menukaart, beginnend bij 3 gangen (€37,50 geloof ik), uit te breiden tot 8 gangen die steeds een tientje extra kosten. Speciale wensen of uitzonderingen kun je kenbaar maken, met alles(?) wordt rekening gehouden.
De bediening is netjes, de sommelier is erg goed, hij weet vast en vloeibaar goed te combineren. Als je zelf geen echte kenner bent is dat bij de vele verschillende smaken die je op je bord krijgt geen overbodige luxe.
Tot slot: bij ons laatste bezoek kwam ik in één gerecht iets vrij onbegrijpelijks tegen: het mooie stukje op de huid gebakken kabeljauw had een begeleidende saus van oa tomaat en kalamataolijf, alles rijk van smaak. Dat werd aangevuld met courgettereepjes die geen enkele smaak hadden. Voor het contrast? Denk het niet eigenlijk.
Afijn... toptent zei ik al.
Henk-uiteten .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Uitstekend gegeten! Eten op sterrenniveau, met lekker bijpassend wijnarrangement. Afwisselende en verrassende gerechtjes en amuses. Bediening was erg attent. Na afloop in drie stappen in hotel post plaza, fijne combinatie die 2. Klein puntje van aandacht is het onwelriekende luchtje dat er hangt bij binnenkomst en in de toiletruimte, maar ach dat is snel vergeten bij zulke heerlijke hapjes.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Eindeloos is ons favoriete restaurant in Leeuwarden. We komen hier graag eens in de zoveel tijd om te genieten van het heerlijke eten + een bijpassend wijnarrangement. Iedere gang is een verrassende smaaksensatie. Ook de service is top: de sommelier weet de gerechtjes perfect aan te vullen met een passend wijntje. Favorieten van vanavond? Avocado & truffel, het overheerlijke stukje ree en de krokante kwarteleitjes. Hopelijk tot snel maar weer!
Reisthijs .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met 4 personen hier gegeten. In tegenstelling tot eerdere minder positieve berichten over het interieur is het recentelijk mooi gerestyled en geeft een hedendaagse indruk. Goed ontvangst , professionele uitleg menukaart en men begon direct met de bestelde drankjes / wijn - arrangementen. Zeer professionele sommelier en ook zeer goede serveerster. Hoewel er meer personen in de bediening waren bleven deze 2 genoemde personen onze tafel te bedienen. Perfect ! Bij veel horeca gelegenheden krijg je soms wel 3 tot 5 verschillende personen aan je tafel. Men hield zeer goed rekening met wat men niet wilde eten tijdens het 5 gangen menu. Het doet het altijd goed als de eigenaar ook zich nog even vervoegd aan de tafel en dat gebeurde bij ons ook ! Je bent hier echt gast en culinair behoort deze gelegenheid zeker in de top 3 van Leeuwarden !
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Eindeloos tijdens een weekendje weg. Vooraf wisten we dat we een verrassingsmenu zouden krijgen, we moesten alleen nog het aantal gangen doorgeven.
We werden netjes ontvangen, de inrichting van het restaurant was niet helemaal mijn smaak, het kwam over als een wat apart ingerichte woonkamer.
Aan tafel hebben we gekozen voor een 5 gangen menu, waarbij ik een extra tussen gerecht kreeg en mijn vrouw een kaasplankje.
Eigenlijk zijn alle gerechten erg goed bevalen. Qua smaak en opmaak valt er erg weinig op aan te merken. Zowel de amuses, als alle gerechten waren erg lekker en apart. Vooral de aparte combinaties of bereidingen van 1 product op verschillende manieren vond ik erg lekker. Ik kreeg bijvoorbeeld bij een tussengerecht Poon met rode biet op 4 verschillende manieren bereid. Ik ben geen fan van bieten maar 3 van de 4 vond ik erg lekker.
Wat ik wat minder vond was dat het voorgerecht en beide tussen gerechten witvis als basis hadden. hierdoor lijkt het alsof je gerechten veel op elkaar lijken.
Het hoofdgerecht van entrecote met een jus van zwarte thee was heel erg lekker. Mijn vrouw heeft genoten van haar kaasplankje, maar zat hierna zo vol dat ze eigenlijk de laatste gang niet meer wilde. Dit was geen probleem en de keuken heeft het dessert gewoon gecanceld.
Naast het geweldige eten, was het wijnarrangement helemaal goed. Alle wijnen pasten perfect bij de maaltijden en ook de mogelijkheid van een half glas is goed bevallen.
Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad, waarbij we beide hebben genoten van het lekkere eten en de heerlijke wijnen. Als we weer in Leeuwarden komen we zeker weer langs!
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Eindeloos?
Afgelopen zaterdag hier voor het eerst gegeten en tevens voor het laatst. Vriendelijk ontvangen en vervolgens naar onze tafel gebracht, onze stoel nog niet aangeschoven of de eerste amuse stond al op tafel. Als aperitief gekozen voor een witte wijn, werd niet gevraagd welke wij wilde hebben maar werd meteen ingeschonken. De vaart zat er flink in, werd meteen gevraagd voor hoeveel gangen diner wij wilde gaan. Tweede amuse werd geserveerd en vervolgens de derde, wij waren nog met het aperitief bezig toen de eerste menugang op tafel kwam. Aangezien wij een wijnarrangement wilde was dit voor deze gang te laat. Het eten is lekker maar niet uitzonderlijk. Uiteindelijk erg lang op de koffie gewacht en nog langer op de rekening.
Jammer !
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Op een zomerse zaterdag avond op pad gegaan om het via facebook aangekondigde zomer 3 gangen menu te gaan proberen. Zoals altijd hartelijke ontvangst en eenmaal aan het tafeltje eigenlijk gelijk gesettled met ons aperitief. De eerste amuse was een iets ander idee van de dingen die je met bloemkool kunt doen met on top haring kaviar, klein maar fijn.
Het volgende bordje had een variatie van pompoen met parel couscous, eenvoud met een bergje smaak, een lekker gangmakertje.
Next, komkommersoepmet kardamom schuim, uitdagende combi en de komkommersoep was puur komkommer en net aan een vleugje kardamom, persoonlijk had dat iets meer gemogen maar de kok wilde de komkommer benadrukken en eerlijk gezegd dat is hem zeker gelukt, fris en zomers dat kun je het zeker noemen.
Het eerste gerecht, gebakkenschol met curry korst gebakken spiering en oost indische kers op een soep van tomaat, met een fruitig fris glaasje Riesling. Een summerparty op je bord aan kleur en smaak.. zo smaakt een zonsondergang zou je bijna zeggen. Met de wijn versterk je de smaken en blijkt de schol absoluut anders dan saai te zijn.
Kabeljauw op een creme van spinazie met cantharellen en een saus van deze, de vis bleef vis maar was omarmd door al het andere, een creme die zich creme mag noemen, zacht romig en het perfecte bedje voor de kabeljauw.
Toen kwam de verassing, octopus in een snijbonensaus met petit legume, dan vraag je toch wel hoe komt dat beestje zo in het groen? Al snel bleek dat het niet zo’n rare snijboon was, de inktvis was zacht van binnen en knapperig van buiten en totaal op zijn gemak in al dat groene, en wij in onze sas met het gerecht, een echte aanrader!
Het hoofdgerecht, reerug met een haasje van ree, saus met pepertjes, een salade van bietjes, meiknolletjes en kalamata olijven waarover geitenjoghurt werd geschonken. Hier stond iets in het knollenland wat je niet verwachte maar het stond wel degelijk op zijn plek. De kalamata olijven sprongen er uit maar op uitdagende wijze, het vlees kwam perfect tot zijn recht en de groenten gaven het geheel het landelijke picnic kan anders gevoel, deze zomer avond kon al niet meer stuk.
Voor we aan het dessert konden beginnen kwam de dessert amuse voorbij, een coulis van verbena en watermeloen, met een bolletje vlierbloessemsorberijs. Fris fruitig en de voorbode voor wat het dessert zou bieden.
Het antwoord: vanille roomijs (zo zacht als fluweel) gemarineerde perziken en een frans taartje waarvan de naam ons is ontschoten, maar wat de structuur en smaak had van een kleine vanille brioche met een toefje citroen creme en citroenbasilicumblaadjes. De zoete smaak van de boomgaard op je bord, prima afsluiting. Helaas was er geen hangmat om even schommelend na te genieten van al het lekkers, de wandeling terug deze zomeravond was ook voldoende.
Hoe zet je zomer op de kaart, ga eten bij eindeloos en proef de zomer!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Op een dinsdag gedineerd bij Eindeloos Leeuwarden. Hartelijk ontvangst in het relatief kleine (ongeveer 34 plekken)restaurant in de binnenstad van Leeuwarden. Onze jassen netjes aangenomen om vervolgens naar onze tafel gebracht te worden. Prettige stoelen en tafels, maar de tafels niet enorm van formaat vond ik zelf.
Het restaurant werkt uitsluitend met een 'verrasings' menu waarbij je uiteraard je allergieën etc. kunt aangeven. We kozen voor 6 gangen (maximaal is 8). 3 gangen is 37,50 en voor elke gang extra 10 euro, 8 gangen voor 80 euro. Tevens kozen we een bijpassend wijnarrangement (halve glazen) voor 3 euro per glas.
We begonnen met champagne a 9,50. Dikke prima. Het aperitief werd begeleid door een tal van amuses, brod met boter, een crème van zuurkool met schuim van een of ander pittig pepertje, een stukje brood met ei spek ....rest vergeten.
1e gerechtje was zalm in huisgemaakte ketjap met kapucijners, koriander en grapefruit, begeleid door een Riesling van Peter en Peter. Heerlijk, perfecte garing.
2e gerecht Heekfilet , spinazie, gebakken uitjes en zonnebloempitten, radijs en rode wijn saus. Begeleid door een Italiaanse , gekoelde, Merlot. Even wennen de wijn, maar paste prima bij het visje met de rode wijn saus. Ook weer heerlijk gerechtje.
3e gerecht Grient met schuim en puree van venkel, venkel salade en kaviaar van haring. begeleid dor een heerlijke rose Philipp Kuhn , Saint Laurent druif. Wederom uitstekend bordje.
Nummer 4 Kalfszwezerik , knapperig gebakken, met truffel en avocado en kropsla. Even wennen , maar toch wel erg lekker. Dit begeleid door een rode Hongaarse wijn.
Het hoofdgerecht kalfsribstuk , peultjes , asperges, koolrabi tomaat met crunch van peterselie en sinaasappel, met saus van rode pepertjes. waanzinnig goede bereiden van alles op het bord. Heerlijk rode wijn Stern Spatburgunder 2012 erbij. Genieten!
Wat opvalt is dat er zeer weinig koolhydraten op het bord liggen, vind ik persoonlijk niet erg. Bij navragen is dit een bewuste , gezondere, keuze van de chef.
De kazen overgeslagen (helaas achteraf , want zag er goed uit op de kaaswagen) en het dessert genomen.
Basilicum ijs, limoensaus, citroencakje, meloen. Samen met een cocktail van komkommersap, citroen, munt Gin en een demi-sec bubbel. Heerlijk en verrassend!
Koffie na meteen huisgemaakt koekje.
Een uitstekende avond, 3,5 uurtjes getafeld, plezierige bediening (interesse, rust, kennis van zaken).
Mijn enige allergie op het moment dat je ruim 200 euro afrekent is dat er voor een half litertje tafelwater 5,50 euro moet afrekenen........jammer.

Samenvattend: we komen zeker terug.
Y S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten bij Eindeloos en ontzettend genoten! Wat een gastvrijheid! De wijnen pasten heel erg goed bij de gerechten. De reebok met truffel was echt heerlijk! Heel zacht en mals vlees, maar eigenlijk was alles lekker! Daarnaast kregen we voor onze trouwdag een fles wijn cadeau bij vertrek, echt heel erg aardig. Men is vriendelijk en kundig, een absolute aanrader
Joostem .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
culinair genieten van wijn en spijs zoals het bedoeld is, eerlijk, puur en erg lekker.
wijn/spijs combinaties met gedegen vakkennis gepresenteerd, het restaurant in Leeuwarden waar je gegeten moet hebben. eindeloos genieten..
Hielkje V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Met een goede ervaring van 3 jaar terug het surprisemenu en wijnarrangement gekozen.
Opnieuw een belevenis in positieve zin!
Na diverse amuses allerlei ander lekkers.
Zalm en makreel waren voor ons niet geheel in harmonie, maar de zwezerik met snoekbaars waren exeptioneel!
De wijnen waren verrassend en goed gekozen.
Prijs is aan de stevige kant maar het is een Eindeloze belevenis die 5 jaar stand houdt.
Vooral doorgaan!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een eye-opener om hier te eten, geen alledaagse fine dine producten maar buitengewoon lekker gegeten. Bij het brood viel met name de schapen yoghurt op, de ogenschijnlijk simpele amuse van kervelwortel met knolselderij echt lekker. 1e gang makreel gemarineerd in ponzu met radijs en paksoi, hoofdgerecht van Fries schaap. Mooi gegaard en bijzonder van smaak. In de dessert amuse geweldige creme? van geitenmelk/kaas, het dessert zijn gekonfijte ananas met peper roomijs en passievrucht. Lekker die lauwwarm/ijs combinatie en niet te zoet. Al met al de conclusie, ga hierheen mensen!
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Ik denk dat 'Eindeloos' het beste restaurant in Leeuwarden is. Ze werken zonder kaart, dat moet je leuk vinden, maar er wordt heel goed gekookt. Een kritiekpuntje? Wij vonden de vele verschillende smaken die we in de amuses en het voorgerecht voorgeschoteld kregen wel wat veel. Een nogal pittige Thaise curry drukt bijvoorbeeld de verder fijn aangemaakte kreeft (voorgerecht) in smaak nogal naar de achtergrond. Extra pluspuntje? De bediening is erg goed: voldoende bezetting, vriendelijk en met kennis van zaken.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
het was wederom puur genieten. Toen we aan tafel zaten gingen we er al vanuit dat we weer thuis zouden komen na een "heerlijk" avondje. Toch blijft het iedere keer weer en verassing hoe ze dit gaan bereiken. De amuse was simpel voor het oog en smaak verassend voor de tong. de twee volgende voorgerechten waren weer een cadeautje kreeft en een stukje kabeljauw, als vlees liefhebber is het voor mij een ware traktatie om keer op keer weer een stukje vis te krijgen waarvan je dan denkt; "dat mag wel zo door blijven gaan". Voor mij is het bijzonder dat men de vis zo kan "versieren" en de pure smaak niet laat verdwijnen. Het vlees zoals altijd puur en voor zichzelf sprekend met een jus van eekhoorntjesbrood waarvan de smaak niet overheersend is behouden in de puurste vorm. Het dessert als afsluiting een heerlijke frisse verzameling van framboos, citroen en vanille, los, in cake en ijs. Het is een heerlijke avond uit waarbij het personeel attent is maar de gast vooral ongestoord van hun kunsten kan laten genieten, hier komt dat wat wij wensen samen, de sfeer, het personeel, en vooral het uitstekende eten en dat in een interieur wat niet pronkt of om aandacht vraagt, dat is weggelegd voor de klant en zijn wensen.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Leuk huiskamerrestaurant, met vriendelijke bediening die lol lijkt te hebben in het werk. Wij hebben een 3-gangen menu gehad, maar het was mogelijk voor 10 euro pp een gang bij te bestellen, tot wel 8 gangen. Dit wekte bij ons de indruk dat de gangen kleine porties zouden betreffen. Dat was niet het geval - de 3-gangen waren precies goed: kabeljauwfilet vooraf, kalfslende als hoofd en een klein dessert toe. Daarnaast waren er verschillende amuses, die ook zeker bijdroegen aan een fantastische avond. Wij hebben genoten!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Heerlijk gegeten in een bijzonder klantvriendelijke sfeer.
Bij binnenkomst was onze vraag of het mogelijk was een lekkere wijn te kiezen en de bijpassende menukeuze aan de kok te laten, dit was geen probleem. Op basis van wijnvoorkeuren werden drie flessen wijn getoond welke binnen de voorkeur zouden vallen. De gekozen wijn smaakte uitstekend en de bijgeserveerde gerechten waren eveneens van prima kwaliteit. Bij het kaasplankje na, welke overigens erg lekker was, werd een heerlijke oude Riesling geserveerd. Al met al bijzonder lekker gegeten en gedronken in een fijne ongedwongen omgeving.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Leuke avond gehad, met een wat mindere start (doodgeslagen champagne) die snel werd gecorrigeerd. Wat lange pauzes tussen de gangen. Ik ben groot voorstander van avondvullend dineren, maar dan liever niet met grote pauzes tussendoor. Mooie gerechten, goed opgemaakt. Borden hadden wat heter gemogen zodat we wat langer over de porties hadden kunnen doen. Grote pauzes zorgde er tevens voor dat de wijn sneller op was dan gewenst. Of waren het kleinere hoeveelheden dan ik gewend ben? Uiteindelijk bij de rode wijn niet meer goed opgelet waardoor deze op was voordat het vlees kwam. Kosteloos een extra glas gekregen, waarvoor complimenten, maar het zou beter op elkaar afgestemd kunnen zijn.
Aan het einde wederom geholpen, de bus diende gehaald te worden, dus de dessert amuse en het dessert werden nagenoeg gelijktijdig uitgeserveerd.
Kort samengevat: Goed, met ruimte voor verbetering. Inrichting was bijna kil met nagenoeg geen kleur.
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
In het afgelopen half jaar drie keer gegeten bij Eindeloos. Elke keer mocht de hond( en gisteravond de honden) mee. Omdat we nogal grote honden hebben, Sint Bernard en nog iets van dat formaat, en het restaurant niet heel ruimbemeten is, bepaald een uitdaging qua tafelschikking. Eindeloos regelt het, bekijkt de reserveringen, kijkt of het 'matcht' met andere gasten is ook helder als het eens niet kan.
Waarom ik dit zo uitgebreid opschrijf? Omdat het voor mij het topgastheerschap en topgastvrijheid is. Dat is dan ook de toon die de avond bijzonder maakt. Eenvoudige topdienstverlening, medewerkers (allemaal) die hun vak verstaan, hartelijkheid en warmte!

Wat Eindeloos culinair neerzet is evenzo geweldig. Een uitgebreide aanloop met twee amuses, mooi brood met geiten- en kruidenboter, olie en een Griekse yoghurt als 'smeersel', mooie combinaties van vis en bijzondere kruiden, bloemetjes en gedroogde sinaasappelchips. Pure smaken, weinig verhullende sauzen maar wel zeer goed ondersteunende jus.

Voorts wordt geëxperimenteerd met ingrediënten, waarbij een ecologisch perspectief aan de orde komt. Voorbeeld: jonge geitebokjes worden 'normaal' doorgedraaid( omdat ze geen economische waarde hebben in de kaasproductie), bij eindeloos maken ze er een aantal fantastische gerechten van.
Ook qua wijn- spijs combinaties en kaaskennis is het dik in orde.

Qua prijs: niet echt goedkoop maar het uiterst reëel in relatie tot het gebodene.
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Gisteravond met 6 personen, waarvan 1 vegetariër heerlijk gegeten bij Eindeloos. Je kunt kiezen tussen 3 tot 8 gangen verrassingsmenu. wij besloten voor 5 te gaan. Alle gangen worden gemaakt met mooie verse producten en de chef kok maakt interessante combinaties van seizoensproducten. Enig minpuntje was het vegetarische hoofdgerecht wat eigenlijk hetzelfde was als dat van de rest maar dan zonder vlees. We misten een vervanging voor het vlees, bv een quiche of iets dergelijks. Bij de andere gangen en amuses was er wel elke keer een mooie vegetarische variant.
Bediening was perfect. Alle gerechten en wijnen werden goed uitgelegd, zowel in Nederlands als in het Engels zodat ook onze bezoeker uit Nieuw Zeeland alles goed kon volgen. Men ging zelfs zover om het op te zoeken als de Engelse vertaling niet bekend was.
Conclusie; super, hier kan menig restaurant nog iets van leren. Absoluut voor herhaling vatbaar als we weer in de buurt zijn.