Eiland

6,8
7,1
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Vandaag de meeneem variant van de kipfilet uitgeprobeerd. Een groot drama wat ik thuis aantrof. Niet gare, slappe friet. Lauw warme kipfilet. Half opgedroogde garnituur. De prijs (met n klein bakje frietsaus waar je EUR 0,50 extra voor mag afrekenen) van EUR 10 was in verhouding belachelijk veel. Ik hoef niet voor n dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar dit slaat echt alles.
Sophie C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Rond uit slecht er kwam een dame met een chagrijnige kop aan tafel ons drinken brengen vervolgens had mijn vriendin een biefstuk die wrg door bakken was en ik een varkenshaas die kurk droog was. De sausjes die er bij zaten zat een vies velletje over (blijkbaar al even gestaan) ja we hebben de helft op gegeten want we hadden honger na een dag reizen ! Bij het afrekenen keek de meneer raar op dat we geen fooi gaven..
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Vorige week woensdag in dit steakhouse annex pizzeria gegeten. We hadden niet gereserveerd en het was al behoorlijk druk. Toch kregen wij een prima plaats aan het raam aangeboden. We waren net op tijd, want daarna stroomde de eetgelegenheid helemaal vol en moesten sommige klanten het ergens anders proberen. Het personeel was heel flexibel en creëerde waar mogelijk extra plekken om te eten. Regelmatig werden er stoelen van het terras gehaald, om ze binnen bij een tafel te kunnen zetten. Het was dan ook een drukte van belang.
De eigenaar maakt snel duidelijk waar zijn of haar wortels liggen: de wanden waren voorzien van beeltenissen van Toetanchamon, een foto van een dromedaris en zijn berijder, piramides, relikwieën etc. Kortom, Egypte.
Verwacht hier geen haute cuisine, maar een goede steak is hier zonder twijfel te krijgen. Mijn partner en ik hadden echter trek in een shoarma schotel.
We begonnen echter natuurlijk met een drankje. Mijn lief bestelde een ijsthee en ik was ondanks de kou dorstig en liet een halve liter Amstel bier brengen.
Voor het voorgerecht lieten we beiden onze keuze op een soep vallen. Vissoep voor mijn tafelgenote en uiensoep voor mezelf. Daaraan voorafgaand namen we echter eerst nog lekker warme stukken pizzabrood met een smaakvolle kruidenboter. Beide soepen waren prima. De vissoep was volgens mijn lief zelfs heel erg goed.
Hoewel we allebei een andere shoarma schotel bestelden (mijn lief met kebab, meen ik, en ik de schotel speciaal), vonden we beiden ze heerlijk smaken. Gewoon shoarma zoals we dat o.a. kennen van de Beverwijkse Bazaar. Daarbij een keur van sauzen: uien (lekker), knoflook, whisky, sambal, mayonaise en ketchup. Natuurlijk was daarbij ook een rauwkostsalade geserveerd. We hebben gewoon weer eens een keer lekker simpel zitten schransen.
Toen zat ik helemaal vol en hoefde een dessert voor mij niet. In plaats daarvan nam ik zo’n lekker Texels tripel biertje. Mijn gezellin vond echter nog een gaatje voor een ijscoup met de naam Eiland. Gelukkig vergaten we dit maal niet om er bij te zeggen, dat ze absoluut geen slagroom wilde. Dat kreeg ze ook niet. Prima, want meestal gaat het toch mis. Die coup vond ze verrukkelijk: prima aardbeien- en vanille-ijs en lekker veel vruchtjes.
De bediening was ondanks de grote drukte zeer attent en vriendelijk. Hoewel het op een gegeven moment erg hectisch was met het gesleep van stoelen naar binnen, maakten de mensen totaal geen gestreste indruk en bleven ze er allemaal vrolijk onder. Voorbeeldig!
Voor een goede shoarma schotel kun je hier zeker zeer goed terecht.
Leo L.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wij hebben hier gegeten en hadden spareribs en zalmfilet besteld doordat de recensie van dit restaurant goed was met een enkele daargelaten.Nu de spareribs waren lauwwarm is jammer want gaat tenkosten van het idee lekker sparibs ,de zalmfile was gepanneerd en droog ,als nu op de menukaart had gestaan gepanneerd hadden we het niet genomen ,de patat ja pfff hard gebakken en niet heet . De prijs is laag zo,n 12 euro maar als we dit geweten hadden hadden we hier niet gegeten. En ja voor een dubbeletje op de eerste rij hoeft niet. De dag erna hebben we stokbrood met kaasjes gekocht want het lijkt erop dat het meestal de snellehap restaurants zijn na het bekijken van diverse reviews . Maar voor dit restaurant werd drie x een 10 gegeven maar dat is het echt niet waard.