Eigenwijz

Kerkstraat 52 2271 CT Voorburg Nederland Kaart

Over het restaurant Eigenwijz

In het prachtige en sfeervolle pand aan de Kerkstraat in Voorburg is het heerlijk borrelen of dineren. Bij Eigenwijz word je altijd gastvrij ontvangen. Het is er gezellig eten voor een gezellige prijs, want alle gerechten die op de dinerkaart staan, kosten tussen de 6 en 15 euro. En die gerechten worden zoveel mogelijk dagverse producten van het seizoen gebruikt. De kaart wisselt dus regelmatig.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Eigenwijz

Station Voorburg en bus 23

Zondag en maandag alleen open voor feesten en partijen
Dinsdag t/m vrijdag 11.30 uur tot 22.00 uur
Zaterdag 17.00 uur tot 22.00 uur

John1957 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Joyze C.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Ter ere van mijn verjaardag daar gegeten. Was een rustige avond. Er zat 3 andere kleine gezelschappen naast onze club van 7. Bij binnenkomst werd onze jassen aangenomen die nogal vrij in de ruimte aan een rek hingen voor het keukengedeelte. De kooklucht zat er later nog in. Misschien een verbeterpuntje om de garderobe te verplaatsen. Ontvangst was vriendelijk, Toen later 2 vrienden kwamen aanschuiven voor een drankje, omdat zij kort ervoor al elders gegeten hadden kon er gewoon een stoel bij. Het Plankje voor 2 was een combinatie van alle voorgerechten en de kleine amuses vielen zeer goed in de smaak bij ieder. Bloemkoolsoep, hangop met rettich en paprikareepjes, carpaccio etc....De Sukade van mijn lief was superzacht gegaard en viel in de mond uiteen. De Bavette smaakte als een hele goede biefstuk. De vis was glazig gegaard en had ietsjes krokanter gemogen aan de buitenkant. Mini in het gezelschap vond het een 10 waard, dus overall heeft het ieder uitstekend gesmaakt. De mousse, cheesecake en apple crumble vielen goed in de smaak bij ieder en het kaasplankje was ook een fijne afsluiter. Goed te doen met z'n tweetjes overigens. Prijzen vielen mee, er zit echter geen side dish bij. Dus als je er een portie friet bij neemt, dan moet je wel EUR 4 bij je hoofdgerecht optellen, wat overigens wel duur is voor een bordje patat. De smaak ervan valt ook nog wat aan te verbeteren vergeleken met de uitstekend aandacht voor de gerechten. Kortom, we hebben een gezellig en lekker avondje uit gehad en komen zeker weer eens terug.
Barbara L.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
We hebben hier onlangs prima gegeten hoofdgerecht bavette en eend en dessert cheesecake en chocoladetoetje. Lekkere wijn bij het eten. Het was op dinsdagavond niet zo druk maar dat was ook wel prettig. Vriendelijke bediening, betaalbaar en fijne sfeer in het restaurant.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Keurige ontvangst, maar voordat je zit wordt al gevraagd wat je wil drinken. Bediening hangt iets teveel over de tafels maar zijn wel volledig op de hoogte wat er wordt opgediend en geven een prima uitleg. Nadrukkelijk gevraagd om kraanwater dat keurig in karaf wordt geserveerd en niets voor wordt gerekend. Kerstdiner genuttigd en was van uitstekende kwaliteit een plaatje op de plank en een streling voor de tong. Zeker de moeite waard en gezellige sfeer. Zowel de Tempranillo als de Verdejo Sauvignon blanc waren uitstekend.
Arjen E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Zaterdag 12 november gegeten bij Eigenwijz. Wat een fantastische keuze. Het 'plankje' vooraf bood een proeverij van alle voorgerechten. Zeer smakelijk. De hoofdgerechten (Bavette en procureur) fenomenaal. Aardige bediening en ondanks de luxe sfeer best goed betaalbaar.
Djanv .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Na een vriendelijke ontvangst naar plaats begeleid, waar blijkt dat de tafels wel erg dicht op elkaar staan. In samenhang met de matige akoestiek (moeite elkaar te verstaan af en toe door het vele geluid) valt dit een beetje tegen.
Gekozen voor een 3-gangen menu van 29,90 wat de prijs zeker waard is! Een goed verzorgd voorgerecht (wel jammer dat hier geen keuze in mogelijk is), simpele maar prima hoofdgerechten en een smaakvol nagerecht.
Toch een prima avond gehad!
Moisuusje .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen zaterdag in dit gezellige, moderne en sfeervolle restaurant geweest. Heerlijk buiten gegeten op de "binnenplaats".
Leuke gerechten en alles vers gemaakt. Top! De kok maakt zijn gerechten met liefde en passie voor zijn vak.
Een op eigenwijs gemaakte menu-bord, erg leuk! Kom hier zeker nog eens terug..
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Hier inmiddels 2 keer gegeten.
Niet slecht maar we zijn ook niet onder de indruk.
Voorgerecht plankje is bijeengeraapt en te veel verschillende smaken op een plankje
hoofdgerecht, erg kleine porties en uiteindelijk is het geheel ook niet heel goedkoop.
Voor deze prijs/kwalitiets verhouding zijn er in voorburg wel betere restaurants te vinden
mft1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdag avond hier toevallig langsgelopen, zag er leuk uit.
Zeer vriendelijk en deskundig ontvangen.\
Uiteindelijk het 29,95 menu gekozen, plankje ruime antipasti dingen, leuke smaken(prima) hoofd bavette en ik buikspek, verrassend goed. simpel gerecht, kans dat het niet als heel bijzonder op tafel komt is daarmee groot, maar dit is prima gelukt! compliment.

Dessert lekker, hele fijne avond.

gabriel1981 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hebben hier afgelopen vrijdag buiten op het terras gezeten. Dat was goed vertoeven. Het ontvangst was goed en de rest van de avond was de bediening ook zeer attent en vriendelijk. Wij hadden het Eigenwijz menu voor 29,50. Vooraf hadden we het 'plankje'. Allemaal kleine gerechtjes op een plank. Zeer smakelijk en heel gezellig om samen te delen. Als hoofd hadden we de buikspek met meerval. Heel origineel en bijzonder lekker! Als afsluiter kregen wij weer een plankje met verschillende zoete desserts. Met name de cheesecake was zeer goed. Kortom, een heerlijke avond met goede bediening en goed eten. Wij komen zeker terug!
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten. Ontvangst was prima. Bediening (jong meisje) erg onervaren en onhandig (flesjes drinken die omvielen, erg zacht praten etc.). Plankje als starter was echt een zware tegenvaller. Ondanks dat we aangaven dat mijn vrouw zwanger was werd hier geen rekening mee gehouden (boerenkaas, worst etc.). Wij waren met zijn drieen. Prijs kwaliteit hiervoor was helemaal doorgeslagen (€ 30,-!!). Bavette was oke maar niet bijzonder, gewoon medium doorgebakken zonder van te voren te vragen. Ook de maiskip was erg magertjes qua hoeveelheid en smaak. Voor ons niet voor herhaling vatbaar maar vooral omdat de prijs kwaliteitverhouding volledig zoek is.
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren voor de tweede keer ontzettend lekker gegeten bij eigenwijz! Eerste keer was in de openingsweek, we kwamen er bij toeval terecht en waren toen ookal aangenaam verrast! Gisteren met de kinderen hier gaan eten. Welkom geheten door de chef met, Kitty wat leuk dat je hier weer bent! Dat geeft meteen aan dat er hier nog echte aandacht is voor de gasten. We hebben gesmuld van het plankje met voorafjes, dat zonder probleem werd aangepast omdat een aantal tafelgenoten echt geen vis lusten. De zelfgemaakte piccalilly vond mijn zoon het lekkerst omdat hij die smaak nog nooit had geproefd. Als hoofdgerechten hadden we Babette, procureur en maïskip. Allemaal superlekker en mals, mijn dochter gaf aan dat de kip zelfs hemels smaakte. Als toetje weer een plankje met 3 heerlijke nagerechtjes en een grote krul van fantastisch lekker eiwitschuim. Het was een superlekker avond en ondanks de drukte blijft de bediening persoonlijk en alert. We gaan zeker op niet al te lange termijn weer een bezoek brengen aan eigenwijs!
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De nieuwe eigenaren doen erg hun best, zijn enthousiast en dat is een pré. Echter de échte en juiste aandacht is er niet. Te lang wachten op een aperitief en ook voor dat de kaart kwam.

Het eten was zeker niet slecht maar de makreel was bijvoorbeeld erg flauw van smaak. De bavette was medium afgebakken,zonder dat dit werd gevraagd. Het idee van de kaart is zeker leuk, maar omdat de keuze beperkt is verwacht je dat wat er dan op staat ook top is en dat viel wat tegen.

De inrichting is ongewijzigd wat de akoestiek niet ten goed komt bij grotere gezelschappen.
Barbera L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zoek naar een leuk restaurant kwamen we in Voorburg uit.
Eigenwijz was voor mij nieuw, bleek in oktober overgenomen te zijn.
Ik vond het concept leuk: plankjes met proeverij, smakelijk klinkende gerechten als hoofd en genoeg keuze bij dessert.
Wij hadden de procureur en bavette, wijn er bij die goed smaakte..We hebben heerlijk gegeten. En een van de beste cheesecakes die ik in tijden heb gegeten! Ik kom zeker weer terug :)
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Weer zalig gegeten bij dit restaurant ! Natuurlijk hartelijke ontvangst.
Begonnen met het plateau met voorgerechtjes, beter kan je niet beginnen!
Als hoofdgerecht de procureur die boterzacht was. Als dessert de drie nagerechten op een plankje.
Een genot om hier te eten, en de keuze aan echt goede wijn is geweldig!!! Wij komen zeker terug.
André T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisteren hier gegeten en het eten was heerlijk en verrassend. Met voorgerecht plankje, hoofdgerecht kabeljauw en nagerecht diverse lekkernijen. De porties waren niet te klein. Kwaliteit /prijs verhouding is goed. Vriendelijke bediening. Een aanrader!
Margriet1954 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Eigenwijz. De ontvangst is vlot en vriendelijk. Als voorgerecht het plankje en de garnalen. Het plankje met gevarieerde en heerlijke hapjes. De garnalen waren bijzonder lekker. Als hoofdgerecht had ik de tompouce. Een vegetarisch gerecht met groene asperges en hangop. Een heerlijke combinatie en een volwaardig hoofdgerecht. Het nagerecht maakte het weer compleet. Alles bij elkaar weer een bijzonder prettige avond en heerlijk gegeten. Met dank aan iedereen.
RB68 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Een zeer teleurstellende avond.. Het voorgerecht plankje was erg simpel en leek wat bij elkaar geraapt. Vervolgens een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten (ondertussen werd ons het hoofdgerecht van een andere tafel geserveerd en kregen wij het dessert menu gepresenteerd...), er bleek iets fout te zijn gegaan. Kabeljauw was ok, vegetarische optie was totaal smakeloos (bladerdeeg met groene asperges en hangop), creatief bedacht maar de uitvoering niet ok. Daarbij geserveerd zwart geblakerde roseval aardappeltjes waar je 4 euro voor kwijt was.. Nagerecht plankje was ok. Geserveerd met een glaasje dessert wijn van het huis voor de ervaren tegenslag.. Als afsluiter kregen wij nog een incorrecte rekening geserveerd waarbij er niet alleen te veel wijn in rekening was gebracht maar ook nog een verkeerd gerecht was aangeslagen... Bediening deed echt zijn best maar als dit het resultaat is dan is je best doen niet goed genoeg helaas...
Stephanie F.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Geweldig leuk nieuw restaurant in het centrum van Voorburg, begin oktober geopend. De heren van Eigenwijz hebben het slim aangepakt door een telkens wisselende kaart aan te bieden met een stuk of vier/vijf voor-, hoofd- en nagerechten aan te bieden. Ook is er een driegangenmenu voor 30 euro, waarbij het voor- en nagerecht bestaat uit een door Eigenwijz samengesteld plankje.
Dit menu hebben we uitgeprobeerd, een aanrader! Ik vind het altijd wel leuk om verschillende dingen uit te proberen. Het plankje bevatte onder andere zelfgemaakte terrine van octopus, calemares(ringen), mousse van gerookte zalm, zuur ingelegde groenten, varkenspaté, diverse vleessoorten en een wortel-kokossoep.
Als hoofdgerecht bestelden we de procureur met linzen, knolselderij, tomaat en piccadilly, plus de tompouce met groene asperges en hangop. Heerlijk bereid.
Ook het toetje - weer een plankje - bevatte een aantal leuke nagerechtjes. Niet te veel, niet te weinig.
Overall een erg leuke avond gehad, met mooie bijpassende wijnen. Bediening was ook erg goed, gezien het feit dat het personeel die avond uit alleen de kok en 1 man bediening bestond. Het kan dus echt!!!
Een kleine tip: probeer de naam (en insteek) van het restaurant nog iets meer in het interieur terug te laten komen. Bijvoorbeeld door een paar mooie, bij elkaar horende schilderijen of foto's aan de wand, of eigenwijze boeketjes op de tafels.
Valentijn25 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
2 weken geleden voor het eerst gegeten bij Eigenwijz. Goed ontvangen bij de deur waar meteen onze jassen werden opgehangen en je eigenlijk tegen de bar aanloopt meteen. Wat mij als eerste opviel was de mooie open keuken waar je letterlijk gewoon inloopt. Aan de andere kant van de langwerpige ruimte was het restaurantgedeelte. Echt een huiskamerrestaurant. Wij zijn lekker aan de bar gaan zitten en ondanks dat het vrij druk was werden we goed geholpen, soms door de gastheer, soms door de chef. Wij laten ons graag verrassen als we ergens zijn en zo ook deze keer. Als voorgerecht kregen we het Eigenwijz plankje, wat ik iedereen kan aanraden. Goede mix van verschillende kleine hapjes (soepje, charcuterie, kaasjes, gerookte zalm) allemaal erg lekker van smaak en zag er heel mooi uit. Als hoofdgerecht kregen we de parelhoen met zoete aardappel en gefrituurde spruitjes (erg bijzonder) en een heerlijk sappig hoentje. Dessert uiteraard kaas met een mooi kaasplankje, goed opgebouwd met een lekkere PX. Al met al een geslaagde avond, genoten van de verschillende smaken. Prijs/kwaliteit verhouding dik in orde. Eigenwijz is zeker voor herhaling vatbaar voor ons.