Efeze

Meer informatie over restaurant Efeze

7,2
M-waanders .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Op het terras neergestreken voor een pizza. Eerste drankje en opnemen menu ging vlot. Daarna circa 50 min gewacht op onze pizza. Tussentijds maar eens gevraagd hoelang het nog ging duren. Er kwam na het eerste drankje niemand vragen of we nog een drankje wilden, ook niet toen de pizza's geserveerd werden. Pizza's waren gelukkig erg lekker, maar de bediening hield niet over.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Lekker gegeten. Vooraf gegratineerde garnalen en champignons met knoflook. Daarna een pittige lamshaas en ossenhaaspuntjes. Was veel. Te veel. Samen met karafje wijn en(gratis) karaf water in totaal €85 afgerekend, inclusief verdiende fooi.
Lekkeretenmmm .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een enorm gezellig restaurant, met uitgebreide keuze, grote doelgroep, mooi en knus ingericht pand, en natuurlijk heerlijk eten! We vonden de porties wel wat groot, maar de smaak was hartstikke goed. Bediening was uiterst aardig en kundig. Bedankt!
Christina55 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk mezze gegeten en baklava met ijs toe. Vriendelijke bediening. Het restaurant mag echter wel opgeknapt worden. Kapotte vloer, vieze afzuiging boven de voordeur etc.
ZuidGinkel .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het lamsvlees was heerlijk mals en zacht. Bediening heel vriendelijk en behulpzaam. Gezellige ambiance. Enige kritiekpunt is de grote hoeveelheid vlees, en de zeer beperkte hoeveelheid groente. We kregen er wel wat salade bij, maar ik miste warme groenten. Wat mij betreft mag maaltijd wat dat betreft meer uitgebalanceerd zijn.
EkjiraM .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Div. voorgerechten en hoofdgerechten met 4 personen op het terras. Héérlijke smaak. Kip was boterzacht gegrild en ook het vlees was heerlijk van smaak. Evenals de saus, aardappelschijfjes, rijst en salade. Porties ruim voldoende. Bediening was erg vriendelijk! We zaten heerlijk buiten op het terras, toen het frisser werd hebben we de koffie binnen gedronken. Toen werd ook de terrasverwarming opgehangen ( wij wisten nl niet dat dit aanwezig was).
Elbertsen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk gegeten op het gezellige terras van Efeze.
Onze voorgerechten, Sigara Boregi en Cacik, waren simpel maar goed bereid en in ruime porties.
De hoofdgerechten, Bonevile Tava en Efeze Kozlu Kebab, waren precies goed.
Vlees was mooi mals, mooi rosé gebakken en niet te overdreven gekruid.
Ook hier weer ruime porties zodat we het nagerecht maar hebben laten zitten en direct aan de koffie zijn gegaan.
Ook de koffie was prima in orde, van de plaatselijke koffiebrander de Pelikaan.
Soms was het wat lastig de aandacht van het bediend personeel te trekken maar het was ook erg druk op het terras.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Mijn lamsvlees was van zeer goede kwaliteit met een lekkere salade, rijst en gebakken aardappelschijfjes. Gelukkig had ik geen voorgerecht besteld, want dat had te veel geweest. Ik heb buiten op het terras gedineerd en dat was qua decor een 8 waard. Bediening prima.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Het was dit jaar een van die zeldzame voorjaarsavonden dat het mogelijk was om buiten op het terras te eten. Na een stevige wandeling kwam ik weer terug in Zutphen. In de omgeving van de Groenmarkt en de Houtmarkt was voldoende keuze voor een terras. Ik koos voor het Turks/Italiaanse restaurant Efeze omdat het terras er aangenaam uitzag en de menukaart voldoende keus in Turkse gerechten bood (niet alleen pizza's gelukkig). De bediening was vlot en vriendelijk. Ik at er een linzensoep (mercimek çorbasi), waarbij veel stokbrood werd geserveerd, helaas van het soort waarvan er dertien in een dozijn gaan. Maar de soep zelf was prima. Met een beter stukje brood erbij was het helemaal top geweest. Als hoofdgerecht koos ik voor de gebakken zalmforel (alabavik tava). Een mooi stuk vis, goed klaargemaakt en rijkelijk voorzien van garnituur. De koffie behoorde net als het stokbrood tot de categorie niet bijzonder. Wat de beoordeling van decor betreft telt voor mij slechts het terras mee. Alles bij elkaar verliet ik Zutphen met een verzadigd gevoel.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Geen culinaire hoogstandjes, maar goed. Ik had een prima stuk ossenhaas met rijst, gebakken aardappeltjes en salade. Interieur absoluut achterhaald. Het lijkt wel een toneeldecor. Bediening verder zeer correct. Ik dineerde hier alleen, met mijn partner prefereer ik toch een zaak met wat meer sfeer. Misschien moeten ze toch eens evalueren over een verbouwing c.q. renovatie. Ze zitten uiteindelijk wel op een wereldstek op de Houtmarkt.
Gudrun09 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Lekker eten voor een goede prijs. De service is goed en snel. Het restaurant oogt knus, maar is nog vrij groot. Grote groepen past niet, maar met een klein gezelschap erg goed!
Anita O.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Dagje uit in Zutphen en de kinderen wilden een pizza dus kwamen we terecht bij Efeze. Is het een Egyptisch restaurant (zoals het staat aangegeven bij Iens) of is het Turks-Italiaans?
Groot lawaaierig restaurant wat qua inrichting niet warm en gezellig is. Prima om snel een pizzaatje te eten.
Het voorgerecht bestond uit Cacik en sigara boregi. De Sigara Boregi was erg lekker. De pizza Siciliana was rijk belegd en waar het soms wat karig belegd is, was het hier iets té rijk want waardoor de zoute smaak van de ansjovis te sterk overheerste. De yogurtlu kebab was prima maar geen culinair hoogstandje. Als dessert bestelden we ijs. Prima doorsnee restaurant om snel een hapje te eten. De bediening was vlot en correct.
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Doorsnee restaurant waar je voor Turkse- en Italiaanse gerechten terecht kunt, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Bediening was vriendelijk en correct, inrichting niet inspirerend.

Opname van de bestelling wordt snel gedaan, drankjes worden direct geserveerd. Het bestelde eten wordt op koude borden geserveerd... minpunt (!!)..., het eten koelt te snel af. Verder was het eten niet op smaak (voor mij althans, ik had de pikante kipschotel), echter de pizzaliefhebber wordt wel blij van de bereide pizza's. De garnalenschotel was te duur geprijst voor datgene wat op het bord ligt.

Voor de doorsnee restaurantbezoeker die graag pizza met bier of een Turks gerecht wil eten, kan hier prima terecht, maar de echte smaakliefhebbers kunnen beter op zoek gaan naar een ander mediterraans restaurant.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Ben ik nou zo een beetje de enige, die recensies schrijft over deze tent ?
OK, we waren weer eens toe aan ons lang weekendje Zutphen & hoopten de Turkse Hakim (eigenaar Celal) weer eens te spreken.
Helaas was hij er dit weekeinde niet vanwege een voetoperatie, beterschap !

Naar onze mening merkten we dit direct in het bedieningstempo, OK 't was mooi weer en terras buiten was ook bezet, maar dat was 't vorig jaar ook.
Celal hield echter, zoals 't een echte eigenaar/manager betaamt, alles strak in het gareel en kwamen de gerechten in een goed (maar niet te snel) tempo.
Vanavond duurde alles een tikkeltje te lang & de korte verklaring achteraf, dat de keuken druk was, ging er bij mij niet echt in.
Ik kreeg de indruk, dat de mensen op 't terras nogal voorrang kregen, maar dat was slechts mijn indruk.

Gerechten (Iskender, lamskoteletten etc) waren top, vooral de Iskender kebap van mij was -vergeleken met vele restaurants in Turkije- helemaal top van de bil(l).
Heerlijke garnituur erbij (frisse salade en typisch Turks gebakken aardappelpartjes (heerlijk) ipv die eeuwige frietjes).
Lekker groen flesje Efes erbij voor mij, ook de rode huiswijn was goed.

Onze nagerechten hebben we buiten op 't terras gegeten, voor mij blijft de "Beyaz" (Turkse yoghurt met ijs en fruit, walnoten + honing) een vaste prik.

We komen zeker weer terug.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Na een jaar weer eens langsgekomen.
Decor was nog mooier geworden

Voorgerecht namen we cacik, 1 bord voor ons 2-en, omdat de hoeveelheid domweg groot was.
Precies op smaak.

Ik had als hoofdgerecht de tonijnsteak met een zeer lekkere saus.
Mijn vrouw had karides tava (inktvis), was ook zeer goed.

We zouden geen toetje nemen, maar besloten last minute de Beyaz te nemen, ook lekker.
We kregen een drankje (ik nam thee) van het huis.

Deze tent blijft een aanrader; de eigenaar Celal (de Turkse Hakim) blijft een goedlachse topgozer en heeft zijn bedienend personeel, waarvan 1 of 2 de neiging hebben om laks te worden & een mond open te trekken naar de baas/eigenaar.
Koerd D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Aardig uitziend tentje met leuke sfeer (kitsch). De rode huiswijn was ronduit vies. Het hoofdgerecht wat wij hadden gekozen met lamsvlees was matig. Het vlees was zeer goed, echter doordrenkt in de niet lekkere saus. De aardappelpartjes die er bij zaten waren niet echt lekker en de salade was zeer eenvoudig. Het hoofdgerecht kostte wel 22,50 euro, dat vond ik dan ook veel te veel voor de geboden kwaliteit!
De bediening deed goed hun best en was zeer vriendelijk. Ze misten echter allemaal professionaliteit. De dame die ons in eerste instantie bediende maakte de tafel voor onze neus schoon en pakte met haar handen waar ze net het vieze doekje mee had vastgepakt het eetgedeelte van de vork beet. Zijn van die kleine dingen...
Al met al geen aanrader!!
Diederik V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Met de familie gegeten voor de verjaardag van oma met 10 personen. De ontvangst is vriendelijk. De porties zijn groot maar de kwaliteit is niet zo goed veel kant en klare sauzen. De bediening is erg vriendelijk maar niet professioneel. We moeten erg lang op een fles witte wijn wachten. Ze hebben geen idee van wijnen en de rode wijn wordt te koud opgediend. Niet er aan te bevelen!