Eigeweis

7,2
6,8
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Een aardig plekje aan de drukke Dorpsstraat Personeel doet z'n best.
Voor de lunch een aardige plek
Lunchgerechten voldoen en zijn redelijk geprijsd
Rixard .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Met 4 volwassenen en 2 kinderen gegeten bij Eigenweis op Texel. 2 hoofdgerechten kwamen pas toen de andere 2 volwassenen al klaar waren met eten. Moesten ook nog extra betalen voor de extra aardappeltjes, terwijl de eerste portie (voor 2 personen) al koud en bijna op was. Op de rekening stonden de 2 later gebrachte hoofdgerechten niet, dus wij dachten, dat is netjes, bleek het een misverstand te zijn en moesten we die nog afrekenen... Wat een prutsers we zijn zeer ontevreden over de service.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Hebben hier met twee personen op het terras een beperkte lunch gebruikt. Wij kozen voor de soep van de dag, een redelijk pittige mosterdsoep die goed smaakte en een spekpannenkoek die van mij wat dikker had gemogen (pannenkoek met hier en daar een plakje spek met vrijwel geen pannenkoek eronder). De smaak was wel goed. Wij vonden de bediening vriendelijk maar niet heel erg oplettend, het interieur van Eigeweis was gezellig.
Sylviavm .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
De bediening was prima. Ik vond het wel een beetje raar dat er honden werden toegelaten in het restaurant.
Vandaag tot 2x toe sate besteld. Tot 2x toe niet gaar. Uiteindelijk maar de rekening gevraagd. Excuses aanvaard en de sate niet op de rekening. Persoonlijk had ik het beter gevonden als de eigenaar de excuses had grmaakt en de rekening had verscheurd. Wat mij betreft geen aanrader.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na een dag vertoeven op Texel kwamen we vrij laat binnen bij Eigewijs. Geen probleem, tafeltje werd gedekt. Toen was het echter wachten op de kaart. Na ca 10 minuten kwam de bediening op een seintje van mijn tafelgenoot. Dat was een klein minpuntje, wat later ruimschoots werd goedgemaakt.
Mijn tafelgenoot koos voor de spareribs en ik voor een maaltijdsalade. Op de vraag of we een normale of grote portie moesten kiezen werd een normale portie aanbevolen. Inderdaad was de hoeveel ruim voldoende. Goed gegaard vlees op de spareribs en mijn maaltijdsalade was erg smakelijk. 1 tip voor de chef, serveer de dressing er apart bij. de salade dreef onderin de schaal in de dressing waardoor ik de helft heb laten staan.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Fijn dat het restaurant buiten zowel de lunchkaart als de avondkaart gepresenteerd heeft staan. Toen wij langsliepen hebben wij de kaart bekeken en uiteindelijk besloten om er te gaan lunchen.

Het restaurant is erg groot en alle tafels zijn ruim opgezet. Door alle houten planken aan de wanden en de herfst decoraties op de tafels oogt het heel gezellig.

Wij hebben gekozen voor de tosti Hawaï en het broodje geitenkaas uit de oven. De tosti had een aantal zwarte plekjes maar was verder lekker en goed van smaak.

Het broodje geitenkaas zag er heerlijk uit en rook ook heel lekker... helaas zat er te veel honing op het broodje. De smaak van de honing ging uiteindelijk overheersen waardoor het broodje minder lekker was en ik deze niet helemaal heb opgegeten.

De service in het restaurant was prima. De serveerster was vriendelijk en we hoefden niet al te lang te wachten op onze lunch.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Wij hebben hier gegeten met ons gezin. Het zag er veelbelovend uit, het meisje in de bediening was vriendelijk, het was er gezellig druk, het stokbrood bij de drankjes was warm en de tapenades waren lekker. Toen kwamen de hoofdgerechten en alleen naar de sauzen kijkend was ons de eetlust al vergaan. Dikke witte sauzen zonder smaak. In geen eeuwen meer ergens gezien. Het vlees was nog wel oké maar zonder saus erg kaal.
Na het hoofdgerecht hebben we de koffie ergens anders genuttigd.
Jammer.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
We hadden als voorgerecht uiensoep en carpaccio, de soep was lauw maar wel goed van smaak de carpaccio was goed.
Als hoofdgerecht spareribs en een schnitsel eigeweis was beide erg veel en smaakte wel goed.
Als afsluiter Irish coffee smaakte ook goed.
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Wij waren op Texel met 8 dementerende bewoners, waarvan 4 in een rolstoel, 4 verzorgenden en 4 vrijwilligers. Deze dag was het weer erg slecht en eigenlijk zouden we ergens anders gaan eten, maar direkt gelegen aan het strand was het niet verantwoord om daar de mensen uit de bussen te halen. Dus adhoc iets anders regelen en bij Eigeweis konden we terecht. We werden met open armen ontvangen. Ik weet niet wie ons bediende, maar een lieve meid die ook in de zorg had gewerkt. Wij hebben met z'n allen heerlijk gegeten en hebben een hele fijne avond gehad.
SBLA .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Afgelopen week zijn wij op vakantie geweest op texel . Omdat wij de koog gezellig vinden hebben wij daar meerdere malen gegeten waaronder bij eigewijs. Helaas is ons dit niet helemaal goed bevallen. Wij moesten erg lang wachten op de kaart en met het voetbal was de keuze van gerechten bar weinig en drinken erg duur in verhouding tot normaal. Er was ons een kinderstoel beloofd maar deze hebben wij niet gekregen. Totaal gebrek aan gastvrijheid en vriendelijkheid! Lekker eten maar slecht personeel!
Ester V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Normaal gesproken gaan wij elke vakantie daar eten,dus nu dachten wij ook laten we lekker eten ,ze verteldde al dat ze een voetbalplate hadden,dus niet veel keus...ik nam de sateplate ...wat ik gewend was,kreeg ik niet...
Droge saté ...leek wel oud vlees,mijn zoon is ook een grote vleeseter maar hij vond het ook niet lekker...
Normaal is het heerlijk daar,maar nu..grote tegenvaller en idd de drank was ook een stuk duurder..vind het jammer ben anders gewend!

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Hier op zondag 29 juni met 2 personen gegeten. Deze avond speelde Nederland tegen Chili en daarom was de kaart voor het eten wat eenvoudiger. ( begrijpelijk) We namen na afloop van de gewonnen wedstrijd beiden een Hamburger plate. Wat een afgang. Een hard broodje met daarop wat salade en daarbovenop een droge en een taaie hamburger. Ze waren gelukkig niet vergeten om er ook een klein beetje saus op te doen. Daarnaast werd er patat geserveerd.
Alles bij elkaar kregen we ook nog een klein bakje met mayonaise. Was dit nu voor de patat of voor op de hamburger???
Daarom maar voor beiden een bakje met mayonaise en een bakje met ketchup gevraagd. Dit werd bij uitzondering gratis geleverd en dat werd er dan ook wel even bij verteld dat dit een uitzondering was. Deze plate kostte wel € 12,50 per stuk. Dit was het totaal niet waard.
Ik zal mij dat ook wel voor een tweede keer ernstig bedenken of ik hier weer wil gaan eten. Misschien is de jeugd minder kritisch, maar dit wat ze doen kan echt niet.
TenL .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Vandaag gegeten bij Eigeweis. De lamsspiesjes waren goed van smaak maar helaas wel koud (kan waarschijnlijk eenvoudig verholpen worden door warme borden uit te serveren). Er werden krieltjes, salade en appelcompote bij geserveerd. De salade is nogal grof en ook karig als groente-bijgerecht. Ons zoontje had patat met kibbeling, de kibbeling was slap en smaakloos. Onze buren kwamen ook al tot deze conclusie. Wij vonden de prijs/kwaliteit verhouding juist niet zo goed. Bediening was vriendelijk maar mag iets vlotter/attenter. Eindoordeel: redelijk, zoals je verwacht op een zeer toeristische boulevard.

Wat wij als een groot nadeel hebben ervaren: het restaurant laat ook honden toe (!) dus tijdens ons bezoek een aantal enorme honden dichtbij onze tafel. Niet echt prettig tijdens het eten als je het mij vraagt, maar dat is persoonlijk.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Wij waren wat later op de avond, tussen 20:30 en 21:00. Er was plek genoeg, maar veel tafels waren nog niet afgeruimd. Na even wachten werd de tafel waar wij wilden zitten met de Franse slag afgeveegd. Het personeel was niet erg attent. Wij moesten een tijd wachten voordat onze bestelling opgenomen werd. De gerechten waren niet super, wij hebben veel beter gegeten op Texel. Ook het betalen ging niet van harte. Ben uiteindelijk maar naar de kassa gegaan om daar te betalen. Prijs = kwaliteit gerechten/personeel niet in orde.
Jan Willem K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Na een dagje Texel opzoek naar een afsluiter, en deze gevonden in de Koog. Wat een leuke gezellige tent. Samen met de kinderen en opa en oma een mooie tafel toebedeeld gekregen. De hele avond zijn wij goed verzorgd door een dame uit de bediening. Zij regelde wat brood vooraf en nam onze bestelling op. Vooral werd er mosterd soep en carpaccio gekozen. Allebei erg goed maar wel heel veel! De kinderen kozen voor een menu wat bestond uit friet met kibbeling. Wij kozen voor een mooie moot Kabeljauw met daarbij een mosterdsausje en diverse (verse) garnituren. Heerlijk allemaal, maar wel veel.

Wij vinden Eigenweis een leuk restaurant om nog eens terug te keren. Niet duur, wel goed en service van een passend niveau!
Anneliesvandijk .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Tijdens een weekend texel met het gezin hier gegeten. Heerlijke lamskoteletjes (texel's lam!). Goed wijnadvies gehad. Prijs/kwaliteit is prima. Vriendelijke serveerster die verstand van zaken had. Genoten!
Sandy K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Gezellig gegeten bij Eigewijs. Vooraf de nachos vega, erg lekker. Hoofdgerecht de special Trio van vlees. Gewoon lekker. Service erg goed en vriendelijk. Leuke, gecompliceerde tent.
Rennie1959 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Vrij nieuw restaurant. Ruim opgezet met heerlijke leren stoeltjes. Wel wat fris binnen. Vlotte down to earth bediening. Prima decomposed Hollandse garnalencocktail vooraf. Hoofdgerechten waren mooie malse en rosé gebakken lamskoteletjes in honing-thijmsaus en sliptongetjes. Die laatsten waren aan de kleine kant maar groot van smaak. Opmerkelijk detail: ik bestelde een glas cabernet bij de koteletjes. De serveerster attendeerde me op de vrij hoge prijs. Erg netjes! De wijn was de prijs overigens dubbel en dwars waard. Hier komen we zeker nog eens.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2013
24-6-2013 gegeten bij eigeweis. erg vriendelijke en vlotte bediening..
hadden als gerechten sate (300gram)!!en biefstuk, porties erg goed, kregen sla,krieltjes patat en appelcompote (beetje waterig)kwa smaak verder allemaal lekker! kleine minpuntjes: presentatie bord matig(bij biefstuk)kruidenboter was nog te hard om direct te nuttigen. prijs/kwaliteitsverhouding goed!! zeker een aanrader voor de koog
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Verrast dat er een nieuw restaurant zit waar vroeger Sam Sam zat. De inrichting met steigerhout is erg mooi en de service erg goed. Leuk plekje om op het terras een drankje te doen maar het eten is hier ook van prima kwaliteit! En voor elk budget hebben ze iets!