Effen Grijs

Lange Veerstraat 22 2011 DB Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Effen Grijs

Effen grijs staat garant voor een leuke tijd!

Je kunt er terecht voor een heerlijk hapje en drankje, maar ook voor een uitgebreid diner.
De chef staat altijd klaar om zijn gasten te verrassen met culinaire hoogstandjes, dus word de menukaart van Effen Grijs regelmatig aangepast. Gasten kunnen hierdoor genieten van een groot aantal nieuwe gerechtjes.
Het interieur van Effen Grijs is traditioneel en zeer gezellig. Wanneer je het restaurant binnenkomt, voel je je onmiddellijk thuis en zo kan je ook zorgeloos genieten van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Effen Grijs

Bereikbaar
  • : Parkeergarage de Kamp en de Appelaar om de hoek.

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Loukenmieke .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Nathalie Bentley D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Effen Grijs. We hadden een 3-gangen verrassingsmenu met de AH-actie. We hebben een extra gerecht genomen voor slechts €10,- pp. Mooie Riesling erbij. Vooraf hadden we heilbot, daarna buikspek en als hoofdgerecht staartstuk, dessert kaas. De porties zijn ruim voldoende. Het eten was uitstekend! Bediening is zeer vriendelijk en attent. Effen Grijs heeft ook een terras zodat je fijn buiten kunt eten.
Een prima restaurant waar we graag nog een keer terugkomen
theoverhoef .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
vriendelijke,vlotte en attente bediening met smakelijk eten, jammer voor de prijs van kraanwater( 4,75 ),waarvoor wij nadrukkelijk kozen.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij Effen Grijs. Fantastische gerechten met allerlei smaken. De bediening was zeer vriendelijk en heel enthousiast!
Lotte D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
De service bij Effen Grijs is altijd bijzonder vriendelijk en prettig! Heerlijk gegeten, en met de AH-actie absoluut een gunstige prijs voor deze service en kwaliteit!
LoeSje H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Een geweldig leuke gelegenheid, waar je heerlijk kunt eten en drinken. Bediening is top en maakt de avond compleet!! Echte aanrader!!
Rita F.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Het was voortreffelijk. Uitstekende bediening en elk gerecht was bijzonder smaakvol. We hebben genoten!
Een absolute aanrader!
joukevanbuuren16 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Geweldige service en fantastisch eten. Persoonlijke service en prachtige gerechten met mooie smaken. Absoluut een aanrader!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk verrassingsmenu gegeten gister met ons vieren. Een van ons is lactose intolerant en daar werd heel netjes rekening mee gehouden. Warme gezellige bediening en bovenal: heerlijke gerechten met subtiele smaken en top wijn. Inrichting aardig niet super. Andere gasten hadden een hond mee. Ook al was die meestal rustig, dat kan echt niet.
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
De gerechten zagen er prachtig uit, het smaakte ook goed.
Hoezo 120 tekens ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Hartelijk dank voor je recensie. 120 tekens mogen.... moet niet! wel grappig daardoor.
Yvette L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik zou bij deze heel graag een tip geven als jullie naar Haarlem gaan en lekker willen eten. Het restaurant Effen Grijs en heeft meer dan super rekening gehouden met al mijn dieet wensen. Ik voelde me welkom en geholpen en niet lastig.
Mijn dieetwensen zijn: suikervrij, glutenvrij, geen aardappelen, geen pasta, geen rijst.
De maaltijd bestond uit een voorafje van glutenvrije broodjes met roomboter, een appetizer van knolselderij puree met rode bietjes, regenboog bietjes en nog iets, een voorafje van een stukje buikspek met een gegrild lente uitje, knapperige wortelrasp en een sausje, hoofdgerecht was pulled lam met maiskroketjes en venkel en pruimensaus, nagerecht hadden ze speciaal voor mij bedacht van gegrilde ananas, kokosrasp, gestoofde appeltjes, gekruimelde pistachenoten, hazelnoten, druiven, een sausje en een kruid iets met anijs smaak.
Het was echt super.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vriendelijk personeel en heerlijk gegeten met een mooi bijpassend wijnarrangement.
Wij raden dit restaurant zeker aan en komen zelf vast ook nog een keer terug.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Je voelt je direct thuis bij binnenkomst. De ontvangst is allerhartelijkst en de gastvrouw legt met verve uit wat we zoal kunnen verwachten. Met alle wensen wordt zorgvuldig rekening gehouden. Brood met heerlijke speciale boter en een karaf met koud water krijgen we gratis aangeboden. We kiezen voor een driegangenmenu. Vooraf een amuse, dan een gerecht met kabeljauw, daarna als hoofdgerecht eend en een dessert met verschillende smaken waaronder chocola. Allemaal stuk voor stuk heerlijke gerechten, die met liefde zijn bereid. En de gastvrouw is top! Dit restaurant is absoluut de moeite waard om voor om te rijden. Ik wens iedereen veel eetplezier toe!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Topkok! Verrassende smaakcombinaties. Gezellig personeel.
Freja V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
heel lekker gegeten! Goede bediening en leuke inrichting. Het was wat rustig ( vorige keer niet) maar daar kunnen jullie wat aan doen.???? Echt een heerlijk restaurant waar ik zeker terugkom❗
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we hier met een groep van 8 man gegeten. Het restaurant oogt fris, doch knus, met niet te veel poespas. We werden warm welkom geheten waarna onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar onze tafel. Niet de meest ideale plek, in de loop van de keuken en onderaan de (erg steile!) trap naar het toilet, maar je moet 8 man toch ergens kwijt. De service was de gehele avond erg attent. De lege glazen werden telkens bijgevuld, de lege flessen aangevuld alsmede het gratis kraanwater. Waar zie je dat nog! De keuze was a la carte of de chefs choice en dan 3 tot 7 gangen. Dat die laatste zeer aan te bevelen was, was helder. Men zou voor de 7-gangen gaan, maar we lieten nog wat te wensen over dus gingen voor de 5. Daarbij een fles pinot Grigio. Blijkbaar was er ook nog een wijnarrangement, las ik later. Jammer, dat hadden ze mogen zeggen, want daar was wellicht wel interesse in geweest. Dan het eten. We hadden wat allergieën, pescotariers en niet-lusters en daar werd keurig rekening mee gehouden. We openden met de gemarineerde en gerookte kabeljauw. We waren het er unaniem over eens dat dit gerecht wat flauw was. Gevolgd door hertenrug en coquilles voor de pescotariers. Erg smakelijk en wat ik begreep waren de coquilles de winnaar van de avond. Gevolg door iets typisch down-under: baramundi. Een erg smaakvolle vis die wat mij betreft de winnaar van de avond was. Als hoofd een soort van pulled beef. Lekker, met veel smaak. Als toetje kaas of een soort oliebollen met citroencreme en ijs (smaak even vergeten). De kaas was heerlijk begreep ik, al begrijp ik niet waarom daar een onaangekondigd supplement van 3 euro bij moet. Is het kopen en afsnijden van een stukje kaas echt zoveel duurder dan een volledig zelfgemaakt dessert met diverse elementen? En los daarvan, op zo'n bedrag 3 euro vragen voor wat kaas zonder dat aan te geven is gewoon niet netjes. Enfin, bij het dessert namen we een dessertwijn. Op zichzelf erg lekker, maar kwam niet tot zijn recht in relatie tot het dessert. Jammer, volgende keer een andere wijn. We sloten af met koffie thee en gingen voldaan naar huis. Paar kleine tips. Geef aan dat er ook een wijnarrangement is en benoem de prijzen van de menu's en supplementen (of laat die gewoon weg). Verder top. Wij komen terug.
Benno K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Na een hapje tijdens het rondje Bavo in 2016 was het meer dan tijd om eens echt bij Effen Grijs te gaan eten. Om 19.00 uur gereserveerd en om 18.45 uur binnengestapt als eerste gasten?!. Ongelofeloos! Onwijs gezellig ontvangen met een lekkere cava en het aanbod voor een menu aangenomen onder voorwaarde van alleen vis. Absoluut geen spijt van! Ook niet van het wijnarrangement. Als starter kabeljauw met een Roemeense Pino Grigio: prima combinatie. Daarna cocquilles met een Spaanse witte wijn (op de grens met Portugal): ster van de avond. Als hoofdgerecht Baramundi en als toetje een combinatie van chocolade met citroen. Ik benoemde het als een raar gerecht, maar misschien is apart beter. De Pedro Ximinez smaakte in ieder geval prima en de espresso ook. Kortom een prima culinair avondje en een pluim voor de keuken en de bediening.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Echt heerlijk!!!!
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten gisteravond! Het begon heel goed met fijne service, jas aannemen en netjes weghangen. Helaas zakte het eind in, we wilden onze koffie graag bij het nagerecht maar dat ging mis. Vervolgens stond de koffie dubbel keer aangeslagen op de rekening en na betaald te hebben moesten we zelf maar uitzoeken waar onze jassen hingen en pakken... Al met al een teleurstellend vertrek!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was wat onwennig en kwam af en toe niet helemaal uit de omschrijving van de gerechten. Wat mij betreft was dat overigens geen enkel probleem want zoals mijn moeder al zei 'in je buik gaat het toch kapot!'