Eigen Café

Korenstraat 112 7311 LP Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Eigen Café

Heerlijke, ambachtelijk bereide gerechten, daar draait het om in Eigen Café in Apeldoorn. Zoals je dat vaker ziet is aan dit café ook een winkel en stadstuin verbonden, maar ook zonder is het een prijzenswaardige plek. De biologische koffie is van BOCCA, de zelfgebakken taart van een ijverige moeder en de soep vol biologische ballen. Geopend van ontbijt tot borrel en diner.

Halve fles mineraalwater

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Eigen Café

Joke P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Het eten is echt super lekker. De salade kun je zelf samen stellen. Een mooi concept. Ziet er verzorgd uit.de cappuccino is heerlijk en het min brownie getuigd van een goede smaak. Bediening is vriendelijk. Wij komen graag terug.
G.D. G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
In de binnenstad heerlijk gegeten in een verrassende stadstuin. Ambiance, klantvriendelijkheid en gerechten geven blijk van visie, aandacht, liefde en kwaliteit. Een pluim!
joke B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Fijne plek om te lunchen. Een goede sfeer en een kaart waaruit het moeilijk kiezen is, zoveel lekkere dingen staan erop.
Joke P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Prima ontvangst, fijn buiten in de stadstuin gezeten,bij een ren met kippen. Genoten van de zon en de vogels. Een heerlijke salade gegeten die je zelf mag samen stellen met brood van de lokale bakker. Super lekkere cappuccino en vers geperst SAP. Kortom een aanrader. Vriendelijke bediening. De maaltijd wordt met zorg bereid.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Lekker gegeten op een leuke locatie. Alleen werd er wel zeven keer gevraagd of alles goed was en/of smaakte.
Vooral als je net een eerste hap neemt is dit een beetje teveel van het goede, Verder alles naar wens!
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Goed en puur eten. jongedames zeer vriendelijk geïnteresseerd in anderen goed onderlegd heel gastvrij. Een aanrader om terug te komen.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Leuke tuin met groot terras en comfortabele rode stoeltjes met leuning. Achter in de tuin een kleine kippenren. Een paar bessenstruiken en vruchtenboompjes in de tuin en toch helemaal in het centrum. Een bijzondere keuken, met gebruik van kruiden als munt en citroengras. De keuken is kwalitatief niet heel goed, maar wel bijzonder c.q. grappig. De daghap, aangekondigd als "gemarineerde biefstukreepjes met frites" lijkt aanvankelijk vrij klassiek, maar wordt achteraf door de bediening omschreven als " kapsalon" . Dit betekent dat de frites overgoten worden. In ons geval lagen de frites inderdaad onderop en waren slap en klein. Daarbovenop ca. 5 kleine plakjes biefstuk, uienringen, paprikaringen en guacamole. Ik moet zeggen dat het best lekker was , maar in de verste verte was het niet wat je verwacht bij " biefstukreepjes met frites". Ik vond dat ik meer frites at dan iets anders. Terwijl ik normaliter vlees en groente eet met slechts een paar frites. Het voorgerecht was overigens een fruit/bietensalade met feta en een mooie plak Waldkornbrood met roomboter. Het nagerecht was " diverse zoetigheden" en mijn partner koos voor een kom yoghurt met noten. Conclusie: alternatief, leuk terras, goede bediening, bijzondere smaken maar niet echt verfijnd. We vonden de prijs (ca. €27,50 voor deze combinatie) te hoog in verhouding tot de kwaliteit.
IYB .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Na een uitstekende ervaring in mei was ik gisteravond voor de tweede keer bij Eigen. De kleine kaart vind ik niet erg. Zorg dan wel dat voor die ene avond dat je open bent je alle gerechten kunt serveren. Helaas, de forel was op. Het tweede keus voorgerecht (gegrilde perzik met mozzarella) was perzik uit blik en niet gegrild, terwijl ik nog had gevraagd of het verse perzik was. Een onbegrijpelijke keuze, het is nu hoogseizoen voor verse perzik.
Na mijn klacht kreeg ik pastinaaksoep, die smaakte goed. Het hoofdgerecht kipsaté en burrito werd evenals de voorgerechten geserveerd op een plank. Een leren ophanglus van de plank zat vol met dressing. door het gat in de plank lag mijn salade op de kale tafel. Ik ervaar die wijze van serveren als onhygiënisch.
Het nagerecht was een bordje met zoetigheid en dat was lekker, vooral de brownie is een aanrader.
Het blijkt dat de kaart twee keer per jaar wisselt. Eigen zit achterin een winkel met kleding en interieurspullen. Om een 'echt' restaurant te worden is er naar mijn mening nog wel wat nodig. Vaker wisselen van kaart, koken met uitsluitend verse ingrediënten en als je een kleine kaart hebt wel de hele kaart in huis hebben. Het zal nu een poos duren voor ik dit restaurant weer ga bezoeken.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Het eten was erg lekker simpatiek vonden wij ook dat de medewerker ons er op wees dat een gerecht plus een salade er veel is.. Een salade werd over twee borden verdeeld wat inderdaat ruim voldoende was.
jessicakeijl .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Favoriete lunch plek: het eten smaakt heerlijk en je proeft dat het vers is! Het personeel is vriendelijk en je kan er erg leuk zitten!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
bij binnenkomst in de sfeervolle binnentuin beloofde het een heerlijke avond te worden.
De bediening was vriendelijk en de menukaart zag er goed uit.
Ik bestelde als hoofdgerecht de daghap met een spies van gamba's
Al in de eerste gamba bleek het darmkanaal niet verwijderd te zijn.
Toen ik hier melding van maakte kreeg ik te horen dat dit kon gebeuren omdat het een natuurproduct is.
Het meisje zei nog wel dat dit eigenlijk niet hoorde maar ja....
Ook bij de tweede zat her darmkanaal er nog in.
Wat ik raar vond is dat ik niet gecompenseerd ben met b.v een nieuwe spies.
Na twee biertjes en een ijsthee vroeg ik om een kan water omdat ik zag dat ook andere gasten dit kregen.
Hierop werd door de kok heel naar gereageerd met de woorden: dus u wilt gratis water en niets meer drinken..waarop hij onze glazen van tafel haalde en zei wijzend naar binnen : daar staat een kan water daar kan je zelf water halen.

Afz. een teleurgestelde klant.
anneke.westenbrink52 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gezellige locatie, prima eten en bediening, Heerlijk broodjes, goede wijn en heerlijk koekje bij de koffie.
Vriendelijke en goede bediening. Voor herhaling vatbaar.
JLangkemper .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Even lopen zoeken naar de gelegenheid EIGEN maar uiteindelijk heerlijk geluncht via ah-actie met een eigen concept voor salades op een gezellig terras en bediend door zeer vriendelijk personeel. Een aanrader!
Els J.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
In één woord: geweldig. Alles heerlijk vers en voldoende. We kregen zelfs een doggybag voor de pizza. Met de ah actie à la carte eten is een voordeel tov andere restaurants. Die hebben een te duur menu voor wat het is en geven dan tweede gratis. Je wordt daarmee gefopt.
Niet hier, je weet meteen ook hoe het is zonder actie en dat is super. Complimenten!!!
Elles V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
IYB .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
De kaart is klein, maar het eten is goed. Pure ingrediënten en lekker op smaak. Vriendelijke bediening. ik ga hier zeker nog eens terug. Het is nu alleen op donderdagavond open. Het zou leuk zijn als je er meerdere avonden terecht kan.
Carina P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Van de bediening hiorden we dat we beter niet een broodje én een salade konden nemen, omdat de maaltijdsalade erg vullend zou zijn. Om die reden hadden we een maaltijdsalade gedeeld (mijn man en ik). De tosti vond ik perfect, maar de salade vond ik erg mager, erg weinig bieten en een piepklein beetje alfalfa waar 1,00 euro extra voor werd gerekend. Een pluspunt vind ik wel dat alles vers is en gezond, zeer vriendelijke bediening en een goede sfeer.
corry D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk geluncht. Leuke ambiance.