Effen Grijs

Lange Veerstraat 22 2011 DB Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Effen Grijs

Effen grijs staat garant voor een leuke tijd!

Je kunt er terecht voor een heerlijk hapje en drankje, maar ook voor een uitgebreid diner.
De chef staat altijd klaar om zijn gasten te verrassen met culinaire hoogstandjes, dus word de menukaart van Effen Grijs regelmatig aangepast. Gasten kunnen hierdoor genieten van een groot aantal nieuwe gerechtjes.
Het interieur van Effen Grijs is traditioneel en zeer gezellig. Wanneer je het restaurant binnenkomt, voel je je onmiddellijk thuis en zo kan je ook zorgeloos genieten van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Effen Grijs

Bereikbaar
  • : Parkeergarage de Kamp en de Appelaar om de hoek.

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Echt heerlijk!!!!
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was wat onwennig en kwam af en toe niet helemaal uit de omschrijving van de gerechten. Wat mij betreft was dat overigens geen enkel probleem want zoals mijn moeder al zei 'in je buik gaat het toch kapot!'
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heel erg goed gegeten! Eerlijk gezegd zelden zo goed. Alles heerlijk op smaak gebracht en van voor-tot nagerecht mooi opgemaakt en huisgemaakte koekjes bij de koffie. De prosecco en rode wijn uit Italië waren fantastisch. De inrichtig was wat minder statig, wat juist bij ons past. Het enige minpuntje was het bestek van ikea. Dat zag er echt niet uit bij de mooie borden. Bij de koffie dan wel weer een mooi lepeltje, dus begrepen we dat niet helemaal.

Van de vele vele keuzes in Haarlem, zou ik morgen weer bij effen grijs gaan eten!
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Fijne omgeving, werd wel wat rumoerig naar mate de zaak voller liep, goede bediening, lekker gegeten. Soms waren de gerechten wat ver gezocht met veel verschillende smaken maar desalniettemin zeker de moeite waard om te eten.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De bediening in Effen Grijs is heel toegewijd en prettig. Het verrassingsmenu was origineel, echter van twee van de vier gerechten ging dit ten koste van de smaak. De kok zou hier wat beter kunnen opletten.
selda.halderman .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk en verrassend eten! Verfijnde smaken, mooie combinaties en plaatjes op het bord! Ik heb hier nu al twee keer enorm genoten! Het enthousiasme en kennis over de wijn en het eten met name van Juul/Jules/Sjuul spreekt mij erg aan, ik word hier blij van. Een heerlijke avond uit en absoluut een top restaurant.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Kwaliteit vanhet eten is erg goed. Bediening en service prima
de hoeveelheid van eten is minimaal. Er had iets meer groente / aardappel gg erechtbij gemogen
Bij de keuze van nagerecht zoet of kaas werd er niet bij verteld dat de de keuze voor kaas € 5,00 per portie bijbetaald moest worden. Gezien de hoe eelheid van het nagerecht. ....niet terecht
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We aten er met de AH restaurantzegels actie. Het zat vol maar het geluidsniveau bleef laag. Aardige bediening.
John K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We werden allervriendelijkst onthaald en verder op de avond goed en gezellig bediend,het eten was verrassend wat het ook zou moeten zijn,want het AH menu hield een verrassingsmenu in.Het eten was van goede kwaliteit.
Ze hadden zelfs Barrundi op de kaart,hadden we helaas niet in het verrassingsmenu,maar des te meer om er nog een keer te gaan eten.
L K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten en we voelden ons welkom, "ook al" hadden we via de AH Restaurant actie geboekt. Een fijne try-out en we komen zeker eens terug voor een speciale gelegenheid!
marloesromeijn .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Lekker gegeten. Door de Albert Heijn actie kon je niet kiezen. Wel kon je allergieën of vooraf aangeven wanneer je iets echt niet lekker vindt. De amuse vooraf was echt heerlijk. Het voorgerechtje wat flauw en klein, het hoofdgerecht was een runderstoof met een klein beetje groen eronder. Dit was een homp vlees, we misten de variatie. De smaak was goed, maar te eentonig. Het toetje was lekker.
De sfeer in het restaurant is goed. De bediening keurig en gastvrij, jammer dat er geen keuze was in menu's.
Het eten was over het algemeen lekker, mogelijk komen we nog een keer terug.
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik had er erg hoge verwachtingen van. Ben gekomen op aanraden. De dames van de bediening waren erg aardig. Opmaak van de eerste twee gerechten was veelbelovend. Helaas veloute was praktisch koud, met een zeer vlakke smaak. Kabeljauw zeer flauw, zag er wel prachtig uit. Als ik alles bij elkaar zou hebben geraapt waren het hooguit 2 happen. Hoofdgerecht een bal van draadjesvlees, wederom flauw en bovendien behoorlijk droog. Waarom geen peper en zout op tafel? Een stukje aardappel erbij en dat was het. Het enige dat aardig was, was het dessert. De wijn was wel van goede kwaliteit. Ik ga er van uit dat ik het gewoon niet getroffen heb en zal het binnenkort een tweede kans geven.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten (verrassingsmenu) is in principe OK maar relatief simpel in relatie tot prijs. Wachttijden zijn zeer lang en bediening heeft geen goed zicht op wat nodig is (we werden af en toe vergeten).
Pierre W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gevalletje jammer. Anderhalf uur moeten wachten op de eerste gang. Daarna begonnen met een heeeel klein bodempje lauwe drinkbouillon zonder enige vulling als 'amuse'. Mijn vriendin had aangegeven niet van rood vlees te houden en de ober had meteen gezegd dat daar natuurlijk rekening mee zou worden gehouden en dat ze iets anders zou krijgen. Wat krijgen we als derde gang: allebei rood vlees! Obers wisten bij herhaling ook niet te vertellen wat er precies op het bord lag. Jammer, echt jammer.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met AH actie bij Grijs gegeten. We kozen voor het Chefs menu van € 32,50 met een extra tussen gerecht van € 10,--. Vooraf een soepje wat niet veel voorstelde, extra tussengerecht was vis en smaakte prima, het hoofdgerecht, kalfswang zelfs uitstekend. Het toetje was van standaard kwaliteit. Daarbij een wijnarrangement van € 26,-- wat aan de prijzige kant is voor de vier geschonken wijntjes. De € 32,50 voor het Chefs menu is wel een populaire prijs, maar wellicht is een a-la-carte keuze een betere. Al met al zeker niet onaardig gegeten, maar prijstechnisch twijfelachtig.
emmy S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Ik heb nog nooit zo heerlijk gegeten,voor mij zelf hele vreemde dingen,maar oh wat heb ikn spijt dat ik er nog nooit eerder ben geweest.Dit word ons restaurant om heerlijk te gaan eten.
Miriam Z.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Hebben hier gegeten met de AH bonnen
Nou niets dan complimentenog voor de kok
Verrassende,zeer smaakvolle gerechten.
Gelukkig hadden we ook toegestemd met extra gang.
Dit tonijngerechtje (tweede gang) hadden we echt niet willen missen

Het eerste ook de tabouleh met geroosterde pompoeniet en yoghurt-komijn ijs was super lekker.

Hoofdgerecht was kangaroo-biefstuk
Perfect gebakken en ook de bijgerechten en die op het bord lagen erg lekker.

Toetje was honing sorbetijs met gemarineerde pruimen en merengues van biet en... ? was lekker
Maar in verhouding tot de rest van het diner het minst spannend

De begeleidende wijnen goed gekozen

En de bediening is zeer vriendelijk

Wij komen zeker terug

Een kok met smaak en fantasie hier in de keuken echt top dus!
Nicolien D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij kozen voor een verrassingsmenu en kregen als voorgerecht een mooi gerechtje met verse tonijn, een tussengerechtje met heerlijke krab en een hoofdgerecht met Kangeroe en Pastinaak. De wijnen waren ook heel goed!
We hebben genoten!
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Het verrassingsmenu was na twee eerdere bezoeken weer verrassend!
De gerechten zijn culinair en zien er top uit. Dat is is wat duurder waard. Alerte bediening.