Over het restaurant Effen Grijs

Effen grijs staat garant voor een leuke tijd!

Je kunt er terecht voor een heerlijk hapje en drankje, maar ook voor een uitgebreid diner.
De chef staat altijd klaar om zijn gasten te verrassen met culinaire hoogstandjes, dus word de menukaart van Effen Grijs regelmatig aangepast. Gasten kunnen hierdoor genieten van een groot aantal nieuwe gerechtjes.
Het interieur van Effen Grijs is traditioneel en zeer gezellig. Wanneer je het restaurant binnenkomt, voel je je onmiddellijk thuis en zo kan je ook zorgeloos genieten van alles wat je voorgeschoteld krijgt.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Effen Grijs

Bereikbaar
  • : Parkeergarage de Kamp en de Appelaar om de hoek.

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Jouw recensie over het restaurant Effen Grijs

johma .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
deze gasten weten een restaurant te runnen... goede bediening, en een mooie bereiding van producten. Er was net een nieuwe kaart die ze in combinatie met een wijn arrangement wilde uitproberen, maar ik twijfel of ze tijd hadden voor feedback.... (te druk)
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Met de restaurantkaart (50% korting op het eten) voor de tweede keer een bezoek gebracht aan restaurant Effen Grijs. De eerste keer waren we er in het voorjaar van van 2015 toen ze net een paar maanden open waren.
Qua inrichting is er niks veranderd. We kregen vandaag een beetje het gevoel dat we een private dining hadden, want we waren lang de enige gasten. De dame van de bediening beaamde dat het uitzonderlijk rustig was dit weekend en volgens haar zou dat kunnen komen omdat veel mensen al dit weekend het Sinterklaasfeest met de familie aan het vieren was. Zou kunnen.
We besloten allebei slechts 2 gerechtjes te nemen vergezeld door een Franse sauvignon blanc en wat bruisend water.
Allereerst kwam er heerlijk vers gebakken bruin brood met aoiliboter op tafel.
Daarna volgde een amuse.
Tartaar van tonijn met krokant gebakken ui, dille en 2 crèmes. Een mierikswortelcrème en een limoencrème. Heel lekker mondvermaakje om mee te beginnen.
Voorgerechten.
Mijn vrouw ging vandaag op de vegetarische toer.
Gefrituurde aubergine met 5-spicekruiden, romesco, chips van paarse wortel en een kerriesaus.
Ik had gekozen voor de Tortellini (met inktvisinkt gemaakt) gevuld met een coquille, daarbij wat gebakken bloedworst, crème van karnemelk, zeewier en zeekraal.
Gelukkig was de bloedworst niet te sterk aanwezig. Lekker voorgerecht.
Hoofdgerecht.
Weer vegetarisch voor mijn echtegenote'.
Gnudi (eens soort gnocchi, maar dan gemaakt van ricotta i.p.v. aardappel) met pompoen, oesterzwam, rucola en geschaafd oude geitenkaas er overheen. Heel lekker. Wel vrij machtig.
Voor mij langzaam gegaard stoofvlees van hert met pastinaak, geroosterde uit en venkel, beetje truffel en een heerlijke saus.
Zeer smakelijk allemaal.
Dame van de bediening zeer attent en de (Australische) kok kan prima koken.
Blijft een prima adres om weer eens terug naar te gaan.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
De kok is goed. De omschrijving van de gerechten niet. Onduidelijk wat je krijgt blijkt achteraf als je voor alla carte gast. Dus verrasingsmenu is waarschijnlijk een betere optie. Alla carte is geen goede prijs/kwalitiet. Zeker omdat je iets anders krijgt dan je verwacht. En als je ergens niet van houdt is het helemaal en verrassing zonder dat het dat zou moeten zijn. Bediening is ingericht op het verassingsmenu. Overall een een zeer middelmatige ervaring.
Menzo D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Effen Grijs: rare naam voor zo'n vrolijk restaurant met zulk kleurig eten. Maar er zit een verhaal achter.
De inrichting is smaakvol en gelukkig niet alleen grijs. Alleen wat geluiddempend materiaal ontbreekt, waardoor de akoestiek slecht is. De tafeltjes staan gelukkig niet te dicht bij elkaar.
De bediening is erg vlot, hartelijk, vriendelijk en humoristisch. Het verrassingsmenu is fantastisch: de ene spannende creatie na de andere. Het ziet er mooi uit en smaakt heerlijk. Ook de lekkere geuren zijn het vermelden waarde. Net als de textuur, bijvoorbeeld de gemarineerde aubergine partjes, die knapperig van buiten zijn en boterzacht van binnen. Knap!
Sytze H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten. Goede ontvangst door Julian. We hadden een vroege afspraak elders, en hadden dat van tevoren aangegeven. Daarom konden we al om half zeven terecht en kwamen de verschillende gerechten en de wijnen in precies het juiste tempo door. Geen moment het gevoel gehad dat er moest worden gehaast. Prima zo!
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Effen Grijs is een leuk adres in de categorie Gastrobar/fusion. Onze avond werd met name gemaakt door de geweldige bediening en creatieve keuken. De bediening kent een persoonlijke maar ongedwongen benadering en voelt de situatie goed aan.. Een unicum in het Haarlemse horecaaanbod. De keuken brengt leuke combinaties die zich tijdens ons bezoek steeds bewezen. Bijvoorbeeld Tortellini gevuld met coquilles geserveerd met een saus van karnemelk en zeewier. Of langzaam gegaarde runderborst met knolselderij met zwarte rijst en biet. Bijzonder dat ze dit uit een zeer compacte keuken voort weten te brengen, hoewel het verschil in complexiteit en verfijning van gerechten met hun overburen Truffels nog wel is te merken.
Jelle P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Naast de positieve indruk over de bediening, interieur en kwaliteit van het eten, vonden we de hoeveelheid wat minder positief. Iets meer groente (wat kost het) en het beeld zou al heel anders zijn.
Lizzy M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Zoals altijd, was ook dit bezoek aan Effen Grijs weer goed en gezellig. Creatieve gerechten, vrolijke bediening en heerlijke wijn.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Het eten was heerlijk, het was zeer gezellig met een professionele bediening!
Ada K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het was teleurstellend dat men aangaf dat er in het weekend geen korting wordt gegeven. Maar door een gesprek wat prettig was kregen we 20% korting. Onduidelijk op de site van Iens.
De rekening was niet goed stond 2x thee op... i.p.v. 1...
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
We hebben gebruik gemaakt van een actie, zijn zeer benieuwd naar de reguliere kaart en komen hiervoor zeker een keer terug! Erg goede ontvangst, super aardig bediening!
Nol V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
prima prijs verhouding en vriendelijke attente bediening aanrader
iensdorette .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wat een fijn Restaurant!
Alles klopt, heerlijk eten, verrassende combinaties, uitstekende bediening, wat een passie
Chapeau!
We komen snel weer terug.
gerard S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
verassingsmenu chef : het vlees was niet mals doch wat droog, de rest was oke
Ger K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Heel gezellig heerlijk gegeten en erg aardige bediening
Teun J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Iets teveel lawaai maar wel gezellig.
Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het eten was heerlijk. Kleine hapjes uit een creatieve keuken. Spannende smaken op prachtig opgemaakte borden.
Het personeel is uitermate relaxed, attent en gastvrij. Echt iets voor fijnproevers. Minder geschikt voor hongerige pubers die het liefst een groot stuk vlees en patat op hun bord willen.
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Restaurant ziet er leuk uit. Vriendelijke meisjes in de bediening. We hadden pech want de dorade de tonijn en de hangop stonden niet meer op de kaart. Was net dat weekend gewijzigd en nog niet aangepast op de site helaas. We kozen voor het 4 gangen surprise menu omdat we onze voorkeur voor vis konden aangeven. Tafelgenote eet geen vlees en ik eet vaak vis omdat dat licht is. Eerste gang was makreelfilet, daarna volgende een gerecht van lekker gekruide aubergine. Helaas kregen we als hoofdgerecht runderborst geserveerd. Gelukkig konden we een portie ruilen voor de zwaardvis. De bijpassende wijn ( wijnarrangement) was lekker. Daarna een kaas plankje en tafelgenote had pruim met hazelnoot en ijs als dessert, dat was ook lekker. We hadden als tussengerecht nog extra de tortellini met coquille besteld, die vond ik heerlijk. Achteraf was de ervaring voor ons dus waarschijnlijk beter geweest als we van de kaart hadden gekozen. Later bleken dat we ipv fleswater ook een karaf water konden bestellen.
Marie-jose R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Kleine, smaakvol opgemaakte gerechten, waarbij je een menu dient te nemen om voldaan weer naar buiten te gaan. We kozen het chef's verrassingsmenu. De verrassing bestond uit de gerechten van de kaart. De amuse was een warm soepje, erg lekker. Vooraf 1 zwarte gevulde tortellini in 'n hoge kom, wat lastig eet. Hoofdgerecht bestond uit 'n reep runderborstfilet, dat ik erg droog vond en hiervoor in de plaats kreeg ik 'n rechthoek pulled "wild". Het dessert bestond uit knapperig biscuit, pepercake en ijs om af te blussen. Veel aandacht voor de opmaak, maar de ruimte is zo gehorig dat we de uitleg voor 'n gerecht niet konden verstaan. Niet zo speciaal om nogmaals te komen eten.
junioritas .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zeer goed personeel. En dan mogen wij de keukenbrigade niet vergeten. Gerechten uitstekend. En als je het dan ook nog een creatief en decoratief op je bord krijgt geserveerd is het helemaal een feest'.
Ik ben heel tevreden en geef ze graag 'n 9!!!!