Effen Grijs

Lange Veerstraat 20-22 2011 DB Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Effen Grijs

Effen grijs staat garant voor een leuke tijd!

Je kunt er terecht voor een heerlijk hapje en drankje, maar ook voor een uitgebreid diner.
De chef staat altijd klaar om zijn gasten te verrassen met culinaire hoogstandjes, dus word de menukaart van Effen Grijs regelmatig aangepast. Gasten kunnen hierdoor genieten van een groot aantal nieuwe gerechtjes.
Het interieur van Effen Grijs is traditioneel en zeer gezellig. Wanneer je het restaurant binnenkomt, voel je je onmiddellijk thuis en zo kan je ook zorgeloos genieten van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Effen Grijs

Bereikbaar
  • : Parkeergarage de Kamp en de Appelaar om de hoek.

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Maertin .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Pauline J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
P M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Prettige ontvangst en bediening. Mooi opgemaakt bord. Heerlijk verrassingsmenu. Wel wat overdreven toilet blok ? geur. Of was het een geurkaars? Misschien zijn wij wat overgevoelig daarvoor maar het was iets teveel.
Wij komen wel terug want het was heerlijk
Lizzy M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het verrassingsmenu dat we kregen, was een inderdaad een heerlijke verrassing. Tonijn, soft shell crab, pulled pork en malse kangoeroebiefstuk, afgesloten met een duo-dessert (half zoet, half kaas): wij werden er heel blij van! Daarnaast werden er een paar mooie wijnen bij geschonken die de gerechten goed aanvulden en was de bediening vrolijk en attent. Kortom, zo willen we altijd wel uit eten gaan.
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het verrassingsmenu gegeten met heerlijke gerechten die niet het bekende algemene karakter hadden.
Bijzonder smakelijk en uitstekende bijpassende wijnen.
Vriendelijke ontvangst en zeer attent personeel.
Aanrader!
Anne-Marie N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Restaurant niet bijzonder, eten was lekker maar niet geweldig. Vriendelijke bediening, maar vergaten dingen. 4 gangen met wijnarrangement gehad, maar volgden elkaar zo snel op, dat je de wijn niet op kreeg
PaulW63 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuk restaurant, aardige bediening. Voorgerecht (Tonijn) was aardig, de saus overheerste een beetje. De Roloto (pulled pork met bloemkool en appel) was echt heerlijk.
Lisakroon .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op zaterdagavond ondanks dat ze vol zaten hier toch mogen eten met vriendlief aan de bar. Wat een smaaksensaties tijdens de verschillende gangen, vooral de tonijn was voor mij qua smaak een dikke 10 waard! Het personeel maakt dit restaurant tot een heerlijke avond uit en genieten,
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op zich leuk tentje (op de rioolstank na), vriendelijk personeel, maar het eten kon mij niet bekoren. Het verrassingsmenu was de enige optie die we kregen (zie nu pas hier op Iens dat er een kaart is), wij gingen voor 4 ipv 3 gangen. Alle gangen waren mooi opgemaakt maar de smaken klopten niet. De tonijn lag bijvoorbeeld in een saus die veel te heet was waardoor je de tonijn niet proefde, doodzonde want de tonijn zelf was zalig. De kabeljauw was heerlijk, het sausje op zich ook, maar de kok had er een hard (geroosterd?) glasmienestje ingelegd waardoor het leek of je continu graatjes zat te happen. Zonde! Dessert was een flauwe bedoening, geen idee wat het voor moest stellen maar het raakte me allemaal niet, het was het gewoon allemaal net niet. Jammer.
Anneloes B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gezellige ambiance, zeer vriendelijke bediening en goed eten! De kwaliteit van de producten was erg goed, maar naar mijn smaak waren er vaak wat te vele smaken gebruikt. Er werd uitstekend rekening gehouden met mijn wens om glutenvrij en vleesvrij te eten. Zeer tevreden.
Freja V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Eerlijk gezegd....... ontzettend lekker! Wij eten geregeld buiten de deur maar dit is echt eet opper wat ons betreft. Heel aardige attente bediening ... we komen zeker terug. Samen of met vrienden.
Karenenjeroen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Inrichting behoeft wat aandacht. hang eens leuke lampen op in plaats van peertjes. bediening top! Een aanrader om hier te gaan eten.
Heidi P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
lekker eten, aparte gerechten, attente en leuke bediening. Ik had er ongeluk wijn omgegooid en ik kreeg gelijk nieuwe en mijn man kreeg ook. Dit was erg leuk!
Wij zouden zo nog een keer kunnen gaan als we in de buurt zijn
Edo S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
met zijn 5-en gegeten. bij binnenkomst een nare rioollucht. Geen goede start dus. Drankje opgenomen. Geen menukaart maar wat opdringerig werd het verrassingsmenu gepromoot. Geen prijs / aantal gangen etc. Dus maar om de menukaart gevraagd. Dat we a la carte bestelde leek niet echt gewenst. Althans zo kwam het over. Amusesoepje van biet was heerlijk. Voor de softshell crab. Lekker gerecht je maar echt erg weinig crab. Daarom maar nog wat extra brood gevraagd. 5 kleine stukjes brood met tapenade. Bleek achteraf gewoon op de rekening te staat voor 5,50. Opmerking over gemaakt bij betalen maar kwam niet aan. ook de opmerking over de stank werd afgedaan met het feit dat de straat open lag. Hoofd was kangeroe. Prima maar ook aan de kleine kant. En u raad het al ...de kaas als na was ook een kleine 5 stukjes. Kortom...best duur voor gebodene en de service laat hier echt serieuze steken vallen en stuurt te veel op menu keuzes. Buiten kwamen we gezamelijk tot de conclusie dat we hier niet snel weer terug gaan .Daar heeft Haarlem te veel betere restaurants voor.
Masja B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Effen Grijs. 4-gangendiner (waarvan 1 gang door ons als keuze extra toegevoegd) en nog 2 amuses van het huis. Alles schitterend opgemaakt en de smaken verrassend samengevoegd. We hebben topgerechten gegeten die allemaal even verrassend waren, qua combinatie van smaken als qua opmaak en productkeuzes. Effen Grijs is echt een aanrader als je je wilt laten verrassen door een verrassingsmenu van de kok.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Briljant gegeten! T eten is echt op top niveau! Super bediend!! Gezellige sfeer! Gewoon een TOP restaurant!!
Maar wat stom dat een recensie meer woorden moeten bevatten dan bovenstaand! Wat een gedoe!! Bovenstaand zegt alles wat ik wil zeggen
Haplo-Gouda .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Met dank aan AH een prima, gezellig restaurantje gevonden -hartje Haarlem-- met prima gerechten en zeer vriendelijke bediening. Het verrassingsmenu (met vis) was echt lekker. Voor herhaling vatbaar!
Magdalena M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We waren hier met de AH-actie. Heerlijk gegeten! Vooraf de tuna tataki met sausje van miso. Ik had zelf een pompoengerechtje, met een bolletje ijs van komijn. De smaken pasten heel goed bij elkaar. Als hoofdgerecht de zwarte kabeljauw met laksa en paksoi. Ook ontzettend lekker. En het toetje was echt de cherry on the pie! Aanrader dus!
Gerard.jaegers J.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We hadden een verrassingsmenu. Dat was heerlijk. In het bijzonder het voorgerecht en het tussengerecht bevielen ons zeer. De wijn die er bij gepresenteerd werd viel ook in de smaak. De bediening was vriendelijk en correct.
De entourage was wat karig en de entree wat rommelig. Hoepelijk is dat van vorbijgaande aard want de straat was opgebroken.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Erg goed! We hebben ons laten verrassen door de chef en dat is zeer goed bevallen. Wat een mooie en lekkere gerechten! Met een bijpassend wijntje echt een avondje uit.