Effen Grijs

Lange Veerstraat 22 2011 DB Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Effen Grijs

Effen grijs staat garant voor een leuke tijd!

Je kunt er terecht voor een heerlijk hapje en drankje, maar ook voor een uitgebreid diner.
De chef staat altijd klaar om zijn gasten te verrassen met culinaire hoogstandjes, dus word de menukaart van Effen Grijs regelmatig aangepast. Gasten kunnen hierdoor genieten van een groot aantal nieuwe gerechtjes.
Het interieur van Effen Grijs is traditioneel en zeer gezellig. Wanneer je het restaurant binnenkomt, voel je je onmiddellijk thuis en zo kan je ook zorgeloos genieten van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Effen Grijs

Bereikbaar
  • : Parkeergarage de Kamp en de Appelaar om de hoek.

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Je voelt je direct thuis bij binnenkomst. De ontvangst is allerhartelijkst en de gastvrouw legt met verve uit wat we zoal kunnen verwachten. Met alle wensen wordt zorgvuldig rekening gehouden. Brood met heerlijke speciale boter en een karaf met koud water krijgen we gratis aangeboden. We kiezen voor een driegangenmenu. Vooraf een amuse, dan een gerecht met kabeljauw, daarna als hoofdgerecht eend en een dessert met verschillende smaken waaronder chocola. Allemaal stuk voor stuk heerlijke gerechten, die met liefde zijn bereid. En de gastvrouw is top! Dit restaurant is absoluut de moeite waard om voor om te rijden. Ik wens iedereen veel eetplezier toe!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Topkok! Verrassende smaakcombinaties. Gezellig personeel.
Freja V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
heel lekker gegeten! Goede bediening en leuke inrichting. Het was wat rustig ( vorige keer niet) maar daar kunnen jullie wat aan doen.???? Echt een heerlijk restaurant waar ik zeker terugkom❗
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we hier met een groep van 8 man gegeten. Het restaurant oogt fris, doch knus, met niet te veel poespas. We werden warm welkom geheten waarna onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar onze tafel. Niet de meest ideale plek, in de loop van de keuken en onderaan de (erg steile!) trap naar het toilet, maar je moet 8 man toch ergens kwijt. De service was de gehele avond erg attent. De lege glazen werden telkens bijgevuld, de lege flessen aangevuld alsmede het gratis kraanwater. Waar zie je dat nog! De keuze was a la carte of de chefs choice en dan 3 tot 7 gangen. Dat die laatste zeer aan te bevelen was, was helder. Men zou voor de 7-gangen gaan, maar we lieten nog wat te wensen over dus gingen voor de 5. Daarbij een fles pinot Grigio. Blijkbaar was er ook nog een wijnarrangement, las ik later. Jammer, dat hadden ze mogen zeggen, want daar was wellicht wel interesse in geweest. Dan het eten. We hadden wat allergieën, pescotariers en niet-lusters en daar werd keurig rekening mee gehouden. We openden met de gemarineerde en gerookte kabeljauw. We waren het er unaniem over eens dat dit gerecht wat flauw was. Gevolgd door hertenrug en coquilles voor de pescotariers. Erg smakelijk en wat ik begreep waren de coquilles de winnaar van de avond. Gevolg door iets typisch down-under: baramundi. Een erg smaakvolle vis die wat mij betreft de winnaar van de avond was. Als hoofd een soort van pulled beef. Lekker, met veel smaak. Als toetje kaas of een soort oliebollen met citroencreme en ijs (smaak even vergeten). De kaas was heerlijk begreep ik, al begrijp ik niet waarom daar een onaangekondigd supplement van 3 euro bij moet. Is het kopen en afsnijden van een stukje kaas echt zoveel duurder dan een volledig zelfgemaakt dessert met diverse elementen? En los daarvan, op zo'n bedrag 3 euro vragen voor wat kaas zonder dat aan te geven is gewoon niet netjes. Enfin, bij het dessert namen we een dessertwijn. Op zichzelf erg lekker, maar kwam niet tot zijn recht in relatie tot het dessert. Jammer, volgende keer een andere wijn. We sloten af met koffie thee en gingen voldaan naar huis. Paar kleine tips. Geef aan dat er ook een wijnarrangement is en benoem de prijzen van de menu's en supplementen (of laat die gewoon weg). Verder top. Wij komen terug.
Benno K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Na een hapje tijdens het rondje Bavo in 2016 was het meer dan tijd om eens echt bij Effen Grijs te gaan eten. Om 19.00 uur gereserveerd en om 18.45 uur binnengestapt als eerste gasten?!. Ongelofeloos! Onwijs gezellig ontvangen met een lekkere cava en het aanbod voor een menu aangenomen onder voorwaarde van alleen vis. Absoluut geen spijt van! Ook niet van het wijnarrangement. Als starter kabeljauw met een Roemeense Pino Grigio: prima combinatie. Daarna cocquilles met een Spaanse witte wijn (op de grens met Portugal): ster van de avond. Als hoofdgerecht Baramundi en als toetje een combinatie van chocolade met citroen. Ik benoemde het als een raar gerecht, maar misschien is apart beter. De Pedro Ximinez smaakte in ieder geval prima en de espresso ook. Kortom een prima culinair avondje en een pluim voor de keuken en de bediening.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Echt heerlijk!!!!
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten gisteravond! Het begon heel goed met fijne service, jas aannemen en netjes weghangen. Helaas zakte het eind in, we wilden onze koffie graag bij het nagerecht maar dat ging mis. Vervolgens stond de koffie dubbel keer aangeslagen op de rekening en na betaald te hebben moesten we zelf maar uitzoeken waar onze jassen hingen en pakken... Al met al een teleurstellend vertrek!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was wat onwennig en kwam af en toe niet helemaal uit de omschrijving van de gerechten. Wat mij betreft was dat overigens geen enkel probleem want zoals mijn moeder al zei 'in je buik gaat het toch kapot!'
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heel erg goed gegeten! Eerlijk gezegd zelden zo goed. Alles heerlijk op smaak gebracht en van voor-tot nagerecht mooi opgemaakt en huisgemaakte koekjes bij de koffie. De prosecco en rode wijn uit Italië waren fantastisch. De inrichtig was wat minder statig, wat juist bij ons past. Het enige minpuntje was het bestek van ikea. Dat zag er echt niet uit bij de mooie borden. Bij de koffie dan wel weer een mooi lepeltje, dus begrepen we dat niet helemaal.

Van de vele vele keuzes in Haarlem, zou ik morgen weer bij effen grijs gaan eten!
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Fijne omgeving, werd wel wat rumoerig naar mate de zaak voller liep, goede bediening, lekker gegeten. Soms waren de gerechten wat ver gezocht met veel verschillende smaken maar desalniettemin zeker de moeite waard om te eten.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De bediening in Effen Grijs is heel toegewijd en prettig. Het verrassingsmenu was origineel, echter van twee van de vier gerechten ging dit ten koste van de smaak. De kok zou hier wat beter kunnen opletten.
selda.halderman .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk en verrassend eten! Verfijnde smaken, mooie combinaties en plaatjes op het bord! Ik heb hier nu al twee keer enorm genoten! Het enthousiasme en kennis over de wijn en het eten met name van Juul/Jules/Sjuul spreekt mij erg aan, ik word hier blij van. Een heerlijke avond uit en absoluut een top restaurant.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We aten er met de AH restaurantzegels actie. Het zat vol maar het geluidsniveau bleef laag. Aardige bediening.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Kwaliteit vanhet eten is erg goed. Bediening en service prima
de hoeveelheid van eten is minimaal. Er had iets meer groente / aardappel gg erechtbij gemogen
Bij de keuze van nagerecht zoet of kaas werd er niet bij verteld dat de de keuze voor kaas € 5,00 per portie bijbetaald moest worden. Gezien de hoe eelheid van het nagerecht. ....niet terecht
John K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We werden allervriendelijkst onthaald en verder op de avond goed en gezellig bediend,het eten was verrassend wat het ook zou moeten zijn,want het AH menu hield een verrassingsmenu in.Het eten was van goede kwaliteit.
Ze hadden zelfs Barrundi op de kaart,hadden we helaas niet in het verrassingsmenu,maar des te meer om er nog een keer te gaan eten.
L K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten en we voelden ons welkom, "ook al" hadden we via de AH Restaurant actie geboekt. Een fijne try-out en we komen zeker eens terug voor een speciale gelegenheid!
marloesromeijn .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Lekker gegeten. Door de Albert Heijn actie kon je niet kiezen. Wel kon je allergieën of vooraf aangeven wanneer je iets echt niet lekker vindt. De amuse vooraf was echt heerlijk. Het voorgerechtje wat flauw en klein, het hoofdgerecht was een runderstoof met een klein beetje groen eronder. Dit was een homp vlees, we misten de variatie. De smaak was goed, maar te eentonig. Het toetje was lekker.
De sfeer in het restaurant is goed. De bediening keurig en gastvrij, jammer dat er geen keuze was in menu's.
Het eten was over het algemeen lekker, mogelijk komen we nog een keer terug.
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik had er erg hoge verwachtingen van. Ben gekomen op aanraden. De dames van de bediening waren erg aardig. Opmaak van de eerste twee gerechten was veelbelovend. Helaas veloute was praktisch koud, met een zeer vlakke smaak. Kabeljauw zeer flauw, zag er wel prachtig uit. Als ik alles bij elkaar zou hebben geraapt waren het hooguit 2 happen. Hoofdgerecht een bal van draadjesvlees, wederom flauw en bovendien behoorlijk droog. Waarom geen peper en zout op tafel? Een stukje aardappel erbij en dat was het. Het enige dat aardig was, was het dessert. De wijn was wel van goede kwaliteit. Ik ga er van uit dat ik het gewoon niet getroffen heb en zal het binnenkort een tweede kans geven.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten (verrassingsmenu) is in principe OK maar relatief simpel in relatie tot prijs. Wachttijden zijn zeer lang en bediening heeft geen goed zicht op wat nodig is (we werden af en toe vergeten).
Pierre W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gevalletje jammer. Anderhalf uur moeten wachten op de eerste gang. Daarna begonnen met een heeeel klein bodempje lauwe drinkbouillon zonder enige vulling als 'amuse'. Mijn vriendin had aangegeven niet van rood vlees te houden en de ober had meteen gezegd dat daar natuurlijk rekening mee zou worden gehouden en dat ze iets anders zou krijgen. Wat krijgen we als derde gang: allebei rood vlees! Obers wisten bij herhaling ook niet te vertellen wat er precies op het bord lag. Jammer, echt jammer.