Effenaar Restaurant Café

Dommelstraat 2 5611 CK Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Effenaar Restaurant Café

Lekker, gezond en betaalbaar

In het restaurant-café van De Effenaar kan lekker, gezond én tegen een vriendelijke prijs gegeten worden. Ze spelen hier met zowel week- als maandmenu’s en weten altijd weer een prachtig bordje aan hun gasten te presenteren. Ook voor de forens een perfecte plek, want een paar meter verderop stap je zo in de trein!

Meer informatie over restaurant Effenaar Restaurant Café

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 15:30 - 23:00
Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 23:30

Voordelig
Patricia C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Qua locatie en sfeer is het prima toeven in de Effenaar. De bediening is erg vriendelijk en servicegericht. De flammkuchen met zalm vooraf was lekker, niet bijzonder. Het geconfijte eendepootje zag er goed uit, maar was wat te vet naar mijn zin en de garnituur lekker, ook niet heel spannend. Het dessert (death by chocolate) was wat mij betreft de uitblinker, met heerlijk speculaasijs , mousse met sinaasappel en wat zoute caramel. Gezellige avond gehad in relaxte omgeving.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Sfeervolle plek om even wat te eten voor het concert of gewoon als je in de buurt bent. Echte aanrader met een goede prijs/kwaliteit!!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellige ambiance, creatieve menukaart en gewoon heel lekker eten! In een leuke setting ook en personeel was ook sympathiek. Ik heb gewoon niets kritisch te melden.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke ambiance en zeer vriendelijk personeel. De kaart heeft verbazingwekkende recepten en waren super smaakvol en perfect bereidt. Ster waardig vonden we alle 6
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg lekker gegeten. Fazant en vega, allebei heel smakelijk. Bediening was vriendelijk en wachttijden erg kort. Ondanks dat het redelijk druk was (ivm Glow) hoefden we maar kort te wachten op de gerechten.
Regillio E.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten en een vlotte en attente bediening. Hier komen we nog terug.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is altijd gezellig en goed eten bij de Effenaar. Alleen de gerechten kwamen wel erg snel achter elkaar. Iets meer pauze er tussen zou prettig zijn.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fijne service, en heerlijk gegeten. Staf was er behulpzaam toen vrienden later als eerder opgegeven reservering bleken te komen. Door bestellingen alvast op te nemen en klaar te maken zodra zij binnen kwamen, zodat we toch nog op tijd voor het concert waren.
Lotjemeisje .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heel lekker eten, mooi opgediend, frisse groenten. We waren aangenaam verrast. Salade forel en garnalen en rilette van eend beiden heel geslaagd.
Enige minpunt was bij hoofdgerecht dat de slibtong in een soort mayonaise achtige saus lag.
Wij komen terug.
Rigem .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben erg genoten van zowel het terras ,de bediening en het eten. Een klein minpuntje was dat de bavette geheel doorbakken was terwijl ze medium besteld had. Maar verder was het heerlijk en de bediening super vriendelijk. We komen er graag terug
Anne.bullens .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gezellig buiten gezeten en gegeten. Bediening was heel vriendelijk en ze hielden rekening met het feit dat we na het eten naar een concert in de Effenaar gingen.
Ecnirp .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prima prijs-kwaliteit verhouding. Eten redelijk snel op tafel dus combineren met een concert in een van de zalen is goed te doen.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
De Effenaar, een plek waar ik vroeger als student regelmatig een concert bezocht, maar inmiddels al zo een 25 jaar niet meer was geweest. Dit keer alleen om te eten en dat blijkt de moeite waard. Net buiten het drukke centrum ligt het restaurant aan een vijver en op de achtergrond de sporen richting zuid. Groot terras en ook binnen prima open ruimte om te zitten, eten en praten. Naast de wat standaard bieren ook een aantal van twee verschillende brouwerijen uit de stad, toch een fijne aanvulling op de bierkaart.

het voorgerecht is een salade met gegrilde sardine filet en gemarineerde gamba's. Zonder twijfel één van de lekkerste salades van de afgelopen jaren. Zachte avocado, licht fris-bittere grapefruit, sperziebonen en perfect gegrilde sardines. Mooie combinatie, zeker met de licht gemarineerde Gamba's die bijna smelten op de tong.

Ook bij het hoofdgerecht laat de kok zien uitstekend te kunnen koken. Zelden zo een zachte, goed gegaarde lams-rack gegeten. Beetgare groene asperges erbij en een volle waterkers pesto. De roseval aardappeltjes uit de oven hadden wellicht een tikje korter gebakken mogen worden, maar dat is dan ook het enige kleine aandachtspuntje.

Voor deze prijs zo goed eten, dat kom ik eigenlijk gewoon te weinig tegen. Geen poespas hier, goed eten gemaakt door een kok die weet hoe je moet combineren en zowel vlees als groenten goed klaarmaakt, heerlijk!
Eva2204 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Altijd een wisselende en originele kaart. Veel smaak, goede porties, gezellige bediening! En dat voor een hele nette prijs!
Rooiechris .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De sfeer is ongedwongen. Duidelijk voor een breder publiek dan voorheen... Toen het nog het punkhol was waar ik zo van hield :))
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Het eten was erg lekker en goed verzorgd. Vriendelijk personeel. Er wordt zowel rekening gehouden met vegetariërs als vlees en vis eters. Ik ga er zeker nog een keer naar terug!
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijk gegeten voor een nog mooiere prijs op een zonovergoten terras. We hadden voor de weekmenu gekozen, waarbij je de keuze hebt uit verschillende gerechten. Top.
AKoene .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk geluncht buiten. Keuze uit lekkere lunchgerechten die zeer goed geprijsd zijn. Super vriendelijke bediening! Een aanrader.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
top!...lekker gegeten, prijs dik in orde, vriendelijk personeel...zeker een aanrader om voor concertbezoek daar een hapje te gaan eten.
M.stuiver .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Prima bediening, behulpzaam en vriendelijk. Lekker gegeten voor prima prijs. Complimenten voor de wijn die jullie schenken. Ik had chardonnay en grenache. Daarna naar het concert. Top avondje voor ons