Efem Lokanta Hollandia

Leusderweg 60A 3817 KB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Efem Lokanta Hollandia

Een avondje op en top Turks

Je vergeet even waar je bent door de typisch Turkse uitstraling van de houten tafels, gezellige gekleurde verlichting en de bedrijvigheid in de open keuken. Heerlijke Lahmacun, dan een Sinan mix en zoete Baklava toe. Verras je vrienden, collega's of familie met een diner en feest compleet met Turkse muziek en een buikdanseres!

Meer informatie over restaurant Efem Lokanta Hollandia

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Efem Lokanta Hollandia

Francisca D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
We hadden eerst onze bedenkingen maar, ik moet zeggen dat het bovenverwachting was, alleen zou ik het op prijs stellen om een fatsoenlijke rekening te krijgen en niet een bonnetje waar in geklodderd was en wat ook heel erg onduidelijk was. Zo kon ik niet goed zien of het wel allemaal klopte, maar goed het eten was voortreffelijk. Voor herhaling vatbaar.
ronald1976debree .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Niet te veel van het personeel verwachten, eten was prima! Kreeg wel een beetje een snackbargevoel door de inrichting etc.
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een prima eetgelegenheid. Verwacht geen chique restaurant, maar als je gaat voor echt lekker mediterraans eten en een gezellige sfeer dan is het hier goed toeven.
Belinda K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hebben met zn vijven voor de rijsttafel gekozen
Wat een grote schalen met lekkers ,echt heerlijk gegeten en erg gezellige avond gehad .
Bediening was ook prima dus echt een aanrader vinden wij .bedankt!!!
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Heerlijk gegeten en zeer zeker voor herhaling vatbaar. De recensie die ik hieronder lees verbaasd me dan ook enorm. Het eten wordt allemaal vers bereid en de smaak is voortreffelijk. Het personeel is erg vriendelijk en zorgde ervoor dat ons aan niets ontbrak. Voor zulke lage prijzen zo een gezellige sfeer en heerlijk eten kunnen uitserveren, dat verdient een compliment!! Wij gaan hier zeker vaker eten.....echt een aanrader!!
Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Als liefhebbers van de Turkse keuken maar eens een bezoek gebracht aan Efem Lokanta. Vanwege de lovende recensies toch maar even gereserveerd voor aan het begin van de avond. Bij binnenkomst blijken we de eerste gasten te zijn en worden we door een weinig vrolijke dame naar onze gereserveerde tafel gebracht. In de keuken lopen allerlei personen en blijkbaar is het toch nog vroeg, want via de voordeur wordt er nog allerlei voorraad naar binnen gebracht, waardoor het flink tocht. De tafeldame brengt ons de menukaart en legt nog even uit hoe het werkt, want we kunnen nog gebruik maken van de AH-actie. Als voorafje nemen we beide de Feta stengels, bij andere restaurants kennen we dat als izgara börek. In de keuken is allerlei onduidelijks gaande (er valt van alles op de grond), maar even later komen de stengels, 3 stuks. De smaak is laf, zeker niet zoals we dat al jaren gewend zijn en bij één stengel werd nauwelijks vulling aangetroffen, een matig begin. Als liefhebber van gehakt bestel ik köfte (5 stuks) met rijst en mijn partner de Döner Royal schotel met friet. Aangezien we nog steeds de enige gasten zijn duurt het niet lang voor alles wordt geserveerd. De tafeldame heeft nog steeds een onverstoorbare mimiek, dit verandert, ook niet als we wat luchtige opmerkingen plaatsen. De köfte is droog, derhalve aan de taaie kant en soms nog rood van binnen. De döner is flauw en zeker niet gekruid zoals we van dit gerecht gewend zijn. Als de mimiek arme tafeldame vraagt of het smaakt geef ik mijn mening over de köfte (helft laten staan) en haar mechanische antwoord is 'dat ze het aan de kok zal doorgeven' en verdwijnt. Verder gebeurt er niets, geen terugkoppeling of dergelijke, hiç (niets). Opeens verschijnt er een andere dame die de borden ophaalt en ook zij vraagt terloops of het heeft gesmaakt. Als ik ontkennend antwoord lijkt ze even te schrikken en licht ik wederom nog maar eens toe waarom dit is. Hierop volgt nu geen enkele reactie, ze verdwijnt met de borden. Ook als de kaart wordt gebracht voor het nagerecht wordt er niets medegedeeld. In de keuken is het ondertussen een stuk stiller geworden, twee dames voeren wat onduidelijke handelingen uit. Van de kaart kiezen we nu maar iets wat niet kán mislukken: baklava en ijs. Voor het ijs moet wel zelf aangegeven worden welke saus de voorkeur heeft, dit wordt nl. niet gevraagd. Partner kiest voor aardbeiensaus, maar even later wordt medegedeeld dat dat er niet meer is. Als het ijs wordt gebracht is er geen slagroom bij en ook nu moet gevraagd worden of dat nog komt, het staat nl. gewoon op de kaart. De baklava is zoals het hoort, het ijs is uiteindelijk ook in orde. Ondertussen zijn er nog een paar gasten binnengekomen en dit zorgt direct voor vertraging. Na 20 minuten wachten maar zelf besloten naar de balie te lopen om de rekening op te vragen. Deze werd gegeven, betaald en dat was het dan: geen vragen of het naar wens was geweest, door de robotdame werd geen goedendag gezegd, wederom hiç. Mogelijk zijn we op een verkeerd moment gekomen, zijn er interne problemen of zo, ik weet het niet, maar in de lovende reviews kunnen wij ons totaal niet vinden. Bediening en service zijn ver beneden peil en de kwaliteit van het eten ontstijgt die van een snackbar niet. Hier komen we zeker niet terug.
martinverhoeven .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We zijn voor de tweede keer in dit restaurant geweest. Net als de eerste keer was het weer heerlijk. Deze keer kozen wij ervoor om de kok ons "iets" te laten voorschotelen. Hij heeft zijn fantasie de vrije loop gelaten en het resultaat mocht er zijn. Een heerlijke schotel met allerlei soorten vlees, frites en rijst. Om dan nog maar te zwijgen over het voorgerecht. Garnalen in een heerlijk pittige saus. We gaan hier absoluut nog eens eten ook al is het zonder AH bon. Het restaurant en het personeel verdienen dit !
goosensjb .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Vriendelijke bediening, maar verder viel het erg tegen. Het voorgerecht was wel lekker, maar de andere gerechten waren smakeloos, Alleen de zalmforel van mijn tafelgenote was goed. De knoflookyoghurt smaakte absoluut niet naar knoflook. ook het toetje was flauw van smaak. De inrichting was kaal en vonden we niet erg gezellig. Het ergste was, dat er een walm van verbrand vet hing (open keuken). Onze jassen hingen precies in de geurzone en ook wijzelf bleken naar bakvet te ruiken. Heel jammer.......
asondaal .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Leuke en gezellige eetgelegenheid, een informeel eetlokaal.
Lekker eten,vers en zeer smakelijk.
Attente bediening.
Zeker een aanrader voor een hapje eten in een informele sfeer.
Ik kom hier zeker terug en ga het andere mensen ook aanraden.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten.
De bediening is heel vriendelijk.
Omdat er patat of rijst bij het gerecht hoorde en wij dat niet wilde kregen we in plaats daarvan salade aangeboden.
Service dus!
Janny P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant, vonden het een leuke ambiance, en mooie prijsverhouding.
Wij logeerden in Amersfoort, en aangezien wij van de Turkse keuken houden, kwamen we uit bij dit restaurant
En waren zeer tevreden.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Een gezellig restaurant. Wij waren er zondag 4 december en het was druk. Zo druk dat we wat lang op ons eten moesten wachten. Ook vond ik het aanbieden van drankjes niet zo snel gaan. Wellicht omdat het zo druk was of omdat het de stijl van het restaurant is. Tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht zat minimaal 45 minuten. Toen kwam de mededeling dat er geen rijst meer was, vind ik wat vreemd. Tot zover de minpuntjes. Positief is het heerlijke eten, alles lekker vers. De bediening was erg vriendelijk en de prijs/kwaliteit is ook prima.
Kortom wij komen hier rustig nog een keer terug en dan gaan we ervan uit dat de wachttijd een incident was, De rest maakte het meer dan goed.
beahaman .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het eten was heerlijk ,alleen waarom ze tapenade zonder brood als voorgerecht serveren is ons een raadsel ,beslist geen aanrader ,de locatie had wat sfeervoller gemogen ,veel te veel licht.
martin.brouwer .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Restaurant met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Eenvoudige inrichting maar wel functioneel. Kwaliteit gerechten bovengemiddeld goed. Komen hier zeker nog een keer tereug.
Carla R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Heer;ijk gegeten , gastvrije en vriendelijke bediening. Goede wijn. Beslist niet duur een .aanrader want het mag er zeker drukker worden . Dat verdient het restaurant.
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prima keuken, vriendelijke mensen en heerlijk gegeten. Klein minpuntje: bier stond (nog) niet gekoeld dus moesten langer op ons drankje wachten!
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met de AH bon van de kortingsactie hier gegeten.
Voorgerecht "gebakken mosselen" was lekker maar was wel erg klein !
De smaken waren goed voor de vegatarische tajine en de tajine met lamsvlees.
Maar er waren jammer genoeg maar 10 blokjes lamsvlees en zo wordt de korting met de AH bon wel teniet gedaan. Na gerecht was wel prima.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hier is het prima eten voor een wel zeer schappelijke prijs. De sfeer is familiair, gezellig. Het eten is prima, tuurlijk, het is geen michelin-ster, maar er is ook niks op aan te merken. Gewoon goeie smaken.
Catwomen .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk gegeten zeker een aanrader. Service heel vriendelijk en behulpzaam.
Dus met twee woorden super restaurant. Ik zou zeker terug gaan als ik weer eens in de buurt ben.
k.van.wee .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Pittige garnalen vooraf, lekker gegrild vlees en ijs toe. En supervriendelijke mensen. Geen luxe restaurant, gewoon betaalbaar kwaliteitseten. Aanbevolen!